It appears you have not yet registered with our community. To register please click here.
DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

5 Pages  1 2 3 > »  
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> saboti frana

augustin87r
post 23 Dec 2008, 19:39
Post #1


Membru autentic


Group: Members
Posts: 854
Joined: 18 June 06
From: Rm.Valcea




Vreau sa imi schimb sabotii de frana (nu stiu cat de uzati sunt, dar daca sunt , trebuie sa ii am)...........Cei de origine costa 200 de lei.....Ceilalti sunt mult mai ieftini, dar nu au niste parghii....Vanzatorii spun ca se pot scoate cele vechi si se pun pe sabotii care nu au...Am observat ca e un nit de otel care nu poate fi scos fara a-l distruge....


E adevarat ca se pot lua parghiile de pe cei vechi?

Exista saboti care nu sunt de fabrica si au parghiile astea?


--------------------
Dacia Solenza Clima 2003
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
benkenobi
post 23 Dec 2008, 20:27
Post #2


benkenobi


Group: Members
Posts: 862
Joined: 13 April 06
From: bucuresti




QUOTE(augustin87r @ 23 Dec 2008, 20:39)
Vreau sa imi schimb sabotii de frana (nu stiu cat de uzati sunt, dar daca sunt , trebuie sa ii am)...........Cei de origine costa 200 de lei.....Ceilalti sunt mult mai ieftini, dar nu au niste parghii....Vanzatorii spun ca se pot scoate cele vechi si se pun pe sabotii care nu au...Am observat ca e un nit de otel care nu poate fi scos fara a-l distruge....
E adevarat ca se pot lua parghiile de pe cei vechi?

Exista saboti care nu sunt de fabrica si au parghiile astea?
*



nu se pot lua parghiile vechi din cauza nitului.
cumpara saboti de origine sau ferodouri pentru saboti de break. dai jos ferodourile vechi si le prinzi cu pop nituri pe cele noi far sa le spargi.
spor la treaba.


--------------------
solenza solenza rapsodie rapsodie 2003-august
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
sky79ct
post 24 Dec 2008, 09:38
Post #3


Membru autentic


Group: Members
Posts: 313
Joined: 27 November 07




eu am inlocuit sabotii vechi
si am pastrat mecanistu
am cumparat si nituri si le-a montat mecanicu...
sa vad cat or tine...
au fost in jur de 20 de ron


--------------------
dacia solenza 2004 scala - CT xx SKY
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
curentat
post 24 Dec 2008, 10:56
Post #4


Membru autentic


Group: Members
Posts: 268
Joined: 10 December 08




la cati kilometrii tiau cazut sabotii pe spate?


--------------------
dacia solenza 2003 clima
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
augustin87r
post 24 Dec 2008, 11:14
Post #5


Membru autentic


Group: Members
Posts: 854
Joined: 18 June 06
From: Rm.Valcea




NU stiu daca mi-au cazut sabotii spate. Am luat masina la SH si are 38 000 km....Dar am ceva dubii ca astia sunt reali....Placutele sigur sunt duse pt ca se aude scartait cand pun frana. Trebuie sa aerisesc instalatia ca am pedala tare si am zis sa schimb totul.....


Si tata mi-a spus ca pot sa nituiesc ferodouri noi, dar am zis ca niturile date de noi, nu tin ca cele din fabrica care sunt din otel, iar noi o sa punem din aluminiu....

Ce sunt pop-niturile? Alea de le dai cu pistolul (un fel de cleste)?


--------------------
Dacia Solenza Clima 2003
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
benkenobi
post 24 Dec 2008, 11:31
Post #6


benkenobi


Group: Members
Posts: 862
Joined: 13 April 06
From: bucuresti




QUOTE(augustin87r @ 24 Dec 2008, 12:14)
NU stiu daca mi-au cazut sabotii spate. Am luat masina la SH si are 38 000 km....Dar am ceva dubii ca astia sunt reali....Placutele sigur sunt duse pt ca se aude scartait cand pun frana. Trebuie sa aerisesc instalatia ca am pedala tare si am zis sa schimb totul.....
Si tata mi-a spus ca pot sa nituiesc ferodouri noi, dar am zis ca niturile date de noi, nu tin ca cele din fabrica care sunt din otel, iar noi o sa punem din aluminiu....

Ce sunt pop-niturile? Alea de le dai cu pistolul (un fel de cleste)?
*


exact. cu popnituri ai avantajul imens ca sertizarea se face progresiv , neexistand riscul sa spargi ferodourile. nituirea se incepe de la mijlocul ferodoului, apoi se pune cate un popnit la extremitati (stanga , dreapta) dupa care se continua alternad stanga -dreapta pana termini. ( pentru ca ferodoul sa se aseze perfect pe metal)
prodedeul este si mai rapid decat nituirea si este mai rezistenta deoarece popnitul este mai gros decat nitul de aluminiu. iti trebuie popnituri de 4 mm. spor la treaba.

24 Dec 2008, 12:33:
iti mai trebuie si o piulita de 4 ca sa pui in capul popnitului a-l impinga in gaura ferodoului. cand ai sa desfaci sabotii ai sa vezi despre ce este vorba.

This post has been edited by benkenobi: 24 Dec 2008, 11:33


--------------------
solenza solenza rapsodie rapsodie 2003-august
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
sky79ct
post 24 Dec 2008, 11:34
Post #7


Membru autentic


Group: Members
Posts: 313
Joined: 27 November 07




eu tot pe la 38000 le-am schimbat ..si masina tot second am luat-o
da pe mine cred ca m-a pacalit mecanicu ca nu erau asa tocite :))
dar daca le luasem am zis sa le schimb..
la ITP am sesizat ca pe spate o roata nu frana..
si mecanicu a dat solutia...
acu tine un pic mai mult ...


--------------------
dacia solenza 2004 scala - CT xx SKY
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
benkenobi
post 24 Dec 2008, 11:49
Post #8


benkenobi


Group: Members
Posts: 862
Joined: 13 April 06
From: bucuresti




QUOTE(sky79ct @ 24 Dec 2008, 12:34)
eu tot pe la 38000 le-am schimbat ..si masina tot second am luat-o
da pe mine cred ca m-a pacalit mecanicu ca nu erau asa tocite :))
dar daca le luasem am zis sa le schimb..
la  ITP am sesizat ca pe spate o roata nu frana..
si mecanicu a dat solutia...
acu tine un pic mai mult ...
*


halal mecanic
la 49000 km din 4 saboti doar doi erau uzati aproape de nituri , ceilalti doi erau la jumatate. la 38000 nu aveau de ce sa afie schimbati. nu inca. poate doar de amorul artei sau pentru manopera.
sau poate masina nu are km reali in bord. :angry:

24 Dec 2008, 12:50:
sabotii se uzeaza inegal la fiecare roata. adica unul mai mult altul mai putin. de fiecare data si la fiecare masina.


This post has been edited by benkenobi: 24 Dec 2008, 11:50


--------------------
solenza solenza rapsodie rapsodie 2003-august
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
sky79ct
post 24 Dec 2008, 11:50
Post #9


Membru autentic


Group: Members
Posts: 313
Joined: 27 November 07




din cauza asta i-am schimbat...
ca nu stiu ff sigur ca aia sunt reali...


--------------------
dacia solenza 2004 scala - CT xx SKY
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
benkenobi
post 24 Dec 2008, 11:53
Post #10


benkenobi


Group: Members
Posts: 862
Joined: 13 April 06
From: bucuresti




dragul meu -sabotii s eschimba doar daca sunt uzati nu functie de rulajul masinii. faceai nspectia lor si vedeai ce trebuie facut. ce a facut mecanicul cu cei scosi de pe masina?
in cazul in care nu ai stat langa el esti sigur ca sabotii, pe care probabil ti-a aratat, sunt ai tai?


--------------------
solenza solenza rapsodie rapsodie 2003-august
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
sky79ct
post 24 Dec 2008, 11:59
Post #11


Membru autentic


Group: Members
Posts: 313
Joined: 27 November 07




am stat langa el..
macar stiu ca i-a pus pe cei noi :))
cu ceilalti nu stiu ce a facut :))


--------------------
dacia solenza 2004 scala - CT xx SKY
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
moustache
post 26 Dec 2008, 20:29
Post #12


Membru autentic


Group: Members
Posts: 319
Joined: 12 July 04
From: Brasov




Ferodourile de la break sunt la fel ca cele de pe SLZ? Vin cu gaurile date? Au aceeasi amplasare gaurile?


--------------------
Dacia Solenza Clima - BV-36-MAT
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
benkenobi
post 27 Dec 2008, 12:02
Post #13


benkenobi


Group: Members
Posts: 862
Joined: 13 April 06
From: bucuresti




QUOTE(moustache @ 26 Dec 2008, 21:29)
Ferodourile de la break sunt la fel ca cele de pe SLZ? Vin cu gaurile date? Au aceeasi amplasare gaurile?
*


perfect la fel. au gaurile date.


--------------------
solenza solenza rapsodie rapsodie 2003-august
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ramsen
post 27 Dec 2008, 12:19
Post #14


membru... fidea cu lapte:)))


Group: Members
Posts: 3.680
Joined: 15 May 08
From: Pitesti - ARGES




pe bune sint la fel saboti de la dacia break???


--------------------
DACIA SOLENZA CLIMA 1.4 Mpi -E2 / 2004 - AG -- AMH
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cristio_79
post 27 Dec 2008, 15:50
Post #15


Membru autentic


Group: Members
Posts: 4.443
Joined: 28 September 05
From: CONSTANTA




Sabotii nu stiu daca se potrivesc, discutia era doar de ferodouri. Eu stiam ca ferodouri separate nu se mai gasesc de ceva timp. Acum vreo 3-4 ani cand i-am schimbat la berlina, am cautat in tot orasul si peste tot am primit raspunsul ca nu se mai fabrica separat. Am cumparat saboti completi de Fermit.
Un mecanic experimentat mi-a spus ca la Solenza nu am de ce sa dau jos tamburii pana la 60.000 km. Se verifica doar jocurile si atat.


--------------------
Citroen / Citroen C3 / C3 SX 1.4 HDI 2005 / Enterprise 1.4 HDI 2008
Mai traiti? Bine...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ramsen
post 27 Dec 2008, 17:26
Post #16


membru... fidea cu lapte:)))


Group: Members
Posts: 3.680
Joined: 15 May 08
From: Pitesti - ARGES




m-am uitat eu acum vreo 5 luni si nici nu zici ca au actionat ,parca sint ca noi.si culmea este ca imi tine si frina pe spate si ar trebui sa fie un pic de urma si pe ei,dar la mine nimik.asta inseamna ca sint de calitate buna


--------------------
DACIA SOLENZA CLIMA 1.4 Mpi -E2 / 2004 - AG -- AMH
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
razvan solenza
post 27 Dec 2008, 18:28
Post #17


Membru autentic


Group: Members
Posts: 297
Joined: 6 April 08




saboti sunt exact ca si cei de dacie brek luati saboti de brek ca merg iar daca nu vreti sa schimbati saboti cu totu schimbati numa ferodourile
eu am 10500 km si am saboti de fabrica si inca mai merg si ambreiajul tot de fabrica

This post has been edited by razvan solenza: 27 Dec 2008, 18:30


--------------------
ARO dacia 10,4 solenza 1,4 mpi scala 2004 - bh o4 frb
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
benkenobi
post 27 Dec 2008, 19:45
Post #18


benkenobi


Group: Members
Posts: 862
Joined: 13 April 06
From: bucuresti




nu sunt chiar identici sabotii. nu imi amintesc exact care era buba, dar a trebuit sa desfac ferodourile si sa le montez pe sabotii de solenza. ferodourile se ptrivesc perfect.

27 Dec 2008, 20:48:
QUOTE(ramsen @ 27 Dec 2008, 18:26)
m-am uitat eu acum vreo 5 luni si nici nu zici ca au actionat ,parca sint ca noi.si culmea este ca imi tine si frina pe spate si ar trebui sa fie un pic de urma si pe ei,dar la mine nimik.asta inseamna ca sint de calitate buna
*


chiar asa? ce rulaj are masina?
pai daca nu au uzura clar ca rotile spate nufraneaza mereu.
la mine la un rulaj de 49000 am schimbat deja doi saboti din 4. ceilalti doi au uzura 50%. la mine franeaza spatele mereu.


This post has been edited by benkenobi: 27 Dec 2008, 19:48


--------------------
solenza solenza rapsodie rapsodie 2003-august
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bogdan_90
post 27 Dec 2008, 19:56
Post #19


baiatu' cu apa


Group: Members
Posts: 1.624
Joined: 16 January 08




QUOTE(razvan solenza @ 27 Dec 2008, 19:28)
saboti sunt exact ca si cei de dacie brek luati saboti de brek ca merg iar daca nu vreti sa schimbati saboti cu totu schimbati numa ferodourile
eu am 10500 km si am saboti de fabrica si inca mai merg si ambreiajul tot de fabrica
*


vrei sa spui 100.000. apropo la logan sunt tot ca la solenza? ca am ajuns la 60.000 are rost sa desfac tamburii sa vad sau nu? scz de off.


--------------------
ford focus 2007 - xxx
plm ,cuvantul suprem ce rezolva cea mai complicata problema.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cristio_79
post 27 Dec 2008, 20:15
Post #20


Membru autentic


Group: Members
Posts: 4.443
Joined: 28 September 05
From: CONSTANTA




Nu sunt ca la Solenza.


--------------------
Citroen / Citroen C3 / C3 SX 1.4 HDI 2005 / Enterprise 1.4 HDI 2008
Mai traiti? Bine...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ramsen
post 27 Dec 2008, 20:25
Post #21


membru... fidea cu lapte:)))


Group: Members
Posts: 3.680
Joined: 15 May 08
From: Pitesti - ARGES




benkenobi am cu masina acum in prezent cam 52000km.frina spate tine beton ...intr-o zi era sa ma rastorn cind mi-a iesit unul fara sa se asigure in fatza mea unde am infrinat brusc si a tinut decit spatele.dupa acest eveniment am fost pe elevator m-am uitat la saboti si surpriza erau beton,un pic uzati, in rest super buni.deci cred ca ma mai tin vreo 50000kmfrina masini merge beton asa ca nu imi fac probleme dar am vrut sa vad daca a mai pus cineva ferodo de break.multumesc

27 Dec 2008, 20:27:
in schimb placutele de frina sint ,de cind o am 1 an de zile,la al doilea set,placute originale textar

This post has been edited by ramsen: 27 Dec 2008, 20:27


--------------------
DACIA SOLENZA CLIMA 1.4 Mpi -E2 / 2004 - AG -- AMH
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
CIPTUNING
post 28 Dec 2008, 21:50
Post #22


Membru autentic


Group: Members
Posts: 875
Joined: 22 November 05




QUOTE(cristio_79 @ 27 Dec 2008, 15:50)

Un mecanic experimentat mi-a spus ca la Solenza nu am de ce sa dau jos tamburii pana la 60.000 km. Se verifica doar jocurile si atat.
*



Asa scrie si la cartea ei. La 60.000 DOAR SE VERIFICA si se desprafuiesc. Se schimba doar daca s-a mers cu frana de mana trasa. ;) Nu uitati ca eficienta mai mare de franare o are pe fata nu pe spate. Repartitorul da drumul la franare maxima pe puntea spate doar cand masina este incarcata cu greutate. Din acest motiv difera atat de mult grosimea placutelor fata de saboti. Asa ca nu incercati sa schimbati sabotii odata cu placutele de frana.


--------------------
SLZ SCALA - BZ 04 XLZ
"Religia-o frază de dânșii inventată
Ca cu a ei putere să vă aplece-n jug"
Eminescu- Imparat si proletar ;)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
benkenobi
post 29 Dec 2008, 19:32
Post #23


benkenobi


Group: Members
Posts: 862
Joined: 13 April 06
From: bucuresti




ciptuning- uite ca ai zis un lucru adevarat. masina franeaza cu rotile spate doar atunci cand deschide repartitorul. de ce? pentru ca este incarcata? de ce trebuie sa franeze si spatele? pentru ca masa masinii este mai mare si inertia este evident mai mare. in acest caz ai nevoie e o forta de franare suplimentara.
grosimea ferodourilor de la saboti este ea mai mica decat grosimea placutelor dar ce suparafat au comparativ cu placutele? nu este logic ca se tocesc mai greu?
personal am "lucrat" putin repartitorul astfel incat sa prermita franarea si pe rotile spate. si uite ca la 49000 k am schimbat 2 saboti din 4.
nu costa o avere dar franarea este super.


--------------------
solenza solenza rapsodie rapsodie 2003-august
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
augustin87r
post 29 Dec 2008, 20:02
Post #24


Membru autentic


Group: Members
Posts: 854
Joined: 18 June 06
From: Rm.Valcea




Nu cred ca spatele franeaza numai cand e masina incarcata...Trebuie sa franeze toate rotile...Cand te duci la ITP si ti-o pune pe stand , nu baga greutate in ea ca sa vada daca tin franele spate.....


--------------------
Dacia Solenza Clima 2003
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
benkenobi
post 30 Dec 2008, 14:42
Post #25


benkenobi


Group: Members
Posts: 862
Joined: 13 April 06
From: bucuresti




QUOTE(augustin87r @ 29 Dec 2008, 21:02)
Nu cred ca spatele franeaza numai cand e masina incarcata...Trebuie sa franeze toate rotile...Cand te duci la ITP si ti-o pune pe stand , nu baga greutate in ea ca sa vada daca tin franele spate.....
*



la itp iti verifica frana de mana pe rotile spate. parca asa stau lucrurile.


--------------------
solenza solenza rapsodie rapsodie 2003-august
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
moustache
post 4 Jan 2009, 21:54
Post #26


Membru autentic


Group: Members
Posts: 319
Joined: 12 July 04
From: Brasov




La ITP iti verifica si frana de servici si frana de ajutor pe spate. Doar ca la frana de servici pe spate nu prea-i doare capul de forta realizata la blocare (care ar trebui sa fie undeva pe la 900-1300 daN) ci mai mult ii intereseaza dezechilibrul intre stanga si dreapta (care e max 20% pt frana de servici si max 50% pt frana de ajutor).


--------------------
Dacia Solenza Clima - BV-36-MAT
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
alinushy
post 4 Jan 2009, 22:05
Post #27


modeLator


Group: Members
Posts: 2.854
Joined: 9 January 07
From: Pitesti - Mioveni




pai dezechilibrul conteaza mai mult, ce ar insemna sa-ti prinda o roata si una nu?


--------------------
Renault Laguna 2002/Privilege/2.0 .... fara T :(
frunza verde solz de peste, uite ..... altu` ca citeste
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
augustin87r
post 5 Jan 2009, 00:55
Post #28


Membru autentic


Group: Members
Posts: 854
Joined: 18 June 06
From: Rm.Valcea




QUOTE(benkenobi @ 29 Dec 2008, 20:32)
ciptuning- uite ca ai zis un lucru adevarat. masina franeaza cu rotile spate doar atunci cand deschide repartitorul. de ce? pentru ca este incarcata? de ce trebuie sa franeze si spatele? pentru ca masa masinii este mai mare si inertia este evident mai mare. in acest caz ai nevoie e o forta de franare suplimentara.
grosimea ferodourilor de la saboti este ea mai mica decat grosimea placutelor dar ce suparafat au comparativ cu placutele? nu este logic ca se tocesc mai greu?
personal am "lucrat" putin repartitorul astfel incat sa prermita franarea si pe rotile spate. si uite ca la 49000 k am schimbat 2 saboti din 4.
nu costa o avere dar franarea este super.
*




Cum ai lucrat repartitorul? Eu am schimbat sabotii desi nu erau uzati...Doar cei din stanga erau putin uzati. Cei din dreapta erau aproape noi, dar i-am schimbat cu gandul ca am sa umblu la repartitor si or sa se toceasca la fel....


--------------------
Dacia Solenza Clima 2003
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
benkenobi
post 5 Jan 2009, 18:54
Post #29


benkenobi


Group: Members
Posts: 862
Joined: 13 April 06
From: bucuresti




QUOTE(augustin87r @ 5 Jan 2009, 01:55)
Cum ai lucrat repartitorul? Eu am schimbat sabotii desi nu erau uzati...Doar cei din stanga erau putin uzati. Cei din dreapta erau aproape noi, dar i-am schimbat cu gandul ca am sa umblu la repartitor si or sa se toceasca la fel....
*



daca te bagi sub masina si intelegi modul de functionare al repartitorului, atunci vei intelege si cum l-am "lucrat". cu alte cuvinte merge mai mult pe deschis.
in cazul tau este evident ca frana pe roata dreapta spate nu lucreaza bine. iti recomand sa faci regalarea manuala a sabotilor sin desprafuirea lor de cate ori schimbi placutele de frana.
nu ai ce pierde si asa vei avea siguranata ca spatele franeaza corect, dezechilibrul dintre roti fiind mic.
si sa nu zici ca sabotii au autoreglaj, ca tocmai de aceea ai uzura inegala la rotile spate ( adica autoreglajul nu functioneaza).


--------------------
solenza solenza rapsodie rapsodie 2003-august
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ursu_83
post 7 Jan 2009, 09:52
Post #30


Membru autentic


Group: Members
Posts: 219
Joined: 17 September 08
From: Bucuresti




eu am 70.000 km si nu am schimbat sabotii de frana,pe la 60.000km am fost la mecanic sa ii verifice,si mi-a zis ca mai rezista pe putin 20.000km doar mi-a curatat tamburul si sabotii mi-a reglat ptr.ca se tocise putin si i-a mai apropiat putin de tambur...
cel care a zis ca i-a sch.la 38.000km-nu prea cred ca astia sunt km,sau poate cine stie contaza si stilul de condus...
si la km astia care ii are masina mea am o frana brici...chiar nu am dc sa imi fac probleme...la 90.000 o sa ii schimb cu cei de origine si o sa cumpar alte garnituri la cilindrii de frana...
bafta


--------------------
dacia solenza 2003/clima - B 30 URS
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+

5 Pages  1 2 3 > » 
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic
DaciaClub
Random Picture Google search Last addition
Imagine aleatoare
căutare personalizată
Ultima imagine adaugata


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Time is now: 31st October 2014 - 15:29
Forum Renault Server hosting