DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> temperatura aiurea

micri
post 9 Jun 2008, 08:46
Post #1


Membru autentic


Group: Members
Posts: 239
Joined: 22 January 08




Salutare tuturor!

saptamana trecuta am avut probleme cu temperatura si am dat jos radiatorul si l-am spalat in cada.sa nu spun ce a iesit din el .
i-am bagat apa distilata si acum apa am in el, i-am facut aerisirea asa cum m-am priceput si acum am o alta dilema.
pornesc, merge fain un timp, deaodata urca temperatura la 95 dupa care scadedestul de repede si se stabilizeaza undeva la75-80 de grade la relanti iar la dreum undeva la 70 de grade. nu imi place acea temperatura de 95.

care ar putea sa fie cauza acestui fenomem?


--------------------
dacie 1310TLX 1988
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 9 Jun 2008, 08:53
Post #2


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




termostatul...


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
alinushy
post 9 Jun 2008, 09:00
Post #3


modeLator


Group: Members
Posts: 2.622
Joined: 9 January 07
From: Pitesti - Mioveni




daca ai colier pe termostat(pe furtun) s-ar putea sa-l fi strans prea tare


--------------------
Audi A4 ... 1.8T...quattro ;)
frunza verde solz de peste, uite ..... altu` ca citeste
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
roland
post 9 Jun 2008, 09:11
Post #4


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.704
Joined: 18 November 04




Probabil termostatul e semi-blocat. Faptul ca iti urca temperatura asa mult denota ca nu deschide la timp. Faptul ca iti sta la relanti mai cald decat la drum intins denota ca nu inchide bine si, la drum lung, aerul rece si turatia mai mare a elicei raceste radiatorul mai tare. Schimba termostatul si mai vedem.


--------------------
. . .
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Minel
post 9 Jun 2008, 09:12
Post #5


Pauard bai Remat Nord


Group: Members
Posts: 4.043
Joined: 4 April 07
From: Cluj .......Resita ,C-S




QUOTE(micri @ 9 Jun 2008, 08:46)
Salutare tuturor!

saptamana trecuta am avut probleme cu temperatura si am dat jos radiatorul si l-am spalat in cada.sa nu spun ce a iesit din el .
i-am bagat apa distilata si acum apa am in el, i-am facut aerisirea asa cum m-am priceput si acum am o alta dilema.
pornesc, merge fain un timp, deaodata urca temperatura la 95 dupa care scadedestul de repede si se stabilizeaza undeva la75-80 de grade la relanti iar la dreum undeva la 70 de grade. nu imi place acea temperatura de 95.

care ar putea sa fie cauza acestui fenomem?
*




Termostatul sau o aerisire deficitara a sistemului de racire
Faptul ca circuli doar cu apa distilata in sistem nu ii indicat deoarece chiar si in proportie mica ,antigelul are rol de ungere al componentelor ,astfel evitandu-se uzuri premature ale componentelor ,

This post has been edited by Minel: 9 Jun 2008, 09:12


--------------------
Dacia 1310-L /VW Passat 1995/1397cmc - CS-01-TMS
Mandru posesor de Dacia
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
micri
post 9 Jun 2008, 09:30
Post #6


Membru autentic


Group: Members
Posts: 239
Joined: 22 January 08




bun in mare parter am inteles dar termostatul unde este pozitionat?


--------------------
dacie 1310TLX 1988
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
baranga
post 9 Jun 2008, 10:21
Post #7


...eu merg cu DACIA iar tu pe jos....


Group: Members
Posts: 888
Joined: 8 February 08
From: Slobozia- IALOMITA




pe furtunul ce leaga pompa de apa de radiator,este prins deasupra pompei de apa in interiorul furtunului cu un colier wink.gif

P.S. cand ai aerisit instalatia ai aerisit-o cu motorul rece??daca da ,mai aeriseste-o odata cu motorul cald la 90 grade,ridicand vasul de expansiune in sus si dai drumul la niplu de aerisire mai intai jos apoi sus. wink.gif

This post has been edited by baranga: 9 Jun 2008, 10:24


--------------------
Dacia Break 1999 - 1310CL - IL 03 HLE
mi-au sters reputatia;eu o aveam cea mai mare
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Hacker
post 9 Jun 2008, 12:19
Post #8


Membru autentic


Group: Members
Posts: 880
Joined: 12 October 06




Pune antigel in proportia egala si schimba termostatul.
Termostatul il poti verifica, scoti termostatul ( vezi ca e in furtunul gros in partea cu motorul ) il pui intr-o oala, pui oala la fiert, si privesti daca deschide. Daca deschide ai o problema la sistemul de racire al motorului ( sunt infundate orificiile blocului motor ).
Totusi e mai bine sa schimbi termostatul si sa urmaresti daca mai face figura din inainte.
Neaparat sa nu scoti termostatul si sa nu il mai pui la loc ( motorul iti va merge prost, rece si va consuma mai mult )
Pune antigel.

Succes...


--------------------
Dacia 1310 / Super Nova 1985 / 2001 - B-21-VZK / B-85-LTJ
Dacia 1310 85'
Dacia SN 01
Peugeot 206 HDI
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
micri
post 11 Jun 2008, 08:33
Post #9


Membru autentic


Group: Members
Posts: 239
Joined: 22 January 08




salut!

am fost si am cumparat un termostat de uzina dar care are temperatura 87-89 grade, este dinacela cu "putza" cum i se mai spune. pana acum am avut unul de vaslui de 86 grade. am mai gasit unele de oradea dar foarte prost facute. acesta este realizat fain . ei spun ca sunt cele care se pun in fabrica pe dacii.


--------------------
dacie 1310TLX 1988
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Hacker
post 11 Jun 2008, 10:31
Post #10


Membru autentic


Group: Members
Posts: 880
Joined: 12 October 06




Bun, pune termostatul si antigelul.


Succes..


--------------------
Dacia 1310 / Super Nova 1985 / 2001 - B-21-VZK / B-85-LTJ
Dacia 1310 85'
Dacia SN 01
Peugeot 206 HDI
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
micri
post 11 Jun 2008, 10:35
Post #11


Membru autentic


Group: Members
Posts: 239
Joined: 22 January 08




merci pentru sfat


--------------------
dacie 1310TLX 1988
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
baranga
post 11 Jun 2008, 12:40
Post #12


...eu merg cu DACIA iar tu pe jos....


Group: Members
Posts: 888
Joined: 8 February 08
From: Slobozia- IALOMITA




ai grija sa nu pui termostaul invers(trebuie sa in pui cu puta in jos!) wink.gif


--------------------
Dacia Break 1999 - 1310CL - IL 03 HLE
mi-au sters reputatia;eu o aveam cea mai mare
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
micri
post 12 Jun 2008, 08:32
Post #13


Membru autentic


Group: Members
Posts: 239
Joined: 22 January 08




am montat termostatul cel nou. acum se duce apa pana la 90-95 de grade dupa care cade la aproximativ 75- 80 de grade. mi-a facut figura aceasta de doua ori astazi de dimineata. sa fie din cauza ca radiatorul este mare si l-am spalat caci era cu 10 -15% mal in el ?
se vede ca la 90 deschide caci scade temperatura dar nu imi place aceasta fluctuatie. la mine se ducea acul pe 86 si ramanea acolo si aveam termostat de vaslui. acum am unul cica de fabrica pe cutia caruia scrie made in franta si are inclusiv timbru de autentificare. am tot cautat vernet si nu am gasit.

This post has been edited by micri: 12 Jun 2008, 08:34


--------------------
dacie 1310TLX 1988
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ovidius max
post 12 Jun 2008, 09:23
Post #14


Membru


Group: Members
Posts: 196
Joined: 21 December 07
From: Iasi




QUOTE(micri @ 12 Jun 2008, 08:32)
am tot cautat vernet si nu am gasit.
*



vezi la magazine cu piese pentru renault. Eu acolo am gasit.


--------------------
Dacia 1300 1980
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Hacker
post 12 Jun 2008, 11:44
Post #15


Membru autentic


Group: Members
Posts: 880
Joined: 12 October 06




Mai ai luat termostat care deschide mai tarziu.

12 Jun 2008, 12:23:
Si eu am avut o problema cu termostatul. Nu am pus colier la termostat, a urcat pe furtun pana la cotitura. Ba ramanea blocat pe deschis, ba ramanea blocat pe inchis. Cand l-am scos era stramb si vai de el. L-am schimbat cu unu de vaslui de 86, si vreau sa zic ca nu mai am probleme cu temperatura. Oricum nu mai am nimic infundat prin motor . Am curatat totul cu solutie 2+2, am spalat radiatorul cu detratant sub presiune. Am bagat furtun cu presiune si in motor, si am rezolvat problema cu orificiile infundate.

Succes...

This post has been edited by Hacker: 12 Jun 2008, 14:23


--------------------
Dacia 1310 / Super Nova 1985 / 2001 - B-21-VZK / B-85-LTJ
Dacia 1310 85'
Dacia SN 01
Peugeot 206 HDI
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Lunaticul
post 12 Jun 2008, 22:38
Post #16


Membru autentic


Group: Members
Posts: 203
Joined: 27 December 07
From: Iasi




Salutare! Am si eu o problema legata de temperatura apei. Dupa circa 50 de km de mers (afara erau cam 30 de grade) am urcat o rampa mai serioasa si mi s-a aprins becul rosu de la apa. Am tras pe dreapta, am lasat-o la ralanti pana ce a scazut temperatura, apoi mi-am continuat drumul. Am mers cu 80-90 km/h pe drum drept (nu am mai avut de a face cu rampe) iar temperatura se mentinea destul de ridicata cred eu. Nu sunt sigur deoarece am indicator cu 2 linii albe la limita inferioara si 2 linii albe urmate de una rosie la cea superioara. Temperatura se mentine la prima linie alba de la limita superioara. Cam cate grade ar fi acolo?

Sper sa intelegeti ce am scris. am incercat sa postez o poza cu indicatorul si nivelul temperaturii dar imi dadea eroare. Sa suspectez si eu garnitura de chiuloasa ? Precizez ca am instalatie pentru GPL. Multumesc anticipat !

This post has been edited by Lunaticul: 13 Jun 2008, 10:01


--------------------
Dacia 1310 L 1996
In orice situatie, ceea ce este cel mai dificil de facut, este, deobicei, ceea ce trebuie facut.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
neajiji
post 13 Jun 2008, 20:22
Post #17


Membru autentic


Group: Members
Posts: 768
Joined: 1 January 07




QUOTE(Lunaticul @ 12 Jun 2008, 22:38)
Salutare! Am si eu o problema legata de temperatura apei. Dupa circa 50 de km de mers (afara erau cam 30 de grade) am urcat o rampa mai serioasa si mi s-a aprins becul rosu de la apa.  Am tras pe dreapta, am lasat-o la ralanti pana ce a scazut temperatura, apoi mi-am continuat drumul. Am mers cu 80-90 km/h pe drum drept (nu am mai avut de a face cu rampe) iar temperatura se mentinea destul de ridicata cred eu. Nu sunt sigur deoarece am indicator cu 2 linii albe la limita inferioara si 2 linii albe urmate de una rosie la cea superioara. Temperatura se mentine la prima linie alba de la limita superioara. Cam cate grade ar fi acolo?
         
Sper sa intelegeti ce am scris. am incercat sa postez o poza cu indicatorul si nivelul temperaturii dar imi dadea eroare. Sa suspectez si eu garnitura de chiuloasa ?  Precizez ca am instalatie pentru GPL. Multumesc anticipat !
*



Problema mare nu ar fi, eu suspectez antigelul si respectiv proportia in care se afla. Fa-i o verificare lichidului de racire si o aerisire a circuitului. La prima linie din indicator daca nu ma insel sunt 95 grade celsius.


--------------------
X Y Z
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cristu
post 16 Jun 2008, 07:49
Post #18


Membru


Group: Members
Posts: 143
Joined: 22 August 05




QUOTE
Oricum nu mai am nimic infundat prin motor . Am curatat totul cu solutie 2+2, am spalat radiatorul cu detratant sub presiune. Am bagat furtun cu presiune si in motor, si am rezolvat problema cu orificiile infundate.


Hacker imi poti spune si mie cum ai procedat cand ai spalat motorul cu jet de presiune ? pe unde ai bagat furtunul ? pe sus sau pe jos la pompa de apa ? care e procedura ?.

Te intreb fiindca am probleme cu temperatura motorului. Imi ajunge si la 95 grade in oras si incepe se se poticneasca motorul, da in nas ... trebuie sa dau drumul la caldura sa mai circule prin instalatie ca sa mai scada un pic

Am schimbat si termostatul de vaslui, cel ce 86 grade cu unul Vernet de 89 parca si la fel face, nicio schimbare. Radiatorul este nou model mare deci nu ar fi el cauza, aerisirea e facuta corect si totusi imi creste temperatura mult fata de limitele normale

Asa ca banuiesc ca am ceva infundat pe la motor si as vrea sa spal instalatia de racire dar nu prea stiu cum, daca ai pute asa-mi dai niste indicatii ti-as ramane recunoscator

Merci


--------------------
Dacia 1300 Berlina '81 - B-17-BPC
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Hacker
post 16 Jun 2008, 13:14
Post #19


Membru autentic


Group: Members
Posts: 880
Joined: 12 October 06




In primul rand poti folosi functia search.
Bagi solutie 2+2 in radiator, mergi cu masina 2 zile.
Scoti toata apa din radiator si dai radiatorul jos. Scoti busonul de la sistemul de racire al motorului, care e intre radiator si motor ( pe motor ) scoti apa si din motor. Iei Radiatorul in casa, desfaci busonul radiatorului ( vezi ca e in dreapta jos ) bagi furtunul cu presiune in el pana iese tot jegul,bagi detratant ( soda causticica ) ce crezi tu ca ar curata mai bine, il lasi 1-2h, il scurgi si repeti faza cu furtunul pana apa iese curata din el . ( sa il clatesti bine ). La motor odata bagata solutia 2+2 nu ai ce sa mai bagi, decat furtun cu presiune pana se duce tot jegul din el. Pui totul la loc, bagi apa + antigel, faci aerisirea si vezi daca mai ai probleme.
Poti sa ai probleme cu incalzirea motorului si din cauza garniturii de chiuloasa. Te uiti cu motorul incalzit daca in vasul de expansiune daca iti ies bule ( circuitul de racire sa fie bine aerisit ). Verifici daca iti scade nivelul la apa din vasul de expansiune fara sa ai pierderi de lichid pe undeva. Verifici starea uleiului ( daca uleiul are o culoare maroniu deschis sau daca e gri ) sa nu iti bage apa in ulei.
Acum daca apa urca pana la 90-92 grade nu e motiv sa te alarmezi, deoarece sistemul de racire la Dacie nu e conceput pentru temperaturile din ziua de azi.

Succes...


--------------------
Dacia 1310 / Super Nova 1985 / 2001 - B-21-VZK / B-85-LTJ
Dacia 1310 85'
Dacia SN 01
Peugeot 206 HDI
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 19th May 2025 - 16:17
Forum Renault