pornire, ritualul de dimineata
![]() ![]() ![]() |
pornire, ritualul de dimineata
harbulet |
![]()
Post
#1
|
||
![]() Membru Group: Members Posts: 136 Joined: 13 December 04 ![]() |
|
||
--------------------
dacia
1310
- berlina mlx Propetar de Dacie = Mecanic autentic fara diploma
|
|||
adumitrachy |
![]()
Post
#2
|
![]() Membru autohton Group: Members Posts: 915 Joined: 27 January 04 From: Iasi ![]() |
Schimba bateria in primul rand.Eu asa pateam cand aveam bateria slaba. incearca si faza cu 2-3 sprituri, da nu prea multe sa nu o inneci.
|
--------------------
Dacia 1310 L
Audi B4 quatro
1998 / 1991
- IS 04/84 DLA
|
|
RIon |
![]()
Post
#3
|
![]() pasionat Group: Members Posts: 2.835 Joined: 22 May 04 From: CJ ![]() |
Bine ai venit pe forum. daca ai timp si iti permite conexiunea, cauta, vei gasi. Daca nu, iti scriem noi aici.
|
--------------------
Skoda
Octavia 2
2005, TDI 160CP 2008, Ford Focus 115 CP
- de CJ www.raresion.ro
|
|
harbulet |
![]()
Post
#4
|
![]() Membru Group: Members Posts: 136 Joined: 13 December 04 ![]() |
bine v-am gasit la problema mea nu am gasit raspuns faza cu spriturile le stiu. bateria tine cam la 3-4 chei lungi, deci nui problema cu ea problema mea este ca daca ii dau sprit fara ritual, fac scurta la picior si degeaba cred ca isi pierde benzina din carburator dar nu stiu cauza. ritualul este cam asa deschis usa deschis capota scos furtunul de alimentare cu benzina de la carburator dat la coda(daca nu este pe cama - pusa pe cama) dat la coda pana iese benzina pe furtun pus furtun la carburator dat la coda de 4-5 ori suit in masina dat sprit tras soc si cheie la prima o ia nu o ia, la a doua sigur se invarte problema este ca ma mai grabesc cate odata si plus nu am chef sa miros a benzina in fiecare zi - mai este si frig pe deasupra. |
--------------------
dacia
1310
- berlina mlx Propetar de Dacie = Mecanic autentic fara diploma
|
|
ali73 |
![]()
Post
#5
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 81 Joined: 15 October 04 ![]() |
Nu stiu sigur , dar impresia mea este ca problema este la pompa de benzina.Ea nu trebuie sa se dezamorseze.Ceea ce faci tu , este amorsarea pompei.Benzina trebuie sa iasa la prima apasare pe coada pompei.Oricum verifica daca dimineata ai benzina in carburator care sa treaca cel putin peste jiglerul de la pompa de spritz.Daca da , parerea mea e ca pompa de benzina este de vina.
|
--------------------
Dacia
1310
- ph-73-ali
|
|
diaconuliviu |
![]()
Post
#6
|
Membru autentic Group: Members Posts: 5.569 Joined: 17 August 04 From: Space, the final frontiere ![]() |
QUOTE(harbulet @ 13 Dec 2004, 10:49) cred ca isi pierde benzina din carburator dar nu stiu cauza. la prima o ia nu o ia, la a doua sigur se invarte problema este ca ma mai grabesc cate odata si plus nu am chef sa miros a benzina in fiecare zi - mai este si frig pe deasupra. Da, la tine pierde benzina din carburator; asta in majoritatea cazurilor e din cauza pompei de repriza (de sprit); verifica membrana si stringerea/etansarea ei precum si supapele. Apoi, ar fi bine sa verifici si pompa de alimentare, dar in primul rind concentreaza-te pe pompa de repriza. ALI73, daca ar avea benzina in carburator cum spui, ar trebui sa porneasca si apoi sa se umple camera de nivel ... This post has been edited by diaconuliviu: 13 Dec 2004, 15:35 |
--------------------
Opel
Corsa
2001
- xx Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur. SSP,K! |
|
george_d |
![]()
Post
#7
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 343 Joined: 10 February 04 From: Bucuresti ![]() |
Eu nu cred ca e din amorsarea pompei. Benzina ar trebui sa ramana in camera de nivel constant. Subiectul s-a tot discutat pe forum dar nu cred ca s-a ajuns la un consens privind cauza. Se pare ca ar fi din cauza mebranei sau a garniturii de la pompa de sprit.
|
--------------------
Dacia
1210
|
|
SGN_1310 |
![]()
Post
#8
|
![]() sgn_1310 Group: Banned Posts: 484 Joined: 9 June 03 From: Buftea, judetul CALIFORNIA ![]() |
Daca vi la intalnire si confirmi acest lucru, ne putem uita la ce probleme ai tu, eventual desfacut pompa de benzina si carburatorul. Daca ti'e mai usor, mergi la un mecanic capabil. Pentru ce ai tu 100 mii de lei de verificat ti'ar ajunge ca sa platesti un mecanic serios.
De asemnea niste bujii vechi(la daciile mai vechi bujiile se fac varza in 1000 de km), platini cu distante prea mici, fise cu rezistente mari si nu in ultimul rand un acumulator vechi contribuie din plin la problema ta! |
--------------------
Dacia
1310
- B-xx-XSK Inaction it's a weapon of mass destruction.....
Agitatorul sef! |
|
teaser |
![]()
Post
#9
|
Membru incepator Group: Members Posts: 16 Joined: 6 August 04 ![]() |
salut. Am si eu problema asta numai ca la mine odata pleaca la prima cheie si de doua ori, nu asta numai cand e frig. Vara nu fac nici o pedala, nu ridic capota, pleaca la sfert. Am vorbit cu un mecanic si mi-a spus ca e posibil sa fie de la bujii ca n-ar fi de iarna, ca sunt calde sau reci, nici nu mai stiu. Ce bujii sunt recomandate pentru o dacie 1310 ca sa porneasca iarna bine? Mecanicul mai zicea ceva de niste cerculete pe corpul bujiei care tre sa fie 3, 2 sau 1.
|
-------------------- |
|
ali73 |
![]()
Post
#10
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 81 Joined: 15 October 04 ![]() |
[quote=harbulet,13 Dec 2004, 10:49]
dat la coda pana iese benzina pe furtun Eu va intreb de ce nu iese benzina din prima? Sunt de acord ca benzina poate dispare din camera de nivel,chiar am zis sa se uite dimineata in carburator;dar la prima cheie,pompa de benzina trebuie sa scoata ceva. |
--------------------
Dacia
1310
- ph-73-ali
|
|
harbulet |
![]()
Post
#11
|
![]() Membru Group: Members Posts: 136 Joined: 13 December 04 ![]() |
am fost ieri la mecanic si a reglat tacheti suna mai bine
despre ritual si a zis ca pompa de benzina este varza trebuie schimbat capacu' cu supape garnitura pompei si ca trebuie sa pun filtru pe furtun ca ar tine o rezerva de benzina pt pornire nu inteleg de ce ca am filtru de decantor de sticla pe alimentarea pompei |
--------------------
dacia
1310
- berlina mlx Propetar de Dacie = Mecanic autentic fara diploma
|
|
Ov |
![]()
Post
#12
|
![]() Academician doctor inginer, savant de renume mondial Group: Moderatori Posts: 7.522 Joined: 11 November 03 From: Bucuresti ![]() |
eu aveam o problema cu pornirea pe timp de iarna la masina lui tata. Am postat si pe forum, m-am chinuit anul trecut de mi-au sarit capacele si tot n-am facut-o.
Cand era cald afara sau motorul cald pleca la sfert, nu conta (in primul caz) daca era nepornita de 2 saptamani. Cum venea frigul, n-o mai lua nici moarta. am schimbat tot ce se putea schimba. Concluzia era ca n-are scanteie ca lumea, toate astea cu bobina noua, fise, bujii, platina, reglat avans, tot tacamu'. Acum 1 sapttamana m-am prins ce are. E un contact imperfect in blocul de contact si pierde curent p'acolo. Mi-am dat seama ca am alimentat o data bobina direct de pe + ul bateriei si a luat-o instantaneu. Acum merge fara nici o problema. |
--------------------
Dacia
1300
1972 when life gives you lemon, make lemonade
|
|
Radduu |
![]()
Post
#13
|
Membru autentic Group: Members Posts: 526 Joined: 16 April 04 From: Bucuresti ![]() |
poate sa fie si de la nivel, asa am patit si eu.
|
--------------------
Dacia
1300 /1310
1983
- B If you can't find something to live for, Then you best find something to die for
|
|
northwood |
![]()
Post
#14
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 236 Joined: 26 November 03 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(harbulet @ 13 Dec 2004, 10:49) bine v-am gasit la problema mea nu am gasit raspuns faza cu spriturile le stiu. bateria tine cam la 3-4 chei lungi, deci nui problema cu ea problema mea este ca daca ii dau sprit fara ritual, fac scurta la picior si degeaba cred ca isi pierde benzina din carburator dar nu stiu cauza. ritualul este cam asa deschis usa deschis capota scos furtunul de alimentare cu benzina de la carburator dat la coda(daca nu este pe cama - pusa pe cama) dat la coda pana iese benzina pe furtun pus furtun la carburator dat la coda de 4-5 ori suit in masina dat sprit tras soc si cheie la prima o ia nu o ia, la a doua sigur se invarte problema este ca ma mai grabesc cate odata si plus nu am chef sa miros a benzina in fiecare zi - mai este si frig pe deasupra. Aaaa.... cred (nu stiu absolut sigur) ca ai putea sari peste partea cu scosul furtunului si asteptat sa vina benzina pe el. Pur si simplu da la coada de 10 ori (sau din experienta cu scosul furtunului tine minte de cate ori e nevoie sa dai ca sa "vina" benzina), si nu mai scoate furtunul. Asa in mod cert o sa mirosi mai putin a benzina ![]() Si eu "dau la pompa" daca pornesc masina mai rar de 1 data pe saptamana, in rest nu e nevoie, porneste singura. In alta ordine de idei, mai am o observatie: la pornitul de dimineata, daca a fost foarte frig peste noapte, trage frana de mana, scoate din viteza si invarte de elicea de la ventilator inainte-inapoi macar o jumatate de tura. Facand asta, realizezi 2 lucruri extrem de utile: - "rupi" filmul de ulei solidificat la temperaturi scazute - lasi motorul intr-o faza optima pentru pornire, adica la punctul in care elicea (antrenand arborele cotit, desigur), opune cea mai mica rezistenta la inaintare, facilitand efortul minim la pornire al electromotorului. Toate astea sunt artificii pentru cei cu baterii trecute de "floarea varstei". Daca te tine bateria, pur si simplu dai la cheie 4-5-6 secunde si porneste singura, fara toate operatiile astea. |
--------------------
SKARPEA MTB
Galben_Gri
2009 Maxon CM 10 - Midland ML 145
|
|
CristianH |
![]()
Post
#15
|
![]() Membru Group: Members Posts: 187 Joined: 10 August 04 From: Sighisoara ![]() |
Din expierenta mea cu D.1310:
-supapa pompa de benzina neetansa - inlocuire corp superior si montare filtru de benzina inainte de pompa; -cui pontou (cred ca asa ii spune) cu bavura - lasa benzina din camera cu nivel constant din carburator sa fuga inapoi spre pompa si spre cilindri, datorita faptului ca este incalzit carburatorul cand opresti masina - trebuie inlocuit; -fiecare masina o ai asa cum o inveti ( un sprit vara, doua-trei iarna. Conteaza mult daca atunci cand dai cheie calci sau nu pedala de acceleratie); -bateria conteaza mult si la fel o aprindere electronica; -sa dai " lung la cheie" nu este prea indicat . Eventual atunci cand inneci masina. Atunci dai cheie cu pedala de acceleratie la podea ( fara sprituri). Sper sa-ti fie cu folos. This post has been edited by CristianH: 14 Dec 2004, 18:16 |
--------------------
Ex DACIA SOLENZA
CONFORT 1.4 mpi
/ Skoda Octavia Tour 1.9 tdi
|
|
mewtwo |
![]()
Post
#16
|
![]() LA LA LA TRA LA LA Group: Members Posts: 129 Joined: 21 April 04 From: Bucuresti ![]() |
Ritual la mine :
VARA : Un sprit, dupa care tin usor calcata pedala de acceleratie ... pornire rapida si fara probleme . IARNA : Trei - patru sprituri, soc tras la maxim...pornire rapida, motorul destul de accelerat, dar bag putin socul cand vad ca urac turatia mult ! Dupa cateva secunde mai bag socul pana se obtine o turatie de 1200 - 1300 rpm . Dupa 2-3 minute plec si gata ! |
--------------------
DACIA
LOGAN Laureate ....regimul HAMBURGHEZO-MOSIERESC.....
|
|
Dyda |
![]()
Post
#17
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 677 Joined: 30 April 04 ![]() |
harbulet
De ce crezi ca trebuie sa dai la coada dimineata - pentru ca in carburator benzina este insuficienta - de ce ? - ptr ca nivelul este mic si din alta parte nu poate lua- sunt convins ca nici putere nu are motorul tau. - reglezi la sutime nivelul de benzina Faci acest lucru dupa care povesteste cum se manifesta |
-------------------- Kox
|
|
adytt |
![]()
Post
#18
|
Membru autentic Group: Members Posts: 584 Joined: 14 December 04 ![]() |
Am avut aceeasi problema cu pompa de benzina... tot asa trebuia sa ii dau la coada dimineata ca sa porneasca in cele din urma mi s-a intepenit pompa de benzina in mers intr-o panta lucru ce se intampla foarte rar dar la mine s-a intamplat precum si multe altele.... a trebuit sa duc masina acasa tractata..
normal i-am schimbat pompa..am pus una noua (de fabrica)...merge perfect ..porneste imediat..se merita investitia. CE E NOU E NOU. Nu mai am nici o problema acum la pornire |
--------------------
DACIA
1400 TLX
1999
- AG-03-UNP
|
|
hash |
![]()
Post
#19
|
![]() calculatorist Group: Members Posts: 1.388 Joined: 13 September 04 ![]() |
La mine (-3 grade) pleaca din prima. Nu dau nici o pompa inainte. Nepornita o saptamana. La sfert. Conditia: tras socul la maxim inainte. Aprindere electronica. D 1300 clasic.
Bafta. PS. Are pompa noua. Oricum mai am una in porbagaj, de rezerva, ca se "consuma" repede supapele alea :-D |
--------------------
-
-
-
|
|
michimaus |
![]()
Post
#20
|
Membru incepator Group: Members Posts: 97 Joined: 7 October 04 ![]() |
daca dupa ce ii vine benzina in carburator o ia la cheie inseamna ca problema e strict la alimentarea cu benzina si n-are rost sa te iei si de aprindere si carburatie.teoretic ar trebui sa-ti ramana benzina in camera de nivel constant.daca nu ramane vezi pe la ce garnitura sau cui fuge.
verifica si pompa de benzina si vezi daca e buna. si referitor la pornirea la rece vezi pe la tutoriale ca era un post f detaliat despre modificari la carb si chiulasa.acolo scria si de pornirea la rece fara shoc.eu dupa ce am citit ce scrie acolo am uitat ce inseamna shocul |
-------------------- |
|
RIon |
![]()
Post
#21
|
![]() pasionat Group: Members Posts: 2.835 Joined: 22 May 04 From: CJ ![]() |
michimaus, da exact linkul, te rog.
|
--------------------
Skoda
Octavia 2
2005, TDI 160CP 2008, Ford Focus 115 CP
- de CJ www.raresion.ro
|
|
harbulet |
![]()
Post
#22
|
![]() Membru Group: Members Posts: 136 Joined: 13 December 04 ![]() |
QUOTE(Dyda @ 15 Dec 2004, 12:29) harbulet De ce crezi ca trebuie sa dai la coada dimineata - pentru ca in carburator benzina este insuficienta - de ce ? - ptr ca nivelul este mic si din alta parte nu poate lua- sunt convins ca nici putere nu are motorul tau. - reglezi la sutime nivelul de benzina Faci acest lucru dupa care povesteste cum se manifesta la coda ii dau pt ca nu are benzina in carb verificat cam asa, am scos cotul prin care trage aer di filtru si dat sprit de mai multe ori si nimic mers mai departe la pompa de benzina dat la coda si nimic scos furtunul din carb dat la coda nimic verificat daca este benzina in rezervor OK amorsat pompa benzina OK montat furtun da alimentrare carburator, dat la coada de cateva ori sprit OK tras soc pornit la sfert afara fiind dimineata si destul de frig asta a fost prima data am mai povestit in st si dr problema si am ajuns la o concluzie 1 carb neetans 2 nivelul in camera de nivel constant mic 3 pompa de benzina se dezamorseaza din cauza supapelor aaaa la pornire dupa 1 min plec fara probleme - deci putere este- mai trebuie sa treca timp pana ne obijnuim impreuna - eu&harbulet |
--------------------
dacia
1310
- berlina mlx Propetar de Dacie = Mecanic autentic fara diploma
|
|
Dyda |
![]()
Post
#23
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 677 Joined: 30 April 04 ![]() |
Iata un test f simplu ptr a verifica atit nivelul cit si pompa de benzina
Pornesti motorul , lasi sa functioneze 2,3 min, il opresti , scoti furtun alimentare benzina carburator, il pui intr-o sticla de plastic -1l, dupa care pornesti motor si il lasi pina se opreste- se termina benzina din carburator. Raportul nivel benzina carburator/debit pompa trebuie sa fie favorabil unui nivel de benzina in sticla de cca 0.75l Deci, cu toate ca pompa are un debit mic nivelul benzinei din carburator trebuie sa fie suficient ptr a asigura o functionare motor pina ce aceasta se amorseaza Incearca cu nivelul si daca tot face fite inlocuie si corp pompa aaaa... ptr putere nu ma-m referit la demaraj , ci la reprize adica esti in a 4 reduci la 50k/h dupa care accelerezi si aici spun ca nu prea ai putere ptr ca accelereaza mai lent This post has been edited by Dyda: 16 Dec 2004, 11:37 |
-------------------- Kox
|
|
driverx |
![]()
Post
#24
|
![]() --- Membru cu ralanti --- Group: Members Posts: 7.656 Joined: 21 November 03 ![]() |
Mah, io chiar nu pot sa va inteleg ce faceti cu masinile astea. Eu am dacie din 77 si in fiecare dimineata o pornesc fara propbleme. Cateodata asa porneste zici ca e pe injectie. E dreptu ca trag socu destul de mult (dar sa nu urle, mai ales pana nu face presiune la ulei), dau un sprint incet dar destul de lung (cam 1-1.5 secunde) stau asa cu acc. apasata tot cam 1-2 secunde (sa se scurga frumos benzina de pe clapeta) . Si ii dau cheie. Porneste de numa. Si am bateria asa terminata ca atunci cand pun contactu, aeroterma de abia se misca cand sunt ceva - grade afara. Cateodata, imediat dupa pornire trebuie sa mai dau doua sprituri finute daca vrea sa moara, dar dupa asta instant is revine si sta super constant.
So: cu baterie moarta, carb + aprindere reglata dupa urechi (fara carbotesturi si stroboscoape) , aprindere de Tg Mures...se poate....voi ce faceti? |
--------------------
Mitsubishi
Lancer
2008 Univega Alpina HT-LTD Disc Deore 2011
|
|
Dyda |
![]()
Post
#25
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 677 Joined: 30 April 04 ![]() |
driverx
Tu chiar le stiusi pe toate cind incepusi dragostea pentru automobile ?? uni percep mai greu alti mai deloc -importanta este perseverenta Vor veni ele si rezultatele |
-------------------- Kox
|
|
michimaus |
![]()
Post
#26
|
Membru incepator Group: Members Posts: 97 Joined: 7 October 04 ![]() |
QUOTE(FiveThreeFive @ 29 Feb 2004, 18:54) [ CUM SE CONDUCE FARA SOC?! Simplu! Carburatoarele Weber DCOE nu aveau initial soc. Rolul socului este de a imbogati amestecul la pornire. Dar carburatorul are pompa de spritz. Pentru a "emula" clapeta de soc, inainte de a porni, pompati energic si ritmic pedala de acceleratie (de vreo 3-4 ori). Vara, cu frecventa mai mica, iarna, cu frecventa mai mare. Fara a va opri din pompat pedala dati la cheie. Motorul va porni. Continuati sa pompati; daca il simtiti ca se ineaca, reducei frecventa si amplitudinea pomparii. Daca da se se opreasca din cauza amestecului slab, pompati mai tare. Vara trebuie pompat numai dimineata, sau pe racoare, cca. 5..10 secunde. Apoi motorul se stabilizeaza si e suficient sa il mai tineti inca 30 sec. usor turat (1500..2000 rpm) sa se incalzeasca. Iarna trebuie pompat cca. 15..20 sec, apoi tinut usor turat cca. 1 minut. La inceput pare complicat. Dupa ce va obisnuiti, insa, veti porni de fiecare data din prima si va veti intreba la ce naiba era bun socul. continuare in post-ul urmator postul era lung asa ca am scos exact ce trebuia |
-------------------- |
|
shaq_rose |
![]()
Post
#27
|
![]() Membru Group: Members Posts: 143 Joined: 16 March 04 From: Bucuresti - Drumul Taberei ![]() |
aplic o tactica ce da rez f bune in fiece dimineata: seara scot + baterie, curat platinile...., dimineata pun +ul, dau la rece 5-6 pedale, trag soc la 1/2 si cheie... prima cheie=pornire.
|
--------------------
DACIA
1300
- B-12-CVD Nobody is perfect, I'm Nobody !
|
|
whitesorcerer12 |
![]()
Post
#28
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 667 Joined: 15 February 04 From: Bucuresti ![]() |
omule, adica tu cureti platinile in fiecare zi?
m-as imbolnavi de nervi, imi place sa o intretin, totul arata ca nou la mine, far nici o gluma, dar sa cureti in delcou zilnic,nici asa..... |
--------------------
MEGANE
BICORP 115 CP RENAULT MEGANE BICORP, 1,6, 16V, 115 CP,192KMH
FULL OPTIONS |
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 10th June 2025 - 06:02 |