Instalatie GPL - comanda electrica
![]() ![]() ![]() |
Instalatie GPL - comanda electrica
Lunaticul |
![]()
Post
#1
|
||
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 203 Joined: 27 December 07 From: Iasi ![]() |
|
||
--------------------
Dacia
1310 L
1996 In orice situatie, ceea ce este cel mai dificil de facut, este, deobicei, ceea ce trebuie facut.
|
|||
Tossi |
![]()
Post
#2
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 969 Joined: 25 April 06 From: Bucuresti ![]() |
7. Firul acela este conectat la unitatea centrala a instalatiei de gaz si serveste la intreruperea circuitului de presiune in momentul in care motorul este oprit si contactul este pus.(evita golirea accidentala a buteliei)
|
--------------------
Renault
Megane 1.5 dci
2004
- B6SSSS
|
|
Lunaticul |
![]()
Post
#3
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 203 Joined: 27 December 07 From: Iasi ![]() |
Deci instalatia mea nu are unitate centrala si prin urmare nu am unde conecta acel fir. Am lamurit un aspect al problemei.
Cu cateva minute in urma am luat o sursa de calculator, am alimentat comutatorul si am inceput sa verific daca imi da tensiune la firele corespunzatoare electrovalvelor de benzina respectiv de gaz. 1. In pozitia gaz nu am tensiune pe pinulpentru electrovalva de gaz 2. Cand trec de pe gaz pe pozitia intermediara se alimenteaza pinul electrovalvei de benzina, cu toate ca ar trebui sa nu fie alimentat nici unul din ei. 3. Daca trec pe benzina este alimentat pinul electrovalvei de benzina-ok. 4. Daca trec de pe benzina pe pozitia intermediara nu este alimentat nici un pin, asa cum ar trebui. Deci pe pozitia intermediara este alimentat pinul electrovalvei de benzina numai cand comut dinspre pozitia gaz, nu si invers. Credeti ca poate fi de vina doar butonul comutatorului, sa nu mai functioneze corespunzator din punct de vedere mecanic ? Daca da cum pot sa desprind placuta de circuite din caracasa. Am incercat dar nu stiu ce sistem de prindere are si nu vreau sa o fortez si sa o rup(capacul comutatorului am reusit sa-l desfac). |
--------------------
Dacia
1310 L
1996 In orice situatie, ceea ce este cel mai dificil de facut, este, deobicei, ceea ce trebuie facut.
|
|
autom |
![]()
Post
#4
|
![]() membru pompier Group: Members Posts: 1.198 Joined: 8 January 05 From: Bucuresti-sa traiesti!!!! ![]() |
Daca la pinul 7 nu se sinte o tensiune fluctuanta. modulul intra in avarie si blocheaza pinul 4.
b-45-wob a spus bine ce a spus! http://www.gplclub.ro inceraca si aici : My Webpage VAd ca deocamdata nu le functioneaza pagina! |
--------------------
Dacia 1100
Berlineza
1971
|
|
Lunaticul |
![]()
Post
#5
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 203 Joined: 27 December 07 From: Iasi ![]() |
Este posibil ca in acel cablu (de la pinul 7) infasurat pe fisa principala sa se induca o tensiune ?
|
--------------------
Dacia
1310 L
1996 In orice situatie, ceea ce este cel mai dificil de facut, este, deobicei, ceea ce trebuie facut.
|
|
bygy007 |
![]()
Post
#6
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.177 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
acel cablu este un fel de senzor care citeste momentul scinteii adica in momentul cind apare pe fisa tensiune acela sesizeaza si deschide supapele de gaz daca nu se produce scinteie intr-un interval de 1 secunda se produce intreruperea alimentarii electrovalvelor pentru protectie
are 5-7 spire bobinate pe fisa centrala cam asa arata acel comutator desfacut This post has been edited by bygy007: 7 Feb 2008, 22:52 |
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|
briobit |
![]()
Post
#7
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 30 Joined: 22 July 07 ![]() |
eu am patit la fel ca tine a iesit fum din comutatoru ala pt ca a facut un "minunat" de electrician auto scurt cu o cheie de 10 intre borna de plus si caroserie (ocazie cu care a bulit si releul de incarcare si 2 diode de pe alternator)
rezolvarea a fost cumpararea altuia (am incercat sa il repar da ma costau piesele cat unul nou) probleme cu cel nou este ca lucreaza ca functie a butoanelor in schimb nu mai arata nivelul de gaz din butelie sta doar 1 led aprins indiferent de cat este de plina butelia si trebuie sa stau geana pe ceaul de la butelie....am dat anul trecut in octombrie 40 de lei pe un comutator nou in constanta |
--------------------
dacia
dacia
1978 https://###/###
|
|
DoubleG |
![]()
Post
#8
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 407 Joined: 6 August 07 From: Rosiori De Vede (TR) ![]() |
Firul de care zici tu se monteaza pe minusul bobinei de inductie, acolo unde vine montat si firul de la platina. El citeste impulsuri, adica daca motorul se invarte sau nu. Daca motorul nu se invarte timp de 1,2,3 sau 5 secunde, Electrovalvele de gaz se vor inchide chiar daca contactul este pus si comutatorul in pozitita GPL. Pentru deblocare se opreste contactul cu cheie si se reporneste. Daca este ceva ars in unitatea centrala de comanda (aia cu buton si LED-uri), atunci problema este alta. Cert este ca fara firul ala montat, nu va functiona pe GPL.
Este vorba strict de comanda centrala MILANO. EDIT cu completari: Eu am pe masina instalatie LOGAS si unitate de comanda MILANO. Firul acela este montat pe minusul bobinei de inductie si are rolul descris mai sus. Daca comutatorul este pe pozitia GPL si pun contactul pe pozitia ON si stau vreo 3-5 secunde apoi dau la electromotor... pauza... motorul nu mai porneste in veci pentru ca deja a intrat in protectie. Ca sa pornesc motorul, opresc contactul si revin in pozitita ON, apoi actionez imediat si electromotorul. Masina porneste la sfert. Este total gresita ideea ca acel fir se monteaza bobinat in jurul fisei centrale, pentre ca daca fisele sunt de calitate nu au nici o scapare, iar daca au scapari, ele pot deteriora unitatea centrala de comanda. Totusi e posibil ca "meseriasii" care monteaza instalatii GPL, din nestiinta sa il fi montat asa. Daca gresesc, rog colegii electronisti sa ma corecteze, dar mie asa mi se pare logic din punct de vedere electric. This post has been edited by DoubleG: 8 Feb 2008, 11:55 |
--------------------
Dacia
Solenza Confort 1.4 MPI
2004
|
|
autom |
![]()
Post
#9
|
![]() membru pompier Group: Members Posts: 1.198 Joined: 8 January 05 From: Bucuresti-sa traiesti!!!! ![]() |
QUOTE(Lunaticul @ 7 Feb 2008, 17:07) Este posibil ca in acel cablu (de la pinul 7) infasurat pe fisa principala sa se induca o tensiune ? DA!! QUOTE(DoubleG @ 8 Feb 2008, 11:18) Firul de care zici tu se monteaza pe minusul bobinei de inductie, acolo unde vine montat si firul de la platina. Depinde de instalalatie! |
--------------------
Dacia 1100
Berlineza
1971
|
|
Lunaticul |
![]()
Post
#10
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 203 Joined: 27 December 07 From: Iasi ![]() |
Astazi am pornit motorul si am pus voltmetrul pe firul de la pinul 7. Cu motorul pornit induce in acea ,,bobina" o tensiune de circa 1 volt (infasurat 7 spire).
Imi poate zice cineva unde gasesc in Iasi componente pentru gpl (ma intereseaza piese pentru comutator sau comutatorul cu totul) ? |
--------------------
Dacia
1310 L
1996 In orice situatie, ceea ce este cel mai dificil de facut, este, deobicei, ceea ce trebuie facut.
|
|
$$ilvviu |
![]()
Post
#11
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 5.882 Joined: 6 January 07 From: Roman/NT ![]() |
50 lei, iti vand eu unul
![]() |
--------------------
Renault
Laguna
Initiale 2002
- NT-97-SLR Suzuki Samurai 1983 NT-99-SZK
VW Golf 1.9TDI 2001 NT-99-FIX |
|
bygy007 |
![]()
Post
#12
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.177 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
QUOTE(DoubleG @ 8 Feb 2008, 12:18) Firul de care zici tu se monteaza pe minusul bobinei de inductie, acolo unde vine montat si firul de la platina. El citeste impulsuri, adica daca motorul se invarte sau nu. Daca motorul nu se invarte timp de 1,2,3 sau 5 secunde, Electrovalvele de gaz se vor inchide chiar daca contactul este pus si comutatorul in pozitita GPL. Pentru deblocare se opreste contactul cu cheie si se reporneste. Daca este ceva ars in unitatea centrala de comanda (aia cu buton si LED-uri), atunci problema este alta. Cert este ca fara firul ala montat, nu va functiona pe GPL. Este vorba strict de comanda centrala MILANO. EDIT cu completari: Eu am pe masina instalatie LOGAS si unitate de comanda MILANO. Firul acela este montat pe minusul bobinei de inductie si are rolul descris mai sus. Daca comutatorul este pe pozitia GPL si pun contactul pe pozitia ON si stau vreo 3-5 secunde apoi dau la electromotor... pauza... motorul nu mai porneste in veci pentru ca deja a intrat in protectie. Ca sa pornesc motorul, opresc contactul si revin in pozitita ON, apoi actionez imediat si electromotorul. Masina porneste la sfert. Este total gresita ideea ca acel fir se monteaza bobinat in jurul fisei centrale, pentre ca daca fisele sunt de calitate nu au nici o scapare, iar daca au scapari, ele pot deteriora unitatea centrala de comanda. Totusi e posibil ca "meseriasii" care monteaza instalatii GPL, din nestiinta sa il fi montat asa. Daca gresesc, rog colegii electronisti sa ma corecteze, dar mie asa mi se pare logic din punct de vedere electric. e afla ca eu am tot instalatie BIGAS si la mine sint infasurate 7 spire pe fisa centrala |
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|
Lunaticul |
![]()
Post
#13
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 203 Joined: 27 December 07 From: Iasi ![]() |
2.jpg ( Size: 52.98k )
Number of downloads: 660
Ca solutie temporara am inversat firele din cablajul instalatiei. Cand e comutatorul pe benzina merge GPL, iar electrovalva de benzina o deschid manual cand am nevoie. Bygy007 are dreptate. Firul a fost infasurat pe fisa principala (dar la mine avea vreo 12 spire) de cand am luat masina si instalatia nu a facut probleme. In plus am gasit pe net niste poze pe un site alunei firme care comercializeaza si instaleaza instalatii gpl si am vazut ca acel fir este deasemenea infasurat pe fisa principala. |
--------------------
Dacia
1310 L
1996 In orice situatie, ceea ce este cel mai dificil de facut, este, deobicei, ceea ce trebuie facut.
|
|
$$ilvviu |
![]()
Post
#14
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 5.882 Joined: 6 January 07 From: Roman/NT ![]() |
Si la mine tot pe fisa principala, are 20 spire.
|
--------------------
Renault
Laguna
Initiale 2002
- NT-97-SLR Suzuki Samurai 1983 NT-99-SZK
VW Golf 1.9TDI 2001 NT-99-FIX |
|
iuly82 |
![]()
Post
#15
|
Membru Group: Members Posts: 167 Joined: 17 July 07 From: Pitesti ![]() |
deci se pare ca, cu cat are mai multe spire infasurate pe fisa centrala, cu atat este mai bine pentru a lua semnalul....
|
--------------------
Dacia
1300
1982
- AG
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 6th May 2025 - 12:34 |