DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Greseli, Greseala unuia, salvarea altuia.

Al3XxX
post 17 Nov 2008, 19:56
Post #1


Incepator


Group: Members
Posts: 80
Joined: 26 October 08




Ai incercat sa desfaci un surub spre stanga, rupandu-l deoarece se desfacea spre dreapta?
Ai incurcat firul de - cu cel de + ?
A gresi e omeneste, asa ca, spune greselile facute de tine ca "mecanic auto" si poate ii vei ajuta pe altii sa nu le faca la randul lor.
Din cat am cautat, nu am mai gasit niciun topic asemanator.Sper ca acest thread sa fie folositor si amuzant biggrin.gif
Incep eu: Cand plecati de pe loc, asigurati-va ca frana de mana este lasata la maxim in jos, altfel, la o urcare in rampa veti injura masina cu toata tablaria ei dupa ce vi se va opri de 4,5 ori biggrin.gif Culmea este ca dupa ce am ajuns in varful rampei am observat care era problema biggrin.gif
Intamplarea mea nu tine exact de "mecanica" dar este pe undeva pe aproape biggrin.gif

This post has been edited by Al3XxX: 17 Nov 2008, 20:00


--------------------
Dacia Nova GT 98 / 1,6 - DJ 07 TEL
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Alex G.
post 17 Nov 2008, 21:06
Post #2


Membru autentic


Group: Members
Posts: 268
Joined: 9 July 06




Acum multi ani, cand am avut o Dacie si am fost si eu incepator ca orice sofer, am patit similar, uitasem sa cobor frana de mana complet si am mers asa pret de 10-20km. Nu-mi imaginam ce mirosea a ferodo ars si de ce nu avea putere masina.

De la acea intamplare mi-au intrat in reflex 2 lucruri:

1. parchez masina, trag frana de mana, opresc motorul;
2. pornesc motorul, dau drumul la frana de mana, demarez.

Mult succes incepatorilor,
Alex


--------------------
- - -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
gti98
post 18 Nov 2008, 10:34
Post #3


Membru autentic


Group: Members
Posts: 700
Joined: 12 November 05




Hai sa va spun si eu una "de Dacia" (desi...)
Iarna fiind, dupa o stationare de cateva ore, in care frana de mana fusese constiincios trasa, la plecare, constat ca masina se comporta ciudat - tragea tare dreapta; fiind pa zapada batatorita, se punea oblic! Frana coborata! La control, se constata roata dreapta spate blocata. Explicatia: intre inima si teaca cablului era apa, care a inghetat, blocand cablul in pozitia tras. De atunci nu am mai folosit frana de mana decat in cazuri speciale (stationare in panta semnificativa)
Un semn "prevestitor": la tragerea levierului se aude un "trosnet" (se sparge gheata, efortul disponibil la strangere fiind (mult) mai mare decat la slabire, unde lucreaza doar un amarat de arc!...)

Alta tampenie: la inceputurile mele ca mecanic auto am bulit (de nou!) un amortizor, astfel: tija fiind stransa, am vrut sa o scot pentru a o fixa de caroserie (recomandabil e de fixat INTAI tija, apoi baza corpului!)
Pentru asta, am apucat cu un cleste patent de tija, tragand-o cate putin, din lateral, deteriorandu-i suprafata aia lucioasa, rectificata fin care etanseaza pe sistemul de simeringuri....
Nu faceti ca mine! (in cel mai rau caz se leaga cu o sarma de zona filetata si se trage - incet - de ea...)

Poate imi mai aduc aminte si altele...
toate cele bune.


--------------------
Dacia Nova GTI GTI 98 - IS 57 ENB
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
abram_burel
post 18 Nov 2008, 21:12
Post #4


Membru incepator


Group: Members
Posts: 97
Joined: 24 September 04




Nu vreau sa agit spiritele, dar asta e o varianta de "tutoriale, tips & tricks" care nu are (neaparata) legatura cu un anumit model (nici macar cu o marca, daca e sa ne referim doar la utilitatea de a trage frana de mana toata ziua buna ziua smile.gif )


--------------------
Dacia Nova GTi 1999
Parerea mea... stiti cum e... maxima!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Onyx
post 18 Nov 2008, 22:56
Post #5


:)


Group: Members
Posts: 1.511
Joined: 29 June 08




Da facui eu o boacana azi. x-(
Cumpar eu din vitan fustitze (prelungiri la spoiler) si o trag cu rotile pe ceva mai inalt sa ma pot baga bine sub ea sa strang holsuruburile.
Dupa cateva ore de chin...(in care m-am chinuit sa desfac si aparatorile de noroi-nu am butut sa le desfac am scos surubul cu totu) a venit omu` cu masina unde o parcasem eu pe bordura mai inalta. Fustitza era aproape pusa doar intr-un capat mai trebuia un pic prinsa.
Cand am plecat de acolo si am coborat bordura s-a lasat fustitza in jos,a prins de pamant si s-a rupt de la jumate sad.gif. Postie ... o sa o prind asa si oricum aveam de gand sa mai cumpar niste fibra de sticla ca sa fac tot spoileru..o sa fac si acolo sa nu se mai vada. tongue.gif si o vopsesc.


--------------------
Opel Astra Bertone 2001 - Bucuresti
EX Supernova Rapsodie
EX NOVA GTi
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
floris
post 19 Nov 2009, 17:21
Post #6


Membru incepator


Group: Members
Posts: 19
Joined: 5 August 08
From: Cluj-Napoca




Azi(de fapt ieri) am facut si eu una din nestiinta:am cumparat(dupa ce am comandat in prealabil) un levier de schimbator pentru Nova,ca sa-l inlocuiesc pe cel rupt.Azi,cand sa efectuez "operatia",surpriza: levierul cumparat are in partea de jos o articulatie ,pe cand cel pe care vroiam sa-l inlocuiesc nu are.Dupa ce am batut numeroase magazine ca sa gasesc "ax comanda"(pe care nu l-am gasit nicaieri) pentru levierul ce tocmai il cumparasem(si facturasem),o alta surpriza:gasesc levierul corespunzator "problemei" mele ,pe care a trebuit sa-l cumpar ca sa-mi repar masina..
Concluzia: fiti siguri de modelul piesei pe care vreti sa o cumparati,nu va bazati pe faptul ca stiti modelul masinii si piesa necesara,ca sa nu patiti ca mine ...


--------------------
Renault Kangoo Kaleido 2006
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
PH-06-BOA
post 19 Nov 2009, 23:00
Post #7


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.731
Joined: 28 April 07




Luati-le p-alea vechi ca monstra. Vrei motor, ia-l p-ala vechi cu tine.Asa castiga chilometri buni si dupa ce crapa.
Aveam Renault Gordini, tipul ce semana cu 1100, cu motor pe spate. Dam motorul jos, odata la doua saptamani. Era de 800 CC, si era usor, sau eu eram tanar. Cuzineti faceam din altii mai mari, ca nu se gaseau. La strangere, i-am lasat fara toleranta, si unul din ei s-a lipit si rotindu-se a rupt surubul de la capacul bielei. Am incalecat santul, am dat baia jos, cu smirghel am slefuit manetonul, l-am prins doar intr-un surub sa ajung acasa, dar polizorul pe care il folosisem( aveam la mine un adevarat atelier, ca nu aveam curte sau gradina, si le purtam in masina), facut din motor de ventilator la 12V, in loc sa-i desfac plusul, dupa ce am lucrat cu el, eu i-am luat masa. Pe drum, firul a atins de unde a vrut el, ca l-am uitat pe motor, taind furtunul de benzina, a luat foc.Motorul fiind in spate, nu vedeam ca am reactie, dar lumea tipa la mine si nu stiam de ce. Am oprit cand venea fum in interior, si am stins cu husa din spate. Suna a "pescareasca" , dar e reala.


--------------------
Dacia 1310 1988 - ph-99-aob
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bucatzel
post 19 Nov 2009, 23:47
Post #8


Membru plictisit


Group: Moderatori
Posts: 6.503
Joined: 19 May 08
From: Timisoara




Intr-o vineri dimineata, imi duc masina la spalat langa lucru. Si din cauza ca eram nemultumit de cat de curat era motorul, le zic la baieti sa-l spele si pe ala.

Vin o ora mai tarziu, imi mut masina din spalatorie la sediul firmei, si ma intorc la lucru.

Seara, fug pana acasa (~7km), sa-mi fac bagajul, ca ma grabeam la Arad sa ma intalnesc cu ,pe atunci, viitoarea nevasta.
Pierd timpul vreo 40 de minute prin casa, cobor la masina, dau cheie, si nimic. Il sun pe taica-miu. "Vezi ca poate s-o puscat platina". curat platinile... nimic. Schimb platinile ... nimic. Trag de avans in toate directiile.... nimic. Trecusera deja vreo doua ore si aproape un pachet de tigari, cand in sfarsit ii spun tatalui meu de spalatul motorului. Ignoreasem partea asta, ca doar mi-o mers perfect de la lucru pana acasa, nu? Si avusese o zi intreaga sa se evapore apa aia, nu? Ei bine, facuse condens in capacul de la delcou. ma injura taica-miu cat incape, dupa care schimb capacul de la delcou cu altul de-l aveam in portbagaj. Victorie!

Dar partiala. De pornit, o pornit, numai ca nu statea pornita decat cu avansul tras la maxim, si si atunci scotea un fum negru ca Obama. Am presupus ca mai avea benzina pe evacuare, si de aia tot dadea rateuri. Cum se facuse noapte deja, am incuiat masina si m-am dus in casa, ca nu mai vedeam nimic.
Ma trezesc a doua zi dimineata, si inapoi la masina. Rateurile nu plecasera nicaieri. Hmmm, ar fi trebuit sa se evapore benzina peste noapte, nu? Incerc sa plec cu ea de pe loc... pleaca, dar nu vrea nicicum sa treaca de 2000 de ture. Il sun din nou pe taica-miu si il intreb care sunt pasii la schimbarea platinii. Desi imi explicase, si ma si pusese sa exersez pe vremuri. Ca sa vezi... eu o reglasem la 0.4 fata de punctul de maxim al axului, in locul punctului de minim. Reglez platina din nou (corect de data asta) , mai misc un pic avansul, si prrrrrr. M-am mai oprit la iesirea din timisoara sa reglez inca o data avansul la cald, si talpaaa.

Acum, daca ma trezesti noaptea dupa cea mai crunta betie, tot o sa fiu in stare sa le reglez perfect...


Si una de pe vremuri... eram inca student. In vacanta de vara, dar invatam pentru ceva restanta.

Apare taica-miu la mine in camera, si-mi spune sa ma imbrac de scandal, si sa ma prezint in curte. Imi arata roata, placutele de frana, si-mi spune sec ca ar trebui sa stiu ce am de facut. Stiam. Dau roata jos, scot placutele, pun placutele, pun roata la loc, dupa care ma duc sa-mi vad de ale mele. Dupa vreo jumatate de ora, ma cheama iar la raport, ca urma sa vina un vecin sa-i repare ceva la masina. Cum masina era intre poarta si garaj, ma sui la volan, pornesc masina, si dau s-o trag dupa casa. Ma opresc, ca avea cainele chef de joaca, si astept sa se dea la o parte. Cand se da, plec iute de pe loc, sa nu se bage iar... si ma apropii de celalat garaj. Dau sa calc frana, frana merge pana in podea. Apuc sa mai calc frana de vreo 3-4 ori inainte sa intru putin in garaj. Garajul era inchis, by the way.
Iese taica-miu din garajul mare, ca nu stia ce s-a intamplat, la care eu, foarte senin: "N-ai frane."
In timp ce injura si se intreba ce-o facut sa merite asa copil, pomenind printre altele ca am impins pistonul la etrier ca sa pot baga placutele noi, se suie in masina, mai calca O DATA pedala, dupa care franele au unceput sa prinda perfect.
Pedepasa o fost ca o trebuit sa tin de usile la garaj in timp ce le indrepta cu barosul.

De-atunci, cand ma sui in orice masina, calc frana inainte sa plec de pe loc.

Povesti ar mai fi, dar e de-ajuns pentru o seara.

P.S. Pe astea cred ca le-am mai povestit o data, pe undeva pe-aici.

This post has been edited by bucatzel: 19 Nov 2009, 23:48


--------------------
Dacia 1300 1981 - 3-SB-2608
Si cu dansa-ntransa, si cu sufletu' in rai... cam greu...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mutulica_ionutz
post 21 Nov 2009, 13:22
Post #9


Membru incepator


Group: Members
Posts: 62
Joined: 24 October 09




auziti aici.. greseali..
intr`o dim .. vroiam sa plek la scoala.. abea cumparasem masina.. nu prea stiam yo..cu soc.. cu .. dau sa o pornesc.. o innec.. ma hotarasc sa plek pe jos.. ajung la sc.. si .. imi dau seama cu stuopaore.. k nu am cheile la mine..smile.gif)) sunt un prieten..ce credetzi.. cheile in contact.. masina in fata bl..=)) am invatat o chestie.. inainte sa ma dau jos.. mai intai verific contactul =))


si alta.. eram mai aveam putina benzina.. am terminat`o.. am ramas cu masina exact langa un canal.. dp ce ma chinui io vreo.. ora.. sa vina un prieten.. sa imi aduk benzina..mia adus.. pun benzina.. inchid capacul de la rezervor.. si..ce credeti imi scapa cheile in canal.. sad.gif( dp ce mam chinuit atata timp.. am dat capcu la canal la o parte .. si am luat cheile.. si am pornit si am fugit:)))


--------------------
Dacia Logan 2010 - secret
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 12th July 2025 - 23:32
Forum Renault