Probleme cu frana! Ajutor va rog!, ramas fara solutii...
![]() ![]() ![]() |
Probleme cu frana! Ajutor va rog!, ramas fara solutii...
flash3x45 |
![]()
Post
#1
|
||
Membru incepator Group: Members Posts: 13 Joined: 19 October 08 ![]() |
|
||
--------------------
dacia
1310cl
1998
- gl83vim Azi repar ceva, maine se strica altceva...Daca am vrut dacie!!!!
|
|||
deceneu32 |
![]()
Post
#2
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 2.371 Joined: 7 February 08 ![]() |
In primul rand, nu te duci cu Dacia in service.Service-ul e pentru cei cu fizze,rate,leasinguri,nu pentru noi.De ce?Ca nu ti-o repara aia de acolo care se conduc dupa ideea ca ''e Dacie da-o in ...''.Nu te supara,dar asta e cruda si crunta realitate!De fapt esti patit cu kktii din service,de ce stau eu acum sa-ti explic?
This post has been edited by deceneu32: 5 Jan 2009, 00:17 |
--------------------
Dacia
1300
1970
- DJ 70 ABC
|
|
br17rfg |
![]()
Post
#3
|
![]() be right back Group: Members Posts: 808 Joined: 11 November 07 ![]() |
iar in al2lea roata iti scartie ca sar putea sa iti ramana un pci sau mai mult blocat pistonasul de frana....si tot din cauza aia nu prea iti franeaza chiar asa bine.....
|
--------------------
DACIA
................
..................... to be or not to be...this is the question....
|
|
Mr_Devil83 |
![]()
Post
#4
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.254 Joined: 14 June 08 ![]() |
Iar in al 3-lea rand schimbi tulumba servo. De la aia auzi tu fasait. Tot de la aia ai probleme la relanti si tot de la aia ai pedala tare cand franezi.
Fa testul asta: pe un drum cat de cat drept pornesti motorul, bagi in viteza 1 si lasi de ambreaj in timp ce accelerezi sa pui masina in miscare, masian trage putin de tot in stanga sau pleaca drept? Mai scartaie ceva la roata sau pleaca drept in fata fara probleme? scartait constant poate fi din cauza ca cilindrul ramane blocat dar nu cred ca e vreun mecanic atat de inconstient incat sa te lase sa circuli cu el asa, cu o tenta de blocare. Ce pompa ai? dublucircuit in 3 conducte sau aia in 4 cu circuit de bypass? |
--------------------
Dacia
1300 / SUPERNOVA EUROPA
1984 / 2002
|
|
tzepesch |
![]()
Post
#5
|
![]() Japan Jupan Group: Members Posts: 2.403 Joined: 22 June 05 From: Bucuresti ![]() |
dublu circuit e cu 2 pistonase? simplu cu 1 pistonas in pompa?
|
--------------------
Dacia
DELTA GALIDI Station Wagon
1982 - 1310 - 4VIT.
- B-xx-xxx De ce caraie cioara in zbor? ... Schimba vitezele
Toyota Auris 2L D-4D Luna Plus + |
|
Mr_Devil83 |
![]()
Post
#6
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.254 Joined: 14 June 08 ![]() |
tzepesh, pompele dublu circuit toate au 2 pistonase. Exista versiunea in 3 conducte care e simplu de montat in locul sistemului simplu circuit si cea in 4 cu circuit de bypass care e o adevarata provocare.
IAr cea simplu circuit are 1 pistonas si e aia mica de tot cu paharul rotund. |
--------------------
Dacia
1300 / SUPERNOVA EUROPA
1984 / 2002
|
|
flash3x45 |
![]()
Post
#7
|
Membru incepator Group: Members Posts: 13 Joined: 19 October 08 ![]() |
Scuze daca am uitat sa precizez, pistonasul nu ramane blocat,este pompa dublu circuit cu 4 conducte si circuit de bypass, si la plecare de pe loc pe un drum drept nu trage stanga sau dreapta,in schimb la o franare mai violenta trage un pic dreapta semn ca stanga nu prea franeaza. Inca o intrebare: cam cat ar costa acea tulumba servo, daca sunt mai multe firme care o fabrica, de la care firma producatoare trebuie sa o achizitionez, si daca exista riscul sa o iau defecta din start. Deceneu 32, sa nu crezi ca m-am dus la service-ul skoda sau vw. Era un service, care stii cum e, auzi de la unu' de la altu' ca ar fi bun. Personal m-am lecuit si de ei si de cunostintele lor in domeniu. Am trecut la diy (do it yourself)...Mai bine sa fac eu o treaba ca lumea decat sa-si bata altii joc de masina si implicit de mine.
|
--------------------
dacia
1310cl
1998
- gl83vim Azi repar ceva, maine se strica altceva...Daca am vrut dacie!!!!
|
|
tzepesch |
![]()
Post
#8
|
![]() Japan Jupan Group: Members Posts: 2.403 Joined: 22 June 05 From: Bucuresti ![]() |
aha...
ok, bafta mea ca n-am avut niciodata probleme cu pompa. ca am d-aia cu 4 si icp. cred ca e shou daca voi trebui sa schimb ceva garnituri la ea... in caz de alta dacie, consideri ca e mai ok sa pun duba cu 3 conducte decat cu 4? |
--------------------
Dacia
DELTA GALIDI Station Wagon
1982 - 1310 - 4VIT.
- B-xx-xxx De ce caraie cioara in zbor? ... Schimba vitezele
Toyota Auris 2L D-4D Luna Plus + |
|
Mr_Devil83 |
![]()
Post
#9
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.254 Joined: 14 June 08 ![]() |
eu cred ca aia cu 4 conducte e ok, daca pompa este buna si sistemul este aerisit corect. Cea in 3 conducte este foarte usor de aerisit, numai ca nimeni de aici nu citeste metoda descrisa de cei care o aerisesc bine si vin cu sfaturi si motive de cearta. Si de aici apar belelele.
cat despre tulumba aia servo este in jur de 1 milion de lei una decenta. Acuma vad ca zici ca in clipa in care apesi frana auzi acel fasait, dar daca motorul nu iti moare e ok, nu trage extraordinar de mult aer fals pe acolo si probabil se incadreaza in niste limite acceptabile. Si la mine fasaie cateodata, discret. Scartaitul ala ma duce cu gandul la cilindru de frana blocat. Fa o chestie desteapta inainte sa dai banii pe pompe, etriere si de astea. Ridica partea din fata a masinii pe caramizi si scoasa din viteza, vezi daca simti vreo roata infranata. Ca trage intr-o parte putin se poate sa fie si din cauza ca un cauciuc nu este identic cu celelalte, sau o janta e stramba, o conducta de frana are diametrul mai mic decat celelalte, cam astea imi vin in minte. Limitatorul ala de pe spate e de fapt un nenorocit de cilindru cu un piston care culiseaza in el, permitand unei cantitati mai mari sau mai mici de lichid sa ramana in interiorul sau, in functie de cat de apasat e cilindrul. Nu stiu cum ar putea sa "Nu tina presiunea" daca zici ca nu ai pierderi de lichid de frana, mai degraba as zice ca a ramas blocat si nu mai culiseaza in sus si in jos. Verifica si discurile de frana, sa nu fie ovalizate. Si dupa ce termini de umblat la frane, sterge calumea discurile alea cu ceva decapant sa nu te trezesti ca iti aluneca placutele de frana pe disc. Baga un set nou de placute fermit, is cam 12 lei setul, un set nou de garnituri la fiecare etrier, is cam 1,5 - 2 lei setul pt un etrier, 1 litru de lichid de frana lifrom si vezi daca se amelioreaza problema. |
--------------------
Dacia
1300 / SUPERNOVA EUROPA
1984 / 2002
|
|
ATM |
![]()
Post
#10
|
![]() 1948 Tucker Torpedo Group: Members Posts: 596 Joined: 28 December 05 From: Bucuresti ![]() |
Tulumba aia de servofrana fasaie si la mine, cand opresc motorul sau schimb viteza cu motorul turat (se aude ca si cum ai ambreiaj pneumatic, descarca repede). Insa cat timp nu suiera ca trenul si nu modifica rau relantiul (nu il creste), inca mai merge. Cand crapa de tot, relantiul creste pe la 1400 rpm la apasarea franei.
|
--------------------
MITSUBISHI
COLT
Z30-2005 Inchiriez fiare de calcat, geamuri termopan, betisoare de urechi, aparate de ras. Rog seriozitate.
|
|
flash3x45 |
![]()
Post
#11
|
Membru incepator Group: Members Posts: 13 Joined: 19 October 08 ![]() |
Scuze daca nu m-am facut inteles sau nu m-am exprimat bine. Fasaitul la tulumba servo se aude dupa ce opresc motorul nu in timpul mersului. Ce e mai ciudat e ca nu se mai aude fasaitul!!! Ma depaseste putin situatia asta... Am mai sapat pe forum si am mai gasit o posibila cauza la aparitia aerului in instalatie, si de ce ar tine pedala atat de jos: garnitura de la pistonasul etrierului (de la roata care scartaie). Sper ca maine sa ma apuc de mesterit! De verificat garnitura aia, schimbat placutele de frana,verificarea discurilor,lamela aia care am mentionat-o intr-un post precedent, si de facut o aerisire care din cate am citit pe forum la tipul meu de pompa (dublu circuit cu 4 conducte si circuit de bypass) se face prin "cadere libera". Daca ma insel va rog sa ma corectati!
|
--------------------
dacia
1310cl
1998
- gl83vim Azi repar ceva, maine se strica altceva...Daca am vrut dacie!!!!
|
|
Minel |
![]()
Post
#12
|
![]() Pauard bai Remat Nord Group: Members Posts: 4.043 Joined: 4 April 07 From: Cluj .......Resita ,C-S ![]() |
QUOTE(flash3x45 @ 8 Jan 2009, 22:21) si de facut o aerisire care din cate am citit pe forum la tipul meu de pompa (dublu circuit cu 4 conducte si circuit de bypass) se face prin "cadere libera". Daca ma insel va rog sa ma corectati! Spor la citit !!! ![]() http://www.daciaclub.ro/pompa-frana-dublu-...ml#entry1644059 |
--------------------
Dacia
1310-L /VW Passat
1995/1397cmc
- CS-01-TMS Mandru posesor de Dacia
|
|
driverx |
![]()
Post
#13
|
![]() --- Membru cu ralanti --- Group: Members Posts: 7.656 Joined: 21 November 03 ![]() |
QUOTE(deceneu32 @ 5 Jan 2009, 00:17) In primul rand, nu te duci cu Dacia in service.Service-ul e pentru cei cu fizze,rate,leasinguri,nu pentru noi.... Probleme gogule? Frustrari? De unde si pana unde cineva e cu fizze daca nu are masina de 20 ani care o poate repara orice om cu unghii negre si care declara ca stie repara masini? Nu ma simt jignit personal, dar sfat colegial...vezi ca face rau de tot (pe termen lung) asemenea gandire. Tot tu o sa ai de pierdut, nu ala cu fizze cu rate si leasing. Bine, totodata prin ce am zis in propozitia anterioara nu inseamna ca e bine sa faci rate/leasing, dar gandirea asta aproape dispretuitoare tot tie o sa iti creeze "ziduri" in fata. |
--------------------
Mitsubishi
Lancer
2008 Univega Alpina HT-LTD Disc Deore 2011
|
|
variable_dynamics |
![]()
Post
#14
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 976 Joined: 24 May 07 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE Scuze daca nu m-am facut inteles sau nu m-am exprimat bine. Fasaitul la tulumba servo se aude dupa ce opresc motorul nu in timpul mersului. Ce e mai ciudat e ca nu se mai aude fasaitul!!! @flash3x45: ai verificat cumva si supapa de retinere a amplificatorului de franare?(vezi poza) Imag006.jpg ( Size: 181.9k ) Number of downloads: 325 Eventual, schimb-o(pretul ei e derizoriu) si te sfatuiesc sa schimbi si garnitura care etanseaza stutul acestei supape de retinere(cea de pe corpul amplificatorului de franare), toate astea inainte de a inlocui amplificatorul de franare. Spor la treaba! Numai bine |
--------------------
EX Dacia
Nova GTi
2000 A little less conversation, a little more action.
|
|
jondafy |
![]()
Post
#15
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 46 Joined: 11 June 08 From: Brasov ![]() |
legat de aceeasi problema...cumnatul meu are o dacie 1310 tlx '87, iar frana lui tinea foarte jos (atunci cand atingea pedala- podeaua, atunci incepea sa tina), cand apasa pedala de frana turatia motorului scade, la relantiu mai ca da sa moara. dupa o saptamana in care nu a mers deloc cu ea, nu a mai tinut frana deloc (noroc cu frana de mana), prima data am aerisit circuitul, am zis ca am rezolvat..pedala de frana era destul de tare si frana tinea bine...da de unde, ca dupa vreo 15 min de mers pedala a revenit la cum tinea inainte, iar a doua zi nu mai era frana deloc.....lichid de frana nu se pierde. am vazut ca furtunul ce face legatura dintre galerie si amplificatorul de frana prezinta crapaturi (ca de cauciuc vechi), iar supapa din poza de mai sus, mai ca da sa iasa din amp de fr (se misca tare). sa fie asta problema? se poate renunta la la amp de fr?
This post has been edited by jondafy: 9 Jan 2009, 22:23 |
--------------------
Dacia
1300 (R12)
1986
- BV 01 PTD
|
|
Mr_Devil83 |
![]()
Post
#16
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.254 Joined: 14 June 08 ![]() |
jondafy, servofrana(amplificatorul de franare) cum il numiti voi, e responsabil de instabilitatea relantiului, sau supapa aia alba, ma rog, de fapt garnitura de cauciuc de langa ea.
Pentru faptul ca pedala tine jos de tot este responsabila pompa de frana sau o aerisire defectuasa. Eu zic ca pompa pierde lichid in capatul care este impins de servofrana si din cauza aia, garnitura de cauciuc care etansaeaza tija servofranei s-a uzat si cand apesi frana trage aer fals motorul pe acolo. Verificati chestiile astea. |
--------------------
Dacia
1300 / SUPERNOVA EUROPA
1984 / 2002
|
|
jondafy |
![]()
Post
#17
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 46 Joined: 11 June 08 From: Brasov ![]() |
unde este tija servofranei sau e supapa aia alba?
|
--------------------
Dacia
1300 (R12)
1986
- BV 01 PTD
|
|
Mr_Devil83 |
![]()
Post
#18
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.254 Joined: 14 June 08 ![]() |
daca dai jos pompa de frana ai sa o vezi, ea apasa pistonul pompei de frana si este acoperita de corpul pompei.
|
--------------------
Dacia
1300 / SUPERNOVA EUROPA
1984 / 2002
|
|
baranga |
![]()
Post
#19
|
![]() ...eu merg cu DACIA iar tu pe jos.... Group: Members Posts: 888 Joined: 8 February 08 From: Slobozia- IALOMITA ![]() |
din ce am citit aici trag si eu urmatoarele concluzii: partea cu scrtaitul am patit-o si eu si era din cauza placutelor care erau mai mari cu cateva zecimi si intrau prea fix in lagarul lor;pana nu le-am pilit putin nu am scapat de scartait;tot la fel cand viram stanga scartaiau
![]() la cum zici ca se manifesta pozitia pedalei cand tine frana eu te sfatuiesc sa schimbi pompa cu una de la dezmembrari si ii faci proba acolo pe loc;sa fie montata pe masina si apesi frana; ar mai fi o chestie:iti franeaza si spatele tie??? s-ar putea ca autoreglajul sabotilor sa scape si sa se mareasca cursa pistonaselor pe spate si de aici pedaua se duce la fund... cand aerisesti autoreglabilul se intinde si tot asa...NEAPARAT sa verifici asta la faza cu fasaitul exact ce tia recomandat colegul@variable-dinamics:schimba garnitura aceea de cauciuc si supapa ![]() in mod normal in mers la oprirea motorului daca servofrana e perfecta ar trebiu sa mai ai frane inca vreo 8 secunde ca si cum ai avea motorul pornit ![]() |
--------------------
Dacia
Break
1999 - 1310CL
- IL 03 HLE mi-au sters reputatia;eu o aveam cea mai mare
|
|
flash3x45 |
![]()
Post
#20
|
Membru incepator Group: Members Posts: 13 Joined: 19 October 08 ![]() |
[quote=variable_dynamics,9 Jan 2009, 10:35]
@flash3x45: ai verificat cumva si supapa de retinere a amplificatorului de franare? Eventual, schimb-o(pretul ei e derizoriu) si te sfatuiesc sa schimbi si garnitura care etanseaza stutul acestei supape de retinere(cea de pe corpul amplificatorului de franare), toate astea inainte de a inlocui amplificatorul de franare. Uite asta nu am incercat! Oricum am schimbat placutele de frana garnituri etriere facut aerisire, pedala beton, frana impecabila dar asta vreo 200 de km cat am facut un drum pana la munte, la intoarcere a trebuit sa abordez varianta " la a doua pedala tine frana". Am sa schimb supapa aia + garnitura, cine stie, poate asta o fi problema. Stiu ca la tulumba servo au fost schimbate garniturile, poate cine le-a schimbat o fi uitat-o pe aia de la supapa. Ce stiu e ca supapa in sine nu a fost schimbata. Revin cu vesti!!! |
--------------------
dacia
1310cl
1998
- gl83vim Azi repar ceva, maine se strica altceva...Daca am vrut dacie!!!!
|
|
motanpaul |
![]()
Post
#21
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 601 Joined: 8 July 08 From: Timisoara ![]() |
Salutare.Cine poate sa explice pe acest thead cum se regleaza cel mai bine tija de la servofrana pentru a avea o frana buna.
Oricum as reglao nu imi iasa bine.Poate exista niste repere, masuratori, cate filete trebuie desfacute. Mai bine intreb decat sa ma chinui pe frigu asta. ![]() Multumesc anticipat |
--------------------
Dacia
1310 tx
1986
- tm-06-zsv
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 7th June 2025 - 23:46 |