DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Probleme relanti, Motor

dragosvoda_is
post 27 Dec 2008, 23:32
Post #1


Membru incepator


Group: Members
Posts: 96
Joined: 16 December 08
From: IASI




Am cumparat o dacie solenza de putin timp si imi face niste probleme...
Cand e rece motorul turometrul oscileaza intre 700 -1300 RPM, motorul da sa se opreasca si apoi se tureaza singur.Treaba asta nu se intampla tot timpul...
Am observat ceva ciudat la motor...
Nea Caisa care a avut masina a facut nus ce reparati si la furtunasul are vine de la rezervor(cred)spre injectoare care are un conector de plastic(rupt si prins cu coliere),deasupra lui ar trebui sa fie inca o piesa ,o sonda ceva...e un locas rotund...zona e acoperita partial de carcasa filtrului de aer....

Astept sfaturi...ca sa ma apuc de demontat cool.gif
Scuze daca s-a mai discutat...sunt incepator pe solenza tongue.gif

This post has been edited by dragosvoda_is: 27 Dec 2008, 23:33


--------------------
Dacia 1310 1999/L
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cristio_79
post 27 Dec 2008, 23:53
Post #2


Membru autentic


Group: Members
Posts: 4.335
Joined: 28 September 05
From: CONSTANTA




Locasul acela a ramas de la Supenova si acolo era montat regulatorul de presiune. La Solenza, acesta este pe corpul pompei de benzina, care este in rezervor.
Poti incepe prin a curata senzorul de turatie, corpul clapeta, motorasul pas cu pas.
Foloseste functia de cautare ca s-a mai discutat.


--------------------
Citroen / Peugeot C3 / 308 SX 1.4 HDI 2005 / Allure 1.5 BlueHDI 2020
Mai traiti? Bine...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ramsen
post 28 Dec 2008, 09:58
Post #3


My Solenza


Group: Members
Posts: 3.368
Joined: 15 May 08
From: Pitesti - ARGES




va salut
parerea mea curatale pe rind sa vezi de unde era defectul,adika incepe prima data cu senzorul de turatii,dupa celelalte pe care ti le-a zis colegul cristio_79. in felul asta iti dai si tu seama de unde era buba de nu mergea.bafta


--------------------
DACIA SOLENZA CLIMA 1.4 Mpi E2 / 2004 - Inca o mai DETIN
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
andr3y_yoo
post 28 Dec 2008, 12:25
Post #4


Membru ma


Group: Members
Posts: 1.060
Joined: 18 November 08
From: Bucuresti




si eu am patit asa un timp dar si-a revenit dupa ceva timp...singur
mergi umpic peste 5000 rpm si poate isi revine
o fi vreun injector infundat mellow.gif

This post has been edited by andr3y_yoo: 28 Dec 2008, 12:25


--------------------
Dacia Solenza 1.4 GT Turbo - B-68-BMD

Daca Ai cap Iese Altfel

Dacia 4 ever :X
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dragosvoda_is
post 28 Dec 2008, 17:42
Post #5


Membru incepator


Group: Members
Posts: 96
Joined: 16 December 08
From: IASI




A mai intervenit o problema...
Am scos bujiile sa vad in ce stare sunt si cred ca era mizerie in locasul acela...cred ca a cazut ceva mizerie in cilindru si motorul da cate un mic rateu cand ridic ambreajul pt a intra in viteza...se poate strica ceva de la acea mizerie??segmenti...supape..etc...

Si inca o nelamurire... biggrin.gif unde este senzorul de turatie???

This post has been edited by dragosvoda_is: 28 Dec 2008, 17:59


--------------------
Dacia 1310 1999/L
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ramsen
post 28 Dec 2008, 18:00
Post #6


My Solenza


Group: Members
Posts: 3.368
Joined: 15 May 08
From: Pitesti - ARGES




doh.gif doh.gif doh.gif ai facut cel mai rau,nu ai curatat inainte si a intrat mizerie in capul pistonului.eu stiu ce sa zic daca iti strica ceva pe acolo???solutia ar fi sa o turezi mai tare de vreo 5-6 ori sa iti arda acea mizerie
rateurile le da din cauza ca a prins acea mizerie la o supapa,dar totusi este bine ca iti mai merge motorul ca a am vazut motor de SLZ care nu a curatat acolo si cu greu a facut sa mearga rotund motorul.BAFTA

28 Dec 2008, 18:03:
AAA...era sa uit dar NU TE SUPARA esti mare PROST ca nu stii sa respecti ce ti-a zis domnul cristio_79,trebuia sa cureti senzorul de turatie prima data,lucru pe care si eu ti l-am spus.Acum trage dupa prostia ta.BAFTA

This post has been edited by ramsen: 28 Dec 2008, 18:03


--------------------
DACIA SOLENZA CLIMA 1.4 Mpi E2 / 2004 - Inca o mai DETIN
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
djasu82
post 28 Dec 2008, 18:38
Post #7


MEMBRU DACIA CLUB


Group: Members
Posts: 11.714
Joined: 26 December 06
From: Bucuresti ...




Hei gata cu jignirea ca nici unu de pe acest forum nu e sfant si invatat ce naiba si si tu ramsen ?
dragosvoda_is mizeria se arde daca rulezi in sarcina constant 3500-4000 de ture si nu accelerat ci constant. Supapele nu se blocheaza din asa ceva biggrin.gif deoarce arcurile sunt foarte puternice si asa inchid complet supapele ... indiferent de particule. Oricum la 1000 de grade sau cat o ajunge temperatura descompune si nisipul tongue.gif.
Inainte sa desfaci bujiile dai cu o surubelnita cu varful ingust de jur imprejurul bujiilor si cu un furtun sufli daca nu ai compresor sub presiune ! Dupa ce ai scos bujiile si vrei sa le montezi la loc le ungi viletele cu vaselina si se fileteaza cu mana si dupa aceea le strangi cu cheia.
senzorul de turatie e in zona bateriei montat pe motor si citeste volanta o vezi si tu daca te uiti in partea dreapta jos . Senzorul se desface cu o chie inelara de 10 sau 11... se da cu un spray 2+2 pe cap si se sterge cu o carpa se monteazala loc si gata. Oricum nu cred ca e de la senzorul de turatie !


--------------------
Dacia Super Nova Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm 1999 / 2003 / 2008 /2011 - nnn
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dragosvoda_is
post 28 Dec 2008, 22:29
Post #8


Membru incepator


Group: Members
Posts: 96
Joined: 16 December 08
From: IASI




am scos bujiile de curiozitate sa vad in ce stare sunt...leam ars la aragaz stiu ca nu are treba problema cu relantiul cu bujiile...
am curatat am suflat locasul...si tot a ramas mizerie e cam murdar motorul...
o sa continui cu senzorul de turatie si apoi o sa dau filtrul jos sa curat motorasul si corpul clapeta....
Va tin la curent....
Ms de sfaturi... blush.gif


--------------------
Dacia 1310 1999/L
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ramsen
post 28 Dec 2008, 22:33
Post #9


My Solenza


Group: Members
Posts: 3.368
Joined: 15 May 08
From: Pitesti - ARGES




alta prostie pe care ai facuto sa arzi bujiile la aragaz.mai colegule tu ai cumva berlina si nu mai tii minte.


--------------------
DACIA SOLENZA CLIMA 1.4 Mpi E2 / 2004 - Inca o mai DETIN
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
djasu82
post 28 Dec 2008, 22:34
Post #10


MEMBRU DACIA CLUB


Group: Members
Posts: 11.714
Joined: 26 December 06
From: Bucuresti ...




QUOTE(ramsen @ 28 Dec 2008, 19:00)
doh.gif  doh.gif  doh.gif ai facut cel mai rau,nu ai curatat inainte si a intrat mizerie in capul pistonului.eu stiu ce sa zic daca iti strica ceva pe acolo???solutia ar fi sa o turezi mai tare de vreo 5-6 ori sa iti arda acea mizerie
rateurile le da din cauza ca a prins acea mizerie la o supapa,dar totusi este bine ca iti mai merge motorul ca a am vazut motor de SLZ care nu a curatat acolo si cu greu a facut sa mearga rotund motorul.BAFTA

<span class='edit'>28 Dec 2008, 18:03:</span>
AAA...era sa uit dar NU TE SUPARA esti mare PROST ca nu stii sa respecti ce ti-a zis domnul cristio_79,trebuia sa cureti senzorul de turatie prima data,lucru pe care si eu ti l-am spus.Acum trage dupa prostia ta.BAFTA
*


Si uite cum domnul ramsen jigneste pe alti asa ca sa se simta bine fiindca pe parte mecanica e praf ! Daca asa iti faci intrarea pe forum esti tare bai ramsen!


--------------------
Dacia Super Nova Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm 1999 / 2003 / 2008 /2011 - nnn
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dragosvoda_is
post 28 Dec 2008, 22:41
Post #11


Membru incepator


Group: Members
Posts: 96
Joined: 16 December 08
From: IASI




Corect...am avut berlina inainte...super!trebuie sa iau si un set de bujii...o sa caut pe forum care sunt mai bune...apropo de mizeria din locasul bujii cred ca motorul mai merge pt ca doar la un piston a intrat mizerie....deci merge in 3 tongue.gif


--------------------
Dacia 1310 1999/L
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Shaul
post 29 Dec 2008, 20:18
Post #12


SMTSU la ADSA


Group: Members
Posts: 23
Joined: 25 January 04
From: Medgidia




Proasta miscarea cu incalzitul bujiilor... iti recomand sa le schimbi... nu sunt foarte scumpe; ar fi bine sa verifici sa nu ai ceva in carcasa la fitrul de aer, pe conducta de aer si starea filtrului de aer. Daca era sensorul de turatie, nu pornea nici batuta!

Bafta!


--------------------
Dacia Solenza 1.4 MPI SCALA din 2003 - CT XX ZAI
Cum se traduce "Ziua Pacii" in engleza fara sa sune vulgar in romaneste?
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ianacosti
post 29 Dec 2008, 20:38
Post #13


Membru autentic


Group: Members
Posts: 307
Joined: 6 August 07
From: Brasov-Campulung AG




Nu mai tin minte daca a zis cineva de motorasul pas cu pas.

Eu cu el as incepe. El regleaza relantiul.

Si cumpara un spray de contacte (contact 40) si da pa la toate mufele.

Sarbatori fericite!!!


--------------------
DACIA SOLENZA 2005 - BV 78 EDM
SEAT TOLEDO NH 1.2 TSI 105 CP 2014
EX. DACIA SOLENZA 2005
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dragosvoda_is
post 30 Dec 2008, 01:41
Post #14


Membru incepator


Group: Members
Posts: 96
Joined: 16 December 08
From: IASI




Am schimbat bujiile am scos filtrul am scos corpul clapeta...am curatat motorasul pas cu pas...mi se pare mai silentios motorul acum...nu a facut probleme...sa vedem maine cu motorul rece cum o sa fie relantiul....

La multi ani!


--------------------
Dacia 1310 1999/L
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dragosvoda_is
post 31 Dec 2008, 10:32
Post #15


Membru incepator


Group: Members
Posts: 96
Joined: 16 December 08
From: IASI




tot asa face....dar am vazut pe forum niste poze cu motorasul...
era scoasa tija care e mobila...
eu nu am scos acea tija am curatat varful...am invartit stanga dreapta dar su s-a intamplat nimic,trebuia sa scot acea tija?si sa o curat?
am vazut ca are un filet...cu se scoate?

This post has been edited by dragosvoda_is: 31 Dec 2008, 10:34


--------------------
Dacia 1310 1999/L
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
djasu82
post 31 Dec 2008, 14:21
Post #16


MEMBRU DACIA CLUB


Group: Members
Posts: 11.714
Joined: 26 December 06
From: Bucuresti ...




se desurueaza tongue.gif pozele sunt facute de fekete1974 .

Attached thumbnail(s)
DSC00745.JPG ( Size: 350.97k ) Number of downloads: 874
DSC00744.JPG ( Size: 276.79k ) Number of downloads: 942


--------------------
Dacia Super Nova Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm 1999 / 2003 / 2008 /2011 - nnn
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
franco_iasi
post 31 Dec 2008, 20:09
Post #17


Membru incepator


Group: Members
Posts: 9
Joined: 17 February 08
From: Iasi




Ce aveti ,mai, cu arsul bujiilor ? Ele sunt facute sa reziste la regimuri de presiune, temperatura, curenti, mari. Daca esti in cimp si ai luat benzina proasta, sau ai probleme si trebuie sa le arzi, le arzi, asta e. Cind ai bani de altele iti iei altele. Berlina sau Mertz tot una.
Daca cineva are argumente contra, fundamentate, sa iasa la raport, daca nu sa taca pe vecie, pina atunci eu ma duc sa mai ard una la aragaz. **cool.gif**

This post has been edited by franco_iasi: 31 Dec 2008, 20:10


--------------------
Dacia SupeR Nova 2003 - IS 41 LIE
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
razvan solenza
post 31 Dec 2008, 21:36
Post #18


Membru autentic


Group: Members
Posts: 288
Joined: 6 April 08




nu este cumva spart furtunul care merge la canistra de carbon am patit-o mi-a frecat fulia de la compresoru de ac pe furtunul care merge la canistra de carbon si motorul functiona intre turatia de 70si 1500 rpm uitate si la ala


--------------------
ARO dacia 10,4 solenza 1,4 mpi scala 2004 - bh o4 frb
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
franco_iasi
post 2 Jan 2009, 23:19
Post #19


Membru incepator


Group: Members
Posts: 9
Joined: 17 February 08
From: Iasi




Mentiune: la insurubat la loc tija motorasului, trebuie reglata pe pozitia originala. excl.gif


--------------------
Dacia SupeR Nova 2003 - IS 41 LIE
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
djasu82
post 3 Jan 2009, 14:10
Post #20


MEMBRU DACIA CLUB


Group: Members
Posts: 11.714
Joined: 26 December 06
From: Bucuresti ...




QUOTE(franco_iasi @ 31 Dec 2008, 21:09)
Ce aveti ,mai, cu arsul bujiilor ? Ele sunt facute sa reziste la regimuri de presiune, temperatura, curenti, mari. Daca esti in cimp si ai luat benzina proasta, sau ai probleme si trebuie sa le arzi, le arzi, asta e. Cind ai bani de altele iti iei altele. Berlina sau Mertz tot una.
Daca cineva are argumente contra, fundamentate, sa iasa la raport, daca nu sa taca pe vecie, pina atunci eu ma duc sa mai ard una la aragaz.  **cool.gif**
*


le arzi si le dai cu peria de sarma biggrin.gif ... si auite asa se depune calmina pebujii ,cred ca ai probleme cu sonda lambda cum au multi darnu isi dau seama sau fisele cu rezistenta mai mare ... sa nu excludem nici bobina de inductie care e cam slaba.
Pentru caratare se ruleaza in treapta 3-4 la 3500 de ture ... Daca nu se autocurata bujiile sunt alte probleme legate de ce am mentionat eu mai sus sau bujiile nu sunt recomandate pentru acel motor difera temperatura de autocuratare.


--------------------
Dacia Super Nova Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm 1999 / 2003 / 2008 /2011 - nnn
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dragosvoda_is
post 4 Jan 2009, 11:08
Post #21


Membru incepator


Group: Members
Posts: 96
Joined: 16 December 08
From: IASI




Am schimbat bujii,curata fise,curatat motor pas cu pas(i-am desfacut axul...sa nu faceti asta ca are un reglaj din fabrica,l-am reglat manual dupa alt motoras,aveam relanti sport de 4000 RPM),am curatat senzorul de turatie care avea pilitura,problema s-a mai ameliorat,dar are momente cand relantiul o ia pe camp,chiar cand motorul e cald...
Sonda lambda...unde este si ce face?
trebuie curatata?
cred ca ar trebui schimbat motorasul pas cu pas...el pare VINOVATUL ph34r.gif


--------------------
Dacia 1310 1999/L
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
curentat
post 4 Jan 2009, 11:34
Post #22


Membru autentic


Group: Members
Posts: 269
Joined: 10 December 08




problema asta am avuto si eu cu relantiul osciland de la 750-1200 ...am dat jos motoras pas cu pas si lam desfacut inclusiv axul acela cu tot cu arc ...am luat un spray de frana discuri lam curatat bine inclusiv corp clapeta am insurubat la loc totul lam pus pe corp clapeta si am reglat axul motorasului pas cu pas (asta dupa ce il pui pe corp) cu un varf de surubelnita impingand capul axului in pozitia inchis ....am dat o cheie si merge brici si pana in ziua de azi ...mentionez ca mi sa intamplat in septembrie de vreo cateva ori ....bafta


--------------------
dacia solenza 2003 clima
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
fekete1974
post 5 Jan 2009, 23:50
Post #23


Membru incepator


Group: Members
Posts: 65
Joined: 1 March 08
From: Timisoara




Eu am schimbat motorasul pas cu pas curatat senzorul de turatie clapeta si de cand a venit frigul si mai aiurea merge motorul.......mai ales cand mai bag si cativa consumatori in plus faruri, ventilator merge numai in valuri......
Am citit in manual ca la testul CLIP iti face si o corectie de relantiu dar asta doar cu Laptop ca altfel nu merge rotund daca ai mai multi consumatori..........
Are cineva in TM de facut test CLIP in afara de service ca poate facem o intalnire.........?
An nou 2009 plin de impliniri si de bani!!!


--------------------
Dacia Solenza 2004 - TM-14-HZC
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
andri1940
post 6 Jan 2009, 18:34
Post #24


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.741
Joined: 23 March 08
From: Pitesti




Mare lucru ai spus fekete!
Si eu am schimbat motorasul pas cu pas, dar in service. Acolo nici nu au pornit motorul pana nu au conectat laptopul si au reglat ceva pe tester. Cand a pornit apoi relantiul era bun din prima.

PS: Apropo de relantiul instabil de care se mai plang unii.
E normal ca atunci cand motorul e rece sa porneasca turat, chiar si peste 2000 ture, si apoi sa scada usor catre normal.

Motorasul e de vina doar daca si dupa ce s-a incalzit incepe sa varieze aiurea relantiul, cand sus, cand jos. Daca mai si da sa se opreasca, acolo e clar de inlocuit MPP.



This post has been edited by andri1940: 6 Jan 2009, 18:40


--------------------
Renault Laguna 2 1.8 16v Dynamique 2002
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
klaus
post 6 Jan 2009, 20:27
Post #25


步步


Group: Moderatori
Posts: 19.062
Joined: 4 August 02
From: Bucuresti




Axul motorasului pas cu pas are o vaselina pe el, care cu trecerea vremii se mai intareste, in special la rece.


--------------------
Scenic III 1.9 dCi - - - -
E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
CIPTUNING
post 4 Jul 2009, 09:34
Post #26


Membru autentic


Group: Members
Posts: 891
Joined: 22 November 05




Am si eu o problema(stiu, toti avem!): la intervale de cateva secunde, aleatoriu, nu intodeauna in acelasi punct, are o intrerupere scurta si se zguduie putin motorul, IAR IN TOBA REZONEAZA UN RATEU DE INTENSITATE MICA.
- turatia sta in rest cum trebuie,
- pornirea este ok,
- bujiile schimbate cu unele tot de origine,
- senzorul de turatie curatat, mpp-ul curatat, filtrul de aer schimbat, toate cu max 5000 de km in urma,
- mufa bobinei este curatata, toate bujiile primesc curent iar la drum intins merge bine, urca in ture normal,
- bobina si fisele inlocuite cu unele ale altei solenze; face la fel,
- benzina schimbata
Am mai observat ceva si e posibil sa aiba aceeasi cauza: cand sunt in urcare intr-o treapta de viteza superioara, mersul este foarte usor subturat si accelerez in loc sa retrogradez, imi da in nas o singura data, se zguduie din cauza intreruperii si apoi intra in sarcina, mergand normal.
Mai ziceti si voi ce credeti ca ar putea fi, un injector nitel infundat sau culbutorii dereglati?. Am 65.000km si nu au fost reglati niciodata nefiind foarte zgomotosi.

This post has been edited by CIPTUNING: 4 Jul 2009, 09:35


--------------------
SLZ SCALA - BZ 04 XLZ
"Religia-o frază de dânșii inventată
Ca cu a ei putere să vă aplece-n jug"
Eminescu- Imparat si proletar ;)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
gabyu
post 5 Jul 2009, 00:08
Post #27


Membru autentic


Group: Members
Posts: 697
Joined: 14 March 09
From: Iasi




cip si mie imi facea asa...am curatat senzoru de turatii si acu vad ca e ok adik apropae nici nu se mai simte acea "saritura" smile.giftongue.gif....faza e ca la mine simt in mers cand accelerez parca merge foarte da foarte putin inecata...nu stiu cum sa va explic ...cum ar fi sa plecati cu a 1-a si sa o zguduiti fata spate ...ceva in gen doar ca abia se simte...de la ce e oare de la injectoare?:-? alea nu leam verificat nici nu situ cum se verefica si nici macar nu situ undes:))...in rest bujii schimbate de origine acum 1000 de km ,filru aer ,particule schimbat, mpp curatat,mufele is curate...fisele verificate....dela ce ar fi oare?:-?


--------------------
Dacia Solenza 2004 Scala
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
freelancevoyager
post 18 Nov 2009, 23:45
Post #28


Diesel specialist


Group: Members
Posts: 46
Joined: 13 November 09
From: Ploiesti




Incercait sa va ganditi ca si injectoarele pe benzina se infunda si turate nu prea le cureti. Omori motorul cat a imerge mii de km.
Exista posibilitatea de curatare cu ultrasunete a injecotarelor pe benzina, inlocuirea micro-filtrelor din ele.Nu doar aprinderea si motorasul steppereul) de idle speed e vinovat de mers neregulat.


--------------------
Opel Astra H 2005
0745.767.363
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 17th July 2025 - 22:41
Forum Renault