Calorifer
Calorifer
argus |
31 Aug 2008, 21:07
Post
#1
|
||
Membru incepator Group: Members Posts: 79 Joined: 1 February 08 From: Jimbolia,Timis |
|
||
--------------------
DACIA
SupeRNova
2001 Rapsodie rosu imperial
- TM-08-xxx
|
|||
neroo |
31 Aug 2008, 21:13
Post
#2
|
Membru Group: Members Posts: 105 Joined: 12 December 07 From: bucuresti |
salutare!
Si eu am aceesi problema . De curand am schimbat pompa de apa si distributia si mecanicul s-a uitat sa vada daca nu pierde lichid pe la calorifer. I ntr-un mod neplacut erau niste picaturi de antigel in jurul tevilor, iar respectivul mi-a zis ca trebuie sa schimb si caloriferul .M-am dus acasa si timp de cateva zile am urmarit comportamentul defectiunii si am observat ca nu e in fiecare zi ud in jurul tevilor( poate ca fisura e foarte mica). De asemenea am observat ca presul avea pete , semn ca problema asta era mai de demult (ca simteam si un miros neplacut in masina desi aveam un parfum destul de bun ). Am vrut sa incerc o solutie de sigilat fisurile dar mecanicul la care am fost e de parere ca mai bine il schimb ( ca cica e o solutie temporara si ca risc sa imi infund tevile circuitului ) . Am inteles de aici de pe forum ca au mai incercat si altii treaba cu solutia de sigilat fisuri (care trebuie sa fie de preferat lichida ....de la 2+2) insa nu prea stiu ce sa fac , ca parca nu as da inca vreo 2 milioane pe calorifer si bineinteles pe manopera .....mai ca as vinde masina asta plina de probleme. Cat despre faptul ca incepe sa ventileze mai des la tine ....nu stiu ce sa zic ....poate ar trebui sa completezi si cu antigel nu numai cu apa (ca banuiesc ca apa ai pus) ....ca la mine dupa ce am pus antigel nou si evident nu diluat , parca nu mai porneste motoventilatorul asa de des . This post has been edited by neroo: 31 Aug 2008, 21:27 |
--------------------
dacia, ford
super nova ,focus
2001 rapsodia, 2006 ghia
|
|
variable_dynamics |
31 Aug 2008, 22:13
Post
#3
|
Membru autentic Group: Members Posts: 976 Joined: 24 May 07 From: Bucuresti |
|
--------------------
EX Dacia
Nova GTi
2000 A little less conversation, a little more action.
|
|
Maskatu |
1 Sep 2008, 06:52
Post
#4
|
.. Group: Moderatori Posts: 13.966 Joined: 2 July 08 From: zuzu |
Nu prea e recomandabila solutia pt fisuri pt ca o sa se depuna peste tot nu numai pe fisurile existente... cat despre dat jos caloriferul, trebuia demontata consola centrala si jumatate din bord. Operatiunea dureaza aproximativ jumatate de zi, iar caloriferul costa 800-140 ron in functie de producator. Pfua.......
|
--------------------
.
.
.
- ---
|
|
C a t a l i n |
1 Sep 2008, 07:22
Post
#5
|
______________________ Group: Members Posts: 12.175 Joined: 21 August 06 |
Atunci cauta sa cumperi bagheta magica... O sa rezolve orice problema stand degeaba.
|
--------------------
-
-
- Când vrei și, și, iese nici, nici!
|
|
SYL |
1 Sep 2008, 12:47
Post
#6
|
doc Group: Members Posts: 2.876 Joined: 16 December 03 From: Bucuresti |
|
--------------------
Dacia
Duster
1.2 TCe 4x4 E6 (2015)
|
|
juliano |
1 Sep 2008, 14:03
Post
#7
|
Sofer Forumist Group: Members Posts: 66 Joined: 31 July 08 From: Iasi |
Daca reusesti sa il scoti, eu l-am scos cu mare greutate, am desfacut cu un cleste mare, dintr-ala reglabil pentru instalatiile sanitare, colierele care sunt in locasul motorului, apoi l-am scos cu totul, l-am curatat/spalat cu apa.
In primul rand poti gasi calcar destul de mult, eu am gasit doua bucati aproximativ cat un pahar de 200 ml. Este recomandat sa-l speli cu multa apa, poate fi si calda, pentru ca acel calcar se dizolva in apa. A doua chestie pe care poti sa o faci, ca sa nu-ti cumperi altul nou: poti pune niste Stop Leak de la 2+2 sau alt producator, dintr-ala pentru reparat radiatoare in el, important e sa fie pentru radiatoare de aluminiu. E in jur de 10-15 roni, ceea ce nu e foarte mult, mai ales ca iti mai acopera eventuale fisuri din radiator, nu doar din calorifer. P. S. Caloriferul de regula se "sparge" la imbinarea aluminiului cu plasticul, deci nu poate fi lipit altfel. La mine a tinut faza, in special ca am pus de 2 ori stop leak pentru ca aveam radiatorul spart: am impuscat 2 iepuri dintr-o lovitura... asta doar daca nu voi avea probleme din cauza acoperirii altor orificii.... dar pana atunci totul OK de 25000 km:) 1 Sep 2008, 14:07: Daca ai nevoie de explicatii mai detaliate, cum sa dai caloriferul jos, te ajut cu cea mai mare placere. This post has been edited by juliano: 1 Sep 2008, 14:07 |
--------------------
Renault
Symbol
2010/Best
- inmatriculata _____________________________________
Grazie / Cordiali saluti / Kind Regards / Cu Stima / Mit freundlichen Grüßen, |
|
argus |
1 Sep 2008, 23:31
Post
#8
|
Membru incepator Group: Members Posts: 79 Joined: 1 February 08 From: Jimbolia,Timis |
Salut si mulțumesc pentru sfaturile pe care mi le-aț dat,dar după cum am specificat mai sus s-a oprit acel picurat dela sine.Acum nu știu care ar fii cauza opriri acelor picurături dar principalul este că s-a terminat cu ele.Care poate să îmi explice cauza mai sus menționată.Mulțumesc PS.Am cumpărat Stop Leak de la producătorul(ABRO) scrie ca este bun pentru orice pori(găuri) și am turnat în vasul de expansiune,cred că am făcut bine,voi ce ziceți.Dar mai este o problemă cea cu apa(să fi prins aer cumva în timpul cât a picurat)?
|
--------------------
DACIA
SupeRNova
2001 Rapsodie rosu imperial
- TM-08-xxx
|
|
juliano |
3 Sep 2008, 14:51
Post
#9
|
Sofer Forumist Group: Members Posts: 66 Joined: 31 July 08 From: Iasi |
Nu-ti fa griji, daca a prins aer, va iesi pana la urma, ca pompa plimba apa prin circuit.. si incet, incet, ajutate si de trepidatii, vor iesi in borcan.
Parerea mea personala e ca trebuie sa pui solutia stop leak cat mai aproape de zona care trebuie lipita, pe circuitul ce duce spre aceasta, tocmai pentru ca sa atinga concentratia maxima in acea zona care trebuie lipita. E bine si cum ai facut tu, ca te-a scutit de ceva efort si a avut efectul scontat Alta parere de a mea ar fi: inainte de a intra in iarna cu masina, sa iti cureti/speli cu apa caloriferul pentru a inlatura calcarul pe care il vei gasi acolo. La iarna, daca vei folosi caldura, iti vei da seama de mirosul inchis de calcar daca nu vei face aceasta operatiune care nu e complicata, dar iti trebuie jumatate de zi cel putin. Inca ceva, (pentru cei care mai citesc acest forum) sa cititi pe specificatii sa poata fi utilizat si pentru radiatoare de aluminiu, nu doar pentru cele de cupru, pentru ca DSN-urile noastre au radiatorul si caloriferul de aluminium. This post has been edited by juliano: 3 Sep 2008, 14:59 |
--------------------
Renault
Symbol
2010/Best
- inmatriculata _____________________________________
Grazie / Cordiali saluti / Kind Regards / Cu Stima / Mit freundlichen Grüßen, |
|
neroo |
12 Sep 2008, 08:56
Post
#10
|
Membru Group: Members Posts: 105 Joined: 12 December 07 From: bucuresti |
salutare!
Am pus si eu o solutie de sigilat calorifere/radiatoare in vasul de expansiune (nu de la 2+2 ) si am verificat zilnic daca mai picura pe la tevile de la calorifer....faza ciudata e ca sunt zile in care tevile sunt usor umede si zile in care nu sunt umede deloc . Prea mult nu curge pentru ca nu a scazut vizibil nivelul lichidului din vasul de expansiune. Concluzia e ca , se pare, solutiile de sigilat circuitul dau rezultate inconstante chiar si in cazul defectelor mici (ca nu curgea tare....ci tot asa, erau tevile umede cand verificam ) P.S. am urmat instructiunile exact asa cum erau mentionate....sper sa nu-mi sigileze circuitul de tot. |
--------------------
dacia, ford
super nova ,focus
2001 rapsodia, 2006 ghia
|
|
juliano |
14 Sep 2008, 10:44
Post
#11
|
Sofer Forumist Group: Members Posts: 66 Joined: 31 July 08 From: Iasi |
QUOTE(neroo @ 12 Sep 2008, 08:56) salutare! Am pus si eu o solutie de sigilat calorifere/radiatoare in vasul de expansiune (nu de la 2+2 ) si am verificat zilnic daca mai picura pe la tevile de la calorifer....faza ciudata e ca sunt zile in care tevile sunt usor umede si zile in care nu sunt umede deloc . Prea mult nu curge pentru ca nu a scazut vizibil nivelul lichidului din vasul de expansiune. Concluzia e ca , se pare, solutiile de sigilat circuitul dau rezultate inconstante chiar si in cazul defectelor mici (ca nu curgea tare....ci tot asa, erau tevile umede cand verificam ) P.S. am urmat instructiunile exact asa cum erau mentionate....sper sa nu-mi sigileze circuitul de tot. Pai daca nu scade nivelul din borcan, la aceeasi temperatura a apei sa ai acelasi nivel, inseamna ca nu curge antigel, sunt umede probabil din cauza condensului. nu sunt sigur, dar este o posibilitate. |
--------------------
Renault
Symbol
2010/Best
- inmatriculata _____________________________________
Grazie / Cordiali saluti / Kind Regards / Cu Stima / Mit freundlichen Grüßen, |
|
ursu_florin2002 |
14 Sep 2008, 12:48
Post
#12
|
Administrator Group: Members Posts: 279 Joined: 4 April 08 |
la mine n-a curs caloriferul niciodata de cand am masina - de 7 ani. sa ma astept la asa ceva de acum incolo??
|
--------------------
Renault
Symbol
2008 - 1,4 8v
|
|
neroo |
14 Sep 2008, 14:29
Post
#13
|
Membru Group: Members Posts: 105 Joined: 12 December 07 From: bucuresti |
salutare!
la faza cu, condensul ma gandeam si eu .....numai ca lichidul e clar antigel , fiind usor uleios.....dar nu a mai curs in ultima vreme |
--------------------
dacia, ford
super nova ,focus
2001 rapsodia, 2006 ghia
|
|
danutmarchis |
27 Sep 2008, 23:42
Post
#14
|
Membru incepator Group: Members Posts: 59 Joined: 3 August 06 |
salutare fratilor,
mi s-a spart caloriferul si pierd antigel. am auzit de ceva solutii de adaugat in antigel "stop lick" . intrebarea mea este daca ati folosit asa ceva si daca isi fac treaba sau infunda sistemul de racire, daca sunt bune respectivele solutii ce recomandati. multumesc mult |
--------------------
dacia
super nova
2002 benzina
- sj-02-liz
|
|
Maskatu |
28 Sep 2008, 07:48
Post
#15
|
.. Group: Moderatori Posts: 13.966 Joined: 2 July 08 From: zuzu |
Solutiile sunt bune intr-o oarecare masura. Dar este lesne de inteles ca solutia se va depune nu numai pe unde e spart, ci si pe toate tevile instalatiei care nu au nici o problema. Cel mai bine il schimbi, costa ~ 100 ron, dar e durere de cap destul de mare la schimbat, dureaza ore bune si trebuie sa dai jos consola din mijloc, si sa ridici bordul.
Carpelile nu sunt bune, poate erau bune asta vara, dar acum vine iarna, iar cand o sa fie afara frig si dai drumu la caldura , o sa ti se abureasca geamurile din cauza fisurii. Plus ca daca stai sa complectezi toata iarna cu antigel, o sticla de antigel costa 17 ron, deci mai bine schimbi "buba" si gata. Bafta |
--------------------
.
.
.
- ---
|
|
turturel |
28 Sep 2008, 13:36
Post
#16
|
membrisor Group: Members Posts: 1.385 Joined: 2 May 08 From: Braila |
din pacate trebuie sa ma apuc de operatiunea asta foarte repede ca vine iarna maine-poimaine. vreau sa fac treaba asta numai din interiorul masinii..sper sa reusesc. vreau sa intreb daca atunci cand scot caloriferul de acolo am sa pierd antigel prin interior...adica imi va curge antigel in masina prin tevile alea de tur si retur? mie imi curge antigel prin partea dreapta...am mocheta imbibata iar tevile sunt usor umede. mai poate fi vreo alta cauza, in afara de calorifer, pe unde sa mai curga antigel? nu cred ca am sa ma lupt cu el si sal lipesc ci cred ca o sal schimb. din curiozitate, pt cei care au facut operatiunea asta in service, cat a costat? intreb pt ca vreau sa stiu daca se merita sa fac treaba singur sau nu. mersi!
|
--------------------
Dacia
Supernova
2003 confort
|
|
C a t a l i n |
28 Sep 2008, 13:39
Post
#17
|
______________________ Group: Members Posts: 12.175 Joined: 21 August 06 |
Dacă vrei să îl schimbi, și cumperi altul nou, garanția e valabilă doar dacă va fi montat în service. Probabil montajul costă cam 100 RON.
Oricum, înainte să îl dai jos, golește instalația de răcire, că altfel faci lac în mașină. |
--------------------
-
-
- Când vrei și, și, iese nici, nici!
|
|
SYL |
29 Sep 2008, 16:10
Post
#18
|
doc Group: Members Posts: 2.876 Joined: 16 December 03 From: Bucuresti |
Nu e nevoie sa golesti instalatai de racire, nu are cum sa curga in masina, pt ca instalatia e in exteriorul habitaclului, doar caloriferul e in habitaclu, si antigelul din ele se scurge(in compartimentul motor) in momentul inc are scoti furtunele...
|
--------------------
Dacia
Duster
1.2 TCe 4x4 E6 (2015)
|
|
C a t a l i n |
29 Sep 2008, 16:14
Post
#19
|
______________________ Group: Members Posts: 12.175 Joined: 21 August 06 |
Am uitat, așa este, caloriferul e corp comun cu cele 2 țevi, iar furtunele si colierele sunt spre motor.
|
--------------------
-
-
- Când vrei și, și, iese nici, nici!
|
|
djasu82 |
29 Sep 2008, 16:25
Post
#20
|
MEMBRU DACIA CLUB Group: Members Posts: 11.714 Joined: 26 December 06 From: Bucuresti ... |
Cam multe uiti tu si cica dai sfaturi cand colo jignesti oameni.
Sly aprob si ai dreptate asa am schimbat si eu la un amic si nu s-a scurs deloc antigelul. |
--------------------
Dacia Super Nova
Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm
1999 / 2003 / 2008 /2011
- nnn
|
|
AR-18-MOS |
29 Sep 2008, 19:42
Post
#21
|
( -_・) ︻デ═一 Group: Members Posts: 6.616 Joined: 19 August 07 From: Niedersachsen |
@initiator, vezi aici.
|
--------------------
BMW
730Ld
'07 High Executive
- AR - - M-Benz C350CDI 7G-Tronic '12 Avantgarde
M-Benz E350CDI 9G-Tronic+ 4Matic & Airmatic |
|
paulica |
30 Sep 2008, 11:48
Post
#22
|
Membru autentic Group: Validating Posts: 760 Joined: 2 August 05 From: Bucuresti |
In afara de linkul dat de MOSU' mai vedeti:
http://www.daciaclub.ro/Aeroterma-page-2-t91941-s30.html inclusiv linkul dat de Maersk la postul #32 |
--------------------
Pegas
22
2006
- TL 11 PAA
|
|
CristiRzR |
1 Oct 2008, 01:51
Post
#23
|
Fost posesor DSN Group: Members Posts: 531 Joined: 29 August 06 From: Constangeles |
Eu cat am avut masina, dupa 3 ani caloriferul a inceput sa curga si l-am ignorat vre-o juma de an si dupa am bagat pudra StopLeak si am turat-o tare la temperatura mare si s-a oprit scurgerea...
Acum, sunt doua chestii...solutia aia se depune peste tot si iti poate da tot sistemul de racire peste cap sau iti poate face bine, cum mi-a facut mie A doua solutie e sa schimbi caloriferul...daca te pricepi e greu, daca nu, la service cu ceva bani. |
--------------------
VW
Golf
1993 GL 1,8i
- CT 85 RZR VW Golf 2007 Trendline 1,4i
|
|
Maskatu |
2 Oct 2008, 06:53
Post
#24
|
.. Group: Moderatori Posts: 13.966 Joined: 2 July 08 From: zuzu |
Cam cat costa caloriferul? Si e la fel de mai multe firme cum sunt sa zic tobele sau alte piese?
|
--------------------
.
.
.
- ---
|
|
SYL |
2 Oct 2008, 07:10
Post
#25
|
doc Group: Members Posts: 2.876 Joined: 16 December 03 From: Bucuresti |
Costa aprox 100-150 lei, si din ce stiu eu exista doar un singur producator de calorifere de Nova/DSN, la Brasov parca...
|
--------------------
Dacia
Duster
1.2 TCe 4x4 E6 (2015)
|
|
turturel |
2 Oct 2008, 20:35
Post
#26
|
membrisor Group: Members Posts: 1.385 Joined: 2 May 08 From: Braila |
caloriferul costa 140 de lei...am cumparat eu ieri. se fac la brasov. sper sa nu mai am probleme cu asta vreo 2 ani macar. manopera in service e in jur de 100-120 ron.
|
--------------------
Dacia
Supernova
2003 confort
|
|
Maskatu |
3 Oct 2008, 21:33
Post
#27
|
.. Group: Moderatori Posts: 13.966 Joined: 2 July 08 From: zuzu |
am gasit si eu de brasov, se pare ca e singurul "autohton" si costa 100-120 ron in functie de magazin.
Mai e unul polonez care costa 60 ron , ce ziceti de el , este bun? sau mai bine iau de brasov? va rog sa raspundeti pt ca vine iarna si tre sa schimb idiotenia... |
--------------------
.
.
.
- ---
|
|
SYL |
4 Oct 2008, 13:52
Post
#28
|
doc Group: Members Posts: 2.876 Joined: 16 December 03 From: Bucuresti |
Cred ca mai prost decat cel de Brasov nu are cum sa fie un calorifer..
|
--------------------
Dacia
Duster
1.2 TCe 4x4 E6 (2015)
|
|
Remus66 |
4 Oct 2008, 16:48
Post
#29
|
Membru Group: Members Posts: 149 Joined: 25 September 04 |
Eu am cumparat acum 2 ani un calorifer "no name", pentru Supernova, de la un magazin mic de tot din cartier. Am mai tinut masina un an pina cind am vindut-o si nu curgea. Nu stiu unde era fabricat, nu avea nici o marca inscriptionata pe el , dar spre deosebire de cel de la Brasov, tevile nu erau sudate de bazin ci etansarea se facea cu niste garnituri de tip "O"- ring. Cred ca e mai bine asa. Si eu cred ca unul mai prost ca cel de la Brasov nu poate exista.
|
--------------------
Volkswagen Golf 4
Pacific Variant
2005
- B-71-KPD Cu un nescolarizat, te lupti un pic si ai scapat; dar duci o lupta colosala, cu prostul care are scoala!
|
|
turturel |
4 Oct 2008, 19:22
Post
#30
|
membrisor Group: Members Posts: 1.385 Joined: 2 May 08 From: Braila |
am montat bestia de calorifer...montajul a fost s*x in grup...teroare. 6 ore am muncit cu tot cu schimbatul antigelului si mia mai ramas si o palma de surubele. au intrat doar 4 litri de antigel(in amestec...2 l glaceol + 2 l apa), mai mult nu a vrut. daca doriti sa economisiti vreo 120-150 de lei incercati singuri citind de aici dupa forum. o sa mai aveti nevoie de putin ajutor si poate rezolvati treaba cu un prieten. va salut!
|
--------------------
Dacia
Supernova
2003 confort
|
|
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 5th December 2024 - 00:54 |