La schimbarea ambreiajului, Se rectifica volanta sau nu?
![]() ![]() ![]() |
La schimbarea ambreiajului, Se rectifica volanta sau nu?
Gheorghedracu |
![]()
Post
#1
|
||
Membru autentic Group: Members Posts: 965 Joined: 5 May 06 ![]() |
|
||
--------------------
Renault
17 Gordini
- RHJ 087 Legea limiteaza viteza, nu acceleratia.
|
|||
EUROPE_ |
![]()
Post
#2
|
![]() membru reactiv Group: Members Posts: 1.557 Joined: 2 March 06 From: Craiova ![]() |
Nu stiu, nu vreau sa-ti stric topicul, dar la a mea n-am avut santuri iar suprafata de frecare nu era adancita in volanta deloc.
Cati km are volanta aceea? |
--------------------
Renault
Fluence
2010 1.6 16v Evo Life Fieratanii dulci amare, va iubesc pe toate tare, fiare strambe drepte reci, sunteti viata mea pe veci!
|
|
mihai0070 |
![]()
Post
#3
|
![]() NOVA Gt , 1997 Group: Members Posts: 2.752 Joined: 5 July 06 From: Bucuresti ![]() |
Asa patesc toti care merg cu ambreajul pana la NITURI , un ambreaj schimbat la timp sau verificat periodic cu diferite ocazii, nu are cum sa distruga volanta in asemenea hal ,
|
--------------------
Dacia Nova LPG
Benzina
1997 GT Rosu 1600cc
- 1-B-5550
|
|
Gheorghedracu |
![]()
Post
#4
|
Membru autentic Group: Members Posts: 965 Joined: 5 May 06 ![]() |
Ambreiajul asta nu e nici pe departe la nituri. Discul nu e uzat nici macar cit sa dispara santuletele acelea ce vin din fabrica pe ferodo (materialul de frecare). "santul" la care ma refer este zona pe care "tine" discul in functionarea normala. Acolo nu e normal de fapt sa existe un sant (o zona depresionara de uzura), ci trebuie sa fie la acelasi nivel cu toata suprafata respectiva.
Masina are acum cam 96000km la bord (posibil sa fi dat peste cap de vreo doua-trei ori, habar n-am?), nu stiu cit pe ambreiajul asta dar l-am vazut pe cel dinainte (nu stiu al citilea ambreiaj din istoria masinii) si e uzat (nici ala pina la nituri) bine, dar se mai vad un pic santuletele acelea de pe suprafata de frictiune. In pricipiu un disc uzat corect. Problema ambreiajului astuia (ultimul) e ca au cedat (s-au indoit) citeva lamele din diafragma placii de presiune si probabil d-aia a inceput sa patineze din ce in ce mai rau. Suprafata uzata de la volanta s-a inrautatit din cauza ca la prima schimbare de ambreiaj nu a fost rectificata. Nu stiu exact cam care ar fi "ocaziile" de a verifica ambreiajul? In plus nu stiu cum se face altfel decit demontindu-l ceea ce e cam laborios numai ca sa constati ca totul e in regula. Cind e ceva in neregula la ambreiaj e destul de clar, asa ca filozofia mea e fa treaba bine cind umbli la el, si cind nu mai merge, e clar, e uzat, trebuie altul! In felul asta nu ai nevoie de "verificari" pe parcurs! This post has been edited by Gheorghedracu: 14 Apr 2008, 03:28 |
--------------------
Renault
17 Gordini
- RHJ 087 Legea limiteaza viteza, nu acceleratia.
|
|
Twister |
![]()
Post
#5
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 281 Joined: 4 May 05 ![]() |
Nu are treaba cu niturile, e materialul "de calitate"...
Volanta mea arata asemanator cu a ta, Gheorghedracu, ba chiar mai rau, fisurata ca un disc de frana uzat. 84.000km la data observatiei. Nu am dus ferodourile pana la nituri, nu patina, am schimbat ambreiajul pt ca s-au zmuls subit ferodourile de pe disc, le-am gasit in sute de bucatele mici si dragalase. Eu n-am apucat sa schimb volanta, ma grabeam si am lasat-o asa. Am schimbat kit-ul ambreiaj: placa, disc si rulment de presiune. Nu am nici un fel de probleme, nu "agata", nu patineaza. Are un an de cand am efectuat operatiunea. Oricum... cat mai tinem noi Daciile... This post has been edited by Twister: 13 Apr 2008, 18:00 |
--------------------
Dacia 1310L
1397cm³
1994
- CT-01-... Imi place munca: ma fascineaza. Pot sta sa o contemplu ore intregi.
|
|
mitu2002 |
![]()
Post
#6
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 339 Joined: 30 June 07 From: onesti ![]() |
merci dl gheorghe acum m-am lamurit intradevar daca se ajunge cu uzura in stadiul ala n-ar strica o rectificare a suprafetei desi eu nu am vazut niciodata asa uzura la o volanta
|
--------------------
pescariador amator
Megane 2 1.6 -16v
2006
- BC 06 AMX
|
|
Gheorghedracu |
![]()
Post
#7
|
Membru autentic Group: Members Posts: 965 Joined: 5 May 06 ![]() |
De fapt rectificarea se face tocmai ca sa nu ajungi pina acolo. N-am vazut nici eu pina acuma una chiar in halul asta, dar apoi asa cum am spus, la masinile mele volanta se rectifica fara discutii la fiecare schimbare de ambreiaj. E drept, masina nevesti-mii avea 220k km cind i-am schimbat primul ambreiaj, iar ale mele una avea vreo 150k mile iar cealalta 195k km.
|
--------------------
Renault
17 Gordini
- RHJ 087 Legea limiteaza viteza, nu acceleratia.
|
|
gogosaru19 |
![]()
Post
#8
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 217 Joined: 14 March 07 From: Bucuresti ![]() |
|
--------------------
dacia 1410
breck
1998
- B 64 SNB prea rapid prea furios , eu cu dacia tu pe jos :D
|
|
Gheorghedracu |
![]()
Post
#9
|
Membru autentic Group: Members Posts: 965 Joined: 5 May 06 ![]() |
Are cam dreptate dar nu prea stie sa citeasca. Ca si tine de altfel. Sinteti frati?
This post has been edited by Gheorghedracu: 15 Apr 2008, 18:20 |
--------------------
Renault
17 Gordini
- RHJ 087 Legea limiteaza viteza, nu acceleratia.
|
|
Minel |
![]()
Post
#10
|
![]() Pauard bai Remat Nord Group: Members Posts: 4.043 Joined: 4 April 07 From: Cluj .......Resita ,C-S ![]() |
|
--------------------
Dacia
1310-L /VW Passat
1995/1397cmc
- CS-01-TMS Mandru posesor de Dacia
|
|
HellRaiser |
![]()
Post
#11
|
![]() Oameni suntem, printre animale traim! Group: Members Posts: 87 Joined: 2 January 08 From: Bucuresti; Titan City ![]() |
Nu e mai simplu sa inlocuiesti decat sa rectifici. Evident ce nu e exorbitant ca pret, dar fiind o componenta importanta, si stiu ca are un pret de aproximativ 150 RON nu e mai bine daca o pui noua ?
|
--------------------
Dacia
1310 L
1996
- B - 72 - *** ---===*** Inca astept un raspuns concret*De ce doar pe amenzile mele scrie pretul corect ? ***===---
|
|
Gheorghedracu |
![]()
Post
#12
|
Membru autentic Group: Members Posts: 965 Joined: 5 May 06 ![]() |
As inlocui-o cu draga inima si pretul e extrem de convenabil. Din pacate posta pina in Australia unde sunt eu ar distruge orice urma de rentabilitate a afacerii. Iar aici e cam greu de imaginat ca se mai gasesc volante pentur R12 la mai bine de 30 de ani de cind a iesit ultimul din fabrica locala.
Dar iata pozele de care vorbeam, caci s-a intors volanta de la rectificat. Vedeti diferenta fata de pozele de mai sus. Image_350_.jpg ( Size: 184.52k ) Number of downloads: 1063 Image_351_.jpg ( Size: 61k ) Number of downloads: 941 Australienii astia au niste ateliere mecanice foarte bune. E o placere sa trimiti cite o piesa de pe vremea lui pazvante distrusa de uzura si terminata de rugina sa vezi cum se intoarce sclipitoare ca si cind abia a iesit din fabrica. Iti da o mare satisfactie si placere sa lucrezi la masina. Iar mai apoi, stii ca masina merge ca lumea si stii de ce. ca sa nu mai zic ca se misca rapid, vedeti si voi, in doua zile a fost gata volanta si mi-au adus si kitul de ambreiaj complet de la Valeo. Distractia a costat 85 $ rectificarea si 250$ kitul de ambreiaj. Total vreo 600RON. This post has been edited by Gheorghedracu: 16 Apr 2008, 14:18 |
--------------------
Renault
17 Gordini
- RHJ 087 Legea limiteaza viteza, nu acceleratia.
|
|
HellRaiser |
![]()
Post
#13
|
![]() Oameni suntem, printre animale traim! Group: Members Posts: 87 Joined: 2 January 08 From: Bucuresti; Titan City ![]() |
Frumos si convenabil pentru tine. Ma refer la faptul ca sigur ai iesit mai ieftin decat cu posta.
P.S. Nu stiam ca esti departe cand te sfatuiam sa o schimbi. ![]() This post has been edited by HellRaiser: 17 Apr 2008, 08:41 |
--------------------
Dacia
1310 L
1996
- B - 72 - *** ---===*** Inca astept un raspuns concret*De ce doar pe amenzile mele scrie pretul corect ? ***===---
|
|
ionut.tanase |
![]() ![]()
Post
#14
|
![]() Can't Stop Me! Group: Members Posts: 1.283 Joined: 8 September 06 From: PITESTI ![]() |
Scuze de off topic dar am o intrebare legata de schimbarea ambreiajului si anume am schimbat kitul ambreiaj iar dupa ce am montat totul la loc a trebuit sa strang piulita aceea de la cablu pana a ajuns sa-mi tina ambreiajul aproape sus de tot. Daca desfac acea piulita astfel incat sa-mi tina ambreiajul la jumate de cursa sau mai jos de jumate imi caraie cand incerc sa o bag in marsarier si in viteza 1.
Intrebarea este daca este normal sa se intample cele de mai sus la schimbarea kitului ambreiaj si daca afectez in vreun fel ambreiajul daca imi tine atat de sus. Sper ca am reusit sa fiu cat de cat coerent in exprimare astfel incat sa ma fac inteles ... Va multumesc pentru raspunsuri! |
--------------------
FORD
FOCUS
2003 DACIA 1310 .... first LOVE :-)
|
|
cosminus |
![]()
Post
#15
|
Membru Group: Members Posts: 149 Joined: 18 September 07 ![]() |
Degeaba rectifici volanta si schimbi kitt de ambreaj, daca volanta e sub cota (ma refer la grosime), sar putea ca ferodourile sa fie uzate 1/2 si o sati patineze ambreajul. Uitate in carte cat e grosimea ei admisa. E ca si la discurile de frana. Bunicul meu a facut la un prieten, care nu prea avea bani, ca sa compenseze uzura urmatorul lucru: pe disc sub ferodo a pus o tabla subtire ca sa compenseze uzura volantei. La el era asa mare uzura ca nu mergea nici cu kitt nou. Asta daca vrei sa mergi o perioada mai lunga fara probleme
|
--------------------
Dacia
Berlina
2004i
|
|
Gheorghedracu |
![]()
Post
#16
|
Membru autentic Group: Members Posts: 965 Joined: 5 May 06 ![]() |
Aicea tu poti sa judeci cel mai bine. Daca nu reusesti sa reglezi cursa "moarta" a pedalei de ambreiaj inseamna ca placa de presiune "da drumul" (isi reduce presiunea pe disc) prea tirziu sau chiar de loc. Invers, daca placa da drumul prea devreme, exista riscul ca in mers normal sa nu aplice presiunea corecta pe disc si mergi partial debreiat tot timpul. Eu as verifica in primul rind cablul de ambreiaj care e posibil sa fi pierdut citeva fire (se pot rupe) sau s-a intins pur si simplu. E posibil ca noua placa d epresiune sa fie mai "tare" si atuncea un cablu obosit se intinde sub efortul tensiunii inainte sa actioneze asupra placii de presiune. Daca cablul e in regula totusi, atunci e posibil ca placa e prea moale, motiv pentru care numai jumatate din cursa pedalei (cind o faci sa tina la jumatate ii reduci practic cursa de actionare a ambreiajului la jumatate) nu e de ajuns si nu se face debreierea completa (d-aia ciriie).
Asta in ipoteza ca volanta e in regula. Daca volanta e prea uzata (asa cum am aratat mai sus exista o dimensiune critica de la fata volantei pina la suprafata pe care tine discul) atuncea trebuie sa o rectifici. Dimensiunea de care vorbesc pentru tipul de ambreiaj pe care il am eu in poze este de 12.4mm. Daca e mai mult, ambreiajul nu tine. Daca e mai putin, s-ar putea sa nu decupleze total (apare ciriiala de care vorbesti), si atuncea trebuie sa folosesti mai mult din cursa pedalei ca sa decupleze. In orice caz, daca ajungi sa suspectezi volanta verifica exact ce model ai si cit trebuie sa fie cota critica dintre suprafata pe acre se ataseaza placa de presiune si suprafata pe care calca discul. Succes! |
--------------------
Renault
17 Gordini
- RHJ 087 Legea limiteaza viteza, nu acceleratia.
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 10th May 2025 - 11:52 |