DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> NOVA CU INJECTIE, motorul se tureaza aiurea

Stavreschi
post 14 Feb 2005, 16:12
Post #1


Membru


Group: Members
Posts: 109
Joined: 13 February 05
From: GALATI




Am o Nova cu injecție din 1999. De la început am remarcat că atunci când apăs ambreiajul ca să schimb viteza motorul se turază întâi după care își revine... adică scade spre 900..
NU îmi spune-ți că stau cu piciorul și pe accelerație că nu stau, m-am învățat cu problema de a devenit aproape insezizabilă, mașina o conduce accidentral altcineva și am observat că și la alți șoferi apare problema asta mult mai evident ca la mine care i-am învățat hachițele...

This post has been edited by Ov: 23 Jun 2008, 14:41


--------------------
dacia Logan 1,6 l GTI - Gl xx xxx
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tunderbird
post 14 Feb 2005, 16:19
Post #2


tunzator de iarba & atacator de integritatzuri


Group: Members
Posts: 3.193
Joined: 26 October 04
From: Bucuresti




Care-i problema?
Incearca sa ridici piciorul de pe acceleratie mai intai si apoi apasa ambreiajul.... ce se intampla?

Toata povestea asta este data de gestionarea electronica a injectiei.
Calculatorul este setat sa accelereze/deccelereze motorul dupa o anumita panta din diverse considerente (poluare, existenta distributiei cu curele dintate etc).

Daca vei incerca sa ii dai spritz-uri o sa vezi ca nu se accelereaza atat de rapid ca la carburator.

Si Oltcit-ul avea niste amortizoare pe parghia de acceleratie a carburatorului care proteja motorul de socurile spritz-urilor.

This post has been edited by tunderbird: 14 Feb 2005, 16:27


--------------------
Dacia Dacia 1100 - '69, '70 ; 1300 - '70,'81 ; 1310cli - 2000 - B 13 ABC
Renault Twingo 1,2 16V - 2001
Renault Laguna Concorde 1,6 16V - 1999

Cocoșul e mai frumos ca vulturul, numai că nu poate zbura!
(N. Iorga)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Stavreschi
post 14 Feb 2005, 23:05
Post #3


Membru


Group: Members
Posts: 109
Joined: 13 February 05
From: GALATI




smile.gif offf dragă Tunetpăsăresc, hai să intru mai în amănunt... problema o am de când am mașina, adică din '99 știu despre ce îmi spui la Oltcit, l-am vândut pe al meu după ce mi-am luat Dacia asta. La mine mai întâi se turează motorul bine, apoi începe să îi scadă accelerația. La Oltcit decelerația pe motiv de antipoluare, se face mai lent (cu frânare pneumatică !) decât ar fi făcut-o arcul pur și simplu, dar motorul nu se tura niciodată.
Repet, am destulă experiență la condus, ca să îmi dau seama când nu iau piciorul de pe accelerație și apuc să calc deja ambreiajul.
În plus, la motorul de Novă cu injecție (nu știu dacă și la cel cu carburator) există un cititor magnetic al turației, montat pe motor undeva unde este și evacuarea gazelor arse (așa am impresia, cel puțin !!) și care când problema devine extrem de supărătoare îl deșurubez si îl cenzuratătz de funingine bine. Problema nu mai este atât de evidentă, dar persistă și se accentuează, de fac operația la 2-3 săptămâni.
Am verificat injecția pe calculatoarele serviceurilor de 3-4 ori (pe la unități diferite) și m-am plictisit ca să mi se spună întotdeauna că nu are nimic !!!!


--------------------
dacia Logan 1,6 l GTI - Gl xx xxx
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cristimm
post 15 Feb 2005, 08:37
Post #4


Membru vechi


Group: Members
Posts: 664
Joined: 30 September 02
From: Bucuresti




Senzorul de turatie este amplasat intre motor si cutie in dreptul coroanei, inspre radiator. Se desface cu o cheie de 10 in 30 secunde si se sterge cu o carpa.

Sonda Lambda e amplasata pe galeria de evacuare, se desface mai greu dar e bine sa o cureti si pe aia din cand in cand (la 30k km cred ca e suficient).


--------------------
ex Dacia Nova GTi
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
anndi
post 15 Feb 2005, 15:36
Post #5


Membru autentic


Group: Members
Posts: 932
Joined: 13 December 04
From: Timisoara




ba si ai mei au nova GTi din 99 si exact aceeasi problema. la relanti cand ii dadeam sprituri nu se tura motoru aproape deloc. o fost dusa la service si baetii aia de acolo a zis ca era calculatoru plin de apa(dar ca au fost baeti de treaba au curatat sonda lambda). nu stiu ce i-au facut dar problema nu a pre fost rezolvata. si amu daca ii dau sprituri tot nu creste turatia la relenti(numai o tenta si la kick downuri reactioneaza tarziu), iar la deceleratie cand calc ambreiaju tot se mai tureaza un pic motoru da nu exagerat. de aceeasi problema s-a plans si un prieten care are berlina pe injectie. asta e injectie monopunct bosch+dacia laugh.gif


--------------------
Renault Megane GT220 GrandTour 2014
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
uau
post 16 Feb 2005, 16:29
Post #6


Membru incepator


Group: Members
Posts: 39
Joined: 16 March 04
From: Bucuresti




Problema cu turatul se rezolva din motorasul de relanti. Daca va duceti la service o sa va spuna ca trebuie schimbat corpul clapeta. In nici un caz!!! Se schimba doar motorasul de relanti dupa care se regleaza la un test de calculator. Eu am avut aceeasi problema si sunt la al 3-lea motoras. Am o nova Gti din 2000. Vi s-a intamplat sa se tureze masina singura? Adica sa osileze intre 900 si 1500 in continuu? Aceeasi problema.


--------------------
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Ov
post 16 Feb 2005, 22:09
Post #7


Academician doctor inginer, savant de renume mondial


Group: Moderatori
Posts: 7.511
Joined: 11 November 03
From: Bucuresti




la mine oscilatul aiurea era de la lipsa dopului minunat din corpul injectorului (acolo unde trebuia sa vina furtunul de la "instalatia" de recirculat vapori care nu prea e pe dacii)


--------------------
Dacia 1300 1972
when life gives you lemon, make lemonade
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dralex
post 1 Mar 2005, 23:11
Post #8


Membru incepator


Group: Members
Posts: 5
Joined: 1 March 05




Am si eu o Dacie pe injectie si pe langa probl cu motorasul de relanti am una si mai nasoala.

Zilele trecute am facut plinul la OMV si dupa ce am mers nitel cu masina am observat ca la mai mult de 2000 rot/min se intrerupe pt o fractiune de sec motorul si se aprinde becul de la injectie, ca atunci cand pornesti motorul. A doua zi a facut la fel si i-am pus in benzina o solutie de curatat injectoare si parca isi mai revenise. Am mai mers cu ea si urmatoarea zi si tot a mai facut faza de vreo 2 ori.

Probl grava a aparut dupa inca o zi, cand dupa ce am mers cateva sute de metri a inceput sa faca urat, adica incepea sa se tureze motorul singur la relanti si cand pana la urm se stabiliza si vroiam sa plec de pe loc se oprea. Am incercat sa ma intorc cu ea in parcare dar nu am reusit pt ca a murit de tot. Cand incerc sa o pornesc nici nu se mai aprinde becul de la injectie.

Are idee cineva dc se mai poate face ceva? sau s-a dus computerul?
Si dc ar fi asa, are cineva idee cat ar costa unul (dc motorasul de relanti e 4 mil, mi se face groaza cand ma gandesc).


--------------------
Dacia Nova GTi - B 00 XXX
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
plush
post 19 Jun 2008, 21:12
Post #9


Membru incepator


Group: Members
Posts: 41
Joined: 24 April 08




salut !
am si eu o problema . in timpul mersului se tureaza aiurea din 3 in 3 secunde . rareori insa se intampla . se tureaza pana la 3000 si ceva scade si tot asa chiar dc e in viteza , chiar daca e scoasa . opresc motorul , o pornesc din nou si nu mai face . excl.gif imi puteti da un sfat ? multumesc !


--------------------
Renault Fluence 2012 Ambiance
FORD FIESTA 1.4 TDCI

EX: NOVA GTI
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Ov
post 20 Jun 2008, 14:29
Post #10


Academician doctor inginer, savant de renume mondial


Group: Moderatori
Posts: 7.511
Joined: 11 November 03
From: Bucuresti




cand aveti probleme d'astea, curatati si verificati cele 2 relee si 2 sigurante din compartimentul motor responsabile de injectie. 90% din probleme de acolo vin


--------------------
Dacia 1300 1972
when life gives you lemon, make lemonade
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
plush
post 20 Jun 2008, 16:53
Post #11


Membru incepator


Group: Members
Posts: 41
Joined: 24 April 08




CARE SUNT ACELEA ? UNDE SUNT ?

21 Jun 2008, 12:11:
am fost la niste baietii care monteaza muzica, alarme , xenon etc pe masini si mi-au zis ca e de la motorasul care regleaza relantiul , care cica e sensibil . acelasi lucru mi-a zis si fostul proprietar al masinii . acum nu mai face . mi-au umblat baietii aia la firele de intra in el si la pozitia lui . daca e sa mai imi faca probleme il voi schimba . mersi de sfaturi .

This post has been edited by plush: 21 Jun 2008, 12:11


--------------------
Renault Fluence 2012 Ambiance
FORD FIESTA 1.4 TDCI

EX: NOVA GTI
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Executron
post 21 Jun 2008, 17:50
Post #12


Membru fan UAP


Group: Members
Posts: 2.061
Joined: 27 June 07
From: Bucuresti




Eu de cand tin minte face asa chiar credeam ca e un feature. La mine se manifesta la apasarea ambreiajul cand mergi cu oarecare viteza se tureaza 100-200 rpm pooate mai mult nu am stat sa analizez. Ma gandeam ca e special facut ca sa fie mai lina schimbarea de viteza biggrin.gif (gen cutie automata)

Ov cred ca se refera la releele din partea dreapta cum te uiti din fata nu?

This post has been edited by Executron: 21 Jun 2008, 17:51


--------------------
VW Passat 1,9TDI/131HP/2002/Highline/Tiptronic /// Dacia 1300 1974 Lux :)

"The law, in its majestic equality, forbids the rich as well as the poor to sleep under bridges, to beg in the streets, and to steal bread."
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
plush
post 22 Jun 2008, 11:49
Post #13


Membru incepator


Group: Members
Posts: 41
Joined: 24 April 08




QUOTE(Executron @ 21 Jun 2008, 17:50)
Eu de cand tin minte face asa chiar credeam ca e un feature. La mine se manifesta la apasarea ambreiajul cand mergi cu oarecare viteza se tureaza 100-200 rpm pooate mai mult nu am stat sa analizez. Ma gandeam ca e special facut ca sa fie mai lina schimbarea de viteza biggrin.gif (gen cutie automata)

Ov cred ca se refera la releele din partea dreapta cum te uiti din fata nu?
*




Triptronic cool.gif
da la releele din fatza

This post has been edited by plush: 22 Jun 2008, 11:49


--------------------
Renault Fluence 2012 Ambiance
FORD FIESTA 1.4 TDCI

EX: NOVA GTI
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Ov
post 23 Jun 2008, 10:37
Post #14


Academician doctor inginer, savant de renume mondial


Group: Moderatori
Posts: 7.511
Joined: 11 November 03
From: Bucuresti




la nova nu stiu unde sunt releele. La berlina erau pe contra-aripa stanga (aia de langa axul drumului)


--------------------
Dacia 1300 1972
when life gives you lemon, make lemonade
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
variable_dynamics
post 23 Jun 2008, 14:08
Post #15


Membru autentic


Group: Members
Posts: 976
Joined: 24 May 07
From: Bucuresti




La fel sunt si la Nova. Pe contra-aripa din stanga(partea soferului adica, deci dreapta cum priviti motorul)

Numai bine.


--------------------
EX Dacia Nova GTi 2000
A little less conversation, a little more action.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
plush
post 25 Jun 2008, 09:44
Post #16


Membru incepator


Group: Members
Posts: 41
Joined: 24 April 08




QUOTE(uau @ 16 Feb 2005, 16:29)
Problema cu turatul se rezolva din motorasul de relanti. Daca va duceti la service o sa va spuna ca trebuie schimbat corpul clapeta. In nici un caz!!! Se schimba doar motorasul de relanti dupa care se regleaza la un test de calculator. Eu am avut aceeasi problema si sunt la al 3-lea motoras. Am o nova Gti din 2000. Vi s-a intamplat sa se tureze masina singura? Adica sa osileze intre 900 si 1500 in continuu? Aceeasi problema.
*




eu am exact aceeasi problema , am descris-o mai sus in acest topic. tu cum ai rezolvat-o ? mie mi s-a zis sa schimb motorasul , am mai citit pe forum si lumea lai vb de senzorul de turatie . cineva mi-a zis cica sa ii scot o borna de la baterie , s-o las asa fara curent un timp , apoi sa o las doar cu contactul pus vre-o 10 min si apoi alte 10 min cu motrorul pornit si sa vad dc mai face dupa .... unsure.gif excl.gif


--------------------
Renault Fluence 2012 Ambiance
FORD FIESTA 1.4 TDCI

EX: NOVA GTI
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Hacker
post 25 Jun 2008, 12:52
Post #17


Membru autentic


Group: Members
Posts: 880
Joined: 12 October 06




Toate Motoarele de Renault fac asa, inclusiv Toyota Corrola. Si la SN e aceeasi problema si la Logan, la toate face asa. Nu e nici o problema daca masina se tureaza cu 200rpm dupa ce accelerezi in treapta apoi schimbi viteza.

Succes..


--------------------
Dacia 1310 / Super Nova 1985 / 2001 - B-21-VZK / B-85-LTJ
Dacia 1310 85'
Dacia SN 01
Peugeot 206 HDI
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 9th May 2025 - 20:51
Forum Renault