DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> nu intra caldura

tepes
post 12 Jan 2009, 19:10
Post #1


Membru incepator


Group: Members
Posts: 2
Joined: 12 January 09




buna!
sunt nou pe aici si am si eu o problema cu caldura la dacia mea.
am o dacie 1310 iar sambata i-am schimbat caloriferul, i-am facut aerisirea....
ok totul merge perfect doar ca nu intra caldura in masina.adica ca sa fiu mai explicit: caloriferul se incalzeste( fierbinte) , returul de la iesirea din calorifer este ferbinte, apa in bord imi arata 90 grade celsius si totusi nu intra nici macar putin miros de caldura.ma poate ajuta cineva sa imi zica ce ar putea fi? am desfacut si griljul din interiorul masinii de la parbriz si totul pare ok ; dar cand pornesc ventilatorul nu se simte nici umpic de aer. eu ma gandesc ca o fi blocate gaurile prin care ar trebui sa intre caldura innauntru si de asta nu intre.poate sa imi zica careva cum ajung sa vad daca gaurile respective is infundate ;cum ajung la ele sau daca are altcineva alta idee de ce nu intra caldura in masina...


--------------------
dacia 1310 1310 1984
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
CandyMan13
post 12 Jan 2009, 19:30
Post #2


Membru autentic


Group: Members
Posts: 473
Joined: 1 July 07
From: Roman-Iasi




hmm...mereu caldura a fost problema;frigul niciodata:Dma rog...observa cateva lucruri mai intai:
1.Ti se aburesc geamurile cand stai pe loc?(daca da inseamna ca acea clapeta care comuta aer afara/aer interior e defecta si e posibil sa fie blocata)
2.Caloriferul daca l'ai pus la loc(parerea mea si cum a dat rezultat pt mine) nu il izola(acoperi cu tot felul de carpe sau altceva mai ales care sa retine umezeala eventuale scurgeri)...o simpla etanseizare cu silicon(nu e scump) si pozitionarea corecta a clemelor(sa apese pe calorifer ca acesta sa stea apropiat/lipit de gaurile prin care intra caldura in habitaclu).
3.Admisiile montate pe grilajul de sub geam sa nu fie acoperite/infundate intentionat.
4.Pe ventilator nu te baza prea tare ca a fost proiectat prost(asta daca nu e AEROTERMA de cn4) incearca sa faci in asa fel incat compartimentul in care sta ventilatorul sa fie in contact direct cu caldura pe care o degaja caloriferul fara sa mai existe alte "aerisiri".
Totusi parerea mea e sa verifici daca e prins bine la locul lui.La viteza(60kmh in sus) tot ar trebui sa simti caldura.


--------------------
DACIA 1410 1996E - NT-01-BSZ
cea mai buna masina e masina pe care o ai
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tzepesch
post 12 Jan 2009, 19:35
Post #3


Japan Jupan


Group: Members
Posts: 2.403
Joined: 22 June 05
From: Bucuresti




salut tepes, io mi-s tot tzepesch! wink.gif why like this?

<span class='edit'>12 Jan 2009, 19:50:</span>
mai, chestia e cu dus si intors... daca ecalorifer de AL cu lamele dese, sa dea naiba daca trece aeru prin el... ori nu e etans sub calorifer si dedesubt si intra aer rece pe sub/desupra.

la ventilator tre sa ai un volet, in compartimetul caloriferului, volet care dirijeaza aerul spre "unitatea termica".

ventilatorul, verifica-l sa aiba firele cuplate corect, altfel invarte invers.

eu ti-ash recomanda, dar asta e teoretic sa incerci sa micsorezi compartimentul caloriferului, ca in desen.

tre sa ai perdelele alea 2 la gaurile alea de admisie, de sub placa cu grila. cand stai pe loc sa stea inchise, la viteza aerul le impinge si trece.

This post has been edited by tzepesch: 12 Jan 2009, 19:50

Attached thumbnail(s)
Untitled.jpg ( Size: 18.92k ) Number of downloads: 716


--------------------
Dacia DELTA GALIDI Station Wagon 1982 - 1310 - 4VIT. - B-xx-xxx
De ce caraie cioara in zbor? ... Schimba vitezele

Toyota Auris 2L D-4D Luna Plus +
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Mr_Devil83
post 12 Jan 2009, 20:55
Post #4


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.254
Joined: 14 June 08




tzepesh, frumos facusi desenul biggrin.gif

Da, la caloriferul de aluminiu ai un debit de aer mai mic, decat la cel de cupru, pe cel de cupru nu-l cunosc, n-am vazut si nu pot zice nimic.

Da am io asa un sentiment...Cand ai umblat la calorifer..ai etansat bine grila aia afurisita? Aeroterma sigur nu se invarte invers?


--------------------
Dacia 1300 / SUPERNOVA EUROPA 1984 / 2002
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Adrian_Boy
post 12 Jan 2009, 22:10
Post #5


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.849
Joined: 31 October 07




sa dea dracu (ca tot e vorba de tepesi pe aici) si la mine acelas lucru este, singura chestie pe care nu am incercat-o, aceea sa etansez sub el cu ceva si deasupra lui, dar am sa incerc maine cu niste poliestiren sa umble aerul mai contcentrat, la 80 la ora, se simte ceva caldura, dar sub 50 km, cucu, nema etc. sad.gif
Cred ca decat sa iau un radiator de cupru cu lame mai rare, mai bine ma infig intr-o aeroterma suplimentara wink.gif


--------------------
Opel Astra Z16XE 2001 - B
16V 101 caluti de rasa!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
deceneu32
post 12 Jan 2009, 22:12
Post #6


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.371
Joined: 7 February 08




Voletii sa nu fie blocati!


--------------------
Dacia 1300 1970 - DJ 70 ABC
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tzepesch
post 12 Jan 2009, 22:23
Post #7


Japan Jupan


Group: Members
Posts: 2.403
Joined: 22 June 05
From: Bucuresti




pt etansare. ar mai fi o smecherie, spuma ce expandeaza. dar nu exagerat.

cel mai bun e ala de cupru, sunt lamelel mai rare si se incinge mai tare. alea baga caldura meserie, fara ventilator!


chestia aia cu deflectoru e teoretica. asta voiam eu sa incerc!!!



ps: io nu trag tepe radmasa.gif

This post has been edited by tzepesch: 12 Jan 2009, 22:28


--------------------
Dacia DELTA GALIDI Station Wagon 1982 - 1310 - 4VIT. - B-xx-xxx
De ce caraie cioara in zbor? ... Schimba vitezele

Toyota Auris 2L D-4D Luna Plus +
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tepes
post 12 Jan 2009, 22:48
Post #8


Membru incepator


Group: Members
Posts: 2
Joined: 12 January 09




oricum parerea mea e ca la 90 grade celsus la apa stand pe loc tot ar trebui sa se simta putina caldura (cat decat ca si cum ai sufla in palma) chiar si fara ventula pornita nu? dar nu se simte caldura deloc.
eu cred ca ii blocat pe inchis orificiu care da voie sa intre caldura dar nu stiu cum sa ajung la ele.


--------------------
dacia 1310 1310 1984
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Mr_Devil83
post 12 Jan 2009, 22:49
Post #9


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.254
Joined: 14 June 08




Caldura intra in interior pe sub bord, e acolo o tampenie de plastic cu 2 "usite" care directioneaza aerul in sus sau in jos.


--------------------
Dacia 1300 / SUPERNOVA EUROPA 1984 / 2002
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tzepesch
post 13 Jan 2009, 09:51
Post #10


Japan Jupan


Group: Members
Posts: 2.403
Joined: 22 June 05
From: Bucuresti




anume voletii de dirijare.

scoate torpedoul si baga mana p-acolo. uitete bine ca identifici dracovenia. si bagi un desht si misti de comanda climatizoare. vezi daca se falfaie alea acolo.


--------------------
Dacia DELTA GALIDI Station Wagon 1982 - 1310 - 4VIT. - B-xx-xxx
De ce caraie cioara in zbor? ... Schimba vitezele

Toyota Auris 2L D-4D Luna Plus +
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Mr_Devil83
post 13 Jan 2009, 10:26
Post #11


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.254
Joined: 14 June 08




asa, voleti.

Io am mai constatat o chestie: ca sa mearga incalzirea, trebuie sa porneasca intai motorul biggrin.gif


--------------------
Dacia 1300 / SUPERNOVA EUROPA 1984 / 2002
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tzepesch
post 13 Jan 2009, 10:56
Post #12


Japan Jupan


Group: Members
Posts: 2.403
Joined: 22 June 05
From: Bucuresti




daca nu si nu, scoti frumos tabla aia grila de sub parbriz, bagi o mana de lemne, scoti furtunu de benz din carb, stropesti dand la pompa, bagi furtunu inapoi, arunci o scanteie si p-aci ti-e drumul.

sigur baga acum.


--------------------
Dacia DELTA GALIDI Station Wagon 1982 - 1310 - 4VIT. - B-xx-xxx
De ce caraie cioara in zbor? ... Schimba vitezele

Toyota Auris 2L D-4D Luna Plus +
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
0000
post 18 Jan 2009, 12:59
Post #13


Membru autentic


Group: Members
Posts: 338
Joined: 18 June 08
From: Rm Sarat




Si eu am incercat treaba cu polistirenul bagat deasupra si dedesubt la calorifer (este de aluminiu) si vreau sa spun ca acum intra mai mult aer..si daca tot am umblat la calorifer, l-am scos de acolo, si l-am spalat printre lamele de praf si altele cu un jet puternic de apa (cu furtunul)..daca vrei du-l la o spalatorie. Si treaba cu voletii de sub bord are importanta..baga mana pe sub bord (si capul biggrin.gif ) si vezi cum sunt orientati (eu am reusit sa ii pot deschide/inchide din acele parghii, sau ce sunt)..de preferabil lasa-l deschis pe ala care dirijeaza aerul spre parbriz..oricum o sa iti dai seama mai mult la fata locului. Cat despre aeroterma pot sa spun doar ca nu o folosesc..


--------------------
dacia 1310 1990
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
jondafy
post 18 Jan 2009, 23:20
Post #14


Membru incepator


Group: Members
Posts: 46
Joined: 11 June 08
From: Brasov




ca sa nu mai deschid alt topic....cum se da ventilatorul de la caldura jos? trebuie sa dau cumva bordul jos?


--------------------
Dacia 1300 (R12) 1986 - BV 01 PTD
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Poky
post 18 Jan 2009, 23:39
Post #15


Membru autentic


Group: Members
Posts: 223
Joined: 8 January 08
From: Iasi




QUOTE(jondafy @ 18 Jan 2009, 23:20)
ca sa nu mai deschid alt topic....cum se da ventilatorul de la caldura jos? trebuie sa dau cumva bordul jos?
*


La bord tip scoica nu, sunt doar suruburile care se vad pe interior.


--------------------
dacia solenza 2003 scala
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dacialoganmcv
post 26 Jan 2009, 20:25
Post #16


Membru incepator


Group: Members
Posts: 522
Joined: 9 July 08




QUOTE(Mr_Devil83 @ 12 Jan 2009, 22:49)
Caldura intra in interior pe sub bord, e acolo o tampenie de plastic cu 2 "usite"  care directioneaza aerul in sus sau in jos.
*



sfat: verifica daca supapa de la vasul de expansiune iti mentine presiunea in instalatie ca daca nu este logic sa nu ai apa in calorifer datorita diferentei de nivel intre calorifer si vasul de expansiune.


--------------------
Dacia / Logan MCV / 2006 / Preference / Gris platine
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tzepesch
post 26 Jan 2009, 22:16
Post #17


Japan Jupan


Group: Members
Posts: 2.403
Joined: 22 June 05
From: Bucuresti




alte propuneri de suplimentare

Attached thumbnail(s)
Variantele_mele_de_incalzire.jpg ( Size: 110.28k ) Number of downloads: 446


--------------------
Dacia DELTA GALIDI Station Wagon 1982 - 1310 - 4VIT. - B-xx-xxx
De ce caraie cioara in zbor? ... Schimba vitezele

Toyota Auris 2L D-4D Luna Plus +
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
adrianne
post 28 Jan 2009, 17:51
Post #18


Membru autentic


Group: Members
Posts: 518
Joined: 9 September 05
From: Bucuresti




QUOTE(Loganel_AG @ 26 Jan 2009, 20:25)
sfat: verifica daca supapa de la vasul de expansiune iti mentine presiunea in instalatie ca daca nu este logic sa nu ai apa in calorifer datorita diferentei de nivel intre calorifer si vasul de expansiune.
*



Care e logica? Principiul vaselor comunicante nu se aplica circuitului de racire care este un circuit inchis; serios, care-i logica?


--------------------
Dacia 1310 L 1996 - B44UCJ
parerea unui amator...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 5th May 2025 - 19:04
Forum Renault