Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Problema - posibil aprindere
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
the fast and furious

Salut am si eu o problema cu dacia din semnatura:
Astazi cand treceam din treapta a 3 a spre a 4a pe la 2300 ture s-a smucit odata ca si cum ar intrerupe scanteie sau alimentarea dupa care a mai mers 1- 2secunde si s-a oprit motoru.
A mai facut si inainte asemenea figuri insa fara a se opri motoru.
Am observat iarasi ca daca ma duc la 4000 rpm cu a 2a la revenire relantiul sta pe la 600 - 700 de ture el de obicei stand la 900- 950 cu motoru cald.
Mentionez ca am fise Tesla noi, bujiile au 2000 km ( Brisk ), carburatoru curatat si reglat la Carbotest iar acum o saptamana pus termostat Vernet de 89 C ca cel dinainte era blocat pe deschis si consuma muult.
Acum am si eu niste supozitii:
1. Aveam benzina putina in rezervor ( sa fie de la gunoaie? ).
2. Inainte am avut aprindere electromagnetica si acum se foloseste platina aia care are senzorul respectiv pe ea - platina care a fost obturata cand se folosea aprinderea electromagnetica ( aici ma gandesc sa nu interfereze cumva si sa preia vreo scanteie aiurea ).
3. Lipsa carton la radiator desi azi era in jur de 5 grade( dar facea asa si inainte cu carton la radiator ).
Mentionez ca dupa carbotest nu a mai facut asemenea probleme pt o perioada de 2 saptamani.

Astept ideii si sugestii,
djasu82
Verifica bobina de inductie - verifica senzorul distanta fata de varful camei sa fie intre 0.6-0.7mm bujiile la 0.8mm toate in rest verifica sa nu ai jicolorul de amestec infundat .
the fast and furious


Ideea e ca motoru merge foarte bine la relanti, e stabil dar intrerupe doar cate o data. Aseara a fost cu oprire de motor chiar.
Jigloru de amestec o sa-l verific dar ti-am zis carbu a fost la carbotest deci curatat.
Bujiile au fost reglate de mine acum 3000km la 0.7 cred.
Acuma senzorul distanta fata de varful camei sa fie intre 0.6-0.7mm - ce inseamna asta?
Si bobina cum o verific ca n-am idee?
djasu82
Pai da tu cum ai reglat senzorul ???? despre senzorul gotronic vorbesc . Sper ca nu ai reglat senzorul ficxand lera intre varful de contact de la platina.... ca asa nu ai facut nimic . Se invarte usor cu mana de motor si se aduce varful camei langa senzor se introduce lera de 0.6-0.7 intre varful camei si senzor si din surubul de la platina se ficxeaza distanta respectiva. Eu unul nu am incredere in mecanici si carbotest!!! Bujiile se regleaza chiar si la 1mm avand aprinderea gotronic at011.
user posted image
the fast and furious
[attachmentid=1627431022]
Ideea e ca aprinderea asta nu mai e functionala acum fiindca rola respectiva cu magneti care era pusa pe lulea am reusit la un moment dat sa o stric si de atunci n-a mai mers.
Practic acum masina merge pe platina clasica, numai ca la vremea respectiva eu n-am mai schimbat-o pe cea care ramasese pe masina si fusese obturata cat a functionat masina cu aprinderea electromagnetica ci doar am curatat-o si e in folosinta si acum.
Ideea e ca acea platina are acel senzor conectat pe ea si dupa cum spuneam ma gandeam ca acela interfereaza cumva cu scanteia care vine din capacul delcou.
Stai ca incerc sa pun si o poza...
the fast and furious


Ramane valabil Dl. Djasu82 chema de mai sus in cazul meu sau nu.
Eu n-am montata aprinderea de mai sus insa din cate stiu e electromagnetica.
Poate e relevant dak mai adaug poze:

4 Feb 2008, 01:31:
si asta e corpul cu magneti de pe lulea:
Tiberiu-Andrei
Domnu' verifica bujiile punandu-le la masa,apoi scanteia data de bobina(tot la fel).Eventual progresiunea dar mai putin probabil.
PS:daca ai Carfilul "de fabrica" esti convins ca a meritat Carbotestu ala?
the fast and furious


Stiu ca nu merita ca sa ti-l spele aia pe 70 Ron ca de reglat nu poate fi vb dar consuma mult si trebuia sa treec si peste carburator. Pana la urma sa dovedit ca dupa schimbarea termostatului consumul a scazut de la 16% la 13,8%.
Pai si pana la urma cum verific bobina?
Si cu senzoru de pe platina cum e pana la urma daca nu mai e folosit?
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.