DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Mașinile „verzi“ demarează greu

DFA
post 15 Feb 2008, 10:26
Post #1


moderator://DC/Logan


Group: Moderatori
Posts: 3.559
Joined: 30 September 05
From: Buzău, RO




Mașinile „verzi“ demarează greu


Majoritatea clienților autohtoni au comandat Toyota Prius sau Volkswagen Passat BlueMotion, în timp ce modele precum Honda Civic Hybrid, Lexus-h sau Saab 9-5 BioPower pot fi numărate pe degetele de la o mână.

Cea mai la modă soluție de reducere a emisiilor de CO2, aplicată deja de unii producători auto, este alimentarea mașinilor cu energie electrică, cu hidrogen, combustibili bio sau propulsia hibridă. Din nefericire însă, fiecare idee are atât avantaje, cât și dezavantaje.

Printre cele mai recente inițiative la nivel mondial se remarcă cea a Alianței Renault - Nissan, care va construi mașini electrice pentru Israel. Costurile inițiale pentru implementarea acestui proiect până în 2011 vor fi de peste 200 de milioane de dolari și vor fi suportate de companii private. În ciuda faptului că președintele Renault, Carlos Ghosn, a declarat că „mașinile pentru Israel vor fi cele mai ecologice de pe piață“, unii analiști susțin că atâta timp cât energia electrică din Israel este produsă în mare parte prin arderea de combustibili fosili, poluarea se va muta de la mașini la furnizorii de electricitate.

Nici cei de la BMW nu stau în expectativă, însă ei au altă problemă. Mărcile lor, BMW, Rolls-Royce și Mini, sunt în acest moment asociate cu sportivitatea, luxul și puterea, iar propulsia ecologică nu poate susține aceste atribute. „Nu putem scoate sângele albastru din BMW și să îl schimbăm în verde. Poate vom adăuga un al patrulea brand“, a declarat, la sfârșitul lunii ianuarie, Ștefan Krause, șeful departamentului de vânzări și marketing.

Americanii de la GM și-au canalizat atenția către China, dezvăluind, la începutul acestui an, un automobil cu propulsie hibridă. Noul Buick LaCrosse Eco-Hybrid consumă numai 8,3 litri/100 km față de 9,8 litri cât consuma în varianta alimentată cu benzină. Alte companii mizează pe alimentarea cu hidrogen, însă cad în aceeași dilemă cu cei care construiesc mașini electrice. Chiar dacă mașinile elimină doar apă în timpul utilizării, producerea hidrogenului implică eliminarea în atmosferă a unor cantități mari de CO2.

Costuri greu de anticipat

Președintele Comisiei Europene, Jose Manuel Barosso, susține că reducerea cu 20% a emisiilor de CO2, până în 2020, în UE, va costa aproximativ 60 de miliarde de euro pe an, fiecărui cetățean al Uniunii revenindu-i costuri de 3 euro săptămânal. Unii membri ai CE susțin, conform „Der Spiegel“, că prețul poate fi chiar de două ori mai mare. Opiniile sunt împărțite și în privința costurilor care ar putea fi adăugate fiecărui vehicul. Un raport al Moody’s Investor Service arată că acestea ar putea fi cuprinse între 300 de euro și 1.000 de euro pentru fiecare mașină, însă oficialii de la Bruxelles au estimat o medie de 1.300 de euro pe mașină. Cea mai pesimistă prognoză este însă cea a Asociației Costructorilor Europeni de Automobile (ACEA), care consideră că prețul reducerii emisiilor de CO2 ar putea atinge 3.650 de euro pentru fiecare vehicul.

În România, un Volkswagen Polo 1,4 - 80CP, în varianta alimentată cu benzină, are un preț fără TVA de 10.842 de euro. Același vehicul ajunge să coste 14.014 euro fără TVA atunci când este propulsat de un motor „Bluemotion“. Vânzările de autovehicule hibrid rămân, deocamdată, la un nivel redus în România, din fiecare model nefiind vândute decât câteva zeci de bucăți pe an. În 2007, spre exemplu, doar 37 de clienți au cumpărat o Toyota Prius, cel mai vândut model din categoria „mașinilor verzi“.

Mașinile, vinovate pentru 12% din emisii

În UE, aproximativ 12% din emisiile totale de dioxid de carbon (CO2), principalul gaz cu efect de seră, sunt produse de autoturisme, conform unui raport al Comisiei Europene dat publicității în luna decembrie a anului trecut. Îmbunătățirile din domeniul motoarelor pentru autovehicule au dus la o creștere cu 12,4% a eficienței energetice în perioada 1995 - 2004. Cu toate acestea, îmbunătățirile menționate au fost contracarate de creșterea cererii de transport și a dimensiunilor autovehiculelor.

În timp ce UE, ca întreg, și-a redus emisiile de gaze cu efect de seră (GES) cu aproximativ 5% în perioada 1990 - 2004 și acestea au scăzut în toate celelalte sectoare (în afară de transporturi), emisiile de CO2 provenind din transporturile rutiere au crescut cu 26%. Nici în America sau Asia situația nu este mai bună, iar autoritățile exercită presiuni asupra constructorilor auto pentru a produce vehicule cât mai puțin poluante. Deși scopul este nobil, iar industria a acceptat, e drept, cu greu, noile reglementări, nota de plată finală va fi suportată tot de consumatori.

Lideri verzi

Raportul „Clean Green Cars“ arată că cel mai puțin poluant segment de piață în 2007 este cel al clasei A, cu o medie de 128,69 gCO2/km, în timp ce la capătul celălalt al scalei se află vehiculele sport de lux (H) cu 246,31 gCO2/km.

Model / emisii CO2 (g/km)
Clasa A
Citroën C1 109
Peugeot 107 109
Toyota Aygo 109

Clasa B
VW Polo Bluemotion 99
Mini Cooper D 104
Peugeot 207 HDi 112

Clasa C
Honda Civic hybrid 109
Ford Focus 1.6 TDCI Econetic 115
Renault Megane 1.5 dCi 86CP 117

Clasa D
Toyota Prius 104
Skoda Octavia 1.9 TDI 105CP 132
Renault Laguna 1.5 dCi 136

Clasa D2
BMW 318d 123
BMW 320d 128
Volvo S40 1.6D 129

Clasa E
BMW 520d 136
Audi A6 2.0 TDi 140 160
Peugeot 607 2.0 HDi 162

Clasa F
Audi A8 2.8FSI 199
BMW 730d 210
Jaguar XJ 2.7 TDVi 214

Clasa G
Opel Tigra 1.3 CDTi 124
Daihatsu Copen 151
Alfa Romeo GT 1.9 JTDm 165

Clasa H
Mercedes CLK 220 Cdi 169
Alfa Romeo Brera 2.4 JTDm 179
BMW Z4 2.0i 181

Clasa I
Suzuki SX4 1.6 VVT GLX 4 173
Fiat Sedici 1.6 173
Honda CR-V 2.2 i-CDTi 173

Clasa J
Ford S-Max 1.8 TDCi 164
Ford Galaxy 1.8 TDCi 166
Volkswagen Sharan 1.9 Tdi 172

Românii cumpără mașini poluante

Cele mai vândute mărci din România nu sunt și lideri la categoria reducerilor de noxe. Un studiu realizat recent de publicația britanică „Clean Green Cars“ arată că, în 2007 media emisiilor de CO2 pentru vehiculele vândute în Europa a fost de 164,81 gr.CO2/km, dar nu toți producătorii au redus gazele cu efect de seră.

89-10786-20auto06.jpg

Sursa: Capital


--------------------
Logan III Comfort ECO-G 100cp 2021 sedan - 27 Iul 2021
Logan III Comfort ECO-G 100, Bleu Iron, 16" Amaris, MediaNav, P. sc. încălz.+Climă, P. Comfort, P. Park. 2, volan piele, geam. el. sp.
ex Logan I 1.5
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Bliss
post 15 Feb 2008, 10:28
Post #2


-


Group: Members
Posts: 937
Joined: 10 July 06




Singurul hibrid vazut de mine in Bucuresti a fost un Lexus 400h acum o saptamana. Rara avis hibridele...


--------------------
- - -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
aleksanders
post 15 Feb 2008, 10:33
Post #3


.


Group: Members
Posts: 2.976
Joined: 6 November 07
From: ...




in bucuresti sunt cateva honde civic care sunt si inscriptionate ca masini hybrid -


--------------------
. . . - .
....
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Mutzunache
post 15 Feb 2008, 11:12
Post #4


Milk my sheep, bitch!


Group: Members
Posts: 1.571
Joined: 22 May 06
From: Bucuresti




Exista si Toyota Avensis Bio Diesel, Prius, Lexus 400H....


--------------------
M. Outlander 2019 Honda Civic 2021 Cadillac Eldorado 2002
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Amedeus
post 15 Feb 2008, 14:00
Post #5


Membru cu Logan


Group: Members
Posts: 1.907
Joined: 13 December 04
From: TM




Partea buna e ca taxa de prima inmatriculare e 0. Nu stiu cum e cu impozitul.

P.S. Bio Diesel nu intra la hibrid. (decat daca mai are si un motor electric)

This post has been edited by Amedeus: 15 Feb 2008, 14:02


--------------------
Renault Megane Sedan IV Tce 116 2019 Business
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
minny
post 15 Feb 2008, 14:22
Post #6


Membru porcos


Group: Members
Posts: 1.217
Joined: 18 April 06




Tind oricum sa dau dreptate francezilor de la renault: "masnile cu adevarat ecologice sunt cele accesibile tuturor". Cred ca loganu' ala verde mai degraba ar fi o solutie.


--------------------
------ ------ ------
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 8th June 2025 - 07:07
Forum Renault