DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Electic, aproape sa ia foc

jondafy
post 17 Jan 2009, 12:08
Post #1


Membru incepator


Group: Members
Posts: 46
Joined: 11 June 08
From: Brasov




Salut!
Aseara cand ma intorceam acasa, mi s-a oprit tot curentul masinii, bineinteles si motorul, apoi a inceput sa iasa un fum dincarcasa de sub volan, am scos repede borna de la + si dupa cateva minute s-a oprit fumul, am stat cu extinctorul langa ea in caz ca aparea ceva foc. de vazut nu puteam sa vad daca e foc, pentru ca fumul venea din carcasa. Azi m-am uitat sa vad ce are, am desfacut carcasa si acolo am vazut ca firul rosu principal (cel mai gros) avea papucul rupt si era lipit de un fir verde, precum si o chestie topita (scz, dar nu stiu cum se numeste).
Poate sa se fi ars si altceva, sigurante sau mai stiu eu ce alte contacte din cauza asta?
Ce rol are chestia aia (poza pb4)?
am sa pun cateva poze ca sa vedeti despre ce e vorba:


--------------------
Dacia 1300 (R12) 1986 - BV 01 PTD
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tzepesch
post 17 Jan 2009, 13:31
Post #2


Japan Jupan


Group: Members
Posts: 2.403
Joined: 22 June 05
From: Bucuresti




dupa cum se prinde piesa aia e legarea la masa. nu stiu exact a nu am vazut-o la mine. probabil este la modelele mai noi.

ceva n-am functionat bine de s-au incins si s-au lipit intre ele...


--------------------
Dacia DELTA GALIDI Station Wagon 1982 - 1310 - 4VIT. - B-xx-xxx
De ce caraie cioara in zbor? ... Schimba vitezele

Toyota Auris 2L D-4D Luna Plus +
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bygy007
post 17 Jan 2009, 13:51
Post #3


Membru autentic


Group: Members
Posts: 8.182
Joined: 12 May 06
From: BUCURESTI




daca nu ma insel ar putea sa fie contactul electric , are cumva un fir rosu care se duce la blocul de lumini la surub iar acesta se duce intr-o mufa , in mufa intra alta mufa care se duce la chestia aia arsa?


--------------------
RENAULT CAPTUR E-Tech full hybrid 145 2024 - B 07 BGY
din subteranele Bucurestiului
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
jondafy
post 17 Jan 2009, 19:16
Post #4


Membru incepator


Group: Members
Posts: 46
Joined: 11 June 08
From: Brasov




am fost azi si am cautat in tot brasovul si nu am gasit asa ceva, am fost si la magazine de electrice.
firele vin in felul urmator: intr-una vine firul principal rosu cel care vine din compartimentul motorului si este cel mai gros fir din bord (este cel care vine de la borna cred), unul vine de la contact, unul de la panoul de lumini, si un fir verde care vine din bord (nu stiu unde se leaga).
uitandu-ma mai atent la piesa am vazut ca este o simpla tabla cu patru picioruse ce era izolata cu plastic pentru a nu se atinge tabla cu surubul si cu masa.nu o sa mai pierd timp cautand, o sa fac eu o piesa la fel, dar nu voi lucra cu plastic pentru a nu se topi iar, voi lucra cu textolid( sau cum s-o numi).


--------------------
Dacia 1300 (R12) 1986 - BV 01 PTD
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 17 Jan 2009, 19:28
Post #5


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




in decursul timpului cineva a facut improvizatii pe acolo, si uite rezultatul..


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
adrianne
post 17 Jan 2009, 20:13
Post #6


Membru autentic


Group: Members
Posts: 518
Joined: 9 September 05
From: Bucuresti




Eu unul m-as duce la un electrician si as incerca sa verific/refac instalatia astfel incat sa pot sta linistit. Ceea ce vad in poza este atipic, o improvizatie, iar riscurile sunt pe masura.


--------------------
Dacia 1310 L 1996 - B44UCJ
parerea unui amator...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
jondafy
post 17 Jan 2009, 21:09
Post #7


Membru incepator


Group: Members
Posts: 46
Joined: 11 June 08
From: Brasov




nu cred ca e improvizatie...spune tu ce improvizatie tine 14 ani? masina e renault 12 ts si tatal meu imi tot spunea ca sunt multe piese de dacie care nu se potrivesc.... ea e din 86 si de cand e in posesia tatalui , din 94, nu a fost umblat si nici schimbata instalatia electrica. poate a suparat vreun german si s-a decis sa faca ceva modificari, dar nu pot sa stiu cu siguranta.

This post has been edited by jondafy: 17 Jan 2009, 21:11


--------------------
Dacia 1300 (R12) 1986 - BV 01 PTD
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
BZN
post 17 Jan 2009, 21:29
Post #8


Itan convins


Group: Members
Posts: 3.590
Joined: 29 January 08
From: Rucar / Bucuresti




Nu e o improvizatie, este o mufa "colectoare" de +, si a ajuns asa din cauza unui contact imperfect intre papuc si conectorul ei...


--------------------
Tico 0,796 6v, 1998 /Logan 1,598 16v, 2009 . - AGXXMAV / AGXXVAB
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
jondafy
post 17 Jan 2009, 21:38
Post #9


Membru incepator


Group: Members
Posts: 46
Joined: 11 June 08
From: Brasov




QUOTE(BZN @ 17 Jan 2009, 21:29)
Nu e o improvizatie, este o mufa "colectoare" de +, si a ajuns asa din cauza unui contact imperfect intre papuc si conectorul ei...
*


si eu cred la fel, pentru ca papucul firului principal era rupt ex:poza 2


--------------------
Dacia 1300 (R12) 1986 - BV 01 PTD
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bygy007
post 17 Jan 2009, 23:45
Post #10


Membru autentic


Group: Members
Posts: 8.182
Joined: 12 May 06
From: BUCURESTI




aia s-a topit pentru ca a fost un contact slab (papuc care juca) , daca cele 4 borne ar fi comune atunci as pune asa ceva papuci_PTR.jpg ( Size: 3.13k ) Number of downloads: 205
pe fiecare fir , le-as cositori si le-as stringe intr-un surub apoi varnis si izolatie , sau pur si simplu legate si cositorite apoi izolate bine cu banda , cu papucii aia auto din ziua de azi nu poti sti , la cit sint de prosti ....... , iar prin firul rosu cel putin iti trece toti consumatorii masinii mai putin patrea de faruri si pozitii

This post has been edited by bygy007: 17 Jan 2009, 23:48


--------------------
RENAULT CAPTUR E-Tech full hybrid 145 2024 - B 07 BGY
din subteranele Bucurestiului
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
jondafy
post 17 Jan 2009, 23:53
Post #11


Membru incepator


Group: Members
Posts: 46
Joined: 11 June 08
From: Brasov




vreau sa pastrez originalitatea masinii, asa ca voi incerca sa fac piesa, ca noua....daca nu imi iese voi decurge la ideea ta.


--------------------
Dacia 1300 (R12) 1986 - BV 01 PTD
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
jondafy
post 20 Jan 2009, 20:25
Post #12


Membru incepator


Group: Members
Posts: 46
Joined: 11 June 08
From: Brasov




am montat papucii azi si surpriza... nu imi mai merge faza lunga, o sa ma uit la sigurante maine ca azi nu am mai avut timp.....sper sa fie siguranta si nu altceva.


--------------------
Dacia 1300 (R12) 1986 - BV 01 PTD
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
gti98
post 21 Jan 2009, 15:11
Post #13


Membru autentic


Group: Members
Posts: 700
Joined: 12 November 05




BZN a spus corect: piesa (prezenta si la Dacie, nu e specifica R12) e una de "contact-distributie" Pe rosu vine curentul (celalalt capat e pe alternator, de unde pleaca un alt fir, albastru, la fel de gros, la baterie); celelalte 3 sunt plecari: spre contactul cu cheie, spre blocul de lumini (si apropo, atat pozitiile, lumina pe bord, clacsonul si farurile - la R12 nu s-au instalat NICIODATA farurile duble ca pe Dacia din anii '80, care aveau releu intermediar, dar numai pe perechea a 2-a de faruri), deci toate se alimenteaza pe acolo.
Firul verde pleaca la cutia de sigurante, pentru consumatorii alimentati permanent protejati de siguranta (e) fuzibila (e) (la modelele mai vechi de Dacia, erau 2 (doua), apoi 6 (sase) sigurante; modelul de 6, avea in plus, in afara de 1 pt consumatorii permanenti (stergatoare, bricheta, plafoniera, eventual radio) si 1 pentru consumatori prin cheie (asa numitul circuit "auxiliare": semnalizarea de directie, semnalizarea franarii, aparatele si semnalizarile bordului) si 4 pentru faruri, 2 faza lunga, 2 faza scurta.
Renault a incetat productia lui R12 in 1979 (asa ca nu prea pricep cum poate fi r12 din 1986?)
Cutia de 10 sigurante e "modernizare" de Romanica (in anii '80 se mai fabrica licenta de R12 in Turcia )
Totusi eu cred ca poti sa urmezi sfatul lui Bygy; cositorirea e sfanta (desigur, bine facuta!!) Chiar zilele astea am constatat ca am dat niste banuti aiurea pe niste "imagini de papuci', executati di tabla de 0,1mm. Ma voi chinui sa recuperez cativa papuci vechi pentru echipat cele cateva fire necesare instalarii unui releu intermediar.
Chiar daca imbinarea devine mai dificil demontabila prin cositorire, solutia constructorului are in vedere usurinta si rapiditatea asamblarii - in fabrica - si nu durabilitatea imbinarii.

Succes!


--------------------
Dacia Nova GTI GTI 98 - IS 57 ENB
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
jondafy
post 21 Jan 2009, 20:27
Post #14


Membru incepator


Group: Members
Posts: 46
Joined: 11 June 08
From: Brasov




Renault 12 production and sales ended in western Europe in 1980, but the model continued to be produced and sold by Renault affiliates elsewhere. The last R12 was produced in 1999 in Turkey, whilst Romanian automaker Dacia continued producing the R12-based 1300 sedan and estate until 2004 and the R12-based Gamma pick-up until July 2005......deci poate fi r12 din '86!

eu nu inteleg de ce a trebuit sa fie inscrisa ca dacia 1300, cand a fost adusa in tara, daca ea e r12....de ce nu a putut fi inscrisa ca r12, ci nu sub numele de dacia?

as fi facut ceea ce a zis bygy007 daca nu as mai fi avut piesa aia, de distributie curent, deci deocamdata cred ca am rezolvat partea cu piesa aia si cu legaturile....mai ramane sa verific sigurantele pentru faza lunga si e ca inainte (poate chiar mai sigur)

numai bine!



--------------------
Dacia 1300 (R12) 1986 - BV 01 PTD
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 24th July 2025 - 01:22
Forum Renault