Biele Dacia
![]() ![]() ![]() |
Biele Dacia
B-34-SGM |
![]()
Post
#1
|
||
![]() Membru de partid Group: Members Posts: 1.397 Joined: 16 February 04 From: Drumul Taberei Customs ![]() |
Attached thumbnail(s) biele_lustruite.JPG ( Size: 34.8k ) Number of downloads: 2230 |
||
--------------------
Dacia
1310 RACING
1991 full fara piele
- B 34 SGM www.prelucrariSIRA2000.ro
|
|||
Ov |
![]()
Post
#2
|
![]() Academician doctor inginer, savant de renume mondial Group: Moderatori Posts: 7.511 Joined: 11 November 03 From: Bucuresti ![]() |
ok, si prin lustruire ce se obtine ?
|
--------------------
Dacia
1300
1972 when life gives you lemon, make lemonade
|
|
tunderbird |
![]()
Post
#3
|
![]() tunzator de iarba & atacator de integritatzuri Group: Members Posts: 3.193 Joined: 26 October 04 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(Ov @ 10 Jan 2005, 18:01) In mod special prin lustruirea bielelor se obtine eliminarea eventualelor amorse de rupere prin oboseala. In al doilea rand se usureaza biela micsorand fortele de inertie ce apar in mecanismul biela-manivela. Din aceleasi considerente se practica si lustruirea bratelor arborelui cotit... Pentru eliminarea pierderilor gazodinamice se lustruiesc galeriile de admisie si evacuare, portile supapelor (canalele din chiulasa), camerele de ardere si capetele pistoanelor... |
--------------------
Dacia
Dacia
1100 - '69, '70 ; 1300 - '70,'81 ; 1310cli - 2000
- B 13 ABC Renault Twingo 1,2 16V - 2001
Renault Laguna Concorde 1,6 16V - 1999 Cocoșul e mai frumos ca vulturul, numai că nu poate zbura! (N. Iorga) |
|
ydaniel |
![]()
Post
#4
|
![]() Adrenaline junkie! Group: Members Posts: 10.608 Joined: 11 August 04 From: black sea ![]() |
Sgm ce ai folosit pt a le lustrui?
|
--------------------
Oriunde,
oricand...
ARO! Cand esti bun ,nu-si amintesc
Cand esti rau ,nu te uita! |
|
Ciumonk |
![]()
Post
#5
|
![]() EPURUL UCIGAS Group: Members Posts: 429 Joined: 10 April 04 From: Oradea ![]() |
Pe Mine Ma Intereseaza cum le-ai echilibrat......
|
--------------------
Fiat 500,Fiat 600
`64 Fiat 600 VTM,
`65 VW 1200
- BH-xx-xxx;BH-xx-xxx
|
|
B-34-SGM |
![]()
Post
#6
|
![]() Membru de partid Group: Members Posts: 1.397 Joined: 16 February 04 From: Drumul Taberei Customs ![]() |
Thunderbird, ai zis bine. Astea sunt avantajele.
Inca unul care nu a fost mentionat este micsorarea coef. de frecare dintre ulei si biela. Alt avantaj fiind acela ca uleiul aluneca mai repede de pe biela in baie, asigurand o recirculare mai buna a acestuia,deci o ungere si o racire mai buna! Dupa ce usurez si echlibrez vibrochenul, o sa il lustruiesc. Acum lucrez la lustruirea pe interior a blocului motor. Conteaza enorm de mult aceste nimicuri. la chiulasa am muncit 3 ore cred ca o fac oglinda in interior. |
--------------------
Dacia
1310 RACING
1991 full fara piele
- B 34 SGM www.prelucrariSIRA2000.ro
|
|
DodoBird |
![]()
Post
#7
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 572 Joined: 15 October 04 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(B-34-SGM @ 10 Jan 2005, 23:03) Thunderbird, ai zis bine. Astea sunt avantajele. Inca unul care nu a fost mentionat este micsorarea coef. de frecare dintre ulei si biela. Alt avantaj fiind acela ca uleiul aluneca mai repede de pe biela in baie, asigurand o recirculare mai buna a acestuia,deci o ungere si o racire mai buna! Dupa ce usurez si echlibrez vibrochenul, o sa il lustruiesc. Acum lucrez la lustruirea pe interior a blocului motor. Conteaza enorm de mult aceste nimicuri. la chiulasa am muncit 3 ore cred ca o fac oglinda in interior. SGM ne-ai convins .... nu conteaza cu ce si cum si mai ales cat timp, deja suntem vreo patru care am inceput de ieri demontarea motoarelor si venim la tine sa ni le lustruiesti ..... iar cand le termini numai bine terminam de demontat si galeriile pe care insa este suficient sa le faci la fel doar pe interior .... ca nu tinem la aspect ... poate ca daca si galeriile ies la fel de frumoase .... venim si cu tobele de esapament .................................................... Gluma e gluma dar serios FELICITARI pentru reusita !..... poate ca era instructiv sa trimiti o poza si celor de la Dacia Pitesti .....sa vada cam ce ar fi trebuit ei sa faca .... nu? |
--------------------
Dacia
Berlina 1300 cmc
2005 Alba
- B-54-WEG
|
|
SiloS |
![]()
Post
#8
|
![]() Gangester Group: Members Posts: 4.290 Joined: 23 February 04 From: Buzau ![]() |
Cum le-ai lustruit ?
Cum le-ai echilibrat ? |
--------------------
1988
BMW
E30 325i 2003 BMW Z4
1996 Mazda MX5 NA 1988 Nissan Patrol Y60 1989 Suzuki Samurai 1975 Dacia 1300 2000 VW LT25 1999 FIAT ARCA AMERICA 403 |
|
Daddy |
![]()
Post
#9
|
![]() Membru discret Group: Members Posts: 494 Joined: 29 April 04 From: Bacau ![]() |
De lustruit poate ca reusim si noi, frecam la ele pana le/ne ia draku
![]() Da de echilibrat, cum ? |
--------------------
Dacia
1300 F
1972
- BC-93-MAX Daciile sunt ca femeile....cat ai bani sa bagi in ele merg bine...cand nu mai ai bani te lasa cand iti este lumea mai draga...
|
|
B-34-SGM |
![]()
Post
#10
|
![]() Membru de partid Group: Members Posts: 1.397 Joined: 16 February 04 From: Drumul Taberei Customs ![]() |
1. Cu biaxul electric si o perie cu smirgel,care se monteaza in biax sau bormasina. In locurile mai greu accesibile, cu pietre de biax,usir , fara sa iau din material.
2. Nu le-am dezechilibrat pentru ca am incercat sa iau egal din rogizitatea materialului. Le-am cantarit pe o balanta electronica,diferenta intre ele este de sub 1g in urma prelucrarilor mecanice.Nu sunt biele de dacie, sunt de Renault Alpine Turbo, material mai dur,mai usoare, si mai bine lucrate. Nu le-am usurat pentru ca exista riscul ruperii, a patit un prieten care a exagerat cu usrarea. |
--------------------
Dacia
1310 RACING
1991 full fara piele
- B 34 SGM www.prelucrariSIRA2000.ro
|
|
tunderbird |
![]()
Post
#11
|
![]() tunzator de iarba & atacator de integritatzuri Group: Members Posts: 3.193 Joined: 26 October 04 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(B-34-SGM @ 10 Jan 2005, 23:03) Thunderbird, ai zis bine. Astea sunt avantajele. Inca unul care nu a fost mentionat este micsorarea coef. de frecare dintre ulei si biela. Alt avantaj fiind acela ca uleiul aluneca mai repede de pe biela in baie, asigurand o recirculare mai buna a acestuia,deci o ungere si o racire mai buna! Dupa ce usurez si echlibrez vibrochenul, o sa il lustruiesc. Acum lucrez la lustruirea pe interior a blocului motor. Conteaza enorm de mult aceste nimicuri. la chiulasa am muncit 3 ore cred ca o fac oglinda in interior. Daca tot te-ai gandit sa imbunatatesti circulatia uleiului in carterul superior al motorului iti propun sa incerci sa lustruiesti si interiorul pistoanelor si daca vrei sa imbunatatesti si racirea folosind uleiul ca agent de racire, poti confectiona niste cioculete mici din teava, legate la rampa de ulei, care sa injecteze ulei in spatele capului pistoanelor..... obligatoriu in acest caz se monteaza radiator de ulei. Asta daca ai loc suficient in carter, pentru montaj..... Ce fel de arbore cotit ai ? Ai grija ca arborele de Dacia este realizat din fonta prin turnare.... Treaba cu usurarea este foarte delicata pentru ca va trebui sa usurezi atat bratele cat si contragreutatile si daca ciupesti prea mult s-ar putea ca la fonta (care este casanta) in loc sa elimini amorsa de rupere, sa creezi una...... Din cate stiu eu, numai arborii cotiti fabricati din otel prin forjarea in matrita, pot fi lustruiti (de fapt procedeul de fabrica este rectificarea). Aaa...era sa uit.... ai grija ca la calculul masei contragreutatilor se ia in calcul suma dintre masa fusului maneton si o masa echivalenta a bielei concentrata in maneton (biela este considerata in modelul de calcul, ca avand doua mase: una distribuita in capul bielei si alta in piciorul bielei), deci daca ai usurat biela atunci va trebui sa usurezi contragreutatea arborelui cotit in functie de cat ai usurat biela. Unde vei face echilibrajul dinamic al arborelui cotit? Si inca ceva.... echilibrarea bielelor nu inseamna numai incadrarea lor intr-un anumit camp de toleranta al maselor totale. Trebuie verificata si incadrarea intr-un camp de toleranta a celor doua mase concentrate (una in cap alta in piciorul bielei)... Acest lucru se face cu doua cantare alaturate pe care se aseaza biela.... Pe un cantar se pune capul bielei iar pe celalt piciorul bielei..... Pentru mai multa teorie de echilibrare iti recomand cartea "Dinamica M.A.I." de D. TARAZA care era o carte foarte greu de gasit inainte de 1989, acum insa o poti gasi usor la tarabele din Politehnica. Daca te-am plictisit te rog sa ma scuzi, daca nu, cu placere discutam in continuare pe aceasta tema..... This post has been edited by tunderbird: 14 Jan 2005, 17:31 |
--------------------
Dacia
Dacia
1100 - '69, '70 ; 1300 - '70,'81 ; 1310cli - 2000
- B 13 ABC Renault Twingo 1,2 16V - 2001
Renault Laguna Concorde 1,6 16V - 1999 Cocoșul e mai frumos ca vulturul, numai că nu poate zbura! (N. Iorga) |
|
B-34-SGM |
![]()
Post
#12
|
![]() Membru de partid Group: Members Posts: 1.397 Joined: 16 February 04 From: Drumul Taberei Customs ![]() |
Mersi pt sfaturi, stiam ca asa se echilibreaza bielele. aroberele o sa il usurez si echilibrez dinamic la Faur. Baietii au mai facut asa ceva, si stiu cat trebuie luat dintr-un vibrochen de 1.6 pentru a merge corect motorul.
O sa lustruiesc tot, pana si blocul pe interior ![]() |
--------------------
Dacia
1310 RACING
1991 full fara piele
- B 34 SGM www.prelucrariSIRA2000.ro
|
|
mic&rau |
![]()
Post
#13
|
Membru Group: Members Posts: 115 Joined: 16 January 05 ![]() |
salut mister alpine.sunt din timisoara si as avea nevoie de nr de telefon al batranului care spuneai ca modifica axul cu came.trimitemil te rog pe adresa:florin_gornic@yahoo.com
|
--------------------
Dacia logan 1.6 16v
Dacia logan 1.6 16v
Prestige 2007
- B -- TOX
|
|
mic&rau |
![]()
Post
#14
|
Membru Group: Members Posts: 115 Joined: 16 January 05 ![]() |
am un motor de 1600 din chiuloasa e luat 2,7mm i-am marit gaurile de racire ca sa nu fiarba si am un carburator weber de pe un renault 12 tl.de la cine l-am luat mi-a zis ca a mers cu asta cu 150 km/h.am nevoie si de o cutie de fuga.te rog dami neaparat nr de tel al batranului ala mersi.
|
--------------------
Dacia logan 1.6 16v
Dacia logan 1.6 16v
Prestige 2007
- B -- TOX
|
|
tunderbird |
![]()
Post
#15
|
![]() tunzator de iarba & atacator de integritatzuri Group: Members Posts: 3.193 Joined: 26 October 04 From: Bucuresti ![]() |
|
--------------------
Dacia
Dacia
1100 - '69, '70 ; 1300 - '70,'81 ; 1310cli - 2000
- B 13 ABC Renault Twingo 1,2 16V - 2001
Renault Laguna Concorde 1,6 16V - 1999 Cocoșul e mai frumos ca vulturul, numai că nu poate zbura! (N. Iorga) |
|
B-34-SGM |
![]()
Post
#16
|
![]() Membru de partid Group: Members Posts: 1.397 Joined: 16 February 04 From: Drumul Taberei Customs ![]() |
Am muncit 2 zile la lustruirea viborchenului, cat de curand o sa il dau la usurat si echilibrat (o sa ma coste ceva asta...). Timp estimativ la lustruire - 6 ore.
O sa pun poze dupa ce il usurez. Intre timp a avut loc o schimbare de plan imi fac motorul 1.4, pentru ca pistoanele au cursa mai mica, si o sa imi permita turatii mai mari. This post has been edited by B-34-SGM: 25 Jan 2005, 19:46 |
--------------------
Dacia
1310 RACING
1991 full fara piele
- B 34 SGM www.prelucrariSIRA2000.ro
|
|
madmaxtata |
![]()
Post
#17
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 305 Joined: 26 October 05 From: focsani-bucuresti ![]() |
Cum e mai bine sa echilibrez: biele simplu intre ele sau tot ansamblul biela-piston intre ele?. De precizat ca nu am de unde sa fac rost de 2 balante electrice. de lustruit o sa incerc si eu ceva ceva dar cu smirghel si rabdare
![]() This post has been edited by madmaxtata: 12 Apr 2007, 02:27 |
--------------------
dacia 1310
dacia 1310
88
- vn-01-slk
|
|
AAlpine1 |
![]()
Post
#18
|
![]() Nothing Beats Cubic Inches !!! Group: Members Posts: 833 Joined: 7 February 04 From: Drumul Taberei Customs ![]() |
poti folosii un cantar electronic pentu echilibrare.....
cel mai bine e sa echilibrezi mai intai bielele si dupa aceea pistoanele....nu impreuna.... |
--------------------
.
.
. 929y
ma urmareste vis-a-vis :)))) |
|
gabi1 |
![]()
Post
#19
|
Membru autentic Group: Members Posts: 399 Joined: 19 April 06 From: NEAMT ![]() |
QUOTE(madmaxtata @ 12 Apr 2007, 03:26) a si inca ceva am motor de 1.6 asa ca mult nu o urc in ture. mai mult de 6000 nu sper,dar sper sa fac aprindere si sa vad ca pana acum mai mult de 5200 nu am sarit. Pe-cand motorul vechi de 1.4 sarea lejer de 6000, 7200 cu a I-a cel mai tare, motorul cum l-a lasat mamica lui. Se duce si ala de 1.6,am ajuns eu la 6700rpm in tr3.Curios e ca in tr2 se tureaza mai putin,cred ca din cauza filtrului si a admisiei de aer(motorul nu are nici o modificare,carb dublu). |
--------------------
1310 / Nova GT '99 /
FORD Focus2 2005 1.6TDCI
...
- nt-yy-yyy
|
|
Ford_V6 |
![]()
Post
#20
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 425 Joined: 11 August 04 ![]() |
si crezi turometru pe cuvant ? oricum e posibil dar ptr. perioade scurte . . .
cand au facut romanii motoru de 1.6 si l-au lasat in teste nici un motor nu a supravietuit testului de sarcina plina pe banc . . . la 6500 dupa cateva minute ori se calau ori sareau bielele prin camera . . . |
--------------------
Opel
Vectra Turbo 4x4
1993
- B 79 VIT
|
|
madmaxtata |
![]()
Post
#21
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 305 Joined: 26 October 05 From: focsani-bucuresti ![]() |
pai si atunci nici nu se mai pune problema de o axa cu aveam de gand.
Acum eu am o alta problema: motorul e facut de asta toamna dar nu mi-a intrat calumea in bloc si a trebuit sa polizez din biela si nu le-am cantarit. peste vreo 2-3 saptamani o sa schimb chiulasa. are rost sa demontez motoru si sa scot dau si pistoanele jos si sa il echilibrez?? am mers odata mai tare cu masina si am ajuns pe la 3900 in a 4-a(din 4) si facea urat tare. se auzea greu tare(ca si cum ai da cu un ciocan de 2-3kg comparativ cu unu de 0.5, rar si greoi). nu e vioi. |
--------------------
dacia 1310
dacia 1310
88
- vn-01-slk
|
|
Ford_V6 |
![]()
Post
#22
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 425 Joined: 11 August 04 ![]() |
daca ai polizat din biela . . .adio . . .biele noi
de ce nu a intrat bine in bloc ??? |
--------------------
Opel
Vectra Turbo 4x4
1993
- B 79 VIT
|
|
madmaxtata |
![]()
Post
#23
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 305 Joined: 26 October 05 From: focsani-bucuresti ![]() |
pai nu mi-a intrat din cauza ca imi loveau in bloc. si atunci am luat polizorul si nu prea stiintific am polizat cam 2 mm pe coltul bielei. unde am facut semn. Apropo de schimbat nu prea am degand sa le schimb ca sunt scumpe rau.
Attached thumbnail(s) biele_lustruite.JPG ( Size: 38.03k ) Number of downloads: 1801 |
--------------------
dacia 1310
dacia 1310
88
- vn-01-slk
|
|
kindeeru56 |
![]()
Post
#24
|
Membru autentic Group: Members Posts: 558 Joined: 27 November 07 ![]() |
salut as dori sa usurez si sa lustruiesc biele parte cu lusctruitu am inteleso dar parte cu usurarea nu pre, daca are cineva poze concrete sau ceva schite , mai exact de unde se polizeaza fara ai slabi rezistenta mecanica as vrea sa le aduc de la 480g cat au ele undeva pe la 450g.multumesc
|
--------------------
dacia
1310
87
- b-45-trl
|
|
einstein1984 |
![]()
Post
#25
|
![]() fan Dacia Group: Members Posts: 21.376 Joined: 12 November 05 From: Bucuresti ![]() |
Eu zci ca mai bine le lasi asa, fara sa le mai usurezi daca nu stii ce faci.
|
--------------------
daca nu ai o toyota
4X4,ai gresit
masina
- negru pe alb
|
|
payty |
![]()
Post
#26
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.329 Joined: 17 January 05 From: Bucuresti ![]() |
da, dar de echilibrat intre ele nu cred ca i-ar strica.
|
--------------------
dacia
1310
1996 1.6/2002 1.4
- B-##-### Chuck Norris does not sleep. He waits!
|
|
kindeeru56 |
![]()
Post
#27
|
Membru autentic Group: Members Posts: 558 Joined: 27 November 07 ![]() |
ok pana la urma poate cineva sa explice sau sa arrate cu poze cum se usureaza, sau tine fiecarre pentru el .poze si detali , cei care sunt in masurasa dezvolte subiectu
This post has been edited by kindeeru56: 20 Jun 2009, 00:19 |
--------------------
dacia
1310
87
- b-45-trl
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 9th May 2025 - 21:09 |