DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

2 Pages  1 2 > 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Problema La Motor 1300, HELP!!

s3v3r
post 8 Mar 2008, 13:11
Post #1


Membru incepator


Group: Members
Posts: 72
Joined: 22 March 06




Salut!
Am si eu o problema cu motorul de la dacia mea... . Pana acum cateva zile mergea uns, apoi mi s-a oprit in mers.
Am schimbat platina a vrut sa porneasca dar nimic; apoi am desfacut capacul de la colbutori si am vazut ca aveam un surub care tine tija era fisurat(aproape rupt), l-am inlocuit si acum sa zicem ca porneste dar aici incep problemele. Porneste motorul Dar dupa 2-3 sec incepre sa imi dea "rateuri" in carburator; multe rateuri ; apoi motorul se opreste ; Motorul merge doar daca il tin turat peste 2500 , dar nu are putere deloc;
Ce pot face sa nu imi mai dea " rateurile" alea in carburator??? am nevoie urgenta de masina...
Sa fie vreo supapa blocata din cele de evacuare de imi da pe admisie gazele in carburator?? Sau ce poate sa fie???



Va multumesc!!!


--------------------
dacia /Fiat 1310 lx break/G.Punto 1991/ 2008 1,4 77cp - br-11-nyc/ ct 43 BUB
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
AR-18-MOS
post 8 Mar 2008, 14:55
Post #2


( -_・) ︻デ═一


Group: Members
Posts: 6.616
Joined: 19 August 07
From: Niedersachsen




Probabil e din carburator .. unsure.gif


--------------------
BMW 730Ld '07 High Executive - AR - -
M-Benz C350CDI 7G-Tronic '12 Avantgarde
M-Benz E350CDI 9G-Tronic+ 4Matic & Airmatic
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Tiberiu-Andrei
post 8 Mar 2008, 15:37
Post #3


Om al muntelui


Group: Members
Posts: 721
Joined: 25 September 07
From: Sfantu Gheorghe




Deobicei rateurile sunt cauzate de aprindere.Verifica culbutorii,platina,bujiile si regleza avansul.
Bafta.


--------------------
Dacia 1410 1988 toamna1397 cmc - CV 03 MBO
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Kinetix
post 8 Mar 2008, 17:03
Post #4


Membru autentic


Group: Members
Posts: 826
Joined: 26 February 06
From: Iasi




Cea mai probabila cauza a rateurilor din carburator este functionarea cu amestec sarac. Apoi ne gandim la aprindere.
s3v3r, se prea poate sa se fi infundat partial jiclorul de ralanti si/sau progresiune, sau sa fi folosit o benzina cu cine stie ce suspensii in ea, care s-au depus prin carburatorul tau (mie mi s-a intamplat). Desfa carburatorul, vezi ce e infundat pe acolo si curata-l. Nu e greu.
Verifica si ce culoare au bujiile (demonteaza si analizeaza ciocul izolatorului).
O reglare a jocului culbutorilor, cum spunea si Tiberiu-Andrei, este binevenita.
Nu in ultimul rand, o benzina proasta poate sa produca simptome de motor stricat, dereglat, etc, dar situatia se remediaza dupa schimbarea benzinei.
Succes.

This post has been edited by Kinetix: 8 Mar 2008, 17:05


--------------------
Dacia 1410/'93 berlina / Tico E2 2000 - IS-##-###
Deschide ochii. Gandeste. Fara absoluturi morale ne prabusim!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
s3v3r
post 8 Mar 2008, 17:43
Post #5


Membru incepator


Group: Members
Posts: 72
Joined: 22 March 06




tin sa spun ca am si gpl pe masina si la fel face si pe gaz.
si eu ma gandeam ca e infundat carburatorul si vroiam de vreo luna sa il curat, dar nu am avut timp;
am reglat colbutorii chiar acum vreo luna (de nevoie) aia sunt chiar ok mai ales ca i-am si verificat azi. erau "in norme" la distanta.
Si la aprindere era ok platina delcou + bujii... erau 2 negre dar le-am schimbat, am pus 2 noi azi si tot asa. avansul era reglat la 1000 rpm pr gpl.
o sa scot carburatorul si o sa il spal maine.
mersi.

Alte sugestii??


PS benzina am pus numai de la Rompetrol de 95 premium; pana acum nu am avut probleme.


--------------------
dacia /Fiat 1310 lx break/G.Punto 1991/ 2008 1,4 77cp - br-11-nyc/ ct 43 BUB
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
baranga
post 8 Mar 2008, 18:46
Post #6


...eu merg cu DACIA iar tu pe jos....


Group: Members
Posts: 888
Joined: 8 February 08
From: Slobozia- IALOMITA




problema ta pare a fi condensatorul.verifica platina sa fie pusa cum trebuie,o distanta de 0.4 ,schimba condensatorul,si fa distanta la bujii 0.7 sau 0.8+reglat avansul.daca nu stii nu te bagi la avans!!!!.inca o data :schimba condensatorul!!!
P.S. Verifica acu dupa ce il schimbi cu motorul pornit daca fura curent pe la vreo fisa!!!
Mult succes!!!!!!
!!!!verifica si daca ai pus fisele bine!!!

This post has been edited by baranga: 8 Mar 2008, 18:48


--------------------
Dacia Break 1999 - 1310CL - IL 03 HLE
mi-au sters reputatia;eu o aveam cea mai mare
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
s3v3r
post 8 Mar 2008, 18:54
Post #7


Membru incepator


Group: Members
Posts: 72
Joined: 22 March 06




deci aprinderea e ok bujii fise delcou
am montat " amplificator de scanteie" ma gandesc sa nu fie ala...
imi puteti spune si mie cum trebuie sa leg in modul clasic prin condensator???
multumesc mult


--------------------
dacia /Fiat 1310 lx break/G.Punto 1991/ 2008 1,4 77cp - br-11-nyc/ ct 43 BUB
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
baranga
post 8 Mar 2008, 19:07
Post #8


...eu merg cu DACIA iar tu pe jos....


Group: Members
Posts: 888
Joined: 8 February 08
From: Slobozia- IALOMITA




ca sa ne facem intelesi!!!ai aprindere electronica???
daca da renunta pt moment la ea si trece pe modul clasic repunand in functie condensatorul,si verifica si capacul ruptorului-distribuitor(capacul de la delco) sa nu fie fisurat.


--------------------
Dacia Break 1999 - 1310CL - IL 03 HLE
mi-au sters reputatia;eu o aveam cea mai mare
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
s3v3r
post 8 Mar 2008, 19:12
Post #9


Membru incepator


Group: Members
Posts: 72
Joined: 22 March 06




capacu nu e fisurat. cum trec pe modul clasic cum ar trebui sa aratate.
Nu am facut eu trecerea pe aia "electronica".
Cum o trec pe modul clasic??


--------------------
dacia /Fiat 1310 lx break/G.Punto 1991/ 2008 1,4 77cp - br-11-nyc/ ct 43 BUB
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
baranga
post 8 Mar 2008, 19:18
Post #10


...eu merg cu DACIA iar tu pe jos....


Group: Members
Posts: 888
Joined: 8 February 08
From: Slobozia- IALOMITA




pe delco ai un surub mic(6 la cheie piulita).acest surub prinde firul conductorului de platina mobila! de acest surub legi firul condensatorului!
nu ar fi rau sa verifici si bobina!


--------------------
Dacia Break 1999 - 1310CL - IL 03 HLE
mi-au sters reputatia;eu o aveam cea mai mare
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
s3v3r
post 8 Mar 2008, 19:34
Post #11


Membru incepator


Group: Members
Posts: 72
Joined: 22 March 06




maine pe lumina o sa cobor jos si ma apuc de treaba.
mai astept idei smile.gif ms mult pt indicatii .


--------------------
dacia /Fiat 1310 lx break/G.Punto 1991/ 2008 1,4 77cp - br-11-nyc/ ct 43 BUB
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
baranga
post 8 Mar 2008, 19:36
Post #12


...eu merg cu DACIA iar tu pe jos....


Group: Members
Posts: 888
Joined: 8 February 08
From: Slobozia- IALOMITA




sa ai parte de succes!!!!!!!!
e bine sa mai ai si pe cineva care se pricepe pe langa tine.
spor la treaba si cheltuiala minima!!!!


--------------------
Dacia Break 1999 - 1310CL - IL 03 HLE
mi-au sters reputatia;eu o aveam cea mai mare
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
renotgo
post 8 Mar 2008, 20:13
Post #13


Membru autentic


Group: Members
Posts: 959
Joined: 10 September 07
From: Onesti




Dupa cum am vazut ,tu ai inlocuit surubul...cu acel surub se regleaza distanta dintre culbutor si coada supapei...ai facut-o?Daca nu ...rateuri...si risti sa arzi supapa .


--------------------
Laguna 3 Inițiale Paris 2.0 DCI . 2008
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
s3v3r
post 8 Mar 2008, 20:16
Post #14


Membru incepator


Group: Members
Posts: 72
Joined: 22 March 06




Am reglat distanta.Normal. Pai altfel nici nu dadeam la cheie. Treaba e ca scoate prin carburator gazele care trebuiesc scoase pe evacuare . din cand in cand... si nu stiu de ce cand e la relanti 900 rpm da rateu la circa 1-2 sec....


--------------------
dacia /Fiat 1310 lx break/G.Punto 1991/ 2008 1,4 77cp - br-11-nyc/ ct 43 BUB
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
renotgo
post 8 Mar 2008, 21:00
Post #15


Membru autentic


Group: Members
Posts: 959
Joined: 10 September 07
From: Onesti




Pai cauzele ar fi :jiclor principal infundat,alimentare insuficienta,culbutor gripat,supapa de admisie gripata,tija incovoiata,aer fals,scantei slabe la bujii...mai poate fi bobina defecta ,avans prea mic si cel mai simplu ar fi...apa in benzina .Elimina pe rand cauzele ! Spor la treaba !


--------------------
Laguna 3 Inițiale Paris 2.0 DCI . 2008
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
s3v3r
post 8 Mar 2008, 21:49
Post #16


Membru incepator


Group: Members
Posts: 72
Joined: 22 March 06




supapa de admisie gripata cum pot sa depistez daca e gripata?? tijele m-am uitat la ele nu is indoite


--------------------
dacia /Fiat 1310 lx break/G.Punto 1991/ 2008 1,4 77cp - br-11-nyc/ ct 43 BUB
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
renotgo
post 8 Mar 2008, 21:59
Post #17


Membru autentic


Group: Members
Posts: 959
Joined: 10 September 07
From: Onesti




Daca-i gripata, nu urca ...nu coboara ...cand invarti cu cheia motorul .E simplu !


--------------------
Laguna 3 Inițiale Paris 2.0 DCI . 2008
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
s3v3r
post 9 Mar 2008, 09:15
Post #18


Membru incepator


Group: Members
Posts: 72
Joined: 22 March 06




nU SUNT GRIPATE . urca si coboara toate le-am verificat sa functioneze da nu stiam cum se numeste exact def care am verificat-o. Ramane sa curat carburatorul si sa trec aprinderea pe modul clasic ... daca o sa ma descurc.
o intrebare : Firul care vine de la delcou la bobina il pun pe minus la bobina sau pe plus????


--------------------
dacia /Fiat 1310 lx break/G.Punto 1991/ 2008 1,4 77cp - br-11-nyc/ ct 43 BUB
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mishujkl
post 9 Mar 2008, 10:38
Post #19


posts: 0,25


Group: Members
Posts: 231
Joined: 25 June 07
From: sv




pe minus


--------------------
- - - - -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
s3v3r
post 9 Mar 2008, 15:01
Post #20


Membru incepator


Group: Members
Posts: 72
Joined: 22 March 06




revin. Am inlocuit pompa de vid, spalat carburatorul , verificat supape, colbutori.
la supape am dubii asupra unei se misca sensibil mai greu decat celelate restul sunt ok.
acum merge la relanti dar tot asa cu rateuri.
Am facut si un film cu sintomele daciei. pt cei interesati pm me.
mersi sad.gif sad.gif sad.gif sad.gif sad.gif sad.gif sad.gif sad.gif sad.gif sad.gif sad.gif sad.gif sad.gif sad.gif sad.gif sad.gif sad.gif sad.gif sad.gif sad.gif sad.gif


--------------------
dacia /Fiat 1310 lx break/G.Punto 1991/ 2008 1,4 77cp - br-11-nyc/ ct 43 BUB
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mihai0070
post 9 Mar 2008, 23:11
Post #21


NOVA Gt , 1997


Group: Members
Posts: 2.752
Joined: 5 July 06
From: Bucuresti




Posibil ca supapele de evacuare sa nu mai etanseze bine in scaun , daca lucreaza putin mai greu nu este o problema , macar stii ca ghidul acelei supape este bun biggrin.gif


--------------------
Dacia Nova LPG Benzina 1997 GT Rosu 1600cc - 1-B-5550
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
s3v3r
post 9 Mar 2008, 23:13
Post #22


Membru incepator


Group: Members
Posts: 72
Joined: 22 March 06




Ce sa fac cu dacia asta sa mearga???


--------------------
dacia /Fiat 1310 lx break/G.Punto 1991/ 2008 1,4 77cp - br-11-nyc/ ct 43 BUB
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
renotgo
post 10 Mar 2008, 12:06
Post #23


Membru autentic


Group: Members
Posts: 959
Joined: 10 September 07
From: Onesti




O sa mearga ,stai linistit ,dar pentru asta trebuie sa vada putin service-ul !GPL-ul omoara supapele ,sa stii ! sad.gif


--------------------
Laguna 3 Inițiale Paris 2.0 DCI . 2008
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
s3v3r
post 10 Mar 2008, 14:49
Post #24


Membru incepator


Group: Members
Posts: 72
Joined: 22 March 06




aham adica sa ma duc sa imi iau set nou de supape... nasol moment plus ca azi dimineata am gasit-o lovita in parcare....
are cineva idee cum schimb supapele??? ca o sa o fac si pe asta.....

10 Mar 2008, 15:22:
care e din cta si imi recomanda si mie un service bun pe aici??... plss

This post has been edited by s3v3r: 10 Mar 2008, 15:22


--------------------
dacia /Fiat 1310 lx break/G.Punto 1991/ 2008 1,4 77cp - br-11-nyc/ ct 43 BUB
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
renotgo
post 10 Mar 2008, 15:31
Post #25


Membru autentic


Group: Members
Posts: 959
Joined: 10 September 07
From: Onesti




Supapele nu poti sa le schimbi singur ,ai nevoie de multe cunostinte in domeniu.Trebuie sa treci pe la service pentru verificare si apoi reparatie.Toata problema ta se poate rezolva in cateva ore si nu costa prea mult .Daca supapele sint de vina ,ai grija pe viitor cum mergi pe GPL ...evita turatiile mari ...Dupa mine ,GPL-ul este o afacere paguboasa pentru cei ce au DACII...motoarele sint proiectate in 1943 (dupa cate stiu eu ) ... mai devreme sau mai tarziu GPL-ul le omoara asa ca economia facuta la benzina ai s-o dai pe reparatie ...


--------------------
Laguna 3 Inițiale Paris 2.0 DCI . 2008
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
s3v3r
post 10 Mar 2008, 15:44
Post #26


Membru incepator


Group: Members
Posts: 72
Joined: 22 March 06




Merci de sfat ... Pfff o idee de service in constanta???
Mecanici ceva cineva??? plssss mersi

This post has been edited by s3v3r: 10 Mar 2008, 15:53


--------------------
dacia /Fiat 1310 lx break/G.Punto 1991/ 2008 1,4 77cp - br-11-nyc/ ct 43 BUB
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Kinetix
post 10 Mar 2008, 20:57
Post #27


Membru autentic


Group: Members
Posts: 826
Joined: 26 February 06
From: Iasi




Eu zic sa nu te grabesti sa spui mecanicilor ca vrei sa iti schimbe supapele.
Daca nu ai compresie in cilindri, sau e prea mica, poti suspecta si supapele.
Fa un test de compresie. Pe mine m-a costat 25RONI anul trecut si dureaza 10-15minute. Se face cu motorul cald, filtrul de aer scos (sau racordul de la filtru scos de pe carburator), ambreiajul apasat, fisa centrala a bobinei si bujiile scoase. Trebuie sa tina demarorul in actiune minim 3-4 secunde pe fiecare cilindru.
Daca nu obtii valori normale (ai grija sa notezi valorile obtinute pe fiecare cilindru), atunci te gandesti la segmenti, supape, garnitura de chiulasa.
Succes!

This post has been edited by Kinetix: 10 Mar 2008, 20:59


--------------------
Dacia 1410/'93 berlina / Tico E2 2000 - IS-##-###
Deschide ochii. Gandeste. Fara absoluturi morale ne prabusim!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
s3v3r
post 10 Mar 2008, 23:24
Post #28


Membru incepator


Group: Members
Posts: 72
Joined: 22 March 06




motor cald... ce vremuri..... nu ma risc sa il mai incalzesc deoarece nu prea mai pot... face f urat..... maine ma duc cu masina la reparatie.....


--------------------
dacia /Fiat 1310 lx break/G.Punto 1991/ 2008 1,4 77cp - br-11-nyc/ ct 43 BUB
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Gaby_19_4you
post 10 Mar 2008, 23:52
Post #29


The Red Fury / YGY


Group: Members
Posts: 100
Joined: 3 March 08
From: bucuresti - militari




salut, daca troscane, si face cate o bubuitura cand scoate fum pe carburator probabil este din culbutor, eu am surubul de la un culbutor rupt si tot asa face, bubuie si da cu fum pe carburator! bafta!


P.S. iti tremura urat motorul ??? daca da nu merge in toate pistoanele, 3 celmai probail iti merg!

This post has been edited by Gaby_19_4you: 10 Mar 2008, 23:55


--------------------
DACIA/DACIA/RENAULT 1410/1310/SYMBOL 1.4 16V 1991 TLX / 1987 XX / 2006 FULL - 77-KIS/54-YGY/93-SNC
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
s3v3r
post 11 Mar 2008, 07:49
Post #30


Membru incepator


Group: Members
Posts: 72
Joined: 22 March 06




Va zic deseara ce are masina smile.gif Sper sa o fac azi... apropos tre sa ma duc si la politie pt accidente usoare pt portiera indoita. Are cineva idee cum sa o fac pe vreo asigurare?

11 Mar 2008, 13:09:
Gata am rezolvat masina; am refacut distributia si aprinderea; desfacut carburatorul si reglat ; merge ceas acum. Acum trebuie sa mai repar usa din dreapta spate.

This post has been edited by s3v3r: 11 Mar 2008, 13:09


--------------------
dacia /Fiat 1310 lx break/G.Punto 1991/ 2008 1,4 77cp - br-11-nyc/ ct 43 BUB
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
2 Pages  1 2 >
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 17th July 2025 - 20:30
Forum Renault