DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> planetara stinga logan 1,5dci euro5, a crapat colierul mare de la burduful de la roata

trabinatorccc
post 11 Sep 2018, 22:06
Post #1


Membru incepator


Group: Members
Posts: 36
Joined: 12 January 15
From: radauti




Salutare la toata lumea.
Dupa aproape 7ani si doar 49000km, mi-a plesnit colierul mare de la planetara stinga,burduful de la roata.Sunt niste coliere foarte proaste,din aluminiu sudat la imbinare.Probabil atata a gindit Renault ca tine un client o masina si de aceea a folosit aceste coliere din aluminiu.Nu am mai intilnit in viata mea astfel de coliere.Masina e un Logan dci,euro5, 90cp din 10.2011.
Mult nu am mers cu colierul rupt,max. 50km caci in ultimele 2saptamani am facut doar un drum de 35km extraurban.Dupa care ,la vreo 2zile am vazut vaselina pe sub aripa.
Colierul a cedat datorita oboselii,nu a fost lovit.Burduful nu e spart si nu e imbatrinit.
Am reusit azi,dupa ce am spalat vaselina aruncata, sa demontez etrierul si discul de frina si sa imi fac o presa pentru a scoate planetara din fuzeta.Nu vreau sa bat cu ciocanul in planetara.Ambele planetare sunt modelul din poza, adica au la iesirea din cutie acele piese de metal in care sunt tripodele si pe care vine burduful. Nu am la planetara stinga burduf din acela care se prinde de cutie cu 3suruburi si la care curge uleiul din cutie daca demontezi planetara.
Vreau sa dau jos ambele planetare si sa inlocuiesc toate cele 4coliere caci e posibil sa cedeze si celelalte.Stie cineva cum se scot planetarele de tipul asta din cutie? Ies doar daca tragi de ele sau mai trebuie demontat ceva? Vad ca au o siguranta pe canelurile care intra in cutie.La modelul acesta de planetare,mai curge uleiul din cutie daca le demontez? Nu este cazul acum ,dar vreau sa stiu daca la modelul acesta se poate inlocui doar capul de planetara, adica partea dinspre roata.
Multumesc.


Attached thumbnail(s)
planetara_stanga_logan_1_5dci_E4__2008.jpg ( Size: 66.8k ) Number of downloads: 218
planetara_stanga_logan_1_5dci_E4__2008.jpg ( Size: 66.8k ) Number of downloads: 222


--------------------
dacia logan 2011 1,5dci laureate
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
RazvanF
post 12 Sep 2018, 06:01
Post #2


Tech


Group: Members
Posts: 1.707
Joined: 25 March 14




Ca sa scoti planetara din cutie tragi de ea cu simt de raspundere....sau folosesti ciocanul. Daca vrei sa scoti doar capul de planetara ai 2 variante, presa cu care sa tragi de el sau ciocanul. Am avut si eu un burduf de cap de planetara crapat la Clio si am scos capul de planetara prin ciocanire dar l-am invelit intr-un prosop sa nu fie fier pe fier.
Cat despre ulei...posibil sa il pierzi daca o scoti din cutie deci ar fi bine sa ai uleiul nou pregatit. Totodata sa ai si vaselina de planetara ca vei avea nevoie sa completezi de unde a sarit. La Clio meu era de culoare verzuie.
Daca te duci la service tin sa cred ca tot ciocanul va fi folosit. La montaj, tot cu ciocanul se face, asta daca serviceul nu are sculele necesare si mecanicul sa aiba chef sa le foloseasca.


--------------------
Renault Clio II Bicorp 2006 Autentique 1.5 dCi 68 cp
Dacia Logan MCV Stepway 2017 Prestige 1.5 dCi 90 cp X52
Masina are un tacanit....este intre scaun si volan.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
trabinatorccc
post 12 Sep 2018, 07:43
Post #3


Membru incepator


Group: Members
Posts: 36
Joined: 12 January 15
From: radauti




De serviceurile din Romania nici sa nu aud.Nepasare,necalificare,nesimtire.Decit sa bata Dorel cu ciocanul mai bine mai pierd eu o zi si fac sau imprumut prese.Daca te pricepi cit de cit la ceva,mai bine faci singur caci iese mult mai bine sau cel putin nu mai dai banii pe manopera daca gresesti.Bine, daca iti place sa te murdaresti un pic...
Am vaselina *de planetare*(e grafitata sau MoS2),am cumparat coliere de inox,am facut ieri o presa pt.scos planetara din fuzeta si pot imprumuta o presa pt. scos capul de planetara.Vreau sa dau planetarele jos ca sa pot lucra lejer si sa spal complet in interior,capul acesta la care a crapat colierul,dupa care il suflu cu aer comprimat.Asta sigur nu face Dorel in service.Am si bara de cupru ca sa nu bat fier pe fier,dar prefer presa.
Am citit pe net ca ar fi planetare la care se poate scoate capul si altele la care nu este posibil.Nu stiu cum e in cazul meu.De asemenea am citit ca la unele planetare curge uleiul din cutie cind le scoti,la altele nu(pe dreapta).Dar la mine sunt la fel amandoua.
Daca stie careva cum e cu uleiul si daca se poate scoate capul la tipul asta de planetara, rog urgent info.Dupa-amiaza merg iar la garaj sa continui treaba si n-as vrea sa dau jos uleiul din cutie degeaba,dar nici sa il pierd,ca l-am schimbat acum 10000km.
Multumesc.


--------------------
dacia logan 2011 1,5dci laureate
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
psychoo
post 12 Sep 2018, 08:19
Post #4


Membru


Group: Members
Posts: 1.606
Joined: 23 August 07
From: Timisoara




Planetara care are burduf prins cu 3 suruburi de cutie este cea pe unde pierzi ulei.
Daca nu ai inseamna ca la DCI o fi alt sistem si nu e problema. Pe olx gasesc ambele tipuri, eu nu am avut ca sa stiu 100%
Pe site-uri de piese pare ca si cea scurta e cu caneluri si nu cu burduf, as zice ca nu pierzi uleiul din cutie

This post has been edited by psychoo: 12 Sep 2018, 08:31

Attached thumbnail(s)
Capture.JPG ( Size: 46.72k ) Number of downloads: 212


--------------------
Ford Focus Titanium, 2.0 TDCI, 2013 - TM XX XXX
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
trabinatorccc
post 15 Sep 2018, 22:22
Post #5


Membru incepator


Group: Members
Posts: 36
Joined: 12 January 15
From: radauti




Stie careva cum se scoate din cutie tipul asta de planetara? Am bagat intre cutie si piesa aceea de fier in care e tripoda un levier de vreo 50cm cu un U sudat la capat si am tras de mi-au iesit ochii dar nu vrea sa iasa. O mai tine ceva in afara de siguranta aceea de pe capat? Cu ciocanul nu am unde sa bat ca nu e loc. Chiar atat de greu se scoate?

Attached thumbnail(s)
planetara_stanga_logan_1_5dci_E4__2008.jpg ( Size: 66.8k ) Number of downloads: 156


--------------------
dacia logan 2011 1,5dci laureate
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
user123
post 15 Sep 2018, 23:52
Post #6


Membru autentic


Group: Members
Posts: 707
Joined: 4 August 09





Daca ai scos siguranta, altceva nu mai este....dai cu degripant si apoi cu ciocanul - dar nu ca nemancatul!!! - e "sudata" pe caneluri de la rugina, bate inspre cutie in capul planetarei si apoi in sens invers tragi....repeti cu rabdare pana rupi stratul de rugina si reusesti sa o scoti

In ideea asta cand o montezi pe cea buna, sa dai cu vaselina grafitata pe caneluri ca vezi ce patesti


--------------------
dacia logan 1.6mpi 2004 laureat

Stop, drop and roll will not save you in hell - inscriptie pe o biserica in Virginia
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
trabinatorccc
post 16 Sep 2018, 20:16
Post #7


Membru incepator


Group: Members
Posts: 36
Joined: 12 January 15
From: radauti




Cum sa scot siguranta daca ea e pe planetara si planetara in cutie? De miscat se misca(planetara) citiva mm inainte si inapoi, dar nu vrea sa iasa. Mi-e frica sa nu stric ceva, desi nu vad ce ar mai putea sa o tina.


--------------------
dacia logan 2011 1,5dci laureate
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
user123
post 16 Sep 2018, 20:41
Post #8


Membru autentic


Group: Members
Posts: 707
Joined: 4 August 09




Ai mai jos un link in care vezi cum se scoate acea planetara

planetara dreapta logan


Daca la tine iese mai greu din caneluri, este problema ta- la fel cum este tot problema ta daca nu reusesti/stii sa o scoti.

Eu am incercat sa te ajut si ti-am scris clar ca trebuie sa iasa, iar daca nu iese ce sa faci ( folosesti degripant si mici lovituri cu ciocanul ca sa rupi rugina.....ea NU va iesi doar la tras, trebuie mici socuri)

Nu este nevoie sa folosesti acel ton cu mine si nici sa tipi - sunt satul de unii marlani si carpaci de aici, am lucruri mai bune de facut.

Daca ti-e frica sa nu strici ceva, mergi mai bine la service - frica provine din nesiguranta, nesiguranta din ne-stiinta iar masinile nu se repara pe forum, cu vorbe

Bafta!


L.E : daca te uiti atent o sa vezi ca fix acea siguranta( inel) din capul ei o tine in cutie; trebuie scoasa usor fortat, sa treaca peste acel inel...daca nu a fost scoasa niciodata, arcul este tare plus eventual gripaj pe caneluri ( desi ma indoiesc, zici ca are joc inainte inapoi)...

Principiu de scoatere la planetare pe fata este acelasi, indiferent de masina sau de care parte este- daca tragi in ax ! cu mici socuri zgaltaituri sau cum vrei sa zici, va iesi....dar in ax, daca nu tragi in ax si ai itzat siguranta....o sa fie greu...

This post has been edited by user123: 16 Sep 2018, 21:09


--------------------
dacia logan 1.6mpi 2004 laureat

Stop, drop and roll will not save you in hell - inscriptie pe o biserica in Virginia
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
einstein1984
post 17 Sep 2018, 09:10
Post #9


Membru autentic


Group: Members
Posts: 9.165
Joined: 12 November 05
From: Bucuresti




lol, unii se chinuie sa scoata plataara si mie m-a iesit neintentionat cand a tras un amic de fuzeta sa scoata amortizorul.


--------------------
membru Folding @home din 2008 - verde
Membru satul de gasca vesela de pe forumul atasat cafenelei Dacia Club.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
trabinatorccc
post 17 Sep 2018, 09:48
Post #10


Membru incepator


Group: Members
Posts: 36
Joined: 12 January 15
From: radauti




Imi pare rau daca ti s-a parut ca am tipat, dar eu am scris normal, fara caps lock.Iar tonul a fost cit se poate de politicos.Am cerut un sfat, dar daca nu ai inteles ca nu este nevoie de degripant( caci planetara se misca 4-5mm pina ajunge la acea siguranta) si ca nu poti scoate siguranta daca nu ai scos planetara din cutie) nu e nevoie sa te ambalezi.
Marlania nu ma caracterizeaza.Si nici cirpaci nu sunt.Daca eram cirpaci,puneam alt colier la burduf fara sa dau planetara jos.Dar vreau sa o dau jos,sa spal capul de planetara si sa inlocuiesc toate cele 8 coliere de la ambele planetare.Daca a cedat unul,pot ceda toate,caci sunt din aluminiu.
M-am prins si eu ca doar acea siguranta tine planetara in cutie,dar la mine pur si simplu nu vrea sa iasa si am zis sa intreb si eu pe aici cum se scoate, ca poate s-au mai lovit si altii de problema asta.Nu am unde sa bat cu ciocanul,iar de axul planetarei nu cred ca e bine sa trag, deoarece s-a intins burduful dinspre cutie si era sa iasa tripoda din cutia ei de tabla.
Mai incerc azi,ca vineri a fost sarbatoare,iar sambata nu am avut timp.
Multumesc pentru ajutor.
einstein1984, Daca e planetara din dreapta,da iese fara nici un efort.

This post has been edited by trabinatorccc: 17 Sep 2018, 09:49


--------------------
dacia logan 2011 1,5dci laureate
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
einstein1984
post 17 Sep 2018, 09:52
Post #11


Membru autentic


Group: Members
Posts: 9.165
Joined: 12 November 05
From: Bucuresti




era stanga....


--------------------
membru Folding @home din 2008 - verde
Membru satul de gasca vesela de pe forumul atasat cafenelei Dacia Club.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
user123
post 17 Sep 2018, 10:08
Post #12


Membru autentic


Group: Members
Posts: 707
Joined: 4 August 09





@einstein : la benzina, toate ies mai usor...inclusiv planetare

@ trabi : ok, am lamurit chestiile legate de bun simt- nu ma refeream direct la tine dar am avut parte de asa ceva destul aici

Inca o data : iei un dorn potrivit ca lungime sau mai bine chiar un prelungitor din acela de tubulara si intai ii dai un doua ciocane in cap ( partea dinspre roata) ca sa-i "faci loc"; dornul sa fie destul de gros in cap, adica sa faca contact pe suprafata mare sa nu se infiga in planetara; inainte de ciocan, ii pui o piulita in cap si o infiletezi ca sa nu strici filet si capul planetarei...

Dupa ce iai facut loc, dai cu degripant pt ca siguranta sa alunece mai usor prin traseul canelat...acolo ulei nu prea ai si rugineste..

Dupa asta vezi ca la capul planetarei dinspre cutie, ai o buza chiar dupa colier...te bagi si faci cumva sa bati in ea cu dornul....daca nu ajungi, iei unul mai lung si bati circular, invartind de planetara ca sa o scoti uniform

Sa nu te astepti sa iasa imediat...poti da si 10 ciocane, sau poate sari la primul....depinde

Planetara nu va iesi daca tragi cu mana de ea, risti sa ramai cu capul in mana

Planetara nu prea iese la parghii, e facuta sa iasa cu soc...la unii care le schimba frecvent mai ies la parghii dar asta pt ca acea siguranta e slabita...



--------------------
dacia logan 1.6mpi 2004 laureat

Stop, drop and roll will not save you in hell - inscriptie pe o biserica in Virginia
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
einstein1984
post 17 Sep 2018, 10:54
Post #13


Membru autentic


Group: Members
Posts: 9.165
Joined: 12 November 05
From: Bucuresti




nu e bun un ciocan din ala cu inertie pentru asa ceva?
051201-2T.jpg


--------------------
membru Folding @home din 2008 - verde
Membru satul de gasca vesela de pe forumul atasat cafenelei Dacia Club.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
RazvanF
post 17 Sep 2018, 17:16
Post #14


Tech


Group: Members
Posts: 1.707
Joined: 25 March 14




Si da si nu...ala e folosit mai mult la indreprat elemente de caroserie. Intrebarea este, cum il prinzi de planetara in asa fel incat sa nu se detaseze de ea cand "tragi" de ciocan?
La caroserie se sudeaza niste carlige mici de care ciocanul respectiv se prinde, de asta are si el carlig in varf.
Cum am zis si mai sus, invelit capul de planetara in niste prosoape groase si lovit cu ciocanul, dar dat cu putin simt de raspundere. Planetara trebuie tinuta dreapta si ai sanse foarte mari sa scoti planetara direct din cutie dupa care planetara se va pune in menghina, capul de planetara lasat invelit in prosoape si tinut drept dupa care se aplica din nou 1-2 ciocane ...fara teama si cu simt de raspundere.
Daca il ciocanesti "cu teama" mai rau ii faci.
p.s ciocanul trebuie sa fie relativ greu, tip dreptunghiular si cu coada de vro 20-30 de cm lungime.

This post has been edited by RazvanF: 17 Sep 2018, 17:28


--------------------
Renault Clio II Bicorp 2006 Autentique 1.5 dCi 68 cp
Dacia Logan MCV Stepway 2017 Prestige 1.5 dCi 90 cp X52
Masina are un tacanit....este intre scaun si volan.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
trabinatorccc
post 18 Sep 2018, 08:50
Post #15


Membru incepator


Group: Members
Posts: 36
Joined: 12 January 15
From: radauti




Am rezolvat-o pina la urma biggrin.gif,dar tot prin metoda pirghiei. Am ridicat toata fata mai sus si am folosit o bucata de fier beton de vreo 80cm intre cutie si piesa aia de tabla in care e tripoda.Tras o data si fara mila.O fi fost siguranta aia mai tare ca e originala si nu a umblat nimeni la ea in cei 7ani de cind e masina.Nu stiu daca curge uleiul din cutie,pentru ca l-am dat jos pentru a nu avea surprize.
Problema e ca partea dinspre roata(capul de planetara) e foarte ruginit. Dacia nu s-a deranjat sa le vopseasca. La fel si fuzetele si portfuzetele sunt din fier mort si au ruginit in draci.A cazut cam 0,5mm grosime de rugina de pe planetara.Cred ca peste 3-4ani o sa trebuiasca sa schimb capetele de planetara din cauza ruginii si nu a uzurii.La fel si cu discurile de frina,au putrezit dintii aia pentru abs.Sunt umflati de rugina si cred ca daca ma apuc sa bat cu ciocanul in ei nu mai ramane nimic.Mai mare ciuda,pentru ca discurile nu sunt uzate,au 20mm grosime.Ce se intimpla daca nu mai sunt acei dinti,in afara de faptul ca nu mai am abs pe roata respectiva?Se aprinde ceva in bord,vreo eroare pe undeva?


--------------------
dacia logan 2011 1,5dci laureate
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
user123
post 18 Sep 2018, 09:28
Post #16


Membru autentic


Group: Members
Posts: 707
Joined: 4 August 09





Felicitari pt determinare si perseverenta ! Vezi ca ai reusit si singur?

Fuzeta si portfuzeta nu sunt din fier mort....sunt calite special, altfel ai fi cu masina in sant demult- ca ruginesc si nus inoxidabile e altceva.....duritatea otelului si rezistenta la rugina sunt 2 lucruri diametral opuse - cu cat un otel e mai dur, cu atat scade capacitatea de rezistenta la rugina.....nu exista otel dur si inoxidabil...

Pt transmisie exista vaselina speciala ( ca sa previi rugina de care zici) iar pt discuri exists vaselina cu cupru tot pt asa ceva ( evident nu dai pe luciul unde calca placutele)

Dar.....daca masina sta mai mult decat merge, zona este cu climat umed, treci prin balti sa faci valuri si nu o intretii cum am scris mai sus, vor rugini toate la orice masina...si mercedes si maybach...

Planetarele le schimbi daca bat....sau daca ai burdufuri ciupite; altfel le lasi in pace cu rugina cu tot

Nu inteleg la care dinti pe discuri pt ABS te referi.....coroana ABS e pe capul planetarei iar dintii de pe discuri sunt pt ventilarea discurilor, nu ABS

Daca discurile sunt insa putrezite, schimba-le altfel rist la o franare tare sa spargi discul si faci accident


--------------------
dacia logan 1.6mpi 2004 laureat

Stop, drop and roll will not save you in hell - inscriptie pe o biserica in Virginia
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
trabinatorccc
post 18 Sep 2018, 23:15
Post #17


Membru incepator


Group: Members
Posts: 36
Joined: 12 January 15
From: radauti




Fuzeta si portfuzeta nu sunt otelite caci s-ar sparge cind e ger.Se fac dintr-un OL ceva moale si rezistenta lor e data de grosimea materialului.Daca dai cu ciocanul ramane urma.Nu am avut pretentia sa fi fost zincate sau mai stiu eu ce alt tratament,dar puteau macar sa le vopseasca.La doua luni dupa ce am cumparat masina(masina noua,de 11000euro, 5km la bord), tot ce nu era vopsit pe dedesubt era ruginit.
Nu dau prin balti sa fac valuri,dar nu pot evita zilele ploioase sau cu zapada fleoscaita.Daca mai are si NaCl, atunci are tot ce-i trebuie.Intr-adevar,masina mea mai mult sta decit merge.Caroseria nu are rugina,doar piesele astea din fier nevopsite.
Planetarele mele nu au coroana abs,ci discurile au pe partea interioara,imediat sub placuta, niste dinti pt. abs si aia sunt umflati de rugina.Imi pare rau ca nu am facut poze.
Cu exceptia dintilor astora,discurile nu prezinta pericol.Stiu ce inseamna un disc spart in mers(am patit la camion pe fata),dar aici nu e cazul.O sa le schimb doar daca nu mai lucreaza abs-ul.
Cred ca am nimerit cele mai proaste planetare la Loganul asta.Daca tot am scos planetara din cutie, am zis sa scot si capul de planetara de pe ax,ca sa spal ca lumea articulatia si sa bag vaselina in ea.Nici vorba sa iasa,desi am batut foarte tare.La fel, axul se misca pe nuturi, in capul de planetara,cam 1mm pina la siguranta. Si am zis ca daca se misca, ar trebui sa iasa.Insa mi-a zis un mecanic de la Dacia ca la modelul asta de diesel nu se scoate capul de planetara de pe ax.Chiar asa sa fie? Pai atunci cind se sparge burduful de la roata trebuie obligat sa desfaci si partea dinspre cutia de viteze ca sa il schimbi.Si automat iti trebuie si acolo alte coliere si alta vaselina.Iar daca se strica capul de planetara trebuie sa schimbi toata planetara,chiar daca axul si tripoda sunt bune.Le gandesc astia inca de la proiectare ca sa nu mai poata fi reparate.Pentru ceva nesemnificativ sau destul de ieftin sa trebuiasca sa schimbi tot ansamblul.
Am facut rost de o presa din asta https://www.youtube.com/watch?v=K_arzmC4toQ ,dar santul de pe axul planetarei e prea ingust si nu o pot folosi.Am sa fac maine poze.
Cum naiba bag vaselina in capul de planetara daca nu se scoate axul din el?

This post has been edited by trabinatorccc: 18 Sep 2018, 23:40


--------------------
dacia logan 2011 1,5dci laureate
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
robbie_ro
post Yesterday, 07:30
Post #18


-----------------------


Group: Members
Posts: 399
Joined: 25 June 07




Daca te referi la dinti care se vad in poza pusa de mine, ei bine, aceia nu au legatura cu sistemul ABS. sunt doar canalele de aerisire ale discurilor.

1.jpg ( Size: 45.3k ) Number of downloads: 41


La Logan informatiile despre viteza de rotatie a rotii se citesc de pe coroana magnetica a rulmentului.

Daca planetara e construita pe sistemul vechi, cu tripoda, atunci nu se poate schimba/scoate capul planetarei. Ma rog, se poate scoate, dar nu e asa simplu ca la planetarele mai evoluate. Scoti doar colierul care stange burduful pe capul planetarei si introduci vaselina din plin in burduf si cap.

This post has been edited by robbie_ro: Yesterday, 07:54


--------------------
Dacia Logan 2007, Laureate Plus
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+

Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 20th September 2018 - 21:56
Forum Renault Server hosting