DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

3 Pages  1 2 3 > 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> obturarea caloriferului de incalzire din bord, pentru masinile fara aer conditionat

han_1.6 mpi
post 31 Jul 2007, 18:38
Post #1


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.273
Joined: 8 May 06
From: bucuresti




am considerat necesara o astfel de adaptare pentru ca lichidul de racire circula non stop prin caloriferul din bord, lucru care incinge bordul. de exemplu pe comanda de aer rece aerul intra fierbinte din aceasta cauza. am pus pe cele doua furtune care asigura circuitul de lichid spre sidin habitaclu/calorifer doi robineti care sa stea pe pozitia de inchis si intre cele doua furtune inaintea robinetilor un al treilea robinet pe positia deschis care sa faca recircularea lichidului de racire.

dupa un test de 20 de km prin oras pot spune ca e mult mai racoaroasa masina si ca nu se supra incalzeste motorul desi am micsorat circuitul de racire.


merg mai incolo la masina si fac si fotografii .

This post has been edited by han_1.6 mpi: 31 Jul 2007, 18:41


Attached thumbnail(s)
robinet_01.jpg ( Size: 14.34k ) Number of downloads: 1949
robinet_02.jpg ( Size: 15.05k ) Number of downloads: 1946


--------------------
dacia,ford, logan,mondeo - B-00-000
protejati biciclistii in trafic!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
iri_s
post 31 Jul 2007, 18:49
Post #2


Membru incepator


Group: Members
Posts: 6
Joined: 30 July 07
From: ro




afecteaza in vreun fel functionarea pompei de apa ?


--------------------
Logan Van 2007
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
l@u
post 31 Jul 2007, 18:53
Post #3


Membru autentic


Group: Members
Posts: 6.057
Joined: 31 July 06




Dar bypass-ul ala dintre tur retur ce rol are?...ca daca e pus in habitaclu dupa robineti e degeaba

This post has been edited by l@u: 31 Jul 2007, 18:57


--------------------
Land Rover Freelander Td4, HSE -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
C a t a l i n
post 31 Jul 2007, 18:55
Post #4


______________________


Group: Members
Posts: 12.175
Joined: 21 August 06




Dacă voleții din aeroterma ta ar funcționa normal, nu ar intra aer cald...


--------------------
- - -
Când vrei și, și, iese nici, nici!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
han_1.6 mpi
post 31 Jul 2007, 18:58
Post #5


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.273
Joined: 8 May 06
From: bucuresti




voletii functioneaza normal doar ca plasticul se incinge . de exemplu cu masina proaspat pornita baga aer rece dar dupa ce mai fac vreo 45 de minute( depinde si de temperatura de afara ) sau dupa ce o parchez si revin in masina (parcata la umbra) gasesc un cuptor in habitaclu.

This post has been edited by han_1.6 mpi: 31 Jul 2007, 19:00


--------------------
dacia,ford, logan,mondeo - B-00-000
protejati biciclistii in trafic!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
LuluMOB
post 31 Jul 2007, 18:59
Post #6


Membru cu pedale.


Group: Members
Posts: 1.136
Joined: 28 October 05
From: Iași




Așa cred și eu.
La Renault nu am avut această problemă și era pe același principiu. Poate a fost doar o iluzie scăderea de temperatură.


--------------------
Dacia Logan ABS+ AC 1.4MPI 06/2007
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
l@u
post 31 Jul 2007, 19:00
Post #7


Membru autentic


Group: Members
Posts: 6.057
Joined: 31 July 06




Nu intra aer cald prin aeratoare dar te cam dogoreste la picioare.......eu unul le-am izolat fara sa mai recurg la robineti si alte minuni care te pot afecta la garantie.
Deci mai simplu este sa le izolati nu sa faceti cine stie ce modificari ale instalatiei de racire wink.gif


--------------------
Land Rover Freelander Td4, HSE -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
han_1.6 mpi
post 31 Jul 2007, 19:02
Post #8


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.273
Joined: 8 May 06
From: bucuresti




incercati sa mergeti o zi fara ac pornit sa vedeti ca am dreptate.


voi ce parere aveti : daca am un obiect incins( 80-90 de grade celsius ) bagat intr-o cutie de plastic , unde se duce temperatura obiectului incins ? oare plasticul ala e asa de bun izolator termic ? nu prea cred.


legat de garantie ... eu nu mai am.

@ l@u: robinetul ala e tocmai invers smile.gif si treaba asta nu e montata in habitaclu ci langa motor deasupra senzorului de turatie...acolo am gasit o portiune mai buna pentru ca sunt mai lungi furtunele.initial am vrut sa pun langa peretele antifoc dar acolo in bloca functionarea acceleratiei.


revin cu impresii: acuma seara se poate merge lejer cu geamurile inchise pentru ca nu mai baga aer cald. nu confundati aerul cald care intra din aeroterma...ala chiar frige.asta e aer cald pentru ca tot bordul se incalzeste de la aeroterma. ce sa-i faci, masina e facuta sa aiba aer conditionat.ca am facut greseala sa o cumpar fara e vina mea wub.gif

This post has been edited by han_1.6 mpi: 31 Jul 2007, 21:49


--------------------
dacia,ford, logan,mondeo - B-00-000
protejati biciclistii in trafic!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
PaulT
post 31 Jul 2007, 22:56
Post #9


Membru autentic


Group: Members
Posts: 3.294
Joined: 23 June 06
From: Bucuresti




Asa e,si mie imi baga aer mai cald decat afara daca am a/c oprit.Plus ca se incalzeste bordul si automat se cam incinge si playerul(ptr ca in loc sa se raceasca e ventilat cu aer cald din bord).Cateodata sunt tentat sa pornesc aerul degeaba,doar ptr ca baga aer caldut pe la aeratoare(de exemplu daca afara sunt 25 grade si e seara,tot se cam incalzeste inauntru cu geamurile inchise,ptr ca ce intra pe la aeratoare are in jur de 30grade).Verificat cu termometrul.Voletii inchid bine(la ei m-am gandit intai).Daca se mai adauga si"excelenta"izolare termica a tunelului central.... biggrin.gif

This post has been edited by PaulT: 31 Jul 2007, 22:57


--------------------
Dacia/Mitsubishi Logan 1.6 mpi/Berlina 1300/Lancer Clasic 2006 Laureate/1973/2008 - B-00-xxx
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Dsign
post 31 Jul 2007, 23:57
Post #10


Led Tuning Man


Group: Members
Posts: 3.498
Joined: 24 November 03
From: Bucuresti




sefii mei, se incing conductele metalice ale aerotermei de sub bord, acelea sunt generatoarele de caldura... eu m-am fript deunazi, cind am condus descult. La un semafor, incercind sa-mi dezmortesc piciorul, am atins una din conductele metalice din apropiere si m-am ars de numa numa...Deci nu e vorba de aerul de afara, este vorba de lichidul de racire care circula prin aeroterma.


--------------------
D Logan 2004 Preference 1.6MPI Egee - B 48 CUP
http://youtu.be/OQ-ukXOBfI4
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
han_1.6 mpi
post 1 Aug 2007, 00:06
Post #11


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.273
Joined: 8 May 06
From: bucuresti




pai sefule tocmai asta spuneam si eu ; si din acest motiv am obturat intrarea in aeroterma si returul facand un bypass inainte de robinetii care obtureaza furtunele.

legat de izolarea termica a tunelului central, la mine este facuta o data cu izolarea fonica. se poate pune niste pasla si peste ea un start de burete izoprenic sub mocheta de pe tunelul central.izolarea termica in momentul de fata consta in ecrane termice di aluminiu montate intre podea si teava de esapament.deci exista ceva . si daca ai ac chiar nu ai de ce sa iti pui probleme de gnul asta. dai drumu la climatizare pe RECE biggrin.gif

deci: daca ai aer conditionat e o prostie sa faci adaptarea asta, pt ca poti sa bagi aer rece ( chiar foarte rece ) si se raceste si bordul. la toate masinile sistemul este la fel. un amic si-a vandut renault-ul megane 2 pt ca nu avea ac, si turba de caldura. avea aceiasi treaba cu aerul cald, si va garantez ca ii functionau voletii.

This post has been edited by han_1.6 mpi: 1 Aug 2007, 00:16


--------------------
dacia,ford, logan,mondeo - B-00-000
protejati biciclistii in trafic!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Dsign
post 1 Aug 2007, 12:54
Post #12


Led Tuning Man


Group: Members
Posts: 3.498
Joined: 24 November 03
From: Bucuresti




eu asta vroiam sa accentuez, faptul ca nu exista problema cu voletii ci cu lichidul care circula prin aeroterma... nici eu nu am AC , de aia m-am ranit.


E bine ce ai facut, din punctul asta de vedere.


--------------------
D Logan 2004 Preference 1.6MPI Egee - B 48 CUP
http://youtu.be/OQ-ukXOBfI4
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
klaus
post 1 Aug 2007, 12:56
Post #13


步步


Group: Moderatori
Posts: 19.062
Joined: 4 August 02
From: Bucuresti




sa vedeti voi de cand facuse liviu chestia asta pe DSN... de prin 2002-2003 ...


--------------------
Scenic III 1.9 dCi - - - -
E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Dsign
post 1 Aug 2007, 13:05
Post #14


Led Tuning Man


Group: Members
Posts: 3.498
Joined: 24 November 03
From: Bucuresti




...stiam smile.gif


--------------------
D Logan 2004 Preference 1.6MPI Egee - B 48 CUP
http://youtu.be/OQ-ukXOBfI4
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
han_1.6 mpi
post 1 Aug 2007, 15:20
Post #15


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.273
Joined: 8 May 06
From: bucuresti




pentru instalatia asta recomand numai robineti de foarte buna calitate ( de evitat piese ieftine ) apoi teurile si stuturile sa fie din cupru NU din fier.

sunt necseari 3 robineti de trecere de 1/2 din care 1 sa fie cu filet interior la ambele capete si ceilalti 2 cu filet interior / exterior, 2 teuri de 1/2 cu filet exterior si 4 stuturi cu filet interior . mare atentie la stuturi ca trebuie sa fie suficient de groase pt ca furtunele sunt aprox. 3/4 .

This post has been edited by han_1.6 mpi: 1 Aug 2007, 15:27


--------------------
dacia,ford, logan,mondeo - B-00-000
protejati biciclistii in trafic!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Dsign
post 1 Aug 2007, 15:51
Post #16


Led Tuning Man


Group: Members
Posts: 3.498
Joined: 24 November 03
From: Bucuresti




mare boier esti, dar acum e frig bre biggrin.gif


--------------------
D Logan 2004 Preference 1.6MPI Egee - B 48 CUP
http://youtu.be/OQ-ukXOBfI4
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
han_1.6 mpi
post 1 Aug 2007, 15:52
Post #17


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.273
Joined: 8 May 06
From: bucuresti




frig ? abia acum simt si eu ca am aer sa respir laugh.gif


--------------------
dacia,ford, logan,mondeo - B-00-000
protejati biciclistii in trafic!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
autom
post 1 Aug 2007, 18:10
Post #18


membru pompier


Group: Members
Posts: 1.198
Joined: 8 January 05
From: Bucuresti-sa traiesti!!!!




QUOTE(han_1.6 mpi @ 1 Aug 2007, 15:20)
pentru instalatia asta recomand numai robineti de foarte buna calitate ( de evitat piese ieftine ) apoi teurile si stuturile sa fie din cupru NU din fier.

sunt necseari 3 robineti de trecere de 1/2 din care 1 sa fie cu filet interior la ambele capete si ceilalti 2 cu filet interior / exterior, 2 teuri de 1/2 cu filet exterior si 4 stuturi cu filet interior . mare atentie la stuturi ca trebuie sa fie suficient de groase pt ca furtunele sunt aprox. 3/4 .
*




Eu va propun imbunatatirea solutiei........

Folositi teava de Cu de instalatii de incalzire. Cred ca optim e diametrul de 18. Teava asta se cositoreste in conectori 1/2-18 cu filet exterior. La capatul celalat al tevii cositoriti o sarma de cupru. Sa nu se smulga furtunul.
Antigelul este lubrefiant si furtunul se smulge efectiv daca nu are un prag ceva.

Eu am patit asta la un Aro 244 caruia ii pusesem aeroterma suplimentara. Piesele de ramificatie erau facute cu ,,T,,uri de Cu si teava tot de Cu. Intr-o intersectie s-a smuls un furtun si mi-a aruncat o buna parte de antigel afara. Deci.........mare atentie cu racordurile astea...........

Bafta la mesterit................


--------------------
Dacia 1100 Berlineza 1971
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
han_1.6 mpi
post 2 Aug 2007, 00:00
Post #19


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.273
Joined: 8 May 06
From: bucuresti




pentru ca nu eram multumuit de stuturile pe care le luasem initial am cumparat ceva mai gros azi.

Attached thumbnail(s)
han_2.jpg ( Size: 205.77k ) Number of downloads: 2299


--------------------
dacia,ford, logan,mondeo - B-00-000
protejati biciclistii in trafic!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
autom
post 2 Aug 2007, 06:30
Post #20


membru pompier


Group: Members
Posts: 1.198
Joined: 8 January 05
From: Bucuresti-sa traiesti!!!!




Arata destul de bine.......

Dar am o intrebare........?

Ce rost are robinetul din mijloc?

Sa circule apa prin instalatie?

Eu cred ca mergea numai montat un singur robinet............pe tur .........

De ce trebuie sa recircule apa?

Este ,,circuitul mic,, nu?

Daca gresesc sa nu dati cu pietre........


--------------------
Dacia 1100 Berlineza 1971
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
klaus
post 2 Aug 2007, 09:28
Post #21


步步


Group: Moderatori
Posts: 19.062
Joined: 4 August 02
From: Bucuresti




Pai daca termostatul inchide circuitul mare cand e rece motorul, iar circuitul mic e inchis de robinet, pompa de apa ce mai impinge si pe unde? Si vorba aia, are nu are pe unde sa bage, ea merge ca e antrenata de cureaua de distributie


--------------------
Scenic III 1.9 dCi - - - -
E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
autom
post 2 Aug 2007, 10:46
Post #22


membru pompier


Group: Members
Posts: 1.198
Joined: 8 January 05
From: Bucuresti-sa traiesti!!!!




QUOTE(klaus @ 2 Aug 2007, 09:28)
Pai daca termostatul inchide circuitul mare cand e rece motorul, iar circuitul mic e inchis de robinet, pompa de apa ce mai impinge si pe unde? Si vorba aia, are nu are pe unde sa bage, ea merge ca  e antrenata de cureaua de distributie
*




Da klaus....ai dreptate in mare.....dar la motorul de 1300/1400 si cel de Aro este o conducta /furtun de bypass........nu e asa si la Logan?

Scuze daca fac o confuzie.........


--------------------
Dacia 1100 Berlineza 1971
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
klaus
post 2 Aug 2007, 11:09
Post #23


步步


Group: Moderatori
Posts: 19.062
Joined: 4 August 02
From: Bucuresti




De bypass la ce?


--------------------
Scenic III 1.9 dCi - - - -
E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
miki
post 2 Aug 2007, 11:45
Post #24


#Hırsızlargibigeceniniçine


Group: Members
Posts: 1.004
Joined: 30 July 02
From: Bucuresti




Am si eu o intrebare!
Ce se intimpla... in timp... la contactul antigel teaza de Cu?
Nu de alta... dar parca antigelul ''Type D'' nu se impaca cu instalatii din Cu...


--------------------
Renault Sedan 1.6 16V / Megane IV 1.33 TCE 2004 / 2019 - XX-B-XXX
#Hırsızlargibigeceniniçine

Funken Kurbelwelle
Uzun Araç!
Değer Așılırsa
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
han_1.6 mpi
post 2 Aug 2007, 15:27
Post #25


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.273
Joined: 8 May 06
From: bucuresti




problema asta nu mi-am pus-o. acum aflu prima data ca nu se impaca bine cu cupru.


--------------------
dacia,ford, logan,mondeo - B-00-000
protejati biciclistii in trafic!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
IRONICK
post 2 Aug 2007, 15:38
Post #26


-


Group: Members
Posts: 21.844
Joined: 19 April 05
From: Romania




Da radiatorul ala din aeroterma din ce este facut ? Aluminiu ?


--------------------
CUGIR Albalux 11 1982 - B-11-LUX
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
autom
post 2 Aug 2007, 16:40
Post #27


membru pompier


Group: Members
Posts: 1.198
Joined: 8 January 05
From: Bucuresti-sa traiesti!!!!




QUOTE(klaus @ 2 Aug 2007, 11:09)
De bypass la ce?
*




Bypass la circuitul mare care e obturat de termostat. Asa era la Aro si cred ca si la Dacie normala.............


--------------------
Dacia 1100 Berlineza 1971
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
C a t a l i n
post 2 Aug 2007, 16:45
Post #28


______________________


Group: Members
Posts: 12.175
Joined: 21 August 06




Nu are. Apa circulă mereu prin caloriferul din aerotermă.

(dacă la asta te referi, pentru că circuit de bypass al termostatului eu nu am auzit)


--------------------
- - -
Când vrei și, și, iese nici, nici!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
autom
post 2 Aug 2007, 17:33
Post #29


membru pompier


Group: Members
Posts: 1.198
Joined: 8 January 05
From: Bucuresti-sa traiesti!!!!




worship.gif worship.gif worship.gif worship.gif worship.gif worship.gif Sorryyyyyy atunci......


--------------------
Dacia 1100 Berlineza 1971
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
han_1.6 mpi
post 2 Aug 2007, 17:43
Post #30


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.273
Joined: 8 May 06
From: bucuresti




radiatorul din bord ( nr 5 in desenul atasat )ajuta la racirea motorului. ( probabil daca intra aer rece de la instalatia ac.)spun asta ca sa nu imi dea careva in cap ca nu am zis. deci gmv va pornii probabil mai des, desi mie nu mi s-a parut. prefer ca sa se raceasca prin radiatorul mare decat sa fac sauna pe timp de vara.

This post has been edited by han_1.6 mpi: 2 Aug 2007, 17:52

Attached thumbnail(s)
racire_lgn.jpg ( Size: 35.7k ) Number of downloads: 2092


--------------------
dacia,ford, logan,mondeo - B-00-000
protejati biciclistii in trafic!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
3 Pages  1 2 3 >
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 29th April 2024 - 11:09
Forum Renault