Fise Bujii, !
![]() ![]() ![]() |
Fise Bujii, !
payty |
![]()
Post
#1
|
||
Membru autentic Group: Members Posts: 2.329 Joined: 17 January 05 From: Bucuresti ![]() |
|
||
--------------------
dacia
1310
1996 1.6/2002 1.4
- B-##-### Chuck Norris does not sleep. He waits!
|
|||
sharp |
![]()
Post
#2
|
![]() Membru superior Group: Members Posts: 55 Joined: 30 December 04 From: Bucuresti ![]() |
Salut!
Si eu imi faceam probleme in legatura cu rezistenta fiselor. Acum am impresia ca nu conteaza asa mult valoarea rezistentei (4-10-50-90 kOhm), ci conteaza sa nu fie intrerupte (indicatie infinit pe Ohmmetru pe scara maxima de masurare). Nu am experienta deloc cu astea; daca un coleg de forum in cunostinta de cauza ne poate lamuri, e rugat sa posteze numaidecat ![]() Un set nou de fise costa 220.000 lei la magazin piese, 190.000 in carrefour. |
--------------------
ex Dacia
berlina / toyota corolla sedan 1.4 VVT-i
1998 / 2006 Stiinta ne-a transformat in zei mai inainte de a merita sa fim considerati oameni.
|
|
Floppy76 |
![]()
Post
#3
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 63 Joined: 6 January 05 ![]() |
Se zice ca trebuie sa aiba 4 kOhm fisele si 5 kOhm fisa centrala (aproximativ)
|
--------------------
Dacia
1310TX
- MM03GVA
|
|
TheSaiLor |
![]()
Post
#4
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 367 Joined: 6 April 04 From: Constanta ![]() |
Rezistenta conteaza foarte mult. O rezistenta prea mare duce la un curent prea slab la bujie si deci scanteie proasta. Uitati-va putin pe fizica de liceu si vedeti cum e cu rezistenta.
40kohmi, 120 kohmi ..... sigur ai masurat cum trebuie cu aparatul respectiv? Daca nu e unul digital risti sa nu faci transormarile dupa citire si iti da total aiurea. Parerea mea e ca e mult prea mult ce ai citit tu acolo. Uite formula pentru o valoare exacta: alfa = numarul de diviziuni pe care le indica acul RN = rezistenta nominala pe care o poate masura aparatul si se regleaza de la butonul reostat (daca nu are un asemenea buton e trecuta pe aparat) alfa nominal = numarul maxim de diviziuni pe care il poate arata acul rezistenta = alfa* RN / alfa nomial Daca stiai toate astea imi cer scuze! |
--------------------
Audi A4 1.9 TDI
Clio 1.5 dCi
- CT - 0123
|
|
payty |
![]()
Post
#5
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.329 Joined: 17 January 05 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(TheSaiLor @ 30 Jan 2005, 00:45) Rezistenta conteaza foarte mult. O rezistenta prea mare duce la un curent prea slab la bujie si deci scanteie proasta. Uitati-va putin pe fizica de liceu si vedeti cum e cu rezistenta. 40kohmi, 120 kohmi ..... sigur ai masurat cum trebuie cu aparatul respectiv? Daca nu e unul digital risti sa nu faci transormarile dupa citire si iti da total aiurea. Parerea mea e ca e mult prea mult ce ai citit tu acolo. Uite formula pentru o valoare exacta: alfa = numarul de diviziuni pe care le indica acul RN = rezistenta nominala pe care o poate masura aparatul si se regleaza de la butonul reostat (daca nu are un asemenea buton e trecuta pe aparat) alfa nominal = numarul maxim de diviziuni pe care il poate arata acul rezistenta = alfa* RN / alfa nomial Daca stiai toate astea imi cer scuze! Aparatul e digital si cred ca masoara destul de bine. Oricum, merci f mult pt indicatii. |
--------------------
dacia
1310
1996 1.6/2002 1.4
- B-##-### Chuck Norris does not sleep. He waits!
|
|
dacis |
![]()
Post
#6
|
Membru autentic Group: Members Posts: 380 Joined: 24 March 04 From: dealurile oable ale Mioritei ![]() |
Si daca fisele nu au rezistenta respectiva ? Adica, altfel spus, ce se intampla daca fisele au rezitente de ordinul ohmilor si nu Kiloohmilor ?
|
--------------------
DACIA
Logan KissFM 1,4
2008 dacis
|
|
andu911 |
![]()
Post
#7
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 5.164 Joined: 18 February 05 From: Bucuresti - Berceni ![]() |
crezi ca s-ar putea asa ceva ? :/
|
--------------------
-
-
-
|
|
mosoru |
![]()
Post
#8
|
Membru Group: Members Posts: 114 Joined: 24 January 04 From: craiova ![]() |
Din experienta va spun,fizica de mai sus nu se aplica la Dacia 1xxx,care este fie vorba intre noi,o masina foarte flexibila,revenind la subiect,fisele la Dacia mea(in mai face majoratul si 130000km) pot fi numite MACAROANE si merge perfect.
|
--------------------
Dacia
1310
- DJ-02-TWW
|
|
Sir_Alex |
![]()
Post
#9
|
![]() Mem Brew fara alcool Group: Members Posts: 443 Joined: 2 January 05 From: Bucuresti ![]() |
Are rost sa ne punem problema rezistentei fiselor de Dacia intr-o capota total neizolata? Oricum se alege praful de ele. Apropos...daca aveti nevoie de un set de fise va ofer eu ca am unul in plus
![]() |
--------------------
BMW / Dacia
320 - 2,0 Diesel / Logan 1.6.16v
2003/2007
- B-XX-TDI Dacia...masina initierii mele pe sosea si un drum nesfarsit prin service-uri.
|
|
dacis |
![]()
Post
#10
|
Membru autentic Group: Members Posts: 380 Joined: 24 March 04 From: dealurile oable ale Mioritei ![]() |
Fara gluma - am cumparat un set de fise la recomandarea vanzatorului -- BUNE SI IEFTINE -- si le-am schimbat. De curiozitate le-am desfacut si am constatat ca legatura electrica intre firul interior (sarma litata) si papucii pentru bujii si, respectiv, pentru caopacul delcou era facuta printr-un ac de siguranta (bold) indoit si infipt in centrul firelor de cupru.
De ce ar fi o problema, de pilda, sa utilizam fise in care pe aceeasi structura legatura la papuci sa fie facuta prin LIPIRE in cel mai rau caz cu cositor -- nu cu fludor ! -- ori chiar prin sudura special. Evident ca in acest caz rezistenta electrica ar fi cel mult de ordinul ohmilor si nicidecum al kiloohmilor Astept un raspuns competent, din partea unui electrician auto indeosebi. |
--------------------
DACIA
Logan KissFM 1,4
2008 dacis
|
|
diaconuliviu |
![]()
Post
#11
|
Membru autentic Group: Members Posts: 5.569 Joined: 17 August 04 From: Space, the final frontiere ![]() |
QUOTE(dacis @ 4 Mar 2005, 07:49) Fara gluma - am cumparat un set de fise la recomandarea vanzatorului -- BUNE SI IEFTINE -- si le-am schimbat. De curiozitate le-am desfacut si am constatat ca legatura electrica intre firul interior (sarma litata) si papucii pentru bujii si, respectiv, pentru caopacul delcou era facuta printr-un ac de siguranta (bold) indoit si infipt in centrul firelor de cupru. De ce ar fi o problema, de pilda, sa utilizam fise in care pe aceeasi structura legatura la papuci sa fie facuta prin LIPIRE in cel mai rau caz cu cositor -- nu cu fludor ! -- ori chiar prin sudura special. Evident ca in acest caz rezistenta electrica ar fi cel mult de ordinul ohmilor si nicidecum al kiloohmilor Astept un raspuns competent, din partea unui electrician auto indeosebi. Acea rezistenta a fisei trebuie sa fie in jur de 5 KOHM. Asta pentru DEPARAZITARE. Pe cele de Urziceni scrie 5-25 Kohm. Tocmai le-am inlocuit pe cele "ieftine si bune" cu cele de Urziceni si nu mai aud delcoul in boxe |
--------------------
Opel
Corsa
2001
- xx Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur. SSP,K! |
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 22nd May 2025 - 17:02 |