Scule auto, De unde facem rost de scule mai greu de gasit?
![]() ![]() ![]() |
Scule auto, De unde facem rost de scule mai greu de gasit?
mihai.td |
![]()
Post
#1
|
||
Membru Group: Members Posts: 123 Joined: 26 June 08 ![]() |
|
||
--------------------
Renault
Megane
2002, 1.6 16v, Berlina
|
|||
driverx |
![]()
Post
#2
|
![]() --- Membru cu ralanti --- Group: Members Posts: 7.656 Joined: 21 November 03 ![]() |
|
--------------------
Mitsubishi
Lancer
2008 Univega Alpina HT-LTD Disc Deore 2011
|
|
tkx |
![]()
Post
#3
|
![]() Armwrestler Group: Members Posts: 932 Joined: 20 April 07 From: Pitesti ![]() |
cauta la sectiunea solenza. e un topic cu explicatii.
|
--------------------
Dacia
Logan
2007 1.4MPI Laureate Orice lucru provizoriu ramane definitiv.
|
|
klaus |
![]()
Post
#4
|
![]() 步步 Group: Moderatori Posts: 19.062 Joined: 4 August 02 From: Bucuresti ![]() |
Si e mai ieftin sa faci distributia in service decat sa cumperi diapazul ala...
|
--------------------
Scenic III 1.9 dCi
-
-
- - E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
|
|
ProMotor |
![]()
Post
#5
|
Membru autentic Group: Members Posts: 210 Joined: 30 November 07 ![]() |
Cam mare investitia in scule profi pe care le vei folosi o data sau de doua ori.
Oare chiar e mai rentabil sa cumperi scule si sa faci teste in loc sa mergi la un service? Oricum, subiectul ar fi fost de Diverse. nu pare a fi problema tehnica This post has been edited by ProMotor: 14 Jul 2008, 22:24 |
--------------------
Dacia
Logan ABS Plus
2007
|
|
AR-18-MOS |
![]()
Post
#6
|
![]() ( -_・) ︻デ═一 Group: Members Posts: 6.616 Joined: 19 August 07 From: Niedersachsen ![]() |
Ce problema tehnica ...
|
--------------------
BMW
730Ld
'07 High Executive
- AR - - M-Benz C350CDI 7G-Tronic '12 Avantgarde
M-Benz E350CDI 9G-Tronic+ 4Matic & Airmatic |
|
mihai.td |
![]()
Post
#7
|
Membru Group: Members Posts: 123 Joined: 26 June 08 ![]() |
Imi cer scuze ca nu m-am incadrat in forumul corect, m-am scarpinat si eu o vreme sa-mi dau seama unde s-o pun, da' degeaba.
Aveti dreptate, nu merita cumpararea unei chestii de genul asta, am gasit unul pe un site din America si e vreo 800 de para. Nu ma gandeam ca poate fi atat de scump, credeam ca-i o chestie destul de simpla. Daca vreau sa-mi fac eu distributia trebuie sa gasesc alta solutie. |
--------------------
Renault
Megane
2002, 1.6 16v, Berlina
|
|
driverx |
![]()
Post
#8
|
![]() --- Membru cu ralanti --- Group: Members Posts: 7.656 Joined: 21 November 03 ![]() |
QUOTE(mihai.td @ 15 Jul 2008, 11:58) Nu ai ce sa gasesti. Mergi in service, ca oricum si aia pun dupa ureche totul. Sau poti face si tu la fel, dar m-as mira sa iti iasa macar la nivelul prost la care iese din service. Macar aia au deja mana cum sa faca chestii aparent...ok.... |
--------------------
Mitsubishi
Lancer
2008 Univega Alpina HT-LTD Disc Deore 2011
|
|
hash |
![]()
Post
#9
|
![]() calculatorist Group: Members Posts: 1.388 Joined: 13 September 04 ![]() |
cati km si cati ani are masina?
|
--------------------
-
-
-
|
|
mihai.td |
![]()
Post
#10
|
Membru Group: Members Posts: 123 Joined: 26 June 08 ![]() |
E din 2005, si are aproape 50 000 km. Stiu ca mai e ceva timp pana la inlocuirea distributiei, dar vreau sa ma pregatesc din timp pentru treaba asta, pentru ca aud ca-i destul de scumpa.
|
--------------------
Renault
Megane
2002, 1.6 16v, Berlina
|
|
klaus |
![]()
Post
#11
|
![]() 步步 Group: Moderatori Posts: 19.062 Joined: 4 August 02 From: Bucuresti ![]() |
Oricum, e mai ieftina de juma' din aia 800 para cat costa aparatul.
|
--------------------
Scenic III 1.9 dCi
-
-
- - E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
|
|
borkanel |
![]()
Post
#12
|
![]() XXX Group: Members Posts: 404 Joined: 11 January 07 ![]() |
oricum aia in service nu-l folosesc....
|
--------------------
BMW
E36 compact
1995 - in use BMW E30 316 1987 - sold
Mercedes W123 300D 1979 - sold Mercedes W123 200D 1978 - sold Mercedes W115 200D 1971 - sold Lada 1200 & 1500 1980 - sold |
|
klaus |
![]()
Post
#13
|
![]() 步步 Group: Moderatori Posts: 19.062 Joined: 4 August 02 From: Bucuresti ![]() |
Da', dar macar iti dau garantie. Asa cum e ea, totusi exista.
|
--------------------
Scenic III 1.9 dCi
-
-
- - E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
|
|
borkanel |
![]()
Post
#14
|
![]() XXX Group: Members Posts: 404 Joined: 11 January 07 ![]() |
asta asa-i....dar poate omu le are cu DIY-ul. zic si eu
![]() |
--------------------
BMW
E36 compact
1995 - in use BMW E30 316 1987 - sold
Mercedes W123 300D 1979 - sold Mercedes W123 200D 1978 - sold Mercedes W115 200D 1971 - sold Lada 1200 & 1500 1980 - sold |
|
hash |
![]()
Post
#15
|
![]() calculatorist Group: Members Posts: 1.388 Joined: 13 September 04 ![]() |
daca nu ai mai schimbat cureaua de distributie ar fi bine ca prima data sa vezi pe concret cum se face, si sa nu experimentezi pe masina ta
|
--------------------
-
-
-
|
|
ydaniel |
![]()
Post
#16
|
![]() Adrenaline junkie! Group: Members Posts: 10.608 Joined: 11 August 04 From: black sea ![]() |
la draper au.desi mie nu-mi place ''firma'' lor:)
|
--------------------
Oriunde,
oricand...
ARO! Cand esti bun ,nu-si amintesc
Cand esti rau ,nu te uita! |
|
YRX |
![]()
Post
#17
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 5.050 Joined: 6 July 06 From: Bucuresti ![]() |
Intr-adevar diapazul ala este scump, nu prea merita doar pentru acasa.
In schimb am citit o chestie interesanta pe un forum strain (nu mai gasesc acum, dar o sa caut) despre un "inlocuitor" mai la indemana amatorilor. Un tip de acolo propunea o instalatie home made facuta dintr-un laptop cu placa de sunet, un microfon si un soft de prelucrare sunet. Avand in vedere ca valoarea frecventelor masurate este intre 60-200 hz (deci in spectrul audio) se facea cureaua sa vibreze langa microfon, se inregistra sunetul si se vedea grafic frecventa maxima de rezonanta. Eventual se poate masura apoi in service cu diapazul si se poate calibra scula proprie. Totodata mai exista si o formula de calcul in Nm (pe vremuri, se masura cu un dispozitiv mecanic forta de apasare) pornind de la lungimea curelei, greutate si frecventa de rezonanta. |
--------------------
Dacia
Logan
2005 Ambition 1.6 MPI
|
|
klaus |
![]()
Post
#18
|
![]() 步步 Group: Moderatori Posts: 19.062 Joined: 4 August 02 From: Bucuresti ![]() |
Evident ca e realizabil cu laptopul si microfonul, ca si diapazul ala tot aia e, un microfon si un prelucrator al sunteului captat.
|
--------------------
Scenic III 1.9 dCi
-
-
- - E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
|
|
bobo77 |
![]()
Post
#19
|
![]() ........................... Group: Members Posts: 7.214 Joined: 27 January 06 From: Mangalia ![]() |
Oricum ideea este ca nu se merita sa-ti cumperi diapazul, ce sa mai lungim.
|
--------------------
Dacia Logan
Laureate 1,6 mpi
2008 ph 2
- CT _ _ _ _ Multa lume,putini oameni...
|
|
FysGSM |
![]()
Post
#20
|
Membru incepator Group: Members Posts: 78 Joined: 2 September 07 ![]() |
nu cred ca se incadreaza.pt curea accesorii e de 234_+5 hz si pt curea alternator e de 305_+10 hz.pt curea de distributie intradevar se incadreaza la 160_+10 hz.
This post has been edited by FysGSM: 20 Jul 2008, 13:13 |
--------------------
dacia
supernova
2002
|
|
Asi |
![]()
Post
#21
|
![]() Camaro SS Group: Members Posts: 930 Joined: 24 July 05 From: Bucuresti ![]() |
exact distributia nu merita schimbata in alta parte decat service.
(in functie de service se foloseste si diapazul, adica nu pot sa ma pronunt despre serviceuri dacia, am incheiat conturile cu ei, dar in serviceurile prin care am fost prezent si prin care am si lucrat se foloseau intens manualele si cheile dinamometrice chiar si pt prezonul de la roata, evident pt distributie se verifica temenic frecventa si alte valori din manual cu scule adecvate) Alte chestii mai low-tech aproach, poti linistit sa le faci si tu, dar sunt unele chestii mai hi-tech pe care nu poti face tu din lipsa de scule (nu contest cunostintele dar sunt si alea necesare), cum ar fi acest diapaz, necesitatea unui banc de frane (sau dyno), elevator cu coloane (inlocuitor ieftin si incomod fiind "groapa", capre, dar uneori nici cu astea nu e ok.. unele repere foarte voluminoase se demonteaza si se scot doar pe dedesupt, cum ar fi motorul de pe smart, cadrul H cu motor+subansamble pe multe masini cu motor fata, transversal.. chestii care sunt imposibil de realizat fara elevator + cric hidraulic de cursa lunga (1.5-2metri) ), uneori este o problema accesul la un soft de diagnoza adecvat , cu tot cu mufele necesare. Daca vrei sa incepi cu o scula buna si sa faci treburile asa cum se cuvin (scrise in manual), ai putea sa iti incepi colectia de scule mai deosebite cu o cheie dinamometrica (preferabil una intre 10-150Nm, si alta mai de forta, intre 100-800Nm) - dar si aici trebuie scula buna, nu orice ciuruc.. iar asta inseamna scula pro, care deja se discuta la bani ceva mai grei. This post has been edited by Asi: 6 Aug 2008, 16:17 |
--------------------
Mitsubishi/Mercedes
Carisma/B-class
2003 1.9 DI-D/2007 200CDI
- B 79 ASI/Bxxx "Cei care au puterea de a constrange n-au nevoie sa recurga la judeacata" (Thucydides, 1, 77, 2)
|
|
ten |
![]()
Post
#22
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 38 Joined: 24 June 08 ![]() |
la obor gasesti orice ca la chinezi =))
|
--------------------
Dacia
Logan II
2014
- B 97 BEM
|
|
djasu82 |
![]()
Post
#23
|
![]() MEMBRU DACIA CLUB Group: Members Posts: 11.714 Joined: 26 December 06 From: Bucuresti ... ![]() |
faci rost de un aparat de masura digital care masoara frecventa in banda 10Hz- 100Khz dupa aceea de un microfon piezo si un amplificator care iti transforma semnalul analogic in semnal dreptunghiular . Asa poti observa in timp real frecventa de rezonanta a curelei respective. Unele aparate mentin in memorie o anumita frecventa prestabilita si iti indica daca ai atins-o .Cine ar da 800 de dolari ? Eu unu nu !
|
--------------------
Dacia Super Nova
Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm
1999 / 2003 / 2008 /2011
- nnn
|
|
Asi |
![]()
Post
#24
|
![]() Camaro SS Group: Members Posts: 930 Joined: 24 July 05 From: Bucuresti ![]() |
mai degraba microfon + laptop pe care faci analiza in frecventa in timp real a sunetului.
Vezi varfurile de frecventa, le notezi si observi intervalul cu care se succed varfurile. Aia e freventa de rezonanta fundamentala. Restul varfurilor sunt armonici de ordin superior care nici macar nu apar toate (poate aparea aia de ordin 5 apoi aia de ordin 8, urmatoare de ordin 11, etc Asa ca nu te astepta sa gasesti toate varfurile cosecutive exact cu distanta unei fundamentale intre ele. Adica trebuie sa intuiesti fundamentala a carui multiplu sunt varfurile inregistrate. Doar teoretic fundamentala are amplitudine maxima. (practic depinde si de timpul de esantionare si al microfonului si al softului) Nu inteleg cum te poate ajuta conversia analog in digital. Deoarece tu trebuie sa faci o analiza in frecventa, in urma careia obti un spectru nu o singura frecventa. Aparatele de masura in domeniul frecventa sunt foarte pretentiose si au erori uriase chiar si pe modele mai rasarite, pentru banala frecventa de la priza de 50-60hz (unde in plus avem sinusoida relativ perfecta), ceea ce in nici un caz nu se aseamana cu ce scoate un microfon. Si in digital cum convertesti? cu circuit basculant? conteaza si amplitudinea! This post has been edited by Asi: 13 Jan 2009, 19:35 |
--------------------
Mitsubishi/Mercedes
Carisma/B-class
2003 1.9 DI-D/2007 200CDI
- B 79 ASI/Bxxx "Cei care au puterea de a constrange n-au nevoie sa recurga la judeacata" (Thucydides, 1, 77, 2)
|
|
bolidu |
![]()
Post
#25
|
![]() Pai daca n-am ?! Group: Members Posts: 2.068 Joined: 1 July 06 From: Medgidalas ![]() |
Vreau si eu o tubulata de 32 ! Careva ?
|
--------------------
Solenza Confort
2005
Opel Astra Coupe
- CT-XX-CMF Daca te lasi de fumat, de baut si de femei, nu traiesti mai mult, doar ti se pare ca timpul trece prea incet.
|
|
Adrian_Boy |
![]()
Post
#26
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.849 Joined: 31 October 07 ![]() |
marile magazine de profil pentru acea tubulara
![]() daca ajungi prin Buc. ai multe alternative. |
--------------------
Opel
Astra Z16XE
2001
- B 16V 101 caluti de rasa!
|
|
paul_p |
![]()
Post
#27
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.133 Joined: 1 April 06 From: psd=evil ![]() |
Stie cineva de unde se poate gasi un dispozitiv (simplu, nu pentru service-uri) care ajuta la aerisirea franelor sau la schimbarea lichidului de frana? Ma refer la dispozitivul acela care are si o pompa ce se monteaza pe rezervorul de lichid de frana.
|
--------------------
Fara
roti
fara ipocriti
- 2010
|
|
ydaniel |
![]()
Post
#28
|
![]() Adrenaline junkie! Group: Members Posts: 10.608 Joined: 11 August 04 From: black sea ![]() |
la draper.
|
--------------------
Oriunde,
oricand...
ARO! Cand esti bun ,nu-si amintesc
Cand esti rau ,nu te uita! |
|
corbex |
![]()
Post
#29
|
![]() Desi nu pare, ma plimb cu Dacia Group: Members Posts: 8.198 Joined: 11 July 06 From: bucuresti ![]() |
Cel mai simplu dispozitiv de aerisit/schimbat lichid de frina consta intr-un tub flexibil de diametru potrivit, lung cam de 40-50 cm si un fund de PET.
Un capat al furtunului il infigi in aerator, celalalt il pui in fundul de PET, in care, in prealabil, ai pus 50-100 ml de lichid de frina(de fapt, poate fi orice fel de lichid, chiar si apa, dar, pentru linistea ta, pune lichid de frina). Furtunul sa fie imersat in lichid. Slabesti aeratorul si te duci si faci pedale. Lichidul vechi va curge in PET. Cind dai drumul pedalei, nu va putea aspira inapoi lichidul, pe motiv de principiu vase comunicante. Si nici aer nu va putea aspira, neavind de unde. Repeti operatia la fiecare roata, de cite ori vrei. Patentul nu e inscris la OSIM, deci poate fi utilizat de catre oricine ![]() This post has been edited by corbex: 14 May 2009, 13:53 |
--------------------
dacia
solenza
2005, cheala
|
|
paul_p |
![]()
Post
#30
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.133 Joined: 1 April 06 From: psd=evil ![]() |
Eu am DSC pe masina. Varianta asta de schimbare a lichidului de frana nu mai da rezultate. E nevoie sa faci cumva o mica presiune in rezervor ca sa forteze lichidul sa se scurga.
|
--------------------
Fara
roti
fara ipocriti
- 2010
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 13th May 2025 - 14:35 |