DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> dacie cu 2 baterii

soulraven
post 17 May 2008, 17:42
Post #1


Membru autentic


Group: Members
Posts: 984
Joined: 25 February 07
From: Campulung Muscel




salut, am de gand sa montaz inca o baterie pe daciuta mea, scopul find acela de a pune pe a doua batarie, proiectoarele, statie de emisie-receptie si sistemul de sunet. Eu m-am gandit la sistemul urmator, sa montez o dioda de putere care vin din alternator si sa ma leg pe plusul batariei, si de dupa dioda sa imi iau eu tensiunea. Nu stiu cat de exacta este motoda asta, dar urmaresc sa incarc si a doua baterie din acelasi alternator. Astept sugestii si in caz ca am gresit cu ceva, va rog sa ma corectati..


--------------------
Dacia Berlina 1310 1990 - ----
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
C a t a l i n
post 17 May 2008, 17:47
Post #2


______________________


Group: Members
Posts: 12.175
Joined: 21 August 06




Ce rost are dioda acolo? Dacă le legi direct în paralel ce are?

Oricum de rezolvat problema nu cu o a 2-a baterie o vei face, ci cu un alternator de amperaj mai mare...


--------------------
- - -
Când vrei și, și, iese nici, nici!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
soulraven
post 17 May 2008, 17:51
Post #3


Membru autentic


Group: Members
Posts: 984
Joined: 25 February 07
From: Campulung Muscel




eu urmaresc ca sa le izolez bateriile intre ele, daca le pun in paralel, cresc curentul in toata instalatia, si i mult mai pericolos. adica ajuns pe la 120A, si nu prea ma tine instalatia, asa cu dioada vreau sa izolez tensiunea si curentul celei de-a 2-a baterie. dar sa am incarcare. numai ca nu stiu daca este corecta metoda cu dioada, ma gandesc ca poate or mai exista si alte metode, poate a mai incercat cineva.


--------------------
Dacia Berlina 1310 1990 - ----
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
C a t a l i n
post 17 May 2008, 17:57
Post #4


______________________


Group: Members
Posts: 12.175
Joined: 21 August 06




Poate dacă ai avea scurt în instalație să ai atâția amperi...

În fine, cum îți imaginezi că le vei încărca pe ambele cu alternatorul standard?


--------------------
- - -
Când vrei și, și, iese nici, nici!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
soulraven
post 17 May 2008, 18:12
Post #5


Membru autentic


Group: Members
Posts: 984
Joined: 25 February 07
From: Campulung Muscel




ma bazez pe faptul ca releul de incarcare dozeaza tensiunea din prima baterie, iar daca prima baterie este incarcata, curentul de incarcare se va mentine intr-un prag mic, si nu va solicita alternatorul pentru incarcarea si bateriei nr. 2.


--------------------
Dacia Berlina 1310 1990 - ----
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
einstein1984
post 17 May 2008, 18:18
Post #6


fan Dacia


Group: Members
Posts: 21.389
Joined: 12 November 05
From: Bucuresti




Nu cu dioda ta se face asta, ci cu un izolator de baterii. Teoria e corecta, insa ai nevoie de o piesa speciala (folosita pe masini 4x4 cu vinci electric si 2 baterii). Uite aici unul: http://www.warn.com/truck/accessories/battery_isolator.shtml

Si uite aici o schema pentru asa ceva http://www.discovercircuits.com/H-Corner/bat-iso.htm
Ai rabdare sa vina diaconuliviu sau bigy ca te lamuresc ei mai bine.

This post has been edited by einstein1984: 17 May 2008, 18:20


--------------------
daca nu ai o toyota 4X4,ai gresit masina - negru pe alb
User is online!Galerie FotoPM
Go to the top of the page
+
soulraven
post 17 May 2008, 18:24
Post #7


Membru autentic


Group: Members
Posts: 984
Joined: 25 February 07
From: Campulung Muscel




si crezi ca se gasesc asemena minuni prin romania, pentru ca asa ceva ma gandesc ca ar costa mai mult decat toata masina mea


--------------------
Dacia Berlina 1310 1990 - ----
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
einstein1984
post 17 May 2008, 18:35
Post #8


fan Dacia


Group: Members
Posts: 21.389
Joined: 12 November 05
From: Bucuresti




Sa gasesc la dealerii de echipamente off road, insa presupun ca sunt scumpe. Gasesti pe net scheme ca eca de mai sus si ori le faci singur, ori platesti pe cineva.


--------------------
daca nu ai o toyota 4X4,ai gresit masina - negru pe alb
User is online!Galerie FotoPM
Go to the top of the page
+
AR-18-MOS
post 17 May 2008, 18:38
Post #9


( -_・) ︻デ═一


Group: Members
Posts: 6.616
Joined: 19 August 07
From: Niedersachsen




Dar nu ai putea rezolva problema asta cu o baterie mai mare si un alt alternator ... ?


--------------------
BMW 730Ld '07 High Executive - AR - -
M-Benz C350CDI 7G-Tronic '12 Avantgarde
M-Benz E350CDI 9G-Tronic+ 4Matic & Airmatic
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
soulraven
post 17 May 2008, 18:41
Post #10


Membru autentic


Group: Members
Posts: 984
Joined: 25 February 07
From: Campulung Muscel




si cum montez inca un alternator pe dacie?mai am un alternator pe dacie, de la masina veche, ar fii ideal sa mai am inca un alternator, ca mai pun un releu de incarcare si pace, dar cum il montez?daia incerc sa gasesc solutia asta cu separarea curentilor intre circuite.


--------------------
Dacia Berlina 1310 1990 - ----
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ArtVandelay
post 17 May 2008, 18:43
Post #11


Anytown, USA..


Group: Members
Posts: 2.662
Joined: 5 January 08
From: Craiova




o baterie cu capacitate mai mare si un alternator mai puternic de la alta masina..e suficient..2 alternatoare nu cred ca poti pune iar cu 2 baterii te complici prea mult, am vazut masiini cu sisteme audio destul de performante si mergeau bine mersi cu 1 baterie


--------------------
Ford focus 2001
He wondered why the boomerang kept getting bigger. Then, it hit him.

I got 99 cookiez cause a bitch ate one.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
soulraven
post 17 May 2008, 18:46
Post #12


Membru autentic


Group: Members
Posts: 984
Joined: 25 February 07
From: Campulung Muscel




mai am si proiectorele, adica cate 100W pe fiecare, plus statia de emisie receptie, care si aia ma indoaie la consum, si sistemul de sunet i pus pe plus, nu-i super sistem, i doar un cas de logan. dar daca pot sa il pun in circuit il pun pe circuitul asta. numai proiectoarele sug 12Amperi, plus statia, i destul de mult pentru o baterie de 55A


--------------------
Dacia Berlina 1310 1990 - ----
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ydaniel
post 17 May 2008, 19:29
Post #13


Adrenaline junkie!


Group: Members
Posts: 10.608
Joined: 11 August 04
From: black sea




baga un alternator bosch de 80AH si o baterie de 140A si gata laugh.gif


--------------------
Oriunde, oricand... ARO!
Cand esti bun ,nu-si amintesc
Cand esti rau ,nu te uita!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
soulraven
post 17 May 2008, 19:33
Post #14


Membru autentic


Group: Members
Posts: 984
Joined: 25 February 07
From: Campulung Muscel




alternatorul suna interesant, dar cat costa si pe unde draq gasesc asa ceva?si 140A, oleu mama, si tine instaltia in pom:))

si-a mai pus cineva?ce adaptari si-a facut?

This post has been edited by soulraven: 17 May 2008, 19:35


--------------------
Dacia Berlina 1310 1990 - ----
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
CriSTI68
post 17 May 2008, 22:50
Post #15


Membru Valvos


Group: Members
Posts: 5.001
Joined: 8 January 07
From: Bucuresti




la mine este ceva in genul


--------------------
Dacia Logan 2008 Prestige 1.6 16V 105 Ponei Putere - EDH
Renault Clio 3 - 2008 1.5 dci
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
soulraven
post 17 May 2008, 22:59
Post #16


Membru autentic


Group: Members
Posts: 984
Joined: 25 February 07
From: Campulung Muscel




si ai avut probleme? iti merge bine?ce consumatori ai avut pe a doua baterie?dar gradul de incarcare pe ea?


--------------------
Dacia Berlina 1310 1990 - ----
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
CriSTI68
post 17 May 2008, 23:08
Post #17


Membru Valvos


Group: Members
Posts: 5.001
Joined: 8 January 07
From: Bucuresti




merge bine, pe ea am proiectoarele, alarma, inchiderea si MP3, la incarcare am pus un alternator mai puternic, pentru ca nu facea fata cel vechi, din lipsa de spatiu folosesc o baterie Mombat si una de Matiz, cablurile de la baterie sunt gorase si vine in o a 2-a cutie de sigurante, la fel toate firele care pleaca din ea sunt groase


--------------------
Dacia Logan 2008 Prestige 1.6 16V 105 Ponei Putere - EDH
Renault Clio 3 - 2008 1.5 dci
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
soulraven
post 17 May 2008, 23:12
Post #18


Membru autentic


Group: Members
Posts: 984
Joined: 25 February 07
From: Campulung Muscel




ce alternator ti-ai pus?in a doua cutie de sigurante ce ai pus?


--------------------
Dacia Berlina 1310 1990 - ----
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
CriSTI68
post 17 May 2008, 23:22
Post #19


Membru Valvos


Group: Members
Posts: 5.001
Joined: 8 January 07
From: Bucuresti




alternator de vw, in a 2-a cutie de sigurante sunt consumatorii mentionati mai sus


--------------------
Dacia Logan 2008 Prestige 1.6 16V 105 Ponei Putere - EDH
Renault Clio 3 - 2008 1.5 dci
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cezar_23@
post 17 May 2008, 23:23
Post #20


Membru incepator


Group: Members
Posts: 35
Joined: 17 May 08




eu pe dacia mea am alternator de tractor si merge perfect radmasa.gif radmasa.gif radmasa.gif radmasa.gif radmasa.gif radmasa.gif radmasa.gif radmasa.gif radmasa.gif unsure.gif unsure.gif unsure.gif unsure.gif unsure.gif unsure.gif unsure.gif


--------------------
dacie 1410 berlina 1995 - TR-04-EDF
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
soulraven
post 17 May 2008, 23:26
Post #21


Membru autentic


Group: Members
Posts: 984
Joined: 25 February 07
From: Campulung Muscel




si gradul de incarcare al bateriei care este?ce tensiunea medie ai pe ea?


--------------------
Dacia Berlina 1310 1990 - ----
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bucatzel
post 21 May 2008, 14:37
Post #22


Membru plictisit


Group: Moderatori
Posts: 6.466
Joined: 19 May 08
From: Timisoara




Taica-miu, pe vremea lu' raposatu' punea baterii care nu mai erau bune de tractor (sau combina, sau camion, nu mai stiu care erau de 12 V si care de 24.) Facea 2 chestii la ele.

1. Le prindea cu sarma de tabla de la amortizoare (is ceva gauri tehnice acolo).
2. Trimitea vasul de expansiune la plimbare pe unde era loc. (dupa revolutie, cum s-o spart vasul de expansiune, o vreme o mers cu un pet de 1.5 L in locul lui. (unbreakable tongue.gif ))

Numai ca el facea asta pe motive de criza de baterii pe piata, si nu pentru ca avea consumatori in plus. Era o bataie de cap sa pui bateria aia de nu-ti venea sa crezi. Nu o prea poate ridica un om singur de jos. Daca faci minuni de astea va trebui intr-adevar sa bagi un incarcator mai serios.

Nici nu stiu de ce sa fiu mai curios. De proiectoare de 100 sau de statie de emisie-receptie? Cauta si tu un mecanic de melitie, ca si astia au asemenea consumatori pe masini, si poate iti spune ce faceau ei.


--------------------
Dacia 1300 1981 - 3-SB-2608
Si cu dansa-ntransa, si cu sufletu' in rai... cam greu...
User is online!Galerie FotoPM
Go to the top of the page
+
soulraven
post 21 May 2008, 15:09
Post #23


Membru autentic


Group: Members
Posts: 984
Joined: 25 February 07
From: Campulung Muscel




momentan, mai am de reconstruit la masinuta, dar am auzit vesti prin vecini ca cineva ar avea un alternator de open vectra de 90A, si ca ar fii busit, sa sper ca il pot face rost si ca o fii picat doar regulatorul de tensiune si ca se poate repara.

This post has been edited by soulraven: 21 May 2008, 15:10


--------------------
Dacia Berlina 1310 1990 - ----
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
KTC
post 22 May 2008, 11:44
Post #24


Membru autentic


Group: Members
Posts: 341
Joined: 3 May 06
From: BUC -IF




Auzi ... daca daca iti pui alternator de golf 2 de 80 sau 100 Amp si o baterie de 100 de amp iesi mult mai ieftin decat daca te chinui cu doua de 50Amp. Scapi de alte cabluri, de alte sigurante si mai ales faptul ca din doua baterii exista sanse sa cada mai repede una. Asa daca ai doar o baterie sansele sunt mai mici.

Si la ce fund sa-ti pui dioda intre baterie. Baterie de back-up se foloseste doar la alarma. Si app ... eu cel putin stiam ca aia 120de amperi furnizati de o baterie de care zici tu nu iti arde instalatia. N-are nici o treaba.


--------------------
Dacia 1310 `85 (54cp) - IF 75 KTC
BMW 325i `93 (192cp) - B 95 KTC
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
soulraven
post 22 May 2008, 13:38
Post #25


Membru autentic


Group: Members
Posts: 984
Joined: 25 February 07
From: Campulung Muscel




dioda este pusa pentru a putea furniza incarcare celei de-a 2 bateri, dar in acelasi timp de a izola tensiunea si curentul ei fata de retul instalatiei


--------------------
Dacia Berlina 1310 1990 - ----
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tataia
post 24 May 2008, 03:57
Post #26


Membru incepator


Group: Members
Posts: 96
Joined: 29 June 05




Deci..citeva precizari. In primul rind o baterie nu este de 120 amperi (120 A) ci de 120 Amperi-ora ! (120 Ah) eventual care reprezinta CAPACITATEA bateriei si nicidecum curentul maxim debitat. O baterie de 66 Ah spre exemplu poate debita un curent maxim de aprox 600 A ! Una de 120 Ah depaseste binisor mia de amperi. O baterie mai mare nu are cum sa iti arda instalatia in nici un fel, dar pot aparea doua probleme totusi. 1 foarte probabil ca alternatorul original nu va face fata sa o incarce si va sta tot timpul descarcata si 2 mai trebuie sa gasesti si loc sa o montezi. Iar bateriile nu se pun in paralel. Este o greseala foarte mare. Pur si simplu se pune o baterie mai mare.


--------------------
Dacia, Mercedes-benz CN3, W201 1998 1310L, 1992 190
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
einstein1984
post 24 May 2008, 14:39
Post #27


fan Dacia


Group: Members
Posts: 21.389
Joined: 12 November 05
From: Bucuresti




tataie, au mai evoluat lucururile de pe vremea matale. Bateriile se pun in paralel, cu izolator de incarcare. Asta se face pentru a avea o baterie care alimenteza consumatorii uzuali (statie, lumini, etc) si una care va debita numai cand e nevoie, la pornire de exemplu. Adica din 2 baterii ai macar una incarcata si gata sa porneasca motorul. Una singura dar mare nu ar putea intotdeauna sa faca asta.


--------------------
daca nu ai o toyota 4X4,ai gresit masina - negru pe alb
User is online!Galerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 14th May 2025 - 09:19
Forum Renault