DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Scurgere apa pe sub diuzele de spalat parbrizul, se scurge apa in compartimentul motor

catavencu
post 7 Dec 2008, 18:34
Post #1


Membru incepator


Group: Members
Posts: 47
Joined: 14 February 05




Salut

Azi-noapte/azi dimineata a plouat (Bucuresti). Ma sui in masina, ma duc la cumparaturi. Ma-ntorc, duc cumparaturile in casa, ma-ntorc la masina sa vad daca-i totul ok si nu stiu ce-mi vine sa ridic capota. Ce sa vezi? Apa pe capacul filtrului de aer, lateral stanga. Ce sa fie, ce sa fie? "Mai, sa fi facut condens, ce naiba, o fi posibil asa ceva?" imi zic.

Da' de unde condens. Curgea apa de pe exteriorul capotei, intrand pe sub plasticul negru in care sunt cele doua diuze de spalat parbrizul (cum stai cu fata la masina, cea din stanga). Ma uit si la cea din dreapta - era umeda, nu mi-am dat seama daca a curs, caci in locul respectiv, daca ar curge, picatura se duce undeva jos, nu iti dai seama atat de usor ca la cea din stanga (care este chiar deasupra capacului de la filtrul de aer, lateral stanga).

Scot furtunasul si ma chiorasc sa vad daca sunt ceva urme de mastic sau de silicon. Nu am vazut nimic in sensul asta.

Am initiat acest topic in primul rand spre a afla daca a mai patit cineva ceva asemanator si, in al doilea rand, a va intreba, pe cei care ati scos respectivii suporti de plastic pentru a desfunda diuzele (ale mele nu sunt infundate), ce fel de etanseizare exista acolo? Garnitura? Mastic? Silicon?

Ii rog pe cei care au mai demontat - pus la loc suportii respectivi de plastic sa-mi spuna daca exista acolo vreun element de etanseizare.

Multumesc,
Andrei

PS: masina este ABS Plus 1,6 MPI, productie mai 2007 - achizitionata iunie 2007

This post has been edited by catavencu: 7 Dec 2008, 18:58


--------------------
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tudorika13
post 7 Dec 2008, 19:52
Post #2


Membru incepator


Group: Members
Posts: 49
Joined: 24 February 08




cumpara un tub de silicon rezistent la temperaturi ridicate (eu am cumparat un silicon de culoare rosie) si da pe langa diuze (pe partea interioara a capotei); eu asa am rezolvat problema;
succes


--------------------
dacia logan laureate 1,5dci 2006, Laureate - bz 51 atu
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
silviu_79
post 7 Dec 2008, 20:21
Post #3


Membru Autentic


Group: Members
Posts: 1.252
Joined: 27 June 06




nu au nicio etansare, vezi totusi sa nu ai furtunele crapate in portiunea unde se mufeaza pe diuze.
totusi, daca picura apa pe capacul de la filtru, care este problema? o sa ai motorul mai curat biggrin.gif

PS: mi-a placut faza cu " ...ma-ntorc la masina sa vad daca-i totul ok...". mellow.gif



--------------------
mazda 3 2007
...::zoom - zoom::...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mariuscond
post 7 Dec 2008, 23:15
Post #4


Membru incomod


Group: Members
Posts: 1.373
Joined: 3 November 05
From: Bucuresti




Nici la mine nu-s crapate furtunele (si sint cele "originale" de... 2,5ani).
Curge apa/lichid de spalare printre 'duze' si capota.
La diesel curge chiar pe dopul pe unde se pune uleiul de motor!!!
Mare atentie sa nu se "inmulteasca" cantitatea de ulei.


--------------------
dacia Logan dizăl - B52
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
coyote
post 12 Dec 2008, 12:06
Post #5


Membru inferior


Group: Members
Posts: 43
Joined: 28 October 05




cred ca asa curge la toate. am tot diesel, am in permaneta urme de scurgere de apa pe protectia aia de plastic, da oricum, la cata caldura e pe acolo in timpul mersului, nu cred ca sta prea mult apa in dopul cela smile.gif


--------------------
Dacia Logan Preferance 2006 1.5dCi - DJ 07 xxx
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
catavencu
post 13 Dec 2008, 18:32
Post #6


Membru incepator


Group: Members
Posts: 47
Joined: 14 February 05




s-a rezolvat cu silicon

This post has been edited by catavencu: 13 Dec 2008, 18:42


--------------------
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
noo_yd
post 17 Dec 2008, 17:04
Post #7


Membru autentic


Group: Members
Posts: 457
Joined: 14 May 08




am observat ca si la mine se intampla asta,dar as vrea sa va intreb ce silicon ati pus pe acolo sa fie rezistent la temperatura ? dar eu as vrea unul fara "otet-ul" ala in el ca am inteles ca silicoanele alea cam ataca metalul ...exista si rezistent la temperatura si fara "otet" ?


--------------------
dacia logan laureate 2007 - OT-23-XXX
Cu cat cauti sa placi la toata lumea, cu atat esti in primejdie sa nu fii respectat de nimeni
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Geox16v
post 17 Dec 2008, 17:19
Post #8


Membru autentic


Group: Members
Posts: 613
Joined: 29 March 07




Problema cu scurgerea de apa la diesel este ca ajunge la injectorul de la cilindrul nr 4 (linga distributie) si daca trebuie demontat este foarte dificil Solutia cu silicon sau o etansare de orice fel e foarte buna macar la duza din dreapta


--------------------
EX-DACIA LOGAN PRESTIGE 2006 1,6 16v
Creierul a invins intotdeauna muschii!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Cocojambo
post 17 Dec 2008, 17:27
Post #9


Membru autentic


Group: Members
Posts: 795
Joined: 4 May 06
From: Bucuresti




Eu am observat de mai mult timp chesti asta, dar nu m-am gandit ca ar fi atat de grava, pt diesel ma refer. Am vazut ca se scurge pe capacul unde se pune uleiul dar nu am crezut ca e mare treaba.

Si daca e naspa, cam in cat timp e afectat motorul? injectorul ala de spuneti acolo, eu ma masina de 2 ani si sincer folosesc destul de mult stropitoarele alea...

Mi-am facut de treaba diseara... sa lipesc cu ceva furtunasele alea ...


--------------------
Dacia Logan Ambition 1.5dci 2006 - B-86-...
-
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Geox16v
post 17 Dec 2008, 17:36
Post #10


Membru autentic


Group: Members
Posts: 613
Joined: 29 March 07




Nu afecteaza motorul functional ,afecteaza mecanicul care lucreaza la injectorul respectiv


--------------------
EX-DACIA LOGAN PRESTIGE 2006 1,6 16v
Creierul a invins intotdeauna muschii!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Cocojambo
post 17 Dec 2008, 17:46
Post #11


Membru autentic


Group: Members
Posts: 795
Joined: 4 May 06
From: Bucuresti




Pai si acum sa spunem ca s-a scurs ceva apa pe acolo cu timpul, pot sa mai fac ceva (in afara de izolarea furtunasului) pentru a evita viitoare defectiuni/ neplaceri?

Ce sa curat/ verific? - daca s-o putea ceva.... sau sa o las asa si doar sa izolez dracia?


--------------------
Dacia Logan Ambition 1.5dci 2006 - B-86-...
-
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
catavencu
post 18 Dec 2008, 10:56
Post #12


Membru incepator


Group: Members
Posts: 47
Joined: 14 February 05




Salut,

@Cocojambo: nu faptul ca utilizezi sau nu stropitorile este aici in discutie. Lichidul de spalat parbrizul nu "rateaza", sa zic asa, diuzele, nu curge pe langa diuza si furtunas. Merge pe parbriz fara doar si poate.
Problema e mult mai "grosolana", as zice. Mai precis, apa de ploaie intra pe langa suportii de plastic si se prelinge pe motor.

Cum zicea si Creanga: "nu stiu alte marci cum sunt, dar cand ma gandesc ca la asamblare se putea aplica putin silicon..."

@noo_yd: am cumparat niste silicon cu un grad de toleranta la caldura mai mare, insa...ulterior m-am gandit "oare ce temperatura ar putea fi la nivelul diuzelor, sub capota?" Cred ca nu prea mare, ganditi-va ca s-ar topi si diuzele (mai precis, suportii aceia de plastic), si furtunasele. La mine sunt furtunasele intacte (repet, in 20.000 km inca mai am putin din bidonul cu lichid original. Asta pentru ca parbrizul mi l-am sters babeste - si temeinic - cu o solutie pentru geamuri si cu hartie. Da, de fiecare data mi-am gasit timp pentru operatiunea asta, am o satisfactie mai mare cand fac asta).
La ce "otet" te referi? E un amarat de silicon, nu-ti face probleme in privinta tablei. A mea este alba si m-am gandit initial sa-i dau cu un spray cu vopsea alba in zona unde am aplicat silicon. Dar...de ce sa arunc banii pe sprayuri, cand este o chestie pe interior. Si chiar si la vanzarea masinii ar fi un plus in favoarea cumparatorului, anume ca a avut grija de masina.

Cred ca merge pus orice fel de silicon (ma refer la temperaturi), cantitatea este infima. Este o deficienta minora dpdv al producatorului, poate; insa imi pare un dezavantaj major dpdv al exploatarii, deci al posesorului.

Oricum, cred ca nu multi posesori au tins a ridica capota pe vreme de ploaie - de-aici si numarul redus de raportari in sensul acesta. Un exemplu sunt chiar eu - stau sa ma gandesc, acum, la 20.000 km, in timpul cator ploi oare oi fi ridicat capota?

This post has been edited by catavencu: 18 Dec 2008, 11:15


--------------------
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mariuscond
post 18 Dec 2008, 13:42
Post #13


Membru incomod


Group: Members
Posts: 1.373
Joined: 3 November 05
From: Bucuresti




@catavencu, te inseli... nu e vorba numai de apa de ploaie.
De multe ori am "șprițat" parbrizul vara cind nu ploua cu saptaminile si sub capota existau acele scurgeri.
Cert este ca intra apa (nu conteaza de care apa...) printre plasticele/duzele alea si tabla capotei.


--------------------
dacia Logan dizăl - B52
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Victorine
post 18 Dec 2008, 13:59
Post #14


Membru autentic


Group: Members
Posts: 3.001
Joined: 20 April 05
From: Timișoara




Am si eu o ”problema tehnica” legata de duzele alea de la instalatia de spalat parbrizul. Am inlocuit furtunele originale pentru ca se crapau foarte des în zona ștuțurilor și teului. Am folosit furtune din cauciuc siliconic de acelasi diametru, putin mai elastice, transparente. Am observat ca instalatia nu mai tine presiune, in sensul ca prima oara cand actionez maneta pentru a stropi parbrizul imi arunca foarte puțin lichid de spalare. de altfel se și vede acum ca pe furtune e mult aer. La o a doua, a treia acționare jetul e normal. Ma gandeam sa nu fie ceva legat de pompa (nu stiu care e principiul, daca are o mebrana, sau cum e construita) de lasă lichidul să se întoarcă în rezervor...A mai experimentat cineva problema asta?

This post has been edited by Victorine: 18 Dec 2008, 14:06


--------------------
Toyota Auris Touring Sports HSD 2014
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
vijelie
post 18 Dec 2008, 16:42
Post #15


membru violet


Group: Members
Posts: 4.605
Joined: 11 November 05
From: Bucuresti




O parte din presiune se pierde din cauza elasticitatii mai mari a materialului prin care trece lichidul.
Partea buna e ca e un material insensibil la temperaturile la care este expus deasupra motorului.


--------------------
Dacia Duster 2011 Laureate dCi
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
IRONICK
post 18 Dec 2008, 16:51
Post #16


-


Group: Members
Posts: 22.609
Joined: 19 April 05
From: Romania




La mine furtunele de acvariu rezista foarte bine de ~2ani.


--------------------
CUGIR Albalux 11 1982 - B-11-LUX
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
DMP
post 19 Dec 2008, 10:04
Post #17


Mumu' padurii


Group: Members
Posts: 1.670
Joined: 4 September 06
From: Bucuresti




Si la mine se scurge apa pe la diuze. A format si usoare depuneri in jurul diuzelor pe partea dinspre motor a capotei.
Ma gandesc sa sterg depunerile alea si sa aplic niste silicon.
Problema e care silicon ar fi mai indicat tinand cont ca am citit pe aici ca unele ataca vopseaua/metalul ...


--------------------
Dacia Logan 1.5 dci 2006
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
daciafan
post 19 Dec 2008, 10:26
Post #18


/


Group: Members
Posts: 1.670
Joined: 20 January 05




dupa ce am citit despre problemele cu furtunasele fisurate prematur am mai aruncat si eu cate o ocheada pe acolo insa surpriza, furtunasele rezista


--------------------
/ / /
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mariuscond
post 19 Dec 2008, 10:35
Post #19


Membru incomod


Group: Members
Posts: 1.373
Joined: 3 November 05
From: Bucuresti




...sa aplic niste silicon...
Oare nu ar merge niste mastic?


--------------------
dacia Logan dizăl - B52
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
DMP
post 19 Dec 2008, 11:04
Post #20


Mumu' padurii


Group: Members
Posts: 1.670
Joined: 4 September 06
From: Bucuresti




habar n-am.

ar fi binevenita o idee in privinta a ceea ce sa punem acolo astfel incat:
- sa aiba aderenta;
- sa impiedice scurgerea apei;
- compozitia a ceea ce punem sa reziste la apa;
- sa nu atace vopseaua/metalul;
- sa reziste la temperaturile dezvoltate in zona respectiva.

Vroiam sa ma apuc sa dau cu ceva silicon in weekend-ul asta. M-am apucat sa caut pe google despre domeniul asta.
Si am gasit postul asta scris de klaus. Insa nu am gasit daca siliconul ala de la Den Braven (ELAST-O-RUB) rezista sau nu la apa ...


--------------------
Dacia Logan 1.5 dci 2006
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
NicuEne
post 19 Dec 2008, 11:10
Post #21


Membru


Group: Members
Posts: 152
Joined: 2 May 05
From: Curtea de Arges




eu personal am scos duzele si am pus sub ele niste garnituri pe care le-am facut din banda siliconica pe forma duzei(grosimea benzii aprox. 0,2 mm) s-a rezolvat!


--------------------
dacia Logan Laureate 2008
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mariuscond
post 20 Dec 2008, 18:22
Post #22


Membru incomod


Group: Members
Posts: 1.373
Joined: 3 November 05
From: Bucuresti




Am pus astazi mastic intre duze si capota! up.gif
Rezultat - au disparut "scurgerile" in compartimentul motor!


--------------------
dacia Logan dizăl - B52
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
catavencu
post 28 Dec 2008, 13:46
Post #23


Membru incepator


Group: Members
Posts: 47
Joined: 14 February 05




Salutare,

Intr-adevar, se pare ca scurgerea de apa s-a oprit.

De curiozitate, m-am uitat si la alte marci de masina. Multe dintre ele au respectivele diuze incastrate nu in capota, ci la baza parbrizului.

@nicuene: cred ca solutia ta este cea mai buna dpdv tehnic si estetic. Cam asta ar fi trebuit sa fi facut fabrica.

Eh, oricum, n-o fi prea estetica aplicarea de mastic/silicon pe interiorul capotei in zona diuzelor, dar vad ca este eficienta.

This post has been edited by catavencu: 28 Dec 2008, 13:49


--------------------
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 7th June 2025 - 22:09
Forum Renault