DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

4 Pages « < 2 3 4 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> temperatura apa ridicata

BLUE R 19
post 11 Jul 2017, 13:59
Post #91


Membru autentic


Group: Members
Posts: 4.767
Joined: 12 August 10
From: Pitesti




Poate...adoptarea unui radiator de Nova, din cupru, daca gasiti unul bun si fara depuneri sau ...nou.


--------------------
Dacia 1310 /1900
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
catalinski
post 11 Jul 2017, 16:54
Post #92


Membru autentic


Group: Members
Posts: 605
Joined: 9 July 12
From: Turnu Magurele,Teleorman




Nu e neaparat vorba ca e subdimensionat...dar mai ales la cei cu ac spatiul din compartimentul motor este destul de mic...
Dau un exemplu de renault 19 cu motorul de solenza/supernova si radiator tot asa solenza...lui nu i se incalzea asa apa dar are loc de inca un motor in compartimetul ala.
Pana la urma pe oras in viteze mici e normal sa creasca temperatura apei...atata timp cat nu depaseste pragul de temperatura normal eu zic sa nu ne mai facem probleme.
Acolo spunea maskatu ca porneste la 104 grade parca...ei bine la mine cu motorul cu calculatorul de logan imi arata pe tester ca porneste la 98 de grade si se opreste la 94.
Dati drumul din timp la ac pe oras sa porneasca gmv-ul si nu se mai ridica apa mai sus de jumate...sau pentru cei fara ac sa puna buton separat si il pornesc cand vor.
In oras racirea pasiva a radiatorului nu mai are loc...

This post has been edited by catalinski: 11 Jul 2017, 16:54


--------------------
Dacia SuperNova 2001 /clima - numar fara sot
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
BoR
post 11 Jul 2017, 17:59
Post #93


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.860
Joined: 20 October 08
From: Buzau




Mie nu mi se pare deloc spațiu mic în compartimentul motor, neavând nici AC.
La Opel -ul din semnătură apa crește până în jur de 90'(jumătatea scalei) și acolo rămâne, chiar și în regim de trafic aglomerat.


--------------------
Dacia SuperNova; Opel Astra Sports Tourer/ confort 2002; Essentia 2015
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
catalinski
post 11 Jul 2017, 18:33
Post #94


Membru autentic


Group: Members
Posts: 605
Joined: 9 July 12
From: Turnu Magurele,Teleorman




Si nu porneste gmv-ul in oras?
Poate mergi cu ac ul pornit.

This post has been edited by catalinski: 11 Jul 2017, 18:33


--------------------
Dacia SuperNova 2001 /clima - numar fara sot
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
BoR
post 11 Jul 2017, 21:12
Post #95


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.860
Joined: 20 October 08
From: Buzau




Nu porneste cand merg fara AC si indicatorul nu se ridica mai mult de jumatate.

This post has been edited by BoR: 11 Jul 2017, 21:12


--------------------
Dacia SuperNova; Opel Astra Sports Tourer/ confort 2002; Essentia 2015
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
turturel
post 12 Jul 2017, 07:56
Post #96


membrisor


Group: Members
Posts: 1.534
Joined: 2 May 08
From: Braila




La mine uneori in oras..dau drumul la ac si sta acul la jumatate sau dau drumul si urca de sta la prima liniuta, adica 100+. Merge GMV in disperare.
Comparatia asta am facuta in zile caniculare..adica nu primavara..vara.
In orice caz voi sufla cu aer radiatoarele si vad apoi ce si cum smile.gif


--------------------
Dacia Supernova 2003 confort
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Iulikk
post 12 Jul 2017, 08:31
Post #97


Membru autentic


Group: Members
Posts: 9.802
Joined: 6 May 08
From: de unde rasare Soarele




La Solenza din dotare cu AC si DA, nu trece apa de 100 de grade (asta verificat pe OBD), ca am bord de logan si se aprind 4 padele (adica, "la jumatate").

Pt cei carora li se incinge masina: schimbati termostatu si puneti un antigel bun, nou. Daca radiatoarele nu-s infundate, nu veti avea probleme.


--------------------
Dacia Solenza Scala, din 2003, roșie ca focu' - CT ?? XXX
Dieselul e pentru tractoare, gazul pentru butelii, iar benzina pentru masini.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
user123
post 12 Jul 2017, 09:44
Post #98


Membru autentic


Group: Members
Posts: 693
Joined: 4 August 09






Se supra-incinge motorul si de la :


- circuit racire ne-etans : e suficient sa aveti un por pe undeva - furtune fisurate, calorifer fisurat, radiator fisurat- nu e musai sa curga antigel sa faca balta, e suficient sa musteasca discret pe undeva=> va trage aer in circuit si de aici pana la fierbere e simplu

Deci verificati daca va scade nivelul de antigel si daca da.....cautati pe unde pierdeti


- supapa capac vas expansiune uzata - nu-i o avere, incercati sa inlocuiti busonul vasului de expansiune cu unul de calitate ( original, gates, meyle, calorstat daca se gaseste) - daca circuitul nu e presurizat ( 1.4 atm sau cat e specificat), asta va scadea rapid temperatura de fierbere a lichidului de racire si nu vreti asta.....



- lichid de racire necorespunzator in proportie......mai exact prea mult/prea putin antigel - ideal- zic unii- este 50% in proportie.....daca pui antigel mai mult, va avea punct de inghet mai bun dar afecteaza capacitatea de racire ( fluidul devine mai vascos si nu circula cum trebuie prin radiator); daca pui antigel mai putin, punctul de inghet e slab si de la o anumita proportie nu mai raceste cum trebuie

Desi unii zic ca apa in proportie mai mare ajuta la racire ( il face mai fluid), de la o anumita proportie ( 60% apa) nu mai are acest efect ci invers....in plus, afecteaza punctul de inghet si multe altele



- pompa de apa : nu e de neglijat, o pompa care pierde discret lichid de exemplu sau necorespunzatoare dpdv constructiv ( paleti drepti etc etc)



Cam astea ar fi....e suficient sa aveti la fiecare cate o hiba mica si pot sa apara probleme


--------------------
dacia logan 1.6mpi 2004 laureat

Stop, drop and roll will not save you in hell - inscriptie pe o biserica in Virginia
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Catalin_2
post 7 Jul 2018, 19:46
Post #99


Membru incepator


Group: Members
Posts: 1
Joined: 7 July 18




Buna ziua, am o problema cu Electroventilatorul la SuperNova mea. Modelul este Europa asa ca nu am ceas pentru temperatura apei.

Acum 2 saptamani, pe caldurile care au fost, s-a aprins in bord martorul pentru temepratura ridicata. Am tras pe dreapta si ieseau numai aburi din zona radiatorului si electroventilatorul nu pornea. Dupa cca. 10 minute am pus contactul si electroventilatorul a pornit.

Dupa acest incident, urmatoarele zile nu am mai avut probleme. In schimb, acum, patesc acelasi lucru. nu pot merge cu masina mai mult de 10-15 km. fara sa se aprinda martorul si electroventilatorul nu mai porneste deloc, indiferent de ce as face. (am utilizat si spray de contacte - poate nu am dat unde trebuie...)

Postez acest lucru deoarece am nevoie de un sfat. Din ce am citit pe aici, sunt 3 factori.
1. Electroventilator defect.
2. Nu mai ajunge informatia la calculator.
3. senzor temperatura din chiulasa defect.

Am pus electroventilatorul pe o baterie de 12 v si a pornit. Asa ca aceasta ipoteza cade. Ramane calculatorul si senzorul. Cel mai probabil zic eu sa fie senzorul.

Il pot schimba eu? unde este localizat? imi recomandati un service bun in zona Bucuresti pentur acest lucru? sau este un cunoscator care ii face placere sa lucreze pe SuperNova? Sunt cam satul de ei ce se uita stramb cand intru cu Dacia intr-un service ....

As avea nevoie de o diagnoza sa vad exact care este problema si cum o pot rezolva ... mai urgent deoarece incep caldurile si ... nu mai pot merge cu masina sad.gif

Va rog, daca sunteti familiarizati cu aceasta problema, sa ma ajutati cu cateva sfaturi/poze/informatii pentru a o rezolva cat mai repede.

Va multumesc anticipat!


--------------------
Dacia SuperNova Europa/2002 - B305LIA
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
klaus
post 7 Jul 2018, 21:49
Post #100


步步


Group: Moderatori
Posts: 20.437
Joined: 4 August 02
From: Bucuresti




Eu m-as uita mai degraba la releul ventilatorului si la siguranta lui. Dupa care as trece la senzor.
Verificarea senzorului se face foarte simplu, se porneste motorul si se scoate mufa din senzor. Daca pleaca ventilatorul e problema de senzor, daca nu pleaca ventilatorul e problema de releu/siguranta/ventilator.
Senzorul este pe partea stanga a motorului (dreapta cum te uiti din fata masinii), deasupra senzorului de turatie (care e la imbinarea cutiei cu motorul)

Attached thumbnail(s)
Capture.JPG ( Size: 47.81k ) Number of downloads: 22


--------------------
Scenic III 1.9 dCi - - - -
E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+

4 Pages « < 2 3 4
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 23rd July 2018 - 15:49
Forum Renault Server hosting