DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

286 Pages « < 36 37 38 39 40 > »  
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Aprindere electronica

Kinetix
post 25 Apr 2006, 22:09
Post #1111


Membru autentic


Group: Members
Posts: 826
Joined: 26 February 06
From: Iasi




Ei, felicitari pt job! smile.gif

Iata un calcul teoretic:
-presupunem ca limita superioara 6000rot/min
-folosim o bucsa de 22mm diametru
-folosim metoda "scanteie pe dunga" (sant vopsit)
-calculam durata trecerii dungilor prin dreptul senzorului
*sant de 3mm => 434 microsecunde si corespunde la 15.6grade
*sant de 4.5mm=> 651 microsecunde, 23.43grade
*sant de 5mm=> 723 microsecunde, 26grade (adica supersuficient, daca durata scanteii e in jur de 500microsecunde, iar unghiul e destul de "decent").
Pentru siguranta, cred ca voi alege varianta cu santuri de 5mm.
Pe bucsa actuala am de 3mm si abia astept sa vad daca merge.

This post has been edited by Kinetix: 25 Apr 2006, 22:25


--------------------
Dacia 1410/'93 berlina / Tico E2 2000 - IS-##-###
Deschide ochii. Gandeste. Fara absoluturi morale ne prabusim!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
LYM
post 25 Apr 2006, 22:11
Post #1112


Membru


Group: Banned
Posts: 194
Joined: 18 January 06
From: Bucuresti




Mai multe poze cu aprinderea-minune.

Attached thumbnail(s)
P1010063.JPG ( Size: 68.33k ) Number of downloads: 639
P1010064.JPG ( Size: 66.49k ) Number of downloads: 573
P1010065.JPG ( Size: 70.98k ) Number of downloads: 516
P1010066.JPG ( Size: 73.15k ) Number of downloads: 512
P1010067.JPG ( Size: 77.52k ) Number of downloads: 530
P1010068.JPG ( Size: 68.26k ) Number of downloads: 252


--------------------
Dacia 1310 - GJ-15-LYM
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Giurisici Fabian
post 25 Apr 2006, 22:39
Post #1113


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.123
Joined: 17 January 06
From: B de la Bucale




PACAT DE SAVONIERA AIA ROSIE radmasa.gif


--------------------
Dacia Logan II 1.5DCI Laureat 2014
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ceacu
post 25 Apr 2006, 22:50
Post #1114


Membru autentic


Group: Members
Posts: 221
Joined: 15 January 05
From: Timisoara




Acuma mi-a venit o idee noua, nu are rost sa folosim formator de impulsuri ca sa atacam aprinderea de magazin ci putem folosi un tranzistor N-MOS de tipul BSN304 (c.c.a. 12-15k lei la Vitacom), care are tensiunea de prag de 0,8-2V curentul de drena max. 300mA, tensiunea de drena max. 300V, rezistenta ON de max. 6Ohm la 10V tensiune de poarta, tensiune max. de poarta de 20V si 1W putere, am impresia ca poate sa 'traga' la masa intrarea oricarei aprinderi de magazin (Gotronicul se exclude), cu conditia ca fototranzistorul sa 'traga' la masa poarta MOS-lui cand se da scanteia (e posibil sa mearge si invers adica cu rezistenta de sarcina a fototranzistorului spre masa dar e problema cu viteza de comutare a MOS-lui datorata capacitatii parazite drena-poarta). Mai ramane protectia portii cu 2 diode 1n4148 spre plus si spre masa (sau mai bine cu un zenner de 10V si sfert de watt spre masa).


--------------------
Dacia 1310L 1998 - TM-69-VIR
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ct03nut
post 26 Apr 2006, 12:57
Post #1115


Membru autentic


Group: Members
Posts: 263
Joined: 14 March 06
From: Constanta




eu sunt din CT si mi-am luat azi de la casa de cultura de la DACIA o aprindere electronica produsa de Alexe Comimpex, face toti banii !!! e foarte buna si de calitate mult mai buna ca aia rosie de Tg. Mures, toti electricienii mi-au laudat-o, pot sa spun ca am impresia ca porneste la o milisecunda dupa ce dau contact, am scapat aproape 100% de rateurile la toba de esapament, si se simte o mica mica diferenta in mers, un mers mai constant, uniform si mai frumos


nu trebuie modificata distanta la platina si nici cea de la bujii

din datele tehnice:

turatie intre 600 si 11000 rot/min

+ 80 grade C
- 30 grade C

rezistenta la vibratii, rezistenta la socuri..etc etc

a costat in jur de 450.000 ROL


in plus, vine automat cu 2 coliere pe ea care se monteaza pe bobina extrem de usor! are garantie 1 an de zile.


--------------------
Honda CBR 600RR 2005 - CT-16-MSI
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
OldMan
post 26 Apr 2006, 17:58
Post #1116


Membru autentic


Group: Members
Posts: 399
Joined: 8 April 05




Am urmarit tpic-ul dar totsi nu am vazut pe nimeni sa faca desebire intre o aprindere electronica si o platina electronica. Pentr toti e o apa si-un pamant. Unii au cumparat din comert cica aprindere electronica cand ea de fapt era platina electronica. Ba inca mai si spun ca nu trebuie modificata distanta intre electrojii bujiilor si nici distanta la platina. Foaret interesant. Nu se vorbeste nimic de atoinductia pe care o face platina cu bobina, de energia de descarcare a bbinei pe ruptor, de rezistenta interna a fiselor......


--------------------
Logan 1,5 dci ABS plus 2007 - SV-91-KUL
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Giurisici Fabian
post 27 Apr 2006, 17:08
Post #1117


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.123
Joined: 17 January 06
From: B de la Bucale




NO COMMENT! la teorie toti suntem buni practica ne omoara wink.gif


--------------------
Dacia Logan II 1.5DCI Laureat 2014
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
BLK
post 27 Apr 2006, 19:17
Post #1118


Membru autentic


Group: Members
Posts: 281
Joined: 8 December 04
From: Bucuresti




Am pus azi aprinderea, schema postata de ceacu parca, Malvina modificata. Am inlocuit BD441 cu un BD139 si finalul l-am pus BU508AF. Merge bine, in frana de motor merge un pic ciudat, dar poate doar mi se pare. Am pus si un turometru (ca pe vremea masinii mele nu erau dotate cu turometru smile.gif) si urca la 5000 de ture repede, parca un pic mai repede ca inainte. Oricum si inainte mergea bine, am bibilit la ea, singurul motiv pentru care am pus aprinderea a fost platina. Pana fac un CDI unde ar trebui sa se simta bine de tot diferenta, nu?

Ceva ciudat, nu cred ca are legatura cu aprinderea, daca opresc si pornesc porneste instantaneu, daca o las 15-20 de minute (nu cat sa zici ca e rece motorul, adica peste 70-75 de grade) porneste dupa ce invarte de 3-4 ori. Sa fie garnitura de la pompa de benzina? Ce sa fie?


--------------------
Dacia 1310 - B-52-VYK
Dacia Alpine 54CP - OARE?
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
calinp
post 27 Apr 2006, 19:59
Post #1119


Membru


Group: Members
Posts: 138
Joined: 2 March 04
From: Bucuresti




Se evapora benzina din carburator, ramane in filtru de aer, amestecul e prea bogat si nu porneste din prima.


--------------------
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
BLK
post 27 Apr 2006, 22:35
Post #1120


Membru autentic


Group: Members
Posts: 281
Joined: 8 December 04
From: Bucuresti




pai si? la toate masinile se intampla asa? sau ce?


--------------------
Dacia 1310 - B-52-VYK
Dacia Alpine 54CP - OARE?
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Giurisici Fabian
post 27 Apr 2006, 22:36
Post #1121


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.123
Joined: 17 January 06
From: B de la Bucale




chestia asta o patesc si eu mai ales cand e cald afara


--------------------
Dacia Logan II 1.5DCI Laureat 2014
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
BLK
post 27 Apr 2006, 22:41
Post #1122


Membru autentic


Group: Members
Posts: 281
Joined: 8 December 04
From: Bucuresti




atunci cand porneste, are turatie mica, tot din cauza aia? se balbaie si abia dupa cateva invarteli isi revine la normal.


--------------------
Dacia 1310 - B-52-VYK
Dacia Alpine 54CP - OARE?
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Giurisici Fabian
post 27 Apr 2006, 22:43
Post #1123


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.123
Joined: 17 January 06
From: B de la Bucale




da exact si scoate un pic de fum negru ca este exces de benzina


--------------------
Dacia Logan II 1.5DCI Laureat 2014
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
calinp
post 27 Apr 2006, 23:20
Post #1124


Membru


Group: Members
Posts: 138
Joined: 2 March 04
From: Bucuresti




fenomenul se numeste (in engleza) "vapour lock"

carburatorul monocorp de dacie e f simplu si nu are dispozitive care sa previna acest lucru. am vazut la un carb de pe un seat o supapa care la inchiderea clapetei deschide un orificiu in cnc si permite vaporilor de benzina sa iasa.

pentru atenuarea efectului se poate monta o flansa de tabla captusita cu azbest intre carb si galerie. nu stiu exact denumirea ei, dar se gaseste peste tot


--------------------
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
OldMan
post 29 Apr 2006, 10:36
Post #1125


Membru autentic


Group: Members
Posts: 399
Joined: 8 April 05




Acest subiect de aprindere electronica cred ca trebuia tratat relativ altfel. In primul rand plecand de la componentele de baza a unei aprinderi clasice de la principiul ei de functionare si apoi de la adaptari majore prin modificari substantiale. Daca se intelege fenomenul cred ca abia apoi poti sa incepi sa cauti cava care sa fie fiabil si care sa poata garanta functionarea pe perioade lungi de cateva sute de mii de kilometri si nu pe 20-30 km facuti in spatele blocului.
In primul rand trebuie de stiut ca in momentul deschiderii platinei, curentul in primarul BI scade catre valoarea zero, iar frecventa oscilatiilor amortizate sunt date de valoarea inductantei primarului si capacitatea condensatorului de pe platina. In momentul ruperii contactului , prin efectul de autoinductie, in infasurarea primara se induce o tensiune electromotoare cu valoarea de 100-300V(functie de boina) iar in cea secundara apar varfuri de tensiune de 15-30Kv. Teoretic vorbim de energie magnetica maxima acumulata in campul bobinei de inductie.
Ceea ce se descrie in acest topic pe diferite scheme sunt asa numitele platine electronice sau "aprinderi electronice" cu ruptor asistat. Practic platina joaca un simplu rol de intrerupator, (condensatorul putind lipsi) funtia de forta respectiv preluarea arcului electric fiind facuta de un tranzistor de comutatie rapida si curent mare. Banalele BU 508 AF nefiind concepute pentru modificari de frecventa cu spituri de tensiune de 15-30Kv. Pentru conceperea unei DAE se pleaca in primul rand pe tip de motor se implementeaza, patru timpi, doi timpi. Cele descrise anterior, prin scheme,de alti interlocutori pretandu-se mentru a doua varianta de motoare.


--------------------
Logan 1,5 dci ABS plus 2007 - SV-91-KUL
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
BLK
post 29 Apr 2006, 13:12
Post #1126


Membru autentic


Group: Members
Posts: 281
Joined: 8 December 04
From: Bucuresti




nu cred ca ai citit tot ce s-a scris pe aici, s-a descris si ce se intampla cu bobina la inchiderea si deschiderea platinei si s-au descris destule fenomene.

nu prea ne ajuti, daca vrei sa fii de ajutor spune ce am putea face, cum am putea face sa facem macar un ruptor asistat bun. pentru ca mie aprinderea clasica imi functioneaza bine, as fi vrut in principiu sa nu se mai arda platina.

ce tranzistor as putea folosi in loc de bu508af? (ca un bu932 e 200.000 si mi se pare enorm, asta e parca facut special pentru aprindere).


--------------------
Dacia 1310 - B-52-VYK
Dacia Alpine 54CP - OARE?
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Giurisici Fabian
post 29 Apr 2006, 13:29
Post #1127


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.123
Joined: 17 January 06
From: B de la Bucale




bu 526 bux37 sunt cele mai bune din 97 pana acum nu s-a ars niciodata tranzistorul de pe aprindere iar cand am facut alta schema l-am luat de pe aia veche si l-am montat pe cealalta (bu526) wink.gif


--------------------
Dacia Logan II 1.5DCI Laureat 2014
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
gotronic
post 29 Apr 2006, 13:30
Post #1128


Ati scapat de platina si problemele ei !!!


Group: Members
Posts: 2.016
Joined: 24 March 06
From: Tg. Mures




QUOTE(BLK @ 29 Apr 2006, 14:12)
nu cred ca ai citit tot ce s-a scris pe aici, s-a descris si ce se intampla cu bobina la inchiderea si deschiderea platinei si s-au descris destule fenomene.

nu prea ne ajuti, daca vrei sa fii de ajutor spune ce am putea face, cum am putea face sa facem macar un ruptor asistat bun. pentru ca mie aprinderea clasica imi functioneaza bine, as fi vrut in principiu sa nu se mai arda platina.

ce tranzistor as putea folosi in loc de bu508af? (ca un bu932 e 200.000 si mi se pare enorm, asta e parca facut special pentru aprindere).
*




Da asa este cu BU 932, dar este bun numai daca este produs de o firma de marca. Eu am luat teapa cu vreo 4.000 buc. ?!!!!!!!!!!!!!!!! ph34r.gif ph34r.gif !


--------------------
DACIA Sandero Stepway 100 TCE Blue Line 2020 Iulie - MS-10-GOT
MS-10-GOT
Cu nebunii sa nu te pui, ca au mintea odihnita !!!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Kinetix
post 1 May 2006, 19:30
Post #1129


Membru autentic


Group: Members
Posts: 826
Joined: 26 February 06
From: Iasi




Dragii mei, iata ca revin si eu cu cateva rezultate provizorii.
Fabian cred ca abia asteapta.

Am realizat adaptorul optic cuplat la o aprindere Malvina si, spre marea mea surpriza, a mers.
Montajul foloseste un senzor optic reflex tip CNY 70. Incerc sa atasez cateva documente pt cei interesati. Am ales varianta cu acest senzor deoarece se simplifica modificarea delcoului, asa ca se poate monta foarte repede inapoi sistemul clasic. Astfel, la schema a). din figura 13 (vezi atasamentele) rezistorul Rc de 1k l-am inlocuit cu un semireglabil de 2k2 la sugestia lui Mihai si datorita faptului ca am observat o sensibilitate diferita a senzorilor. Urmeaza apoi un integrat tip HCF 4093 configurat dupa schema lui Fabian si care comanda aprinderea Malvina, la care am inlocuit rezistorul de putere de 15 ohmi cu unul de 34 (am pus doua de 68 /5w) pentru ca se cam incalzea.
Pe axul central al delcoului (partea cu camele) am introdus o bucsa de alama la care s-au frezat 4 canale longitudinale de 3mm latime (cam mici...). Santurile (fundul canalelor) a fost acoperit cu hartie adeziva data cu marker negru (fara ea imi dadea cate doua scantei la fiecare canal). Cred ca merge si numai cu trasarea dungilor cu markerul, fara frezare, dar nu stiu cum s-ar putea trasa exact la 90 de grade.
Dupa ce am verificat momentul scanteii la rece, am pus o picatura de superglue pt a fixa bucsa de ax. Am folosit capac delcou si rotor Bosch.

Cateva precizari:
- senzorul folosit e foarte sensibil la supraincalzire; foarte usor am "ars" ledurile de la doua din ele datorita, probabil, mentinerii ansei pistolului prea mult (in datasheet scrie max 5s);
- fototranzistorii au sensibilitate diferita, asa ca e binevenit acel semiregabil; reglajul l-am facut astfel: am conectat un bec de 12V in locul bobinei de inductie si am urmarit ca atunci cand senzorul "vede" partea neteda a bucsei (sau o foaie de hartie) sa fie becul aprins, iar cand "vede" canalul (sau o dunga neagra de 3mm trasata cu markerul pe hartie) sa se stinga becul.
- senzorul se monteaza pe suportul lui (o platina mobila cu deschiderea aia ovala largita prin pilire in directia bucsei de plastic) si se fixeaza cu superglue ("Picatura"), apoi se pozitioneaza cat mai aproape de suprafata bucsei de alama, regland din surubul platinei fixe; de asemenea, se reteaza capatul indoit in "L" al lamelei elastice in dreptul gaurii de nit;
- nu am turat mai mult de 4000rot/min motorul ca nu am avut unde (proba am facut-o pe vreo doua strazi cu limitare de viteza smile.gif Tot din acest motiv si datorita faptului ca motorul meu merge prost dupa reglarea de 3 ori a jocului culbutorilor (prin doua metode), nu pot sa dau detalii relevante cu privire la consum, fiabilitate, etc;
- am observat ca ralantiul s-a imbunatatit prin reglare "la mana" din delcou fata de modul clasic (punerea la semn);
- ca sa poata intra bucsa in delcou, trebuie polizata cama dintata a avansului vacuumatic (vezi atasamentul).
- am montat o saiba din polietilena de 0.5mm grosime (facuta dintr-o coperta de dosar) peste saiba (garnitura) originala de sub talpa delcoului, pt a mai reduce incalzirea acestuia;
- nu sunt sigur ca am folosit cele mai bune valori ale pieselor si cea mai buna configuratie; probabil ca ar merge si un adaptor cuplat la aprinderea cu reglarea unghiului Dwell, cum zicea si ceacu, de aceea daca vreunul din voi mai priceput are timp sa analizeze schema si sa dea niste sugestii, eventual sa faca niste teste, ii multumesc anticipat.
- daca mai descoperiti voi niste senzori reflex(fara fanta) sau cu fanta mai fiabili, va rog sa-mi dati de stire.

Multa sanatate si progrese tuturor!

This post has been edited by Kinetix: 1 May 2006, 21:34

Attached File(s)
Attached File  scheme_senzor_optic.doc ( 121.5k ) Number of downloads: 275
Attached File  Ajustarea_camei_dintate.doc ( 24.5k ) Number of downloads: 219
Attached File  Bucsa.doc ( 30k ) Number of downloads: 188
Attached File  suportul_senzorului.doc ( 30.5k ) Number of downloads: 188
Attached File  aprindere_cu_optocuplor___schema_lui_Fabian.doc ( 38k ) Number of downloads: 297


--------------------
Dacia 1410/'93 berlina / Tico E2 2000 - IS-##-###
Deschide ochii. Gandeste. Fara absoluturi morale ne prabusim!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Giurisici Fabian
post 1 May 2006, 20:28
Post #1130


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.123
Joined: 17 January 06
From: B de la Bucale




ce pot sa spun:BRAVOS : worship.gif eu de cind l-am facut pe asta opto am aproape 200km si e super functioneaza perfect
Kinetix toata stima ti-ai dat silinta cu ceva ce eu am cam ocolit sa folosesc(senzor cu reflexie)


--------------------
Dacia Logan II 1.5DCI Laureat 2014
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Giurisici Fabian
post 1 May 2006, 20:43
Post #1131


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.123
Joined: 17 January 06
From: B de la Bucale




am gasit mai de mult pe net aprinderea asta CDI multispark da nu mai stiam unde am salvat-o in comp si am gasit-o acum.ar fi de incercat de facut fiindca da totul mura-n gura.


--------------------
Dacia Logan II 1.5DCI Laureat 2014
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
gotronic
post 1 May 2006, 21:30
Post #1132


Ati scapat de platina si problemele ei !!!


Group: Members
Posts: 2.016
Joined: 24 March 06
From: Tg. Mures




Attached File  PHOTO_INTERRUPTER__KTIR0721DS.pdf ( 140k ) Number of downloads: 373
Felicitari pentru Kinetix. Poti vopsi direct axul cu came, dar trebuie ajustat reglajul schemei. E drept ca la ora asta nu am studiat-o indeajuns. Senzori cu reflexie sunt de prin video (capat de banda), dar nu merg la temperaturi mai mari de 90 grade(e la limita). Am folosit ceva mai nou, o sa-i caut codul. Cred ca l-am gasit.
Sa stii ca merge si cu axul nevopsit daca reglezi bine distanta fata de el. (dar este
foarte pretentios de lucrat)

This post has been edited by gotronic: 1 May 2006, 22:06


--------------------
DACIA Sandero Stepway 100 TCE Blue Line 2020 Iulie - MS-10-GOT
MS-10-GOT
Cu nebunii sa nu te pui, ca au mintea odihnita !!!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dex lada
post 1 May 2006, 22:04
Post #1133


Membru autentic


Group: Members
Posts: 442
Joined: 20 October 04
From: Bucuresti




Aprinderea asta a fost facuta de " Dodobird " care a fost mebru si pe acest forum sad.gif
si daca caut-ai a fost si un topic "inbunatatire dacia break" parca(au fost 2 topicuri bune dar cu buna vointa unora mad.gif unul sa uitat si celalalt "mai este activ","UIS romanesc", iarasi fara initiatorul lui ) dar uite:
http://www.renault8.3xforum.ro/post/10/2/Dacia_1300/


--------------------
lada 2105 - secret
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Giurisici Fabian
post 1 May 2006, 22:12
Post #1134


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.123
Joined: 17 January 06
From: B de la Bucale




stiu ca a fost facuta de dodobird si pacat ca nu mai e membru am citit multe lucruri interesante scrise de el dar eu am gasit PDF-ul cu aprinderea pe un site cu scheme electronice si am salvat de acolo


--------------------
Dacia Logan II 1.5DCI Laureat 2014
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
BLK
post 2 May 2006, 01:19
Post #1135


Membru autentic


Group: Members
Posts: 281
Joined: 8 December 04
From: Bucuresti




aprinderea nu e facuta de dodobird. e facuta de john clarke, cu care dodobird a colaborat pentru a o face sa functioneze perfect pe dacia noastra scumpa si draga (a si spus dodobird pe forumul acela). asa ca pdf-ul ala e binevenit pentru cine vrea sa inteleaga cum functioneaza, pentru ca sunt multe lucruri explicate acolo. zilele astea o fac si eu, si o sa postez si aici impresiile, dupa cum spune dodobird, ar trebui sa-mi faca masina racheta biggrin.gif


--------------------
Dacia 1310 - B-52-VYK
Dacia Alpine 54CP - OARE?
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
diaconuliviu
post 2 May 2006, 08:14
Post #1136


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.569
Joined: 17 August 04
From: Space, the final frontiere




Schema apriderii e putin gresita prin zona condensatorului de descarcare-dodo a aratat asta. Daca insa desenati cablajul dat asa cum este, el respecta schema corecta-stupid, nu? Dodo a mai gasit schema undeva, tot gresita prin zona C=1uF dar greseala era putin alta. Si eu am montajul, am construit si carcasa (dodo a cumparat una dedicata) am si delcoul modificat Hall, in casa functioneaza perfect. Cind o asamblez si montez va voi spune concluzii.


--------------------
Opel Corsa 2001 - xx
Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur.
SSP,K!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 2 May 2006, 09:06
Post #1137


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




QUOTE(BLK @ 2 May 2006, 02:19)
dupa cum spune dodobird, ar trebui sa-mi faca masina racheta biggrin.gif
*




E bine sa visezi, dar sa nu exagerezi, masina o sa mearga fix la fel ca si demaraj si performante.
Sa nu uitam totusi ca dodo are motor de 72 de cai , si nu 50 cum aveti voi !


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
gabrielv
post 2 May 2006, 13:42
Post #1138


g.a.b.i.


Group: Members
Posts: 26
Joined: 13 July 04
From: Bucuresti




Zic si eu doua vorbe (poate ajuta cuiva).

Am pus un ampermetru si am masurat curentul la platina (dacie 1310 din 83)
in trei conditii:

1) aprindere clasica -am masurat vreo 2 A la relanti si scade la 1 A pe la 2500 rpm;

2) aprindere cu gotronic - am masurat vreo 2 A la relanti si scade la 1 A pe la 2500 rpm (se comporta exact ca aprinderea clasica, doar ca are un led frumos smile.gif );

3) aprinderea cu 2 tranzistori (home-made cu ce am gasit printr-un televizor -schema luata de la www.niq.go.ro) - am masurat 22 mA la relanti si creste la 25 mA pe la 2500 rpm;

Asa se explica de ce am gasit platina impuscata cu gotronicu exact ca la aprinderea clasica (nu vreau sa va mai spun cum era capacul de delcou).


------------------------
Nu am vrut nici sa laud, nici sa impusc pe cineva.
Va scriu doar ce am vazut eu.

This post has been edited by gabrielv: 2 May 2006, 13:44


--------------------
Dacia 1310 1983 TX - B-23-HSO
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
troll
post 2 May 2006, 19:35
Post #1139


Membru incepator


Group: Members
Posts: 11
Joined: 12 December 05




ECU + Aprinderea CDI de care vorbeam in urma cu multe post-uri ,niste poze
IM000228cm.JPG ( Size: 126.27k ) Number of downloads: 1042
IM000229cm.JPG ( Size: 150.37k ) Number of downloads: 1087
IM000230cm.JPG ( Size: 91.74k ) Number of downloads: 1023

si un clip (scuze pt. calitate)
Attached File  IM000231.wmv ( 1.57mb ) Number of downloads: 391


Constatari:
-pot sa merg cu vit 4,5 cu motorul subturat fara sa mai tremure
-motorul urca mult mai mai mult in ture (nu stiu cat ,nu merge turometru inca )
-consumul dupa primele teste pare cam sf ,7 l/100km inainte imi lua peste 8 , motorul meu e de 1.4 si e varza la 1000km bag un litru de ulei,am sa mai fac niste teste dupa ce imi adaptez turometru si imi fac kilometraj si vitezometru digital
-misto e faptul ca la relanti aproape nu mai auzi motorul
-consumul l-am facut in vit 5 cam pe la 90-100 km/h am mers 6km cu 420 ml benzina
-avansul este numai in functie de RPM
-am facut peste 60km cu masina si totul e ok pana acum
-singura problema ar fi ca se cam incalzeste finalu



--------------------
Ford GT90 - TM05RYX
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mihai1677
post 2 May 2006, 20:06
Post #1140


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.369
Joined: 23 December 03
From: Bucuresti




1) ECU este facut de tine?
2) Este cu PIC?
3) Schema este adaptata (luata de undeva) sau conceptie proprie?


--------------------
Renault 5 Campus, Hyundai Sonata, 1988 / 2001
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
DaciaClub - Reno Bot
post Reguli topic / Topic rules
Post #


Mesaj automat









Avand in vedere ca in momentul de fata cea mai accesibila optiune este cea produsa de colegul gotronic, puteti gasi informatii despre ea (descriere, preturi) aici https://www.daciaclub.ro/Aprinderi-electron...ic-t314102.html


--------------------
Go to the top of the page
286 Pages « < 36 37 38 39 40 > » 
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


2 User(s) are reading this topic (2 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 22nd September 2024 - 09:21
Forum Renault