segmentare motor 1397cmc, de ce trebuie sa tin cont
![]() ![]() ![]() |
segmentare motor 1397cmc, de ce trebuie sa tin cont
radu_ionescu |
![]()
Post
#1
|
||
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 67 Joined: 4 February 08 From: Ploiesti ![]() |
|
||
--------------------
DACIA
1410TLX
1987
- PH-10-TEU
|
|||
pcostica |
![]()
Post
#2
|
Membru autentic Group: Members Posts: 627 Joined: 5 February 08 From: Resita,CS ![]() |
daca vrei doar segmentare trebuie sa verifici uzura camasilor adica existenta unui prag in partea de sus, cota de reparatie este scrisa pe cuzineti:st -standard;R1-cota 1;R2- cota 2,diferenta intre cote este de 0,25 mm precizia de rectificare +/_ 0,01 mm iar ovalitatea 0.005 mm.Ar mai fi: planare chiuloasa,rectificare tacheti,rectificare supape,rectificare scaun supape,verificare pompa de ulei.
Bafta! |
--------------------
dacia
1300
-cs
- -------
|
|
renotgo |
![]()
Post
#3
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 959 Joined: 10 September 07 From: Onesti ![]() |
Segmentarea este in general o mare "frectie la un picior de lemn"...Sa zicem ca faci segmentare unui motor la care cilindrii sint in stare perfecta ,altfel ...pui segmenti noi pe cilindri uzati si iese un "terci" ...
22 Sep 2008, 18:16: Bine-ar fi daca cilindrii s-ar uza uniform ,ehe ...bine-ar fi ...! Pune-i set nou ,daca tot umblii in motor ...Parerea mea ...! ![]() This post has been edited by renotgo: 22 Sep 2008, 17:16 |
--------------------
Laguna 3
Inițiale Paris 2.0 DCI
. 2008
|
|
ZTV |
![]()
Post
#4
|
![]() fost membru activ pe Daciaclub Group: Members Posts: 1.674 Joined: 14 December 07 ![]() |
asa zic si eu, mai bine pune un set nou decat segmentare
|
--------------------
-------
xxx
xxx
- xxx xxx
|
|
TheKing |
![]()
Post
#5
|
![]() Membru greu de controlat Group: Members Posts: 66 Joined: 20 August 08 From: Sibiu ![]() |
si eu zic la fel .. daca tot umbli pe acolo pune-i direct set motor si stii o treaba
![]() |
--------------------
DACIA
1310 E
1995
- SB-86-LEX Pilot pe d(r)acie! Brum Brum!
ATENTIE! Franez brusc, des si fara motiv! |
|
radu_ionescu |
![]()
Post
#6
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 67 Joined: 4 February 08 From: Ploiesti ![]() |
Stiu ca un set nou e set nou dar daca cilindrii si pistoanele actuale se incadreaza in cote e mai bine o segmentare urmata de un set nou ; pana atunci i-mi pun deoparte piesele pt un set nou ...
arborele l-am verificat-este la r1 si e in cote , la fel si bielele,bolturile sun ok, singura problema pe care am descoperit-o la demontare este cucuzinetii de palier care prezinta pe ei niste mici santuri dar pe arbore nu sunt, ca si cand nu ar fi lucrat impreuna ![]() ![]() |
--------------------
DACIA
1410TLX
1987
- PH-10-TEU
|
|
renotgo |
![]()
Post
#7
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 959 Joined: 10 September 07 From: Onesti ![]() |
Fa ce vrei dar...vezi ce faci...oricum ,daca nu batea motorul lasa cuzinetii ,schimba supapele ,pune-i niste segmenti si mergi asa ,n-o sa se intample nimic ...o sa-i "omori" pe cei din spatele tau in trafic ...dar motorul va functiona ,iti garantez .
![]() |
--------------------
Laguna 3
Inițiale Paris 2.0 DCI
. 2008
|
|
radu_ionescu |
![]()
Post
#8
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 67 Joined: 4 February 08 From: Ploiesti ![]() |
ieri am desfacut chiulasa si am constatat ca ghidurile sunt ok raman de aranjat doar supapele si scaunele , si voi schimba si cuzinetii palier si manetoane (daca tot am umblat acolo...). ce cuzineti si segmenti ma sfatuiti sa cumpar(marca)?
|
--------------------
DACIA
1410TLX
1987
- PH-10-TEU
|
|
cony |
![]()
Post
#9
|
Membru incepator Group: Members Posts: 18 Joined: 7 December 06 ![]() |
Cuzineti de Romlag Brasov.
Cat despre santurile din cuzineti, materialul de la suprafata cuzinetilor este mai moale decat arborele, asa ca nu e nici o problema. Bine ca nu sunt santuri pe arbore. |
--------------------
DACIA
1300
1978
|
|
SGM.MYKE |
![]()
Post
#10
|
![]() Membru cu gargauni la cap Group: Members Posts: 584 Joined: 10 August 05 From: Stuttgart ![]() |
Santurile din cuzineti sunt facute special sa ajunga uleiul pe arbore, iar ca marca ia Kolbenschmidt, sunt intr-o cutie albastra si am avut surpriza sa fie mai ieftini decat cei de Romlag la magazinul de piese de Dacia. Eu am luat de la piese de import la acelasi pret cu cei romanesti.
Si inca o chestie, daca tot ii schimbi nu ar fi rau sa rectifici si vibrochenul pentru ca nu le faci prea bine la cuzineti sa ii pui pe vibrochenul uzat. Ca segmenti poti pune Mahle, Goetze, Dana(Perfect circle)~70 RON. Spor la treaba. |
--------------------
Honda
Integra TypeR
1999_1.8 190CP Stiu putin, dar vreau mai mult.
|
|
radu_ionescu |
![]()
Post
#11
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 67 Joined: 4 February 08 From: Ploiesti ![]() |
SGM de santurile de ungere stiu nu era vb de ele ci de altele facute de ceva corpuri straine in ulei pe suprafata de contact a cuzinetului de capac vibrochen pe acesta sper ca m-am facut inteles; doar nu o sa caut acum bube aiurea daca nu are nimic ,sau nu o sa cumpar ceva daca nu are nevoie doar de dragul de a schimba ceva... am zis la inceputul topicului ca acest motor nu mi-a placut cum mergea de cand am luat masina dar acum ca il am jos si l-am desfacut am descoperit cauzele neplacerilor mele sper sa le si remediez prin operatiunile care le voi face ; un motor bun se vede de cand il pornesti nu trebuie sa faci km cu el sa-ti dai seama de ce nu poate... proprietarul dinaintea mea nu mi-a dat nici cel mai mic amanunt de service-ul masinii iar eu am fost nevoit sa descopar ca si la tinichigerie problemele ei asta e are 20 de ani fata mare nu are cum sa fie ... toata treaba consta in ce va fi de aici inainte ca pana acum am vazut .oricum multumesc de sfaturi si mai astept in continuare idei de la voi
|
--------------------
DACIA
1410TLX
1987
- PH-10-TEU
|
|
SGM.MYKE |
![]()
Post
#12
|
![]() Membru cu gargauni la cap Group: Members Posts: 584 Joined: 10 August 05 From: Stuttgart ![]() |
OK
Un sfat pe care pot sa ti-l mai dau ar fi sa nu bagi un ulei ordinar pentru rodaj, chiar daca mecanicul te pune sa iei ulei cu 12 lei 3l ia totusi unul mai bun. Eu am pus Mol la inceput si dupa, Aral. si inca ceva ia filtru de ulei mai bun, pentru rodaj cred ca merge de Buzau dar dupa trebuie ceva mai bun, adica Mann sau Mahle. Spor la treaba. This post has been edited by SGM.MYKE: 26 Sep 2008, 06:20 |
--------------------
Honda
Integra TypeR
1999_1.8 190CP Stiu putin, dar vreau mai mult.
|
|
radu_ionescu |
![]()
Post
#13
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 67 Joined: 4 February 08 From: Ploiesti ![]() |
mecanicul sunt eu iar ca ulei voi folosi castrol slx profesional 5w30 filtru ulei mann
|
--------------------
DACIA
1410TLX
1987
- PH-10-TEU
|
|
Merced |
![]()
Post
#14
|
![]() No fear. No limit. No equal. Group: Members Posts: 8.277 Joined: 24 June 07 ![]() |
5W30?
![]() |
--------------------
Ford
Ka
2012 1.2 benzina 69 cai Titanium it's a kind of peace.
|
|
argon |
![]()
Post
#15
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
Ce e asa amuzant? Manualul de fabrica pentru Dacia 1396 cc spune ca 5w30 merge fara probleme
![]() |
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
radu_ionescu |
![]()
Post
#16
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 67 Joined: 4 February 08 From: Ploiesti ![]() |
ideea e ca am uleiul acesta si de aia il bag daca nu aveam ma reorientam... apropo cati km sa-i fac rodajul?
|
--------------------
DACIA
1410TLX
1987
- PH-10-TEU
|
|
argon |
![]()
Post
#17
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
baga alt ulei, nu cel mai ieftin, dar nici scump, oricum nu treci de 3000 rpm, si 1000 km, deci nu se simte, si dupa rodaj bagi 5w30, ca vine frigul numai bine, si il ti 5000+ km, nu 1000, sa-si merite calitatea
![]() |
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
Merced |
![]()
Post
#18
|
![]() No fear. No limit. No equal. Group: Members Posts: 8.277 Joined: 24 June 07 ![]() |
Chiar sunt curios cum se comporta cu asemenea ulei, n-am mai auzit sa puna nimeni in Dacie 13xx asa ceva.
|
--------------------
Ford
Ka
2012 1.2 benzina 69 cai Titanium it's a kind of peace.
|
|
argon |
![]()
Post
#19
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
vara nu merge ca nu prea ai presiune la ralanti pe canicula (dar daca e motorul nou poate ai, nu am incercat), dar iarna e bun.
|
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
Merced |
![]()
Post
#20
|
![]() No fear. No limit. No equal. Group: Members Posts: 8.277 Joined: 24 June 07 ![]() |
Raman la parerea ca tot un 10W40 e mai indicat, pentru orice anotimp.
|
--------------------
Ford
Ka
2012 1.2 benzina 69 cai Titanium it's a kind of peace.
|
|
ydaniel |
![]()
Post
#21
|
![]() Adrenaline junkie! Group: Members Posts: 10.608 Joined: 11 August 04 From: black sea ![]() |
eu recomand 5w40,caci una e motor reconditionat de la zero si alta e unu la care se schimba numai piesele cu uzura majora.
|
--------------------
Oriunde,
oricand...
ARO! Cand esti bun ,nu-si amintesc
Cand esti rau ,nu te uita! |
|
Merced |
![]()
Post
#22
|
![]() No fear. No limit. No equal. Group: Members Posts: 8.277 Joined: 24 June 07 ![]() |
Da' spune si cat costa un litru de ulei d-asta...
![]() |
--------------------
Ford
Ka
2012 1.2 benzina 69 cai Titanium it's a kind of peace.
|
|
baranga |
![]()
Post
#23
|
![]() ...eu merg cu DACIA iar tu pe jos.... Group: Members Posts: 888 Joined: 8 February 08 From: Slobozia- IALOMITA ![]() |
off topic :ulei 0w10 scrie pe el BMW si costa 130 ron litrul;ce-o face unu care ii trebuie 8 litrii la BMW??????
![]() |
--------------------
Dacia
Break
1999 - 1310CL
- IL 03 HLE mi-au sters reputatia;eu o aveam cea mai mare
|
|
radu_ionescu |
![]()
Post
#24
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 67 Joined: 4 February 08 From: Ploiesti ![]() |
o alta intrebare vis-a-vis de segmenti - cum pozitionez segmentul de ungere adica cele 2 inele ale lui ca la cele vechi aveau un arc asta e goetze si e cu expansor?
|
--------------------
DACIA
1410TLX
1987
- PH-10-TEU
|
|
Ford_V6 |
![]()
Post
#25
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 425 Joined: 11 August 04 ![]() |
QUOTE off topic :ulei 0w10 scrie pe el BMW si costa 130 ron litrul;ce-o face unu care ii trebuie 8 litrii la BMW?????? Unii mai au si prostul obicei sa plateasca .. am auzit asa la nivel de zvon..... QUOTE o alta intrebare vis-a-vis de segmenti - cum pozitionez segmentul de ungere adica cele 2 inele ale lui ca la cele vechi aveau un arc asta e goetze si e cu expansor? Nu i-ti arata pe plicu ala in care vin segmentii ? Daca nu .... cu fanta la 180 de grade unul de celalalt... |
--------------------
Opel
Vectra Turbo 4x4
1993
- B 79 VIT
|
|
baranga |
![]()
Post
#26
|
![]() ...eu merg cu DACIA iar tu pe jos.... Group: Members Posts: 888 Joined: 8 February 08 From: Slobozia- IALOMITA ![]() |
eu stiam ca fantele segmentilor se impart la 120 de grade;cu fanta segmentului de ungere la 90 de grade de axul pistonului
|
--------------------
Dacia
Break
1999 - 1310CL
- IL 03 HLE mi-au sters reputatia;eu o aveam cea mai mare
|
|
Ford_V6 |
![]()
Post
#27
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 425 Joined: 11 August 04 ![]() |
Corect ... dar aici era vorba de inelele segmentului de ungere.... Eu la toate motoarele care au segmenti de ungere din 3 bucati am pus inelele cu fantele la 180 de grade una de alta si nu a cedat niciunu pana acum
![]() |
--------------------
Opel
Vectra Turbo 4x4
1993
- B 79 VIT
|
|
baranga |
![]()
Post
#28
|
![]() ...eu merg cu DACIA iar tu pe jos.... Group: Members Posts: 888 Joined: 8 February 08 From: Slobozia- IALOMITA ![]() |
corect;important este ca sa nu fie aliniate fantele segmentilor
![]() |
--------------------
Dacia
Break
1999 - 1310CL
- IL 03 HLE mi-au sters reputatia;eu o aveam cea mai mare
|
|
radu_ionescu |
![]()
Post
#29
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 67 Joined: 4 February 08 From: Ploiesti ![]() |
salutare ,iata ca am terminat motorul de reconditionat;am scimbat cuzinetii(palier si biele),am rectificat scaune supape si supape,am bagat segmenti noi si l-am montat pe masina; am mai aranjat si rampa culbutorilor si i-am bagat uleiul de care va spuneam reglajele la culbutori le-am facut cu 0.15 si 0.20 , in sfarsit am pornit motorul care dupa aproximativ doua rotatii a luat-o fara sa o balbaie si merge uns - concluzii:operatiunea reusita , am facut si itp-ul pe bune asta asa ca sa ma conving ca gazele sunt cele reale ba mai mult tipul de la itp a zis ca am gaze de euro 2 ,ma rog nu asta era important dar mie i-mi place cum merge motorul, nu mai ezita in accelelerari ,se infige , iar dimineata porneste si fara soc daca vreau. dar ... am ramas cu 2 problemute care nu prea stiu exact unde sa le caut: cand e motorul pornit cu ea pe liber se aude o fisiiala de la cutie , calc ambreiajul dispare (rulment nou de presiune desfacut si gresat preventiv);asta una iar in trafic cand accelerez se aude o duduiala ca sa zic asa , un zgomot infundat de undeva dinspre motor dar nu din el , creste in turatie odata cu motorul dar nu la aceiasi cu el , o percep tot spre cutie iar in decelerari nu se mai aude acest zgomot l-am avut si inainte de a ma apuca de el si culmea si cu celalalt motor care l-am avut pe ea dar nu atat de accentuat de la ce ar putea fi? am cutie in 5 trepte sa fie din cutie ?
28 Oct 2008, 13:45: uleiul castrol 5w30 slx este f bun dar... e putin cam subtire chiar si pe frigu asta presiunea la rece este 6 iar cand mot ajunge la temp de lucru in sarcina 3 - 4 la relanti este 2 cu mot cald asta la mine acum o sa fac asa zisul rodaj de 500 km il schimb cu unul mai gros inca nu m-am hotarat de care si o sa strang chiulasa la cuplu This post has been edited by radu_ionescu: 28 Oct 2008, 13:45 |
--------------------
DACIA
1410TLX
1987
- PH-10-TEU
|
|
Minel |
![]()
Post
#30
|
![]() Pauard bai Remat Nord Group: Members Posts: 4.043 Joined: 4 April 07 From: Cluj .......Resita ,C-S ![]() |
QUOTE(radu_ionescu @ 28 Oct 2008, 13:39) salutare ,iata ca am terminat motorul de reconditionat;am scimbat cuzinetii(palier si biele),am rectificat scaune supape si supape,am bagat segmenti noi si l-am montat pe masina; Cam la ce pret te-a ajuns piesele si ce piese ai pus , ![]() Multumesc anticipat pt. raspuns !! ![]() |
--------------------
Dacia
1310-L /VW Passat
1995/1397cmc
- CS-01-TMS Mandru posesor de Dacia
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 25th May 2025 - 10:45 |