Putere
![]() ![]() ![]() |
Putere
Marty |
![]()
Post
#1
|
||
![]() Membru cu privire de ansamblu Group: Members Posts: 5.840 Joined: 14 April 03 From: Corbu ![]() |
|
||
--------------------
Gillette
De unica folosinta
2011
- B 999 NAM Mindru absolvent de grup scolar.
|
|||
Bogdan |
![]()
Post
#2
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 214 Joined: 21 November 02 From: Timisoara ![]() |
Da, daca dealu' ii mai lung, in a 5-a nu mai accelereaza, nici macar nu o poti tine la aceeiasi viteza.
|
--------------------
Renault
Megane II.2 Sedan
2006, 1.6 16v
|
|
MoneyTalks |
![]()
Post
#3
|
![]() - Group: Members Posts: 2.712 Joined: 18 April 03 From: Ireland ![]() |
Daca vrei sa mai cistigi din putere, trebuie sa opresti AC. Oricum viteza ti-ar fi scazut pina in virful dealului. Pune-i un TDI de 130CP sau o benzina de vreo 150CP si atunci mai poti accelera
![]() |
--------------------
Lexus
ES300H
2020
|
|
Marty |
![]()
Post
#4
|
![]() Membru cu privire de ansamblu Group: Members Posts: 5.840 Joined: 14 April 03 From: Corbu ![]() |
La benzina, 136 cp, nici nu s-a miscat acul de pe 200 km/h. Problema este alta, nu cred ca este normal sa iti scada viteza cu cca. 50 km/h urcind o rampa de 20 grade. Intelegeam sa imi scada la 140 unde sa ramina constant. Cert e ca a scazut in mod constant, nu cu hopuri!
|
--------------------
Gillette
De unica folosinta
2011
- B 999 NAM Mindru absolvent de grup scolar.
|
|
MoneyTalks |
![]()
Post
#5
|
![]() - Group: Members Posts: 2.712 Joined: 18 April 03 From: Ireland ![]() |
Nu iti fa probleme e un comportament NORMAL al motorului de pe solenza.
Iar daca panta ar fi fost de 20%, ti s-ar fi oprit motorul in loc intr-a 5-a... ![]() |
--------------------
Lexus
ES300H
2020
|
|
BBC |
![]()
Post
#6
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 384 Joined: 24 May 02 From: Brasov ![]() |
Ti-a scazut turatia pana aproape de turatia cuplului maxim. Rezistenta la inaintare a crescut, momentul motor fiind insuficient turatia a inceput sa scada, momentul motor a inceput sa creasca.
Probabil daca momentul motor maxim se atingea la o turatia mai mare ( 4000 rpm) e posibil sa fi urcat toata rampa cu 140 km/h. Pentru invingerea rezistentelor la inaintare este important cuplul motor, nu puterea. |
--------------------
VW
4 roti / 5 usi
-
|
|
DSops |
![]()
Post
#7
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 663 Joined: 20 November 02 From: Timisoara ![]() |
Rampa de 20% este foarte mare. Ea se urca in viteza a patra si daca veteza scade sub 80, se trece intr-a treia. Nu te astepta de la o masina normala la prestatii de BMW, gandeste-te ca pe langa rezistanta la inaintare, motorul trebuie sa urce o tona si ceva cu vreo 10 m/ sec la viteza ta !
|
-------------------- Melg cu tutu la plimbale
Pe unde-i gloapa mai male. |
|
Wolfmark |
![]()
Post
#8
|
Membru autentic Group: Members Posts: 642 Joined: 24 March 03 ![]() |
QUOTE .. rezistanta la inaintare, motorul trebuie sa urce o tona si ceva cu vreo 10 m/ sec la viteza ta ! Compliment la adresa lui Marty? :shock: :shock: :shock: |
--------------------
DACIA
Solenza Scala
2003
|
|
![]()
Post
#9
|
|
Group: Posts: 0 Joined: -- Warn: (0%) ![]() ![]() |
Este curios numai ca ai vrut sa ceri asa ceva unei masini de tipul si talia DSN. Ai obtinut insa cred cel mai mare consum de benzina care se poate obtine pe DSN.
|
-------------------- |
|
Marty |
![]()
Post
#10
|
![]() Membru cu privire de ansamblu Group: Members Posts: 5.840 Joined: 14 April 03 From: Corbu ![]() |
7.7 % e mult ?
|
--------------------
Gillette
De unica folosinta
2011
- B 999 NAM Mindru absolvent de grup scolar.
|
|
![]()
Post
#11
|
|
Group: Posts: 0 Joined: -- Warn: (0%) ![]() ![]() |
DSN-ul este o "masinuta", care daca o pastoresti cum trebuie scoti 5 % in afara fara probleme. Daca nu te doare buzunarul apesi pe pedala la maxim tot timpul. In functie de treapta de viteza in care te aflii, poate obtii si demaraj ori doar pompezi benzina in cilindrii.
|
-------------------- |
|
MoneyTalks |
![]()
Post
#12
|
![]() - Group: Members Posts: 2.712 Joined: 18 April 03 From: Ireland ![]() |
Sint tare curios DACA exista pante mai mari de 15% undeva prin tara. Deja o panta de 10% este foarte mult, iar numarul pantelor de minim 10% le poti numara pe degetele de la o mina...
|
--------------------
Lexus
ES300H
2020
|
|
i96nds |
![]()
Post
#13
|
![]() Stefan Group: Moderatori Posts: 2.708 Joined: 16 May 03 From: Bucuresti ![]() |
Desi cred ca a reiesit raspunsul din ceea ce au zis ceilalti, pot sa accentuez si eu:
Viteza a scazut spre 115 Km/h pentru ca exact pe la aceasta viteza cand te afli in treapta a V-a turatia este cam 2800 rpm, adica turatia de cuplu maxim. Cu viteza mai mare de atat nu aveai cum sa mergi, decat datorita inertiei. La fel, nu poti sa cresti peste aceasta viteza cand urci o panta. Eu zic ca totul e OK. SLZ nu e BMW ca sa aiba cuplul maxim la 4500.... |
--------------------
Dacia
SLZ Scala 1.4/2003
- B-77-XXX
|
|
Bogdan |
![]()
Post
#14
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 214 Joined: 21 November 02 From: Timisoara ![]() |
Nu tine nici la cuplu maxim...mie mi-a scazut de la 120 pana pe la 90Km/h cand a trebuit sa schimb in a 4-a;
|
--------------------
Renault
Megane II.2 Sedan
2006, 1.6 16v
|
|
i96nds |
![]()
Post
#15
|
![]() Stefan Group: Moderatori Posts: 2.708 Joined: 16 May 03 From: Bucuresti ![]() |
Pante mai mari de 15 % sigur exista, insa pe drumurile forestiere, nu pe cele nationale si europene. Cred ca cei care stiu mai bine domeniul constructiilor de drumuri au mai multe informatii - exista niste normative ce trebuie respectate, in fct de tipul de sosea. Oricum, pe drumurile europene o panta nu poate depasi nu stiu cat.... (cred ca 10%).
Oricum, eu stiu cateva pante de 12% - Dealul Marului, intre Roman si Vaslui, Bucium - Iasi, pe care nu le urci decat cu a II-a daca e masina incarcata. Uneori bagi si treapta I !!! Cat despre ceea ce zice Bogdan, asa e. Daca e panta mare atunci si componenta "utila" a fortei se diminueaza. Deci schimb viteza si dau bice ! E normal ca motorul sa fie mai turat in panta, adica sa urce turatia. Daca turatia scade sub cea de cuplu maxim (2800) atunci se schimba in treapta inferioara. In acest mod turatia va creste catre cea de putere maxima (5400 rpm) si motorul te va ajuta sa urci panta. |
--------------------
Dacia
SLZ Scala 1.4/2003
- B-77-XXX
|
|
MoneyTalks |
![]()
Post
#16
|
![]() - Group: Members Posts: 2.712 Joined: 18 April 03 From: Ireland ![]() |
QUOTE Pante mai mari de 15 % sigur exista, insa pe drumurile forestiere, nu pe cele nationale si europene. Pai si drumul ala spre Constanta e drum forestier? :roll: |
--------------------
Lexus
ES300H
2020
|
|
i96nds |
![]()
Post
#17
|
![]() Stefan Group: Moderatori Posts: 2.708 Joined: 16 May 03 From: Bucuresti ![]() |
Tocmai asta am vrut sa zic, sunt de acord cu tine ca drumul acela de la Constanta nu are panta mai mare de 10%. E drum european prin campie... Oricum, daca rampa are mai mult de 8% deja e semnalizata cu indicatoare.
|
--------------------
Dacia
SLZ Scala 1.4/2003
- B-77-XXX
|
|
Marty |
![]()
Post
#18
|
![]() Membru cu privire de ansamblu Group: Members Posts: 5.840 Joined: 14 April 03 From: Corbu ![]() |
Forestier sunt eu la cap fiindca nu stiu sa apreciez gradul de inclinare ! Sa-l ia dracu' de drum cu inclinarea lui cu tot! Ceea ce vreau eu sa va spun, este faptul ca NU E NORMAL ca motorul sa fie subturat la 170 km/h intr-a 5-a si mult peste dunga rosie pentru a 4-a! Mi se pare abominabil sa-i dai a 4-a la 160, in momentul in care o simti ca-i scade turatia(merge bine pina pe la 140 intr-a 4-a)!
|
--------------------
Gillette
De unica folosinta
2011
- B 999 NAM Mindru absolvent de grup scolar.
|
|
![]()
Post
#19
|
|
Group: Posts: 0 Joined: -- Warn: (0%) ![]() ![]() |
Vino-ti in fire, Marty!!! 75 CP nu sunt chiar asa de multi!! si nici 114 Nm... Asa ca doar faptul ca POTI urca o panta de 8-9% in treapta a 5-a e f. onorabil la masina asta. Tu probabil ca nu ai condus vreodata alte masini cu motoare sub 2L , daca te astepti la performate de astea (dupa cum spuneai si tu : 136CP - pai aia's alta macare de peste!! Diferenta de 81% !! Si vezi ce cuplu avea motorul ala, apoi fa raportul de cuplu/greutate si o sa vezi diferenta.)
Ca observatie: cu o berlina din '8x urcai in a 3-a panta, cu 60 km/h |
-------------------- |
|
ve |
![]()
Post
#20
|
Membru incepator Group: Members Posts: 60 Joined: 29 May 03 ![]() |
Eu zic ca ai urcat intr-a cincea tocmai pentru ca aveai 170 la baza...mai mult din inertie...Daca plecai de pe loc nu ajungeai la 170 niciodata pe o panta de genul ala.
Din cate shtiu eu drumurile normale trebuie sa aiba max 8% panta iar cele forestiere max 10%... |
-------------------- |
|
Raven |
![]()
Post
#21
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 13 Joined: 17 June 03 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE Ceea ce vreau eu sa va spun, este faptul ca NU E NORMAL ca motorul sa fie subturat la 170 km/h intr-a 5-a si mult peste dunga rosie pentru a 4-a! Mi se pare abominabil sa-i dai a 4-a la 160, in momentul in care o simti ca-i scade turatia(merge bine pina pe la 140 intr-a 4-a)! Ba este foarte normal pentru ca motorul nu face fata. La descompunerea fortelor pe planul inclinat foarta de greutate care te trage inapoi trebuie sa fie egalata de cuplul motor. Cu cat inclinatia este mai mare cu ata turatia motorului trebuie sa fie mai apropiata de cea de cuplu maxim, la SLZ aproximativ 2800rot/min. Practic in momentul abordarii pantei motorul a inceput sa fie franat de forta de greutatea masinii pana momentul fortei in cutia de viteze este egalat cu aceasta. In cazul pantelor cu inclinatie foarte mare (>12%) trebuie sa creasca si raportul de transmisie in cutia de viteze, ori in trepta a v-a acesta este subunitar si in nici un caz nu face fata... |
--------------------
Renault
Symbol
Fidji 1,5 DCI 2007
|
|
Mihaitzu |
![]()
Post
#22
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 293 Joined: 11 November 07 ![]() |
Cred ca si vantul influenteaza viteza nu?
|
--------------------
Dacia
Solenza confort
2005
- AG-18-CLA
|
|
sefu_alx |
![]()
Post
#23
|
Membru autentic Group: Members Posts: 878 Joined: 2 February 06 ![]() |
cred ca si anul in care a fost facut topicul influenteaza putin
|
--------------------
x
y
2009
|
|
Mihaitzu |
![]()
Post
#24
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 293 Joined: 11 November 07 ![]() |
Nu am fost atent la detalii
![]() |
--------------------
Dacia
Solenza confort
2005
- AG-18-CLA
|
|
chriss80 |
![]()
Post
#25
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 82 Joined: 25 March 07 ![]() |
sa-mi fie cu iertat dl marty...dar e o solenza,dacie...echipata cu un motor vechi de renault clio...cred ca prima generatie de la renault clio dci inainte de 2000...
![]() |
--------------------
Dacia
Solenza
2003 / Rapsodie
- GL
|
|
Oskar |
![]()
Post
#26
|
![]() Membru stang Group: Members Posts: 120 Joined: 18 October 06 From: Bucuresti ![]() |
topic vechi... alte vremuri alte posibilitati... acum s-au mai inmultit caii
|
--------------------
Every kind action
has a not
so kind reaction Dacia Logan Ambition 1.6
|
|
nh1980ro |
![]()
Post
#27
|
Membru Group: Members Posts: 3.612 Joined: 7 February 07 From: Togo-Togo. ![]() |
Pe Solenza au ramas aceiasi sau au mai murit dintre ei intre timp.
![]() |
--------------------
Kona/Renault
Lana'i/Clio 3
2007/2009
|
|
mark`` |
![]()
Post
#28
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.826 Joined: 12 February 06 From: Tg.Mures ![]() |
BINGO!
|
--------------------
Dacia
Spring
2023
|
|
Oskar |
![]()
Post
#29
|
![]() Membru stang Group: Members Posts: 120 Joined: 18 October 06 From: Bucuresti ![]() |
altii si-au pus filtre sport si astfel au atins 100+ CP
![]() |
--------------------
Every kind action
has a not
so kind reaction Dacia Logan Ambition 1.6
|
|
nh1980ro |
![]()
Post
#30
|
Membru Group: Members Posts: 3.612 Joined: 7 February 07 From: Togo-Togo. ![]() |
...tractati de un BMW cu 200+ CP..
![]() |
--------------------
Kona/Renault
Lana'i/Clio 3
2007/2009
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 14th May 2025 - 06:28 |