'' water_bubbler'' a montat cineva pe berlina, AJUTA CUMAVA LA CONSUM,....SI LA MAI CE????
![]() ![]() ![]() |
'' water_bubbler'' a montat cineva pe berlina, AJUTA CUMAVA LA CONSUM,....SI LA MAI CE????
kindeeru56 |
![]()
Post
#1
|
||
Membru autentic Group: Members Posts: 558 Joined: 27 November 07 ![]() |
Attached thumbnail(s) vacuum.jpg ( Size: 71.44k ) Number of downloads: 678 Attached File(s) ![]() |
||
--------------------
dacia
1310
87
- b-45-trl
|
|||
AR-18-MOS |
![]()
Post
#2
|
![]() ( -_・) ︻デ═一 Group: Members Posts: 6.616 Joined: 19 August 07 From: Niedersachsen ![]() |
Deja asta face prea multe, din cate am citit:
1. Treci testul de noxe chiar daca nu ai catalizator; 2. Cai putere in plus; 3. Combinatie mai buna Hidrogen-Oxigen; 4. Curata injectoarele si depunerile. Daca ar fi chiar asa, de ce nu s-ar pune din fabrica. Dupa parerea mea o prostie. Efect placebo. |
--------------------
BMW
730Ld
'07 High Executive
- AR - - M-Benz C350CDI 7G-Tronic '12 Avantgarde
M-Benz E350CDI 9G-Tronic+ 4Matic & Airmatic |
|
bygy007 |
![]()
Post
#3
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.177 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
energie aproape gratis poate o sa-mi pun si eu unul la aragaz ca tot s-a scumpit gazele
|
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|
argon |
![]()
Post
#4
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
E pacaleala, intradevar motorul pe benzina merge cu hidrogen, dar au testat si la Mythbusters prostia asta, si e o mare teapa. Concluzia este ca trebuie o instalatie cat un TIR ca sa produca suficient hidrogen pentru un motor de masina mica...o utopie.
|
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
$$ilvviu |
![]()
Post
#5
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 5.882 Joined: 6 January 07 From: Roman/NT ![]() |
![]() Cum sa mearga motorul cu hidrogen produs intr-un pahar cu apa? Astea is pt prostit pe aia mai creduli si bineinteles pt imbogatirea smecherilor. |
--------------------
Renault
Laguna
Initiale 2002
- NT-97-SLR Suzuki Samurai 1983 NT-99-SZK
VW Golf 1.9TDI 2001 NT-99-FIX |
|
ydaniel |
![]()
Post
#6
|
![]() Adrenaline junkie! Group: Members Posts: 10.608 Joined: 11 August 04 From: black sea ![]() |
nu mai radeti,nu stiti exact cum functioneaza:)
|
--------------------
Oriunde,
oricand...
ARO! Cand esti bun ,nu-si amintesc
Cand esti rau ,nu te uita! |
|
argon |
![]()
Post
#7
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
|
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
kindeeru56 |
![]()
Post
#8
|
Membru autentic Group: Members Posts: 558 Joined: 27 November 07 ![]() |
''sistem de admisie vapori apa/gaze arse (ex. valva EGR)'' eu ma refeream la sistemu de arderea gazelor ramase nearse aceea capsula se gaseste in primcipiu la toate autoturismele mai noi (cred ca dupa 95) care au o capsula asemanatoare.
care colecteaza cazele nearse (capac chiuloasa dacia 1.3 1.4 1.6 le trece prin borcanu cu pricina si le introduce din nou in admisie. Sa mai montat as ceva pe batranele dacii???? Rezultatele find.................... |
--------------------
dacia
1310
87
- b-45-trl
|
|
Renegatul |
![]()
Post
#9
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 62 Joined: 24 February 06 From: in avion, calatoresc mult ![]() |
Instalatia are complet alt rol. Acela de a scade temperatura din camera de ardere, si de a prevenii detonatiile.Si multe altele. Apa nu se disociaza in hidrogen si oxigen la 700 de grade cat sunt in camera de ardere!
Am auzit eu ca a avut asa ceva un baiat pe o dacie, si chiar a dat rezultate. Alte detalii despre instalatie nu a vrut sa imi spuna ![]() This post has been edited by Renegatul: 7 Feb 2008, 18:57 |
--------------------
Dacia
1300
- B01ERU Nu te pune cu cei cu ceafa lata!
|
|
kindeeru56 |
![]()
Post
#10
|
Membru autentic Group: Members Posts: 558 Joined: 27 November 07 ![]() |
cred ca acuma ati inteles despre ce vorbeam.
Asteptam si alte comentari |
--------------------
dacia
1310
87
- b-45-trl
|
|
Kinetix |
![]()
Post
#11
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 826 Joined: 26 February 06 From: Iasi ![]() |
kindeeru56, la poza postata de tine la inceput trebuie adaugat un robinet de reglaj fin al debitului pe circuitul de ralanti la dispozitivul respectiv si un sistem de temporizare pe timpul functionarii la rece a motorului. De asemenea, un intrerupator actionat de suprapresiunea ce poate aparea in vasul cu apa.
Iar poza (schema) postata de tine nu reprezinta doar un barbotor, ci un generator de gaz (e-gaz, HHO, sau cum vrei sa-i spui). Nu confundati "fierbatorul" (barbotorul, umidificatorul de gaze) cu generatorul de hidrogen, gaz Brown, hidroxi. Ele pot lucra si impreuna. "Water bubbler" introduce in galeria de admisie aer sau gaze arse umidificate. Am scris mai multe aici. Generatorul de hidrogen este altceva si chiar functioneaza, indiferent daca celor de la Mithbusters le place asta sau nu. Intrebati-l pe Google. E baiat bun si va spune. De fapt, am citit undeva ca cei de la Mythbusters nu au fost onesti in testarea unui astfel de dispozitiv, folosind unul cu productie insuficienta de gaz. Daca veti compara sagetile indienilor cu glontele de azi, concluzia e evidenta. Dar, cu toate acestea, sagetile au facut o treaba foarte buna la vremea lor. La fel, daca testezi un dispozitiv de generare de H de calibru mic pe un camion, concluzia va fi ca nu merge. Dar pune-l pe o Dacie sau pe un Tico si lucrurile se schimba. Iata ceva interesant: by Metacafe /amazing_water_can_burn_use_water_as_fuel/ http://www.linux-host.org/energy/ehboost.htm http://waterfuel.t35.com/water_injection.html This post has been edited by Kinetix: 7 Feb 2008, 21:35 |
--------------------
Dacia
1410/'93
berlina / Tico E2 2000
- IS-##-### Deschide ochii. Gandeste. Fara absoluturi morale ne prabusim!
|
|
CriSTI68 |
![]()
Post
#12
|
Membru Valvos Group: Members Posts: 5.001 Joined: 8 January 07 From: Bucuresti ![]() |
daca pun un borcan cu apa in locul la detenta nu reduce noxele ?
![]() |
--------------------
Dacia
Logan
2008 Prestige 1.6 16V 105 Ponei Putere
- EDH Renault Clio 3 - 2008 1.5 dci
|
|
kindeeru56 |
![]()
Post
#13
|
Membru autentic Group: Members Posts: 558 Joined: 27 November 07 ![]() |
daca facem o chestie cat mai simpla adica facem rost de un vas destul de etans il umplem de jumate cu cu apa,si il montam in serie intre cazele care ies din capacu de la chiuloasa sa intre in apa din borcan printrun furtun,iar celalalt futun sa intre in admisie.
credeti ca obtiem ceva consum redus sau doar o pastrare curata a carburatorului? A incercar cineva chestia asta?? This post has been edited by kindeeru56: 7 Feb 2008, 22:19 |
--------------------
dacia
1310
87
- b-45-trl
|
|
djasu82 |
![]()
Post
#14
|
![]() MEMBRU DACIA CLUB Group: Members Posts: 11.714 Joined: 26 December 06 From: Bucuresti ... ![]() |
Toti vorbiti apucativa si experimentati ...dar cata energie trebuie sa consum ca sa disociez H2O in H si O???... trebuie sa consumi o cantitate dubla de energie ... "Vreau dovada cum spunea tata leana" Adica sa treceti la experimente se stie ca hidrogenul e greu de controlat asadar Kinetix treci la treaba din filme si poze puse de americani nu mai cred nimic ia sa te vedem pe tine daca poti realiza asa ceva si vreau live filme .... Dupa aceea personal iti intind mina . Dar de la vorbe pina la fapte e cale lunga ... Asadar scurteaz-o tu.
This post has been edited by djasu82: 7 Feb 2008, 22:19 |
--------------------
Dacia Super Nova
Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm
1999 / 2003 / 2008 /2011
- nnn
|
|
C a t a l i n |
![]()
Post
#15
|
![]() ______________________ Group: Members Posts: 12.175 Joined: 21 August 06 ![]() |
Sau altfel zis, el are filme pe youtube, e acoperit...
![]() Cuvântul "disociez" e folosit total eronat în exprimarea ta. Ai argumente să susții "trebuie să consumi o cantitate dublă de energie" ? Nu cumva și tu vorbești din auzite? Hidrogenul nu e greu de controlat, e doar foarte inflamabil, ceea ce e foarte bine aici. Ești sigur că filmele sunt puse de americani? Exiplică "filme live". Poți întinde mâna și impersonal? Ești sigur că nu rămâi cu ea întinsă? |
--------------------
-
-
- Când vrei și, și, iese nici, nici!
|
|
$$ilvviu |
![]()
Post
#16
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 5.882 Joined: 6 January 07 From: Roman/NT ![]() |
Nimeni nu neaga faptul ca prin electroliza se produce hidrogen, dar ca sa produci hidrogenul necesar functionarii unui motor ai nevoie de energie nu gluma.
Chiar invit pe cine crede prostia asta sa conceapa un generator care sa produca prin electroliza hidrogenul necesar propriei alimentari (nu mai spun de alimentarea unui motor de autoturism). Asta s-ar numi perpetuum mobile. Cat despre scaderea temperaturii in camera de ardere..... intradevar EGR-ul are acest rol la dieselurile moderne, dar nu scade consumul ci doar reduce noxele. La motoarele pe benzina ar reduce detonatiile, dar temperaturi scazute se obtin si dintr-un amestec sarac, nu? |
--------------------
Renault
Laguna
Initiale 2002
- NT-97-SLR Suzuki Samurai 1983 NT-99-SZK
VW Golf 1.9TDI 2001 NT-99-FIX |
|
djasu82 |
![]()
Post
#17
|
![]() MEMBRU DACIA CLUB Group: Members Posts: 11.714 Joined: 26 December 06 From: Bucuresti ... ![]() |
MAERSK nu ti se pare ca vorbesti multe si habar nu ai ??? chiar te rog si treci la experiment si punct. Dupa ce vi cu argumente si susti cu experiment pe masina ta atunci imi poti inchide gura mie si celor de pe forum. De intins mina am intins si fara stai tu linistit si la nevoie ...
|
--------------------
Dacia Super Nova
Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm
1999 / 2003 / 2008 /2011
- nnn
|
|
kindeeru56 |
![]()
Post
#18
|
Membru autentic Group: Members Posts: 558 Joined: 27 November 07 ![]() |
''daca facem o chestie cat mai simpla adica facem rost de un vas destul de etans il umplem de jumate cu cu apa,si il montam in serie intre cazele care ies din capacu de la chiuloasa sa intre in apa din borcan printrun furtun,iar celalalt futun sa intre in admisie''
A facut cineva experimentu asta ??? De care am zis eu |
--------------------
dacia
1310
87
- b-45-trl
|
|
Renegatul |
![]()
Post
#19
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 62 Joined: 24 February 06 From: in avion, calatoresc mult ![]() |
Oameni buni, sistemul prezentat in acest topic nu are nici cea mai mica legatura cu electroliza si hidrogenul.
Va recomand sa cautati water injection. Injectie de apa. Sa vedeti ce efecte are de fapt. Pt hidrogen obtinuit prin electroliza, de ce nu faceti un topic separat? |
--------------------
Dacia
1300
- B01ERU Nu te pune cu cei cu ceafa lata!
|
|
Kinetix |
![]()
Post
#20
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 826 Joined: 26 February 06 From: Iasi ![]() |
$$Silviu, temperaturi scazute in motor se obtin doar cu amestecuri "echilibrate". Daca e prea sarac sau prea bogat amestecul, arderea va fi mai lenta, iar motorul se va incinge.
Nu se pune problema de realizare a unui dispozitiv pentru alimentarea exclusiva a motorului cu gazul produs de acesta, deocamdata. Ideea este sa obtinem un dispozitiv functional pentru o alimentare hibrida: benzina+gaz Brown. Dupa realizarea si optimizarea lui, cine stie, poate convertim masinile pe hidrogen. Asa cum am mai explicat si in alte posturi, dar e taaare greu de citit pentru unii, efectele benefice sunt multiple: -reducerea temperaturii in camera de ardere face posibila comprimarea mai mare a motorului fara aparitia detonatiilor; asta va necesita frezarea chiulasei, dar va determina secundar scaderea consumului si a noxelor; -adaugarea de H in amestecul carburant duce la o ardere mai rapida, mai completa, dar poate necesita reducerea avansului initial la aprindere; -totusi, datorita faptului ca vaporii de apa au si un rol de "tampon" (antidetonant), e posibil sa scada necesitatea reducerii avansului. O functionare buna a motorului se poate face doar tatonand, ajustand, pana la obitnerea rezultatului dorit. djasu, deocamdata sunt in faza de documentare si de adunare de materiale, dar m-am bucurat sa va pot furniza informatii. Din motive obiective, inca nu s-a putut trece la realizarea practica a montajului experimental. Exista o ordine a prioritatilor in toate. kindeeru56, nu cred ca e completa ideea ta. O parte din gazele de carter ar putea fi deviate printr-un T care sa duca spre barbotor, iar de aici sub clapeta de acceleratie, printr-un robinet de reglare fina. De fapt, ai putea insera barbotorul pe traseul furtunului cu duza. Insa nu cred ca e bine sa treci toate gazele de carter prin borcan. Va creste presiunea foarte mult datorita dezechilibrului intre productie si consum. Poate sa explodeze ceva. Numai bine tuturor! This post has been edited by Kinetix: 8 Feb 2008, 10:37 |
--------------------
Dacia
1410/'93
berlina / Tico E2 2000
- IS-##-### Deschide ochii. Gandeste. Fara absoluturi morale ne prabusim!
|
|
diaconuliviu |
![]()
Post
#21
|
Membru autentic Group: Members Posts: 5.569 Joined: 17 August 04 From: Space, the final frontiere ![]() |
QUOTE(kindeeru56 @ 7 Feb 2008, 22:18) [...]sau doar o pastrare curata a carburatorului? A incercar cineva chestia asta?? Pentru pastrare curata se poate incerca adaptarea unui captator-filtru de gaze de carter de la Oltcit. cauta, s-a discutat pe vremuri. |
--------------------
Opel
Corsa
2001
- xx Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur. SSP,K! |
|
kindeeru56 |
![]()
Post
#22
|
Membru autentic Group: Members Posts: 558 Joined: 27 November 07 ![]() |
ok daca inseriez barbotorul pe traseul furtunului cu duza inainte de duza ar fi suficienta gaura de la duza (diametrul gaurici din duza)sau ar terebiu si mai mica fata de cea standard???.
cam asa ar arata balbotoru care lam confectionat azi intre doua tigar........ nu gasesc aparatu caut si revin cu poza 8 Feb 2008, 19:22: iata si alambicu This post has been edited by kindeeru56: 8 Feb 2008, 19:22 Attached thumbnail(s) P1010075.JPG ( Size: 373.7k ) Number of downloads: 401 |
--------------------
dacia
1310
87
- b-45-trl
|
|
Kinetix |
![]()
Post
#23
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 826 Joined: 26 February 06 From: Iasi ![]() |
Arata interesant vasul tau, kindeeru56. De la ce e?
Nu uita ca trebuie sa fie etans. Gazele de carter care vin la capacul vasului trebuie sa treaca printr-o piatra de aeraj pentru acvarii, asezata pe fundul vasului. Cred ca e suficienta duza originala, dar ar merge pus un robinet intre galerie si vasul barbotorului. Totusi, apa din vas se va contamina in timp cu vaporii de ulei din gazele de carter. Daca pui un filtru (de care zicea Liviu) inainte de vas, acest fenomen se va diminua. Un alt aspect este ca sistemul tau nu va functiona decat la ralanti. Pentru circuitul de putere, dupa barbotor trebuie sa pui un T, iar una din ramuri sa duca deasupra clapetei de acceleratie, eventual in priza aia laterala de la racordul filtrului de aer. Si inca ceva: cand motorul e rece (probabil in primele 3-5minute) nu e de dorit sa bagi umiditate in galeria de admisie. Ar trebui montata o valva, ceva, care sa fie comandata de temperatura. La Tico, de ex, exista o valva numita BVSV care face exact aceasta treaba. Succes! This post has been edited by Kinetix: 8 Feb 2008, 20:39 |
--------------------
Dacia
1410/'93
berlina / Tico E2 2000
- IS-##-### Deschide ochii. Gandeste. Fara absoluturi morale ne prabusim!
|
|
1055 |
![]()
Post
#24
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 281 Joined: 22 October 07 ![]() |
Aha, in ordine..( am crezut ca ma pot abtine....dar nu pot.)
Instalatia cu hidrogen pare posibil sa fie montata iar hidrogenul sa fie produs pe masina.Dar nu inteleg ceva: de ce trebuie sa fie montata pe masina ? Cine zice ca balanta de energie intre producere si comsum nu este prea mica ? ( pentru ca putem produce hidrogen dar nu il putem imbutelia acasa.....) M-am amuzat teribil gindimdu-ma sa imi produc benzina direct pe dacie.... ![]() Laud initiativa la kindeeru56. si il astept cu detalii despre montarea si functionarea instalatiei. Apa din barbotor probabil ca ar trebui amestecata cu inca ceva hidrocarburi. sau alcooli .si ar iesi ceva foarte asemanator cu treaba de la topicul cu " MOTORUL CU APA". |
--------------------
Dacia
Dacia
1300 Conform legilor aerodinamicii bondarul nu poate zbura.El nu stia asta si totusi zboara
|
|
kindeeru56 |
![]()
Post
#25
|
Membru autentic Group: Members Posts: 558 Joined: 27 November 07 ![]() |
crezi co sa fie mai multa umezeala decat normal???
doar trecad cazele nearse printrun filtru cu apa crrezi ca se creaza umezeala multa . eu zic ca toata chestia va functiona ca la aspiratoare care au filtru cu apa referitor la vas este maciuca inpingatoare de la un storcator de fructe ![]() |
--------------------
dacia
1310
87
- b-45-trl
|
|
Kinetix |
![]()
Post
#26
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 826 Joined: 26 February 06 From: Iasi ![]() |
1055, se poate adauga apei din vas si ceva alcool, dar asta se face de obicei pentru a scadea punctul de inghet al amestecului lichid, pentru a putea fi operational si la temperaturi negative.
E mult mai simplu sa produci gaz in timp real, dupa necesitati, decat sa realizezi o intreaga linie de producere-imbuteliere-livrare. Pe de alta parte, este si mai putin periculos. Cei cativa zeci de cmc de gaz din vas nu pot produce o explozie prea mare in cazul aprinderii lor accidentale. Problema balantei energetice poate parea spinoasa, dar nu trebuie sa uitam ca hidrogenul are o putere calorica mult mai mare decat a benzinei, adica stocheaza mai multa energie in volum mai mic. Nu se pune problema crearii unui "perpetuum mobile", ci a cresterii randamentului sistemului de tractiune al autovehiculului cu motor termic, stiindu-se ca in conditii normale acesta nu depaseste 20-30%. Asa ca, nu va speriati, sistemul este posibil! Pentru a reduce din energia electrica necesara producerii hidrogenului se pot folosi montaje electronice care genereaza trenuri de impulsuri cu parametri reglabili pentru a se obtine un efect "rezonant", electrozii contribuind la asta prin efectul lor de capacitor. O alta metoda de reducere a consumului de electricitate din bateria masinii este sa se foloseasca dispozitive generatoare de curent electric actionate de temperatura, numite generatoare termoelectrice. Se cupleaza pe galeria de evacuare si sunt actionate de temperatura mare a gazelor arse. kindeeru56, principiul de functionare se aseamana cu cel al aspiratorului cu apa doar partial. La aspirator, motorul creaza vacuum, trage aerul prin filtrul de apa, apoi il impinge inafara, prin filtrul HEPA. La barbotorul simplu, gazele arse (sau aer) sunt absorbite si "trase" prin apa de catre vacuumul creat de motor, dar nimeni nu le mai impinge ulterior. Deci deasupra apei va exista o presiune mai mica decat cea atmosferica. Acest fapt, plus acela ca gazele trec prin apa, favorizeaza incarcarea lor cu umiditate (vapori), care vor intra apoi in galerie. Tocmai pe acesti vapori (si pe gazele arse, inerte) se mizeaza cand se ia in calcul efectul antidetonant si reducator de temperatura si de noxe. Daca intentionam sa facem barbotorul activ, cuplat cu generatorul de gaz, atunci va aparea o forta de impingere a amestecului gazos spre galerie, datorata presiunii crescute din vas. This post has been edited by Kinetix: 9 Feb 2008, 14:01 |
--------------------
Dacia
1410/'93
berlina / Tico E2 2000
- IS-##-### Deschide ochii. Gandeste. Fara absoluturi morale ne prabusim!
|
|
einstein1984 |
![]()
Post
#27
|
![]() fan Dacia Group: Members Posts: 21.376 Joined: 12 November 05 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(Kinetix @ 9 Feb 2008, 12:18) 1055, Problema balantei energetice poate parea spinoasa, dar nu trebuie sa uitam ca hidrogenul are o putere calorica mult mai mare decat a benzinei, adica stocheaza mai multa energie in volum mai mic. Lucru adevarat, daca vorbim de hidrogen lichid la -252.77°C, insa hidrogenul gazos la 1 bar are o densitate de enrgie infima. Mult noroc ininncercarea de a-l produce la bordul vehicululi in forma lichida. Cat priveste racirea fgazelor recirculate, exista deja sisteme puse pe masini de serie, si care merg perfect. This post has been edited by einstein1984: 9 Feb 2008, 13:41 |
--------------------
daca nu ai o toyota
4X4,ai gresit
masina
- negru pe alb
|
|
Kinetix |
![]()
Post
#28
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 826 Joined: 26 February 06 From: Iasi ![]() |
einstein1984, or fi existand sistemele respective. Ai putea sa ne dai totusi un exemplu, sau cum am putea monta unul pe o masina care nu-l are, eventual ce imbunatatiri se obtin?
Nu vorbeam de racirea gazelor arse recirculate, ci de efectul lor de racire a camerei de ardere prin prezenta lor acolo. Emisia de noxe este direct proportionala cu temperatura arderii, iata de ce avem nevoie de ceva care sa o reduca. In cazul nostru, gazele arse+vaporii de apa (amestec dozat, desigur) se pare ca se achita de responsabilitate in mod onorabil. Cu privire la H, am vrut sa spun ca la un volum gazos egal si la aceeasi temperatura, hidrogenul explodeaza mai puternic si arde mai repede decat vaporii de benzina (sau, probabil, GPL). Viteza arderii este importanta, deoarece: -motorul e mai rece la arderi rapide (deci noxe mai mici) -energia eliberata in prima parte a coborarii pistonului este mai bine folosita de motor, datorita unghiului manivelei si datorita faptului ca avansul initial la motoarele cu hidrogen trebuie micsorat; In mod normal, motoarele pe benzina lucreaza cu avansuri "negative", adica scanteia apare inainte ca pistonul sa ajunga la PMS (capatul cursei), astfel ca o parte a energiei exploziei se pierde. Forta de impingere a gazelor arzande care se dilata devine utila dupa ce pistonul a inceput sa coboare. La motoarele cu Hidrogen (sau hibride) se poate lucra cu avansul mai mic, sau chiar cu valori "pozitive". De aici rezulta o crestere de randament (putere utila) a motorului. Spor la lucru experimentatorilor! |
--------------------
Dacia
1410/'93
berlina / Tico E2 2000
- IS-##-### Deschide ochii. Gandeste. Fara absoluturi morale ne prabusim!
|
|
einstein1984 |
![]()
Post
#29
|
![]() fan Dacia Group: Members Posts: 21.376 Joined: 12 November 05 From: Bucuresti ![]() |
Kinetix, studiaza niste sisteme EGR pentru motoare Euro5 si vei gasi sisteme de racire a gazelor recirculate. Cred ca la MAc vei gasi mai multe insa.
O asemenea modificare nu o recomand deloc unuio tuner din spatele blocului pur si simplu din cauza volumuil de munca ce intra in a stabili cat si cum trebuie administrata doza de gaze arse motorului. E ceva ce e mai bine sa-l lasam in seama fabricantilor. |
--------------------
daca nu ai o toyota
4X4,ai gresit
masina
- negru pe alb
|
|
Kinetix |
![]()
Post
#30
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 826 Joined: 26 February 06 From: Iasi ![]() |
Am studiat un pic sistemul EGR de la Tico. Stiu ca sunt si mai sofisticate, iar unele valve EGR sunt comandate in impulsuri de catre calculatorul masinii.
Cea de la Tico e una din cele mai simple. Nu are nimic electric, ci e o valva comandata de vacuumul din galerie care "negociaza" deschiderea valvei cu un arc tarat. Deci, motorul isi dozeaza singur ce cantitate de gaze sa intre in admisie. Intre motorul de Tico si cel de Dacie nu e mare diferenta la valoarea vacuumului, asa ca s-ar putea folosi o astfel de valva. Iar pretul e vreo 70RON. Pe de alta parte, adaptarea unui barbotor/generator nu e atat de dificila cum ar parea. Sigur ca necesita un pic de munca pentru realizare, montare si de tatonari dupa aceea, dar orice lucru de valoare isi merita atentia in domeniul lui. Se va incepe de la un minim, urmarindu-se comportarea motorului, apoi crescandu-se pas-cu-pas volumul de gaze introduse in galerie, pana cand nu se mai obtin imbunatatiri in dinamica. Sigur ca paralel cu asta se tin sub observatie bujiile, fumul de la esapament, indicatorul de temperatura, uleiul, consumul de benzina, eventual compresia in cilindri, etc. Pe de alta parte, sigur ca fiecare forumist isi asuma anumite riscuri atunci cand se decide sa experimenteze ceea ce citeste pe forum. Numai bine tuturor! This post has been edited by Kinetix: 9 Feb 2008, 18:06 |
--------------------
Dacia
1410/'93
berlina / Tico E2 2000
- IS-##-### Deschide ochii. Gandeste. Fara absoluturi morale ne prabusim!
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 11th May 2025 - 23:46 |