DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

2 Pages < 1 2 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> proiect dacia transformata in atv

r3d
post 31 Mar 2014, 20:06
Post #31


Membru autentic


Group: Members
Posts: 587
Joined: 5 October 11
From: buzau




pareri ceva:d


Attached thumbnail(s)
19032008398.jpg ( Size: 1.12mb ) Number of downloads: 860
19032008401.jpg ( Size: 1.09mb ) Number of downloads: 992
19032008402.jpg ( Size: 865.5k ) Number of downloads: 934


--------------------
dacia 1310 1999 - bz 03 gat
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
quick
post 31 Mar 2014, 20:43
Post #32


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.018
Joined: 13 April 07
From: bistrita




foarte fain...imi place...vad ca si merge destul de bine...mai ai de l;ucrat putin la estetica, dar nu-l incarca prea mult...si o casca n-ar strica...am urmarit cu interes proiectul tau pt ca am si eu in plan un buggy in viitorul, probabil, mai indepartat....


--------------------
dacia super nova 2002/ ford focus 2007 1.6tdci90cp /suzuki samurai 1.3 1985 numa buna de off road
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
r3d
post 1 Apr 2014, 12:19
Post #33


Membru autentic


Group: Members
Posts: 587
Joined: 5 October 11
From: buzau




estetica nu isi merita bani. il fac frumos pentru ursu din padure smile.gif)


--------------------
dacia 1310 1999 - bz 03 gat
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
BuggyDacia
post 18 Apr 2014, 21:24
Post #34


Membru incepator


Group: Members
Posts: 37
Joined: 18 April 14




Și eu am o Dacia 1310 cu care nu se mai poate circula pe șoșea (e terminată de rugină peste tot, lonjeroanele sub podea nu mai există, dar partea mecanică e bună) și vreau să o transform în buggy. M-am apucat de proiect, am făcut sute de măsurători pentru a putea proiecta scheletul șasiului astfel încât să se potrivească cu tot ce ține de bascule, suspensie, planetare, prindere motor, spațiu suficient pentru două locuri, poziție confortabilă etc.

Lucrul cel mai esențial pentru mine este să-l realizez cu un buget minim.

Scheletul șasiului arată așa în forma actuală după multe modificări de structură și design astfel încât să folosesc un număr redus de profile metalice (12 buc X 6m) fără a-i afecta rigiditatea. În afară de componentele mecanice ce se regăsesc pe mașină, am mai făcut rost (gratis) de încă un set suspensie față (bascule inferioare + superioare, fuzete, amortizoare + arcuri, discuri de frana și etriere) ce vor fi montate pe puntea spate motoare.
Problema schimbătorului de viteze ce trebuie adus în fața motorului nu este dificil de rezolvat. Se prelungește tija care este acționată de levier.

Am ales profile pătrate pentru că sunt mai ușor de prelucrat. La țevi ai nevoie de dispozitiv de curbare și carotă de debitare în unghi pentru realizarea îmbinărilor.

This post has been edited by BuggyDacia: 18 Apr 2014, 21:39

Attached thumbnail(s)
color1.PNG ( Size: 176.64k ) Number of downloads: 724
sasiu_dreapta_2.PNG ( Size: 104.06k ) Number of downloads: 624
sasiu1.PNG ( Size: 92.34k ) Number of downloads: 157
sasiu_dreapta.PNG ( Size: 82.48k ) Number of downloads: 137
vedere_de_sus.PNG ( Size: 85.54k ) Number of downloads: 106
vedere_fata.PNG ( Size: 58.77k ) Number of downloads: 103
schita.PNG ( Size: 68.42k ) Number of downloads: 110
schita2.PNG ( Size: 55.93k ) Number of downloads: 106
schita3.PNG ( Size: 93.49k ) Number of downloads: 96
schita4.PNG ( Size: 158.56k ) Number of downloads: 100
color3.PNG ( Size: 182.85k ) Number of downloads: 124


--------------------
Dacia 1310 Berlina 1985
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
r3d
post 20 Apr 2014, 10:29
Post #35


Membru autentic


Group: Members
Posts: 587
Joined: 5 October 11
From: buzau




nu te chinui cu bascule superioare,la bascula superioara trebuie sa ii pui ran fortare exact ca la dacie.asa cu bascule inferioare ai o prindere pa sasiu in 4 puncte.mare grija la pozitia basculei inferioare,daca nu te folosesti exact cotele de la dacie o sa stea roata urat.am vazut ca folosesti punte spate.dc nu faci fiecare roata independenta?


--------------------
dacia 1310 1999 - bz 03 gat
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
fullhouse
post 22 Apr 2014, 12:12
Post #36


Membru autentic


Group: Members
Posts: 784
Joined: 13 June 07
From: Satu Mare




Ce tip de teava patrata ai folosit?


--------------------
dacia 1310 Li 2000
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
sir2009
post 22 Apr 2014, 23:50
Post #37


Membru incepator


Group: Members
Posts: 4
Joined: 5 April 14
From: iasi




Ceva o sa iasa dar ai mare grija la condus.
Bafta.


--------------------
dacia duster 2012, 4x4 dci, duster - 4x4 dci
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
r3d
post 23 Apr 2014, 19:09
Post #38


Membru autentic


Group: Members
Posts: 587
Joined: 5 October 11
From: buzau




profil de 5x5


--------------------
dacia 1310 1999 - bz 03 gat
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Leo0608
post 24 Apr 2014, 23:09
Post #39


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.187
Joined: 13 September 08




@BuggyDacia, frumoase desenele realizate cu ajutorul programului Catia.
Pune teava plina de se fac rollcage-urile custom la masinile clasice care se tuneaza ptr curse
Renunta la tevile patrate pentru ca se indoaie ff usor la impact si te face salata printre fiare.

This post has been edited by Leo0608: 24 Apr 2014, 23:11


--------------------
logan pentru? 200x - X XX XXX
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
r3d
post 27 Apr 2014, 20:47
Post #40


Membru autentic


Group: Members
Posts: 587
Joined: 5 October 11
From: buzau






--------------------
dacia 1310 1999 - bz 03 gat
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
BuggyDacia
post 30 Apr 2014, 06:02
Post #41


Membru incepator


Group: Members
Posts: 37
Joined: 18 April 14




@ Leo0608, proiectul e făcut în SolidWorks 2012. Are multe avantaje față de un program în care doar desenezi. Este și user friendly. Poți face inclusiv simulări de contorxiune în funcție de materialul pe care îl alegi. Un alt avantaj semnificativ este că poți genera automat lista cu componentele ce trebuiesc îmbinate prin sudură (dimensiune, unghi de tăiere, cantitate material etc.) https://www.youtube.com/watch?v=DgyrGsAdUPE

Mulțumesc pentru sfat, dar fiind primul proiect de acest gen o să folosesc profil de țeavă pătrată pentru că este mult mai accesibilă și ușor de prelucrat. În caz că găsesc, o să folosesc țeavă plină doar pentru segmentul din spatele scaunelor. Oricum nu intenționez să mă dau cu el peste cap. smile.gif Un alt aspect este și greutatea. Este o diferență semnificativă de greutate între profilul plin și teava pătrată. (Ex: teava pătrată 40x40x3 are 3,33kg/m liniar, la 12 bare de 6m deja am 240 kg greutatea șasiului doar. Dacă profilul plin de 40X40 are 12,56 kg/ml o să avem peste 900 kg numai șasiu... Cele de pe mașinile de raliu sunt din aliaj de aluminium. dar să ne limităm totuși la bugetul celor cu Dacia.

@ r3d
Voi folosi basculele superioare cu tot cu tiranții respectivi. Din cauza unghiului la care este pus, tirantul oferă o rigiditate sporită, plus că nu mai trebuie să fac rost de încă 4 bascule inferioare și să le modific pentru a prinde amortizorul.
Un alt avantaj al tirantului este că pot regla unghiul de fugă astfel încât să se vireze foarte ușor. (Dacă nu este reglat corect învârți foarte greu de volan) La mașinile mai noi, bascula superioară nu se mai folosește, este înlocuită de ansamblul amortizor-arc ce oscilează pe flanșa cu rulment în locul pivotului superior. Așa că se pot folosi liniștit și basculele superioare. (Cu siguranță sunt mult mai solide decât basculele homemade din țeavă care sunt folosite pe majoritatea buggy-urilor)
Am observat la tine că ai fost nevoit să te depărtezi de "lonjeron" cu urechile de prindere pentru basculele inferioare din față pentru a obține un unghi de cădere nul. Nu prea e indicat... cu cât e mai departe cu atât sudura poate ceda mai ușor, iar dacă cedează te dă instant peste cap și vine ATV-ul pe tine.

Nu folosesc punte spate, fiecare roată va avea suspensie independentă iar tracțiunea va fi tot pe spate unde vine motorul.


--------------------
Dacia 1310 Berlina 1985
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
r3d
post 3 Dec 2016, 21:41
Post #42


Membru autentic


Group: Members
Posts: 587
Joined: 5 October 11
From: buzau




versiunea a 2 de ATV

Attached thumbnail(s)
2016_04_11_284.jpg ( Size: 2.35mb ) Number of downloads: 102
2016_05_07_314.jpg ( Size: 1.83mb ) Number of downloads: 116
2016_05_18_328.jpg ( Size: 2mb ) Number of downloads: 103
2016_08_12_431.jpg ( Size: 2.28mb ) Number of downloads: 99
2016_11_27_629.jpg ( Size: 1.52mb ) Number of downloads: 129


--------------------
dacia 1310 1999 - bz 03 gat
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
GabenD
post 10 Dec 2016, 18:20
Post #43


Membru incepator


Group: Members
Posts: 4
Joined: 3 November 16




Super, mai compact, pare mult mai reusit... de data asta nu te zgarci cu estetica, vad ca merita


--------------------
Dacia 1400 1996
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
stolniceanulucian
post 11 Dec 2016, 16:18
Post #44


Membru


Group: Members
Posts: 103
Joined: 31 March 11




Bravo. Mi-au placut mult filmuletele de la primul atv !


--------------------
Dacia Logan 1.4 GPL Landi Renzo 2008 Preferance - BT-03-YPY
berlina 1.4 mpi GPL Landi Renzo
caravan 1.4 twinport GPL Tomaseto QBox
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
r3d
post 20 Jul 2017, 18:04
Post #45


Membru autentic


Group: Members
Posts: 587
Joined: 5 October 11
From: buzau




inca se mai lucreaza.ambreaj hidraulic de logan

Attached thumbnail(s)
2017_07_11_945.jpg ( Size: 2.52mb ) Number of downloads: 58
2017_07_11_943.jpg ( Size: 1.94mb ) Number of downloads: 52


--------------------
dacia 1310 1999 - bz 03 gat
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
r3d
post 13 Jun 2018, 20:25
Post #46


Membru autentic


Group: Members
Posts: 587
Joined: 5 October 11
From: buzau




2018 inca nu este gata 100 la 100 mereu se gaseste ceva de modificat
https://www.youtube.com/edit?o=U&video_id=nWkdLAqYmeo


--------------------
dacia 1310 1999 - bz 03 gat
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
maho
post 14 Jun 2018, 10:16
Post #47


Membru rigido-flexibil


Group: Members
Posts: 4.103
Joined: 7 April 10
From: Brașov, orașul olimpic




"Sign in
to continue to YouTube".


--------------------
Dacia 1310 1983
"Mother, should I trust the government ?" - No fuckin' way !
"A champion is someone who gets up when he can't."
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+

2 Pages < 1 2
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 18th September 2018 - 23:27
Forum Renault Server hosting