Interpretare rezultat tester
![]() ![]() ![]() |
Interpretare rezultat tester
tavi77 |
![]() ![]()
Post
#1
|
||
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 30 Joined: 6 November 07 ![]() |
|
||
--------------------
Dacia
Nova
1998 GTI
|
|||
Ov |
![]()
Post
#2
|
![]() Academician doctor inginer, savant de renume mondial Group: Moderatori Posts: 7.512 Joined: 11 November 03 From: Bucuresti ![]() |
pai probabil ar trebui desfacut corpul clapeta, acolo unde ai si injectorul, si curatat circuitul de alimentare cu benzina. Sincer nu stiu sa-ti dau indicatii exacte, dar eu am desfacut la a mea (fara nici un motiv) si nu era nici o inginerie acolo, si dupa ce le-am pus la loc, a mers f bine
|
--------------------
Dacia
1300
1972 when life gives you lemon, make lemonade
|
|
tavi77 |
![]()
Post
#3
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 30 Joined: 6 November 07 ![]() |
Dar aveai ceva probleme inainte de a desface corpul clapeta ? sau doar asa "de control"?
Pai de desfacut nu am desfacut corpul clapeta ... dar ma tem sa nu fie totusi ceva legat de partea electrica .... nu mai stiu! Pur si simplu ajunge la un moment cand parca nu se mai alimenteaza cu benzina .... dar daca ar fi ceva din circuitul de benzina nu ar trebui nici macar sa porneasca (zic si eu!)! |
--------------------
Dacia
Nova
1998 GTI
|
|
variable_dynamics |
![]()
Post
#4
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 976 Joined: 24 May 07 From: Bucuresti ![]() |
"electrovana relanti"....
Sa fie vorba de electrovalva de reciclare vapori combustibil? Cuvantul "relanti" ma duce cu gandul la actuatorul(motoras) de relanti insa tu zici ca si in turatie face probleme, nu numai la relanti. Deci cred ca putem exclude actuatorul de relanti din discutie....macar pentru moment. Concentreaza-ti atentia asupra electrovalvei de reciclare a vaporilor(este situata pe capacul canistrei de carbon activ). Revino cu detalii. Numai bine. |
--------------------
EX Dacia
Nova GTi
2000 A little less conversation, a little more action.
|
|
tavi77 |
![]()
Post
#5
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 30 Joined: 6 November 07 ![]() |
Variable_dynamics ar trebui sa fie o supapa??? ....Pai nu stiu daca ce am deasupra canistrei este "supapa"!!! Arata mai degraba ca un dop care vine destul de fix pe stuțul ce iese din canistra (are niste caneluri ceva in interior, dar n-as spune ca e supapa). Am sa fac ceva poze si sa-mi spui si mie ce crezi, da?
|
--------------------
Dacia
Nova
1998 GTI
|
|
variable_dynamics |
![]()
Post
#6
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 976 Joined: 24 May 07 From: Bucuresti ![]() |
Desi cred ca stiu la ce te referi tu, te rog pune poze ca sa ne lamurim ca vorbim despre acelasi lucru. Fiindca sincer cred ca nu vorbim despre acelasi lucru.
[QUOTE]Variable_dynamics ar trebui sa fie o supapa??? ....Pai nu stiu daca ce am deasupra canistrei este "supapa"!!! Arata mai degraba ca un dop care vine destul de fix pe stuțul ce iese din canistra (are niste caneluri ceva in interior, dar n-as spune ca e supapa). Ai folosit de 3 ori cuvantul "supapa" Am zis eu ceva despre vreo SUPAPA??? Intr-adevar, "supapa" de care vorbesti tu este o "purja" a canistrei de carbon, purja care se deschide in cazul in care canistra de carbon se satureaza cu vapori de combustibil. Functionarea acestei supape este similara cu cea de pe capacul vasului de expansiune. In sfarsit, sa revenim. Eu am zis de ELECTROVALVA, ceea ce este cu totul altceva. Exista o electrovalva intercalata pe furtunul de "retur" al canistrei de carbon(acel furtun care duce in flansa de sub corpul-clapeta). Aceasta electrovalva este comandata de UCE Bosch si controleaza reaspiratia de catre motor, la pornire, a vaporilor de benzina inmagazinati in canistra de carbon(de fapt ea se deschide pentru un anumit timp la punerea contactului). Te rog revino cu poze si vom continua atunci discutia. Numai bine. |
--------------------
EX Dacia
Nova GTi
2000 A little less conversation, a little more action.
|
|
tavi77 |
![]()
Post
#7
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 30 Joined: 6 November 07 ![]() |
Revin Variable_dynamics cu pozele ....
Prima cred ca e canistra de carbon dupa celelalte sunt (cred eu electrovalva asta buclucasa) ... iar daca poza corespunde cu ceea ce zici tu ... ce trebuie sa fac? sa o desfac? Attached thumbnail(s) Imag023.jpg ( Size: 17.92k ) Number of downloads: 251 Imag024.jpg ( Size: 41.97k ) Number of downloads: 281 Imag025.jpg ( Size: 22.13k ) Number of downloads: 293 |
--------------------
Dacia
Nova
1998 GTI
|
|
variable_dynamics |
![]()
Post
#8
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 976 Joined: 24 May 07 From: Bucuresti ![]() |
Da, aceea este electrovalva in discutie. Acum insa se pune problema bunei sau proastei ei functionari. Intai trebuie verificat prin masuratori de tensiune pe pinii mufei care intra in ea, ca aceasta este actionata cand trebuie. Apoi trebuie stabilit daca electrovalva NEALIMENTATA mai intrerupe circuitul de vapori atunci cand trebuie(teste cu aer sau lichid la presiuni relativ mici).
Scenariul de defect ar fi urmatorul: In mod normal,electrovalva nealimentata este inchisa(adica intrerupe circuitul de vapori de la canistra la flansa de sub corpul clapeta). Probabil membrana din interior s-a rupt sau electromagnetul care o actioneaza s-a blocat si din aceasta cauza vaporii de benzina din canistra de carbon activ sunt reciclati PERMANENT, deci posibil sa "sufoce" motorul. Sistemul de injectie nu are cum sa controleze excesul de combustibil din amestec decat intrerupand comanda electrovalvei fiindca vaporii reciclati intra in galeria de admisie DUPA clapeta de aer, deci daca electrovalva nu mai intrerupe traseul de reciclare, motorul da in nas/se opreste fiindca se cam "ineaca". Mai exista posibilitatea ca acea canistra de carbon sa se fi saturat cu vapori de benzina si pe fond de electrovalva defecta sa duca la simtomele de mai sus, caz in care va trebui sa o schimbi si pe ea. Pentru a testa daca intr-adevar electrovalva si/sau canistra cauzeaza problemele tale SCOATE furtunul ce pleaca din electrovalva si duce undeva sub corpul-clapeta(spre habitaclu) doar TEMPORAR. Apoi ASTUPA stutul ramas liber in flansa de sub corpul-clapeta cu un dop(furtun cu surub in capat,etc) si astupa cu ceva si capatul furtunului pe care l-ai scos. Porneste motorul si vezi cum se comporta. ATENTIE!!! Scoti furtunul doar TEMPORAR. Sa nu te puna sfantul sa-l lasi trantit pe undeva prin compartimentul motor si sa pleci la drum!!! Este foarte periculos deoarece acela este un circuit cu vapori de BENZINA si risti sa iei foc!!!(doamne fereste!!!) Mare atentie!!! In ceea ce priveste repararea, electrovalva este imbinata "etans"(adica este capsulata). Indiferent care ar fi defectul ei, nu o poti repara. Iti recomand o electrovalva NOUA. Fa proba pe care ti-am descris-o mai sus si revino cu detalii. Numai bine. This post has been edited by variable_dynamics: 24 Jun 2008, 23:26 |
--------------------
EX Dacia
Nova GTi
2000 A little less conversation, a little more action.
|
|
gti98 |
![]()
Post
#9
|
Membru autentic Group: Members Posts: 700 Joined: 12 November 05 ![]() |
Interesant!
Iaca ma bag si eu un pic, sa nu va simtiti singuri! Parerea mea (fara hic!) e ca "debitul" de vapori de benzina, chiar si la aceste temperaturi, nu e chiar "de inecat" motorul (dar poate gresesc...) De asemeni, nu cred ca ECU e chiar atat de "destept" incat sa dea diagnosticul ala dintr-o eventuala "supraimbogatire" a amestecului. Coroborat cu cunostintele mele (modeste?)de electronica, eu cred mai degraba ca elementele de monitorizare a "perifericelor", printre care se numara si acel electro-ventil, a sesizat o anomalie de genul circuit intrerupt, rezistenta marita sau poate prea mica, si a semnalizat aceasta stare, in aceste conditii functionarea ei fiind considerata compromisa (probabil nici nu se mai trimite comanda pentru protejarea ECU) Poate gresesc, dar eu cred ca problema "sughiturilor" e din alta parte si mesajul ala e o simpla coincidenta. Eu as verifica filtrul de benzina (cat are de la ultima inlocuire?) as inlocui bujiile, mai ales daca au peste 15k km, as inlocui filtrul de aer (in orasele noastre prafuite 10k km e mult) Mai "subtil", dar cateodata surprinzator de "semnificativ" ar fi un reglaj al jocurilor la distributie, dar si verificarea la inceput de gripaj a rampei culbutorilor (patita de subsemnatul!) Nu sunt chestii grave, destui posesori de vehicule Dacia cu motor Sierra (cel care a fost inlocuit de la Supernova incoace cu motor Reno mai modern) nu sunt constienti ca acest motor are nevoie de unele reglaje (eu umblu la jocul culbutorilor la 5-10k km si niciodata nu am intalnit situatia sa nu fie necesar reglarea, ba chiar am gasit joc de 1mm in loc de 0,15-0,20!) Cate putin de ici si de dincolo, dereglarile, desi relativ mici, "adunate" dau "rezultate" semnificative! Spor la lucru! PS Ceea ce a spus Variable dynamics ramane valabil! Poate nu e chiar asa de esentiala, dar buna functionare a reaspiratiei vaporilor are rostul ei! This post has been edited by gti98: 25 Jun 2008, 07:44 |
--------------------
Dacia Nova GTI
GTI 98
- IS 57 ENB
|
|
tavi77 |
![]()
Post
#10
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 30 Joined: 6 November 07 ![]() |
Deci sa pornim pe rand ....
Variable_dynamics ceea ce spui tu pare sa aiba sens ... am sa fac proba cu furtunul scos si astupat sa vedem daca mai face .... revin cu amanunte dupa, ok? gti98 sa stii ca filtrul de benzina este schimbat recent (nu stiu daca are 1k km), la fel si bujiile (sunt NGK noi), filtrul de aer are cam 4-5k!!! <<Mai "subtil", dar cateodata surprinzator de "semnificativ" ar fi un reglaj al jocurilor la distributie, dar si verificarea la inceput de gripaj a rampei culbutorilor (patita de subsemnatul!)>> crede-ma ca nu stiu la ce te referi .... aceste informatii ma depasesc si "nu semnalizeaza" ![]() Oricum revin dupa proba propusa de variable_dynamics ... ![]() |
--------------------
Dacia
Nova
1998 GTI
|
|
plush |
![]()
Post
#11
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 41 Joined: 24 April 08 ![]() |
QUOTE(tavi77 @ 23 Jun 2008, 14:51) Salut Domnilor! Revin cu o problema mai veche .... ![]() Se ineaca, da suturi, se aprinde martorul de la injectie, dupa care se opreste .... iar pornirea e mai grea (adica stau cu cheia in contact mai bine de 5 sec), merg cu martorul de injectie aprins ... iar se opreste .... si tot asa ![]() Am fost cu ea la tester ... si iata rezultatul: 1. Electrovana relanti obturata (sau infundata, nu mai stiu exact!) 2. Senzor turatie .... (nu stiu ce avea asta ... DAR ORICUM L-AM SCHIMBAT!!) Acu' intrebarea mea este ce sa-i fac la "electrovana" asta buclucasa? Niste sfaturi ar fi f. bune .... ca vreau sa plec cu masina in concediu! am postat si eu la alt topic problema mea in care motorul se tureaza aiurea din 3 in 3 secunde , indif dc e in viteze sau nu . problema disparea la oprirea motorului alteori nu . mi s-a spus ca ar fi de la nush ce motoras care regleaza automat relantiul , echivalentul socului de la masinile pe carburatie . senzorul de care zici tu care e ? si cat te-a costat sa il schimbi ? s-o lega de problema mea ? |
--------------------
Renault
Fluence
2012 Ambiance FORD FIESTA 1.4 TDCI
EX: NOVA GTI |
|
tavi77 |
![]()
Post
#12
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 30 Joined: 6 November 07 ![]() |
Deci problema pe care o am eu cred ca e diferita de a ta ... motorul nu se tureaza aiurea, problema mea e ca "da in nas" se aprinde martorul de la injectie, se opreste motorul in mers iar la pornire da rateuri ca atunci cand nu este alimentata cu benzina .... Am fost cu ea la tester si mi-a dat acel diagnostic ... Senzorul de turatie il gasesti pe motor pe langa bobina de inductie, are un surub pe care-l desfaci cu o cheie de 10 (vezi daca trebuie sa-l schimbi ... daca nu doar sterge-l bine cu o carpa si pune-l la loc) si costa 50 RON (atat am dat eu pe el).
Tu din cate spui si din cate am mai citit si eu pe forum s-ar parea ca ai intr-adevar probleme cu motorasul de relanti. Ai incercat sa-l resetezi legandu-i doua fire pe direct la bornele lui? Parca asa am citit eu pe forum .... Da si tu o cautare ca sigur s-au mai dezbatut probleme similare cu cele pe care le ai ... |
--------------------
Dacia
Nova
1998 GTI
|
|
plush |
![]()
Post
#13
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 41 Joined: 24 April 08 ![]() |
mersi mult
|
--------------------
Renault
Fluence
2012 Ambiance FORD FIESTA 1.4 TDCI
EX: NOVA GTI |
|
variable_dynamics |
![]()
Post
#14
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 976 Joined: 24 May 07 From: Bucuresti ![]() |
Salut cu respect!
Pentru Gti98: QUOTE Parerea mea (fara hic!) e ca "debitul" de vapori de benzina, chiar si la aceste temperaturi, nu e chiar "de inecat" motorul (dar poate gresesc...) Intr-adevar nu pot afirma cu totala siguranta ca asa este. Eu ma gandesc ca, in momentul punerii contactului,daca pe langa benzina "de pornire" scuipata" de injector se mai suprapune si un flux continuu(electrovana care nu mai inchide) de vapori de benzina, la pornire, pana cand ECU isi da seama ca mai trebuie deschisa clapeta de acceleratie(semnalul de la senzorii de temp. aer si turatie au o anumita "latenta". Nu intru in detalii)motorul porneste pe amestec suprainbogatit(pe langa ca "la rece", injectia functioneaza in open-loop, ceea ce se traduce printr-un amestec bogat) duce la manifestari de genul celor descrise de tavi77.QUOTE De asemeni, nu cred ca ECU e chiar atat de "destept" incat sa dea diagnosticul ala dintr-o eventuala "supraimbogatire" a amestecului. Nu am afirmat asa ceva!!! Cand m-am exprimat la modul: QUOTE Sistemul de injectie nu are cum sa controleze excesul de combustibil din amestec decat intrerupand comanda electrovalvei fiindca vaporii reciclati intra in galeria de admisie DUPA clapeta de aer ma refeream, "conceptual" la faptul ca sistemul de injectie NU poate compensa cu aer in cazul unui amestec supraimbogatit datorita vaporilor de benzina si ca singura masura(fara feedback d.p.v al amestecului) in functionarea normala a electrovalvei este sa ii intrerupa alimentarea. Nu insinuam ca ECU Bosch ar fi mai "destept" decat este in realitate. Crede-ma, ii cunosc destul de bine atat "desteptaciunea" cat si arhitectura hardware(electronica) interna. Nu neg ca ar mai fi destule de aflat/invatat,etc insa.QUOTE Poate gresesc, dar eu cred ca problema "sughiturilor" e din alta parte si mesajul ala e o simpla coincidenta. Categoric, poate fi o simpla coincidenta, motiv pentru care am sugerat o proba simpla(intreruperea temporara a circuitului de reciclare vapori de combustibil). Astept vesti de la initiator in legatura cu rezultatul. Pentru tavi77: QUOTE Mai "subtil", dar cateodata surprinzator de "semnificativ" ar fi un reglaj al jocurilor la distributie, dar si verificarea la inceput de gripaj a rampei culbutorilor (patita de subsemnatul!)>> crede-ma ca nu stiu la ce te referi .... aceste informatii ma depasesc si "nu semnalizeaza" . Deci daca ai putea intra in niste detalii ar fi super .... Asa, in cateva cuvinte, la modul cel mai simplu si usor de inteles: Distributia se ocupa cu deschiderea/inchiderea corecta(la timp) a supapelor de admisie si evacuare ale cilindrilor motorului, in functie de fazele de distributie in care se afla fiecare cilindru la un anumit moment(adica admisie, compresie, explozie-destindere si evacuare). Culbutorii sunt acele piese deschid si inchid supapele de admisie si evacuare. Jocurile care apar la asamblarea mecanica a culbutorilor cu tijele impingatoare(tije care prin intermediul tachetilor determina actionarea culbutorilor de catre arborele cu came) determina "intarzieri" in deschiderea/inchiderea supapelor, lucru care se simte in mersul(necorespunzator) al motorului. Aceste jocuri trebuiesc reglate(in principiu micsorate) periodic la motoarele Sierra(adica motorul de pe Dacia). Trebuie sa fi auzit macar o data in viata de "reglajul tachetilor" Eh, aceea este o referire incorecta la reglajul culbutorilor pentru motorul Sierra. Ca informatie suplimentara, TACHETII sunt "palpatorii" camelor. La motoarele de generatie veche care au arborele cu came in blocul motor(OHC) intr-adevar se poate efectua relativ usor reglajul tachetilor.Insa, la mai toate motoarele de generatie noua cu OHC, coada culbutorlui calca direct pe cama, deci tachetii(si tijele) nu mai exista. Fara sa mai intru in detalii, la motorul Sierra, se efectueaza reglajul culbutorilor, tachetii nefiind accesibili datorita pozitionarii acestora. Rampa culbutorilor este piesa care sustine acesti culbutori si care este prevazuta cu canalizatii de ungere a acestora. Din anumite motive(canalizatie infundata, presiune mica in circuitul de ungere, etc) culbutorii nu mai sunt unsi corespunzator si se pot gripa. QUOTE gti98 sa stii ca filtrul de benzina este schimbat recent (nu stiu daca are 1k km) . Parerea mea este sa inlocuiesti filtrul de benzina! La calitatea si curatenia benzinei romanesti, 10000 km sunt prea multi.Astept vesti. Numai bine. P.S. Imi cer scuze pentru lungimea postului. This post has been edited by variable_dynamics: 25 Jun 2008, 22:38 |
--------------------
EX Dacia
Nova GTi
2000 A little less conversation, a little more action.
|
|
tavi77 |
![]()
Post
#15
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 30 Joined: 6 November 07 ![]() |
Oooaooo!!! Bai nene uite asa mai afla si incepatorul cate ceva legat de ceea ce conduce! Nu-i o problema lungimea postului tau variable_dynamics cat timp eu, cat si altii care citesc forumul, au de invatat din el. In ceea ce priveste filtrul de benzina nu m-am exprimat eu bine
![]() 26 Jun 2008, 08:59: Revin cu rezultatele la proba propusa de variable_dynamics .... Dupa ce i-am scos furtunul de alimentare ce intra in electrovalva .... poate mi se pare mie (sau nu!) motorul parca mergea mai rotund si nu a stat asa mult la pornire .... si a mers cam 5-10 minute .... Urmeaza sa schimb canistra si electrovalva si dupa revin cu rezultatele .... ![]() This post has been edited by tavi77: 26 Jun 2008, 07:59 |
--------------------
Dacia
Nova
1998 GTI
|
|
variable_dynamics |
![]()
Post
#16
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 976 Joined: 24 May 07 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE .... si a mers cam 5-10 minute .... A mers 5-10 minute si s-a oprit? Sau atat ai tinut tu motorul pornit? |
--------------------
EX Dacia
Nova GTi
2000 A little less conversation, a little more action.
|
|
tavi77 |
![]()
Post
#17
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 30 Joined: 6 November 07 ![]() |
Nu s-a oprit motorul singur ... l-am oprit eu ....
![]() ![]() |
--------------------
Dacia
Nova
1998 GTI
|
|
variable_dynamics |
![]()
Post
#18
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 976 Joined: 24 May 07 From: Bucuresti ![]() |
Acum poti continua cu inca un test simplu, si anume:
DESFACI furtunul care IESE din electrovalva si INTRA in flansa de sub corpul-clapeta(adica undeva SUB carcasa filtrului de aer). Il desfaci DIN stutul electrovalvei si il ASTUPI cu ceva(dop). Apoi ASTUPI si stutul ramas liber al electrovalvei cu un dop! Vezi ca dopurile sa asigure etanseitatea(sa le pui ca lumea) in special cel de pe stutul canistrei!!! Iti recomand, pentru o mai mare siguranta, sa scoti si electrovalva din clema aceea de prindere si sa o tragi usor(ii poti scoate mufa electrica) spre canistra si sa o prinzi de ceva din zona aia. Imag024.jpg ( Size: 38.91k ) Number of downloads: 234 Apoi,inchizi capota, pornesti motorul si pleci la un test SCURT de drum. Maxim 2-3 minute(dai o tura in jurul blocului,etc) In acest fel vei observa cum se comporta masina in sarcina(daca mai da in nas, daca se mai aprinde becul de injectie,etc) fara circuitul de reciclare al vaporilor. Dupa acest SCURT drum, pui totul la loc asa cum era!!! Te mai atentionez o data!! Sa nu pleci la drum cu dopuri/improvizatii!!! Risti sa iei foc. Dupa ce faci acest test de comportare in sarcina, revino cu detalii. Numai bine. This post has been edited by variable_dynamics: 26 Jun 2008, 17:08 |
--------------------
EX Dacia
Nova GTi
2000 A little less conversation, a little more action.
|
|
tavi77 |
![]()
Post
#19
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 30 Joined: 6 November 07 ![]() |
Bai nene am zis ca revin cu rezultatul probei .... am mers cu ea fara circuitul asta de recirculare vapori si nu s-a oprit si nici martorul de la injectie nu s-a mai aprins, in schimb n-am scapat de mersul ala sacadat al motorului in relanti ... daca electroventilul asta e dus .... cam cat costa unul de uzina? ca cele de la Bosch nu prea imi fac cu ochiul ... la 376 RON
![]() ![]() |
--------------------
Dacia
Nova
1998 GTI
|
|
variable_dynamics |
![]()
Post
#20
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 976 Joined: 24 May 07 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE Bai nene... ![]() Merge electrovalva de SuperNova insa cu modificari(trebuie "adaptata" cu un cutter forma mufei electrovalvei la forma mufei cablajului) QUOTE am mers cu ea fara circuitul asta de recirculare vapori si nu s-a oprit si nici martorul de la injectie nu s-a mai aprins, in schimb n-am scapat de mersul ala sacadat al motorului in relanti Si asta nu te face sa crezi ca poate mersul sacadat al motorului la relanti, FARA circuitul de reciclare, are cumva ALTE cauze in afara de electrovalva in discutie??? Cum ar fi: bujii, fisele bujiilor, motorasul de relanti, senzorul de turatie,aer fals s.a.m.d. Spor la reparatii! Numai bine. |
--------------------
EX Dacia
Nova GTi
2000 A little less conversation, a little more action.
|
|
tavi77 |
![]()
Post
#21
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 30 Joined: 6 November 07 ![]() |
Scuze daca te-a deranjat expresia "bai nene" (eu o mai folosesc in mesaje scrise dar nu cu sens peiorativ) variable_dynamics!!
![]() Deci bujiile sunt noi NGK schimbate recent, fisele le-a verificat meseriasul de la tester si mi-a spus ca sunt ok, cu motorasul nu stiu ce sa zic ... (nu trebuia sa zica ceva la tester despre el daca avea ceva?!!! --- spun si eu ), senzorul de turatie e nou (l-am schimbat acu maxim o luna), cat despre aer fals nu stiu pe unde poate trage ..... Dar intra toate cele de sus la noi verificari .... Multam' fain de raspuns si sper sa revin cu vesti mai bune dupa ce-i schimb electrovalva si canistra! |
--------------------
Dacia
Nova
1998 GTI
|
|
gti98 |
![]()
Post
#22
|
Membru autentic Group: Members Posts: 700 Joined: 12 November 05 ![]() |
Imi cer scuze pentru intarziere, dar nu am mai intrat pe forum.
Multumesc lui Variable dinamics pentru explicatiile privitor la distributie, si imi cer scuze pentru mica confuzie: nu am intentionat sa afirm ca ai fi spus ceva despre "desteptaciunea" ECU de Motronic, era o simpla presupunere a mea (desigur, imi lipsesc majoritatea informatiilor despre solutiile adoptate "la concret", dar unele principii mai generale imi sunt cunoscute, precum si principiul "economiei de mijloace" aplicat la productia de serie: Daca sta in 2 suruburi, nu-i pune 3! Referitor la reglajul distributiei (jocurilor), poate e mai bine sa il faci asistat de cineva care cunoaste problema - daca stii, nu-i mare lucru, dar daca nu, se poate gresi, uneori cu consecinte...suprinzatoare (si suparatoare) Chestia cu gripajul culbutorilor: prin 1988, la un motor Sierra (berlina), functionare proasta: pornire greoaie, demaraje greoaie, ca impiedicata sau cu frana semiblocata. Dupa curatat carburator (bine ca am scapat de cosmarul numit carburator, desi jumate din probleme erau de la zoaiele (pardon!) care se numeau benzina pe vremea aia!!!), schimbat bujii, platina, filtru de aer (curatarea celor 3 filtre de benzina nici n-o mai pun la socoteala, asa o faceam de des ca ajunsesem sa cred ca o puteam face fara sa ma trezesc!), reglat avans si injurat ca un birjar, ramasese doar ezotericul reglaj al "jocului intre culbutor si coada supapei" (na, asta-i descrierea corecta, fara "tacheti"!) La verificarea preliminara, care consta in balansarea culbutorului pentru a aprecia cat s-a marit jocul, mi s-a parut (deh, dupa 8 ani de surubarit in matele minunatei berline socialiste ajunsesem sa am "pipait de mecanic"!) mi s-a parut ca unii culbutori se misca cam greu. Cum era duminica dimineata si aveam timp, am luat cheia de 11 si am demontat cele 4 piulite care fixeaza rampa culbutorilor (ce denumire pompoasa pentru o amarita de teava!). Am scos siguranta de la capatul prevazut cu asa ceva si apoi arcurile si culbutorii pe care le-am asezat pe o carpa, in ordinea in care erau asezate pe teava aia. In dreptul unora din culbutori, am constatat infundarea gaurilor prin care uleiul ar fi trebuit sa iasa din teava si sa unga "lagarul" de oscilatie al culbutorului cu un fel de "zgura" (partea "grea" a uleiului care s-a "cocsat" la contactul cu partile fierbinti ale motorului, date si de calitatea relativ modesta a uleiului utilizat la aceste motoare) Pe teava, in absenta ungerii, se formasera zone lustruite, caracteristice. Am curatat bine toate piesele, am controlat sa nu existe jocuri si uzuri mari intre rampa si culbutori, am re-montat rampa echipata, am reglat jocurile, am pus capacul... Am pornit motorul si...surpriza, mergea mult mai "rotund", parca era mai vioi si mai sprinten... Nu pot spune ca am gasit ceva grav (de exemplu vreo tija impingatoare indoita si/sau culbutor complet blocat, dar... Scuze pentru lungimea postului; Succes la reparatii! PS In zonele extra-citadine prin care mai ajung eu, termenul "nene" e o forma de respect pentru cineva cu cativa ani in plus si ceva experienta de viata (tot in plus fata de utilizatorul acestui cuvant). Pacat ca a ajuns sa fie utilizat in sens peiorativ.... This post has been edited by gti98: 2 Jul 2008, 18:45 |
--------------------
Dacia Nova GTI
GTI 98
- IS 57 ENB
|
|
variable_dynamics |
![]()
Post
#23
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 976 Joined: 24 May 07 From: Bucuresti ![]() |
Salut cu respect.
QUOTE si imi cer scuze pentru mica confuzie: nu am intentionat sa afirm ca ai fi spus ceva despre "desteptaciunea" ECU de Motronic, era o simpla presupunere a mea (desigur, imi lipsesc majoritatea informatiilor despre solutiile adoptate "la concret", dar unele principii mai generale imi sunt cunoscute, precum si principiul "economiei de mijloace" aplicat la productia de serie: Daca sta in 2 suruburi, nu-i pune 3! Nu ai de ce sa iti ceri scuze! Totodata sunt perfect de acord cu faptul ca la productia de serie se aplica principiul "economiei de mijloace". Acest lucru se observa la toate productiile de serie, fie ca sunt automobile sau uscatoare de par sau ca sunt romanesti sau straine. ![]() Revenind la ECU, ideea este urmatoarea: fara a intra in detalii, pot sa afirm(parere personala) ca ECU MonoMotronic MA 1.7 ca si conceptie si realizare individuala(nefacand referire la configuratiile in care este montat/ functioneaza) este un sistem "optimizat" dar nu pana la extrem. Acesta ofera anumite facilitati interesante si asigura o functionare fiabila a perifericelor. Exista diferite versiuni de software, configurate diferit, pentru o intreaga gama de motoare/masini. Din pacate, pe motorul de Dacia acest ECU nu isi poate "demonstra" adevaratele "performante"(nu ca ar fi cine stie ce, insa exista dar nu sunt/nu pot fi folosite) QUOTE Scuze daca te-a deranjat expresia "bai nene" ![]() Pentru aer fals verifica: - furtunul de vacuum al servofranei - furtunul de reciclare vapori ulei(porneste din canalizatia de "aspiratie" a vaporilor si duce in flansa de sub corpul clapeta) - furtunul de reciclare vapori benzina(porneste din electrovalva si duce in flansa de sub corpul clapeta) De verificat este integritatea acestor furtune(sa nu fie rupte, crapate, etc) QUOTE cu motorasul nu stiu ce sa zic ... (nu trebuia sa zica ceva la tester despre el daca avea ceva?!!! --- spun si eu ) Ba da, asa este...in majoritatea cazurilor, cel putin. A fost schimbat vreodata acest motoras? Un tutorial de demontare/curatare gasesti la "Tutoriale/Tips&tricks" de pe forumul principal.Precum a mentionat si GTi98, iti recomand si eu un reglaj de tacheti si o verificare a ungerii/inceputului de gripaj ai culbutorilor. Apeleaza la cineva cu experienta in astfel de reglaje. Spor la reparatii. Numai bine. |
--------------------
EX Dacia
Nova GTi
2000 A little less conversation, a little more action.
|
|
tavi77 |
![]()
Post
#24
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 30 Joined: 6 November 07 ![]() |
Deci am schimbat electrovalva recirculatie vapori benzina (am dat-o jos pe aia bosch si am pus in locul ei cea de super nova sagem, cu mici retusuri cu caterul) si am mers cu ea ca vreo 5 km si nu mi s-a mai aprins martorul la injectie si nici "n-a mai dat in nas", in schimb, pe cand mergeam in proba asta cu noua electrovalva, pe sosea la o trecere de pietoni mi-a sarit in fata o babuta careia i se urase cu viata ... am observat-o insa la timp si am franat brusc (sa fi avut vreo 60 km/h), cand s-a oprit roata s-a oprit si motorul (dupa cateva zbateri fara vlaga, a murit). Problema ca a trebuit sa tin contactul cam mult (10-12 secunde) pana cand a pornit asa parca "mosnegeste" si cu ceva fluctuatii ... Dupa care am plecat de pe loc, am mai oprit si la alte intersectii si treceri de pietoni si nu s-a mai oprit motorul, are insa relantiul foarte sacadat (trepidatiile le simt bine de tot pana se mai incalzeste motorul si parca nici dupa ce s-a incalzit nu scap de trepidatiile astea nesuferite).
Rog niste sfaturi, ca as vreau sa merg cu ea in concediu (decat cu trenul sau autobuzul parca mai bine e cu "vrabiuta" mea)! Va multumesc anticipat! |
--------------------
Dacia
Nova
1998 GTI
|
|
tavi77 |
![]() ![]()
Post
#25
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 30 Joined: 6 November 07 ![]() |
Am rezolvat problema cu relantiul sacadat ... am schimbat motorasul de relanti (nu cu unul nou - care e undeva pe la 300 ron - ci unul de la dezmembrari 50 ron, care culmea e luat de pe un golf III, dar care e tot bosch cod 0 132 008 600) . Sa vedeti fratilor ce relanti am ... de moare baba novac! Mai multe nu zic pana nu fac un drum in afara localitatii cu ea (sa nu ma laud ca proasta targului)!
Multumesc pentru ajutor tuturor! Sper sa nu mai "deranjez" (cel putin o vreme!) ![]() |
--------------------
Dacia
Nova
1998 GTI
|
|
plush |
![]()
Post
#26
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 41 Joined: 24 April 08 ![]() |
fratilor ce relanti am ... de moare baba novac! ce inseamna asta concret ?!?! si eu tre' sa il schimb uneori cand o pornesc sta turata de zici ca e iarna , alteori se tureaza singura aiurea . astept sa ne zici cum merge cu cel de golf . inca nu am ajuns la mecanic ca sa vad dc e de la motorasul pas cu pas sau de la clapeta . mersi . |
--------------------
Renault
Fluence
2012 Ambiance FORD FIESTA 1.4 TDCI
EX: NOVA GTI |
|
tavi77 |
![]() ![]()
Post
#27
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 30 Joined: 6 November 07 ![]() |
Motorasul e ok, relantiul e rotund, nu mai are trepidatii .... DAR STUPOARE, DUPA CE AM MERS LA ATATEA TESTERE SI "MESERIASI" NIMENI NU A PUTUT SA-MI ZICA CARE-I TREABA CU ELECTROMOTORUL !!!!!!!!! CHIAR NIMENI NU A VAZUT CA TOT CABLAJUL CE ALIMENTEAZA ESTE EFECTIV TOPIT????? Acu in week-end am plecat si eu cu famelia la picnic (ca tot omu') ... la pornirea de acasa s-a cam balbait putin. Zic nu-i nimic ca a stat nitel la soare si poate s-a inecat cu vapori. Pornesc ajung la locul faptei, totul ok. Dar cand sa plec ... stupoare, ELECTROMOTORUL NICI NU MAI INVARTEA, MORT DE-A BINELEA. Ma dau jos ca meseriasul si pun mana pe electromotor. PE BUNE VA ZIC CA M-A ARS!!!!! Dupa ce i-am scos alimentarea am vazut ca firele alea blestemate sunt impuscate si dezizolate si cred ca fac scurt ceva. Asa ca am chemat un prieten cu o sufa si m-a tractat binisor pana in fata blocului! Acu ramane sa vad daca electromotorul e ars si daca e sa-l schimb si sa vad POATE II SCHIMB MASINII SI PROPRIETARUL CA ASTA S-A CAM SATURAT DE EA
![]() |
--------------------
Dacia
Nova
1998 GTI
|
|
whitecar |
![]()
Post
#28
|
Membru autentic Group: Members Posts: 223 Joined: 6 January 07 From: BUCURESTI ![]() |
Ai un pm ,poate te ajuta sa pastrezi masina
|
--------------------
ex Dacia Break
1310 Cli
2000 Logan 1,4 Laureat 2005
""Invata din greselile altora ,caci nu poti intr-o viata sa faci toate greselile"" |
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 14th May 2025 - 23:15 |