Suspensia
![]() ![]() ![]() |
Suspensia
DIEZEL |
![]()
Post
#1
|
||
Membru incepator Group: Members Posts: 5 Joined: 24 February 08 From: GALATI ![]() |
|
||
--------------------
dacia vw
solenza passat
2004 1.9D 2005 1.9 TDI
- XXXXXXX
|
|||
daniM |
![]()
Post
#2
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 580 Joined: 11 July 07 From: Gugulania ![]() |
poti cauta la 'imbunatatiri',dar cred ca cele de origine sint foarte bune
|
--------------------
.
.
.
- Skoda Octavia
|
|
brandy_tdi |
![]()
Post
#3
|
![]() Aerial Member Group: Members Posts: 749 Joined: 22 October 05 From: Bucuresti ![]() |
Sunt bune si bilstein ca fiabilitate, doar ca sunt cam tari. Poti incerca monroe , par mai bune.
|
--------------------
Renault
Megane
2
|
|
av_bbq |
![]()
Post
#4
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 34 Joined: 16 September 07 From: Timisoara / Resita ![]() |
si eu cred ca cele de origine sunt bune si mai ales...ieftine , plus daca le schimbi la Dacia Service iti dau si garantie .
|
--------------------
Dacia
Logan II
2008 Laureate
- CS -- -------
|
|
solenzoi |
![]()
Post
#5
|
Membru Group: Members Posts: 143 Joined: 11 November 07 ![]() |
Subscriu si eu la ce spunea antevorbitorul meu. In plus , la mine cel putin sunt tari si au fost de cand am masina. Aud alta lume care se plange de amortizoare ca sunt prea moi , dar la mine peste orice denivelare sau groapa cat de mica , sare nitelus.Oricum se simte ca nu e locul drept.Asa sunt de noi.
|
--------------------
Dacia
Solenza
2003, Scala
- Cj-75 LAR
|
|
corbex |
![]()
Post
#6
|
![]() Desi nu pare, ma plimb cu Dacia Group: Members Posts: 8.198 Joined: 11 July 06 From: bucuresti ![]() |
Schimba amortizoarele DIEZEL cu unele DIESEL
![]() |
--------------------
dacia
solenza
2005, cheala
|
|
romanvs |
![]()
Post
#7
|
![]() membru autentic Group: Members Posts: 1.248 Joined: 14 January 08 From: CRAIOVA ![]() |
Eu am Monroe si pe fata si pe spate,pe gaz si sunt multumit.
|
--------------------
Hyundai
Elantra
2021 D A C I A S O L E N Z A
|
|
dj_ALExxx |
![]()
Post
#8
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 52 Joined: 27 November 07 ![]() |
Eu am bilstein schimbate de 6 saptamani si is foarte multumit,intr-adevar is umpic cam tari!
|
--------------------
dacia
solenza
2003 rapsodie
- DB 26 UYU
|
|
corbex |
![]()
Post
#9
|
![]() Desi nu pare, ma plimb cu Dacia Group: Members Posts: 8.198 Joined: 11 July 06 From: bucuresti ![]() |
DJ_alexxx, simti o schimbare semnificativa in comportamentul masinii cu amortizoarele noi?
Din ambele puncte de vedere, confort si stabilitate. Sint dintre cei cu amortizoare moi si masina-mi pare cam "barcutza" This post has been edited by corbex: 29 Feb 2008, 08:58 |
--------------------
dacia
solenza
2005, cheala
|
|
marius80_eugen |
![]() ![]()
Post
#10
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 7.978 Joined: 9 December 05 From: Bucuresti ![]() |
Dimineatile de iarna parca mergi cu caruciorul de butelii , iar vara , dupa 5 - 10 min de mers prin gropi si santuri zici ca ai barca .
Eu NU sunt deloc multumit de amortizoarele de fabrica !!! Daca sunt 2-3 pers in masina , in curbe masina se face barca . Eu le am de anul trecut , vre-o 8 luni , si mare prostie am facut ca mi-am luat de "origine" ca sunt prea moi . Si cele vechi la fel erau dupa vre-o 3 nai jumate , iar cele de pe spate sunt la fel de moi . Daca pun 2 pers si ceva bagaje in spate se aude cum atinge in spate ceva . Culmea e ca se aude ca roata atinge , dar nu se vede nimic , nici pe arc , nici pe aripa . Pot spune in in primele 3 luni se simtea ca era mai tare suspensia pe fata , cand erau amortizoarele noi , apoi ... pur si simplu nici o diferenta intre cele noi si cele vechi la tarie . |
--------------------
Reno / de toate
Reno
2003 - 2017
|
|
mark`` |
![]()
Post
#11
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.826 Joined: 12 February 06 From: Tg.Mures ![]() |
Mariuse ai aici alt Marius (eu) caruia ii se intampla exact ca la tine, atinge ceva in spate cand iau o curba mai tare sau trec un hop cu viteza cand masina e incarcata. Cauza? Uitete putin la aparatoarea de noroi din spate. Cum e mai lasata masina atinge de asfalt. M-am agitat si eu un pic pana mi-am dat seama.
|
--------------------
Dacia
Spring
2023
|
|
mike_maniack |
![]() ![]()
Post
#12
|
Membru Maniack Group: Members Posts: 45 Joined: 12 October 07 From: Bucuresti ![]() |
lamuritima si pe mine cu expresie "zici ca e barca" ca nu imi dau seama.
![]() Am fost in service si mie mi-au zis ca ar trebui schimbate alea de pe fata, cum iti dai seama cand sunt duse amortizoarele?poate ma lamureste si pe mine cineva.Multam. |
--------------------
Dacia
Solnitza
2004 Clima
|
|
YR-ZBG |
![]()
Post
#13
|
![]() membru sufletist Group: Members Posts: 814 Joined: 4 April 07 ![]() |
masina e "barcuta" atunci cand incepe sa valseze...
gandeste-te la filmele americane unde vezi masinile alea cum se bataie... sau altfel spus inchipuieti ca pe masina ai avea doar arcuri (nu si amortizoare)...practic la o denivelare masina ar incepe sa se legene (barcuta). Acum despre amortizoare...rolul lor e sa amortizeze rapid oscilatiile arcului. Deci daca te apesi pe coltul masinii ea se va lasa apoi teoretic revine si gata. Daca in schimb continue sa se bataie amortizoarele sunt duse. (nu e chiar cea mai fericita explicatie...) daca amortizoarele sunt prea tari atunci la un damb risti sa iti musti limba...iar daca sunt prea moi poti sa dai cu scutul... |
--------------------
Dacia
Sandero
2009 Slz....buna masina...
|
|
einstein1984 |
![]()
Post
#14
|
![]() fan Dacia Group: Members Posts: 21.492 Joined: 12 November 05 From: Bucuresti ![]() |
|
--------------------
daca nu ai o toyota
4X4,ai gresit
masina
- negru pe alb
|
|
corbex |
![]()
Post
#15
|
![]() Desi nu pare, ma plimb cu Dacia Group: Members Posts: 8.198 Joined: 11 July 06 From: bucuresti ![]() |
QUOTE(mike_maniack @ 3 Mar 2008, 13:35) lamuritima si pe mine cu expresie "zici ca e barca" ca nu imi dau seama. ![]() Am fost in service si mie mi-au zis ca ar trebui schimbate alea de pe fata, cum iti dai seama cand sunt duse amortizoarele?poate ma lamureste si pe mine cineva.Multam. Cum e cu "barca" ti-a explicat YR-ZBG. Eu adaug doar ca efectul de barca nu apare doar daca ai amortizoarele "duse". Pot sa fie in perfecta stare dar prea moi. A, uite aici un exemplu de "barca" ! This post has been edited by corbex: 3 Mar 2008, 21:01 |
--------------------
dacia
solenza
2005, cheala
|
|
mike_maniack |
![]()
Post
#16
|
Membru Maniack Group: Members Posts: 45 Joined: 12 October 07 From: Bucuresti ![]() |
k inca nu e barca:)
Nu imi fuge de cur cand pun frana brusca. |
--------------------
Dacia
Solnitza
2004 Clima
|
|
marius80_eugen |
![]() ![]()
Post
#17
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 7.978 Joined: 9 December 05 From: Bucuresti ![]() |
Fugitul de fund nu are de-a face cu "barca" , ci atunci cand pui frana se lasa mult de bot si se ridica de fund , transferand prea multa greutate pe fata si ai senzatia ca te duci ca sania .
QUOTE(mark`` @ 3 Mar 2008, 11:21) Mariuse ai aici alt Marius (eu) caruia ii se intampla exact ca la tine, atinge ceva in spate cand iau o curba mai tare sau trec un hop cu viteza cand masina e incarcata. Cauza? Uitete putin la aparatoarea de noroi din spate. Cum e mai lasata masina atinge de asfalt. M-am agitat si eu un pic pana mi-am dat seama. Nu ating pe spate aparatorile , pt ca este distanta mare de la ele la asfalt . La mine pe fata se aude contactul dintre roata si aparatoarea contra-aripii in curba cand iau si hopuri , iar pe spate se aude numai daca am greutate si se aude ca si cum ajunge la un fel de limitator , in momentul in care se aude zgomotul acela , practic suspensia fiind tare beton si nemaiavand loc sa mai amortizeze nimic . De asta eu cand fac nebunii pe la munte merg cu inca o pers , maxim doua , doar una fiind pe bancheta din spate , iar portbagajul semi-plin . Altfel , daca nu am conditii , ma abtin de la nebunii . QUOTE(mike_maniack @ 3 Mar 2008, 12:35) lamuritima si pe mine cu expresie "zici ca e barca" ca nu imi dau seama. ![]() Am fost in service si mie mi-au zis ca ar trebui schimbate alea de pe fata, cum iti dai seama cand sunt duse amortizoarele?poate ma lamureste si pe mine cineva.Multam. Apesi pe ele si trebuie sa revina o singura data . Adica apesi si ea revine , dupa care trebuie sa ramana pe loc . DACA face mai multe oscilatii , amortizoarele tale sunt duse ! Ideal ar fi sa fie greu si sa te apesi pe ea ... dar cu cat mergi mai mult cu ea si e mai cald afara , cu atat e mai usor sa te apesi pe ea . |
--------------------
Reno / de toate
Reno
2003 - 2017
|
|
corbex |
![]()
Post
#18
|
![]() Desi nu pare, ma plimb cu Dacia Group: Members Posts: 8.198 Joined: 11 July 06 From: bucuresti ![]() |
In film sint efectele duse la extrem. Simpla leganare e destul sa te puna pe ginduri, dupa ce-ti fuge fundul nu prea mai conteaza.
|
--------------------
dacia
solenza
2005, cheala
|
|
cristi.r |
![]()
Post
#19
|
Membru ... din cand in cand Group: Members Posts: 1.721 Joined: 14 March 06 ![]() |
Mai bine ati lasa amortizoarele "de origine". Solenza nu are o caroserie prea rigida pentru a "sustine" denivelarile pe o durata lunga de timp. Acest lucru a fost rezolvat de dacia prin niste amortizoare "moi".
Pe langa acest inconvenient, Solenza nici nu are o distributie a maselor foarte fericita si de aceea se lasa tare de tot pe spate cand este incarcata. marius80, amortizoarele nu au legatura cu "lasatul" masinii. Acolo este vorba despre arcuri, care intr-adevar sunt si alea moi. Insa te las pe tine sa faci deosebirea intre arcuri moi si amortizoare moi ![]() |
--------------------
megane
diesel
2006
|
|
corbex |
![]()
Post
#20
|
![]() Desi nu pare, ma plimb cu Dacia Group: Members Posts: 8.198 Joined: 11 July 06 From: bucuresti ![]() |
Cred ca ai dreptate. Asta-i masina, cu ea defilam. Din rahat-bici, nu se poate...
![]() |
--------------------
dacia
solenza
2005, cheala
|
|
marius80_eugen |
![]() ![]()
Post
#21
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 7.978 Joined: 9 December 05 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(cristi.r @ 4 Mar 2008, 18:24) Mai bine ati lasa amortizoarele "de origine". Solenza nu are o caroserie prea rigida pentru a "sustine" denivelarile pe o durata lunga de timp. Acest lucru a fost rezolvat de dacia prin niste amortizoare "moi". Pe langa acest inconvenient, Solenza nici nu are o distributie a maselor foarte fericita si de aceea se lasa tare de tot pe spate cand este incarcata. marius80, amortizoarele nu au legatura cu "lasatul" masinii. Acolo este vorba despre arcuri, care intr-adevar sunt si alea moi. Insa te las pe tine sa faci deosebirea intre arcuri moi si amortizoare moi ![]() Amortizoarele de origine sunt prea moi ! SI dupa ce am cheltuit destul pe schimbat si modificat am ajuns la concluzia ca masina asta poate , asta face . Si intr-adevar , daca pui amortizoare tari se duc bucsele si tot ce e parte mecanica in miscare . Arcurile in principiu isi pastreaza proprietatile de "tarie" si cu ele m-am obisnuit . Problema este la amortizoare , care ele isi modifica f mult proprietatile de amortizare si de reactie in functie de incarcarea masinii , de temperatura si de folosire temporara . Am avut vre-o 3 luni amortizoare intarite pe fata , cu aceleasi arcuri care le am si acum si era alta treaba . Abia puteai sa te apesi pe masina , la curbe abia se lasa f putin in lateral si atunci aveai putin confort abia daca avea vre-o 2 pers in masina si macar plinul facut . Distributia maselor la Solenza o consider mai buna decat la berlina de exemplu , unde se face salupa . La mine nu se ridica de fata prea mult , dar problema este la diferente de nivel si hopuri . Adevarata problema a distributiei maselor este la franare puternica si la demaraj puternic . Atunci observi ca , desi ai geometria abia facuta si franele impecabile masina nu accelereaza drept si nici nu franeaza drept si mereu ai nevoie sa o redresezi din volan . Da , ideal ar fi inlocuirea amortizoarelor si a arcurilor , precum si a bucselor cu kituri sport , care sunt calculate si realizate pentru un singur scop : rezistenta la socuri . Si langa astea s-ar potrivi si un kit de rigidizare a caroseriei , intre amortizoare si inlocuirea barii de torsiune cu una mai groasa si dintr-un material mai bun . Nu am gasit nici un kit care sa se potriveasca si m-am saturat de modificari "in parcare " . Daca era Clio se gasea , dar daca marii ingineri nu s-au gandit sa faca aceeasi suspensie ... ce sa-i faci . Te mai miri de ce e reclama cu " nu o vezi prin service " la Clio si la Dacia nu auzi decat " pe drumul cel bun " ( adica fii atent la gropi , ca drumul e ala bun ) . Idei sunt multe , dar daca nu se produc piese de tuning pentru Solenza ce sa-i facem ? Sa ma apuc sa cumpar tot felul de piese si apoi sa le adaptez ? Asta e chiar nebunie sa te trezesti ca ti-o ia roata inainte dupa vre-o groapa mai mare . |
--------------------
Reno / de toate
Reno
2003 - 2017
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 18th June 2025 - 22:05 |