DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

2 Pages  1 2 > 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> upgrade soft solenza diesel?

johnsws
post 14 Jan 2005, 12:29
Post #1


Membru autentic


Group: Members
Posts: 593
Joined: 31 March 04
From: Bucuresti




un prieten mi-a zis ca un mecanic dintr-un service i-a spus ca pe solenza diesel se poate face upgrade soft, oferit chiar de catre dacia, sau chiar recomandat?! nici el nu stia precis, eu nici atat...o fi adevarat?
si oare se poate reprograma uce-ul?
stiti de asaceva in reteaua dacia, sau o fi facut vreunul chip-tuning la solenza diesel?


--------------------
opel astra 2006 classic
astra la vista baby!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
klaus
post 14 Jan 2005, 20:08
Post #2


步步


Group: Moderatori
Posts: 19.062
Joined: 4 August 02
From: Bucuresti




Se pot rescrie valorile din tabele pe uce-urile injectie de la dsn incoace prin interfata (dovada rescrierile de la logan)
In mod sigur se poate ce intrebi tu, doar ca eu nu am auzit de chiptuning pe solenza in service-urile dacia.


--------------------
Scenic III 1.9 dCi - - - -
E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bogdan_o
post 15 Jan 2005, 15:25
Post #3


om ca, din pacate, din ce in ce mai putini


Group: Members
Posts: 3.940
Joined: 23 May 03
From: Bucuresti




Asa cum spune si Klaus, la Lgan s-a auzit, dar la SLZ D pana acum nu s-a facut asa ceva de catre uzina sau de service-urile autorizate. Bineinteles ca tu te poti duce la cei care se ocupa de chip-tuning sa-ti rescrie tabelele, dar asta e inafara retelei Dacia.


--------------------
Dacia SLZ 1.4 / Break CL
E bine sa fii multumit cu ceea ce ai, dar nu si de ceea ce esti (Sir James MacKintosh)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ache2
post 17 Jan 2005, 10:35
Post #4


Membru autentic


Group: Members
Posts: 262
Joined: 9 October 03
From: Berceni, PH




acuma intreb si eu, si daca se rescriu tabelele ce se intmpla ?
e mai bine, e mai des ?


--------------------
FIAS / Baikal Clona BROWNING / IJ 18 MN calibru 12 / 223Rem - PH-07-LUD, PH-10-CJF
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
robert.s
post 17 Jan 2005, 14:14
Post #5


De la munte


Group: Members
Posts: 125
Joined: 19 April 04
From: Campulung Muscel




QUOTE(johnsws @ 14 Jan 2005, 14:29)
un prieten mi-a zis ca un mecanic dintr-un service i-a spus ca pe solenza diesel se poate face upgrade soft, oferit chiar de catre dacia, sau chiar recomandat?! nici el nu stia precis, eu nici atat...o fi adevarat?
si oare se poate reprograma uce-ul?
stiti de asaceva in reteaua dacia, sau o fi facut vreunul chip-tuning la solenza diesel?
*




La alte marci de masini (Peugeot de ex. ) se face frecvent upgrade de soft in service ca metoda de depanare , dar la Dacia nu am auzit . Daca stie cineva de asa ceva sa ne spuna sa mergem si noi la up-grade ! biggrin.gif biggrin.gif


--------------------
Dacia Solenza Europa 2004
Decat pieton mai bine cu masina murdara ...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bogdan_o
post 17 Jan 2005, 16:22
Post #6


om ca, din pacate, din ce in ce mai putini


Group: Members
Posts: 3.940
Joined: 23 May 03
From: Bucuresti




Ache2, prin rescrirea tabelelor beneficiezi de un fel de chip-tuning. Se optimizeaza softul de management si deci si comportamentul motorului


--------------------
Dacia SLZ 1.4 / Break CL
E bine sa fii multumit cu ceea ce ai, dar nu si de ceea ce esti (Sir James MacKintosh)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
klaus
post 17 Jan 2005, 23:01
Post #7


步步


Group: Moderatori
Posts: 19.062
Joined: 4 August 02
From: Bucuresti




Ca sa nu existe nici o indoiala, tabelele de injectie de la dsn la deal (DSN, SLZ, LGN) se pot scrie prin interfata. Credeti-ma pe cuvant! Nu pot zice mai mult...


--------------------
Scenic III 1.9 dCi - - - -
E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ICET
post 17 Jan 2005, 23:18
Post #8


O fi bine sa fii rau sau e rau sa fii bine??


Group: Members
Posts: 750
Joined: 3 December 04
From: Bucuresti




QUOTE(johnsws @ 14 Jan 2005, 12:29)
un prieten mi-a zis ca un mecanic dintr-un service i-a spus ca pe solenza diesel se poate face upgrade soft, oferit chiar de catre dacia, sau chiar recomandat?! nici el nu stia precis, eu nici atat...o fi adevarat?
si oare se poate reprograma uce-ul?
stiti de asaceva in reteaua dacia, sau o fi facut vreunul chip-tuning la solenza diesel?
*


E adevarat ce zici tu...........eu unul am avut asa ceva la "tractorasu"meu,cum ziceau unii pe aici.........si intradevar,facut de cineva care lucra la dacia,dar nu de service dacia!Si mergea belea rau.........


--------------------
FIAT Grande Punto 2006 - B 07 CHE
StarGuide Sg-43-ds

Marbella M-5010 defect

Membru Frigotehnist.STELIST pe viata.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bzip2
post 17 Jan 2005, 23:20
Post #9


Membru


Group: Members
Posts: 151
Joined: 5 September 02
From: Bucuresti




OBD-tuning vrei sa zici ? ar fi foarte fain daca s-ar putea, si la o adica, unii care au schimbat vreo 3-4 chip-uri s-ar putea sa se zgarie putin pe ochi .... wacko.gif


--------------------
loose bits sink chips
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ache2
post 18 Jan 2005, 08:14
Post #10


Membru autentic


Group: Members
Posts: 262
Joined: 9 October 03
From: Berceni, PH




bogdan, ce nu inteleg de ce nu face fabrica optimizarea asta ... adica de ce fac altii sa mearga motorul mai bine ... daca inteleg bine, chip tuningul inseamna sa schimbi parametri de functionare ai motorului ca sa mai scoti ceva putere din el ...
sau nu e asa ?


--------------------
FIAS / Baikal Clona BROWNING / IJ 18 MN calibru 12 / 223Rem - PH-07-LUD, PH-10-CJF
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bogdan_o
post 18 Jan 2005, 12:22
Post #11


om ca, din pacate, din ce in ce mai putini


Group: Members
Posts: 3.940
Joined: 23 May 03
From: Bucuresti




Ache ai dreptate. Prin chip-tuning se incarca stoarcerea unor cai si a unor Nm in plus de la motor. La Dacia treaba asta se poate face, vorba lui Klaus doar din interfata, fara a fi nevoie de schimbarea sau instalarea altui chip. De ce nu face fabrica treaba asta? In cazul Daciei eu zic ca nu prea le au ei cu chestii din astea de finete, desi se poate sa ma insel. Dar nu numai de Dacia e vorba. Se fac chip-tuning-uri si la masinile cu pretentii (a se vedea BMW) si exista firme care se ocupa special de modificari la masini. Producatorii nu fac treaba asta din mai multe motive. Unul din ele ar fi scaderea duratei de viata a motorului si cresterea consumului. Eu sincer nu prea inghit faza ca prin chip-tuning ai si cai in plus, si consum redus, si te tine si mai mult motorul. Ar fi prea frumos. In plus, masina este construita dupa specificatiile motoarelor. Ma refer aici la suspensii, sasiu, elemete ale directiei etc. Nu poti creste puterea si atat. Trebuie sa fac modificari si la restul, modificari ce nu sunt tocmai ieftine.


--------------------
Dacia SLZ 1.4 / Break CL
E bine sa fii multumit cu ceea ce ai, dar nu si de ceea ce esti (Sir James MacKintosh)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ache2
post 18 Jan 2005, 14:03
Post #12


Membru autentic


Group: Members
Posts: 262
Joined: 9 October 03
From: Berceni, PH




corect ! si eu am obosit sa aud ca ti se modifica avansul la aprindere, injectia, etc si iti creste puterea fara sa consume ceva combustibil in plus si sa nici n-ai probleme cu noxele !
ca nu le au ei cu fineturile, nu stiu ce sa zic, se poate ! totusi, tabele alea sunt rezultatul unor teste si unei optimizari ... trebuie sa stim ce au urmarit tipii care le-au facut daca vrem sa le schimbam ... adica daca-mi schimba cineva ceva vreau sa-mi explice ce face ...
dar intreb, ce anume se modifica fara sa se umble la motor, evacuare de gaz sau distributie ...


--------------------
FIAS / Baikal Clona BROWNING / IJ 18 MN calibru 12 / 223Rem - PH-07-LUD, PH-10-CJF
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bogdan_o
post 18 Jan 2005, 14:37
Post #13


om ca, din pacate, din ce in ce mai putini


Group: Members
Posts: 3.940
Joined: 23 May 03
From: Bucuresti




Motorul eu zic ca l-au luat astia de la Dacia de la Renault ca atare, fara sa-i mai faca nimic. De-aia zic ca habar nu au. Cel mai elocvent exemplu, pe care de altfel l-am mai si spus, e cel cu filtrul de praf/polen pe SLZ cu A/C. Marty i-a intrebat de existenta lui si aia au zis ca SLZ nu are asa ceva. Ghici insa ce se afla in carcasa turbinei de aer. Ai ghicit: filtrul respectiv. Cei de la Dacia au luat pur si simplu piesele si le-au montat fara sa se uite. Si daca pt a afla de existenta filtrului era nevoie sa desfaca doar un surub, m-ar mira sa stea ei sa faca tabele pt injectie. Alea au fost gandite de cineva, dar din pacate (sau din fericire, depinde) nu de inginerii de la Dacia.

Nu am prea inteles intrebarea ta. Ai vrut sa intrebi ce poti face sa optimizezi mersul motorului fara a umbla efectiv la acesta? Pai in cazul asta distributia iese din discutie. Poti optimiza traseul gazelor de evacuare, poti pune un filtru sport si cam atat. Pt restul trebui umblat la parametrii UCE injectie.


--------------------
Dacia SLZ 1.4 / Break CL
E bine sa fii multumit cu ceea ce ai, dar nu si de ceea ce esti (Sir James MacKintosh)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ache2
post 19 Jan 2005, 08:34
Post #14


Membru autentic


Group: Members
Posts: 262
Joined: 9 October 03
From: Berceni, PH




intebam ce anume se modifica doar din soft ... adica ce dracu comanda softul de se poate imbunatati fara sa umblu efectiv la motor !
si ma refeream la frantujii care au facut tabelele cu pricina nu la romanasii care raspund la intrebari fara sa stie nimic in cauza ...
acuma e interesant de stiut cine anume i-a raspuns lui Marty asemenea bazaconii !
ca doar n-or fi numai dobitoci la Dacia !


--------------------
FIAS / Baikal Clona BROWNING / IJ 18 MN calibru 12 / 223Rem - PH-07-LUD, PH-10-CJF
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bogdan_o
post 19 Jan 2005, 09:32
Post #15


om ca, din pacate, din ce in ce mai putini


Group: Members
Posts: 3.940
Joined: 23 May 03
From: Bucuresti




Soft-ul comanda timpii de injectie in functie de diferitii parametri atat ai motorlui (turatie, temperatura antigel, pozite clapeta aer etc) cat si exteriori (temperatura si presiunea aerului de exemplu). Umbland la tabelele cu acesti timpi se poate obtine o crestere a performantei motorului, dar asta cred ca numai pe fondul unei cresteri a consumului.


--------------------
Dacia SLZ 1.4 / Break CL
E bine sa fii multumit cu ceea ce ai, dar nu si de ceea ce esti (Sir James MacKintosh)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
klaus
post 19 Jan 2005, 10:47
Post #16


步步


Group: Moderatori
Posts: 19.062
Joined: 4 August 02
From: Bucuresti




Mai comanda si aprinderea (avansul). Deci aprindere + dozaj carburant


--------------------
Scenic III 1.9 dCi - - - -
E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tuneam
post 19 Jan 2005, 11:01
Post #17


Membru autentic


Group: Members
Posts: 865
Joined: 1 March 04
From: Bucuresti




Klaus, chiar se merita upgrade la soft? Scade consumul, merge motorul mai bine? treci de ITP cu upgrade-ul? Daca da, da-ne te rog o infomatie unde sa mergem sa facem si noi asta. Si cam ce scoruri sunt, avand in vdere ca un schimb de chip e undeva pe la 350 euro.


--------------------
Renault/Ford Clio IV 2014 - bucuresti
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
MariusI
post 19 Jan 2005, 11:08
Post #18


Membru autentic


Group: Members
Posts: 344
Joined: 24 March 03
From: Bucuresti




La un motor aspirat, fie el benzina sau diesel, parerea mea e ca nu merita sa rescrii softul, pentru ca potentialele castiguri sunt mai mici decat riscurile. Singurul caz in care merita sunt update-urile facute de uzina.


--------------------
Solenza Scala
Dixit.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tuneam
post 19 Jan 2005, 11:18
Post #19


Membru autentic


Group: Members
Posts: 865
Joined: 1 March 04
From: Bucuresti




De ce crezi asta? Numai uzina poate sa fac update bun? POate ca nu o mai intereseaza de dbn sau solentza... oricum nu prea a interesat-o. La logan e altceva si se vede ... chip tunning din 2 in 2 luni! Si masina (logan) merge intradevar bine, porneste la 1/4 cheie si merge brici! Poate nu ar strica un chip tuning la ale noastre!!


--------------------
Renault/Ford Clio IV 2014 - bucuresti
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Sergiu
post 19 Jan 2005, 12:19
Post #20


Membru autentic


Group: Members
Posts: 494
Joined: 23 May 02
From: Timisoara




La Diesel aspirat, se pot obtine oaresce cresteri de performanta marind cantitatea de motorina injectata. Minusul este ca se va ajunge sa scoata fum negru in sarcina mare, ceea ce este de evitat (arderi incomplete - poluare, probleme ITP - de ce credeti ca le tureaza la maxim??? dry.gif )


--------------------
Dacia SupeRNova
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
MariusI
post 19 Jan 2005, 14:23
Post #21


Membru autentic


Group: Members
Posts: 344
Joined: 24 March 03
From: Bucuresti




tuneam, am impresia ca faci o confuzie. Una e sa modifici softul in scopul de a 'stoarce' mai multe performante (numit oarecum impropriu chip tuning) si alta e sa ai un update de fabrica pentru repararea anumitor bug-uri.
Si nu e vorba ca numai fabrica stie ce face, ci ca nu ai de unde sa scoti diferente semnificative de performanta dintr-un motor cum sunt cele de dsn/solenza


--------------------
Solenza Scala
Dixit.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
kryll
post 19 Jan 2005, 17:55
Post #22


Membru incepator


Group: Banned
Posts: 18
Joined: 17 January 05




Niste informatii despre chip tuning pt slz 1.4mpi
la aspad (lacul tei) 021 242 2970
scoti cam 9 cai si ramai in limitele normale fara sa ti se aprinda nici un bec. se poate si mai mult, da micsorezi viata motorului...
cam 200Euro cu taxa. nu am incercat inca pt ca acu nu am 200 euro, dar sper sa vad rapid. oricum, mi se pare ca 10 cai in plus la o masina cu masa proprie de 980Kg e ceva dstul de misto


--------------------
Dacia Solenza - B 24 USU
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
kryll
post 19 Jan 2005, 17:57
Post #23


Membru incepator


Group: Banned
Posts: 18
Joined: 17 January 05




sry pr offtopic, nam realizat ca era vorba de diesel, dar oricum, nr de tel ramane valabil


--------------------
Dacia Solenza - B 24 USU
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ache2
post 20 Jan 2005, 08:09
Post #24


Membru autentic


Group: Members
Posts: 262
Joined: 9 October 03
From: Berceni, PH




in concluzie: vreau mai multa putere, ori iau vitamine laugh.gif ori imi iau BMW !


--------------------
FIAS / Baikal Clona BROWNING / IJ 18 MN calibru 12 / 223Rem - PH-07-LUD, PH-10-CJF
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
johnsws
post 20 Jan 2005, 23:00
Post #25


Membru autentic


Group: Members
Posts: 593
Joined: 31 March 04
From: Bucuresti




de fapt eu ma refeream la update la soft facut de dacia. cand ajung la revizie o sa intreb pe la service. ma interesa daca e ceva oficial, ca chip tuning sigur se poate face.


--------------------
opel astra 2006 classic
astra la vista baby!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tuneam
post 20 Jan 2005, 23:08
Post #26


Membru autentic


Group: Members
Posts: 865
Joined: 1 March 04
From: Bucuresti




OK, fie si pentru repararea bug-urilor merita sa rescri softul (asa cum au facut la Logan). Nu sunt convins sa softurile cu care vin dsn-urile sau solentele sind fabrica e cel mai portivit, mai ales ca dsn-ul are 3-4 ani.
Poate e bine sa facem o scisoare la Dacia pe care sa o semnam mai multi si sa cerem (pentru o lista de probleme la care se poate) un update de soft.
Cred ca mai inante ar tb sa facem aici un topic de pb care ar tb rezolvate prin soft (sau care credem noi ca vin de acolo). Cu lista asta sa mergem acolo (Dacia), desi sunt convins ca sunt multi "oficiali" care citestc forumul asta si poate si de la Dacia.
Poate se autosesizeaza si ne cheama si pe noi la service (pe bani - unde nu mai e garantie - daca costurile sunt o pb pentru Dacia). Ar fi foarte frumos si profesional.


--------------------
Renault/Ford Clio IV 2014 - bucuresti
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Sergiu
post 25 Jan 2005, 09:45
Post #27


Membru autentic


Group: Members
Posts: 494
Joined: 23 May 02
From: Timisoara




QUOTE(tuneam @ 21 Jan 2005, 01:08)
OK, fie si pentru repararea bug-urilor merita sa rescri softul (asa cum au facut la Logan). Nu sunt convins sa softurile cu care vin dsn-urile sau solentele sind fabrica e cel mai portivit, mai ales ca dsn-ul are 3-4 ani.
.....
*



Sa stii ca parca ai fi paranoic! Fara suparare... Ce naiba, nu merge bine masina? Ce probleme sunt in soft? Ca nu se inchid bine portierele? Hai s-o lasam moarta, unii vad conspiratii peste tot, nu e bun softul etc. etc. Masina a fost omologata Euro II, merge, porneste la cald/rece - asta e masina!


--------------------
Dacia SupeRNova
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tuneam
post 25 Jan 2005, 10:45
Post #28


Membru autentic


Group: Members
Posts: 865
Joined: 1 March 04
From: Bucuresti




Nu sunt paranoic. Si cealalta masina (un Logan) mergea super bine, dar au chemat-o la service pentru un upgrade la soft si verificare...desi merge si mergea impecabil, dar au fost mai interesati de ea si au descoperit (sau (auto)sesizat) ca totusi sunt sau pot fi mici probleme, de ex: de ce nu le-au chemat la service sa puna UCE intr-o punga sa nu intre apa acolo? sau altele...poate sunt si de calculator, da nu ne-am dat noi seama inca, sau nu ne-a interesat. sau (Doamne ajuta) poate chiar nu are probleme.


--------------------
Renault/Ford Clio IV 2014 - bucuresti
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
MariusI
post 25 Jan 2005, 10:59
Post #29


Membru autentic


Group: Members
Posts: 344
Joined: 24 March 03
From: Bucuresti




Un ordinator de genul UCE nu e ca un PC, e un cip dedicat si ca atare nu are nevoie in mod normal de 'upgrade-uri' de soft. Fii convins ca daca erau intr-adevar probleme care sa afecteze functionarea masinii chemau ei si solenzele la service..


--------------------
Solenza Scala
Dixit.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tuneam
post 25 Jan 2005, 14:50
Post #30


Membru autentic


Group: Members
Posts: 865
Joined: 1 March 04
From: Bucuresti




ok. M-am linistit. O sa merg cu DSN-ul meu mult mai relaxat!!!

Dar mi-e f greu sa cred a daca stai pt o piesa 8 luni sa o astepti pe garantie, o sa te cheme la service pt o chestie oarecum "minora". E un punct de vedere. Scuze pt offtopic.


--------------------
Renault/Ford Clio IV 2014 - bucuresti
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
2 Pages  1 2 >
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 9th May 2025 - 20:12
Forum Renault