DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> probleme la pornire si in mers uneori

lopi
post 4 May 2008, 17:52
Post #1


Membru incepator


Group: Members
Posts: 39
Joined: 22 April 08




Am o dacie 1410. Din 5-6 drumuri pe care le-am facut, de 4-5 ori am ramas in pana.

- in ultimul timp patesc sa o pornesc farte greu. Incerc vreo 4-5 chei pauza 8-10 minute, inca 4-5 chei iar pauza 8-10 minute. Dupa vreo 16 chei uneori reusesc sa o pornesc. In mers, patesc in viteza a 3-a sa trepideze masina, ca si cum ar ramane fara benzina zic eu sau ca si cum as lua prea repede de pe ambreiaj (desi o tin din acceleratie !). Pentru a baga viteza a 4-a trebuie sa turez foarte tare a 3-a (altfel trebuie sa revin la a 3-a). In viteza a 4-a nu demareaza deloc, dimpotriva pierde viteza si de cele mai multe ori revin la a 3-a ! Mi s-a intamplat sa mi se opreasca motorul si din senin in mers, in intersectie post-336-1110552439.gif !

- mi s-a recomandat sa tin apasata pedala de acceleratie pana la capat si sa dau la cheie pana motorul are tendinta sa o ia. Asa o pornesc mai repede un pic, dupa vreo 12 chei ! Altfel, uneori nici nu mai porneste.

Sunt nou in domeniu, masina e veche si o am de putin timp. Nu o cunosc prea bine.
Sa fie de la carburator infundat ?
Am mers cam 170 km cu ea - sa nu se fi dus mizeria daca era ?

Ar fi mai multe de scris.

PS: Am verificat bateria de mai multe ori, 12.4V la borne, motor oprit. Motor pornit, la borne am 13 V parca si alternatorul imi incarca 14V. Cred ca este exclus de pe aici.


--------------------
dacia 1410 1992
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ArtVandelay
post 4 May 2008, 17:57
Post #2


Anytown, USA..


Group: Members
Posts: 2.662
Joined: 5 January 08
From: Craiova




in primul rand verifica daca se alimenteaza cu benzina
scoate furtunul de la carburator si pune-l intr-un pet de 0,5. pune pe cineva sa dea la cheie si vezi daca vine benzina
schimba platina,schimba bujiile (macar curata-le si regleaza-le pe alea) verifica daca da scanteie.
poate si fie si gunoi in carburator dar ma indoiesc..poti desface capacul de la carburator,jiclorul principal e ala insurubat in camera de nivel
posibil pompa de benzina pe duca, daca zici ca trepideaza in mers, ramane fara benzina in carburator...sau nivel reglat prea mic

This post has been edited by ArtVandelay: 4 May 2008, 17:58


--------------------
Ford focus 2001
He wondered why the boomerang kept getting bigger. Then, it hit him.

I got 99 cookiez cause a bitch ate one.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
neajiji
post 4 May 2008, 18:49
Post #3


Membru autentic


Group: Members
Posts: 768
Joined: 1 January 07




Tind sa cred ca o cam ineci, daca nu verifica toata aprinderea: bujii, carb, delco, bobina, fise etc. Curatat, verificat, optimizat asta e cheia wink.gif Si un filtru de aer ca sa fie curat.


--------------------
X Y Z
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
vallyyy
post 4 May 2008, 19:26
Post #4


Dacia Clubber


Group: Members
Posts: 2.385
Joined: 13 December 07
From: Pitesti




asa eram si eu acum 10 luni cand am intrat in posesia faimoasei dacii ...las ca inveti tu nu e problema cool.gif .......treaba sta in felul urmator tu nu ai aprindere nu cred ca ar fi probleme la benzina din moment ce intr-un final porneste ....primul suspect dupa parerea mea e platina ......cand vrei sa o pornesti pune pe cineva sa miste de delcou in timp ce tu dai la automat ,mie cel mai des mi se intampla chestia asta pana am invatat cu ce se "mananca" o platina si o bujie biggrin.gif ......regleaza-ti aprindere si relantiul si adio probleme ....bafta si sa auzim de bine happy.gif

This post has been edited by vallyyy: 4 May 2008, 19:27


--------------------
Dacia 1300 Fost dacist
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
djasu82
post 4 May 2008, 19:57
Post #5


MEMBRU DACIA CLUB


Group: Members
Posts: 11.714
Joined: 26 December 06
From: Bucuresti ...




Verifica bobina de inductie fiindca daca nu da scantee alba la o distanta de 1cm e posibil defecta. Dupa aceea verifica contactul la platini , schimba condensatorul de la delco , verifica capsula vacumatica te ajuta la relantii si in sarcini partiale. Carburatorul s-a vorbit peste tot cum se spala cum se regleaza , avansul la fel .


--------------------
Dacia Super Nova Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm 1999 / 2003 / 2008 /2011 - nnn
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mihai0070
post 4 May 2008, 21:12
Post #6


NOVA Gt , 1997


Group: Members
Posts: 2.752
Joined: 5 July 06
From: Bucuresti




Lipsa de putere in a 4 a sau a 3 a depind si de stilul de accelerare , este datorata uzurii la CAPAC delco , wink.gif

porniri creoaie , sunt datoarate , bujii prost reglate , benzina insuficienta sau aprindere prost reglata , Platina se regleaza la 0.4 mm si bujiile la 0.7 mm la tabla , asta daca nu ai aprindere electronica , iti recomand una , si incearca sa schimbi cam tot la aprindere , fise , bujii , platina , capac delco , si condensator , vezi sa nu iti fure curent la saiba de la delco wink.gif

oprirea motorului din senin ma duce cu gandul la lipsa scanetie , problema aprindere


--------------------
Dacia Nova LPG Benzina 1997 GT Rosu 1600cc - 1-B-5550
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
lopi
post 4 May 2008, 23:07
Post #7


Membru incepator


Group: Members
Posts: 39
Joined: 22 April 08




Solutii vad ca sunt multe. Problema e ca eu sunt incepator tare in ale mecanicii (nu am disfacut nimic pe la motor, habar nu am cum se curata un carburator - caut pe aici daca s-a mai discutat). Vreau sa invat cate ceva si din domeniul asta.

@ ArtVandelay - pana la carburator vine benzina, dupa el - ma uit maine sa vad cum e pe acolo.
- platina - nu stiu unde e, cum se schimba. Bujiile le-a schimbat un mecanic si m-a asigurat ca nu e problema cu ele. Cum se regleaza bujiile, nici asta nu stiu. 1zhelp00.gif
- stiu de la proprieta ca am "carburator mic - cu consum mic" - posibil din ascest motiv, nu stiu
@ neajiji - posibil sa o pornesc si eu aiurea, o sa mai cer sfaturi. Filtru de aer - mi s-a parut mai usor de disfacut. O sa ma uit sa vad ce pot sa disfac.
@ vallyyy - daca misc de delco nu sunt probleme, am inteles ca ar fi tensiuni cam mari pe acolo
@ mihai0070 - exact, nu am putere intr-a 4-a in special. A 3-a merge ok. A 5-a asa si asa. Am mai mers pe dacie cu 5 viteze si am vazut cam cum ar trebui sa "se infinga".

Poate tine tot de asta:
- dupa vreo 50 de km de mers cu faza scurta, noaptea, am oprit masina. Am dat imediat la cheie si nimic. Nu s-a aprins nici un bec in bord, nu s-a mai invartit nimic nici electromotor nimic, nimic. Parca nu aveam baterie. Din lipsa de experienta nu am incercat sa aprind un far/claxon/stergator sau ceva. Am mai lasat-o 5-6 minute si am incercat din nou. A inceput sa se chinuie, incepea sa mai invarta. Dupa vreo 10-12 chei a pornit.

Maine ma duc pe la masina sa vad cum se comporta. Poate reusesc sa mai disfac cate ceva.

Multumesc mult pentru raspunsuri !


--------------------
dacia 1410 1992
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Sorin_18
post 5 May 2008, 08:32
Post #8


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.370
Joined: 26 November 07




incearca cu alta bobina vezi daca iti mai face figuri,daca continua cu mofturile schimba si regleaza tot :carburator(trebuie si curatat),bujii ,platina,capac delcou,condensator fise rotor.regleaza tachetii si sigur nu iti va mai face asa.si verifica si uleiul din cutie


--------------------
dacia 1310 1998 - B 29 AVR
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
vallyyy
post 5 May 2008, 14:15
Post #9


Dacia Clubber


Group: Members
Posts: 2.385
Joined: 13 December 07
From: Pitesti




QUOTE(lopi @ 4 May 2008, 23:07)

Poate tine tot de asta:
- dupa vreo 50 de km de mers cu faza scurta, noaptea, am oprit masina. Am dat imediat la cheie si nimic. Nu s-a aprins nici un bec in bord, nu s-a mai invartit nimic nici electromotor nimic, nimic. Parca nu aveam baterie. Din lipsa de experienta nu am incercat sa aprind un far/claxon/stergator sau ceva. Am mai lasat-o 5-6 minute si am incercat din nou. A inceput sa se chinuie, incepea sa mai invarta. Dupa vreo 10-12 chei a pornit.

Maine ma duc pe la masina sa vad cum se comporta. Poate reusesc sa mai disfac cate ceva.

Multumesc mult pentru raspunsuri !
*



eu iti zic patania mea ......o data nu vroia sa porneasca si tot la fel dadea semne ca nu are baterie ....exact cum descrii tu ....am chemat mecanicul si mi-a verificat bobina si apoi platina ........bobina a fost in regula ,insa platina avea joc din cauza nitului ala slab si nu dadea scanteia bine.........deci sigur la tine e platina sau bobina .....P.S. : eu am zis sa misti de delcou stanga -dreapta in timp ce da cineva la automat si stai calm ca nu te curentezi....incearca asta si daca porneste la prima chei e umbla la platina ..........sa ne zici ce ai rezolvat ....Bafta


--------------------
Dacia 1300 Fost dacist
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
neajiji
post 5 May 2008, 14:53
Post #10


Membru autentic


Group: Members
Posts: 768
Joined: 1 January 07




Stai linistit toti au invatat, dar cred ca e mai bine sa o duci la mecanic, nu te costa prea mult, si e de preferat ca la aprindere sa umble cineva care se pricepe.


--------------------
X Y Z
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
lopi
post 5 May 2008, 20:48
Post #11


Membru incepator


Group: Members
Posts: 39
Joined: 22 April 08




Acum am venit si eu de la masina.
Am dat o cheie - parca parca dar nu a pornit. Am dat a 2-a cheie si la fel cum am patit mai de mult - nu a facut nimic. Nu s-a aprins nici un beculet in bord, nu a dat nici un semn ca ar incerca sa porneasca, nu invartea nimic, nici un zgomot. Liniste deplina. Am verificat si lumini, stergatoare, nimic !

Am vazut pe borna de minus de la baterie era albita (oxidata cred), am inceput sa dau jos cu un smirghel si de pe borna si de pe clestele ce vine pe borna. Am facut la fel dreapta + stanga. Dau o cheie - a pornit masina din prima !!!! (si mergea frumos tare).
Am mai lasat-o (1 ora), am mai incercat, la fel - prima, maxim a 2-a cheie porneste !

Asta sa fi fost cauza ... cu pornirea?
Nu am avut timp sa o scot la drum sa vad cum se comporta.
Totusi cred ca mai are si altele - se oprea si in mers si nici nu "se infingea".

Capac delco - mi se pare foarte bine prins, nu am vazut sa fie crapat, sa aibe joc sau ceva !

Am vorbit si cu mecanicul. Maine rezolvam treaba. Sunt mai multe - trebuie de schimbat niste planetare (nu stiu cum se face), il rog sa se uite si prin carburator, la aprindere, delco, bobina, pompa de benzina etc.

Va tin la curent cu ce gasim maine defect.

6 May 2008, 20:06:
S-a rezolvat in mare parte problemele !
Probleme la coroana de la motor care cupleaza cu electromotorul, platinile stricate, socul nu mai revenea, statea tot timpul tras. De la platini era mare problema.
Acum merge bine si a 3-a si a 4-a, nu mai trepideaza, porneste la cheie.
Mai sunt niste probleme pe la roti, frane. Masina veche.

O sa mai disfac si eu cate ceva si va mai intreb smile.gif chiar daca merge bine.
Multumesc pentru raspunsuri.

This post has been edited by lopi: 6 May 2008, 20:06


--------------------
dacia 1410 1992
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 17th July 2025 - 18:58
Forum Renault