Cum sa fac sa nu mai fluiere in viteza V?
![]() ![]() ![]() |
Cum sa fac sa nu mai fluiere in viteza V?
ahyle_blue_eyes |
![]()
Post
#1
|
||
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 672 Joined: 25 November 06 From: IASI ![]() |
|
||
--------------------
Dacia
Nova Gti
1999
|
|||
Cosmin.nova |
![]() ![]()
Post
#2
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 688 Joined: 20 April 09 From: Bucuresti ![]() |
In ce sens "fluiera"? Adica face zgomot in a 5-a sau ce? Nu o sa va vina sa credeti dar eu cand am avut probleme cu scartaieli sau probleme in bagarea vitezelor am bagat ulei cu pompita direct din masina pe schimbator jos acolo la caucuiuc, sa se scurga direct la zona cu probleme...si mergea
![]() |
--------------------
Logan 1.6MPi 05'
/
Papuc 1.9D dropside 05'
|
|
burtik4u |
![]()
Post
#3
|
![]() membru cu valoare Group: Members Posts: 542 Joined: 3 July 08 From: Piatra Neamt ![]() |
si mie imi "fluiera" daca e prea putin turat... daca tu la 60km/h bagi av-a e normal sa faca asa.. parerea mea
![]() |
--------------------
OPEL
Opel VECTRA B
1996
- NT 90 BRT
|
|
stef88 |
![]()
Post
#4
|
Membru incepator Group: Members Posts: 62 Joined: 15 July 08 ![]() |
Ca tot veni vorba de schimbat viteze...din curiozitate voi la ce intervale schimbati vitezele?(sunt interesat mai ales de cei cu GTI)...de curand am facut un drum mai lung si cum a 5-a nu-mi intra
![]() ![]() |
--------------------
Dacia
Nova
GTI 2000
|
|
accxdru |
![]()
Post
#5
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 78 Joined: 26 November 08 From: Bucuresti ![]() |
Pentru un consum cat mai bun eu recomand:
Viteza 1 = plecarea dupa loc Viteza 2 = e inevitabila dupa ce pleci dupa loc Viteza 3 = pe la 40-50kmh Viteza 4 = pe la 65-75kmh Viteza 5 = Va urma. |
--------------------
Dacia-a fost o data
Nova GTi-a fost o data
1999
- B 02 REJ E un bat numit "frana de mana".Trebuie sa-l culcati inainte de plecare.
|
|
Cosmin.nova |
![]()
Post
#6
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 688 Joined: 20 April 09 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(accxdru @ 30 Apr 2009, 16:12) Pentru un consum cat mai bun eu recomand: Viteza 1 = plecarea dupa loc Viteza 2 = e inevitabila dupa ce pleci dupa loc Viteza 3 = pe la 40-50kmh Viteza 4 = pe la 65-75kmh Viteza 5 = Va urma. Adica tu bagi in a 4-tra cand ai 50/h cu a treia? din curiozitate, la treaba care o zici nu ar trebuie sa ai 2800-3000 rotatii, motorul urland? tu prinzi 75-80 cu a 4'tra fara sa ai 2300-2500 de turatii? De obicei e bine sa schimbi la 2000 de turatii orice viteza, ca sa mearga uniform motorul. La mine merge cu a 5-a si cu 50 fara sa am sprint, dar merge uniform. a si asta e cel mai bun mod de a consuma mai putin, skimba la 2000 ! This post has been edited by Cosmin.nova: 30 Apr 2009, 19:35 |
--------------------
Logan 1.6MPi 05'
/
Papuc 1.9D dropside 05'
|
|
C a t a l i n |
![]()
Post
#7
|
![]() ______________________ Group: Members Posts: 12.175 Joined: 21 August 06 ![]() |
Să pui deoparte bani de catalizator, dacă schimbi la 2000 rpm.
Țineți motorul în plaja 2000 -> 3000 rpm, pentru un consum bun. În depășiri merge ok până în 4000 rpm. |
--------------------
-
-
- Când vrei și, și, iese nici, nici!
|
|
Cosmin.nova |
![]()
Post
#8
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 688 Joined: 20 April 09 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(MAERSK @ 30 Apr 2009, 19:38) Să pui deoparte bani de catalizator, dacă schimbi la 2000 rpm. Țineți motorul în plaja 2000 -> 3000 rpm, pentru un consum bun. În depășiri merge ok până în 4000 rpm. hellooo vb de nova da? daca il tii in plaja pana in 3000 urla, nu-i asa? si daia trebuie o viteza superioara.. |
--------------------
Logan 1.6MPi 05'
/
Papuc 1.9D dropside 05'
|
|
C a t a l i n |
![]()
Post
#9
|
![]() ______________________ Group: Members Posts: 12.175 Joined: 21 August 06 ![]() |
Eh, din greșeli o să înveți... sau nu...
|
--------------------
-
-
- Când vrei și, și, iese nici, nici!
|
|
ahyle_blue_eyes |
![]()
Post
#10
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 672 Joined: 25 November 06 From: IASI ![]() |
NU schimb a 5 a la 60 km/h.....ci la 60 schimb din viteza 3 in a 4 a apoi merg pana la 80 dupa care schimb a -5-a.Dar fluiera indiferent de viteza.....pe la 80 km/h fluiera mai tare......pe la 100-110 ceva mai usor.Se accentueaza sunetul la decelerare....daca iau un pic piciorul de pe pedala se aude mai tare.....daca iau picioru' de tot nu se aude......la accelerare brusca se reduce agomotul.Totul se reduce la viteza V.....in celelalte trepte nu se aude nimic.
PS: in ceea ce priveste schimbatul vitezelor...aveam prostul obicei de a schimba in treapta superioara la 2000 Rpm(motorul are cuplu si tragea oricum) DECI mergeam subturat.Ma gandeam ca de asta imi consuma putin(maxim 9,5-10 in oras si vreo 6,5-7 in afara).....pana cand la un drum mai lung mi s-a blocat pompa de benzina(care am rezolvat-o pe loc inversand pentru cateva secunde firele la pompa).De atunci am renuntat la mers subturat....si la consum nu am observat nici o schimbare.....consum este la fel dar masina trage mult mai bine.Pe drum drept schimb pe la 2500 rpm(in afara de viteza 1) ....pe drum mai inclinat o duc pana la 3000 Rpm iar in depasiri ceva mai "riscante" ma duc pe la 4500 Rpm(astea-s mia rare) |
--------------------
Dacia
Nova Gti
1999
|
|
accxdru |
![]()
Post
#11
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 78 Joined: 26 November 08 From: Bucuresti ![]() |
Pentru Cosmin.nova:m-am exprimat putin pe neintelesul unora.Acolo ziceam ca schimb a 3-a pe la 40-50kmh adica pana la 50kmh ,cel mult,merg cu a 2-a,dau a 4-a de pe la 70 pana la pe la 80-85 cand schimb intra 5-a.
This post has been edited by accxdru: 1 May 2009, 20:44 |
--------------------
Dacia-a fost o data
Nova GTi-a fost o data
1999
- B 02 REJ E un bat numit "frana de mana".Trebuie sa-l culcati inainte de plecare.
|
|
Cosmin.nova |
![]()
Post
#12
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 688 Joined: 20 April 09 From: Bucuresti ![]() |
Poate e asa cum spuneti voi.. Deci nu e ideal la 2000 de turatii. Dar daca schimbi vitezele la turatii mai mari, voua nu va face zgomotul ala cu "urlatul"? pe mn ma enerveaza si tind sa cred ca, consuma mai mult. in fine
![]() |
--------------------
Logan 1.6MPi 05'
/
Papuc 1.9D dropside 05'
|
|
stef88 |
![]()
Post
#13
|
Membru incepator Group: Members Posts: 62 Joined: 15 July 08 ![]() |
Da asa e cum spune Cosmin.nova...mai bine schimb la 2000 de turatii...motoru aproape ca nu se mai aude(daca stai cu geamurile inchise)...ca ala de Renault...doar cauciucurile pe asfalt se aud...insa nu e chiar asa de bine pt motor sa mergi subturat...dar da bine la ureche,decat sa "urle"...
|
--------------------
Dacia
Nova
GTI 2000
|
|
C a t a l i n |
![]()
Post
#14
|
![]() ______________________ Group: Members Posts: 12.175 Joined: 21 August 06 ![]() |
Să ne zici cum o să dea la buzunar...
|
--------------------
-
-
- Când vrei și, și, iese nici, nici!
|
|
ahyle_blue_eyes |
![]()
Post
#15
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 672 Joined: 25 November 06 From: IASI ![]() |
NU recomand mersul subturat ......la un diesel merge ,da la benzina trebuie turat motorul.O sa traga ca o caruta la 60km/h in vit 5(ai vreo 1500 turatii) o sa vibreze masina daca accelerezi mai tare.......cu timpul o sa intrebi pe forum de ce nu mai "trage" masina ca inainte.....catalizatorul,pompa de benzina si injectoarele.....nu o sa fie fericite la mers subturat!
OnTopic:aveti o idee ceva....ca la mine pe la 100 km/h inainte cand nu-mi fluiera vit V nu se auzea in masina decat zgomotul pneurilor....doar de pe la 120 km/h in sus iti dadeai seama ca e motor de dacie. This post has been edited by ahyle_blue_eyes: 2 May 2009, 13:54 |
--------------------
Dacia
Nova Gti
1999
|
|
C a t a l i n |
![]()
Post
#16
|
![]() ______________________ Group: Members Posts: 12.175 Joined: 21 August 06 ![]() |
Verifică încă odată uleiul. Grupul de pinioane pentru treapta a V-a e mai sus, rămâne primul fără ulei.
Nici la diesel nu se recomandă subturarea, dar acolo pică întâi EGR și turbina. |
--------------------
-
-
- Când vrei și, și, iese nici, nici!
|
|
gti98 |
![]()
Post
#17
|
Membru autentic Group: Members Posts: 700 Joined: 12 November 05 ![]() |
In primul rand nu inteleg ce treaba are pompa de benzina cu turatia (la injectia Motronic, ca asta-i pe Nova cu catalizatoru' ala mofturos)
Ar fi cam 2 stiluri de mers: "economic" (silentios, batranesc, etc), ala cu schimbatul la 2000, si "sportiv" (ala cu schimbatul la 3500-4000, ca in treapta superioara sa cazi cat mai aproape de turatia de cuplu maxim, 2500-3000 - 1,6, respectiv 1,4. Primul e mai confortabil la urechi si mai economic la benzina; insa ungerea e cam la limita de jos si se colmateaza catalizatorul... (asta incerca sa va explice Maersk, dar nu-l prea intelege o anumita parte a forumistilor). Sigur ca la stilul sportiv motorul "urla" (cel de 1,6 are si cursa lunga si e mai lent), dar asta-i, n-ai ce-i face. Fluieratul pe 5 poate proveni din joc in rulmenti+lipsa ulei, sau pinioane necorespunzatoare si adesea, lipsa ulei, (pozitia pinoanelor de 5, dincolo de rulmentii dun fundul cutiei ii solicita pe acestia mai mult decat orice alta treapta), dar daca uzura sau abaterea e mare, face si cu ulei. (eu am patit-o cu berlina: in oras, la parcursuri scurte si viteza mica nu se auzea nimic; la drum intins, dupa vreo 100km scotea ceva intre huruit si urlet in 4, care se reducea in 3. Cum era ora 2AM si temperatura de +2 grade - noroc ca aveam o pompita de vreo 100-200 ml! - am cumparat 2 litri de ulei de motor din cel mai ieftin, am saltat roata stanga fata pe cric si am pompat in cutie cam 1,5 litri de ulei (nu a dat pe afara!) imediat a disparut orice zgomot! Pe parcursul Iasi-Ploiesti si retur cu 700 de kg de calorifere in carlig, l-a scuipat pe tot, dar a mers fara sa se buleasca cutia si in zilele urmatoare i-am pus T80, si am dat-o fara probleme in cutie...) PS spre deosebire de berlina, la care arborii sunt unul deasupra celuilalt, la Nova arborii sunt unul langa celalalt; desi uleiul e in cantitate dubla, cutia e mai sensibila la scaderea nivelului de ulei (cu 2 litri aproape ca nu mai ai ungere ) La berlina, arborele secundar fiind mai jos, antreneaza ulei cu dintii de la pinioane si asigura ungere aproape suficienta si cu jumate de litru. Deci daca vrei sa rezolvi, te paste un demontat de cutie (doar daca meseriasul iti schimba pinioanele de 5 fara demontat cutia, doar capacu' ala de pe 5, dar daca e din rulmenti, nu scapi de scos motor+cutie de pe masina) Bafta! This post has been edited by gti98: 2 May 2009, 20:05 |
--------------------
Dacia Nova GTI
GTI 98
- IS 57 ENB
|
|
mmi&g |
![]()
Post
#18
|
mmi&g Group: Members Posts: 290 Joined: 4 October 07 From: buc ![]() |
O masina daca o inveti lenesa,lenesa ramane---parca asa zice o vorba
E o varianta mai simpla la ceea ce se intampla daca masina mere subturata.Nu sunt eu marele profesor in ale sofatului dar la benzina si mamaie tre sa schimbe pe la 2500 ture. |
--------------------
dacia
nova gt
1999 gt
- b 08 mmj
|
|
ahyle_blue_eyes |
![]()
Post
#19
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 672 Joined: 25 November 06 From: IASI ![]() |
Multumesc pentru sfaturi.Zilele astea o sa umblu la pinioanele vit V sa vad care-i treaba.....sa se uite un mecanic.MOmentan nu as avea timp sa mai dau jos cutia si motorul.....ultima oara am verificat toate mecanismele,rulmentii si pinioanele din cutie...si erau ok.O sa incerc sa pun mai mult ulei in cutie,desi am pus aproape 3 litri.
|
--------------------
Dacia
Nova Gti
1999
|
|
Ar!X |
![]()
Post
#20
|
Membru incepator Group: Members Posts: 22 Joined: 4 January 09 ![]() |
Si eu patesc acelasi lucru,in a 5 imi suiera masina de nici muzica nu mai pot sa ascult cum trebuie.si intr-adevar cand ii dau a 4 si reduc din viteza,nu se mai aude,prima data am crezut ca e de la vreo gaura pe care nu o stiu eu si trecand curentul prin ea.. suiera,dar nu era asa ceva. Pana la urma sfatul vostru e sa verificam ulei de la cutia de viteze?
|
--------------------
DACIA
NOVA
2000/ GTI
- IS 03 YFF
|
|
vladut88 |
![]()
Post
#21
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.973 Joined: 22 May 09 From: Beius judetul bihor ![]() |
fluieratu vine din cauza ca , candva s-a mers fara ulei si acum este uzura intre pinioane completati uleiul si inainte alceva nu se poate face decat inlocuirea pinioaneleor
|
--------------------
dacia ARO
SOLENZA scala 10,4 diesel 1,9 DRA
2004 1994
- bh 10 twa I hate BMW
|
|
madalin18 |
![]()
Post
#22
|
![]() Membru foarte nervos Group: Members Posts: 277 Joined: 16 April 09 ![]() |
la masina mea crek nu i s-a pus ulei de cand e ea din 96' as vrea sa ii pun eu da nu stiu pe unde....poate sa fie lipsa uleiului o cauza pentru care caraie intr-a 2-a?
|
--------------------
Dacia
logan
2010
|
|
mihail_73 |
![]()
Post
#23
|
Membru Group: Members Posts: 106 Joined: 21 June 07 ![]() |
QUOTE(madalin18 @ 4 Jun 2009, 09:43) la masina mea crek nu i s-a pus ulei de cand e ea din 96' as vrea sa ii pun eu da nu stiu pe unde....poate sa fie lipsa uleiului o cauza pentru care caraie intr-a 2-a? cum ridici capota si te uiti la motor, in partea dreapta, frontal, pe cutia de viteza o sa vezi un cap de surub cu profil patrat de 10. Il desurubezi si completezi pe acolo fie cu un furtunas subtire suficient cat sa intre pe gaura, fie folosesti un bidonas de ala de catchup sau mustar. Daca folosesti furtunas iti trebe si o palniuta. Umpli pana cand da pe dinafara. In cutia de nova intra 4 l de ulei. |
--------------------
DACIA
NOVA GT 1600
1998
|
|
madalin18 |
![]()
Post
#24
|
![]() Membru foarte nervos Group: Members Posts: 277 Joined: 16 April 09 ![]() |
si de care ulei sa cumpar sa ii pun?
|
--------------------
Dacia
logan
2010
|
|
tibirk |
![]()
Post
#25
|
Membru autentic Group: Members Posts: 585 Joined: 20 September 06 ![]() |
daca tot s-a vorbit de turatii si de schimbatul vitezelor trebuie sa stiti ca mersul subturat este nociv la orice motor pe benzina fie el si pe carburator....in mod normal nu trebuie schimbata treapta decat atunci cand ai depasit 3000 rpm. Consumul este foarte bun in conditiile astea. Daca mergi sportiv (schimbi la 5-6 mii rpm) atunci da, ai un consum mare.
|
--------------------
-
-
- Renault Laguna II, 1.6, 16v, 2001, K4M710
|
|
vladut88 |
![]()
Post
#26
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.973 Joined: 22 May 09 From: Beius judetul bihor ![]() |
|
--------------------
dacia ARO
SOLENZA scala 10,4 diesel 1,9 DRA
2004 1994
- bh 10 twa I hate BMW
|
|
ahyle_blue_eyes |
![]()
Post
#27
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 672 Joined: 25 November 06 From: IASI ![]() |
Am observat daca merg o perioada mai lunga ( vreo 2 saptamani) fara sa-i dau a 5-a(....in general merg pana in 80 km/h deci n-am nevoie de vit V) nu mai fluiera .....dupa vreo 15 minute de mers cu a 5 a incepe iar fluieratu.Dupa ce termin sesiunea ma duc si bag ulei cat pot de mult sa vad daca mai fluiera.
|
--------------------
Dacia
Nova Gti
1999
|
|
C a t a l i n |
![]()
Post
#28
|
![]() ______________________ Group: Members Posts: 12.175 Joined: 21 August 06 ![]() |
Eu am ulei Castrol în cutie, 20 RON litrul.
![]() |
--------------------
-
-
- Când vrei și, și, iese nici, nici!
|
|
G I M |
![]()
Post
#29
|
![]() Membru cu indemanare Group: Members Posts: 2.191 Joined: 26 April 08 From: Brasov ![]() |
Si eu la fel ,Castrol in cutie si Aral in motor
|
--------------------
Una
d'aia
cu 5 roti Fii atent la volan! Cineva drag te asteapta acasa!
|
|
Onyx |
![]()
Post
#30
|
![]() :) Group: Members Posts: 1.511 Joined: 29 June 08 ![]() |
QUOTE(accxdru @ 30 Apr 2009, 17:12) Pentru un consum cat mai bun eu recomand: Viteza 1 = plecarea dupa loc Viteza 2 = e inevitabila dupa ce pleci dupa loc Viteza 3 = pe la 40-50kmh Viteza 4 = pe la 65-75kmh Viteza 5 = Va urma. viteza 1 merge pana la 50km/h deci a 2-a nu e inevitabila ![]() |
--------------------
Opel
Astra Bertone
2001
- Bucuresti EX Supernova Rapsodie
EX NOVA GTi |
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 15th May 2025 - 08:51 |