DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Eternul kilometraj..., Cu noul cablu imi poate arata mai putin?!

Cruiser
post 18 Jun 2008, 13:47
Post #1


Membru incepator


Group: Members
Posts: 53
Joined: 11 September 05




Dupa ce am observat o scurgere de ulei, care nu provenea din baie si, pare-se, nici din cutia de viteze, ci venea pe langa vechiul si anticul cablu de kilometraj, am cumparat unul nou, evident de 1300, si l-am montat (cu nenea mecanicul de cartier).
Surpriza pozitiva e ca nu mai oscileaza deloc acul, are acea miscare finuta si continua de pe ceasurile masinilor noi. Tot pozitiv e ca nu-mi mai fasaie si toarce acul cu pricina... deci e liniste (cat poate fi in D1300).
Mi se pare ciudat insa ce indica. Dupa noul kilometraj prind cam greu 20 km/h cu a-ntaia (mergeam si pana in 35-40 inainte), urla motorul cand trag de un 40 in a doua, si, in fine, cam la turatia la care imi arata celalalt 70, am 60. Mai sus, mi se pare ca e mai buna corespondenta turatie - viteza, e cam ca inainte. Am reusit, adica, sa prind pe noul ceas 130... (treapta a IV-a si finala, am motorul brici, schimburi de ulei la 5-6000, numai ELF 20w50, in total doar 140k km etc.)
Eu banuiesc doua optiuni:
1 - inainte imi indica eronat, asta si din pricina evantaiurilor facute pana inspre 80 la ora de ac... implicit, acum imi indica viteza REALA - tre sa vad cu un GPS daca e asa, dar n-am...
asta implica ceva grav insa pt dacia mea - inainte chiar o credeam in stare, si practicam des, de 60 la ora intr-a doua... acum - la 50 imi vine sa plang cum suna
oare chiar asa sa fie?
2 - ala vechi era cum era, mincinos, dar asta, acum, minte in jos - imi arata mai putin. Precizez ca am cauciurile prevazute in talonul masinii - 155/80/13. Sa fie vreo decalibrare la mijloc? Cum se poate face o calibrare? Conteaza ce? Legatura la cutie? Oare ar trebui cauciucuri mai late, de 165?

Multumesc de lamuriri, de pe acum... Iar daca v-am plictisit, si e deja un domeniu batut in piua precum apa, imi cer scuze... Dar, uite, pasiunea pentru antichitatea asta de Daciutza nu-mi da liniste.


--------------------
VW GOLF 3 GTI 1996 - MS-50-GTI
VW Golf 3 GTI 2.0l 8v 115 HP
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Hacker
post 18 Jun 2008, 13:51
Post #2


Membru autentic


Group: Members
Posts: 880
Joined: 12 October 06




Sincer asta implica un test cu un prieten mers in paralel. Masinuta mea este tot in 4 trepte si sincer pe la 50 intr-a 2 urla rau de tot, dar se mai duce si pana la 60 km. Probabil cilomtrajul vechi era decalibrat pentru ca la 60 intr-a 2 rupi motorul in 2.


--------------------
Dacia 1310 / Super Nova 1985 / 2001 - B-21-VZK / B-85-LTJ
Dacia 1310 85'
Dacia SN 01
Peugeot 206 HDI
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 18 Jun 2008, 13:53
Post #3


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




nu vad legatura...doar nu merge infranat noul cablu..daca ar agata ar cam topai acul...


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mad toz
post 18 Jun 2008, 14:01
Post #4


fan dacia-reno


Group: Members
Posts: 1.334
Joined: 26 January 07
From: Bucuresti




Nu stiu daca aveti turometru,dar informativ la 3000 rpm in tr II aveti cam 40 km/h si la 5000 rpm aproximativ 65 km/h,cu raport final 9X34.

Am uitat sa precizez : cauciucuri 155/80R13.

This post has been edited by mad toz: 18 Jun 2008, 14:05


--------------------
Dacia 1310 1998-Berlina Motor 1,6 8v ,72 HP , 125 Nm
2004 Renault 1.9 8v , 120 HP , 300 Nm
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ionut.tanase
post 18 Jun 2008, 14:18
Post #5


Can't Stop Me!


Group: Members
Posts: 1.283
Joined: 8 September 06
From: PITESTI




QUOTE(argon @ 18 Jun 2008, 14:53)
nu vad legatura...doar nu merge infranat noul cablu..daca ar agata ar cam topai acul...
*



Adevarul e ca nu prea vad nici eu legatura ...
Solutia e sa mergi in paralel cu un prieten sau sa imprumuti un GPS si atunci vei sti care este adevarul.

... sau sa dai intr-un radar ... glumeam happy.gif wink.gif


--------------------
FORD FOCUS 2003
DACIA 1310 .... first LOVE :-)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Cruiser
post 18 Jun 2008, 14:28
Post #6


Membru incepator


Group: Members
Posts: 53
Joined: 11 September 05




Bun. Ma tenteaza de altfel ideea unui turometru, poate digital.


--------------------
VW GOLF 3 GTI 1996 - MS-50-GTI
VW Golf 3 GTI 2.0l 8v 115 HP
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 18 Jun 2008, 15:38
Post #7


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




pacat sa strici masina cu digital, daca gasesti ceasuri complete cu turometru central de 1300, sau, in cel mai rau caz turometru analogic montat deasupra bordului in stanga.


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
hordeagabriel
post 18 Jun 2008, 15:40
Post #8


membru


Group: Members
Posts: 154
Joined: 16 April 08
From: Deva




Viteza indicata de un gps nu e tocmai precisa. Si aici ma refer la viteza pe care o ai intr-un moment dat. Singura viteza pe care un gps o poate calcula cu precizie este aceea medie pe o anumita distanta.


--------------------
Dacia 1310 1995 berlina
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Ionescu
post 18 Jun 2008, 16:29
Post #9


Membru autentic


Group: Members
Posts: 275
Joined: 24 January 06
From: Romania




Eu nu va inteleg... 50 cu a 2-a la Dacie? Dar ce e nene Ferrari?
Eu cred ca acum iti indica bine. Una din cauzele pentu care pe cablul vechi primeai indicatii gresite, era si miscarea de transport (in loc de rotatie) a cablului uzat in camasa si ea la fel de uzata. De aceea probabil iti tremura si acul inainte.
PS: Mergeti fratilor cum trebuie cu ele, nu le mai omoriti... mad.gif


--------------------
Dacia Duster 2014, Benzina & GPL, 2x4, 1598cc, 73kW=105CP
Traficul in Romania e Infern: Intra toti si scapa cine poate...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Hacker
post 18 Jun 2008, 16:32
Post #10


Membru autentic


Group: Members
Posts: 880
Joined: 12 October 06




hmm, cand ai nevoie de ceva forta te duci si la 50 cu a 2 -a . In general eu schimb la 35 -40 km/h urmatoarea treapta.


--------------------
Dacia 1310 / Super Nova 1985 / 2001 - B-21-VZK / B-85-LTJ
Dacia 1310 85'
Dacia SN 01
Peugeot 206 HDI
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Cruiser
post 18 Jun 2008, 16:36
Post #11


Membru incepator


Group: Members
Posts: 53
Joined: 11 September 05




Turometru analogic, deasupra ceasurilor... Hm. Am vazut tot pe daciaclub si bord din acela de Renault 12 Gordini, cu turometru, dar e a very long shot. Nu cred sa am sanse la asa ceva.
Si analogice, unde se gasesc? Ebay?



--------------------
VW GOLF 3 GTI 1996 - MS-50-GTI
VW Golf 3 GTI 2.0l 8v 115 HP
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mad toz
post 18 Jun 2008, 16:38
Post #12


fan dacia-reno


Group: Members
Posts: 1.334
Joined: 26 January 07
From: Bucuresti




Cauta de lada sunt frumoase.


--------------------
Dacia 1310 1998-Berlina Motor 1,6 8v ,72 HP , 125 Nm
2004 Renault 1.9 8v , 120 HP , 300 Nm
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Freelancer
post 18 Jun 2008, 18:50
Post #13


Membru avansat


Group: Members
Posts: 119
Joined: 24 January 06




Acum iti indica bine. E normal ca la 50/ora intr-a doua sa urle motorul.


--------------------
DACIA 1310 1994 - B-05-VYK
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Merced
post 18 Jun 2008, 18:54
Post #14


No fear. No limit. No equal.


Group: Members
Posts: 8.277
Joined: 24 June 07




Si eu sunt de aceeasi parere. Daca ajungi pe la vreo 70 cu a doua esti la limita. La 50 deja urla bine motorul. Inainte aveai indicatie eronata.


--------------------
Ford Ka 2012 1.2 benzina 69 cai Titanium
it's a kind of peace.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
SSilent
post 18 Jun 2008, 19:34
Post #15


Membru Vitezoman


Group: Members
Posts: 1.235
Joined: 23 July 07
From: ...I'm everywhere... nowhere




QUOTE
Surpriza pozitiva e ca nu mai oscileaza deloc acul, are acea miscare finuta si continua de pe ceasurile masinilor noi.

nu vreau sa te dezamagesc dar: un prieten si-a schimbat cablul, si a mers vitezometrul (el este cel care indica viteza, kilometrajul indica kilometrii parcursi) asa cum descrii tu 2 sapt, pe urma iar a inceput sa oscileze...

This post has been edited by SSilent: 18 Jun 2008, 19:34


--------------------
Dacia 1210 1986 - N/A
dacie dezmembrata... in curs de RK ^_^

cu planuri de viitor (adica vise):
-Yamaha Fazer 600 cm3
-Ford Escord 2000RS
-Mercedes Benz W201
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Merced
post 18 Jun 2008, 19:44
Post #16


No fear. No limit. No equal.


Group: Members
Posts: 8.277
Joined: 24 June 07




Mie nu mi-a oscilat sau scos vreun sunet cablul vechi, dar a inceput sa pice, de vreo doua ori n-a mai mers vitezometrul decat dupa o palma deasupra lui, si a treia oara n-a mai luat-o nici asa. Eram atunci convins ca e vitezometrul vinovat, dar surprinzator am pus cablu si de atunci nu mai am probleme.
Acu' eu am luat de "uzina", facut cumva la Sacele sau Timisoara, nu mai stiu exact. A costat vreo 15 lei, dar pana acum nu pare sa dea semne de oboseala. Cu siguranta ajunge la fier cu tot cu masina.


--------------------
Ford Ka 2012 1.2 benzina 69 cai Titanium
it's a kind of peace.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Cruiser
post 19 Jun 2008, 17:24
Post #17


Membru incepator


Group: Members
Posts: 53
Joined: 11 September 05




N-am idee unde e facut al meu. A fost 24 de lei. Sper sa nu se confirme prezicerea negativista... sper totusi sa tina mai mult de 2-3 sapt...

Pe de alta parte, si sper sa nu sar de tot in off-topic, eu conduc in paralel, la lucru, o dacia berlina din 2000, tot pe carburatie, model CN4. Mi se pare interesant ca in ea motorul se aude mult mai estompat in interior decat in batranica mea. Speram ca o data cu schimbarea intregului esapament (asta a fost cu ocazia cablului de kilometraj...) o sa ajung la insonorizarea berlinei din 2000. Dar - totusi, la celebrul 40 la ora in a 2-a - la mine se aude motorul destul de tare...
Chiar asa prost au fost insonorizate la vremea lor 1300le astea?
La rk-ul general de acum 3 ani, a mea a fost antifonata ca lumea, stiu pentru ca am participat, are sub mocheta pasla, etc... E pur si simplu mai galagios motorul, asa mi se pare, are un sunet de Porsche, ca sa glumesc putin. Cand e turat - si - cu noul meu vitezometru, mi se pare, cum spuneam, ca e prea turat tot timpul...


--------------------
VW GOLF 3 GTI 1996 - MS-50-GTI
VW Golf 3 GTI 2.0l 8v 115 HP
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bucatzel
post 19 Jun 2008, 17:52
Post #18


Membru plictisit


Group: Moderatori
Posts: 6.466
Joined: 19 May 08
From: Timisoara




Acum iti merge aproape de realitate ... la 50 la ora intr-a doua cam trebuie sa inceapa sa te zgarie pe creieri. Gandeste-te ca la 60 se recomanda deja a patra.


--------------------
Dacia 1300 1981 - 3-SB-2608
Si cu dansa-ntransa, si cu sufletu' in rai... cam greu...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 19 Jun 2008, 18:31
Post #19


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




nu esapamentul e problema, ci izolarea si antifonarea mai buna la unele Dacii mai noi, in special a peretelui dintre interior si motor. Si in plus motoarele de 1400 sunt mai silentioase decat cele de 1300.


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
BeciAcustic
post 19 Jun 2008, 20:18
Post #20


BlackLine


Group: Members
Posts: 1.574
Joined: 29 March 08
From: Constanta




Daca nu ai nevoie de vitezometru lasa-l asa..... eu nu mai am vitezolmetru de vreo 5 ani adica limba idicatorului este rupta...... si sincer nu imi trebuie.....


--------------------
DACIA LOGAN 2009 - LAUREATE PH2 1.6 MPI 8V - CT - numere rosii
Statii CB si Xenoane HID la preturi mici si garanti reale
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Merced
post 19 Jun 2008, 23:38
Post #21


No fear. No limit. No equal.


Group: Members
Posts: 8.277
Joined: 24 June 07




Asa am zis si eu cand m-a lasat, dar dupa o luna si ceva de mers fara am constatat ca imi consuma un pic mai mult, ca nu mai puteam sa schimb si sa merg la limita batraneasca. Macar un turometru sa fie, daca nu vitezometru, eu nu am prima varianta, si am preferat s-o fac pe a doua.


--------------------
Ford Ka 2012 1.2 benzina 69 cai Titanium
it's a kind of peace.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bucatzel
post 20 Jun 2008, 14:13
Post #22


Membru plictisit


Group: Moderatori
Posts: 6.466
Joined: 19 May 08
From: Timisoara




Am fost si eu vreo doua luni fara vitezometru... daca ai un pic de ureche, poti sa mergi si ascultand turatiile... dar mai mult ca sigur am patit amandoi aceeasi chestie... suna mai bine cateva ture mai sus biggrin.gif

La mine o fost si mai dragalasa faza. s-au dus amandoua. si cablu si vitezometru.

Am schimbat cablul, ca ala stiam ca se mai tine intr-un fir. (cred ca isi acumula ceva energie din torsiune, ca imi indica foarte aiurea. salturi bruste la 120 kmh intr-a doua laugh.gif ). Inainte de faza terminala imi indica si mie cu vreo 10 km in plus fata de viteza reala.

Am reusit sa gasesc un vitezometru pe o cale complicata, l-am schimbat si am avut viata frumoasa. 60 de km. dupa care, inca vreo 1000 de km o ramas blocat la 30 la ora. Acuma, dupa ce trec de 50 raspunde si el la apel. Macar kilometrii ii inregistreaza corect.

Cel mai sigur e sa cauti un radar de ala cu afisare de viteza si sa mentii constanta viteza cand treci pe sub el, si sa vezi ce-ti indica. Ca sa stii cam cum sa-ti programezi bugetul de amenzi icon_mrgreen.gif


--------------------
Dacia 1300 1981 - 3-SB-2608
Si cu dansa-ntransa, si cu sufletu' in rai... cam greu...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
NICK82
post 20 Jun 2008, 14:23
Post #23


Membru


Group: Members
Posts: 168
Joined: 20 November 07




am si eu o intrebare:
acul la kilometraj vibreaza rau pana pe la 90 km/h
se poate ca indicatia de la kilometraj sa fie eronata,datorita cablului de kilometraj?.....astfel s-ar justifica consumul mare de gpl...adik eu sa merg cumasina mai multi kilometri si ea sa indice mai putini la bord


--------------------
Dacia Berlina 1999 - ph-xx-yyy
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 20 Jun 2008, 14:26
Post #24


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




indicatia acului si km inregistrati nu sunt in legatura.


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
NICK82
post 20 Jun 2008, 14:27
Post #25


Membru


Group: Members
Posts: 168
Joined: 20 November 07




o sa fac un test...intre doua borne kilometrice..
asa mi-a recomandat cineva...inainte de a da vina pe reglajul instalatiei gpl


--------------------
Dacia Berlina 1999 - ph-xx-yyy
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ATM
post 21 Jun 2008, 02:13
Post #26


1948 Tucker Torpedo


Group: Members
Posts: 596
Joined: 28 December 05
From: Bucuresti




Nu strica verificarea la borne, cativa km buni (pentru a evita cazul in care nea Pandele a pus borna x la 800 m de borna x-1...ca s-au mai vazut si de astea).
Vitezometrul e intr-adevar influentat (printre altele) de starea cablului, kilometrajul/jurnalierul -nu prea. Daca ele iti indica mai putini km decat in realitate, vina e a instalatiei ce contorizare, a melcilor aia de plastic din interior - probabil uzati, caz in care 90% se lasa cu kilometraj nou (e chinul dracului sa repari un ceas de-ala, eu unul am incercat , si dupa aia m-am lasat pagubas si am cumparat tablou de bord sh victorie.gif ).


--------------------
MITSUBISHI COLT Z30-2005
Inchiriez fiare de calcat, geamuri termopan, betisoare de urechi, aparate de ras. Rog seriozitate.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
vallyyy
post 22 Jun 2008, 21:06
Post #27


Dacia Clubber


Group: Members
Posts: 2.385
Joined: 13 December 07
From: Pitesti




in legatura cu cablul de kilometraj .....ma intereseaza si pe mine ......se uzeaza cu timpul incat sa indice eronat ......sau e doar un cablu care se schimba doar cand se rupe .........intreb deoarece nu mai am cablu de kilometraj la masina si am pe cineva care da o masina nefolosita de mult timp la remat ...pot lua cablul de la aia sau cumpar altul ? si cat mai e un cablu de kilometraj?


--------------------
Dacia 1300 Fost dacist
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ATM
post 22 Jun 2008, 21:19
Post #28


1948 Tucker Torpedo


Group: Members
Posts: 596
Joined: 28 December 05
From: Bucuresti




Da, cablul se poate uza si astfel indicatia este eronata (se tocesc de obicei capetele alea patrate de intrare in kilometraj, respectiv cutie, si patineaza pe prinderi, sau se gripeaza si agata in miscarea de rotatie - fie indica mai putin, fie acul indica "in suturi", tremura). Un cablu de kilometraj nu-i mult, 15-25 Ron si te-ai aranjat.


--------------------
MITSUBISHI COLT Z30-2005
Inchiriez fiare de calcat, geamuri termopan, betisoare de urechi, aparate de ras. Rog seriozitate.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 23 Jun 2008, 06:38
Post #29


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




Daca luati de autolife Timisoara sa nu va mirati ca se uzeaza, profilul patrat nu e altceva decat arcul presat in forma, forma pe care nu o pastreaza intotdeauna. Pentru ceasuri de EP, cablu cu filet, nu am gasit din pacate decat cablu d'ala infect, dar am schimbat ceasurile cu Takosan, cu clips, si am gasit cablu strain, cu profil patrat ca la carte.


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Cruiser
post 24 Jun 2008, 22:36
Post #30


Membru incepator


Group: Members
Posts: 53
Joined: 11 September 05




Din punctul meu de vedere, topicul se poate inchide. Mi-a fost de folos.


--------------------
VW GOLF 3 GTI 1996 - MS-50-GTI
VW Golf 3 GTI 2.0l 8v 115 HP
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 15th May 2025 - 17:43
Forum Renault