relanti
![]() ![]() ![]() |
relanti
Altis |
![]()
Post
#1
|
||
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 754 Joined: 24 December 04 From: Bucuresti ![]() |
|
||
--------------------
Tucson
JM
2007
- . Luati saitu' de cultura si bagati-l in duba sa-i acordam "primul ajutor"!
|
|||
andi |
![]()
Post
#2
|
Membru incepator Group: Members Posts: 23 Joined: 26 January 04 From: Bucuresti ![]() |
problema ta are ca vinovat cel mai probabil motorasul pas cu pas de relanti.
uite aici un tutorial foarte bun care te va ajuta sa iti rezolvi problema. http://www.daciaclub.ro/index.php?showtopic=691 |
-------------------- |
|
Altis |
![]()
Post
#3
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 754 Joined: 24 December 04 From: Bucuresti ![]() |
[quote=andi,31 Dec 2004, 10:16]
problema ta are ca vinovat cel mai probabil motorasul pas cu pas de relanti. uite aici un tutorial foarte bun care te va ajuta sa iti rezolvi problema. ] Tocmai am efectuat operatiunea in cauza...si nimic Era acolo , ce-i drept, ceva mizerie, dar nu s-a schimbat nimic... ![]() ![]() |
--------------------
Tucson
JM
2007
- . Luati saitu' de cultura si bagati-l in duba sa-i acordam "primul ajutor"!
|
|
Altis |
![]()
Post
#4
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 754 Joined: 24 December 04 From: Bucuresti ![]() |
Parca se infige mai bine totusi.Oare?
Sau am eu impresii ...Oricum faptul ca nu am un soc manual ca la cealalta ma deranjaza in principal, pt ca trebuie sa stau cu acceleratia apasata , in plus mi-e frica sa nu fie o problema mai mare,sau una care sa se agraveze in timp... ![]() |
--------------------
Tucson
JM
2007
- . Luati saitu' de cultura si bagati-l in duba sa-i acordam "primul ajutor"!
|
|
Mika |
![]()
Post
#5
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 26 Joined: 30 December 04 ![]() |
Daca masina ta este pe injectie nu este normal ca dupa ce ai pornit-o sa stai cu piciorul pe pedala de acceleratie. Autot. este prevazut cu soc automat sisingur se retrage in momentul in care masina s-a incalzit. Calculatorul ptr. injectie din acest motiv a fost creat. Cum procedezi cand pornesti masina? |
--------------------
Dacia - Matiz
1410 E/AC FITI DESTEPTI!
|
|
klaus |
![]()
Post
#6
|
![]() 步步 Group: Moderatori Posts: 19.062 Joined: 4 August 02 From: Bucuresti ![]() |
Eu zic ca-i de la potentiometrul motorasului pas cu pas. Si ar trebui realizata o curatare a supapei de relanti...
|
--------------------
Scenic III 1.9 dCi
-
-
- - E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
|
|
Altis |
![]()
Post
#7
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 754 Joined: 24 December 04 From: Bucuresti ![]() |
Nu cred ca problema ar putea fii mdul in care pornesc...Am pornit o gramada de masini cu sau fara injectie
In sfarsit : Ambreiaj/contact pana stinge ledul bord/electromotor...ciupesc foarte usor acceleratia... Ideea e ca porneste foarte usor si intotdeauna din prima incercare Accelerez din obisnuinta putin si foarte usor...problema apare in momentul in care incerc sa eliberez acceleratia...daca dau drumul complet->moare Au mai pornit-o si altii...nu cred ca ar putea fi un mod defectuos de pornire a motorului...daca totusi tu stii ceva...astept Si klaus, chiar daca imi arat ignoranta , unde este si cum arata supapa???O sa incerc eventual si asta Ideea e ca as prefera sa fac eu o chstie care s-ar putea dovedi minora decat sa platesc mult si degeaba...mai ales ca mecanici...e armaghedon dupa ei daca nu am un surub... This post has been edited by altisone: 31 Dec 2004, 15:58 |
--------------------
Tucson
JM
2007
- . Luati saitu' de cultura si bagati-l in duba sa-i acordam "primul ajutor"!
|
|
bogdan_o |
![]()
Post
#8
|
![]() om ca, din pacate, din ce in ce mai putini Group: Members Posts: 3.940 Joined: 23 May 03 From: Bucuresti ![]() |
Ei, aia e ca ciupesti acceleratia. Asa ceva nu se face niciodata la pornire. Si asta pentru ca la oprire, motorasul pas-cu-pas se recalibreaza, adica ajunge la zero. La pornire, calculatorul ia drept punct de reper pozitia pedalei de acceleratie si regleaza relantiul in functie de aceasta pozitie. Daca tu apesi pe acceleratie el crede ca aia e pozitia pedalei cand e libera. De-aia cand dai drumul la pedala se opreste motorul pentru ca practic ii ceri motorasului pas cu pas sa scada ma mult decat e reglat el pentru un relanti stabil. Incearca sa pornesti fara sa tii apasata acceleratia si vezi daca mai face. Masinile cu injectie (indiferent de marca lor) se pornesc numai apasand pe ambreiaj, niciodata si pe acceleratie din considerentele de mai sus. Nu mai e ca la cele cu raburator sa tii pe acceleratie, sai dai si vreo 2-3 sprituri inainte, etc.
This post has been edited by bogdan_o: 31 Dec 2004, 17:37 |
--------------------
Dacia
SLZ 1.4 / Break CL E bine sa fii multumit cu ceea ce ai, dar nu si de ceea ce esti (Sir James MacKintosh)
|
|
Altis |
![]()
Post
#9
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 754 Joined: 24 December 04 From: Bucuresti ![]() |
![]() This post has been edited by altisone: 1 Jan 2005, 02:28 |
--------------------
Tucson
JM
2007
- . Luati saitu' de cultura si bagati-l in duba sa-i acordam "primul ajutor"!
|
|
Altis |
![]()
Post
#10
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 754 Joined: 24 December 04 From: Bucuresti ![]() |
Din punctul meu de vedere are logica doar in parte , asta pentru ca eu ating acceleratia cand deja electromotorul invarte,, deci calculatorul a setat deja.In plus, ar trebui sa moara tot timpul la relanti, nu doar cand motorul este rece.
Oricum, am incercat, si daca motorul este rece, nu porneste decat daca o ajut cu acceleratia ![]() Asta e problema, daca motorul este cat de cat cald, saau temperatura de afara este semnificativ pe +...porneste oricum...asta se intampla si la breakul pe carburatie... |
--------------------
Tucson
JM
2007
- . Luati saitu' de cultura si bagati-l in duba sa-i acordam "primul ajutor"!
|
|
MariusWsW |
![]()
Post
#11
|
![]() Membru Group: Members Posts: 178 Joined: 9 May 04 ![]() |
BOGDAN are cat se poate de multa dreptate...NU SE CIUPESTE SUB NICI O FORMA PEDALA DE ACCELERATIE LA PORNIRE SI NICI IN URMATOARELE 20-30sec pentru ca dai peste cao motaorasul pas cu pas...el trebuie sa-si faca treaba si tu nu il lasi si e normal sa mearga prost...de regul dupa ce pornesti motorul nu pleci cu el rece NICIODATA lasa-l sa mearga cel putin 3 minute si apoi pleci cu masina...de ce?Fiindca nu are ulei destul in rampa de ulei si tre sa-si faca ungerea si daca tu o accelerezi "pe uscat",la revedere motor!!!Toti stiu ca are celebrul tacanit la rece fiindca nu ajunge uleiul imediat in rampa si alte reglaje automate pe care si le face....concluzia...las-o sa se incalzeasca si apoi meri cu ea...si nu te mai atinge de pedala de acceleratie fiindca nu e ca la dacia 89 sa ai acceleratia pe benzina...e pe aer asa ca innebunesti motorasul ala...sa ai spor
|
-------------------- Omului ii trebuie 1 an sa invete sa vorbeasca si o viata sa invete sa taca...
|
|
Altis |
![]()
Post
#12
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 754 Joined: 24 December 04 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(MariusWsW @ 2 Jan 2005, 12:07) BOGDAN are cat se poate de multa dreptate...NU SE CIUPESTE SUB NICI O FORMA PEDALA DE ACCELERATIE LA PORNIRE SI NICI IN URMATOARELE 20-30sec pentru ca dai peste cao motaorasul pas cu pas...el trebuie sa-si faca treaba si tu nu il lasi si e normal sa mearga prost...de regul dupa ce pornesti motorul nu pleci cu el rece NICIODATA lasa-l sa mearga cel putin 3 minute si apoi pleci cu masina...de ce?Fiindca nu are ulei destul in rampa de ulei si tre sa-si faca ungerea si daca tu o accelerezi "pe uscat",la revedere motor!!!Toti stiu ca are celebrul tacanit la rece fiindca nu ajunge uleiul imediat in rampa si alte reglaje automate pe care si le face....concluzia...las-o sa se incalzeasca si apoi meri cu ea...si nu te mai atinge de pedala de acceleratie fiindca nu e ca la dacia 89 sa ai acceleratia pe benzina...e pe aer asa ca innebunesti motorasul ala...sa ai spor DA DAR NU PORNESTE !!!!! ![]() ![]() |
--------------------
Tucson
JM
2007
- . Luati saitu' de cultura si bagati-l in duba sa-i acordam "primul ajutor"!
|
|
Andu |
![]()
Post
#13
|
Membru autentic Group: Members Posts: 294 Joined: 24 May 02 From: Bucuresti ![]() |
Hai sa vad daca te pot ajuta si eu cu o idee. Scoate capacul filtrului de aer, si uita-te cu o lanterna in gaura din mijloc. Teoretic vorbind (si aici va rog sa ma atentioneze careva daca gresesc) ar trebui sa se vada clapeta de aer. Roaga pe cineva sa porneasca masina in locul tau si tu vezi daca se misca acea clapeta in vreun fel sau altul (Fara sa calce acceleratia). Daca se misca, atunci probabil va trebui sa duci investigatia mai departe si sa ii faci un diagnostic al calculatorului. S-ar putea sa fie vreun senzor de temepratura ce indica eronat sau altele, oricum, un test cu calculatorul ar putea sa-ti spun. Grja mare totusi unde mergi, baietii de pe la service-urile de cartier citesc numai codurile de eroare din calculator, si asta s-ar putea sa nu te prea ajute.
A, sa nu uit, in timpul testului de mai sus, vezi sa nu ai frunze sau alte mizerii mari ce ar putea fi absorbite de motor, si nici nu il lasa sa mearga prea mult. In principiu nu pateste nimic motorul daca merge putin fara filtru dar nici foarte bine nu ii face. O intrebare ajutatoare totusi: dupa ce se incalzeste, la ralanti, daca pornesti cat mai multi consumatori, motorul se ineaca, tremura, sau tremura putin si isi revine? |
--------------------
Opel
Astra H ABS+EBD+EBA+CBC+DDS ESP+TC+UCL TPMS....
2006
- fost GGA
|
|
Altis |
![]()
Post
#14
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 754 Joined: 24 December 04 From: Bucuresti ![]() |
Tocmai de aia sunt in ceata eu...odata incalzit motorul, masina merge perfect,cu orice as folosi...proiectoare,faruri, aeroterma sau /si casetofon
![]() Trage bine,si sta incremenit la 900 rpm la relanti ,odata motorul incalzit. M-am gandit si eu sa nu fie senzorul de temperatura,daca are ceva de genul asta, dar nu stiu care e... |
--------------------
Tucson
JM
2007
- . Luati saitu' de cultura si bagati-l in duba sa-i acordam "primul ajutor"!
|
|
bj |
![]()
Post
#15
|
![]() membru de nevoie Group: Members Posts: 321 Joined: 3 December 04 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(MariusWsW @ 2 Jan 2005, 12:07) BOGDAN are cat se poate de multa dreptate...NU SE CIUPESTE SUB NICI O FORMA PEDALA DE ACCELERATIE LA PORNIRE SI NICI IN URMATOARELE 20-30sec pentru ca dai peste cao motaorasul pas cu pas...el trebuie sa-si faca treaba si tu nu il lasi si e normal sa mearga prost...de regul dupa ce pornesti motorul nu pleci cu el rece NICIODATA lasa-l sa mearga cel putin 3 minute si apoi pleci cu masina...de ce?Fiindca nu are ulei destul in rampa de ulei si tre sa-si faca ungerea si daca tu o accelerezi "pe uscat",la revedere motor!!!Toti stiu ca are celebrul tacanit la rece fiindca nu ajunge uleiul imediat in rampa si alte reglaje automate pe care si le face....concluzia...las-o sa se incalzeasca si apoi meri cu ea...si nu te mai atinge de pedala de acceleratie fiindca nu e ca la dacia 89 sa ai acceleratia pe benzina...e pe aer asa ca innebunesti motorasul ala...sa ai spor Aici s-ar putea sa gresesc eu, dar din cate stiu la masinile cu injectie se recomanda plecarea cat mai "rapida" de pe loc, fara fortarea motorului in primele cateva minute si chiar este contraindicat sa o lasi sa "se incalzeasca". Corectati-ma daca gresesc pentru DSN... stiu insa sigur ca astea erau recomandarile din cartea tehnica a unui Volvo si aceiasi recomandare parca am vazut-o si pe undeva pe aici pe forum. |
--------------------
Skoda / BMW
Fabia Variant - de munca / F650 - capra
exLeon, exDSN
- B-65-xxx BMW F650ST - tot un fel de capra
|
|
AIX |
![]()
Post
#16
|
![]() quite a regular Group: Members Posts: 604 Joined: 21 October 04 From: Bucuresti ![]() |
|
--------------------
.
.
.
|
|
bogdan_o |
![]()
Post
#17
|
![]() om ca, din pacate, din ce in ce mai putini Group: Members Posts: 3.940 Joined: 23 May 03 From: Bucuresti ![]() |
AIX Dezaburirea lunetei "mananca" foarte mult curent si exista tendinta de scadere a tensiunii debitate de alternator. Ca urmare a sesizarii prezentei acestei scaderi calculatorul de injectie comanda automat cresterea turatiei pentru a o compensa. Am spus ca este normal acest tremurat pana la un uct. Daca face numai n momentul in care cuplezi dezaburirea lunetei sau orce alt mare consumator disparand in secunda urmatare atunci e ok. Daca tremura tot timpul cat acel consumator e cuplat atunci exista o problema si trebuie vazut despre ce e vorba.
|
--------------------
Dacia
SLZ 1.4 / Break CL E bine sa fii multumit cu ceea ce ai, dar nu si de ceea ce esti (Sir James MacKintosh)
|
|
Andu |
![]()
Post
#18
|
Membru autentic Group: Members Posts: 294 Joined: 24 May 02 From: Bucuresti ![]() |
Acum ar trebui stiut ca nici calculatrul nu poate face minuni, asta inseamna ca nu va putea compensa la nesfarsit in sus. Dezaburirea lunetei consuma intr-adevar foarte mult. Cum, in general, nu e singura ci insotita de aeroterma faruri /proiectoare si radio, poate chiar si un picior uitat pe frana la semafor, nu e anormal sa tremure USOR masina. Cu alte cuvinte, tremuratul asta se "simte" in scaun doar si ar putea sa se vada usor la schimbator dar nu mai mult, nu trebuie sa se auda nimic de la motor, nu trebuie sa se vada variatii pe turometru. Asta, dupa mine, se incadreaza in limite normale.
Privind partea cu incalzitul masinii, eu nu am stat nicicand sa o incalzesc. Tot ce fac este sa-i dau max 10 sec dupa pornire in care nu ma ating de acceleratie ca sa-i dau timp uleiului sa ajunga pe unde are treaba. Ma ghidez mai mult dupa celebrul tacanit, cand a tacut e gata de lucru, si intr-adevar, nu ar fi prea recomandat sa o fortati inainte ca acul de temperatura sa depaseasca zona alba de la incepututl cadranului. Pt altisone: daca esti din Bucuresti sau in B intr-o joi, vino intr-o joi cu o BRRCFA si roaga pe cineva sa vina in ziua respectiva cu o interfata pt DSN ca sa vezi cam pe unde ar fi problema ta. |
--------------------
Opel
Astra H ABS+EBD+EBA+CBC+DDS ESP+TC+UCL TPMS....
2006
- fost GGA
|
|
bogdan_o |
![]()
Post
#19
|
![]() om ca, din pacate, din ce in ce mai putini Group: Members Posts: 3.940 Joined: 23 May 03 From: Bucuresti ![]() |
Calculatorul compenseaza dar numai in limita a max 150 rpm in plus. Totusi, eu am mers (cu SLZ e drept) pe ploaie noaptea, asta insemnand stergatare, faza scurta, proiectoare, aeroterma pe 2 si dezaburire si nu am simtit nici un tremurat anormal.
|
--------------------
Dacia
SLZ 1.4 / Break CL E bine sa fii multumit cu ceea ce ai, dar nu si de ceea ce esti (Sir James MacKintosh)
|
|
patratel |
![]()
Post
#20
|
![]() Membru Group: Members Posts: 186 Joined: 26 May 03 From: Bucuresti ![]() |
oameni buni, am o intrebare. s-ar putea sa fie putin off-topic...
eu la pornire nu apas ambreiajul deloc. se intampla ceva pe termen lung cu motorul daca nu fac asta? am vazut si in carte si pe aici recomandarea, dar din reflex nu apas nici o pedala. Nu am nici un fel de probleme, motorul merge brici, insa ma gandesc ca poate n-au zis oamenii aia degeaba sa apesi ambreiajul la pornire. cum e? |
--------------------
Skoda
Octavia
Elegance
- B 47 KVN
|
|
Liviu |
![]()
Post
#21
|
![]() expat naiv Group: Banned Posts: 3.526 Joined: 5 July 02 From: Peste gard ![]() |
E doar vorba de faptul ca daca pornesti masina fara a apasa pe ambreiaj, elecromotorul (saracul) va trebui sa invarta si arborele primar din CV care la rece stim si noi cam cat de usor se invarte (din cauza uleiului super vascos)
![]() Altceva nu imi vine in cap. |
--------------------
.
.
. -= age is just a number =-
|
|
patratel |
![]()
Post
#22
|
![]() Membru Group: Members Posts: 186 Joined: 26 May 03 From: Bucuresti ![]() |
aha. atunci o sa-l apas. si cam cat trebuie sa-l tin asa, apasat ? ![]() |
--------------------
Skoda
Octavia
Elegance
- B 47 KVN
|
|
Liviu |
![]()
Post
#23
|
![]() expat naiv Group: Banned Posts: 3.526 Joined: 5 July 02 From: Peste gard ![]() |
Pana porneste
![]() |
--------------------
.
.
. -= age is just a number =-
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 20th July 2025 - 18:49 |