DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

2 Pages  1 2 > 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Carburator defect?, Dar ce are?

gino73
post 9 Feb 2008, 16:15
Post #1


Membru


Group: Members
Posts: 129
Joined: 18 September 07
From: Galati




Incep cu ce este bine: Pornire la orice temperatura dimineata cu socul tras aproape de sfert (foarte usor). relenti foarte bun dupa 2-3 minute 600-800 turatii. Daca opresc motorul, cald fiind, si il pornesc dupa 2-3 minute porneste ffff greu, daca il pornesc imediat dupa ce l-am oprit porneste usor.Mentionez ca am pe ea aprindere si senzor Gotronic + UIS.
Am incercat sa miscorez nivelul constant din carburator dar daca il fac mai mic decat este dau cu capul in parbriz (si asa cate odata daca trag mai tare de ea se cam fastaceste si da in nas)
Daca aveti idei....


--------------------
Dacia 1410 1989 - GL 29 ADI
[SIZE=7][FONT=Courier][COLOR=red][FONT=Geneva]Tinta: 0 accidente
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Minel
post 9 Feb 2008, 17:19
Post #2


Pauard bai Remat Nord


Group: Members
Posts: 4.043
Joined: 4 April 07
From: Cluj .......Resita ,C-S




QUOTE(gino73 @ 9 Feb 2008, 16:15)
Daca opresc motorul, cald fiind, si il pornesc dupa 2-3 minute porneste ffff greu, daca il pornesc imediat dupa ce l-am oprit porneste usor.Mentionez ca am pe ea aprindere si senzor Gotronic + UIS.
*




Bobina de inductie ,schimb=o cu a unui prieten si vezi daca mai face excl.gif


--------------------
Dacia 1310-L /VW Passat 1995/1397cmc - CS-01-TMS
Mandru posesor de Dacia
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tzepesch
post 9 Feb 2008, 17:33
Post #3


Japan Jupan


Group: Members
Posts: 2.403
Joined: 22 June 05
From: Bucuresti




Bobina, da

aceleasi simptome le-am avut si eu.

schgimb-o, de sfantu Gheorghe sau de oltcit


--------------------
Dacia DELTA GALIDI Station Wagon 1982 - 1310 - 4VIT. - B-xx-xxx
De ce caraie cioara in zbor? ... Schimba vitezele

Toyota Auris 2L D-4D Luna Plus +
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
iuly82
post 9 Feb 2008, 17:38
Post #4


Membru


Group: Members
Posts: 167
Joined: 17 July 07
From: Pitesti




baietii, da' cum iti poti da seama daca bobina mai este buna sau nu mai este in parametrii? cum se verifica?


--------------------
Dacia 1300 1982 - AG
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Kinetix
post 9 Feb 2008, 17:38
Post #5


Membru autentic


Group: Members
Posts: 826
Joined: 26 February 06
From: Iasi




Nu-i necesar sa o schimbe. E suficient sa o probeze pe a lui.
gino73, scoti capatul fisei centrale din capacul delcoului si o pozitionezi la 1cm de masa (orice parte metalica a motorului sau a caroseriei). Poti folosi si o sarma de cupru (ideea lui gotronic) de 1-2mm grosime si vreo 10-15cm lungime, pe care o bagi cu un capat in conectorul central al bobinei de inductie, iar celalalt capat il apropii de carcasa bobinei, sau cum am spus mai sus. Pui contactul si plimbi capatul unei surubelnite prin fata senzorului (atentie sa nu-l deteriorezi; de fapt ar fi mai bine sa il scoti de pe axul lui).
In aceste conditii trebuie sa obtii o scanteie puternica, alb-albastra. Incerci sa maresti distanta intre capatul fisei si masa (sau capatul liber al sarmei si masa) spre 1.5cm. Daca scanteia se mentine la aceasta distanta, atunci bobina e buna.
Manifestarea motorului tau pare sa sugereze ca amestecul devine prea bogat in timpul stationarii la cald. Verifica integritatea garniturii capacului carburatorului. Verifica strangerea suruburilor de la capac (totusi nu le strange prea tare, pentru ca se deformeaza capacul), strangerea papucilor cablurilor pe bobina.
Daca ii dai un sprit inainte de a porni la cald, tot asa face? Daca in acest caz porneste mai bine, atunci amestecul este prea sarac.
Verifca si bujiile: culoarea ciocului izolatorului si jocul (distanta) electrozilor.
Succes!


--------------------
Dacia 1410/'93 berlina / Tico E2 2000 - IS-##-###
Deschide ochii. Gandeste. Fara absoluturi morale ne prabusim!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
gino73
post 9 Feb 2008, 21:22
Post #6


Membru


Group: Members
Posts: 129
Joined: 18 September 07
From: Galati




Bobina este buna, la fel si conectorii de la cabluri. Capacul de la carburator bineinteles ca este strans(am incercat la un moment chiar si cu 2 garnituri, tot nu a mers)parerea mea este ca amestecul intr-adevar este bogat la cald in stationare, dar de ce?

9 Feb 2008, 21:26:
bujiile sunt Sinterom schibate de aproape 400 km, culoarea lor fiind oricand le scot (am incercat si acest lucru in timp) sunt rosiatice

This post has been edited by gino73: 9 Feb 2008, 21:26


--------------------
Dacia 1410 1989 - GL 29 ADI
[SIZE=7][FONT=Courier][COLOR=red][FONT=Geneva]Tinta: 0 accidente
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
corbex
post 10 Feb 2008, 00:27
Post #7


Desi nu pare, ma plimb cu Dacia


Group: Members
Posts: 8.198
Joined: 11 July 06
From: bucuresti




Bujiile rosiatice sugereaza un amestec prea sarac. Refa nivelul benzinei in carburator la cit recomanda producatorul, adica cu capacul culcat pe spate, de la garnitura si pina la centrul plutitorului sa ai 18 mmm.. Daca tot ii scoti capacul, foloseste ocazia sa-l si sufli putin.
Atentie! Un maestec sarac supraincalzeste motorul !


--------------------
dacia solenza 2005, cheala
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Minel
post 10 Feb 2008, 08:57
Post #8


Pauard bai Remat Nord


Group: Members
Posts: 4.043
Joined: 4 April 07
From: Cluj .......Resita ,C-S




QUOTE(corbex @ 10 Feb 2008, 00:27)
Refa nivelul benzinei in carburator la cit recomanda producatorul, adica cu capacul culcat pe spate, de la garnitura si pina la centrul plutitorului sa ai 18 mmm..
*





Atata recomnada producatorul 18 mm , 173.gif wacko.gif sau 7 si 13 ? srie si in carte
Macar daca se dau sfaturi sa se dea concrete si cat de cat exacte ,nu sa facem goana dupa posturi excl.gif


--------------------
Dacia 1310-L /VW Passat 1995/1397cmc - CS-01-TMS
Mandru posesor de Dacia
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
kalyyyyyy
post 10 Feb 2008, 09:38
Post #9


Membru autentic


Group: Members
Posts: 739
Joined: 1 November 06
From: Bucuresti




Am si eu aceeasi problema,desi eu o categorisesc ca inconvenient.Asa e de cand a m luat masina(2 ani).Intre timp am schimbat 2 carburatoare,reglate de diversi mecanici si in final de mine ca la carte,bobina de inductie cu alta noua,setul motor cu vibrochen cu tot,evacuarea,pompa de benzina,si alte maruntisuri(platini,bujii,fise,etc).Pe moment am aprindere gotronic cu senzor.Inconvenientul nu a disparut,nu s-a atenuat,nu s-a modificat.Mentionez ca perioada in care nu porneste calumea este dupa aprox 15 minute de la oprirea motorului cald,dar nu mai mult de 30 de minute,ca atunci porneste.Totusi poate fi contracarat in 2 metode:
1)trag socul un pic la plecarea cu motorul cald(desi nu ar fi nevoie)
2)sprituri inainte de pornire si dat la cheie cu pedala apasata.Uneori asa porneste la a doaua cheie.



--------------------
Clio 3 2007, dci 70cp
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
gino73
post 10 Feb 2008, 09:47
Post #10


Membru


Group: Members
Posts: 129
Joined: 18 September 07
From: Galati




Asa pornesc si eu dupa ce se incalzeste, cu acceleratia la podea si dau la cheie la greu.


--------------------
Dacia 1410 1989 - GL 29 ADI
[SIZE=7][FONT=Courier][COLOR=red][FONT=Geneva]Tinta: 0 accidente
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
corbex
post 10 Feb 2008, 12:17
Post #11


Desi nu pare, ma plimb cu Dacia


Group: Members
Posts: 8.198
Joined: 11 July 06
From: bucuresti




QUOTE(Minel @ 10 Feb 2008, 09:57)
Atata recomnada producatorul 18 mm , 173.gif  wacko.gif    sau 7 si 13 ? srie si in carte
Macar daca se dau sfaturi sa se dea concrete si cat de cat exacte ,nu sa facem goana dupa posturi  excl.gif
*




Cred ca ai citit "Cei trei muschetari", nu cartea masinii!
Am spus "distanta dintre garnitura carburatorului si punctul din centrul plutitorului=18 mm", nu ca nivelul benzinei in carburator ar fi 18 mm. e o mare deosebire. Devreme ce nici raspunsul meu nu l-ai citit cu atentie, sau nu l-ai inteles, cum ai putea citi o carte tehnica? charge.gif
http://diagnosticare.8m.com/diagmot.htm
Kalyyyyy, Vezi daca poti gasi ajutor la adresa de mai sus.

This post has been edited by corbex: 10 Feb 2008, 12:21


--------------------
dacia solenza 2005, cheala
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
gino73
post 10 Feb 2008, 14:35
Post #12


Membru


Group: Members
Posts: 129
Joined: 18 September 07
From: Galati




am citit si eu "diagnosticarea" dar aceea este doar pe hartie si pentru defecte standard (Abureala), sunt membru incepator doar pe "daciaclub", conduc si "repar" de vreo 18 ani


--------------------
Dacia 1410 1989 - GL 29 ADI
[SIZE=7][FONT=Courier][COLOR=red][FONT=Geneva]Tinta: 0 accidente
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
corbex
post 10 Feb 2008, 15:48
Post #13


Desi nu pare, ma plimb cu Dacia


Group: Members
Posts: 8.198
Joined: 11 July 06
From: bucuresti




asa e, dar citind iti poate veni vreo ideie....


--------------------
dacia solenza 2005, cheala
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Kinetix
post 10 Feb 2008, 18:11
Post #14


Membru autentic


Group: Members
Posts: 826
Joined: 26 February 06
From: Iasi




gino73, ai verificat bobina dupa metoda sugerata? Pana la ce distanta ai obtinut scanteie? Ce valoare are jocul (distanta) electrozilor bujiilor?
Bujii rosiatice-caramizii inseamna amestec normal si ardere buna.
Faptul ca porneste tinand clapeta de acceleratie apasata confirma ca amestecul se imbogateste pe parcursul stationarii la cald cu motorul oprit. De fapt asa se porneste un motor inecat.
Ai cala de textolit sub carburator? De la tavita de tabla in sus, ar trebui sa ai cam asa: garnitura - cala groasa de textolit - garnitura - flansa calda - garnitura - cala subtire de textolit - garnitura - carburator.
Prin flansa calda circula apa? Nu e infundata?
Verifica si etanseitatea cuiului poantou, pune nivelul in CNC la 7mm.
Verifica returul pompei si furtunul/conducta de retur.
Avansul initial e la semn?
Succes!

This post has been edited by Kinetix: 11 Feb 2008, 10:09


--------------------
Dacia 1410/'93 berlina / Tico E2 2000 - IS-##-###
Deschide ochii. Gandeste. Fara absoluturi morale ne prabusim!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
djasu82
post 10 Feb 2008, 22:21
Post #15


MEMBRU DACIA CLUB


Group: Members
Posts: 11.714
Joined: 26 December 06
From: Bucuresti ...




Multi se pacalesc cu verificatul nivelului in CNC fiindca cuiul poantou are si o bila la baza cu arc , nimeni nu a vorbit despre aceast lucru se regleaza pina la atingerea usoara a bilei respective . Sper sa nu ma insel...


--------------------
Dacia Super Nova Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm 1999 / 2003 / 2008 /2011 - nnn
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
corbex
post 11 Feb 2008, 15:55
Post #16


Desi nu pare, ma plimb cu Dacia


Group: Members
Posts: 8.198
Joined: 11 July 06
From: bucuresti




Fapt e ca nivelul benzinei din camera de nivel constant e dificil de masurat. Daca bagi o tija, nici macar nu reusesti sa vezi pina unde s-a udat. Si cind o scoti, benzina se prelinge de pe ea si pare sa fie uscata toata. La fel daca bagi capatul unei rulete. De aceea metoda utilizabila e reglarea distantei dintre plutitor si capacul carburatorului. Pe asta o poti masura cu exactitate.


--------------------
dacia solenza 2005, cheala
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
djasu82
post 11 Feb 2008, 16:41
Post #17


MEMBRU DACIA CLUB


Group: Members
Posts: 11.714
Joined: 26 December 06
From: Bucuresti ...




Faceti rost de spirale cu diametre de 7mm si 13 mm si cu ele reglati la sigur carburatorul.


--------------------
Dacia Super Nova Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm 1999 / 2003 / 2008 /2011 - nnn
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
corbex
post 11 Feb 2008, 19:32
Post #18


Desi nu pare, ma plimb cu Dacia


Group: Members
Posts: 8.198
Joined: 11 July 06
From: bucuresti




Adica sa le pui in carburator si sa vezi daca se acopera complet?
Ingenioasa ideie !
Dar daca nivelul nu e corespunzator, tot la plutitor ajungem...


--------------------
dacia solenza 2005, cheala
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
gino73
post 11 Feb 2008, 20:08
Post #19


Membru


Group: Members
Posts: 129
Joined: 18 September 07
From: Galati




corbex este posibil sa masori nivelul si asa cum spui tu dar mai intai trebuie sa tai spiralele la dimensiuni mai mici ca sa-ti incapa in carburator..........................

11 Feb 2008, 20:10:
090.gif 090.gif 053.gif 053.gif

This post has been edited by gino73: 11 Feb 2008, 20:10


--------------------
Dacia 1410 1989 - GL 29 ADI
[SIZE=7][FONT=Courier][COLOR=red][FONT=Geneva]Tinta: 0 accidente
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
SGM.MYKE
post 12 Feb 2008, 09:37
Post #20


Membru cu gargauni la cap


Group: Members
Posts: 584
Joined: 10 August 05
From: Stuttgart




Incearca asta la reglajul nivelului.
Tii capacul vertical si reglezi plutitorul astfel incat sa intre spiralul de 7 intre garnitura si plutitor, apoi rotesti capacul in pozitia de lucru si reglezi din cealalta lingueta sa intre spiralul de 13 intre garnitura si plutitor.
Gata ai reglat nivelul ca la carte.
Vezi si cartea.

Attached thumbnail(s)
carb.JPG ( Size: 54.98k ) Number of downloads: 1342


--------------------
Honda Integra TypeR 1999_1.8 190CP
Stiu putin, dar vreau mai mult.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
corbex
post 12 Feb 2008, 23:02
Post #21


Desi nu pare, ma plimb cu Dacia


Group: Members
Posts: 8.198
Joined: 11 July 06
From: bucuresti




Asta da, precizare ! Chiar nu-mi trecea prin cap ce se face su spiralul, desi am inteles ca are legatura cu faptul ca-i calibrat. Sa traiesti !


--------------------
dacia solenza 2005, cheala
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
djasu82
post 12 Feb 2008, 23:29
Post #22


MEMBRU DACIA CLUB


Group: Members
Posts: 11.714
Joined: 26 December 06
From: Bucuresti ...




Ori asa tinut vertical capacul sau daca nu tinut orizontal si cu spiralele de 7 si 13 mm . Se introduce spiralul de 7mm si se regleaza lingurita 1 in asa fel in cat bila de pe cuiul poantou sa nu fie deplasata spre interiorul cuiului , doar sa atinga usor bila. Dupa aceea se introduce spiralul de 13mm pe lungime deasupra granituri la fel ca si la primu de 7mm si se regleaza prin deformarea linguritei 2 si gata . Nu mai masurati voi cu tigarea sau alte jucari adica sa scufundati in CNC pentru a loa nivelul fiindca va pacaliti fiindca se aplica o parte din principiul lui arhimede.


--------------------
Dacia Super Nova Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm 1999 / 2003 / 2008 /2011 - nnn
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
diaconuliviu
post 13 Feb 2008, 10:38
Post #23


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.569
Joined: 17 August 04
From: Space, the final frontiere




QUOTE(corbex @ 11 Feb 2008, 19:32)
Adica sa le pui in carburator si sa vezi daca se acopera complet?
Ingenioasa ideie !
Dar daca nivelul nu e corespunzator, tot la plutitor ajungem...


De unde ai luat tu aia cu 18 mm? Nu cumva de la carbul dublucorp? Ca acolo se preciza o distanta legata de centrELE plutitoarelor (ca-s doua bidonase). Sau de la unele Solex-uri unde nivelul FAPTIC trebuie sa fie la 16-18 mm de buza de sus a cnc?

QUOTE(corbex @ 12 Feb 2008, 23:02)
Asta da, precizare ! Chiar nu-mi trecea prin cap ce se face su spiralul, desi am inteles ca are legatura cu faptul ca-i calibrat. Sa traiesti !

blink.gif


--------------------
Opel Corsa 2001 - xx
Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur.
SSP,K!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ceaki
post 13 Feb 2008, 12:26
Post #24


Membru autentic


Group: Members
Posts: 301
Joined: 7 January 07
From: cluj-napoca




io reglez asa distanta intre plutitor si capac, si merge brici: intorc capacul pe orizontala cu plutitorul in sus si atat reglez distanta intre ele pana e de grosimea unei tigari normale si gata. in service asa reglau meseriasii tongue.gif


--------------------
dacia berlina 1999
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
diaconuliviu
post 13 Feb 2008, 14:36
Post #25


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.569
Joined: 17 August 04
From: Space, the final frontiere




Aia nu-s meseriasi.
Tigara are 7,62, deci nivel mic, amestec sarac. te miri de ce nu trage cum trebuie.
Apoi, nu se intoarce capacul orizontal, ci se tine vertical, apare o mica diferenta de nivel.


--------------------
Opel Corsa 2001 - xx
Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur.
SSP,K!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
djasu82
post 13 Feb 2008, 15:55
Post #26


MEMBRU DACIA CLUB


Group: Members
Posts: 11.714
Joined: 26 December 06
From: Bucuresti ...




Vertical se tine carburatorul e adevarat dar mai sigur e orizontal mai bine dupa aceea se revine la vertical si doar se introduce spiralul de 7mm si de 13mm doar pentru a vizualiza daca e corect reglat. Eu asa am reglat consumul in afara e 5.5 maxim iar in oras 7-8 maxim 8.


--------------------
Dacia Super Nova Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm 1999 / 2003 / 2008 /2011 - nnn
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Nerro
post 13 Feb 2008, 19:45
Post #27


Membru incepator


Group: Members
Posts: 47
Joined: 8 January 08
From: Piatra Neamt




As avea si eu o problema dimineata pleaca la cheie cu socul tras....dupa ce merg 10 km cu ea...stationez pana in 20 min maxim pleaca tot la cheie, dar daca stationez mai mult de 20 min tre sa dau 3-4 sprituri si sa tin pedala la fund ca sa porneasca asta se intampla de 1 saptamana. de ce? bobina e buna, carburator spalat reglat acum o luna jumatate


--------------------
Dacia 1310 L 1995 Berlina 1397 cc - NT 06 LTF
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
allexxc
post 13 Feb 2008, 19:46
Post #28


Membru incepator


Group: Members
Posts: 5
Joined: 16 December 07




baieti care va bagati sa-mi reglati si mie carburatorul? ca si dupa ce l-am spalat, imi consuma 8 afara si 10-11 in bucuresti sad.gif..... si cat m-ar costa ?.... smile.gif mersi


--------------------
Dacia 1310 1998 Break
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
gino73
post 17 Feb 2008, 14:48
Post #29


Membru


Group: Members
Posts: 129
Joined: 18 September 07
From: Galati




Am verificat nivelul si era putin mai mare cam 9mm. Am folosit un spiral de 7mm l-am reglat dar tot nu a disparut problema.


--------------------
Dacia 1410 1989 - GL 29 ADI
[SIZE=7][FONT=Courier][COLOR=red][FONT=Geneva]Tinta: 0 accidente
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
djasu82
post 17 Feb 2008, 15:32
Post #30


MEMBRU DACIA CLUB


Group: Members
Posts: 11.714
Joined: 26 December 06
From: Bucuresti ...




Nero ai verificat pastilele din pompa de benzina ? Gino vezi ca jocul de la 7mm la 13 mm atita trebuie sa fie reglajul minim si maxim. Ganditiva logic cum deschide cuiul poantou daca il lasati sa se deschide larg haleste rapid benzen daca il lasati sa se deschide putin v-a da in nas fiindca nu se incarca CNC cu benzen fiindca ce se afla e deja absorbit. Eu sunt multumit ultimul reglaj eu l-am facut 7mm si 13 mm nici mai mult nici mai putin. Benzina nu mai da peste nivel in cnc ,alta data aveam carburatorul umezit - acuma e curat pe exterior si murdar in interior de mucoasa biggrin.gif.


--------------------
Dacia Super Nova Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm 1999 / 2003 / 2008 /2011 - nnn
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
2 Pages  1 2 >
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 10th May 2025 - 09:59
Forum Renault