DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Norvegia are planuri ecologice, interzise mașinile cu benzină, motorină sau GPL

paulica
post 2 May 2009, 15:12
Post #1


Membru autentic


Group: Validating
Posts: 760
Joined: 2 August 05
From: Bucuresti




Iata ceva foarte interesant.
http://www.promotor.ro/noutati-auto-editor...-si-gpl-4258566
Credeti ca va avea sanse?
In josul articolului veti gasi si un link intitulat:
Renunțând la idei fanteziste, realitatea stă puțin altfel
M-ar interesa si parerea voastra stiind ca in Suedia e o mare nebunie cu masinile pe etanol.

This post has been edited by paulica: 2 May 2009, 15:16


--------------------
Pegas 22 2006 - TL 11 PAA
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
einstein1984
post 2 May 2009, 17:39
Post #2


fan Dacia


Group: Members
Posts: 21.641
Joined: 12 November 05
From: Bucuresti




Tu ai idee cate companii petroliere extrag petrol si gaze din mare nordului, in largul coastelor Norvegiene? Si ca atare platesc impozite acolo?
Idei au multi, realizari insa mai putini.


--------------------
daca nu ai o toyota 4X4,ai gresit masina - negru pe alb
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
SSilent
post 2 May 2009, 18:39
Post #3


Membru Vitezoman


Group: Members
Posts: 1.235
Joined: 23 July 07
From: ...I'm everywhere... nowhere




pei normal ca asta n-o sa se intample niciodata, daca nu erau toti banii de petrol in joc acum probabil 90% din masinile de pe strazi erau full electrice wink.gif
si cum petrol o sa mai fie 100 de ani de-acum in colo n-o sa ducem lipsa de combustie interna smile.gif

This post has been edited by SSilent: 2 May 2009, 18:39


--------------------
Dacia 1210 1986 - N/A
dacie dezmembrata... in curs de RK ^_^

cu planuri de viitor (adica vise):
-Yamaha Fazer 600 cm3
-Ford Escord 2000RS
-Mercedes Benz W201
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
paulica
post 21 Jul 2009, 11:27
Post #4


Membru autentic


Group: Validating
Posts: 760
Joined: 2 August 05
From: Bucuresti




Ca sa nu mai deschid alt topic scriu aici. Ia va rog sa cititi sa vedeti cât polueaza masinile noastre:
http://www.businessmagazin.ro/analize/indu...ie-foto-4651647
Si nu ma intereseaza hibridele ci va rog sa citit primul paragraf. Nu stiu de ce toti ii hulesc pe automobilisti, dar mie mi se par o vaca al dreacu' de buna de muls.
Am mai scris eu mai demult de autobuze vechi, rabe d-alea antice, Zlatna, Copsa, ALRO,...... Cred ca m-ati crezut nebun.


--------------------
Pegas 22 2006 - TL 11 PAA
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
DragosP
post 21 Jul 2009, 18:32
Post #5


Nu zic nimic...nou


Group: Moderatori
Posts: 4.929
Joined: 12 August 04
From: Lumea mea




Ori așteptăm să se termine petrolul, ori așteptăm scăderea prețului tehnologiei.


--------------------
Ceva de plastic . . - BRRC
Scuze celor pe care i-am supărat!
Cu noi este Dumnezeu!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
paulica
post 28 Jul 2009, 16:12
Post #6


Membru autentic


Group: Validating
Posts: 760
Joined: 2 August 05
From: Bucuresti




Mda, dom' Dragos dar eu ziceam ca nu ma intereseaza hibridele ci cât consuma un vapor fata de un automobil.
No offence domnu' Catalin Marinaru' biggrin.gif


--------------------
Pegas 22 2006 - TL 11 PAA
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Executron
post 28 Jul 2009, 16:36
Post #7


Membru fan UAP


Group: Members
Posts: 2.061
Joined: 27 June 07
From: Bucuresti




QUOTE(DragosP @ 21 Jul 2009, 18:32)
Ori așteptăm să se termine petrolul, ori așteptăm scăderea prețului tehnologiei.
*



Not gonna happen, in umila mea opinie.

Sunt foarte multe rezerve de petrol, dar sunt f. greu de exploatat (mai ales in Antarctica). Umanitatea nu va ajunge niciodata "la fundul petrolului" ci doar va deveni mult mai ieftin (si mult mai eficient) sa folosesti metode alternative.

Atunci se vor produce investitii mari in acele domenii care le vor creste constant eficienta.

This post has been edited by Executron: 28 Jul 2009, 16:36


--------------------
VW Passat 1,9TDI/131HP/2002/Highline/Tiptronic /// Dacia 1300 1974 Lux :)

"The law, in its majestic equality, forbids the rich as well as the poor to sleep under bridges, to beg in the streets, and to steal bread."
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
OAP
post 29 Jul 2009, 07:36
Post #8


Membru autentic


Group: Members
Posts: 808
Joined: 7 November 06
From: Bucuresti




QUOTE(Executron @ 28 Jul 2009, 17:36)
Sunt foarte multe rezerve de petrol, dar sunt f. greu de exploatat (mai ales in Antarctica). Umanitatea nu va ajunge niciodata "la fundul petrolului" .....

unsure.gif ....adevarat graiesti?...si pe ce te bazezi cand spui asta?


--------------------
. . .
Pus astfel în lumină, ancorat în sinergia faptelor, recursul la universalitate nu eludează meandrele concretului.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
LuluMOB
post 29 Jul 2009, 08:32
Post #9


Membru cu pedale.


Group: Members
Posts: 1.136
Joined: 28 October 05
From: Iași




In primul rand destul de suspecte valorile alea. Ma astept ca poluarea sa fie oarecum proportionala cu consumul. Un vapor din ala consuma cat 50 de milioane de masini? Are si puterea a 50 de milioane de masini? Stiu, masina mai si sta, vaporul ala merge aproape non-stop, dar si asa e cam mare diferenta.
In fine, chiar presupunand ca e asa, mai conteaza si faptul ca masinile scot fumul la nasul nostru, pe cand vapoarele in larg.
Eu sunt de felul meu ecologist, dar si in tagma asta, ca peste tot, exista niste 'ultrași' care ar vrea sa ne intoarcem in epoca de piatra pentru a salva planeta. Hai sa renuntam la vapoare. Cine mai aduce din China adidasii, tricourile, calculatoarele, televizoarele... A, o sa le facem aici, nu? Sigur, si o sa coste de 10 ori mai mult. O sa ne intoarcem cu 300 de ani in urma, la pietele locale.
Nu se poate lupta pe aceste cai, asta e o viziune 'comunista' care se bazeaza pe 'omul nou', constient, responsabil, devotat. Nu poti convinge un om sa nu mai consume de dragul stranepotilor, n-o va face. Oricum am lua-o, dezvoltarea noastra ca specie pe planeta se va lovi mereu de un prag. Ala va fi ori demografic, ori ecologic, un razboi, o foamete, o sete... Desi mor mii de copii de foame, nu stiu pe nimeni revoltat in Romania care sa se lege cu lanturi de portile Parlamentului.
Un Lexus de 300 de cai polueaza mai putin ca un Logan? Cum asta? De unde sunt acei 300 de cai verzi? De la baterii? Si pe alea cine le incarca?
Singurele energii cat de cat 'verzi' sunt cele legate de soare: hidro, solara, eoliana, a valurilor. Pentru ca in fond toata energia nostra, pe Pamant, vine de la soare sau de la alte stele (cea nucleara). Asadar, deocamdata singurele masini complet autonome care ar polua mai putin ar fi cele solare. Sau cele electrice, daca sursa primara nu e o centrala pe hidrocarburi.
Si mai e un aspect. Degeaba o masina e ecologica daca e foarte scumpa si poluanta producerea ei. Daca facem o masina din aluminiu, cu 10% mai usoara, cu 5% mai economica, si cheltuim la producerea ei mai multa energie decat va economisi ea in timpul exploatarii, se cheama ca am fost buni la marketing, nu la ecologie.


--------------------
Dacia Logan ABS+ AC 1.4MPI 06/2007
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dizzy
post 29 Jul 2009, 10:43
Post #10


Work smart not hard!


Group: Members
Posts: 5.116
Joined: 11 February 04




Putem sa discutam zi de vara pana in seara pe tema asta.
Hai sa luam exemplul masinii, ca ne e la indemana.
Masina are in compozitie: otel, vopsea, sticla, textile-piele, plastic, cauciuc, etc. Fiecare face "codoi"
O portiera se face din:
- cateva bucati de otel, sudate intre ele, grunduite, vopsite,
- cateva bucati de plastic injectate, fixate pe alte bucati de plastic.
- sticla, fixata pe un mecanism de culisare, etc
Fiecare piesa contribuie la crearea unei cantitati de "codoi".
Apoi masina e transportata la client cu autotrenul, trenul, vaporul, etc. Mai apare o cantitate de "codoi".
De aceea cea mai ecologica masina e "nici o masina". N-ai masina, nu se creaza toata aceasta cantitate de "codoi". Mergi cu mijloacele de transport in comun, bicicleta, pe jos, etc.
Urmatoarea masina ecologica e cea care sta, cu motorul oprit. De aceea e recomandat sa mergi cu masina acolo unde ai strict nevoie de ea. Daca nu ai de carat greutati mari, mai bine te duci pe jos pana la supermarket, sau iti iei un cos din acela pe rotile. Acuma, sa n-o dam in ecologisme extreme si prost inetelese, de genul: merg pe jos prin caldura de foc, cu 50 kg in spate ca sa nu poluez.
Apoi vin masinile mici, clasa mini, usoare, consum mic, de genul gandac-buburuza de oras, cu motoare mici 600-1200 cmc benzina, si 1300-1400cmc diesel, modele ca Citroen C1, Toyota IQ, Renault Twingo, Daewoo Matiz. Partea proasta cu ele e ca nu-s bune afara din oras, sau pt mai mult de 2 ocupanti.
Apoi vin cele din clasa mica - compacta - medie - mare ce aduc "codoi" mai mult, consum mai mare dar si confort si prestanta din ce in ce mai mare.
De departe cele mai poluante sunt SUV-urile. Caroseriile sunt grele rezulta otel mult "codoi" mult din faza de fabricatie, masive, aerodinamica proasta, ceea ce cere motoare mari benzina sau diesel. Cumparatorii au de obicei bani garla dar si vanitate cat China de unde rezulta ca sunt dispusi sa plateasca, numai sa-l vada vecinu ca are Taureg, Shaiene, Patroale.
Cel mai bine ar fi sa-si ia fiecare exact masina de care are nevoie si isi permite sa o si cumpere.
Mai exista un capitol nediscutat de cele mai multe ori:- durata de utilizare.
Am produs cantitatea de sa zicem 1000 kg de "codoi" ca sa produc masina Dacia Logan. LA acest moment o masina este proiectata sa tina cam 12-15 ani si 250-300 000 km.
Daca am folosit masina asta sa zicem 10 ani si are 200 000 km, dupa care o dau la fier vechi, ar ramane o cantitate de carbon "neamortizata" de aproximativ 1/3 adica 300kg.
Daca am folosit masina asta sa zicem 20 ani si are 600 000 km, dupa care o dau la fier vechi, as salva Pamantul de inca 1000 kg de "codoi" neprodus.
Cred ca in 600 000 km trebuie sa faci motorul macar o data si revopsire de vreo doua ori.


--------------------
Whirpool ex Dacia Logan 2005 - B zzz SXX
Stupidity is a more dangerous enemy of the good than evil.
I have no time to battle egos and small minds.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
IsNa
post 29 Jul 2009, 11:08
Post #11


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.147
Joined: 11 July 02
From: Timisoara




QUOTE(LuluMOB @ 29 Jul 2009, 10:32)
In primul rand destul de suspecte valorile alea. Ma astept ca poluarea sa fie oarecum proportionala cu consumul. 
*



Nu e asa. Emisiile de CO2 sunt proportionale cu consumul, dar CO2 nu e substanta poluanta. (E gaz cu efect de sera, dar nu e toxic sau daunator in mod direct asupra vietatilor, de fapt e chiar hrana plantelor)

Emisiile poluante sunt reduse drastic ma autoturisme prin: calitatea combustibililor, injectie electronica, catalizatoare.
La vapoare se folosesc motore destul de rudimentare, orientate pe longevitate si nu pe depoluare, combustibil brut pt. ca e mult mai ieftin, si nu se folosesc siteme de depoluare pe esapament.
In consecinta substantele poluante din esapamentul vapoarelor pot fi prezente in concentratii de sute/mii de ori mai mari decat la masini. Pt aceeasi cantitate de combustibil ars un vapor poate emite de mii de ori mai mult oxid de sulf, de sute de ori mai mult CO, NOx, de mii de ori mai multe hidrocarburi nearse.



--------------------
Skoda Fabia Combi + Citigo ASG 2007 / 2013
Forta sa fie cu voi !!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
solenza_scala
post 29 Jul 2009, 11:10
Post #12


Membru autentic


Group: Members
Posts: 301
Joined: 9 June 08




Dar nu credeți că ar fi chiar ceva dacă statele nordice, nu numai Norvegia, ar interzice motoarele cu combustie internă? Mie mi se pare că ar fi ceva chiar important și că i-ar convinge și pe alții.


--------------------
Dacia Solenza ---
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dizzy
post 29 Jul 2009, 11:43
Post #13


Work smart not hard!


Group: Members
Posts: 5.116
Joined: 11 February 04




Norvegienii astia nu-s nici macar 5 000 000 de oameni.
Asta e oarecum echivalent cu Bucurestiul si Ploiestiul la un loc.
Au vreo 2 200 000 masini. Cred ca in 20 ani le pot schimba cu electice. Mai e o problema, acolo e clima rece si bateriile merg prost la frig.




--------------------
Whirpool ex Dacia Logan 2005 - B zzz SXX
Stupidity is a more dangerous enemy of the good than evil.
I have no time to battle egos and small minds.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mk2
post 29 Jul 2009, 19:46
Post #14


Membru autentic


Group: Members
Posts: 407
Joined: 5 August 06
From: Bucuresti




Pe langa faptul ca bateriile nu tin curent la frig, eu unul sunt curios cum naiba incalzesc habitaclul.
Ma indoiesc ca un sistem de tip schimbator de caldura (aer conditionat) functioneaza la -15 C, cat au aia pe acolo.
Iar cu rezistente, eu la dci am niste "rezistente" ajutatoare de vreo 0,8 kW si fac fix cat o ceapa degerata. Va dati seama ce putere e necesara sa incalzesti toata masina? Ca sa nu mai vorbim de degivrarea geamurilor, lumini (care sunt obligatorii in tarile nordice), etc.


--------------------
Dacia Logan 1.5 dci 2006 Laureate - BxxXXX
Our enemies are never as evil as we imagine them to be. And maybe we're never quite as good.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
IsNa
post 30 Jul 2009, 09:56
Post #15


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.147
Joined: 11 July 02
From: Timisoara




S-a mai disutat. Motorul unei masini electrice va trage, sa zicem 50KW maxim (asta-i vrei 70CP).
Cu 3-4KW faci cuptor in masina, deci ai de unde...


--------------------
Skoda Fabia Combi + Citigo ASG 2007 / 2013
Forta sa fie cu voi !!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
verde57
post 30 Jul 2009, 14:24
Post #16


Membru autentic


Group: Members
Posts: 401
Joined: 30 March 08
From: 3 trancane




e o diferenta intre:
1. a interzice comercializarea de motoare cu ardere interna pentru autoturisme(posibil zic eu in cazul celor noi) si
2. de a interzice folosirea motoarelor cu ardere interna deja aflate in circulatie.
varianta 2 e imposibila.

This post has been edited by verde57: 30 Jul 2009, 14:25


--------------------
1300 dacia 1973
sa moara comunistii
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
paulica
post 30 Jul 2009, 20:42
Post #17


Membru autentic


Group: Validating
Posts: 760
Joined: 2 August 05
From: Bucuresti




QUOTE(LuluMOB @ 29 Jul 2009, 08:32)
......Singurele energii cat de cat 'verzi' sunt cele legate de soare: hidro, solara, eoliana, a valurilor.....
*


Eeeee, stai sa vedem ce rezultate se vor obtine cu JET (Joint European Torus). S-ar putea sa avem o mare surpriza.


--------------------
Pegas 22 2006 - TL 11 PAA
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Garett
post 31 Jul 2009, 05:51
Post #18


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.339
Joined: 4 June 05
From: Galati




QUOTE(verde57 @ 30 Jul 2009, 14:24)
e o diferenta intre:
1. a interzice comercializarea de motoare cu ardere interna pentru autoturisme(posibil zic eu in cazul celor noi) si 
2. de a interzice folosirea motoarelor cu ardere interna deja aflate in circulatie.
varianta 2 e imposibila.
*


Nope, la norge people e simplu de tot: le baga niste taxe de nu se vad si se executa toti instant. Au aia niste taxe la masini de te doare capul!

This post has been edited by Garett: 31 Jul 2009, 05:51


--------------------
No Reno Forever
"Tara asta a avut doua dezastre din '89 incoace: Iliescu si ProTV-ul!"
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 31 Jul 2009, 06:32
Post #19


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




d'aia foarte multi au masini vechi eventual non euro, de taxe mari ce au!? am vazut poze de la cineva din Norvegia si e plin de Golf2-3, Escorturi, reno 19 si multe alte de genul, dar care arata perfect, nu cazaturi ca la noi. In Austria am vazut pe viu ca au foarte multe vechituri, dar tot asa, arata ca noi.


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Garett
post 31 Jul 2009, 07:09
Post #20


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.339
Joined: 4 June 05
From: Galati




Ma refeream la taxele pentru masini relativ noi. Au niste preturi cam cu 50-60% mai mari decat in De. Stiu pe cineva care si-a luat un BMW 520 din 2006 cu ~45k EUR, in Germania era in jur de 25k modelul respectiv. Daca reduc taxele pentru masinile cu motor electric si le maresc pentru celelalte rezolva problema.

This post has been edited by Garett: 31 Jul 2009, 07:12


--------------------
No Reno Forever
"Tara asta a avut doua dezastre din '89 incoace: Iliescu si ProTV-ul!"
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
LuluMOB
post 31 Jul 2009, 08:43
Post #21


Membru cu pedale.


Group: Members
Posts: 1.136
Joined: 28 October 05
From: Iași




QUOTE(paulica @ 30 Jul 2009, 20:42)
Eeeee, stai sa vedem ce rezultate se vor obtine cu JET (Joint European Torus). S-ar putea sa avem o mare surpriza.
*


Bomba cu hidrogen avem de jumatate de secol. Se pare ca saltul de la necontrolat la controlat e mult mai dificil in cazul fuziunii, comparativ cu fisiunea. Cati ani ar mai putea dura dupa aceea realizarea de centrale viabile economic?
Apoi, presupunand ca avem energie electrica la un cost foarte mic, ne trebuie infrastructura de trasport si distributie, in paralel cu reorientarea producatorilor de autovehicule (si in general tot ce merge pe combustibili fosili).
Si ramane problema stocarii. Degeaba avem energie moca pe fire daca nu o putem stoca in „rezervoare” aka acumulatori. Un rezervor de benzina e ceva banal; un acumulator care sa stocheze energia eliberata prin arderea acelei benzine este deocamdata o problema foarte mare.

31 Jul 2009, 08:55:
QUOTE(IsNa @ 29 Jul 2009, 11:08)
Nu e asa. Emisiile de CO2 sunt proportionale cu consumul, dar CO2 nu e substanta poluanta. (E gaz cu efect de sera, dar nu e toxic sau daunator in mod direct asupra vietatilor, de fapt e chiar hrana plantelor)

Emisiile poluante sunt reduse drastic ma autoturisme prin: calitatea combustibililor, injectie electronica, catalizatoare.
La vapoare se folosesc motore destul de rudimentare, orientate pe longevitate si nu pe depoluare, combustibil brut pt. ca e mult mai ieftin, si nu se folosesc siteme de depoluare pe esapament.
In consecinta substantele poluante din esapamentul vapoarelor pot fi prezente in concentratii de sute/mii de ori mai mari decat la masini. Pt aceeasi cantitate de combustibil ars un vapor poate emite de mii de ori mai mult oxid de sulf, de sute de ori mai mult CO, NOx, de mii de ori mai multe hidrocarburi nearse.
*


N-am facut referire la CO2 ci la poluare in general. Si eu sunt din cei ce vad CO2-ul ca pe o hrana, cu conditia ca omenirea sa nu elimine jumatatea lantului din ecosistem ce consuma CO2 si elimina poluantul O2.
Totusi, problema cu CO2 e efectul de incalzire a atmosferei. Inca nu e sigur ca noi, oamenii, il provocam, dar daca se manifesta, implicatiile pot fi foarte grave. Un ocean planetar mai ridicat cu cativa metri ar inunda toate orasele de coasta, unde e concentrata, practic, mare parte din civilizatia umana. Un curent al golfului oprit ar cam ingheta buna parte din Europa... samd.
Totusi, ma indoiesc ca este posibil ca, oricat de rudimentar ar fi un motor de vapor (sunt totusi vapoare relativ noi), sa elimine pentru acelasi litru de petrol ars de sute/mii de ori mai multe hidrocarburi nearse, monoxid de carbon, oxizi de azot, sulf, etc. E prea mare diferenta... Am sa mai caut si alte surse pentru valorile astea.

This post has been edited by LuluMOB: 31 Jul 2009, 08:55


--------------------
Dacia Logan ABS+ AC 1.4MPI 06/2007
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
valeriu ciprian
post 31 Jul 2009, 09:09
Post #22


ascult orice parere


Group: Members
Posts: 352
Joined: 28 June 06




Cam asta "se poarta" la Oslo...

Attached thumbnail(s)
SA400077.JPG ( Size: 766.09k ) Number of downloads: 195
SA400088.JPG ( Size: 652.25k ) Number of downloads: 200
SA400160.JPG ( Size: 366.76k ) Number of downloads: 200
SA400320.JPG ( Size: 757.39k ) Number of downloads: 202
SA400321.JPG ( Size: 589.64k ) Number of downloads: 200
SA400322.JPG ( Size: 730.8k ) Number of downloads: 47
SA400323.JPG ( Size: 651.4k ) Number of downloads: 43
SA400324.JPG ( Size: 591.97k ) Number of downloads: 48
SA400325.JPG ( Size: 260.79k ) Number of downloads: 41
SA400375.JPG ( Size: 551.5k ) Number of downloads: 39
SA400510.JPG ( Size: 627.46k ) Number of downloads: 47
SA400511.JPG ( Size: 526.77k ) Number of downloads: 52
SA400512.JPG ( Size: 628.43k ) Number of downloads: 46


--------------------
dacia Logan abs + 2007 1.5 dci / Laguna 3 2008 1.5 dci . - www
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
LuluMOB
post 31 Jul 2009, 09:22
Post #23


Membru cu pedale.


Group: Members
Posts: 1.136
Joined: 28 October 05
From: Iași






--------------------
Dacia Logan ABS+ AC 1.4MPI 06/2007
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
paulica
post 8 Aug 2009, 19:21
Post #24


Membru autentic


Group: Validating
Posts: 760
Joined: 2 August 05
From: Bucuresti




Lulule, nu se vrea cu acumulatorii. Am prins niste documentare, si un nene a dat atât de multa energie din baterii, ca a "prajit" motorul.
Uite si un link: http://www.a123systems.com/technology/power


--------------------
Pegas 22 2006 - TL 11 PAA
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
TheSaiLor
post 8 Aug 2009, 20:58
Post #25


Membru autentic


Group: Members
Posts: 367
Joined: 6 April 04
From: Constanta




<<Emisiile poluante sunt reduse drastic ma autoturisme prin: calitatea combustibililor, injectie electronica, catalizatoare.
La vapoare se folosesc motore destul de rudimentare, orientate pe longevitate si nu pe depoluare, combustibil brut pt. ca e mult mai ieftin, si nu se folosesc siteme de depoluare pe esapament.
In consecinta substantele poluante din esapamentul vapoarelor pot fi prezente in concentratii de sute/mii de ori mai mari decat la masini. Pt aceeasi cantitate de combustibil ars un vapor poate emite de mii de ori mai mult oxid de sulf, de sute de ori mai mult CO, NOx, de mii de ori mai multe hidrocarburi nearse.>>

Nu e chiar asa. In ultimii 10 ani s-a pus accentul pe poluare si in domeniul maritim. Navele vechi sunt cum sunt, dar cele noi folosesc tehnologii destul de avansate pentru reducerea poluarii. Motoarele navale sunt controlate de calculator, s-a redus drastic concentratia de sulf din combustibil, cantitatea de NOx deasemenea trebuie sa se incadreze in anumite norme. Navele primesc de la societatile de clasificare mai noi certificate care atesta faptul ca navele se incadreaza in normele de poluare a aerului.

This post has been edited by TheSaiLor: 8 Aug 2009, 20:59


--------------------
Audi A4 1.9 TDI Clio 1.5 dCi - CT - 0123
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tarzy
post 9 Aug 2009, 08:31
Post #26


aroist


Group: Members
Posts: 1.958
Joined: 12 January 04
From: Bucuresti




nu prea cred ca merita comparatie intre autoturism si vapor. Ar trebui sa tratam consumul la litru ars / om(Kgmarfa) * Km .... si atunci o sa vedem ca un vaport arde mult mai putin combustibil decat un auto ptr a efectua activitatea utila.


--------------------
DACIA / ARO / TICO L 1,6 / 244 / SX 2005 / 1993 / 1999 - B55MGY
Aha
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
liviu2004
post 9 Aug 2009, 08:40
Post #27


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.184
Joined: 21 November 05




QUOTE(TheSaiLor @ 8 Aug 2009, 20:58)
Navele primesc de la societatile de clasificare mai noi certificate care atesta faptul ca navele se incadreaza in normele de poluare a aerului.
*



Marpol VI.


--------------------
Opel Tigra Twintop 2005
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
IsNa
post 10 Aug 2009, 09:00
Post #28


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.147
Joined: 11 July 02
From: Timisoara




OK, vesti bune, nu stiam...

Primii 80-90% din poluare sunt relativ usor de eliminat, tehnologic. Restul poate nici nu conteaza pe mare...

@tazi: era vorba de gradul de poluare, adica cat de "murdar" e gazul de esapament (concentratii de CO, HC, SOx, NOx, etc..) nu de cantitatea consumata.
E cunoscut faptul ca transportul maritim e incomparabil mai eficient decat cel terestru in toate formele sale.

Era intr-un National Geographic o harta care lua ca exemplu cantiatea de CO2 eliberat de transportul unei sticle de vin.
Reiesea ca o sticla de vin bauta la New York elibera la transport mai putin CO2 daca era produsa in Chile (si adusa cu vaporul) decat daca era produsa in California (si transportata terestru).

This post has been edited by IsNa: 10 Aug 2009, 09:07


--------------------
Skoda Fabia Combi + Citigo ASG 2007 / 2013
Forta sa fie cu voi !!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 22nd July 2025 - 01:37
Forum Renault