DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

4 Pages < 1 2 3 4 > 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> temperatura apa ridicata

danciusergiu84
post 21 Sep 2015, 21:18
Post #61


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.780
Joined: 25 February 08




Inlocuiti antigelul mai des, poate mai curatati instalatia de depuneri...


--------------------
ex Dacia ex Nova GTi 2000
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Axinte
post 22 Sep 2015, 08:08
Post #62


Membru ghinionist


Group: Members
Posts: 272
Joined: 27 March 11
From: Oltenita




QUOTE(BoR @ 21 Sep 2015, 18:08)
Pe vreme calduroasa, la mers prin oras imi porneste frecvent GMV-ul, si asta imediat ce acul a trecut de 1/2. Oare este decalibrat? Dintotdeauna a functionat astfel.
La drumuri extraurbane GMV-ul tace si indica putin sub 1/2.
Nu a ajuns sa-mi indice niciodata mai mult de 60%, nicidecum ca in poza aceasta:
https://scontent-lhr3-1.xx.fbcdn.net/hphoto...f59&oe=56966168
*


Poti incerca cu un alt senzor de temperatura. cel de pe masina poate fi decalibrat pe partea de afisaj dar sa porneasca GMV atunci cand trebuie. daca nu e ala, e din indicator. eu nu mi-as face griji, stiind ca se comporta asa de noua.


--------------------
DACIA Super Nova 2002 clima - CL ?? xxx
Ai nevoie de multi ani de studiu pentru a ajunge sa taci neintrebat.

Cap ai, minte ce-ti mai trebuie?
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Maskatu
post 22 Sep 2015, 08:53
Post #63


A venit apa caldă? A venit, da' e rece...


Group: Moderatori
Posts: 14.686
Joined: 2 July 08
From: Bükreș




Daca pleaca bine gmvul inseamna ca senzorul e ok. Este posibila o eroare de afisaj.

Sergiu, eu l-am inlocuit acum cativa ani. Asa mi-a plecat mereu. Vara ajunge rapid la 104 grade adica temperatura de plecare a gmvului pe treapta 2 parca. Am avut probleme acum vreo 2 ani de imi depasea acul linia aceea de sus si nu pleca gmvul. Am inlocuit senzorul de temperatura si senzorul de treapta din gmv si nu am mai avut probleme.


--------------------
Am avut o dacie si asta mi-a ocupat tot timpul - ---
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
danciusergiu84
post 22 Sep 2015, 13:34
Post #64


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.780
Joined: 25 February 08




Conform manualelor antigelul se schimba la 2 ani, cred ca de aceea nu se face transferul bun de caldura la unele masini la care nu prea se schimba. Zic asta daca se sesizeaza cicluri mai dese la pornirea ventilatorului.


--------------------
ex Dacia ex Nova GTi 2000
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
GIC
post 23 Sep 2015, 15:02
Post #65


Doar membru


Group: Members
Posts: 656
Joined: 13 January 04
From: Oradea




Schimbarea antigelului tine mai mult de coroziune ....


--------------------
Dacia Logan Ambiance - 2005 / Rover 45 - 2002
Nicio faptă bună nu rămâne nepedepsită!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
BoR
post 23 Sep 2015, 15:35
Post #66


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.818
Joined: 20 October 08
From: Buzau




Multumesc pentru raspunsuri.
@Axinte: Buna ideea. Voi incerca un alt senzor de temperatura.


--------------------
Dacia SuperNova; Opel Astra Sports Tourer/ confort 2002; Essentia 2015
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
danciusergiu84
post 23 Sep 2015, 21:47
Post #67


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.780
Joined: 25 February 08




Schimbarea antigelului tine de pastrarea circuitului de racire sanatos. Daca ai oxizi acestia unde se depun ?
Antigelul e agent si de curatare, daca nu e schimbat particulele din el se depun cand ajunge la epuizare.


--------------------
ex Dacia ex Nova GTi 2000
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
nicusor dumitru
post 29 Sep 2015, 02:18
Post #68


Membru incepator


Group: Members
Posts: 11
Joined: 21 September 15




cu ce solutie curat si eu instalatia de racire sad.gif


--------------------
solenza rapsodie 2004 - cl-04-ATA
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
danciusergiu84
post 29 Sep 2015, 09:28
Post #69


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.780
Joined: 25 February 08




Cel mai sigur e sa schimbi antigelul des o perioada pana se curata instalatia, dar poti incerca si solutii de genul, ai grija doar ca sn are calorifer sensibil.


--------------------
ex Dacia ex Nova GTi 2000
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
nicusor dumitru
post 29 Sep 2015, 21:24
Post #70


Membru incepator


Group: Members
Posts: 11
Joined: 21 September 15




ok,mutumesc sad.gif


--------------------
solenza rapsodie 2004 - cl-04-ATA
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
BoR
post 11 Sep 2016, 18:50
Post #71


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.818
Joined: 20 October 08
From: Buzau




QUOTE(BoR @ 21 Sep 2015, 17:08)
Pe vreme calduroasa, la mers prin oras imi porneste frecvent GMV-ul, si asta imediat ce acul a trecut de 1/2. Oare este decalibrat? Dintotdeauna a functionat astfel.
La drumuri extraurbane GMV-ul tace si indica putin sub 1/2.
Nu a ajuns sa-mi indice niciodata mai mult de 60%.



Update la ce spuneam mai sus:

Am inlocuit lichidul de racire (am pus de origine Glaceol RX tip D), iar dupa operatiune indicatorul sta in jur de 80`C in regim extraurban, adica la jumatatea scalei sau putin peste aceasta.
In oras, GMV-ul nu mai porneste ca pana acum la 60%, ci in dreptul marcajului de 102`C. In orice caz, GMV-ul merge mai putin acum, insa imi creeaza o oarecare neliniste, nefiind obisnuit sa creasca pana la acea valoare, insa din ce am citit pe forum cam acesta ar fi comportamentul normal.

Care ar fi explicatia fenomenului? Oare pana acum motorul sa fi avut un regim termic de functionare mai scazut, datorita concentratiei antigelului diferita anterior?temperatura_apa.jpg ( Size: 60.76k ) Number of downloads: 299

Reperele valorilor termice de mai sus le-am preluat din fotografia atasata.

This post has been edited by BoR: 11 Sep 2016, 19:00


--------------------
Dacia SuperNova; Opel Astra Sports Tourer/ confort 2002; Essentia 2015
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
BLUE R 19
post 11 Sep 2016, 22:54
Post #72


Membru autentic


Group: Members
Posts: 4.488
Joined: 12 August 10
From: Pitesti




Apa este un agent de racire mai bun decat antigelul, acesta exista pt. a inhiba inghetul, coroziunea si ca sa unga presetupa, deci nu pt o racire superioara.


--------------------
Dacia 1310 /1900
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
klaus
post 12 Sep 2016, 06:18
Post #73


步步


Group: Moderatori
Posts: 20.389
Joined: 4 August 02
From: Bucuresti




Antigelul exclusiv (fara diluare) in sistemul de racire este mult mai prost la transfer termic decat cel diluat. Asta e unul din motive pentru care trebuie diluat.


--------------------
Scenic III 1.9 dCi - - - -
E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
BeYh3m
post 21 Mar 2017, 08:37
Post #74


Hulk


Group: Members
Posts: 19
Joined: 18 August 09
From: Galati




Salut baieti.Sunt posesorul unei supernova de cativa ani. Sambata am plecat cu masina pana la service sa vad ce bate la ea. Am lasat masina pornita in fata servicelui si cand am iesit dupa 30 de secunde, masina mea statea turata la 1500 de turatii si acul la apa era ridicat la maxim, peste cele 4 linii hasurate. am ridicat masina pe elevator am verificat-o cand am dat sa o pornesc nu a mai vrut. In cele din urma ieri am schimbat la ea pompa de benzina filtru senzor de turatie, senzor de temperatura si alte lucruri ce trebuia eu sa le schimb si surpriza acul meu sta ridicat tot acolo. Se incalzeste si se ridica in maxim 3 minute dupa ce pornesc motorul si se ridica maxim. Nu stiu ce are. Ma poate ajuta cineva cu un sfat. Multumesc frumos


--------------------
Dacia Supernova Clima - DB 06 HIU
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Iulikk
post 21 Mar 2017, 08:52
Post #75


Membru autentic


Group: Members
Posts: 9.678
Joined: 6 May 08
From: de unde rasare Soarele




Ai incercat sa o pui pe tester sa vezi ce temperatura detecteaza? sa nu fie stricat senzorul de temp de pe chiulasa....


--------------------
Dacia Solenza Scala, din 2003, roșie ca focu' - CT ?? XXX
Dieselul e pentru tractoare, gazul pentru butelii, iar benzina pentru masini.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
BeYh3m
post 21 Mar 2017, 10:34
Post #76


Hulk


Group: Members
Posts: 19
Joined: 18 August 09
From: Galati




senzorul de pe chiuloasa este nou. Ieri l-am schimbat


--------------------
Dacia Supernova Clima - DB 06 HIU
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bygy007
post 21 Mar 2017, 22:49
Post #77


Membru autentic


Group: Members
Posts: 7.989
Joined: 12 May 06
From: BUCURESTI




poate fi defect sau cu alta valoare, ar trecui comparate rezistentele celor doi senzori (cel vechi cu cel nou)


--------------------
LOGAN LAUREATE 1,6 GPL 2009 - B 07 BGY
din subteranele Bucurestiului
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
BeYh3m
post 28 Mar 2017, 10:14
Post #78


Hulk


Group: Members
Posts: 19
Joined: 18 August 09
From: Galati




am fost si am pus masina pe tester si surpriza cand acul era ridicat maxim temperatura apei era de fapt 85 de grade. Mi-a verificat bordul si totul pare in regula. Se pare ca e senzorul de vina, inclusiv cel nou. o sa merg sa cer altul de la magazin. A mai patit cineva sa cumpere senzor rau ?


--------------------
Dacia Supernova Clima - DB 06 HIU
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
agoston91
post 28 Mar 2017, 15:23
Post #79


Membru incepator


Group: Members
Posts: 5
Joined: 16 May 15
From: de prin sibiu




Salut. Am patit la nova sa cumpar senzor defect. Mie imi arata ca motorul este rece dar in realitate fierbea. Am patit sa cumpar si termostat defect la LOGAN si aveam mereu 2 linii pe bord deci se mai intampla. CTC mai doarme .
Un lucru la ceasul din bord, ceasul poate fi bun la fel si senzorul... mie acuma 2 ani la nova cand aprindeam farurile crestea acul de la temperatura. Problema a fost mufa ce intra in bord. Parca sunt 3 si cea din partea catre ceasurile de apa/benzina nu era infipt bine ( probabil de la vibratii )

ps: am ceasuri de supernova pe nova din fabrica


--------------------
dacia nova/logan gti 2000/1.616v 2008 - SB XX XXX
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mstaniloiu
post 7 Jul 2017, 13:43
Post #80


Membru entuziast :)


Group: Members
Posts: 376
Joined: 17 February 05
From: DN1




Ca si concluzie/explicatie tehnica, a nu se confunda cele 2 circuite (electrice) - complet separate:

1) circuitul de control pornire/oprire/viteze al Electroventilatorului(GMV) - care e comandat de senzorul de temperatura ("termocupla ");

2) Circuitul(cu termometru in bord) de afisare al temperaturii .

1) nu tine cont de 2) . - termometrul indicator din bord este unul analogic (orientativ). Daca dorim indicatii exacte - ideal este sa cumparam piese cat mai aproape de original - ca si la aparate de masura: unul cu acuratete mare si functionare stabila in timp este mai scump.

In caz de avarie, avantajul la SupeRNova este modul de functionare in avarie: scoatem mufa de la senzor si GMV sta in permanenta pornit.

This post has been edited by mstaniloiu: 7 Jul 2017, 13:44


--------------------
Dacia 1310, SupeRNova 1999,2001
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
turturel
post 8 Jul 2017, 15:43
Post #81


membrisor


Group: Members
Posts: 1.533
Joined: 2 May 08
From: Braila




Am aceeasi problema ca si voi.
La.drum lung acul da sa urce pana la prima liniuta cu AC pornit. O pot raci.doar in frana de motor sau sa opresc AC-ul. Nu ajunge in zona hasurata dar am impresia ca vrea musai sa ajunga la 105 ca apoi sa scada inapoi. Parca e un fel de ambitie a ei radmasa.gif
Cred ca am sa iau la puricat senzorul asta de temperatura si masa. Pe langa asta ma gandesc sa curat cu aer comprimat radiatoarele...poate s-a depus praf intre ele si nu mai circula aerul.
Daca merg normal..fara AC, temperatura sta mai jos de jumatate. Daca ii dau drumul..hop urca. Ce ma pune pe ganduri este ca si in zile mai friguroase. Spre exemplu, azi pe A2 ma intorceam de la B, in jur de ora 8:15. Erau 20 de grade..temperatura mai mult decat ok. Am facut si doua-trei poze.
Mentionez ca i-am scos din instalatie cam 1.5 litri de antigel si am completat doar apa distilata. Am procedat asa deoarece la.un drum de BR-IS statea acum doar la.100-105..si nu dadea sa scada, asta cu AC pornit. Dupa ce am scos din instalatie si am completat doar apa..se raceste mai bine. Antigelul are cativa ani dar e brici, zic eu. Adica nu e murdar..e verde.
Revenind la AC si avand in vedere ca instalatia a fost sh, ma gandesc ca si acel radiator ar trebui spalat-suflat.

8 Jul 2017, 16:59:
Ahh...eu nu am nici bucata aia de plastic de sub spoiler care directioneaza aerul spre radiatoare. Am doar sus..jos, neavand AC din fabrica..ciu.ciu

This post has been edited by turturel: 8 Jul 2017, 15:59

Attached thumbnail(s)
20170708_082231.jpg ( Size: 637.27k ) Number of downloads: 137
20170708_092518.jpg ( Size: 638.86k ) Number of downloads: 136


--------------------
Dacia Supernova 2003 confort
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Adrian Frigo
post 8 Jul 2017, 20:03
Post #82


Membru cu o tigaie de dacie


Group: Members
Posts: 1.937
Joined: 4 February 15
From: Undeva,pe dreapta




Eu zic să stai liniștit.Radiatoarele le cureți cel mai bine cu un aparat de curățat sub presiune,iese un jeg de nici nu-ți poți imagina! blink.gif
Antigelul își mai pierde din propietăți,chiar dacă tu îl vezi verde....nu cred că e pagubă mare să-l schimbi...




--------------------
Dacia 1310 Li /Renault /2000 și ceva... - XX-00-UAP
Mașina este ca femeia,dacă nu o întreții....TE LASĂ!
Daciot convins!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
catalinski
post 8 Jul 2017, 23:44
Post #83


Membru autentic


Group: Members
Posts: 593
Joined: 9 July 12
From: Turnu Magurele,Teleorman




Stai linistit e ok unde sta...
Intr-adevar si la mine s-au strans multe insecte in radiator.
Ar merge suflat cu compresorul sau la presiune cu apa...
Am verificat eu si cu ac ul oprit gmv pleaca la 98 de grade si se opreste la 94 de grade.(verificat gen pe tester)


--------------------
Dacia SuperNova 2001 /clima - numar fara sot
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
BoR
post 9 Jul 2017, 00:06
Post #84


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.818
Joined: 20 October 08
From: Buzau




Eu zic să stai liniștit.Radiatoarele le cureți cel mai bine cu un aparat de curățat sub presiune,iese un jeg de nici nu-ți poți imagina! blink.gif

Si acest aspect poate crea o racire deficitara?



Antigelul își mai pierde din propietăți,chiar dacă tu îl vezi verde....nu cred că e pagubă mare să-l schimbi...
*

[/quote]
Culmea este ca la mine, inainte de a-l schimba, indicatorul arata la drum intins putin sub jumatate, la fel ca la colegul turturel. Dupa inlocuire, sta la jumatate sau chiar putin mai sus. Amestecul apa-antigel este corect. In oras ajunge la linia marcata in poza din acest topic cu 102', moment in care porneste GMV. Nu trece mai sus de marcajul 102'.

This post has been edited by BoR: 9 Jul 2017, 00:08


--------------------
Dacia SuperNova; Opel Astra Sports Tourer/ confort 2002; Essentia 2015
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Adrian Frigo
post 9 Jul 2017, 05:00
Post #85


Membru cu o tigaie de dacie


Group: Members
Posts: 1.937
Joined: 4 February 15
From: Undeva,pe dreapta




QUOTE(BoR @ 9 Jul 2017, 01:06)
Si acest aspect poate crea o racire deficitara?

Și încă cum! smile.gif


--------------------
Dacia 1310 Li /Renault /2000 și ceva... - XX-00-UAP
Mașina este ca femeia,dacă nu o întreții....TE LASĂ!
Daciot convins!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
catalinski
post 10 Jul 2017, 00:22
Post #86


Membru autentic


Group: Members
Posts: 593
Joined: 9 July 12
From: Turnu Magurele,Teleorman




Pe oras asa sta si la mine aproape de prima linie dar cateodata apas butonul de ac sa porneasca gmv-ul.
Catalizatorul degaja multa caldura si cred ca el influenteaza...aveam de gand sa il dau jos sa vad poate sunt diferente...si se raceste si foarte greu.

This post has been edited by catalinski: 10 Jul 2017, 00:23


--------------------
Dacia SuperNova 2001 /clima - numar fara sot
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
turturel
post 10 Jul 2017, 07:47
Post #87


membrisor


Group: Members
Posts: 1.533
Joined: 2 May 08
From: Braila




O racesti usor fara AC si in frana de motor. Asta daca ai zona de relief care sa te ajute. smile.gif


--------------------
Dacia Supernova 2003 confort
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
BoR
post 10 Jul 2017, 10:27
Post #88


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.818
Joined: 20 October 08
From: Buzau




Eu cred ca si sistemul de racire este subdimensionat. Citeam pe aici ca unii colegi au adaptat un radiator de capacitate mai mare(ex. Logan).


--------------------
Dacia SuperNova; Opel Astra Sports Tourer/ confort 2002; Essentia 2015
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
catalinski
post 10 Jul 2017, 23:37
Post #89


Membru autentic


Group: Members
Posts: 593
Joined: 9 July 12
From: Turnu Magurele,Teleorman




Pai cel de logan e mai mare?
Lasa un link aici daca mai gasesti unde se vorbea de adaptare...poate facem si noi ceva.


--------------------
Dacia SuperNova 2001 /clima - numar fara sot
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
BoR
post 11 Jul 2017, 10:58
Post #90


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.818
Joined: 20 October 08
From: Buzau




Uite ce scria aici @pician90 prin 2010 (incepand cu post 68):
https://www.daciaclub.ro/schimbare-radiator...23357-s68.html#

In modul in care descrie aici mi-ar placea si mie sa functioneze sistemul de racire. Tot in acest topic apare informatia ca se poate monta si radiator de Solenza. Pentru ambele insa sunt necesare modificari, cel putin la prinderile radiatorului, chiar si ale GMV-ului. Eu personal insa nu-mi mai bat capul cu astfel de modificari, in conditiille in care folosesc masina destul de rar.
Imi mentin parerea ca sistemul de racire in ansamblu este subdimensionat, din multiple motive:
-exemplul colegului pician care spune ca temperatura nu a mai urcat dupa montajul radiatorului de Logan, de capacitate mai mare(au intrat cu 1,5 litri de lichid de racire in plus);
-multitudinea de colegi care reclama cresterea temperaturii in regim urban, deci este o problema generala;
-experienta personala: detin masina de noua, si la fel, functiona GMV-ul in regim urban destul de mult si in vremea tineretilor ei.

This post has been edited by BoR: 11 Jul 2017, 11:02


--------------------
Dacia SuperNova; Opel Astra Sports Tourer/ confort 2002; Essentia 2015
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+

4 Pages < 1 2 3 4 >
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 17th November 2017 - 21:04
Forum Renault Server hosting