DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Problema cutia de viteze, Intra greu in a-I-a

bogdangl
post 22 Apr 2008, 14:06
Post #1


Membru incepator


Group: Members
Posts: 50
Joined: 25 November 07
From: Galati




Treaba este urmatoarea. Dimineata cand plec cu masina si e motorul rece, merge perfect si intra bine in toate vitezele, dupa aproximativ juma de ora de mers cu ea, incepe sa intre greu in a-I-a, iar cand bag in marsalier caraie putin, inainte intra foarte finutz si usor in marsalier. Cu motorul oprit intra foarte usor, nu am probleme. Poate fi din cauza ca trebuie schimat uleiul din cutie? Ultima oara mi-a pus un mecanic ulei, si mi-a pus ulei de motor normal 20-40. Mentionez ca nu pierde ulei deloc cutia si nici nu mi-a pierdut vreodata gram de ulei


--------------------
SsangYong Musso 1998/3200ccV6 - GL-16-MST
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tibip
post 22 Apr 2008, 15:10
Post #2


Membru


Group: Members
Posts: 132
Joined: 17 October 06
From: Cluj-Napoca




ce ulei ti-a pus mecanicul? 20W40? ala e nebun????


--------------------
Dacia 1310 TLX 1988 - numar simplu
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
thedragon
post 22 Apr 2008, 15:23
Post #3


Sange de modovean aka GALATI


Group: Members
Posts: 583
Joined: 4 February 07




Daca mecanicul a pus ulei de de motor de aceea apare aceasta problema pentru ca uleiul repectiv se face subtire ca apa si ungerea este aproape 0. Nu face zgomot cand mergi cu masina?


--------------------
dacia 1310 1989
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Hacker
post 22 Apr 2008, 16:32
Post #4


Membru autentic


Group: Members
Posts: 880
Joined: 12 October 06




Wow wacko.gif asta da mecanic, unde l-ai gasit ca vreau sa merg si eu la el.

Serios, cum sa bagi ulei de motor in cutie. Nu ar mai exista ulei de cutie si ulei de motor. Trebuie sa dai uleiul jos din cutie si o sa isi revina. Pune ulei de CUTIE .


Uleiul de cutie sa pune relativ usor. In dreapta cutiei ai un buson care se desface cu cheia de cutie smile.gif . Tragi un futun printre cutie si motor ( sa iti iasa sus pe la motor ) tai o sticla de 2 l , bagi furtunul prin gaura de la gatul sticlei, vezi sa nu bagi mult furtunul, il izolezi cu bandizolier, la cutie furtunul il bagi pana se opreste el, torni uleiul de cutie in sticla facuta ( vezi sa nu torni mult, uleiul e foarte gros si o sa se duca foarte greu ) lasi umpis uleiul sa curga pe furtun ( 3 min ) verifici la cutie daca curge pe langa el ( o sa pice cate-o picatura dar nu e teama ) apoi pui ulei in sticla, si completezi in sticla pana o sa curga pe langa. Cand a inceput sa curga pe langa , te bagi sub masina, scoti furtunul, pui busonul repede, il strangi dar nu foarte tare ca risti pe urma sa nu il mai desurubezi altadata. Stergi bine locul si verifici a 2 zi daca ai scurgeri de ulei pe la busonul de la cutie. Daca ai mai strangi putin busonul. De preferat sa mai ai pe cineva cu tine care sa aibe grija de sticla si furtun.

Succes.


--------------------
Dacia 1310 / Super Nova 1985 / 2001 - B-21-VZK / B-85-LTJ
Dacia 1310 85'
Dacia SN 01
Peugeot 206 HDI
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
jcdenton
post 22 Apr 2008, 16:40
Post #5


Membru


Group: Members
Posts: 131
Joined: 1 November 07
From: Bucuresti




Pentru o turnare mai usoara a uleiului recomand incalzirea lui (cat inca e in bidon!) intr-o oala cu apa pe aragaz wink.gif


--------------------
Dacia Logan Laureate 2010
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bogdangl
post 22 Apr 2008, 21:55
Post #6


Membru incepator


Group: Members
Posts: 50
Joined: 25 November 07
From: Galati




Multumesc celor care mi-au raspuns. Ce fel de ulei trebuie sa cumpar pentru cutie? Si cat ulei se pune in cutie? Si nu trebuie scos afara uleiul vechi? Si cum fac asta? Tot prin busonul prin care pun ulei?


--------------------
SsangYong Musso 1998/3200ccV6 - GL-16-MST
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
thedragon
post 22 Apr 2008, 22:50
Post #7


Sange de modovean aka GALATI


Group: Members
Posts: 583
Joined: 4 February 07




daca ai cutie in 5 rapoarte intra cam 2.3 litri daca ai 4 rapoarte intra 2 litri. Ulei pui in functie de buget.
Desigur trebuie sa scoti uleiul vechi, si uleiul il scoti printr-un buson aflat la baza cutiei de viteze


--------------------
dacia 1310 1989
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Ionescu
post 23 Apr 2008, 05:45
Post #8


Membru autentic


Group: Members
Posts: 275
Joined: 24 January 06
From: Romania




Primul lucru, du-te si da-i o palma serioasa mecanicului care ti-a pus ulei de motor in cutie. Macar ti-a dat o motivatie? blink.gif
Ulei de cutie = ulei de transmisie. Se gaseste la orice magazin de piese auto. Ia T90, dupa mine e cel mai bun. Am mers si merg cu T90 la cutie straina si se comporta foarte bine. Nici nu e foarte scump.
Subscriu si eu la intrebarea: nu urla/uruia cutia? ohmy.gif


--------------------
Dacia Duster 2014, Benzina & GPL, 2x4, 1598cc, 73kW=105CP
Traficul in Romania e Infern: Intra toti si scapa cine poate...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bogdangl
post 23 Apr 2008, 14:09
Post #9


Membru incepator


Group: Members
Posts: 50
Joined: 25 November 07
From: Galati




Pe la mecanicul ala am sa trec, macar sa ii bat obrazul, se aude un zgomot ciudat de la cutie, fata de alte dacii cu care am mers, si m-am bagat odata sub ea si am vazut ca vine dinspre cutie, dar nu era atat de tare sa ma deranjeze, cutia este in 5 trepte, si daca ati putea sa imi spuneti cam la cat ar ajunge uleiul ala cu aproximatie, nu de alta dar vine pastele si am si alte treburi cu banii smile.gif. Multumesc inca odata celor care m-au ajutat.


--------------------
SsangYong Musso 1998/3200ccV6 - GL-16-MST
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ceribros
post 23 Apr 2008, 14:14
Post #10


Obiectele din oglinda sunt mai apropiate decat par


Group: Members
Posts: 285
Joined: 8 January 08




Ulei de cutie pentru Daice e cam 10 ron pe bidon (Romanesc) de 1 L din ce stiu eu, si iti trebuie cam 2,5 dar nu mai stiu sigur. Alceva mai bun, daca vrei sa ai supe ulei este cam 50 lei, dar eu am pus toata viata dala romanesc si nu am avut probleme.


--------------------
Am avut Dacie Berlina 1997
In asteptarea gaurii negre....eu sper totusi sa fie mulatra
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
kyvacka
post 23 Apr 2008, 15:00
Post #11


Membru incepator


Group: Members
Posts: 28
Joined: 28 September 07




dupa rationamentul vostru[ca uleiul de motor se subtiaza si nu mai asigura ungerea cutiei dupa un anumit timp]problema ungerii motorului[in care temperaturile atinse sunt mult mai mari,la fel si solicitarile mecanice]ar fi mult mai dramatica.eu zic ca pur si simplu e pe duca sincronul de tr.1 si d-aia intra mai greu.cat despre ungere :la motocicletele moderne in patru timpi se foloseste la ungerea motorului,cutiei de viteze si ambreiajului[care e multidisc in ulei]acelasi ulei si acesta este bineinteles ulei de motor[semisintetic sau sintetic de cele mai multe ori]si are o viscozitate chiar mai mica[10w40 de obicei]decat 20w40.
uleiul T90 e de rahat[mai ales iarna]si oricum la Dacia e recomandat T80EP2.
bineinteles nu zic ca mecanicul acela a facut un lucru bun,dar parerea mea este ca doar schimband uleiul nu o sa rezolvi problema.


--------------------
dacia 1310 L 1984 - ms-05-hpn
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Hacker
post 23 Apr 2008, 18:58
Post #12


Membru autentic


Group: Members
Posts: 880
Joined: 12 October 06




Nu imi vine sa cred ce aud. Sunt 2 tipuri de ulei total diferite si ca proprietati si ca utilitati.


--------------------
Dacia 1310 / Super Nova 1985 / 2001 - B-21-VZK / B-85-LTJ
Dacia 1310 85'
Dacia SN 01
Peugeot 206 HDI
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Ionescu
post 24 Apr 2008, 06:48
Post #13


Membru autentic


Group: Members
Posts: 275
Joined: 24 January 06
From: Romania




QUOTE
uleiul T90 e de rahat[mai ales iarna]si oricum la Dacia e recomandat T80EP2.


Eu pun la FIAT de cand ma stiu T90. Merge de n-are treaba!.
T90 e ieftin si e pentru cutie. Nu o mai lungim. La cutie nu se pune ulei de motor, clar! Nu cautam argumente si improvizatii, atunci cand uleiul de cutie este ieftin si se gaseste pe oriunde.
Schimba-i uleiul si vino apoi sa ne spui ce si cum. Oricum, daca e sa desfaci cutia din nou, acel ulei il poti recupera, deci nu ai nimic de pierdut.


--------------------
Dacia Duster 2014, Benzina & GPL, 2x4, 1598cc, 73kW=105CP
Traficul in Romania e Infern: Intra toti si scapa cine poate...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ceribros
post 24 Apr 2008, 10:00
Post #14


Obiectele din oglinda sunt mai apropiate decat par


Group: Members
Posts: 285
Joined: 8 January 08




Pe la mine pe la tara unde sunt chitrosi aia, foloseau uleiul ars care il scoteau de la motor la cutie, nu recomand asa ceva nici in 1000 de ani, nu cred ca 30 lei pentru a umple toata cutia cu ulei de cutie este un efort foarte mare, cred ca mai mare va fi efortul daca ti se buleste ceva la ea. Eu unu zic ca uleiul de cutie este pentru cutie iar cel de motor pentru motor nu faceti compromisuri ca nu se merita, eu unu am avut probleme cu cutia si stiu cam cati bani scoti din buzunar (20 mil pentru una noua, era pretul cand am vrut eu sa cumpar acum 2 ani).


--------------------
Am avut Dacie Berlina 1997
In asteptarea gaurii negre....eu sper totusi sa fie mulatra
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
kyvacka
post 24 Apr 2008, 13:56
Post #15


Membru incepator


Group: Members
Posts: 28
Joined: 28 September 07




QUOTE(Ionescu @ 24 Apr 2008, 06:48)
Eu pun la FIAT de cand ma stiu T90. Merge de n-are treaba!.
T90 e ieftin si e pentru cutie. Nu o mai lungim. La cutie nu se pune ulei de motor, clar! Nu cautam argumente si improvizatii, atunci cand uleiul de cutie este ieftin si se gaseste pe oriunde.
Schimba-i uleiul si vino apoi sa ne spui ce si cum. Oricum, daca e sa desfaci cutia din nou, acel ulei il poti recupera, deci nu ai nimic de pierdut.
*


aici nu e vorba de argumente si improvizatii.eu pur si simplu am zis care e situatia la motocicletele moderne[de n ori mai scumpe ca o amarta de Dacia]si am emis parerea mea ca nu va rezolva mare lucru prin schimbarea uleiului.propun si eu sa asteptam sa schimbe omul ulei[sa puna de transmisie T90 sau de care vrea el]si apoi sa ne zica ce a rezolvat.
cat despre T90 imi mentin parerea.momentan am in cutie ulei de tranmisie Castrol si nici nu se compara cu T90.e parfum!


--------------------
dacia 1310 L 1984 - ms-05-hpn
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bogdangl
post 28 Apr 2008, 12:45
Post #16


Membru incepator


Group: Members
Posts: 50
Joined: 25 November 07
From: Galati




Am schimbat uleiul si am rezolvat problema smile.gif Multumesc inca odata. Am pus T90


--------------------
SsangYong Musso 1998/3200ccV6 - GL-16-MST
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ydaniel
post 28 Apr 2008, 20:09
Post #17


Adrenaline junkie!


Group: Members
Posts: 10.608
Joined: 11 August 04
From: black sea




pt cv recomand ulei:castrol 80w90;)
pt bagat ulei la cv se confectioneaza o pompa dintr-o pompa de ulei,o cutie de contactoare 2m de furtun si o manivela.


--------------------
Oriunde, oricand... ARO!
Cand esti bun ,nu-si amintesc
Cand esti rau ,nu te uita!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 8th June 2025 - 13:41
Forum Renault