diabolik_08
29 Jan 2008, 20:19
sincer sunt satul deja.. mor.. acuma cateva zile imi trepida masina la relantiu, cineva mi-o zis sa verific bujiile pe care le-am verificat.. 2 din ele nu mergeau si tot aceeasi pers mi-o recomandat sa imi cumpar altele si sa le schimb toate.. problema e ca mi-am cumparat altele le-am schimbat dar acuma nu mai porneste si daca porneste ai impresia ca ba merge in 2 buji ba ca merge in 1.
$$ilvviu
29 Jan 2008, 20:28
Verifica in primul rand capacul delco, vezi sa nu aiba contactele oxidate.
Ar mai putea fi de la fise (aste de Urziceni is destul de proaste, cam o data pe an ar trebui schimbate).
Daca ai aparat de masura verifica rezistenta fiselor. Daca e pana in 20 ohmi mai treaca-mearga, daca e peste.... ar trebui schimbate.
Ideal ar fi sa aiba 1 ohm, dar nu gasesti decat la dezmembrari masini straine asa ceva (fisa de sarma cu mufa rezistiva).
diabolik_08
29 Jan 2008, 20:46
am verificat dar capacul de la delcou cat si fisele par a fi in regula.. sa fie alta problema?
djasu82
29 Jan 2008, 20:53
Cumpara fise tesla sunt cele mai bune si lasa pe tipul silviu cu 20 de ohmi ca arzi capacul de delco asa .
brigada_diverse
29 Jan 2008, 20:57
din incercarile de a o porni, s-au umezit bujiile
le scoti, pe rand, le cureti, le reglezi cu lera si le arzi un pic la aragaz
le pui toate
apoi verifici(inainte sa incerci sa o pornesti): scanteia la fisa centrala(bobina sa aiba minim 3 ohmi ar fi bine)
si sa arunce benzina in galerii cand dai un sprit
daca nu arunca benzina in galerii(o sa vezi usor), atunci verifici daca ajunge benzina in carburator
regleaza avansul static(a fost explicat pe aici de destule ori, cu un search rezolvi, daca nu cumva sti deja cum se face).
tine ambreiajul la podea cand incerci sa o pornesti
$$ilvviu
29 Jan 2008, 20:59
QUOTE(djasu82 @ 29 Jan 2008, 20:53)
Cumpara fise tesla sunt cele mai bune si lasa pe tipul silviu cu 20 de ohmi ca arzi capacul de delco asa .
Ce vrei sa spui?
Ca daca are rezistenta mai mica de 20 ohmi se arde capacul?
Nu prea inteleg.
brigada_diverse
29 Jan 2008, 21:28
corect, lasa cu 20 omhi...fisele cu care merg majoritate masiniilor au peste 500 ohmi....sa fim seriosi
djasu82
29 Jan 2008, 23:13
Curentul e foarte mare cand trece rafala de la rotor si da scantee la fiecare plot de pe capacul delcoului spre bujii rezulta ploturile impuscate . Poate te-ai incurcat tu fise cu valori de 20 de ohmi nu am auzit sau intalnit cu 0 ohmi da sau intre 4-7 kohmi. Daca fisele au 0 ohmi e bine ca luleaua ( rotorul) sa aiba in componenta o mica rezistenta de 5 kohmi de la fisa centrala spre polul de unde arunca scantee spre plot . Acele rotoare sunt bosche.
history
30 Jan 2008, 00:45
Vezi ca platina sau condensatorul dau contact la masa (corpul delcoului). Incearca s-o pornesti pe intuneric, este mai usor sa observi!
Iti da rateuri si pe evacuare ???
Dupa ce ai verificat tot ce s-a scris mai sus nu ar strica sa verifici culbutorii !!!
iuly82
30 Jan 2008, 07:21
asa e, culbutorii sau vezi ca s-ar putea sa fii inversat doua fise intre ele...... si apropo baietii unde se pot gasii acele fise TESLA? Am intrebat pe la magazinele de piese auto de prin Craiova si nimeni n-avea.......cine le fabrica? cum arata? cat costa un set? unde se gasesc?
tzepesch
30 Jan 2008, 12:10
sunt cehesti fisele tesla. sunt f bune intr-adevar. rez lor , cea pe care o am eu e de 4,8 kO pe fisa bujie si 8kO pe fisa centrala. costa intre 25 si 30RON maxim. eu le-am luat din targ din vitan, bucuresti.
iuly82
30 Jan 2008, 12:33
cum arata? cum sa cer la magazin sa ma inteleaga omu' ce vreau?
Adrian_Boy
30 Jan 2008, 12:42
Nu cred ca problema ta se rezolva doar un set de fise bune, i-ti recomand mai degraba sa te uiti la avans si la culbutori.
E bine sa ai si acele fise.
iuly82
30 Jan 2008, 19:19
si totusi, are cineva o poza?.....
care-i faza cu capacul de delcou transparent (ajuta la servisare) si rotorul Doduco?
Adrian_Boy
30 Jan 2008, 20:36
Faza cu capacul de delcou transparent este ca nu prea e bun, doar sa vezi ca da scanteie

, i-ti recomand capac tot Doduco.
La ce vrei poza ?
iuly82
30 Jan 2008, 20:43
$$ilvviu
30 Jan 2008, 21:43
Corect, valorile sunt in Kohmi, imi cer scuze.
geopsi
30 Jan 2008, 22:56
QUOTE(iuly82 @ 30 Jan 2008, 07:21)
asa e, culbutorii sau vezi ca s-ar putea sa fii inversat doua fise intre ele...... si apropo baietii unde se pot gasii acele fise TESLA? Am intrebat pe la magazinele de piese auto de prin Craiova si nimeni n-avea.......cine le fabrica? cum arata? cat costa un set? unde se gasesc?
mda. si io am intrebat dar nu gasesc. ai fost la mosuletu de pe garii?? io nu am ajuns inca sa intreb si acolo, parca sunt chiar 2 magazine cu piese de dacie. daca vezi pe undeva nu uita sa imi adi si mie un pm pls ca tot din craiova sunt!
geopsi
30 Jan 2008, 22:56
QUOTE(iuly82 @ 30 Jan 2008, 07:21)
asa e, culbutorii sau vezi ca s-ar putea sa fii inversat doua fise intre ele...... si apropo baietii unde se pot gasii acele fise TESLA? Am intrebat pe la magazinele de piese auto de prin Craiova si nimeni n-avea.......cine le fabrica? cum arata? cat costa un set? unde se gasesc?
mda. si io am intrebat dar nu gasesc. ai fost la mosuletu de pe garii?? io nu am ajuns inca sa intreb si acolo, parca sunt chiar 2 magazine cu piese de dacie. daca vezi pe undeva nu uita sa imi adi si mie un pm pls ca tot din craiova sunt!
sorin1983
31 Jan 2008, 00:25
sunt intr-o cutie de carton destul de aratoasa... cu mult albastru.. fisele sunt tot albastre si scrie pe ele made in usa silicon etc
iuly82
31 Jan 2008, 19:23
gata, am gasit in Pitesti pe Dumbravei, capac delcou DODUCO + lulea DODUCO + set fise TESLA = 50 lei.....

alta viata acu'.....astept sa vad un consum.....
info Tesla:
http://www.tesla-blatna.cz/en/info DODUCO:
http://www.beru.com/english/home/index.php 
producator BERU Germany
djasu82
31 Jan 2008, 19:52
Poate daca ai face rost si de o bobina de inductie buna si o aprindere eletronica ar fi perfect si ar rezulta si un consum mai mic.
iuly82
31 Jan 2008, 20:32
djasu82, am deja una din'aia rosie de gotronic

, da' problema e acu' de unde pot face rost de o bobina de inductie buna? cine o fabrica? cat costa?
djasu82
31 Jan 2008, 20:38
Bobina de inductie beru sau daca nu cauta de oltcit pe care e inscriptionar sf gheorghe pe ea , e in carcasa metalica si are o rezistenta aditionala. Vei ramane surprins cum porneste motorul mai ales pe timp rece la sfert de cheie.
iuly82
31 Jan 2008, 21:02
merci pentru informatie djasu82, ai idee cam cat ar fii o bobina de inductie de Beru sau una de Sf Gherorghe (Oltcit)? Chiar e in regula sa pun una de oltcit, ma refer la faptul sa nu fie prea puternica......normal, trebuie sa fie si dezavantaje......

poate-mi prajeste alternatorul
djasu82
31 Jan 2008, 22:25
Ce treaba are alternatorul cu scanteia ? dezavantajul e ca tot nu ai 30kv dar 15kv ti asigura o bobina de oltcit si ca nu se mai incalzeste asa de tare precum una normala de dacie.
ideea e ca bobina are 1 an de zile de cand e pe masina (bobina noua-nouta cumparata din magazin)......apropo, pornii de dimineata, cre' ca erau 2-3°C afara, si simte motorul aceasta investitie, la modu' ca porneste repede si nu se mai solicita bateria asa de mult.....se pare ca am facut o investitie buna....in week-end ii fac consumu'....... revin duminica seara cu rezultatul....
tzepesch
4 Feb 2008, 02:13
fa distanta la bujii dupa culoarea scanteii
eu am dat-o naibii de metoda cu 0.7, etc...
am scos cate o bujie, am pornit masina (nu te speria, face urat.) si punand bujia la masa te uiti la scanteie. asa faci cu toate
Albstru-albastru violet F. BUNA. Rosie, portocalie PROST
o sa ramai uimit ca te trezesti cu distante 0.6, 0.65, 0.7, etc... de ce? pt ca faci distanta functie de calitatea fiecarei bujii in parte.
sa faci distanta la platini 0.4 inainte si sa le cureti cu smirghel fin si carpa.
recomand calduros platini noi si condensator deduco (beru) 13ron in total.
4 Feb 2008, 02:14:
faci avansul inainte....
eventual o data dupa.
sa vezi ce frumos merge dupa miscarea asta, se curata bujiile, devin caramizii din negre.
cine a zis ca aprinderea clasica nu "zboara" masina???
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.