Uleiuri?!?, Scurgeri.... scurgeri...
![]() ![]() ![]() |
Uleiuri?!?, Scurgeri.... scurgeri...
Dragos |
![]()
Post
#1
|
||
Membru autentic Group: Members Posts: 265 Joined: 17 August 04 From: Galati ![]() |
|
||
--------------------
Dacia
Solenza 1.4MPI Clima
- ... Posesor de Solenza...
|
|||
bomicabomic |
![]()
Post
#2
|
![]() Ex-membru DaciaClub Group: Members Posts: 1.072 Joined: 7 September 04 ![]() |
QUOTE(Dragos @ 6 Jan 2005, 11:33) - la imbinarea cutiei cu corpul motorului - cutia are un furtun ce iese vertical - acolo - la pompa de servofrana - uleiul s-a prelins inflorind pana jos vopseaua... 1. Am vazut si la mine asa ceva inca de cind am luat-o si este posibil sa fie de la montaj. Nu ulei ci vasilina, care odata cu incalzirea motorului s-a topit. 2. Si pe la furtunul ala, am vazut ca este. Mereu am uitat sa intreb in service. Probabil, ca e vreo garnitura proasta. Ala banuiesc ca e locas de umplere. 3. Ce ulei frate la servofrina? Poate lichid de frina? |
--------------------
x
x
- x
|
|
bogdan_o |
![]()
Post
#3
|
![]() om ca, din pacate, din ce in ce mai putini Group: Members Posts: 3.940 Joined: 23 May 03 From: Bucuresti ![]() |
Daca in momentul in care schimbi vitezele acestea din urma se schimba mai greu, intr-adevar una din cauza ar putea fi lipsa uleiului la cutie. Tot lipsa uleiului la cutie mai este semnalizata si de aparitia unui zgomot gen fluierat/suierat. Nivelul uleiului din cutie se verifica in felul urmator: scoti busonul de umplere (e in partea de sus a cutiei) si daca incepe sa se prelinga usor sau daca atunci cand bagi degetul in gaura respectiva simti uleiul atunci e clar ca nivelul e ok.
|
--------------------
Dacia
SLZ 1.4 / Break CL E bine sa fii multumit cu ceea ce ai, dar nu si de ceea ce esti (Sir James MacKintosh)
|
|
Bogdan |
![]()
Post
#4
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 214 Joined: 21 November 02 From: Timisoara ![]() |
Atentie mare in cazul in care faceti reparatii care implica scoaterea planetarei din stanga. Daca respectivul nu face operatia cu atentie, aveti toate sansele sa patiti ca mine, adica sa pierdeti ulei din cutie
![]() |
--------------------
Renault
Megane II.2 Sedan
2006, 1.6 16v looking for Duster
ex. Megane2 ex. DSN |
|
bomicabomic |
![]()
Post
#5
|
![]() Ex-membru DaciaClub Group: Members Posts: 1.072 Joined: 7 September 04 ![]() |
|
--------------------
x
x
- x
|
|
bogdan_o |
![]()
Post
#6
|
![]() om ca, din pacate, din ce in ce mai putini Group: Members Posts: 3.940 Joined: 23 May 03 From: Bucuresti ![]() |
Bomicabomic, stiu despre ce era vorba. Dar Dragos a intrebat
QUOTE Tot timpu' am avut impresia ca am cutia putin gripata - poate nivelul de ulei sa fie insuficient? si eu i-am raspuns. |
--------------------
Dacia
SLZ 1.4 / Break CL E bine sa fii multumit cu ceea ce ai, dar nu si de ceea ce esti (Sir James MacKintosh)
|
|
geo.meg |
![]()
Post
#7
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 328 Joined: 17 February 04 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(bomicabomic @ 6 Jan 2005, 14:04) 2. Si pe la furtunul ala, am vazut ca este. Mereu am uitat sa intreb in service. Probabil, ca e vreo garnitura proasta. Ala banuiesc ca e locas de umplere. Te asigur eu ca acel furtunas care iese din cutia de viteze in sus si care are un capac alb transparent este intradevar pentru completare ulei in cutie . Am vazut ca la Logan l-au facut mai lung pana sus in dreptul filtrului de aer pentru a fi mai usor de completat , ca la SLZ te chinui rau de tot . |
--------------------
Renault
Megane Sedan 2.1
-Expression
|
|
inconturnabil |
![]()
Post
#8
|
![]() Membru Group: Members Posts: 135 Joined: 14 July 04 ![]() |
QUOTE(By-GEO @ 6 Jan 2005, 23:57) Te asigur eu ca acel furtunas care iese din cutia de viteze in sus si care are un capac alb transparent este intradevar pentru completare ulei in cutie . Am vazut ca la Logan l-au facut mai lung pana sus in dreptul filtrului de aer pentru a fi mai usor de completat , ca la SLZ te chinui rau de tot . Va informez ca acel furtunas este o simpla supapa de aerisire, daca citesti manualul de utilizare al Solenzei o sa afli pe unde si cum se completeaza uleiul din cutie. Daca acesta supapa de aerisire nu functioneza, se va crea presiune in cutie si va fi vai de simeringurile ei. |
--------------------
ALFA ROMEO
GIULIETTA
2011
|
|
Dragos |
![]()
Post
#9
|
Membru autentic Group: Members Posts: 265 Joined: 17 August 04 From: Galati ![]() |
Update scurgere la servo-frana:
- aseara: stuadiat problema si am curatat locul (prin indepartarea vopselei, deh) si l-am pregatit de verificare... - dimineata: mers 3km, cu vreo 3 frane serioase (fara blocare de roti, din nou) puse in mod special. Verificarea a indicat ca la imbinarea flansei de pe pompa (asa cum era de presupus din cele constatate aseara) se pierde o cantitate redusa, dar constanta, de lichid frana. Asta la 3 km. Probabil dupa 1000km. ajung pe minim. Masuri: contact telefonic la service - intr-o ora-doua aflu daca au pompe servo-frana disponibile. Probabil era mai repede, dar azi e Sf. Ion, si calculatoru' se misca mai greu (in fapt mana pe mouse/taste). BTW, la multi ani la toti Ionii (pozitivi si negativi deopotriva). |
--------------------
Dacia
Solenza 1.4MPI Clima
- ... Posesor de Solenza...
|
|
bomicabomic |
![]()
Post
#10
|
![]() Ex-membru DaciaClub Group: Members Posts: 1.072 Joined: 7 September 04 ![]() |
QUOTE(inconturnabil @ 7 Jan 2005, 09:57) Va informez ca acel furtunas este o simpla supapa de aerisire, daca citesti manualul de utilizare al Solenzei o sa afli pe unde si cum se completeaza uleiul din cutie. Daca acesta supapa de aerisire nu functioneza, se va crea presiune in cutie si va fi vai de simeringurile ei. Si e normal sa scape ulei? |
--------------------
x
x
- x
|
|
FLEX |
![]()
Post
#11
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 570 Joined: 14 November 03 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(Dragos @ 7 Jan 2005, 13:45) Update scurgere la servo-frana: - aseara: stuadiat problema si am curatat locul (prin indepartarea vopselei, deh) si l-am pregatit de verificare... - dimineata: mers 3km, cu vreo 3 frane serioase (fara blocare de roti, din nou) puse in mod special. Verificarea a indicat ca la imbinarea flansei de pe pompa (asa cum era de presupus din cele constatate aseara) se pierde o cantitate redusa, dar constanta, de lichid frana. Asta la 3 km. Probabil dupa 1000km. ajung pe minim. Masuri: contact telefonic la service - intr-o ora-doua aflu daca au pompe servo-frana disponibile. Probabil era mai repede, dar azi e Sf. Ion, si calculatoru' se misca mai greu (in fapt mana pe mouse/taste). BTW, la multi ani la toti Ionii (pozitivi si negativi deopotriva). Patanie similara la o Lada 1500: scurgeri lichid de frina in corpul servofrinei. Consecinte: distrus membrana servofrinei, pe cale de consecinta orice frinare era la risc, fara servo se opreste greu Natasa. Cauza: garniturile pompei de frina fisurate, se prelingea lichid de frina in servo (la Lada nu e orizontala pompa, e usor inclinata spre spate). Repede in service, s-ar putea sa ai probleme cu garniturile pompei de frina. |
--------------------
Daewoo Matiz
Fiat 600D "Inainte de a cumpara sau utiliza un produs cititi cu atentie instructiunile de utilizare"
|
|
Dragos |
![]()
Post
#12
|
Membru autentic Group: Members Posts: 265 Joined: 17 August 04 From: Galati ![]() |
QUOTE(FLEX @ 10 Jan 2005, 18:02) ... Cauza: garniturile pompei de frina fisurate, se prelingea lichid de frina in servo (la Lada nu e orizontala pompa, e usor inclinata spre spate). Repede in service, s-ar putea sa ai probleme cu garniturile pompei de frina. Dom'le asa'i. Cica pistonasu' nu se aseza corect si nu se facea etansarea. Au chemat si ingineru'. Se vedea de la o posta pe unde cursese (ume de rugina ![]() Si inca ceva: si la Solenza pompa are aceeasi pozitie, inclinata pe spate. Ei da, am fost in dim. asta la Sevice. Dupa ce s-au minunat (vezi mai sus) si au trecut la montaj - destul de 'adevarata' treaba, dar... La proba a iesit 22% abatere forte franare dreapta-stanga (mai mult pe dreapta), in cond. in care max. admisibil e de 20%. Au rectificat cu pixu' la 18% (din condei) si i'au dat drumu' - am observat, m'a pus pe ganduri - sper ca nu ma duc prin santuri. Am testat franele pe strada - la 70/60km, pedala'n fund: Daca inainte rotile nu se blocau deloc, acu se blocheaza doar cea din... ati ghicit! fata-dreapta ![]() Acu' stau cu ochii pe ea (pompa). ![]() Nota1: Spaga totala 200mii, lei 'usori' - am scapat ieftin. Nota2: se pare ca pompa aia face peste 2mil., sau 200, da, lei 'grei'. Bafta! |
--------------------
Dacia
Solenza 1.4MPI Clima
- ... Posesor de Solenza...
|
|
sod |
![]()
Post
#13
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 312 Joined: 20 December 03 From: Iasi ![]() |
pai stai bre, adica ai mai dat si spaga ca sa pleci din service cu o masina care franeaza defectuos? Repede inapoi; pentru ei e usor se dea cu pixul, dar tie iti vine mai greu cand te scot echipajele de descarcerare in pungi de prin bord din cauza ca ti s-a blocat roata cand ai franat la 100 la ora.
|
--------------------
Renault Megane
Estate Privilege dCI
- B-xx-GNU
|
|
FLEX |
![]()
Post
#14
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 570 Joined: 14 November 03 From: Bucuresti ![]() |
Fuga inapoi in service, e NASPA cu un dezechilibru atit de mare stinga/dreapta! ... daca sistemul de frinare de pe DSN/SLZ e dublu circuit in X (stinga fata cu dreapta spate pe un circuit si dreapta fata cu stinga spate pe celalalt), atunci e posibil ca unul din cele 2 pistonase din pompa sa nu inchida in continuare ca lumea, au lucrat doar la unul; daca sitemul e dublu circuit in H (un circuit punte fata, un circuit punte spate), atunci ai probleme la etrier, placute, garnituri, etc la roata care frineaza mai slab.
Atentie la inca 2 chestii, investigheaza: - scurgerile de lichid de frina e posibil sa fi deteriorat membrana servofrinei? - lichidul de frina ataca puternic vopseaua, urmareste sa nu apara coroziuni sau exfolieri pe unde a picurat; de siguranta, spala cu multa apa zona minjita. |
--------------------
Daewoo Matiz
Fiat 600D "Inainte de a cumpara sau utiliza un produs cititi cu atentie instructiunile de utilizare"
|
|
alex_axn |
![]()
Post
#15
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 639 Joined: 30 December 04 From: Bucuresti ![]() |
si eu zic sa fugi la service (la altul chiar) si sa-ti faca calumea franele.. mie mi se parea ca imi incinge stanga.. au puso pe aparat si mia iesit o abatere de 2-3%.. pe langa faptul ca la franari mai violente masina isi va pierde directia care oricum nu poate fi contralata prea bine (pe franari maxime) din cauza lipsei abs-ului dar cred ca si placutele si anvelopele se vor uza neuniform (probabil pe o parte le vei schimba la 5000 si pe cealalta la 10000
![]() |
--------------------
vw
passat
2009
- B __ ___ "putine lucruri poti sa le faci cu vorba buna dar cu vorba rea nici atatea"
|
|
flo_auto |
![]()
Post
#16
|
Membru incepator Group: Members Posts: 2 Joined: 13 January 05 ![]() |
Salut,
Am si eu o intrebare pentru cunoscatori: Vreau sa completez lichidul de servo deoarece am observat ca nivelul a scazut cu putin sub minim (asta vara era cam la mijloc min-max, dar acum iarna a scazut cam mult). Am cumparat Global Oil Dexron ATF2 (importator Meteor Auto). Dar citind mai atent cartea tehnica am vazut ca uleiul de servo recomandat de Dacia este Dextron 2D. Presupunand ca Dextron este chiar Dexron (nu am gasit pe internet Dextron) totusi nu este 2D. Intrebarea ar fi: Este bun acest ulei? (care este diferenta intre dexrton2 si dextron2d). Mersi Anticipat! ![]() |
-------------------- |
|
bogdan_o |
![]()
Post
#17
|
![]() om ca, din pacate, din ce in ce mai putini Group: Members Posts: 3.940 Joined: 23 May 03 From: Bucuresti ![]() |
Dexron nu e Dextron. Am cautat pe net si nu sunt unul si acelasi lucru. Intr-adevar, ambele sunt uleiuri pentru transmisii automate si servo-directii hidraulice dar si aceste uleiuri au performante diferite. Nu mai tin minte link-ul (si din pacate nici nu l-am notat) dar se explica diferenta intre diversele tipuri de uleiuri. Unele sunt mai vascoase si mai abrazive (cazul Dextron), altele sunt mai fluide si mai fine. Stiu ca se vorbea de Citroen si de inlocuirea lichidului orignal cu Dextron si nu se recomnanda asa ceva. Sfatul meu este sa nu te incurci cu tot felul de improvizatii si sa iei ulei Dextron, eventual de la reprezentanta Dacia.
|
--------------------
Dacia
SLZ 1.4 / Break CL E bine sa fii multumit cu ceea ce ai, dar nu si de ceea ce esti (Sir James MacKintosh)
|
|
Dragos |
![]()
Post
#18
|
Membru autentic Group: Members Posts: 265 Joined: 17 August 04 From: Galati ![]() |
V-am citit posturile si 'am luat masuri': fuga la service (IATSA, din localitate).
Am fost primit politicos, dar mi s-a batut obrazu' (la figurat) pt. lipsa mea de incredere in profesionistii firmei datorata unor 'barfe cu colegii/prietenii'. Repusa pe stand rezultatele au fost (surprinzator sau nu)... diferite. Au facut o exceptie si mi-au dat si foaia cu ce a inregistrat comutru' de la stand. Astfel, am ca forte maxime: Punte fata: S=1.89kN, D=2.24kN, abatere=15% (max. permis 20%) Punte spate: S=1.24kN, D=1.49kN, abatere=16% (max. permis 20%) Frana mana: S=097kN, D=1.31kN, abatere=25% (max. permis 50%) Eficienta franei de serv: 68% (50%min. permis) Ef. franei de mana: 22% (15% min. permis) TEST OK De ieri pana azi am coborat la o abatere de 15% (de la 22%), insa nu sant convins daca nu prin... scaderea randamentului pe dreapta... Explicatia a fost: ieri masina a iesit din atelier si poate avea scapat, de la aerisire, putin lichid de frana pe placute/discuri...) Un alt aspect interesant: cu sofer (aprox. 90kg avea dl. in cauza!), am greutatea pe dreapta cu 12% mai mult! In conditiile in care in 99% din cazuri greutatea pe dreapta este cu peste 10% mai mare mai putem vorbi aici de simetrie, roti/discuri frana uzate simetric etc.? Nu cred... Si un ultim lucru: Anterior a fost probata o Dacie berlina (de vreo 15 ani) ce a fost probata pana a.. iesit (trei probe pe fata!) un rezultat cat de cat acceptabil. O frana eficienta la masina aia este un deziderat, nu o realitate - sa te fereasca Domnu' sa o intalnesti in trafic! Bafta! |
--------------------
Dacia
Solenza 1.4MPI Clima
- ... Posesor de Solenza...
|
|
flo_auto |
![]()
Post
#19
|
Membru incepator Group: Members Posts: 2 Joined: 13 January 05 ![]() |
Salut,
Am mai cautat pe google dar tot nu sunt lamurit in problema dextron - dexron ![]() Totusi in topicul "problema servodirectie si service romanesc" userul Bogdanescu spunea ca a cumparat ulei Total (parca) Dexron2 iar cei de la service nu au comentat nimic. Deci? Inca o dovada a prostiei din Dacia service? Stii cumva si ce marca de ulei DExtron2D se gaseste la noi pe piata si pe unde? ![]() |
-------------------- |
|
florinc |
![]()
Post
#20
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 478 Joined: 16 January 04 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(flo_auto @ 15 Jan 2005, 01:08) Salut, Am mai cautat pe google dar tot nu sunt lamurit in problema dextron - dexron ![]() Totusi in topicul "problema servodirectie si service romanesc" userul Bogdanescu spunea ca a cumparat ulei Total (parca) Dexron2 iar cei de la service nu au comentat nimic. Deci? Inca o dovada a prostiei din Dacia service? Stii cumva si ce marca de ulei DExtron2D se gaseste la noi pe piata si pe unde? ![]() Si eu la service am avut problema cu conducta de servo si au completatcu un ulei canadian dar tot cu indicativul dextron2d. Total e firma producatoare ....dextron e un indicativ. Dextron se gaseste prin targ si in Mihai Bravu la magazinul Dacia. This post has been edited by florinc: 14 Jan 2005, 23:23 |
--------------------
Opel/Dacia
Vectra B/Solenza
- . Opel Vectra B
|
|
manty |
![]()
Post
#21
|
Membru incepator Group: Members Posts: 3 Joined: 12 November 04 ![]() |
salutare!
Am vazut zilele astea ca uleiul de dextron 2d este la minim. Asa ca am citit pe forum sa vad unde gasesc si cum dupa servici era cam aglomerat spre obor la magazinul Dacia, m-am dus in Vitan si am cerut Dextron 2 D pt dacia si tipa mi-a dat Castrol TQ-D si a zis ca asta este ... pe el efectiv nu scria, dar a zis ca ala este si era 250000. Mi-a aratat si TQ Dexron III care era rosu, si a zis ca TQ - D asta este. Ne fiind sigur pe uleiul ala m-am dus la Dacia, dar prea tarziu ca inchisese (18:00 inchide), dar totusi am intrebat daca au si de care si au zis ca Texaco ... si este 150000. Acum nu stiu ce sa fac, sa ma duc sa iau si din ala, sau e bun si Castrol-ul asta? Mmm dar acum vad pe un site ca de fapt ala ce imi aratase era Dexron nu Dextron... |
-------------------- |
|
crocky |
![]()
Post
#22
|
![]() daciot/renaultist Group: Members Posts: 214 Joined: 4 October 04 From: Bucuresti ![]() |
Atentie ca uleiul ala se contracta la frig !
Sau nu este asa ? ![]() Si mie in zilele friguroase mi-a scazut spre minim. V-ati uitat la nivel si cand masina era calda ? Zic si eu... ![]() |
--------------------
Dacia/Renault
Sandero Stepway II/Laguna II
0.9TCe/1.9dCi
|
|
Tudor B |
![]()
Post
#23
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.639 Joined: 7 August 03 From: Cluj-Napoca ![]() |
Nu prea cred ca se intampla asa, m-am uitat la a mea, uleiul e la max si dupa o noapte de ger si dupa 2 ore de la oprire.
|
--------------------
DACIA
GOLAN
Laureate 1.4 MPI
- CJ 00 TUD "Wellcome to the desert of the real"
|
|
bogdan_o |
![]()
Post
#24
|
![]() om ca, din pacate, din ce in ce mai putini Group: Members Posts: 3.940 Joined: 23 May 03 From: Bucuresti ![]() |
Tins sa-i dau dreapte lui Crocky, ca asa fecae si la mine. Vara sta pe la jumatate si daca pornesc motorul urca dupa cateva minute spre maxim (mai depaseste liniuta aia uneori), iarna sta spre minim si daca pornesc urca tot asa, pana spre maxim.
|
--------------------
Dacia
SLZ 1.4 / Break CL E bine sa fii multumit cu ceea ce ai, dar nu si de ceea ce esti (Sir James MacKintosh)
|
|
Cosbog |
![]()
Post
#25
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 19 Joined: 25 April 04 From: Galati ![]() |
QUOTE(manty @ 16 Feb 2005, 10:21) salutare! Am vazut zilele astea ca uleiul de dextron 2d este la minim. Asa ca am citit pe forum sa vad unde gasesc si cum dupa servici era cam aglomerat spre obor la magazinul Dacia, m-am dus in Vitan si am cerut Dextron 2 D pt dacia si tipa mi-a dat Castrol TQ-D si a zis ca asta este ... pe el efectiv nu scria, dar a zis ca ala este si era 250000. Mi-a aratat si TQ Dexron III care era rosu, si a zis ca TQ - D asta este. Ne fiind sigur pe uleiul ala m-am dus la Dacia, dar prea tarziu ca inchisese (18:00 inchide), dar totusi am intrebat daca au si de care si au zis ca Texaco ... si este 150000. Acum nu stiu ce sa fac, sa ma duc sa iau si din ala, sau e bun si Castrol-ul asta? Mmm dar acum vad pe un site ca de fapt ala ce imi aratase era Dexron nu Dextron... vezi si la linkul asta http://www.daciaclub.ro/index.php?showtopic=4045 l-am gasit cand cautam si eu o explicatie legata de scaderea nivelului.la mine nu e chiar minim, dar asa de mult sa se contracte mai ales ca au fost grade "pozitive" zilele astea ? |
--------------------
-
-
-
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 17th June 2025 - 22:07 |