DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> reglare tacheti

mmi&g
post 3 Feb 2008, 16:17
Post #1


mmi&g


Group: Members
Posts: 290
Joined: 4 October 07
From: buc




In mare stiu ce am de facut pentru ca am asistat la cateva reglaje ale tachetilor in trecut.Un singur lucru ma depaseste:cum imi dau seama cand e deschisa supapa de evacuare.

Din cate imi aduc aminte cel care facea reglajul baga o surubelnita pe gaura bujiilor si invartea motorul pana simtea ceva.Ce?Nu stiu.Probabil pistonul,dar nu e logic pt. ca astea se ridica cate 2,si atunci se pot face 2 reglaje ,nu 4,deci nu e bine.

Si inca ceva care este rolul tachetilor?
Si daca nu au legatura cu scanteia,asa cum am vazut intr-un topic mai vechi,atunci de ce unui prieten care s-a dus sa-si regleze gazul(gpl)i s-a spus sa-si verifice bujiile si tachetii si sa revina(au un aparat care se conecteaza la esapament si dupa vreo 2-3 min scoate o chitanta cu emisiile de noxe,nivel gaz si nu mai stiu ce,si la el scria si verificare bujii,verificare tacheti





--------------------
dacia nova gt 1999 gt - b 08 mmj
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
C a t a l i n
post 3 Feb 2008, 16:21
Post #2


______________________


Group: Members
Posts: 12.175
Joined: 21 August 06






--------------------
- - -
Când vrei și, și, iese nici, nici!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mmi&g
post 3 Feb 2008, 18:27
Post #3


mmi&g


Group: Members
Posts: 290
Joined: 4 October 07
From: buc




Multam
Am rezolvato si pe asta.3 supape nu aveau joc deloc
Nici acolo nu e o discutie prea clara despre rolul lor,ci doar despre reglaj


--------------------
dacia nova gt 1999 gt - b 08 mmj
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
C a t a l i n
post 3 Feb 2008, 18:32
Post #4


______________________


Group: Members
Posts: 12.175
Joined: 21 August 06




Ce rol să aibă? Dacă sunt dereglați, supapele nu se deschid sau nu se închid suficient. Rezultă admisie, evacuare și compresie proaste.

This post has been edited by MAERSK: 3 Feb 2008, 18:34


--------------------
- - -
Când vrei și, și, iese nici, nici!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
gti98
post 6 Feb 2008, 22:00
Post #5


Membru autentic


Group: Members
Posts: 700
Joined: 12 November 05




Lipsa joc=neinchidere supapa.
Pentru admisie: rateuri in carburator (sau galerie admisie pt injectie), risc de incendiu.
Pentru evacuare: rateu in esapament, ARDERE supapa!!! (Regimul termic al acestei supape e MULT mai dur si nu se raceste!!!)
General: compromitere compresie.
Concluzie: joc mic, eventual nul, mult mai grav decat joc marit.
S-au descris si problemele jocurilor mari: reducerea umplerii cilindrului cu amestec, functionare zgomotoasa, uzuri la zonele de contact (coada supapei, culbutor)
Personal refac acest reglaj la 5-max10k km. Valoare utilizata: 0,2- admisie, 0,2+evacuare (adica lera de 0,2 e stransa cu 1/4 tura de surub din punctul in care nu se mai misca iar cea de evacuare e reglata cu surubul pana la 1/4 tura mai larg.
Recomandare: verificati reglajul dupa efectuare si rotirea motorului; stiu ca e cam laborios, dar e posibil sa aveti surprize!!! Unde (si daca) apar diferente mari, corectati si reluati verificarea. Daca si la a doua verificare (dupa rotirea motorului, adica dati sa-l porniti, dar taiati imediat contactul. Atentie, culbutorii arunca ulei daca functioneaza fara capac!); deci, daca apar si a doua oara diferente mari, sunt probleme: tija incovoiata, uzura in culbutor de la coada supapei, jocuri anormale.
Spor la lucrari si nu va fie frica de ulei: face pielea moale!!


--------------------
Dacia Nova GTI GTI 98 - IS 57 ENB
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 9th May 2025 - 21:35
Forum Renault