DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Este ceva real sau doar o poveste?

brici_85
post 14 Sep 2008, 15:37
Post #1


Membru incepator


Group: Members
Posts: 81
Joined: 10 July 08




Imi pare rau daca s-a mai discutat despre asta dar eu de azi de dimineata incerc sa gasesc ceva asemanator si fara sorti de izbanda.

Am auzit de la cineva cum ca atunci cand pornesti motorul dupa ce masina a fost oprita timp de cateva ore bune, sau mai bine spus dupa o noapte de stat, dimineata cand se porneste masina turatiile ei vor fi undeva intre 1000 - 1200. perfect adevarat pana aici, deoarece acest lucru l-am observat si eu.
Mi s-a zis ca este bine sa astept ca turatiile sa scada sub 1000, de preferat pana la 800, cum este normal sa fie ea turata. Ca beneficii mi s-a spus ca astfel se protejaza mai bine motorul.

Sunt curios, este adevarat sau este doar o poveste pe care eu am crezut-o si am cazut de fraier?


--------------------
Dacia Solenza 2004/Confort - CL 09 BRI
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
C a t a l i n
post 14 Sep 2008, 15:39
Post #2


______________________


Group: Members
Posts: 12.175
Joined: 21 August 06




Invers.


--------------------
- - -
Când vrei și, și, iese nici, nici!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
brici_85
post 14 Sep 2008, 15:40
Post #3


Membru incepator


Group: Members
Posts: 81
Joined: 10 July 08




nu te inteleg.
Ce sa fie invers?


--------------------
Dacia Solenza 2004/Confort - CL 09 BRI
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ArtVandelay
post 14 Sep 2008, 15:41
Post #4


Anytown, USA..


Group: Members
Posts: 2.662
Joined: 5 January 08
From: Craiova




adica dai la cheie si pleci


--------------------
Ford focus 2001
He wondered why the boomerang kept getting bigger. Then, it hit him.

I got 99 cookiez cause a bitch ate one.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
C a t a l i n
post 14 Sep 2008, 15:42
Post #5


______________________


Group: Members
Posts: 12.175
Joined: 21 August 06




Manualul de utilizare al mașinii l-ai citit?


--------------------
- - -
Când vrei și, și, iese nici, nici!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
brici_85
post 14 Sep 2008, 15:49
Post #6


Membru incepator


Group: Members
Posts: 81
Joined: 10 July 08




1. ArtVandelay - Lasa asta cu datul la cheie si plecatul ca asta o stie toata lumea.

2. MAERSK - Nu am avut posibilitatea pentru ca masina este luata la mana a doua si manualul nu il am.

Probabil ca daca aveam manualul masinii nu mai puneam intrebari care poate pentru unii sunt banale sau prostesti frustrat.gif


--------------------
Dacia Solenza 2004/Confort - CL 09 BRI
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
C a t a l i n
post 14 Sep 2008, 15:54
Post #7


______________________


Group: Members
Posts: 12.175
Joined: 21 August 06




Când motorul e rece, uzura lui e maximă. Prin urmare cel mai bine este să ajungă rapid în regimul optim de temperatură.

Decât să stai și să aștepți să se încălzească la ralanti, cu o ungere precară, MULT MAI INDICAT este să pleci imediat de pe loc, fără accelerări bruște sau turații ridicate, și astfel motorul se va încălzi mult mai repede.


--------------------
- - -
Când vrei și, și, iese nici, nici!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
brici_85
post 14 Sep 2008, 16:00
Post #8


Membru incepator


Group: Members
Posts: 81
Joined: 10 July 08




Aha, multumesc mult pentru explicatie. worship.gif

Se pare ca am fost tinta unei farse, sau a necunoasterii.


--------------------
Dacia Solenza 2004/Confort - CL 09 BRI
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
YR-ZBG
post 15 Sep 2008, 07:30
Post #9


membru sufletist


Group: Members
Posts: 814
Joined: 4 April 07




Subliniez ultima parte din ceea ce ti-a spus colegu'....fara accelerari bruste si turatii ridicate.
Deci e f bine sa pleci imediat ce ai pornit-o...dar nu bagi talpa cu motorul rece ca atunci mai bine o lasai la relanti.

ps. de fapt varianta care protejeaza cel mai bine motorul ar fi ca dupa pornire sa o tii la 1500 rot/min vreo 4-5min, pt. ca asa vei avea ungere iar motorul nu e in sarcina.....dar arde la buzunar si in plus oricum astea sunt motoare cu care faci intre 300 000 si 500 000 km.


--------------------
Dacia Sandero 2009
Slz....buna masina...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ramsen
post 16 Sep 2008, 11:34
Post #10


My Solenza


Group: Members
Posts: 3.368
Joined: 15 May 08
From: Pitesti - ARGES




doh.gif YR-ZBG varianta ta este cea mai proasta scz ca tio spun.la manual scrie sa o pornesti si sa pleci cu ea dar nu sa bagi piciorul in ea cum a zis colegu MAERSK.asta este cea mai buna varianta.eu dupa ce o pornesc plec dupa 15-20, sec atit imi ia sa imi pun centura,si nu mi sa intimplat nimik la ea.deci nu mai conducem berlinele acelea cu trasul socului cu stat un pic sa se incalzeasca aceste motoare pe timp rece si cald se tureaza singure la 1000-1200 ture si dupa citeva sec se regleaza la 700 ture vara si iarna cind se incalzeste la temperatura pe care o are socul termic.a mea slz iarna pe gerurile astea in 200-300m se stabileste la 700 ture.cine tia zis tie asa ceva mai brici a vrut sa rida de tine,nu cumva tia spuso vreun meserias de mecanic.baftaaaa


--------------------
DACIA SOLENZA CLIMA 1.4 Mpi E2 / 2004 - Inca o mai DETIN
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
C a t a l i n
post 16 Sep 2008, 11:43
Post #11


______________________


Group: Members
Posts: 12.175
Joined: 21 August 06




N-ai dreptate ramsen. Soluția lui YR-ZBG e bună, și îmi permit să spun că e inspirată de modul de încălzire al motorului de avion, mai exact un Zlin smile.gif. (ce vremuri... smile.gif )


--------------------
- - -
Când vrei și, și, iese nici, nici!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ramsen
post 16 Sep 2008, 12:18
Post #12


My Solenza


Group: Members
Posts: 3.368
Joined: 15 May 08
From: Pitesti - ARGES




eu am citit manualul si scrie ca nu este indicat a se sta pe loc sa se incalzeasca.are soc termic si nu ii trebuie stat pe loc a se incalzi.ia gindestete tu asa in mintea ta cind se incalzeste mai bine motorul cind stai la relanti sau daca dupa ce ai pornit pleci dupa 15-20sec fara accelerari.parerea mea ca ce fac eu este cel mai bine se incalzeste mai repede daca plec decit sa stau si sa ma rog de ea.

This post has been edited by b64chr: 17 Sep 2008, 08:50


--------------------
DACIA SOLENZA CLIMA 1.4 Mpi E2 / 2004 - Inca o mai DETIN
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
YR-ZBG
post 16 Sep 2008, 13:00
Post #13


membru sufletist


Group: Members
Posts: 814
Joined: 4 April 07




Nu spun nici ca da nici ca ba (desi Maersk a intuit perfect smile.gif ...ce vremuri)...
Hai sa o luam logic. Toti suntem de acord ca motorul merge bine dupa ce se incalzeste si ca nu e bine sa bagi piciorul cu motorul rece. Principala problama la pornire este ungerea.
Acum e logic ca motorul se incalzeste mai repede in mers..pentru ca e in sarcina, dar tocmai pt. ca e in sarcina eforturile sunt mai mari, deci si uzurile sunt mai mari.
Cum spuneam in prima mea interventie , avem motoare fiabile pe Slz...a o incalzi in mers sau nu da efecte in timp...si ma refer la peste 300 000km.
Acestea fiind zise cred ca se pot trage concluzii....in mers motorul se incalzeste mai rapid din cauza sarcinii, DAR are si o oarecare racire. Stand pe loc motorul se incalzeste relativ mai greu, si spun relativ pentru ca masina stand pe loc nu prea exista racire, iar ventilatorul oricum nu functioneaza decat mult mai incolo.
Deci recomand incalzirea "in mers" datorita factorului economic, dar sustin ca cel mai sanatos si tehnic este ca incalzirea sa se faca pe loc cu motorul usor turat.

ps. si ca idee...chiar ma pricep la motoare si chiar am o pregatire care ma face sa declar ca inteleg destul de bine ce fenomene si ce eforturi au loc acolo.

This post has been edited by YR-ZBG: 16 Sep 2008, 13:03


--------------------
Dacia Sandero 2009
Slz....buna masina...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
benkenobi
post 16 Sep 2008, 14:38
Post #14


benkenobi


Group: Members
Posts: 842
Joined: 13 April 06
From: bucuresti




pai eu credeam ca uzura motorului este functie de gradul de ungere al elementelor aflate in miscare relativa unele fata de altele si implicit in contact. deci imediat ce pompa de ulei a adus uleiul in rampa ar trebui ca ungerea sa se faca la parametrii necesari si suficienti care sa asigure protectia acestuia. uleiul rece unge altfel decat uleiul fierbinte? o sa spuneti ca da datorita vitezei de curgere. dar nu uitati de faptul ca este multigrad tocmai in ideea de asi pastra calitatile similare la diferite temperaturi de lucru.
temperatura de functionare a motorului nu influienteaza decat randamentul acestuia, transformand mai mult sau mai putin energia data de explozia amestecului combustibil in lucru mecanic.
gresesc cumva?
in aceasta idee cred ca cel mai indicat este sa-i dai cheie si dupa ce uleiul a ajuns in rampa sa-i dai viteza nu sa stai pe loc.
daca gresesc rog corectati-ma.


--------------------
solenza solenza rapsodie rapsodie 2003-august
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
romanvs
post 16 Sep 2008, 19:24
Post #15


membru autentic


Group: Members
Posts: 1.248
Joined: 14 January 08
From: CRAIOVA




Eu plec dupa loc dupa ce scade relantiul la 800 rot/min.Dupa care in mers pana se incalzeste apa la primul sfert(pe grila)demarez lent si nu depasesc 2500 ture.
Dupa primul sfert la apa merg normal.
Nu cred ca este nevoie sa se tureze usor motorul(de ex 1500 ture)pe loc pt a se face ungerea.


--------------------
Hyundai Elantra 2021
D A C I A S O L E N Z A
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
brici_85
post 17 Sep 2008, 08:23
Post #16


Membru incepator


Group: Members
Posts: 81
Joined: 10 July 08




Nu ramsen, chestia asta nu mi-a spus-o niciun mecanic, am auzit-o in contextul unei discutii.
Sa va spun drept, zilele ieri, am mers cu un prieten cu masina lui, si ghiciti ce a facut cand a pornit masina? a stat cam vreo 2 min. sa se incalzeasca motorul, dar nu la relanti, ii dadea sprituri dar fara sa depaseasca 1500 rotatii.
Oricum stiti vorba aia: cate case atatea obiceiuri. Cred ca asa este si in cazul asta.


--------------------
Dacia Solenza 2004/Confort - CL 09 BRI
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
LuluMOB
post 17 Sep 2008, 09:08
Post #17


Membru cu pedale.


Group: Members
Posts: 1.136
Joined: 28 October 05
From: Iași




QUOTE(benkenobi @ 16 Sep 2008, 14:38)
temperatura de functionare a motorului nu influienteaza decat randamentul acestuia,  transformand mai mult sau mai putin energia data de explozia amestecului combustibil in lucru mecanic.
gresesc cumva?
*


Temperatura influențează jocurile dintre componentele motorului. Un motor care are jocurile prescrise (normale) la 80 de grade nu le are și la 20 sau -20.

17 Sep 2008, 09:13:
QUOTE(brici_85 @ 17 Sep 2008, 08:23)
Sa va spun drept, zilele ieri, am mers cu un prieten cu masina lui, si ghiciti ce a facut cand a pornit masina? a stat cam vreo 2 min. sa se incalzeasca motorul, dar nu la relanti, ii dadea sprituri dar fara sa depaseasca 1500 rotatii.
*

E total contraindicat să faci așa ceva.


This post has been edited by LuluMOB: 17 Sep 2008, 09:13


--------------------
Dacia Logan ABS+ AC 1.4MPI 06/2007
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ramsen
post 17 Sep 2008, 09:17
Post #18


My Solenza


Group: Members
Posts: 3.368
Joined: 15 May 08
From: Pitesti - ARGES




brici fiecare cu obiceiul lui.corect uni stau sal incalzeasca alti il accelereaza alti ii dau talpa etc etc eu stiu mai bine.eu tiam spus si aici ma refer iarna pornesc se tureaza singura la 1000-1200 si pina imi pun centura o las in voie pe ea dupa care plec din parcare unde pina la soseaua principala vreo 300m nu ii dau max tr2 si asa lent,dupa care le mai schimbam etcetc.ms ptr intelegere


--------------------
DACIA SOLENZA CLIMA 1.4 Mpi E2 / 2004 - Inca o mai DETIN
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mikemaniack
post 17 Sep 2008, 09:47
Post #19


Membru Maniac


Group: Members
Posts: 357
Joined: 8 April 08
From: Bucuresti




metoda descrisa de ramsen e cea mai corecta, in carte tot asa zice sa pleci cu masina de pe loc sa nu stai sa se incalzeasca.Masina se tureaza singura in jur de 1000-1200 de turatii dupa care revine la 750-800.cand sta la relanti neturata atunci o iau din loc dureaza maxim 30 de secunde.


--------------------
BMW 320D TOURING
EX SOLENZA CLIMA 2004
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
brici_85
post 17 Sep 2008, 10:06
Post #20


Membru incepator


Group: Members
Posts: 81
Joined: 10 July 08




Multumes foarte mult pentru implicarea care ati avut-o si ca m-ati facut sa stiu si eu cum sa procedez pe timp rece.


--------------------
Dacia Solenza 2004/Confort - CL 09 BRI
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Andy_ACS
post 17 Sep 2008, 10:14
Post #21


Yes, I'm not!


Group: Members
Posts: 6.304
Joined: 19 July 04
From: Craiova




Uite cum procedez eu (fara pretentia ca asta e varianta optima, perfecta, miraculoasa):
- pe timp cald: pornesc, stau 5 secunde sa se stabilizeze putin turatia si plec, metinand masina pe la 1800-2800 pana cand temperatura ajunge in regimul corect de functionare
- pe timp rece: pornesc, astept 20-30 de secunde si plec, incarcand sa tin masina la 1800-2500 rpm pana ajunge la temperatura optima.

Obs:
- in cartea masinii se indica sa pleci imediat dupa pornire pentru a scadea consumul si poluarea (nu pentru a proteja motorul)
- incalzirea masinii la ralanti nu e recomandata deoarece la turatie mica (750-1100 cat sta pana se incalzeste) nu se face ungerea corect (presiune mica la ulei)

Bafta!


--------------------
- - -
"Be the change you want to see in the world"
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 14th May 2025 - 22:43
Forum Renault