Sectiunea tehnica
![]() ![]() ![]() |
Sectiunea tehnica
tiberiu.anghel |
![]()
Post
#1
|
||
Membru autentic Group: Members Posts: 940 Joined: 23 November 06 ![]() |
|
||
--------------------
-
-
-
|
|||
C a t a l i n |
![]()
Post
#2
|
![]() ______________________ Group: Members Posts: 12.175 Joined: 21 August 06 ![]() |
Și eu consider foarte bună inițiativa lui SorinV, și îmi pare rău că au dispărut acele topicuri.
|
--------------------
-
-
- Când vrei și, și, iese nici, nici!
|
|
argon |
![]()
Post
#3
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
aia cu repararea electromotorului e mai potrivita la "tutoriale tips&tricks", de restul nu ma pronunt, tot forumul, mai putin "alte discutii" e o sectiune tehnica practic.
EDIT: nu am luat in calcul ca pe reno nu exista sectiune tutoriale, pe Daciaclub este demult. Nu am inteles niciodata de ce unele sectiuni sectiuni sunt comune altele nu, ma rog, alta poveste. De exemplu: eu nu intru deloc pe reno , dar posturile mele apar pe sectiunile comune, si nu stiu de unde a postat cel caruia i-am raspuns de exemplu. ![]() This post has been edited by argon: 1 Mar 2008, 15:14 |
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
tiberiu.anghel |
![]()
Post
#4
|
Membru autentic Group: Members Posts: 940 Joined: 23 November 06 ![]() |
De acord cu tine in ceea ce priveste tutorialul cu repararea electromotorului.
Intr-adevar, majoritatea forumului poate fi privita ca o sectiune tehnica. Dar, acolo erau scrise o serie de "articole", care nu faceau referire stricta la un vehicul anume. Informatii utile, de baza, fara detalii tehnice inutile poate pentru unii, care pot forma o introducere in tehnica automobilului. Iar daca s-ar pastra ideea de contributie strict cu "articole" individuale, fara intrebari ciudate, deplasate, prostesti ar fi perfect. |
--------------------
-
-
-
|
|
SorinV |
![]()
Post
#5
|
Membru autentic Group: Members Posts: 1.321 Joined: 28 January 04 From: a ![]() |
Topicurile acelea le-am sters eu ca urmare a unor discutii fara rost. Topicurile erau incepute de mine si completate de alti useri fata de care imi cer scuze pt munca depusa.
Concluzia este ca nu este agreata existenta unei astfel de sectiuni decat daca pot fi postate intrebari si comentarii fara sens. Cum eu nu sunt de acord cu asta am considerat ca e mai bine sa nu existe. Totodata sunt useri care considera ca oricum cine posteaza la sectiunea tehnica face un plagiat, sau oricum habar nu are dar se apuca sa traduca nu stiu ce articol. Prin urmare nivelul tehnic de acolo (eu am intentionat sa il tin absolut de baza pt a fi cu adevarat flositor) este considerat prea scazut si aici citez un nemultumit ,,pe vremea mea imprumutam cursurile altfel,,. Astept adminii sa decida daca sectiunea dispare sau vine un alt moderator. Imi cer scuze celor ce o considerau utila. |
--------------------
a
a
a
|
|
einstein1984 |
![]()
Post
#6
|
![]() fan Dacia Group: Members Posts: 21.386 Joined: 12 November 05 From: Bucuresti ![]() |
Si nu se poate crea o zona cu articole, nu topicuri? Articole create si postate de un moderator/admin, pe baza unor texte primite pe PM de la membri? Asa nu are nimeni loc de pus intrebari stupide.
Sau ca si topicruile de regulament, sa fie mentinut inchis si completat din cand in cand de moderator. |
--------------------
daca nu ai o toyota
4X4,ai gresit
masina
- negru pe alb
|
|
klaus |
![]()
Post
#7
|
![]() 步步 Group: Moderatori Posts: 19.062 Joined: 4 August 02 From: Bucuresti ![]() |
Eram curios daca isi mai aduce cineva aminte de http://www.daciaclub.ro/wiki/index.php/Pag...principal%C4%83 ...
|
--------------------
Scenic III 1.9 dCi
-
-
- - E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
|
|
SorinV |
![]()
Post
#8
|
Membru autentic Group: Members Posts: 1.321 Joined: 28 January 04 From: a ![]() |
da stie lumea. Eu chiar am editat cate ceva peacolo. EXISTA ALTERNATIVE PRIN URMARE.
|
--------------------
a
a
a
|
|
tiberiu.anghel |
![]()
Post
#9
|
Membru autentic Group: Members Posts: 940 Joined: 23 November 06 ![]() |
Sectiunea tehnica, in modul in care cred eu ca a fost gandita, nu trebuie sa contina intrebari sau discutii pro-contra pe un anumit subiect. Ar trebui sa contina doar articole corecte postate de useri. O regula stricta valabila doar acolo care sa pedepseasca orice fel de abatere cu cateva zile de ban cred ca i-ar linisti pe cei care vor sa posteze comentarii deplasate.
Pentru a inlatura si problema plagiatului, nu vad de ce sa nu se mentioneze sursele, bibliografia. Chiar si pentru o simpla traducere a unui alt articol. Perfect de acord cu tine in ceea ce priveste nivelul de aprofundare a informatiilor de acolo. La urma urmei nu sunt toti de pe forum ingineri AR. Cine doreste sa aduca adaugiri corecte, mai in detaliu, este liber sa o faca. Poate fara sa intre in detalii de genul "modele dinamice cu x grade de libertate" sau "sigma admisibil" si alte bazaconii. Ar fi bine daca ar fi structurat ca o enciclopedie. Cred ca ar fi o munca destul de anevoioasa pentru un moderator sa completeze din cand in cand topicurile pe baza mesajelor private primite. Ar fi poate mai simpla o pedepsire mai aspra a intrebarilor stupide. Legat de wiki, este o varianta foarte buna, dar poate unii ( eu spre exemplu ) nu au editat niciodata o pagina si habar nu au cum se face. Totusi, poate nu e greu... |
--------------------
-
-
-
|
|
argon |
![]()
Post
#10
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
QUOTE(tiberiu.anghel @ 3 Mar 2008, 11:32) nu trebuie sa contina intrebari sau discutii pro-contra pe un anumit subiect. Ar trebui sa contina doar articole corecte postate de useri. corect, in caz contrar s-ar confunda cu restul forumului, dar eu as transforma-o in sectiune tehnica-tutoriale, ca tot ziceam ca pe Reno nu exista, in care omul mai citeste ceva util, cum face una alta, nu doar se uita ca la enciclopedia la probleme cu care nu prea are tangenta in general. |
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
vis-a-vis |
![]()
Post
#11
|
![]() DaciaClubber Group: Members Posts: 7.893 Joined: 20 June 05 From: Bucuresti ![]() |
Subiectele nediscutate sub forma de dialog pe un forum, sunt ca nunta fara lautari.
Sunt de acord ca de multe ori se comenteaza paralel cu subiectul sau in necunostinta de cauza, dar nici cel mai mare guru al tehnicii nu detine adevarul absolut... parerea mea. |
--------------------
Dacia
Logan MCV
1.5 DCi Life is a journey, not a destination.
|
|
SorinV |
![]()
Post
#12
|
Membru autentic Group: Members Posts: 1.321 Joined: 28 January 04 From: a ![]() |
poi si atunci de ce o sectiune tehnica? Pentru discutiile de tipul celor mentionate de tine exista forumul. TOT FORUMUL. Si majoritatea topicurilor sunt nefolositoare. Cine sta sa citeasca 20 de pagini de posturi ca sa vada ce ulei ii trebuie?!
Ca sa nu ma spun ca oricum nu o sa priceapa pt ca sunt atat de multe pareri (majoritatea gresite) incat tot ce o sa obtina este o durere de cap si doua trei cascaturi de somn. Aia era ideea. Direct la subiect si foarte pe scurt. Daca intreaba 1 si raspund 50 fiecare cu versiunea lui s-a terminat totul, sau pe scurt devine cafenea. |
--------------------
a
a
a
|
|
adi_ar |
![]()
Post
#13
|
![]() Membru autentic si conservator Group: Moderatori Posts: 4.437 Joined: 23 February 07 From: Arad ![]() |
1. Daca Sectiunea Tehnica raspunde (ordonat, competent, scurt si la obiect) la problemele ridicate de useri, ar fi excelent sa existe.
Pentru o maxima pertinenta se poate proceda oarecum asa cum s-a propus: se trimite eventuala intrebare PM moderetorului iar acesta (eventual ajutat de o echipa de redactori) da un raspuns. 2. Daca Sectiunea Tehnica va astepta sa se posteze articole care sa acopere toata problematica vor trece multi ani pana cand se va inchega ca o enciclopedie acoperitoare si vor trebui sa fie certificati printr-o metoda oarecare cei care pot sau nu pot sa scrie acolo, eventual sa-si asume cineva sarcina de a filtra articole propuse. Asa ca: - a arunca anatema desuetului, a incompetentei si ignorantei pe "majoritatea topicurilor" care "sunt nefolositoare" seamana cu o ofensa colectiva. - inlaturarea discutiilor inseamna o redefinire a forumului. - ar trebui definite exact "intrebari ciudate, deplasate, prostesti" etc sa stie "ignorantii" ce pot si ce nu pot; - a dezbate public acum, dupa ce articolele scrise pana acum au disparut, discutiile colaterale au esuat iar atitudinea de nemultumire este evidenta, nu cred ca poate avea rezultate favorabile. In concluzie: 1. Sectiunea Tehnica exista; 2. Sectiunea Tehnica are un (singur) moderator care poate decide ce si cum ramane; 3. Moderatorul Sectiunii Tehnice a hotarat stergerea topicelor, respectiv a unor postari si da socoteala pentru aceasta decizie numai administratorilor. Ce se dezbate aici ? |
--------------------
Renault
Megane 2.1 Sedan
1.5 dCI 2005 iGO 9.6.29.357899
|
|
YRX |
![]()
Post
#14
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 5.050 Joined: 6 July 06 From: Bucuresti ![]() |
Mai, eu cred totusi ca ideea cu "coltul tehnic" era binevenita. Se puteau discuta lucruri interesante pentru toata lumea. Chiar si topic-urile care au fost sterse aveau mare potential de a aduce ceva nou, nu numai de pareri pro si contra.
Pentru SorinV Topic-urile disparute se mai pot aduce cumva, fie la tutoriale fie la diverse? Daca da, ar fi excelent. |
--------------------
Dacia
Logan
2005 Ambition 1.6 MPI
|
|
adi_ar |
![]()
Post
#15
|
![]() Membru autentic si conservator Group: Moderatori Posts: 4.437 Joined: 23 February 07 From: Arad ![]() |
Mai, nu citesti ca la Sectiunea tehnica nu se discuta, nu se pun intrebari si nu se dezbate ! Asa ca NU "se puteau discuta lucruri interesante pentru toata lumea".
"Sectiunea tehnica NU este destinata discutiilor libere ci doar postarii de informatii/articole corecte pentru cei ce vor sa invete ceva." - < Regulament - Sectiunea Tehnica > Acolo se punea problema sa se scrie numai articole academice (a se citi in sens de expunere de nivel inalt, nu peiorativ !!!) dar nu era clar cine si cu ce masura certifica nivelul. Unele tentative de a completa sau comenta au fost sanctionate iar acest lucru a dus la "criza sectiunii tehnice". In final, calificativul de "cafenea", generalizata, pusa forumului, in care "1 intreaba si 50 raspund", zic eu ca este cel putin neinspirata si o ofensa publica, dupa mine, atata timp cat o seama de oameni s-au straduit sa transmita cunostinte utile si au cautat se sistematizeze forumul astfel incat informatiile sa fie cat mai usor de accesat si regasit. De aceea, mai sus , am propus varianta: intreaba cine vrea si raspunde 1. Nu sunt convins ca poate functiona dar se poate incerca. Cat despre articole "corecte", ramane de vazut cine si cum se certifica corectitudinea acestora. Deocamdata decizia luata de moderatorul sectuinii este de a retrage articolele proprii si aceasta decizie trebuie respectata. Nota: Atentie, nimeni nu a pus in discutie calitatea, nivelul sau utilitatea articolelor lui SorinV !!! |
--------------------
Renault
Megane 2.1 Sedan
1.5 dCI 2005 iGO 9.6.29.357899
|
|
xcss |
![]()
Post
#16
|
![]() Born to Be Epic Group: Members Posts: 1.669 Joined: 24 August 07 ![]() |
Daca mi se permite sa imi dau cu parerea, cred ca denumirea de Sectiune tehnica nu e prea bine aleasa, pentru ca da nastere exact discutiilor de mai sus... Daca ar fi usor modificata, ar fi genial, mai ales ca ideea mi se pare foarte utila.
|
--------------------
-
-
- Mit der Dummheit kämpfen Götter selbst vergebens.
|
|
SorinV |
![]()
Post
#17
|
Membru autentic Group: Members Posts: 1.321 Joined: 28 January 04 From: a ![]() |
@ adi_ar
1. spune domnule ce posturi am sters eu si cui?? 2. Cati oameni au scris cate ceva peacolo? Si cati au vizitat respectiva sectiune? 3.De unde a aparut ideea cu articolele academice cand tocmai eu am spus ca trebuie sa fie la un nivel acceptabil pt toti? Singurul lucru care trebuia sa lipseasca era stilul stupid de a pune intrebari. Exista topicuri cu absolut tot ceea ce scrisesem eu la sectiunea tehnica, si in acele topicuri sunt zeci de pagini unde se repeta la nesfarsit intrebari! Cu ce folos ca exista daca nimeni nu le citeste! 4. Daca sunteti atat de impartial si va pricepeti de ce nu moderati dvs aceasta sectiune. Si puteti scrie in ea tot ce doriti si cum doriti si la ce nivel doriti! La vorbe si critici sariti toti in sus si aruncati cu noroi da vad ca de pus un articol la sectiunea respectiva ioc. Usor e sa dai din gura si sa spui ca ai nu e bine aialata mai trebuie nu stiu cum. Tipic romanesc. Sute si mii de posturi prin tot forumul si pe la taote categoriile da cand vine vorba de rezolvarea unei probleme tacere totala. ORICINE vrea sectiunea tehnica poate sa o aiba si sa o administreze cum doreste. |
--------------------
a
a
a
|
|
tiberiu.anghel |
![]()
Post
#18
|
Membru autentic Group: Members Posts: 940 Joined: 23 November 06 ![]() |
E cat se poate de normal ca au fost sanctionate comentariile de la sectiunea tehnica. Rugulamentul de acolo specifica lucrul asta.
Nu vad de ce " 1 intreaba si 50 raspund " ( as completa eu cu " 40 sunt pe langa " )reprezinta o ofensa publica. Asta se intampla. Seama aia de oameni de care amintesti poate isi gaseste locul de desfasurare la Sectiunea Tehnica. Varianta "intreaba cine vrea si raspunde 1" este valabila acum pe majoritatea forumului, nu crezi? Corectitudinea articolelor cred ca poate fi usor verificata de moderatorul sectiunii. |
--------------------
-
-
-
|
|
adi_ar |
![]()
Post
#19
|
![]() Membru autentic si conservator Group: Moderatori Posts: 4.437 Joined: 23 February 07 From: Arad ![]() |
Imi place,
Una spun si alta "traduceti" iar apoi vorbiti de "tipic romanesc". N-am sa reiau totul dar "ofensa publica" se refera la QUOTE ... calificativul de "cafenea", generalizata, pusa forumului, in care "1 intreaba si 50 raspund", zic eu ca este cel putin neinspirata si o ofensa publica ... unde ultima propozitie se refera la "calificativul de 'cafenea'" nu la numarul celor care pun intrebari, care era un citat la cele spuse de domniile voastre. As putea sa reiau totul punct cu punct dar n-are rost, puteti citi si singuri. Amnadoi (tiberiu.anghel si SorinV) aveti un prea inalt nivel de perceptie ca sa nu intelegeti. Ca sanctiunile au fost corecte, in contextul regulamentului, este perfect adevarat . Chiar si eu am scris un post "pe langa", mi-a fost sters, mi-am cerut scuze lui SorinV si am mers mai departe, care-i problema ?!? Acum, in traditia acestui topic, o sa-mi spuneti ca de aceea sunt nemultumit. Acum, insa, va intreb eu ce inseamna "corect" ? Daca eu intreb "Unde mai gasesti motorina E3?", la articolul legat de caracteristicile E3-E4 (cazul meu de greseala) este incorect ? Eu zic ca nu, nu mai gasesti ! Ca este offtopic sunt de acord, dar este corect si reprezinta intrebarea fireasca (si prosteasca, daca vreti), dupa mine, la un articol in care ni se spune ca motorina E4/5 dauneaza motoarelor E3. Un raspuns, venit de la un om cu evidente cunostinte in domeniu, ar "linisti" apele. Asa ... ramai cu intrebarea (prosteasca). Despre asta vorbesc atunci cand spun ca nu exista o "masura" iar supra-reactiile nu pot decat sa degenereze. Atunci cand faceti aceste aprecieri oarecum intolerante vis-a-vis de novici, v-ati gandit vreodata cati oameni s-au bucurat gasind raspunsuri la intrebarile lor marunte, prostesti, printre "zecile de raspunsuri aiurea" date in urma experientelor personale ? "Trancaneala" de pe forum are tocmai rostul de a nu separa userii in novici si experti. De ce trebuie vulgarizata ? Am facut si o propunere pentru umplerea "gap"-ului - o subsectiune Discutii la Sectiunea Tehnica, cu titluri identice (si numai) unde oamenii sa poata continua dezbaterile si intrebarile aiurea, respectiv sa-si dea cu parerea fara grija de a fi "catalogati". @SorinV Una peste alta, ultima ta propozitie, in ultimul post, ilustreaza tot ceea ce a devenit o "problema". In ce ma priveste, crede-ma pe cuvant (si vei avea si dovada la un moment dat), ai fi avut tot sprijinul, in ce mod ai fi dorit, daca: - nu existau afirmatii de genul "ORICINE vrea sectiunea tehnica poate sa o aiba si sa o administreze cum doreste." - plecai urechea la parerea (nu sfatul, nu indicatiile) tuturor, fara "calificative". NU, nu sunt "impartial" dar ma straduiesc sa fiu si NU, nu ma pricep la motoare si nici nu am pretentii dar sunt sofer destul de priceput, am o masina si as dori sa stiu cat mai multe despre ea, respectiv sa stiu ce se intampla pe sub capota. Exista domenii, insa, unde pretind sa se tina cont de opinia mea, argumentat si justificat. In incheiere: 1. Sectiunea Tehnica exista, nu vad care-i subiectul topicului ; 2. Sectiunea Tehnica are un (singur) moderator care poate decide ce si cum ramane; 3. Moderatorul Sectiunii Tehnice a hotarat stergerea topicelor, respectiv a unor postari si da socoteala pentru aceasta decizie numai administratorilor si nu depinde decat de el sa se consulte sau sa se inconjoare de oamenii care acum scriu (mai mult sau mai putin competent) la "cafeneaua" mare. Scriind de unul singur, asa cum s-a intamplat, cu mici contributii si reactii supraponderale in conditiile in care lumea nu s-a desteptat ce si cum cu aceasta sectiune, nu faci decat sa te epuizezi, asa cum am mai spus-o. PS Chiar daca acum 1 intreaba si 50 raspund sau 50 intreaba si 1 raspunde, valoarea fiecarui raspuns (doct sau novice) este data de experienta fiecaruia. Experientele personale sunt diferite si diferentiate, fiecare are alta perceptie asupra aceluiasi lucru iar acest lucru da substanta forumului, chiar daca participarea fiecaruia in parte (inclusiv a mea) este marunta. Un articol pe teme tehnice poate fi scris la nivel academic (din nou, inalt nu in sens peiorativ) dar conteaza numai sub aspect teoretic, oarecum abstract. Practic, nimeni nu va citi un articol de spre uleiuri, ca tot se facea vorbire, (si nici nu ar trebui indemnat s-o faca) inainte de a citi manualul de utilizare, unde scrie scurt si cuprinzator ce si cum. Atunci cand interesul si nivelul de cunostinte individual devine "masa critica" omul va cauta studii aprofundate, pana atunci intreaba. Ca exista si extreme ... asta-i viata ! In fine, am intervenit in acest topic nu pentru infruntare ci pentru ca resimt, in ciuda aparentelor, acelasi regret pentru eventuala disparitia a unei Sectiuni Tehnice dar n-am sa mai reiau sau intervin. In calitate de nespecialist in motoare de orice fel, personal promit sa nu mai intervin cu nimic in derularea si activitatea Sectiunii Tehnice. Numai bine tuturor ! |
--------------------
Renault
Megane 2.1 Sedan
1.5 dCI 2005 iGO 9.6.29.357899
|
|
tiberiu.anghel |
![]()
Post
#20
|
Membru autentic Group: Members Posts: 940 Joined: 23 November 06 ![]() |
Se pare ca a disparut de tot "Sectiunea Tehnica"
Pacat! |
--------------------
-
-
-
|
|
vis-a-vis |
![]()
Post
#21
|
![]() DaciaClubber Group: Members Posts: 7.893 Joined: 20 June 05 From: Bucuresti ![]() |
Paguba-n ciuperci...
|
--------------------
Dacia
Logan MCV
1.5 DCi Life is a journey, not a destination.
|
|
bygy007 |
![]()
Post
#22
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.177 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
am si eu o intrebare topicul deschis de mine si posturile cu repararea electromotorului mai exista? macar infirmatiile sa fie puse sau mutate in alta parte, eu l-am considerat util
|
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|
liviu2004 |
![]()
Post
#23
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.184 Joined: 21 November 05 ![]() |
Da, pacat de munca ta.
|
--------------------
Opel
Tigra Twintop
2005
|
|
bygy007 |
![]()
Post
#24
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.177 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
pozele le mai am cind o sa am timp o sa fac un topic special cu repararea pe undeva pe la probleme tehnice
|
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 13th May 2025 - 00:47 |