It appears you have not yet registered with our community. To register please click here.
DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

2 Pages  1 2 > 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> probleme electromotor scurt dacie 99

ionutzmi
post 22 Mar 2007, 08:50
Post #1


IONUTZMI


Group: Members
Posts: 151
Joined: 22 March 07
From: G I U R G I U




sal
am si eu o dacie din 99 su injectie si electromotr scurt care se strik foarte des ba capacu care tine carbunii se sparge ba magnetii dupa stator se desprind... cica asta ar fi boala lor mia zis un electrician
care a mai patit astept sfaturi sau idei......


--------------------
RENAULT Laguna 2,2Dci / Megane 1,6 16v 2003
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
SJ-03-WEN
post 22 Mar 2007, 11:44
Post #2


Membru incepator


Group: Members
Posts: 98
Joined: 13 December 04
From: Cluj-Napoca




Am patit....
Am schimbat capacul, carbunii de vreo 2 ori, s-au spart magnetii, s-au rupt spirele din rotor, am luat unul nou, a tinut 7 luni, pana au sarit bucsele, si s-au spart din nou magnetii si s-a bulit din nou rotorul.
Rzolvarea.....mi-am luat de la dezmembrari unul de tip vechi care merge fara probleme de 2 ani.
Sunt de toata jena electromotarele astea scurte.
Bafta


--------------------
Dacia 1410 Break 5 usi 1998 - SJ-03-WEN
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
gti98
post 5 Apr 2007, 07:14
Post #3


Membru autentic


Group: Members
Posts: 701
Joined: 12 November 05




Salut!
Apropo de electromotorul "modernizat" cu magneti permanenti:
Utilizarea magnetilor in locul unor bobine a simplificat constructia si a permis reducerea dimensiunilor (=reducere de cost)
Un mecanic mi-a spus secretul bunei functionari a electromotorului: un motor bine pus la punct, care porneste INTOTDEAUNA foarte repede (usor). Aceasta se traduce prin solicitare minima a electromotorului (si a bateriei!) si uzura minima.
Eu am pe Nova cu motor de 1,6 din 1998 un asemenea electromotor si nu mi-a facut inca (la 65k km) probleme. Este adevarat ca in fiecare vara il demontez, il curat si verific jocul la bucse (foarte important pentru atins si spart magnetii) si starea periilor (carbunilor), sa nu ma trezesc intr-o dimineata ca nu se mai invarte...
Toate cele bune si drum bun fara pene!...


--------------------
Dacia Nova GTI GTI 98 - IS 57 ENB
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
whitecar
post 20 Apr 2007, 20:33
Post #4


Membru autentic


Group: Members
Posts: 235
Joined: 6 January 07
From: BUCURESTI




Am avut o problema aseamanatoare cu a ta ,poate vei gasi topicul deschis de mine ,(pe al meu inca il tin sub observatie ) .Intrebarea este daca dupa ce ai schimbat electromotorul sau iai schimbat ceva piese la el cind l-ai montat inapoi pe masina ai prins in toate cele 3 suruburi ??
Aproape toti mecanici sau electricienii prefera sa nu monteze surubul de jos ,fiind destul de incomod de montat si spun ""lasa ca merge asa"" ,desigur ca au dreptate in multe cazuri merge asa fara probleme ,in special la modelul vechi care este mult mai greu decit asta scurt .
Desi nu sint mecanic sau electrician iti recomand ca dupa ce il refaci iara ,sa il prinzi in 3 surubuiri .
Cit despre montarea unui electromotor vechi ,trebuie sa verifici intii daca merge la tine pe masina ,eu am incercat sa montez unul vechi tot in urma celor citite aici pe sait ,din pacate trebuie modificat pentru a fi montat pe motorul meu .
Multa bafta


--------------------
ex Dacia Break 1310 Cli 2000
Logan 1,4 Laureat 2005
""Invata din greselile altora ,caci nu poti intr-o viata sa faci toate greselile""
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
unikat45
post 20 Apr 2007, 21:27
Post #5


Membru autentic


Group: Members
Posts: 384
Joined: 4 May 06




din cate stiu eu la mine merge montat un electromator de tip vechi...... tot din 99 e masina dar pe carburatie...nu cred sa fie diferente mari.. care sa nu permita montarea acestuia..
in plus stiu pe cineva care a montat cu succes un electromotor de opel vectra (marca valeo...parca...) prins numai intr-un surub.. ce e drept ca altfel nu avea cum... dar care merge fara probleme.. .. mai ales ca acest demaror e altfel construit, are un fel de reductor


--------------------
Dacia 1310 Dacia 1310 1999 - IS 01882
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
andutzu
post 20 Apr 2007, 21:31
Post #6


Membru autentic


Group: Members
Posts: 386
Joined: 19 December 04




99% din daciile la care s-a intervenit la electromotor nu s-a mai montat si surubul de jos. E mult prea complicat sa dai de fiecare data scutul jos cand umbli la electromotor.
Nu am auzit pe nimeni sa aiba vreo problema din cauza asta... si chiar nu are ce se intampla.


--------------------
Dacia 1310 - PH 23 ALX
REMAT Tuning.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Shumy
post 3 May 2007, 14:17
Post #7


Membru incepator


Group: Members
Posts: 47
Joined: 23 March 07




salut
Are cineva o poza sau o schita cum trebuiesc puse firele la electromotor.La mine atat masa cat si plusul faceau contact cu carcasa iar electromotorul invartea greu chiar si cu o baterie noua.Stie cineva cum trebuiesc puse firele?


--------------------
Dacia Solenza 1.4MPI 2004
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
smecheras
post 4 May 2007, 14:03
Post #8


Tuning Fanatic ... Dacia rullz


Group: Members
Posts: 272
Joined: 18 September 06




io am o nova din 2000 si mie baiatu care mi-a montat electromotoru mi-a pus si al 3-lea surub fara s dea scutu jos..ce e drept s-a chinuit putin...insa acum nu mai am probleme cu electromotorul...


--------------------
Dacia Nova GTi 2000 1.6 - B 60 FGD
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ionut.tanase
post 4 May 2007, 14:07
Post #9


Can't Stop Me!


Group: Members
Posts: 1.454
Joined: 8 September 06
From: PITESTI




se gasesc magnetii de pe stator in magazine si cam cat costa?


--------------------
FORD FOCUS 2003
DACIA 1310 .... first LOVE :-)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
sobolan
post 5 May 2007, 21:29
Post #10


out of order...


Group: Members
Posts: 5.334
Joined: 10 March 06
From: GALATI




am electromotor scurt pe a mea din 98 ....nu am facut la el decat sa schimb bucsele si carbunii(are 4)....merge brici...
am auzit si eu ca is defectuoase dar a meu merge de atunci....s-a cam dus bendixul ,in rest e bun....


--------------------
bemveleu 318i 2002 - B
"Viata este ceea ce ti se intampla in timp ce esti ocupat sa faci alte planuri..."
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dragosmd
post 5 May 2007, 22:40
Post #11


Membru incepator


Group: Members
Posts: 16
Joined: 15 November 06
From: Bucuresti




QUOTE(ionut.tanase @ 4 May 2007, 14:07)
se gasesc magnetii de pe stator in magazine si cam cat costa?
*

am vazut azi in targ la vitan (autovit) un stator cu magneti (echipat) de vanzare. doar magnetii, nu cred ca iti vinde careva...


--------------------
citroen xsara picasso 2002
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
sobolan
post 6 May 2007, 07:51
Post #12


out of order...


Group: Members
Posts: 5.334
Joined: 10 March 06
From: GALATI




daca ai probleme cu electromotorul scurt mai bine il schimbi cu unul clasic....


--------------------
bemveleu 318i 2002 - B
"Viata este ceea ce ti se intampla in timp ce esti ocupat sa faci alte planuri..."
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
goro89
post 3 Mar 2009, 12:50
Post #13


Membru incepator


Group: Members
Posts: 1
Joined: 3 March 09




Buna Ziua.



Am si eu o dacie 1310 din '99 dar nu-i pe injectie. Am si eu o prb. cu electromotoru. Intr-o dimineata am pornit la scoala cu masina, masina a pornit OK, in drum spre scoala m-am oprit sa beau o cafea, si cand sa iau masina sa merg mai departe, am pus contactu si o facut "tac" si atat...am scos bornele de la baterie, le-am pus la loc...nimic. Noroc ca am fost cu catva prieteni care m-au inpins si am putut porni. Cand am ajuns acasa cu ea, nu stiam ce sa fac...am incercat cu o alta baterie (cu toate ca farurile mi se aprindeau faza scurta/faza lunga), nici cu cealalta nu am putut sa o pornesc. Un prieten mi-o spus ca e de vina contactu, am mers si mi-am cumparat un alt contact...nici cu contactu nou nu am putut porni...dupa aia m-am gandit ca e electromotoru...am luat cablu ala cu papuc...l-am scos afara si l-am curatzat, am luat o cheie si am inceput sa dau incet-incet in electromotor...dupa aia am zis sa dau o cheie...si o pornit la unsfer de cheie...au trecut 2 zile de atunci...si merge brici...imi poate spune cineva o explicatie ?


Multumesc mult pentru timpu acordat. o zi frumoasa


--------------------
Dacia 1310 1999
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Tiberiu-Andrei
post 3 Mar 2009, 13:12
Post #14


Om al muntelui


Group: Members
Posts: 741
Joined: 25 September 07
From: Sfantu Gheorghe




Pai in cazul asta masa slaba/contacte oxidate sau murdare.Ai fi putut testa electromotorul inainte sa cumperi contact nou punand firul bobinei de anclasare la plus direct,deci fara contact.Astfel s-ar fi eliminat o posibila cauza,cea a contactului defect.
Bafta!


--------------------
Dacia 1410 1988 toamna1397 cmc - CV 03 MBO
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
krapcarasu
post 3 Mar 2009, 13:14
Post #15


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.891
Joined: 25 November 08
From: Suceava




era oxidat contactul la papucul ala de la bendix


--------------------
Renault Megane 1.4 16 v 1999 - sv
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Action
post 12 Jun 2009, 23:25
Post #16


Membru incepator


Group: Members
Posts: 14
Joined: 27 July 08




Salut. Am cumparat recent pentru un electromotor varianta lunga un solenoid nou. Toate bune si frumoase, montat pe electromotor, avea doar doua suruburi in loc de patru, s-au potrivit pe lacasul celor doua montate cat mai departe de centrul bobinei. Am pus masa de la baterie direct pe carcasa electromotorului si cand am pus plusul permanent pe surubul M8 de sus a inceput sa faca scantei, semn ca bobina avea rezistenta direct la corpul electromotorului. Am incercat totusi sa vad daca cupleaza, spre surprinderea mea solenoidul cupland si imi facea contactul care la cel vechi se oxidase. Mi-a fost teama sa-l las pe masina, una pentru ca putea sa se supraincalzeasca oricand facand alte belele si doi la mana ca as fi ramas fara baterie fiind nevoit sa scot de fiecare data cand cobor din masina borna de plus.
Voi ce parere aveti? Sa merg inapoi la magazin cu solenoidul pe care am dat juma'de milion si m-am ales cu un solenoid defect? sau sa ma obisnuiesc cu ideea ca traiesc in Romania si asta-mi ocupa tot timpu'?
Cred ca o sa fac totusi o vizita la magazin cu multimetrul in mana sa fac niste lectii de fizica si niste kirchhoaffe cu musiu vanzatorul.
Daca ar mai fi ceva de adaugat, astept sugestii...

Attached thumbnail(s)
Attached Image


--------------------
D'acia Nova GT 1998
I'm watching you...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
pcostica
post 13 Jun 2009, 08:17
Post #17


Membru autentic


Group: Members
Posts: 591
Joined: 5 February 08
From: Resita,CS




vezi ca ai pus firele invers! Firul de la baterie vine la surubul care nu are acea tablita de contact(adica la cel din stanga din poza atasata de tine.
Bafta!


--------------------
dacia 1300 -cs - -------
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
60swanted
post 11 Dec 2010, 20:16
Post #18


Membru incepator


Group: Members
Posts: 3
Joined: 2 February 10




salutare tuturor!am un prieten ce are o dacie din 2004 pe injectie cu electromotor scurt,dimineata nu porneste(adica nu invarte)iar cand e cald porneste...de ce?:-? si am incercat altceva,am pus un electromotor bun si cand da la automata face decat clant si gata,am pus alt rotor,la fel,am pus alt solenoid tot la fel face,alti carbuni,la fel....ce are si aici?


--------------------
Dacia 1310 1984 berlina - ph01pyk
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bygy007
post 12 Dec 2010, 01:17
Post #19


Membru autentic


Group: Members
Posts: 7.146
Joined: 12 May 06
From: BUCURESTI




cu alta baterie ai incercat?


--------------------
LOGAN LAUREATE 1,6 GPL 2009 - B 07 BGY
din subteranele Bucurestiului
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
jhonyG
post 29 Jan 2011, 00:41
Post #20


Membru incepator


Group: Members
Posts: 9
Joined: 29 January 11




salutare! am si eu o proble ma cu electromotoru'......de fiecare data cand pornesc ii dau prima cheie si se invarte in gol nu cupleaza...a2-a oara o ia cupleaza si porneste. Daca ma puteti ajuta care sa fie cauza bobina sau bendixul??????? MULTAM ANTICIPAT!!! smile.gif

Moderator edit:
Fara scris IRC. Te rog eu, te roaga si regulamentul


This post has been edited by bucatzel: 4 Apr 2011, 10:05


--------------------
dacia berlina 1998 1410 - ph 08 pje
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
adaniel69
post 29 Jan 2011, 09:03
Post #21


Membru autentic


Group: Members
Posts: 248
Joined: 17 November 09




bucsile! desfa-l sa vezi!


--------------------
Dacia 1310 1999-berlina
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Magnum_Baracuda
post 29 Jan 2011, 10:48
Post #22


Membru autentic


Group: Members
Posts: 571
Joined: 28 January 09




ai uitat sa pui boltul ala cu siguranta in capat ce trece prin furca bendixului si asigura parghie la furaca sa impinga bendixul,ori furca deformata sau nu e bagata pe fulia bendixului


--------------------
dacia 1310 1981 - CT 03 BND
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
jhonyG
post 29 Jan 2011, 14:39
Post #23


Membru incepator


Group: Members
Posts: 9
Joined: 29 January 11




asta e o sa incerc sa vad ce pot face ....mersi oricum!!!;)

Moderator edit:
Fara scris IRC. Te rog eu, te roaga si regulamentul


This post has been edited by bucatzel: 4 Apr 2011, 10:06


--------------------
dacia berlina 1998 1410 - ph 08 pje
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mihai7575
post 29 Jan 2011, 20:23
Post #24


Membru autentic


Group: Members
Posts: 809
Joined: 1 December 10
From: SLATINA




QUOTE(jhonyG @ 29 Jan 2011, 01:41)
salutare! am si eu o proble ma cu electromotoru'......de fiecare data knd pornesc ii dau prima cheie si se invarte in gol nu cupleaza...a2-a oara o ia cupleaza si porneste. Dak ma puteti ajuta care sa fie cauza bobina s-au bendixul??????? MULTAM ANTICIPAT!!! smile.gif
*


bendixul de la electrmotor e de vina,dupa parerea mea ,te va mai ține putin,2 luni,iar apoi se va defecta si ți va face așa și la a2,3,4 cheie.mai bine schimba-l de mine.


--------------------
Dacia 1300, dacia solenza, 1981,2004
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
PH-06-BOA
post 29 Jan 2011, 21:59
Post #25


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.628
Joined: 28 April 07




Una e varianta de defect pe care a spus-o Mihai, ca bendisului sa-i patineze bilele cilindrice si, solutia nu neaparat sa cumperi altul, si alta ar fi, miscare greoaie a bendixului pe snecul de pe axul rotorului, datorita faptului ca i-ai pus vaselina groasa. Parghia comprima arcul de la bendix, in loc sa-l impinga in coroana. La prima varianta, ori arcurile nu imping bilele sa franeze pinionul, ori bilele au facut fete plane. La prima, daca-ti merg bine degetele, desfaci din ambutisare pinionul, scoti arcurile si le mai intinzi dar le si speli de smoala din ele. La montare, doar le amagesti cu putina vaselina. La varianta cu fete plane, schimbi bilele cilindrice, iar daca si pinionul e paradit, schimba bendixul.


--------------------
Dacia 1310 1988 - ph-99-aob
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
jhonyG
post 30 Jan 2011, 12:22
Post #26


Membru incepator


Group: Members
Posts: 9
Joined: 29 January 11




cred ca, mai bine cumpar un bendix nou si am terminat treaba;) nu???


--------------------
dacia berlina 1998 1410 - ph 08 pje
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Magnum_Baracuda
post 30 Jan 2011, 12:24
Post #27


Membru autentic


Group: Members
Posts: 571
Joined: 28 January 09




mai bine unul nou,sti cum e vb carpaceala nu are viata lunga si ce face omul cu mana lui se numeste lucru manual,pune nou si dai bice


--------------------
dacia 1310 1981 - CT 03 BND
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
nikuniku
post 30 Jan 2011, 13:04
Post #28


si eu pe aici


Group: Members
Posts: 2.484
Joined: 14 January 11
From: bucuresti




mai bine unul nou,sti cum e vb carpaceala nu are viata lunga si ce face omul cu mana lui se numeste lucru manual,pune nou si dai bice
si inainte de montare cureti toate contactele si piulitele de la el pe smirghel fin


--------------------
opel zafira f75 1.6-16valve
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mihai7575
post 30 Jan 2011, 19:30
Post #29


Membru autentic


Group: Members
Posts: 809
Joined: 1 December 10
From: SLATINA




QUOTE(jhonyG @ 30 Jan 2011, 13:22)
cred ca, mai bine cumpar un bendix nou si am terminat treaba;) nu???
*


Unul nou neaparat și ai rezolvat problema,și mai fa-i 1 bine la electrmotor,și curața-l pe interior ca tot l dai jos de pe masina ,ptr schimbare bendix.


--------------------
Dacia 1300, dacia solenza, 1981,2004
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ghitza
post 30 Jan 2011, 22:27
Post #30


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.001
Joined: 23 April 08
From: ARAD




nu e numa 120 roni un bendix nou,sau 9 roni si il schimbi din nou peste 1luna


--------------------
Dacia/BMW 316i an 99 1310 li 2003 Berlina - Ar-07-GIB/BG
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+

2 Pages  1 2 >
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic
DaciaClub
Random Picture Google search Last addition
Imagine aleatoare
căutare personalizată
Ultima imagine adaugata


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Time is now: 17th April 2014 - 20:23
Forum Renault Server hosting