DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

2 Pages  1 2 > 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> probleme servo frana dacia 1310

stefan89
post 8 Jul 2010, 13:35
Post #1


Membru incepator


Group: Members
Posts: 12
Joined: 5 May 10




salut din nou forumisti.am si eu problema cam grava cu masina mea.azi de fapt acum jumatate de ora ma intorceam acasa ca intr-o zi banala...la o trecere de nivel de cale ferata am calcat frana ca de obicei si deodata am simtit ca pedala a trecut peste punctul ei de oprire si s-a dus mai jos masina de abia incetinindu-se...am trecut calea ferata am tras undeva pe dreapta si m-am uitat la toate rotile in interior sa vad daca imi curge lichid de frana si nu imi cursese nimic.cand am pornit iar masina am mers a prins prima peda bine apoi a doua la podea si nimic...am ajuns acasa am ridicat capota si am inceput sa calc frana.cei care au dacie clasic cu servofrana stiu ca daca ai motorul oprit pedaua se intareste se face beton.la mine canci!am pus pe cineva sa calce frana si eu m-am aplecat spre pompa de servo frana si se aude un troncanit....dinauntru...nu e bine nu?am verificat lichidul de frana si am ful si inca ceva cand calca frana baiatul ala dadusem capacul de la butoiasul de lichid si vedeam cum se ridica nivelul.eu sunt paralel cu mecanica si e prima mea masina...e cam grav...ma puteti ajuta cu o parere?salut


--------------------
dacia 1410 dacia 1410 1998 - IL 53 AFI
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
HondaD
post 8 Jul 2010, 13:48
Post #2


Enigmele Dacieii...


Group: Members
Posts: 77
Joined: 27 July 09
From: Dej,Cluj




ai putea sa verifici supapa aia ce intra in pompa servo ... e una alba probabil cu 2 furtunase, ai verifico sa nu lase aerul in ambele sensuri , e vreo 1.5 lei una deaia tongue.gif


--------------------
Renault Megane Estate Gt-Line 1.33 140cp 2018
Grand Scenic 2011 1.6dci 130cp 330k
Master 2019 2.3 dci 170cp
Trafic 2013 2.0dci 115cp 180k
2 x Megane 1.4 16v 1999 480k & 190k
Ex 1310 1.4 1993
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
stefan89
post 8 Jul 2010, 13:59
Post #3


Membru incepator


Group: Members
Posts: 12
Joined: 5 May 10




cum o pot verifica? blush.gif


--------------------
dacia 1410 dacia 1410 1998 - IL 53 AFI
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
alin12
post 8 Jul 2010, 14:50
Post #4


Membru ce nu mai este incepator


Group: Members
Posts: 177
Joined: 26 September 08
From: Roman




daca stii despre care supapa e vorba, o scoti din servo, o desfaci de pe furtun (prinsa cu colier parca) si sufli in ea.....daca trece aerul intr-un singur sens e bun.
eu nu cred ca acea supapa e de vina.....eu zic ca sunt garniturile la pompa de frana. fa un test: cu motorul pornit calca brusc si puternic pe frana (vezi pe unde se opreste pedala), apoi calci incet si treptat pe frana, si daca continua sa coboare si ajunge la podea atunci clar sunt garniturile...... te astept cu rezultate smile.gif

This post has been edited by alin12: 8 Jul 2010, 14:50


--------------------
VW Golf 3 1993 1.6
De ce simplu, daca se poate si complicat?
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Costy2000
post 8 Jul 2010, 14:52
Post #5


Membru autentic


Group: Members
Posts: 246
Joined: 18 April 10




Salut am si eu o problema asemanatoare la mine fata de tine doar trozneste servo se aude din ea si nu numai se aude si cand sunt in masina si merg cu ea si mai ales cand schimb treptele de viteza dar am probleme si cu franele imi tin doar rotile de pe spate aerisre am facut si degabasi fata ca sa am farne sa tina si fata trebuie sa apas pe pedala de frana tare si atunci imi tine si fata am tot nou in afara de servo si cred ca o schimb si paia.


--------------------
Dacia 1310 1996 L
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
stefan89
post 8 Jul 2010, 15:33
Post #6


Membru incepator


Group: Members
Posts: 12
Joined: 5 May 10




alin 12 garniturile de la ce?ai desfacut vreodata carcasa de la pompa sa vezi ce are inauntru ca eu habar-n-am.daca da ma risc sa o desfac si eu?


--------------------
dacia 1410 dacia 1410 1998 - IL 53 AFI
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
alin12
post 8 Jul 2010, 16:45
Post #7


Membru ce nu mai este incepator


Group: Members
Posts: 177
Joined: 26 September 08
From: Roman




garniturile de la pompa de frana.....servo nu am desfacut nu se merita....am cumparat de la dezmembrari cu 40 lei (merge perfect wub.gif )


--------------------
VW Golf 3 1993 1.6
De ce simplu, daca se poate si complicat?
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
stefan89
post 8 Jul 2010, 17:37
Post #8


Membru incepator


Group: Members
Posts: 12
Joined: 5 May 10




sunt incepator in ale mecanicii si sincer nush unde sunt garniturile alea daca ai putea sa imi dai detalii sa ma indrumi ti-as ramane recunoscator.si inca ceva am uitat sa va zic ca e cu dublu circuit biggrin.gif


--------------------
dacia 1410 dacia 1410 1998 - IL 53 AFI
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
alin12
post 8 Jul 2010, 18:05
Post #9


Membru ce nu mai este incepator


Group: Members
Posts: 177
Joined: 26 September 08
From: Roman




prima data fa testul recomandat de mine....acele garnituri, daca nu prea te pricepi iti recomand sa mergi la un mecanic ptr ca trebuie desfacuta pompa de frana


--------------------
VW Golf 3 1993 1.6
De ce simplu, daca se poate si complicat?
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
stefan89
post 8 Jul 2010, 18:41
Post #10


Membru incepator


Group: Members
Posts: 12
Joined: 5 May 10




deci pedala e la fel oricum as calca-o...si la fel si cu motor pornit si cu el oprit.tine f putin da doar la podea calcata.mecanicul ei adik nenea care a mesterit-o de cand am luat-o nu e acasa si mai e pana sambata cand apare...deci?


--------------------
dacia 1410 dacia 1410 1998 - IL 53 AFI
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
alin12
post 9 Jul 2010, 08:24
Post #11


Membru ce nu mai este incepator


Group: Members
Posts: 177
Joined: 26 September 08
From: Roman




daca zici ca nu pierde lichid, pedala e la fel, s-ar putea sa fie servo defect, dar sa ai si niste aer pe instalatie


--------------------
VW Golf 3 1993 1.6
De ce simplu, daca se poate si complicat?
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Gheorghedracu
post 9 Jul 2010, 10:41
Post #12


Membru autentic


Group: Members
Posts: 965
Joined: 5 May 06




Pompa centrala e dusa. Ca or fi garniturile sau alezajul interior uzat o sa se vada doar la demontare. Servofrina nu e suspecta aicea.

Chiar daca servofrina n-ar functiona, frina tot tine, dar apasarea pe pedala are nevoie de mult mai multa forta (pedala se simte foarte tare, ca la om aisna la care merge servofrina cind are motorul oprit).


--------------------
Renault 17 Gordini - RHJ 087
Legea limiteaza viteza, nu acceleratia.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
george 07
post 10 Jul 2010, 13:01
Post #13


Membru


Group: Members
Posts: 166
Joined: 4 February 10




QUOTE(Costy2000 @ 8 Jul 2010, 14:52)
Salut am si eu o problema asemanatoare la mine fata de tine doar trozneste servo se aude din ea si nu numai se aude si cand sunt in masina si merg cu ea si mai ales cand schimb treptele de viteza dar am probleme si cu franele imi tin doar rotile de pe spate aerisre am facut si degabasi fata ca sa am farne sa tina si fata trebuie sa apas pe pedala de frana tare si atunci imi tine si fata am tot nou in afara de servo si cred ca o schimb si paia.
*


Salut! la tine din descrierea de mai sus nu prea se intelege bine (nu are treaba schimbatul treptelor de viteza cu sistemul de franare)dar cel mai sigur nu este reglat repartitorul de greutate (de aceea 'trosneste"si tine intai franele pe spate)si nu schimba servo ca nu are treaba cu ce descrii mai sus. Detaliaza mai clar . Bafta!


--------------------
dacia logan 2007
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Costy2000
post 10 Jul 2010, 14:23
Post #14


Membru autentic


Group: Members
Posts: 246
Joined: 18 April 10




Revin cu amanute mai clare problema cu toznitura de la servo am facut un test am stat pe loc cu masina si am turato pe la 2500rot\min sprituri si am apasat pe pedala de frana si imi troznestei si cand stau pe loc nu numai cand shimb treptele de viteza in mers.intrebare mea e de ce trozneste de la ce s-ar putea sa fie de la servo sau de la supapa aceea sau pierde aer?
Pedale de frana e moael se apasa usor cu motoru'pornit dar imi tin doar rotile de pe spate cum o apas daca am piscato un pic gata se infraneza imediat dar numai spatele trebuie sa apas mai tare pe ea sa imi tina si fata, de aerisit am aerisito sa-ar putea sa fie de la repartitorul de greutate cum ai spus tu sa nu fie bine reglat sau de la altceva si daia sa imi tina decat spatele la o apasare usoara a pedalei de frana daca fac 2 pedale imi tine si fata dar trebuie sa apas tot tare pe pedala de frana.
Cred ca problema e pe fata sa fie de la etrieri sau pompa de frana (mai e si noua ASAM)ma cam disperat pe mine masina asta
pe ploaie mie si frica sa merg mai tare de 70Km/h ca daca imi apara cv in fata si pun frana incepe valsul pe sosea (ma ia de spate face ce vrea ea),daca imi tine doar rotile de pe spate sad.gif


--------------------
Dacia 1310 1996 L
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Alexio
post 10 Jul 2010, 14:52
Post #15


Ciocolata mecanica!


Group: Members
Posts: 1.108
Joined: 7 December 08




GATA PROBLEMA REZOLVATA.

Cu numai 2 lei. Este supapa de servo de la capatul furtunului din motor, Se desface prin rasucire si tragere.

Cum facea masina: tremurat la relanti, frana slabe, fasait de aer, capsulele vacuumatice nu mai functionau.

supapamatii.th.jpg

This post has been edited by Alexio: 10 Jul 2010, 15:08


--------------------
Dacia 1310 Berlina 1998
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
stefan89
post 10 Jul 2010, 15:31
Post #16


Membru incepator


Group: Members
Posts: 12
Joined: 5 May 10




frana mea insista rau 022.gif de tot.am schimbat tot ce tine de garnituri de la pompa exact ca aici:(http://www.daciaclub.ro/NOVA-Reconditionarea-pompei-centrale-de-frana-t136452.html)am terminat de montat la loc si cik sa ma apuc de aerisire...intai a pompei...nimic pedala neschimbata deci pur si simplu moale si ideea e ca nu ia lichid deloc din butoias si pe la purja de la pompa nu curge mai nimic...2-3 picaturi daca o las deschisa cateva secunde dupa ce e calcata frana la podea.deci nu mai stiu ce sa ii mai fac. 1zhelp00.gif


--------------------
dacia 1410 dacia 1410 1998 - IL 53 AFI
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
stefan89
post 15 Jul 2010, 20:02
Post #17


Membru incepator


Group: Members
Posts: 12
Joined: 5 May 10




am rezolvat-o 10561582.gif mari batai de cap mi-a dat pompa aia.ghiciti ce a trebuit: drunksinging.gif schimbata smile.gif).o pompa buna de la dezmembrari si o aerisire si gata frane....mai bune ca inainte:)).multumesc pt sfaturi.


--------------------
dacia 1410 dacia 1410 1998 - IL 53 AFI
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
paul-tm
post 14 Aug 2010, 08:33
Post #18


Membru autentic


Group: Members
Posts: 478
Joined: 25 August 09
From: Timisoara




Salutare. Am si eu o nelamurire din ce cauza daca franez brusc nu sterge cauciucu( sa blocheze rotiile)?
Am pompa dublu circuit de autonova are aproximativ 5000 km, servo frana autonova probabil e veche deoarece eu nu am schimbato.

Ce poate sa fie: etrierii,servo frana, pompa centrala, discurile?


--------------------
opel astra f-cc 1996 - TM-23-GZV
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
besche
post 14 Aug 2010, 08:43
Post #19


Membru autentic


Group: Members
Posts: 227
Joined: 14 March 10
From: Constanta




Probabil ca se duce si pedala mai jos decat trebuie. S-ar putea sa trebuiasca schimbate garniturile pompei de frana,daca sunt uzate,pierde pompa presiune--se intoarce o parte din lichid in pompa--. Daca aerisesti si ai frana buna dupa aerisire,inseamna ca trage aer pe undeva. Te bagi sub masina si te uiti atent pe unde vezi lichid de frana,pe etrieri sau tamburi,inseamna ,de obicei ,ca acolo trebuiesc schimbate garniturile.


--------------------
Daewoo Cielo 2000, GLE
Tunez tunuri
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
paul-tm
post 14 Aug 2010, 09:23
Post #20


Membru autentic


Group: Members
Posts: 478
Joined: 25 August 09
From: Timisoara




Probleme nu am sa imi piarda lichid de frana. Am aproape 2 ani decand am schimbat garniturile la etrieri si nu am completat deloc cu lichid si nici nu a scazut nivelu lichidului.

Poate sunt etrieri deoarece cand am pus pompa de frana acum 1 an jumate, am curatat cu taicamiu si pistoansele de la etrier cu smirghel deoarece aveau ceva rugina pe ele si am pus garituri noi.
Lichid nu imi pierde, dar poate ca nu mai lucreaza cum trebuie pistanosele in 2 poate au ruginit pistonsele din etrieri.
Mersi

<span class='edit'>14 Aug 2010, 09:25:</span>
Frana tine cam la jumate, numa ca nu blocheaza rotiile fata.

This post has been edited by paul-tm: 14 Aug 2010, 09:25


--------------------
opel astra f-cc 1996 - TM-23-GZV
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dusa virgil
post 22 Dec 2010, 10:36
Post #21


Membru incepator


Group: Members
Posts: 1
Joined: 17 December 10




salut prieteni am si eu o problema cu franele la dacia mea(1310 L 1.4 1995).inainte de a schimba pompa de frana(noua)imi tineau franele foarte jos(in podea),acum am schimbat pompa care este noua,am aerisit franele si...nimic.nu am frane deloc.nu mai stiu ce as putea sa-i fac ma puteti ajuta?va multumesc


--------------------
dacia 1310 1995 L 1.4 - PH-14-TON
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
giuscam
post 30 May 2014, 08:13
Post #22


Membru


Group: Members
Posts: 149
Joined: 4 January 14




Am si eu o intrebare:instalatiade frinare cu servofrina se aeriseste cu motoru pornit sau cu el oprit? Intreb pt. ca eu am aerisit-o cu motoru oprit si pedalase duce mai jos decit ar trebui. E obligatoriu sa fie si pompa aerisita? La mine e stricat filetu unde vine aerisitoru , asa ca iam pus un dop si nu mai pot aerisi pompa.


--------------------
dacia berlina 1999 - vs 03 vlk
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
giuscam
post 12 Jun 2014, 12:48
Post #23


Membru


Group: Members
Posts: 149
Joined: 4 January 14




Nici un raspuns nimic?


--------------------
dacia berlina 1999 - vs 03 vlk
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ChrisSs
post 12 Jun 2014, 23:10
Post #24


Membru


Group: Members
Posts: 123
Joined: 9 December 12
From: Arad




Cu motorul oprit, poti aerisi pe la conducte.


--------------------
Dacia 1310 Break 2004 CLi
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
stanciu_scm
post 13 Jun 2014, 23:47
Post #25


Membru incepator


Group: Members
Posts: 89
Joined: 24 November 08




Aerisirea franelor se face in doua moduri acelea fiind: la pompa frana fara icp se face cu pedale repetate in schimb la ceea cu icp adica cu patru conducte se face prin cadere fara pedale ca alfel intra in avarie pompa si o sa tina decat spatele :-)


--------------------
dacia 1310 l 1998 1999
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
nikuniku
post 14 Jun 2014, 09:49
Post #26


Nu ne tragem din maimuță,dar ne îndreptăm cu pași repe


Group: Members
Posts: 2.862
Joined: 14 January 11
From: bucuresti




prin cadere de la etaju 10 poate
ca asa mare prostie nu am auzit pana acum
toate sistemele de frana cu actionare pe lichid se aerisesc prin apasarea repetata a pompei de frana,se incepe cu cel mai departat cilindru/etrier


--------------------
opel zafira f75 1.6-16valve
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
stanciu_scm
post 14 Jun 2014, 12:15
Post #27


Membru incepator


Group: Members
Posts: 89
Joined: 24 November 08




La o pompa frana cu icp te chinui mult si bine sa faci frana cu pedale stiu pe propia experienta la o pompa cu icp cand faci pedale si sa dus la fund pedaua intra in avarie pompa si frana o sa tina pe rotile spate mai intereseazate sa vezi ca asa este


--------------------
dacia 1310 l 1998 1999
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
maru
post 14 Jun 2014, 13:34
Post #28


Rromania..da leand uof cios


Group: Members
Posts: 672
Joined: 1 September 13




am fost ucenicu` lu` nikuniku in service deci merg pe mana lui pentru o aerisire corecta icon_mrgreen.gif


--------------------
Dacia 1310 Break 2003
Zambeste, maine poate fi mai rau !
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
nikuniku
post 14 Jun 2014, 13:39
Post #29


Nu ne tragem din maimuță,dar ne îndreptăm cu pași repe


Group: Members
Posts: 2.862
Joined: 14 January 11
From: bucuresti




stanciu_scm posibil ca tu sa ai varsta cam cati am eu de mecanica asa ca nu am ce invata de la tine
fara sa te superi dar cam asta este adevaru
daca nu stii sa scoti o pompa cu ICP din avarie,mai ai de invatat,intreaba si-ti voi raspunde

This post has been edited by nikuniku: 14 Jun 2014, 13:40


--------------------
opel zafira f75 1.6-16valve
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
burlacu marian
post 14 Jun 2014, 20:55
Post #30


Membru


Group: Members
Posts: 177
Joined: 1 July 09
From: MURFATLAR




@! nicunicu -Nu te contrazic dar sunt destui useri care considera metoda ideala pentru aerisirea franelor este prin cadere (PH--06-BOA, ghitza). Si nimeni nu ia contrazis pana acum.

This post has been edited by burlacu marian: 14 Jun 2014, 20:56


--------------------
renault symbol 2006/1,4 8v - CT 17 ***
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+

2 Pages  1 2 >
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 29th February 2020 - 15:32
Forum Renault Server hosting