It appears you have not yet registered with our community. To register please click here.
DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> reglaj gaz

POWERbyDAciaVsWERo
post 17 Jan 2010, 21:58
Post #1


Membru autentic


Group: Members
Posts: 380
Joined: 6 January 08
From: Giurgiu




Sal... am montat o instalatie de gaz... cum se regleaza ?


--------------------
dacia Nova Gt 1998 - GR 30 SOR
Sa N`ai incredere`n femei si`n franele de DrACIE :)
Ai dacie ?? .. se vede !!!!!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
PH-06-BOA
post 18 Jan 2010, 10:09
Post #2


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.633
Joined: 28 April 07




Am să-ți spun diseară, detaliat. Tu ai montat-o? E nevoie să-ți repet modul de montare? Cu toate că e simplu.


--------------------
Dacia 1310 1988 - ph-99-aob
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
POWERbyDAciaVsWERo
post 18 Jan 2010, 22:06
Post #3


Membru autentic


Group: Members
Posts: 380
Joined: 6 January 08
From: Giurgiu




boa ... am montat`o yo am pus tot si merg pe gaz ... reglajele.. robinetul de pe furtun si cel de pe plaman


--------------------
dacia Nova Gt 1998 - GR 30 SOR
Sa N`ai incredere`n femei si`n franele de DrACIE :)
Ai dacie ?? .. se vede !!!!!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
PH-06-BOA
post 18 Jan 2010, 23:11
Post #4


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.633
Joined: 28 April 07




Pai daca merge, cesa mai reglezi?
Totusi, pentru un consum minim, si fara sa diminuiezi din performante, Dupa ce pornesti motorul , sa fie pe gaz, menti relantiul din surubul de la clapeta carburatorului, cat se poate de aproape de normal. In acest moment, cel de pe furtun sa fie desfacut spre jumatate din cursa. Reglezi din cel de pe plosca, in asa fel incat sa obti o turatie cat mai ridicata, reduci din cel de pe carburator (surubul clapetei de acceleratie), iar cauti maximul din cel de pe plosca, iar reduci din celde la carburator, si asa pana nu mai ai din ce reduce, ca acela este potrivit si la benzina.Pana aici ai reglat tensiunea in arcul de la membrana, pentru relantiu. Bagi o surubelnita lata intre surubul din care reduceai de la carburator, si pintenul de pe axul acceleratiei, pentru a mentine turatia cat mai constanta, in jurul a 3000 de ture, dupa care ti nemiscat si reglezi surubul de la teul de pe furtunstrangandu-l asa fel incat, atunci cand incepe sa se reduca din turatie, te intorci o juma' de tura (slabesti). Asta-i optimul, pentru un consum minim. Cam asta e. La oprirea motorului, sa asculti in carburator, daca se mai aude scapare de gaze, care, daca ultima supapa nu tine bine, baga gaz in carburator, pana se descarca teava de pana la supapa cu filtru, de ajuns sa nu porneasca usor la cald. Deci cand nu porneste usor la cald, ori e mult gaz (sau deloc)din reglaj, ori dupa ultima oprire, supapa a mai bagat in galerie, pana s-a echilibrat presiunea din teava, cu cea atm. Am intalnit multe cazuri, in care se pierde mult curent pe firicelele de alimentare ale electrovalvelor, caz in care acestea nu se mai deschid, mai ales ultima. Dubleaza firul rosu (plusul de alimentare generala), si cel albastru (alimentarea electrovalvelor de mers pe gaz). Am gasit si 8-9 V pe ele. Dupa dublarea firelor, 12V. Cel rosu e intre bobina de inductie si conutator (include siguranta), iar cel albastru, intre comutator si supape (electrovalve), mai putin cea de benzina.


--------------------
Dacia 1310 1988 - ph-99-aob
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
POWERbyDAciaVsWERo
post 20 Jan 2010, 21:02
Post #5


Membru autentic


Group: Members
Posts: 380
Joined: 6 January 08
From: Giurgiu




am inteles... ms mult .. o sa dublez sau o sa pun UN FIR SANATOS si inchei tot nu ?. ! dar chestia care comuti pe gaz si benzina are leduri care nu indica cat ai in butelie ... se gaseste ? separat ?pe la ce pret?


--------------------
dacia Nova Gt 1998 - GR 30 SOR
Sa N`ai incredere`n femei si`n franele de DrACIE :)
Ai dacie ?? .. se vede !!!!!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
PH-06-BOA
post 22 Jan 2010, 22:13
Post #6


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.633
Joined: 28 April 07




Se gaseste separat, la cei care monteaza instalatii. E cam 120 lei. Eu zic sa nu cumperi altul, pana nu probezi cu unul care merge, de la altcineva, pentru ca poate sa fie si din traductorul de pe rezervor, problema. Daca ala nu "citeste", allalt n-are ce sa-ti arate.


--------------------
Dacia 1310 1988 - ph-99-aob
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Janel
post 23 Jan 2010, 11:32
Post #7


;))


Group: Members
Posts: 132
Joined: 15 May 08




Aceeasi problema o am si eu; cum e cu traductorul ala? Sta doar ledul rosu aprins indiferent cat gaz este in butelie.


--------------------
Dacia Nova GT GPL '98 - AG 04 KJL
Merge cu gaz, deci e aragaz!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
DJ_AndutzuBT
post 24 Jan 2010, 21:47
Post #8


As vrea sa fiu multumit de Dacie!


Group: Members
Posts: 74
Joined: 18 September 08




totusi incercati sa puneti gaz mai mult de jumatate de butelie, si vedeti ce indica...am crezut ca si al meu e stricat, dar cand am facut odata plinul s-a aprins toate ledurile...bafta!


--------------------
Dacia 1310 1994 - BT-02-DZI
Vreau sa fiu multumit de Dacie!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Janel
post 24 Jan 2010, 22:22
Post #9


;))


Group: Members
Posts: 132
Joined: 15 May 08




A fost si plina butelia si tot degeaba;instalatia a fost luata de pe alta masina si remontata in service si de atunci nu mai merge,sta doar pe rosu.


--------------------
Dacia Nova GT GPL '98 - AG 04 KJL
Merge cu gaz, deci e aragaz!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
POWERbyDAciaVsWERo
post 25 Jan 2010, 17:20
Post #10


Membru autentic


Group: Members
Posts: 380
Joined: 6 January 08
From: Giurgiu




asa si la mn janes.. e aproape full .. ledu rosu aprins! am niste probleme care tin cateva minute cu gazul... cateodata scade relantiul la 500 rotatii ... si cu greu isi revine ... e din reglaj ceva??


--------------------
dacia Nova Gt 1998 - GR 30 SOR
Sa N`ai incredere`n femei si`n franele de DrACIE :)
Ai dacie ?? .. se vede !!!!!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Janel
post 25 Jan 2010, 21:43
Post #11


;))


Group: Members
Posts: 132
Joined: 15 May 08




La reglaj nu m-am bagat,cum l-au reglat in service tot asa e;doar la furtunul ce intra in carburator,am dat debitul mai mic ca tremura toata masina si nu tragea.Relantiul ramane ceva mai mare dupa ce ii dau in ture, dar isi revine.


--------------------
Dacia Nova GT GPL '98 - AG 04 KJL
Merge cu gaz, deci e aragaz!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
POWERbyDAciaVsWERo
post 30 Jan 2010, 21:09
Post #12


Membru autentic


Group: Members
Posts: 380
Joined: 6 January 08
From: Giurgiu




am facut proba cu alt comutator.. mergea nivelul la gaz ! deci care ai comutator de vanzare ? merge de la mireli sau ceva de genu ! o mufa cu 7-8 pini ! wink.gif


--------------------
dacia Nova Gt 1998 - GR 30 SOR
Sa N`ai incredere`n femei si`n franele de DrACIE :)
Ai dacie ?? .. se vede !!!!!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Virusux
post 31 Jan 2010, 11:16
Post #13


Membru


Group: Members
Posts: 103
Joined: 22 January 10




''Totusi, pentru un consum minim, si fara sa diminuiezi din performante, Dupa ce pornesti motorul , sa fie pe gaz, menti relantiul din surubul de la clapeta carburatorului, cat se poate de aproape de normal. In acest moment, cel de pe furtun sa fie desfacut spre jumatate din cursa. Reglezi din cel de pe plosca, in asa fel incat sa obti o turatie cat mai ridicata, reduci din cel de pe carburator (surubul clapetei de acceleratie), iar cauti maximul din cel de pe plosca, iar reduci din celde la carburator, si asa pana nu mai ai din ce reduce, ca acela este potrivit si la benzina.Pana aici ai reglat tensiunea in arcul de la membrana, pentru relantiu. Bagi o surubelnita lata intre surubul din care reduceai de la carburator, si pintenul de pe axul acceleratiei, pentru a mentine turatia cat mai constanta, in jurul a 3000 de ture, dupa care ti nemiscat si reglezi surubul de la teul de pe furtunstrangandu-l asa fel incat, atunci cand incepe sa se reduca din turatie, te intorci o juma' de tura (slabesti). Asta-i optimul, pentru un consum minim. Cam asta e.''
Salut.Am si eu nelamurire: DACA MARESC TURATIA DIN PLOSCA DUPA CUM ZICE ''BOA'' ,NU SE MERESTE SI CONSUMUL ,K DOAR MARESC DEBITUL DE GAZ CARE IESE DIN VAPORIZATOR <PLOSCA> ? unsure.gif ASTEPT RASPUNS DE LA ''BOA'' POATE NE LAMURESTE SI PE NOI. MULTUMESC


--------------------
Dacia NOVA GT 1998 - BR 05 GLM
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
PH-06-BOA
post 31 Jan 2010, 16:30
Post #14


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.633
Joined: 28 April 07




Pai, ia sa vezi tu, ca turatia se mareste cand inchizi gazul . Daca-l inchizi prea mult, se opreste, daca-l deschizi mult se opreste. Unde-l lasi? Acolo unde merge. Daca ai relantiul asigurat din celalalt , cu ac, de pe plosca, cel de la membrana poti sa-l strangi cat vrei, ca nu se va simti la ralanti, ci doar atunci cand misti de acceleratie. Cu cat e strans mai tare, ii vei lua din gaz si nu-ti mai asigura necesarul la demarare, ca chiar in gol se opreste motorul, de cum ai miscat din acceleratie. Ca idee, strans mai mult, si cu deschideri repetate ale acceleratiei urmarim locul in care are motorul ezitare sau chiar se opreste, asta la numai 2-3mm de deschidere a clapetei de acceleratie, si slabim tensiunea in arc (desfacem surubul de reglaj al membranei), dandu-i atat gaz, cat sa fie o accelerare liniara de la zero, la maxim, dar nu mai mult. De aici incepe excesul si reducerea puterii motorului. Exersati ideea, c-ar mai fi de spus.


--------------------
Dacia 1310 1988 - ph-99-aob
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
POWERbyDAciaVsWERo
post 31 Jan 2010, 19:11
Post #15


Membru autentic


Group: Members
Posts: 380
Joined: 6 January 08
From: Giurgiu




virus eu tin surubul din plosca desfacut in asa fel sa stea relantiul cat mai mare ... si cel de pe furtun sa nu dea in nas cand plec dupa loc.. in rest masina merge OK pe gpl si nam umblat la surubul de la clapeta.. adica merge pe benzina si gpl lafel (gpl umpic mai turat ) si de consum ... chiar vrei sa consumi putin ?? ia tico si pule-l pe gpl ! Succes


--------------------
dacia Nova Gt 1998 - GR 30 SOR
Sa N`ai incredere`n femei si`n franele de DrACIE :)
Ai dacie ?? .. se vede !!!!!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Virusux
post 31 Jan 2010, 20:58
Post #16


Membru


Group: Members
Posts: 103
Joined: 22 January 10




merci pt informatie BOA ,dar cum spune POWER ca sa imi iau tico,eu nu la consum ma refeream ci la faptul ca ii vine prea mult gaz si cand motorul este cald cateodata nu porneste, de aceia vreau sa il reglez ,pentru a porni nu pentru a face curse cu masina sau ca ma zgarcesc la bani ca nu mai imi luam motor de 1.6 imi luam bicicleta sau scuter,merci oricum pt informatie.........mai astept informatii despre reglare si un mers si o pornire frumoasa tongue.gif tongue.gif


--------------------
Dacia NOVA GT 1998 - BR 05 GLM
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
POWERbyDAciaVsWERo
post 31 Jan 2010, 21:09
Post #17


Membru autentic


Group: Members
Posts: 380
Joined: 6 January 08
From: Giurgiu




am reglat cum a zis boa.. .un pornit pe gpl e umpic mai lent decat pe benzina .. dau 2-3 sec la cheie maxim ! wink.gif depinde si de cum deschide supapa ! biggrin.gif acum depinde si de restul .. avans fise bujii platina aprinderi tranzistoriale si puterea cu care invarte electromotorul .. zic si eu .. ca daca ai niste fise mancate de soricei si bujii uitate de timp .. nu porneste nici cu nitro repede wink.gif bafta !

[B][FONT=Arial][SIZE=7] CUMPAR COMUTATOR GPL 0763329492

This post has been edited by POWERbyDAciaVsWERo: 31 Jan 2010, 21:10


--------------------
dacia Nova Gt 1998 - GR 30 SOR
Sa N`ai incredere`n femei si`n franele de DrACIE :)
Ai dacie ?? .. se vede !!!!!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
PH-06-BOA
post 5 Feb 2010, 20:47
Post #18


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.633
Joined: 28 April 07




Am mai vazut de cateva ori "tranzistoriala". Corect e tranzistorizata, adica ceva care contine tranzistoare.
Asa e cu turatie maxima si sa nu dea in nas dar, una mai corecta (dupa mine, si cred ca nu gresesc), ar fi, sa fixezi ralantiul din cel cu cui (la Mrini cel de deasupra), si sa-l strangi pe cel de la membrana ( cel din centru), pana la acelerare incepe sa dea in nas, dupa care slabesti o juma' de tura, asa fel sa ai o acceleratie liniara dela zero la maxim, dupa care faci si din T-eu acelasi lucru. Daca reglajul este facut bine, apare surpriza unui demaraj mai bun, pentru ca in cealalta varianta, se cam face exces de gaz la accelerare. Explicatia ar fi cam asa: daca la relanti (deci cu clapeta aproape total inchisa)depresiunea creata in galerie reuseste sa comprime arcul de la membrana, pentru a deschide supapa, la apasarea pedalei, supapa se va deschide aproape total, mai ales ca ea are forma de capac, nu de con, ca volumul ce ar trece pe langa el sa creasca in raport de pozitia de deschidere. Cu cat conul unui ac de reglaj e mai imprelung, cu atat necesita o cursa mai mare pentru a face reglajul, ori supapa e plata, ca un capac. Ori e inchis, ori deschis, ceea ce debitul e cat se poate de prost de dozat, in timpul accelerarii. De aceea necesita un arc mai tare, sau cel existent strans mai mult, insemnand ca relantiul sa fie asigurat, asa cum am spus, din celalalt surub. Eu sustin ca, relantiul se regleaza din surubul cu ac, si din cel de la membrana se regleaza debitul la mers in sarcina. Acelasi lucru il face siT-eul. Strangand din T, se ingreuneaza deschiderea supapei de catre membrana, fiind cam acelasi lucru cu comprimarea arcului din surubul de reglaj. Cred ca a fost pe inteles ce-am vrut sa spun, dar si real.


--------------------
Dacia 1310 1988 - ph-99-aob
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
POWERbyDAciaVsWERo
post 23 Feb 2010, 16:02
Post #19


Membru autentic


Group: Members
Posts: 380
Joined: 6 January 08
From: Giurgiu




am o chestie ... gaz am pe carb simplu .. pe cel dublu cum ati pus furtunul de gpl .. o idee o poza ceva biggrin.gif


--------------------
dacia Nova Gt 1998 - GR 30 SOR
Sa N`ai incredere`n femei si`n franele de DrACIE :)
Ai dacie ?? .. se vede !!!!!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
PH-06-BOA
post 23 Feb 2010, 21:00
Post #20


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.633
Joined: 28 April 07




Exista o flansa de adaptare, care se monteaza pe fundul cutiei filtrului.


--------------------
Dacia 1310 1988 - ph-99-aob
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
POWERbyDAciaVsWERo
post 24 Feb 2010, 10:52
Post #21


Membru autentic


Group: Members
Posts: 380
Joined: 6 January 08
From: Giurgiu




fara flansa nu se poate??

24 Feb 2010, 20:41:
am facut azi pe meseriasul si am pus carb dublu inapoi si GPL`ul .. merge mult mult mai bn decat cel simplu cu gpl biggrin.gif si flansa am adaptat`o din o gaura in filtru mai exact in capac unde este o saiba mare.. am largit`o pana a intrat furtunul si am pus furtunul direct in gaura carburatorului (socul nici nu lam mai pus fiindca nu o sa fie functional biggrin.gif ) si merge bine pana gasesc o flansa..
boa .o poza cu flansa .. ceva? ca poate fac una acasa.. am scule si unelte dar nam ideea de start biggrin.gif ms !

This post has been edited by POWERbyDAciaVsWERo: 24 Feb 2010, 19:41


--------------------
dacia Nova Gt 1998 - GR 30 SOR
Sa N`ai incredere`n femei si`n franele de DrACIE :)
Ai dacie ?? .. se vede !!!!!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
PH-06-BOA
post 25 Feb 2010, 21:47
Post #22


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.633
Joined: 28 April 07




Ia o pauza, si-ti promit o poza (nu cu mine), daca nu vine cineva mai repede.


--------------------
Dacia 1310 1988 - ph-99-aob
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
POWERbyDAciaVsWERo
post 25 Feb 2010, 22:24
Post #23


Membru autentic


Group: Members
Posts: 380
Joined: 6 January 08
From: Giurgiu




OK astept :* ms


--------------------
dacia Nova Gt 1998 - GR 30 SOR
Sa N`ai incredere`n femei si`n franele de DrACIE :)
Ai dacie ?? .. se vede !!!!!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
PH-06-BOA
post 8 Mar 2010, 20:00
Post #24


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.633
Joined: 28 April 07




Am mai trimis-o?

Attached thumbnail(s)
Attached Image Attached Image


--------------------
Dacia 1310 1988 - ph-99-aob
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+

Reply to this topicTopic OptionsStart new topic
DaciaClub
Random Picture Google search Last addition
Imagine aleatoare
căutare personalizată
Ultima imagine adaugata


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Time is now: 24th April 2014 - 22:45
Forum Renault Server hosting