DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> imbunatatiri bord, ceasuri si temporizare

adrianne
post 29 Sep 2008, 19:36
Post #1


Membru autentic


Group: Members
Posts: 518
Joined: 9 September 05
From: Bucuresti




salutare,

ieri m-a mancat in deste sa dau ceasurile jos (oscila vitezometru), iar cum contemplam eu frumusata de ceas, mi-am amintit de unele toane d-ale mele:
-litrometrul, cat si presiunea ulei oscileaza, drept pentru care as lega cate un condensator in paralel cu fiecare, dar unde, cum, si de care?
-becul martor de baterie era, cablaj avea pe spatele ceasurilor, dar era in aer cand se lega la cupla ceasurilor, drept pentru care i-am tras fir si merge cand il dau la masa: dar unde duc firul acela ca sa mearga becul in bord cum trebuie?
-am desfacut temporizatorul de stergatoare cu gandul de a-i mari intervalul de baleiere atunci cand e la minim (in implicit baleierea se face la cca 5 secunde), observand ca potentiometrul de comanda este de 10k logaritmic, avand legati 2 pini in comun intr-o parte si pinul 3 in cealalta parte. Ce rezistenta trebuie inseriata pentru a mari intervalul de baleiere la 10-15 secunde (util in caz de ploaie rara), tot un 10k?
-in bordul CN3 sunt, in zona celor 6 butoane tip Oltcit, 3 cuple, din care stiu ca una este pentru proiectoare, dar celelalte? (daca nu erau nu intrebam - concluzia: trebuia cineva sa le taie, nu sa le lase in aer si sa ma frece pe mine pe neuroni biggrin.gif )

stiu ca la intrebarea 2 poate gaseam raspuns pe topicul "Alternator, solutii ...", dar are 16 pagini, asa ca PPPPLLLLLLEEEEEEEEEAAAASSSSEEE HHHEEEELLPP!!! blush.gif


--------------------
Dacia 1310 L 1996 - B44UCJ
parerea unui amator...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bygy007
post 30 Sep 2008, 12:26
Post #2


Membru autentic


Group: Members
Posts: 8.182
Joined: 12 May 06
From: BUCURESTI




se poune bec doar daca sai stator de modelul asta 423.JPG ( Size: 17.33k ) Number of downloads: 436
sau asa schema_alternator_as.JPG ( Size: 47.88k ) Number of downloads: 444


30 Sep 2008, 13:36:
pentru temporizator ideal ar fi sa schimbi potentiometrul cu unul de 20-25 K log

This post has been edited by bygy007: 30 Sep 2008, 12:36


--------------------
RENAULT CAPTUR E-Tech full hybrid 145 2024 - B 07 BGY
din subteranele Bucurestiului
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
adrianne
post 30 Sep 2008, 13:09
Post #3


Membru autentic


Group: Members
Posts: 518
Joined: 9 September 05
From: Bucuresti




multam frumos, mai ramane la punctele 1 si 4 sa aflu raspuns biggrin.gif


--------------------
Dacia 1310 L 1996 - B44UCJ
parerea unui amator...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
diaconuliviu
post 2 Oct 2008, 11:21
Post #4


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.569
Joined: 17 August 04
From: Space, the final frontiere




QUOTE(adrianne @ 29 Sep 2008, 19:36)
[...]
1. litrometrul, cat si presiunea ulei oscileaza, drept pentru care as lega cate un condensator in paralel cu fiecare, dar unde, cum, si de care?
3. [...]potentiometrul de comanda este de 10k logaritmic, avand legati 2 pini in comun intr-o parte si pinul 3 in cealalta parte. Ce rezistenta trebuie inseriata pentru a mari intervalul de baleiere la 10-15 secunde (util in caz de ploaie rara), tot un 10k?
[...

1. Litrometrul e real ca topaie la balansuri. Ceasul de presiune ulei insa n-am vazut sa topaie decit daca e el defect, sonda defecta (face contact intermitent pe o lamela interna, ma rog, mai complicat de explicat) sau daca uleiul ajunge in instalatie "cu noduri", adica, nivel foarte mic, supapa de suprapresiune (aia cu bila de pe pompa) decalibrata sau cu gunoaie sau, ulei neconform, uzat, contaminat.

Condensator se poate pune pe litrometru intre masa si punctul "cald" (cel de semnal de la sonda), valoare 200-1000 uF (e prin incercari, functie de reactie, n-am testat practic) legat cu + la firul cald si - la masa (la valoarea aia mai greu de gasit nepolarizat). Atentie, +C la fir de semnal sinda NU la + aparat (litrometrul are 3 fire:+,- si semnal).

3. Daca vrei marirea intervalului, cum a spus Byggy, alt potentiometru mai mare, cu ocazia asta vei pastra si durata minima actuala intre doua impulsuri. Daca vrei ca durata minima sa fie mai mica decit cea actuala, te uiti in montaj la capetele potentiometrului si identifici la care din ele se leaga o rezistenta. O micsorezi pe aia (nu la zero). Daca vrei ca perioadele sa se mareasca total (adica si cea mai mica sa fie mai mare) acea rezistenta o inlocuiesti cu una de 1,5-2 ori mai mare.


--------------------
Opel Corsa 2001 - xx
Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur.
SSP,K!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
adrianne
post 3 Oct 2008, 21:23
Post #5


Membru autentic


Group: Members
Posts: 518
Joined: 9 September 05
From: Bucuresti




2 raspunsuri clare si pertinente - apreciez asta.

Litrometrul topaie (la mine) datorita fluctuatiilor nivelului din rezervor (ceea ce este normal - curbe, hopuri, franari) dar si la acceleratii bruste (mai ales cand sunt pe GPL). O sa verific si plutitorul, sa nu aiba benzina in el.
Ceasul de presiune ulei cred ca imi indica un defect la supapa de suprapresiune, celelalte cauze fiind excluse (sonda, ulei, filtru schimbate). Pompa de ulei mai are de asteptat pana sa fie schimbata.
Maine fiind sambata, ma duc sa caut piese si sa pun in aplicare sfaturile voastre. Daca voi avea ceva concret, revin cu detalii.

biggrin.gif Mai trebuie un singur raspuns (cuplele) biggrin.gif


--------------------
Dacia 1310 L 1996 - B44UCJ
parerea unui amator...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
diaconuliviu
post 6 Oct 2008, 06:52
Post #6


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.569
Joined: 17 August 04
From: Space, the final frontiere




A, ceasul de ulei, si oricare alt ceas "electromagnetic" de tipul ala mai poate "topai" dintr-o cauza: defect la bobina de mentinere/antagonica (bobina atasata intre + si - care e oarecum antagonica cu cea de semnal). In cazul asta insa indicatiile ceasului sint eronate (cam duble).


--------------------
Opel Corsa 2001 - xx
Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur.
SSP,K!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 27th July 2025 - 07:44
Forum Renault