Norvegia are planuri ecologice, interzise mașinile cu benzină, motorină sau GPL
![]() ![]() ![]() |
Norvegia are planuri ecologice, interzise mașinile cu benzină, motorină sau GPL
paulica |
![]()
Post
#1
|
||
![]() Membru autentic Group: Validating Posts: 760 Joined: 2 August 05 From: Bucuresti ![]() |
|
||
--------------------
Pegas
22
2006
- TL 11 PAA
|
|||
einstein1984 |
![]()
Post
#2
|
![]() fan Dacia Group: Members Posts: 21.641 Joined: 12 November 05 From: Bucuresti ![]() |
Tu ai idee cate companii petroliere extrag petrol si gaze din mare nordului, in largul coastelor Norvegiene? Si ca atare platesc impozite acolo?
Idei au multi, realizari insa mai putini. |
--------------------
daca nu ai o toyota
4X4,ai gresit
masina
- negru pe alb
|
|
SSilent |
![]()
Post
#3
|
![]() Membru Vitezoman Group: Members Posts: 1.235 Joined: 23 July 07 From: ...I'm everywhere... nowhere ![]() |
pei normal ca asta n-o sa se intample niciodata, daca nu erau toti banii de petrol in joc acum probabil 90% din masinile de pe strazi erau full electrice
![]() si cum petrol o sa mai fie 100 de ani de-acum in colo n-o sa ducem lipsa de combustie interna ![]() This post has been edited by SSilent: 2 May 2009, 18:39 |
--------------------
Dacia
1210
1986
- N/A dacie dezmembrata... in curs de RK ^_^
cu planuri de viitor (adica vise): -Yamaha Fazer 600 cm3 -Ford Escord 2000RS -Mercedes Benz W201 |
|
paulica |
![]()
Post
#4
|
![]() Membru autentic Group: Validating Posts: 760 Joined: 2 August 05 From: Bucuresti ![]() |
Ca sa nu mai deschid alt topic scriu aici. Ia va rog sa cititi sa vedeti cât polueaza masinile noastre:
http://www.businessmagazin.ro/analize/indu...ie-foto-4651647 Si nu ma intereseaza hibridele ci va rog sa citit primul paragraf. Nu stiu de ce toti ii hulesc pe automobilisti, dar mie mi se par o vaca al dreacu' de buna de muls. Am mai scris eu mai demult de autobuze vechi, rabe d-alea antice, Zlatna, Copsa, ALRO,...... Cred ca m-ati crezut nebun. |
--------------------
Pegas
22
2006
- TL 11 PAA
|
|
DragosP |
![]()
Post
#5
|
![]() Nu zic nimic...nou Group: Moderatori Posts: 4.929 Joined: 12 August 04 From: Lumea mea ![]() |
Ori așteptăm să se termine petrolul, ori așteptăm scăderea prețului tehnologiei.
|
--------------------
Ceva de plastic
.
.
- BRRC Scuze celor pe care i-am supărat!
Cu noi este Dumnezeu! |
|
paulica |
![]()
Post
#6
|
![]() Membru autentic Group: Validating Posts: 760 Joined: 2 August 05 From: Bucuresti ![]() |
Mda, dom' Dragos dar eu ziceam ca nu ma intereseaza hibridele ci cât consuma un vapor fata de un automobil.
No offence domnu' Catalin Marinaru' ![]() |
--------------------
Pegas
22
2006
- TL 11 PAA
|
|
Executron |
![]()
Post
#7
|
![]() Membru fan UAP Group: Members Posts: 2.061 Joined: 27 June 07 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(DragosP @ 21 Jul 2009, 18:32) Not gonna happen, in umila mea opinie. Sunt foarte multe rezerve de petrol, dar sunt f. greu de exploatat (mai ales in Antarctica). Umanitatea nu va ajunge niciodata "la fundul petrolului" ci doar va deveni mult mai ieftin (si mult mai eficient) sa folosesti metode alternative. Atunci se vor produce investitii mari in acele domenii care le vor creste constant eficienta. This post has been edited by Executron: 28 Jul 2009, 16:36 |
--------------------
VW Passat
1,9TDI/131HP/2002/Highline/Tiptronic ///
Dacia 1300 1974 Lux :) "The law, in its majestic equality, forbids the rich as well as the poor to sleep under bridges, to beg in the streets, and to steal bread." |
|
OAP |
![]()
Post
#8
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 808 Joined: 7 November 06 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(Executron @ 28 Jul 2009, 17:36) Sunt foarte multe rezerve de petrol, dar sunt f. greu de exploatat (mai ales in Antarctica). Umanitatea nu va ajunge niciodata "la fundul petrolului" ..... ![]() |
--------------------
.
.
. Pus astfel în lumină, ancorat în sinergia faptelor, recursul la universalitate nu eludează meandrele concretului.
|
|
LuluMOB |
![]()
Post
#9
|
![]() Membru cu pedale. Group: Members Posts: 1.136 Joined: 28 October 05 From: Iași ![]() |
In primul rand destul de suspecte valorile alea. Ma astept ca poluarea sa fie oarecum proportionala cu consumul. Un vapor din ala consuma cat 50 de milioane de masini? Are si puterea a 50 de milioane de masini? Stiu, masina mai si sta, vaporul ala merge aproape non-stop, dar si asa e cam mare diferenta.
In fine, chiar presupunand ca e asa, mai conteaza si faptul ca masinile scot fumul la nasul nostru, pe cand vapoarele in larg. Eu sunt de felul meu ecologist, dar si in tagma asta, ca peste tot, exista niste 'ultrași' care ar vrea sa ne intoarcem in epoca de piatra pentru a salva planeta. Hai sa renuntam la vapoare. Cine mai aduce din China adidasii, tricourile, calculatoarele, televizoarele... A, o sa le facem aici, nu? Sigur, si o sa coste de 10 ori mai mult. O sa ne intoarcem cu 300 de ani in urma, la pietele locale. Nu se poate lupta pe aceste cai, asta e o viziune 'comunista' care se bazeaza pe 'omul nou', constient, responsabil, devotat. Nu poti convinge un om sa nu mai consume de dragul stranepotilor, n-o va face. Oricum am lua-o, dezvoltarea noastra ca specie pe planeta se va lovi mereu de un prag. Ala va fi ori demografic, ori ecologic, un razboi, o foamete, o sete... Desi mor mii de copii de foame, nu stiu pe nimeni revoltat in Romania care sa se lege cu lanturi de portile Parlamentului. Un Lexus de 300 de cai polueaza mai putin ca un Logan? Cum asta? De unde sunt acei 300 de cai verzi? De la baterii? Si pe alea cine le incarca? Singurele energii cat de cat 'verzi' sunt cele legate de soare: hidro, solara, eoliana, a valurilor. Pentru ca in fond toata energia nostra, pe Pamant, vine de la soare sau de la alte stele (cea nucleara). Asadar, deocamdata singurele masini complet autonome care ar polua mai putin ar fi cele solare. Sau cele electrice, daca sursa primara nu e o centrala pe hidrocarburi. Si mai e un aspect. Degeaba o masina e ecologica daca e foarte scumpa si poluanta producerea ei. Daca facem o masina din aluminiu, cu 10% mai usoara, cu 5% mai economica, si cheltuim la producerea ei mai multa energie decat va economisi ea in timpul exploatarii, se cheama ca am fost buni la marketing, nu la ecologie. |
--------------------
Dacia
Logan
ABS+ AC 1.4MPI 06/2007
|
|
dizzy |
![]()
Post
#10
|
![]() Work smart not hard! Group: Members Posts: 5.116 Joined: 11 February 04 ![]() |
Putem sa discutam zi de vara pana in seara pe tema asta.
Hai sa luam exemplul masinii, ca ne e la indemana. Masina are in compozitie: otel, vopsea, sticla, textile-piele, plastic, cauciuc, etc. Fiecare face "codoi" O portiera se face din: - cateva bucati de otel, sudate intre ele, grunduite, vopsite, - cateva bucati de plastic injectate, fixate pe alte bucati de plastic. - sticla, fixata pe un mecanism de culisare, etc Fiecare piesa contribuie la crearea unei cantitati de "codoi". Apoi masina e transportata la client cu autotrenul, trenul, vaporul, etc. Mai apare o cantitate de "codoi". De aceea cea mai ecologica masina e "nici o masina". N-ai masina, nu se creaza toata aceasta cantitate de "codoi". Mergi cu mijloacele de transport in comun, bicicleta, pe jos, etc. Urmatoarea masina ecologica e cea care sta, cu motorul oprit. De aceea e recomandat sa mergi cu masina acolo unde ai strict nevoie de ea. Daca nu ai de carat greutati mari, mai bine te duci pe jos pana la supermarket, sau iti iei un cos din acela pe rotile. Acuma, sa n-o dam in ecologisme extreme si prost inetelese, de genul: merg pe jos prin caldura de foc, cu 50 kg in spate ca sa nu poluez. Apoi vin masinile mici, clasa mini, usoare, consum mic, de genul gandac-buburuza de oras, cu motoare mici 600-1200 cmc benzina, si 1300-1400cmc diesel, modele ca Citroen C1, Toyota IQ, Renault Twingo, Daewoo Matiz. Partea proasta cu ele e ca nu-s bune afara din oras, sau pt mai mult de 2 ocupanti. Apoi vin cele din clasa mica - compacta - medie - mare ce aduc "codoi" mai mult, consum mai mare dar si confort si prestanta din ce in ce mai mare. De departe cele mai poluante sunt SUV-urile. Caroseriile sunt grele rezulta otel mult "codoi" mult din faza de fabricatie, masive, aerodinamica proasta, ceea ce cere motoare mari benzina sau diesel. Cumparatorii au de obicei bani garla dar si vanitate cat China de unde rezulta ca sunt dispusi sa plateasca, numai sa-l vada vecinu ca are Taureg, Shaiene, Patroale. Cel mai bine ar fi sa-si ia fiecare exact masina de care are nevoie si isi permite sa o si cumpere. Mai exista un capitol nediscutat de cele mai multe ori:- durata de utilizare. Am produs cantitatea de sa zicem 1000 kg de "codoi" ca sa produc masina Dacia Logan. LA acest moment o masina este proiectata sa tina cam 12-15 ani si 250-300 000 km. Daca am folosit masina asta sa zicem 10 ani si are 200 000 km, dupa care o dau la fier vechi, ar ramane o cantitate de carbon "neamortizata" de aproximativ 1/3 adica 300kg. Daca am folosit masina asta sa zicem 20 ani si are 600 000 km, dupa care o dau la fier vechi, as salva Pamantul de inca 1000 kg de "codoi" neprodus. Cred ca in 600 000 km trebuie sa faci motorul macar o data si revopsire de vreo doua ori. |
--------------------
Whirpool
ex Dacia Logan
2005
- B zzz SXX Stupidity is a more dangerous enemy of the good than evil.
I have no time to battle egos and small minds. |
|
IsNa |
![]()
Post
#11
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.147 Joined: 11 July 02 From: Timisoara ![]() |
QUOTE(LuluMOB @ 29 Jul 2009, 10:32) In primul rand destul de suspecte valorile alea. Ma astept ca poluarea sa fie oarecum proportionala cu consumul. Nu e asa. Emisiile de CO2 sunt proportionale cu consumul, dar CO2 nu e substanta poluanta. (E gaz cu efect de sera, dar nu e toxic sau daunator in mod direct asupra vietatilor, de fapt e chiar hrana plantelor) Emisiile poluante sunt reduse drastic ma autoturisme prin: calitatea combustibililor, injectie electronica, catalizatoare. La vapoare se folosesc motore destul de rudimentare, orientate pe longevitate si nu pe depoluare, combustibil brut pt. ca e mult mai ieftin, si nu se folosesc siteme de depoluare pe esapament. In consecinta substantele poluante din esapamentul vapoarelor pot fi prezente in concentratii de sute/mii de ori mai mari decat la masini. Pt aceeasi cantitate de combustibil ars un vapor poate emite de mii de ori mai mult oxid de sulf, de sute de ori mai mult CO, NOx, de mii de ori mai multe hidrocarburi nearse. |
--------------------
Skoda
Fabia Combi + Citigo ASG
2007 / 2013 Forta sa fie cu voi !!
|
|
solenza_scala |
![]()
Post
#12
|
Membru autentic Group: Members Posts: 301 Joined: 9 June 08 ![]() |
Dar nu credeți că ar fi chiar ceva dacă statele nordice, nu numai Norvegia, ar interzice motoarele cu combustie internă? Mie mi se pare că ar fi ceva chiar important și că i-ar convinge și pe alții.
|
--------------------
Dacia
Solenza
---
|
|
dizzy |
![]()
Post
#13
|
![]() Work smart not hard! Group: Members Posts: 5.116 Joined: 11 February 04 ![]() |
Norvegienii astia nu-s nici macar 5 000 000 de oameni.
Asta e oarecum echivalent cu Bucurestiul si Ploiestiul la un loc. Au vreo 2 200 000 masini. Cred ca in 20 ani le pot schimba cu electice. Mai e o problema, acolo e clima rece si bateriile merg prost la frig. |
--------------------
Whirpool
ex Dacia Logan
2005
- B zzz SXX Stupidity is a more dangerous enemy of the good than evil.
I have no time to battle egos and small minds. |
|
mk2 |
![]()
Post
#14
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 407 Joined: 5 August 06 From: Bucuresti ![]() |
Pe langa faptul ca bateriile nu tin curent la frig, eu unul sunt curios cum naiba incalzesc habitaclul.
Ma indoiesc ca un sistem de tip schimbator de caldura (aer conditionat) functioneaza la -15 C, cat au aia pe acolo. Iar cu rezistente, eu la dci am niste "rezistente" ajutatoare de vreo 0,8 kW si fac fix cat o ceapa degerata. Va dati seama ce putere e necesara sa incalzesti toata masina? Ca sa nu mai vorbim de degivrarea geamurilor, lumini (care sunt obligatorii in tarile nordice), etc. |
--------------------
Dacia Logan
1.5 dci
2006 Laureate
- BxxXXX Our enemies are never as evil as we imagine them to be. And maybe we're never quite as good.
|
|
IsNa |
![]()
Post
#15
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.147 Joined: 11 July 02 From: Timisoara ![]() |
S-a mai disutat. Motorul unei masini electrice va trage, sa zicem 50KW maxim (asta-i vrei 70CP).
Cu 3-4KW faci cuptor in masina, deci ai de unde... |
--------------------
Skoda
Fabia Combi + Citigo ASG
2007 / 2013 Forta sa fie cu voi !!
|
|
verde57 |
![]()
Post
#16
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 401 Joined: 30 March 08 From: 3 trancane ![]() |
e o diferenta intre:
1. a interzice comercializarea de motoare cu ardere interna pentru autoturisme(posibil zic eu in cazul celor noi) si 2. de a interzice folosirea motoarelor cu ardere interna deja aflate in circulatie. varianta 2 e imposibila. This post has been edited by verde57: 30 Jul 2009, 14:25 |
--------------------
1300
dacia
1973 sa moara comunistii
|
|
paulica |
![]()
Post
#17
|
![]() Membru autentic Group: Validating Posts: 760 Joined: 2 August 05 From: Bucuresti ![]() |
|
--------------------
Pegas
22
2006
- TL 11 PAA
|
|
Garett |
![]()
Post
#18
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.339 Joined: 4 June 05 From: Galati ![]() |
QUOTE(verde57 @ 30 Jul 2009, 14:24) e o diferenta intre: 1. a interzice comercializarea de motoare cu ardere interna pentru autoturisme(posibil zic eu in cazul celor noi) si 2. de a interzice folosirea motoarelor cu ardere interna deja aflate in circulatie. varianta 2 e imposibila. Nope, la norge people e simplu de tot: le baga niste taxe de nu se vad si se executa toti instant. Au aia niste taxe la masini de te doare capul! This post has been edited by Garett: 31 Jul 2009, 05:51 |
--------------------
No
Reno
Forever "Tara asta a avut doua dezastre din '89 incoace: Iliescu si ProTV-ul!"
|
|
argon |
![]()
Post
#19
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
d'aia foarte multi au masini vechi eventual non euro, de taxe mari ce au!? am vazut poze de la cineva din Norvegia si e plin de Golf2-3, Escorturi, reno 19 si multe alte de genul, dar care arata perfect, nu cazaturi ca la noi. In Austria am vazut pe viu ca au foarte multe vechituri, dar tot asa, arata ca noi.
|
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
Garett |
![]()
Post
#20
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.339 Joined: 4 June 05 From: Galati ![]() |
Ma refeream la taxele pentru masini relativ noi. Au niste preturi cam cu 50-60% mai mari decat in De. Stiu pe cineva care si-a luat un BMW 520 din 2006 cu ~45k EUR, in Germania era in jur de 25k modelul respectiv. Daca reduc taxele pentru masinile cu motor electric si le maresc pentru celelalte rezolva problema.
This post has been edited by Garett: 31 Jul 2009, 07:12 |
--------------------
No
Reno
Forever "Tara asta a avut doua dezastre din '89 incoace: Iliescu si ProTV-ul!"
|
|
LuluMOB |
![]()
Post
#21
|
![]() Membru cu pedale. Group: Members Posts: 1.136 Joined: 28 October 05 From: Iași ![]() |
QUOTE(paulica @ 30 Jul 2009, 20:42) Eeeee, stai sa vedem ce rezultate se vor obtine cu JET (Joint European Torus). S-ar putea sa avem o mare surpriza. Bomba cu hidrogen avem de jumatate de secol. Se pare ca saltul de la necontrolat la controlat e mult mai dificil in cazul fuziunii, comparativ cu fisiunea. Cati ani ar mai putea dura dupa aceea realizarea de centrale viabile economic? Apoi, presupunand ca avem energie electrica la un cost foarte mic, ne trebuie infrastructura de trasport si distributie, in paralel cu reorientarea producatorilor de autovehicule (si in general tot ce merge pe combustibili fosili). Si ramane problema stocarii. Degeaba avem energie moca pe fire daca nu o putem stoca in „rezervoare” aka acumulatori. Un rezervor de benzina e ceva banal; un acumulator care sa stocheze energia eliberata prin arderea acelei benzine este deocamdata o problema foarte mare. 31 Jul 2009, 08:55: QUOTE(IsNa @ 29 Jul 2009, 11:08) Nu e asa. Emisiile de CO2 sunt proportionale cu consumul, dar CO2 nu e substanta poluanta. (E gaz cu efect de sera, dar nu e toxic sau daunator in mod direct asupra vietatilor, de fapt e chiar hrana plantelor) Emisiile poluante sunt reduse drastic ma autoturisme prin: calitatea combustibililor, injectie electronica, catalizatoare. La vapoare se folosesc motore destul de rudimentare, orientate pe longevitate si nu pe depoluare, combustibil brut pt. ca e mult mai ieftin, si nu se folosesc siteme de depoluare pe esapament. In consecinta substantele poluante din esapamentul vapoarelor pot fi prezente in concentratii de sute/mii de ori mai mari decat la masini. Pt aceeasi cantitate de combustibil ars un vapor poate emite de mii de ori mai mult oxid de sulf, de sute de ori mai mult CO, NOx, de mii de ori mai multe hidrocarburi nearse. N-am facut referire la CO2 ci la poluare in general. Si eu sunt din cei ce vad CO2-ul ca pe o hrana, cu conditia ca omenirea sa nu elimine jumatatea lantului din ecosistem ce consuma CO2 si elimina poluantul O2. Totusi, problema cu CO2 e efectul de incalzire a atmosferei. Inca nu e sigur ca noi, oamenii, il provocam, dar daca se manifesta, implicatiile pot fi foarte grave. Un ocean planetar mai ridicat cu cativa metri ar inunda toate orasele de coasta, unde e concentrata, practic, mare parte din civilizatia umana. Un curent al golfului oprit ar cam ingheta buna parte din Europa... samd. Totusi, ma indoiesc ca este posibil ca, oricat de rudimentar ar fi un motor de vapor (sunt totusi vapoare relativ noi), sa elimine pentru acelasi litru de petrol ars de sute/mii de ori mai multe hidrocarburi nearse, monoxid de carbon, oxizi de azot, sulf, etc. E prea mare diferenta... Am sa mai caut si alte surse pentru valorile astea. This post has been edited by LuluMOB: 31 Jul 2009, 08:55 |
--------------------
Dacia
Logan
ABS+ AC 1.4MPI 06/2007
|
|
valeriu ciprian |
![]()
Post
#22
|
![]() ascult orice parere Group: Members Posts: 352 Joined: 28 June 06 ![]() |
Cam asta "se poarta" la Oslo...
Attached thumbnail(s) SA400077.JPG ( Size: 766.09k ) Number of downloads: 195 SA400088.JPG ( Size: 652.25k ) Number of downloads: 200 SA400160.JPG ( Size: 366.76k ) Number of downloads: 200 SA400320.JPG ( Size: 757.39k ) Number of downloads: 202 SA400321.JPG ( Size: 589.64k ) Number of downloads: 200 SA400322.JPG ( Size: 730.8k ) Number of downloads: 47 SA400323.JPG ( Size: 651.4k ) Number of downloads: 43 SA400324.JPG ( Size: 591.97k ) Number of downloads: 48 SA400325.JPG ( Size: 260.79k ) Number of downloads: 41 SA400375.JPG ( Size: 551.5k ) Number of downloads: 39 SA400510.JPG ( Size: 627.46k ) Number of downloads: 47 SA400511.JPG ( Size: 526.77k ) Number of downloads: 52 SA400512.JPG ( Size: 628.43k ) Number of downloads: 46 |
--------------------
dacia
Logan abs + 2007 1.5 dci / Laguna 3 2008 1.5 dci
.
- www
|
|
LuluMOB |
![]()
Post
#23
|
![]() Membru cu pedale. Group: Members Posts: 1.136 Joined: 28 October 05 From: Iași ![]() |
|
--------------------
Dacia
Logan
ABS+ AC 1.4MPI 06/2007
|
|
paulica |
![]()
Post
#24
|
![]() Membru autentic Group: Validating Posts: 760 Joined: 2 August 05 From: Bucuresti ![]() |
Lulule, nu se vrea cu acumulatorii. Am prins niste documentare, si un nene a dat atât de multa energie din baterii, ca a "prajit" motorul.
Uite si un link: http://www.a123systems.com/technology/power |
--------------------
Pegas
22
2006
- TL 11 PAA
|
|
TheSaiLor |
![]()
Post
#25
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 367 Joined: 6 April 04 From: Constanta ![]() |
<<Emisiile poluante sunt reduse drastic ma autoturisme prin: calitatea combustibililor, injectie electronica, catalizatoare.
La vapoare se folosesc motore destul de rudimentare, orientate pe longevitate si nu pe depoluare, combustibil brut pt. ca e mult mai ieftin, si nu se folosesc siteme de depoluare pe esapament. In consecinta substantele poluante din esapamentul vapoarelor pot fi prezente in concentratii de sute/mii de ori mai mari decat la masini. Pt aceeasi cantitate de combustibil ars un vapor poate emite de mii de ori mai mult oxid de sulf, de sute de ori mai mult CO, NOx, de mii de ori mai multe hidrocarburi nearse.>> Nu e chiar asa. In ultimii 10 ani s-a pus accentul pe poluare si in domeniul maritim. Navele vechi sunt cum sunt, dar cele noi folosesc tehnologii destul de avansate pentru reducerea poluarii. Motoarele navale sunt controlate de calculator, s-a redus drastic concentratia de sulf din combustibil, cantitatea de NOx deasemenea trebuie sa se incadreze in anumite norme. Navele primesc de la societatile de clasificare mai noi certificate care atesta faptul ca navele se incadreaza in normele de poluare a aerului. This post has been edited by TheSaiLor: 8 Aug 2009, 20:59 |
--------------------
Audi A4 1.9 TDI
Clio 1.5 dCi
- CT - 0123
|
|
tarzy |
![]()
Post
#26
|
![]() aroist Group: Members Posts: 1.958 Joined: 12 January 04 From: Bucuresti ![]() |
nu prea cred ca merita comparatie intre autoturism si vapor. Ar trebui sa tratam consumul la litru ars / om(Kgmarfa) * Km .... si atunci o sa vedem ca un vaport arde mult mai putin combustibil decat un auto ptr a efectua activitatea utila.
|
--------------------
DACIA / ARO / TICO
L 1,6 / 244 / SX
2005 / 1993 / 1999
- B55MGY Aha
|
|
liviu2004 |
![]()
Post
#27
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.184 Joined: 21 November 05 ![]() |
|
--------------------
Opel
Tigra Twintop
2005
|
|
IsNa |
![]()
Post
#28
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.147 Joined: 11 July 02 From: Timisoara ![]() |
OK, vesti bune, nu stiam...
Primii 80-90% din poluare sunt relativ usor de eliminat, tehnologic. Restul poate nici nu conteaza pe mare... @tazi: era vorba de gradul de poluare, adica cat de "murdar" e gazul de esapament (concentratii de CO, HC, SOx, NOx, etc..) nu de cantitatea consumata. E cunoscut faptul ca transportul maritim e incomparabil mai eficient decat cel terestru in toate formele sale. Era intr-un National Geographic o harta care lua ca exemplu cantiatea de CO2 eliberat de transportul unei sticle de vin. Reiesea ca o sticla de vin bauta la New York elibera la transport mai putin CO2 daca era produsa in Chile (si adusa cu vaporul) decat daca era produsa in California (si transportata terestru). This post has been edited by IsNa: 10 Aug 2009, 09:07 |
--------------------
Skoda
Fabia Combi + Citigo ASG
2007 / 2013 Forta sa fie cu voi !!
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 22nd July 2025 - 01:37 |