DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> bataie la franare mai brusca

uniculpau
post 12 Jul 2003, 03:02
Post #1


Membru incepator


Group: Members
Posts: 44
Joined: 28 June 03
From: Urziceni




sal! mai exact la franarile de la peste 80-90 km in sus imi trepideaza volanul si se aude o bataie de genul planetarelor foarte uzate. Nu stiu ce sa fac!!! la revizia de 20.000 mi-au spus ca e de la placute si le-au schimbat.........dar degeaba. intr-adevar nu mai face la fel de urat dar totusi nu a disparut bataia si trepidatia volanului. Poate unul dintre voi ma poate ajuta si sa imi dea si un sfat. eventual un service bun sau mai stiu eu ce......de precizat:masina e in garantie....multumesc anticipat


--------------------
Dacia Super Nova Clima - IL 84 PAU
hmmm!!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
DSops
post 12 Jul 2003, 12:35
Post #2


Membru autentic


Group: Members
Posts: 663
Joined: 20 November 02
From: Timisoara




Un coleg a avut la fel pe masina noua, disc frana deformat (bataie laterala). S-a schimbat pe garantie.


--------------------
Melg cu tutu la plimbale
Pe unde-i gloapa mai male.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
FiveThreeFive
post 12 Jul 2003, 19:04
Post #3


Membru autentic


Group: Members
Posts: 232
Joined: 26 June 03
From: Bucuresti




Aproape sigur este discul de frana deformat pe partea pe care bate. Se pare ca este o problema destul de des intalnita, nu numai la Dacii.

Doua sfaturi pentru a evita deformarea discurilor frana:
1. Asigurati-le racirea. Asta nu presupune (neaparat) sa instalati conducte speciale de ventilatie, ci pur si simplu sa tineti cont ca un disc, pentru a se raci, trebuie sa fie cat mai mult timp in contact cu aerul in miscare (evident, nefranat). Ca urmare, este de preferat o franare mai brusca, dar care dureaza mai putin, decat una lina, care dureaza mai mult.
2. Nu (mai) tineti piciorul pe pedala de frana cand stati la stop. Dupa un parcurs mai lung prin oras, discurile de frana sunt fierbinti. La stop, daca tineti piciorul apasat pe frana, presati placutele pe disc. In zona in care il apasa placutele, discul se raceste mai greu decat in rest. Ca urmare, racindu-se inegal, se deformeaza. Daca la stop masina este putin in panta si tinde sa se "scurga" la vale, trageti frana de mana.


--------------------
ex- Dacia 1310 Break , on the road: 1988-2003 , scrapped: 2010
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
DSops
post 12 Jul 2003, 21:11
Post #4


Membru autentic


Group: Members
Posts: 663
Joined: 20 November 02
From: Timisoara




Intr-adevar daca nu mai franam, discul de frana nu se uzeaza si nici nu ne dam seama de neuniformitatile de turnare / prelucrare. Departe de mine ideea de a contrazice un stil de condus mai putin agresiv, dar nici sa te porti toata ziua cu manusi, pentru a nu deranja ce este prost pe masina. Vom ajunge sa iesim pe geam ca sa nu se deformeze chederul de la usi sau sa mergem numai drept ca sa nu pacane volanul. Parerea mea este ca in garantie sa eliminam cat mai multe din problemele masinii, in masura posibilului.


--------------------
Melg cu tutu la plimbale
Pe unde-i gloapa mai male.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
FiveThreeFive
post 12 Jul 2003, 21:30
Post #5


Membru autentic


Group: Members
Posts: 232
Joined: 26 June 03
From: Bucuresti




DSops, comentariul meu referitor la evitarea deformarii discurilor de frana nu are nimic de-a face cu garantia masinii. Sigur ca trebuie schimbate in garantie. Dar, chiar daca se schimba gratuit, cred ca nimeni nu are chef ca la fiecare 10.000 Km sa dea o tura pe la service sa schimbe discurile.
Lasand aspectul privind garantia deoparte, spuneam ca discurile de frana se pot deforma pe orice model de masina, in functie de calitatea lor si de modul in care sunt folosite, eventual combinat cu o solutie tehnica nu foarte fericita.
In nici un caz nu este vorba de un stil de condus mai putin agresiv, ci doar de niste reguli elementare care protejeaza discurile.
Asa cum nu este sanatos sa tii apasat pe acceleratie atunci cand o roata motoare tocmai cade intr-o groapa din asfalt, sau cum nu este bine sa cobori o panta cu cutia de viteze in punctul mort, in aceeasi categorie se incadrau si sfaturile mele privind discurile de frana.
Mi se pare normal sa contrazici cu argumente, sa corectezi o parere gresita. Dar ironia ta cu iesitul pe geam este cel putin nepotrivita; cred ca suntem cu totii aici pentru ca sa schimbam, in mod pozitiv si civilizat, informatii.


--------------------
ex- Dacia 1310 Break , on the road: 1988-2003 , scrapped: 2010
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
DSops
post 12 Jul 2003, 22:49
Post #6


Membru autentic


Group: Members
Posts: 663
Joined: 20 November 02
From: Timisoara




Multumesc pentru ca m-ai pus la punct, asa imi trebuie daca am alta parere fata de tine. Eu am invatat la scoala de soferi ca la stop tii piciorul pe frana si acum este prima data cand aud ca nu e bine. Folosirea franei de stationare la fiecare stop imi pare incomoda, in plus protejeaza foarte putin in caz de impact din spate (asta e motivul pentru care se calca frana la stop / zebra / acordare de prioritate, nu numai curgerea masinii). Nu vreau sa mai ma contrazic cu tine, dar si tu ai avut un post glumet cu conductele de racire si am crezut ca esti un tip mai vesel... Oricum iti stau la dispozitie, daca alegi tu armele!


--------------------
Melg cu tutu la plimbale
Pe unde-i gloapa mai male.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
AlexV
post 13 Jul 2003, 04:21
Post #7


Admin?


Group: Admin
Posts: 2.553
Joined: 4 December 02
From: Bucuresti




am peste 30000 cu supernova si la absolut fiecare stop si fiecare panta am tinut frana apasata. si discurile au suferit intai un conducator incepator, adica au suferit toate franarile posibile si apoi unul ceva mai cunoscator. cum de nu s-au "deformat" discurile dupa 10000km?
in al doile post old1310 spui multe lucruri adevarate, dar cu asta cu frana nu sunt de acord deloc. mai nou masinile actioneaza frana automat la stop (cele scumpe). discurile se pot ovaliza datorita materialului prost sau socuri mecanice, dar sa faci din tinutul pedalei de frana apasata la stop o regula nu sunt de acord.


--------------------
Toyota RAV4 2.0
"Man is least himself when he talks in his own person. Give him a mask, and he will tell you the truth," Oscar Wilde.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Mihai B
post 13 Jul 2003, 08:19
Post #8


Membru incepator


Group: Members
Posts: 97
Joined: 25 May 03
From: Bucuresti




am patit shi eu faza asta pe berlina shi m-am chinuit o gramada sa scap de ea. primul lucru care mi l-au spus in service a fost: placutze de frana uzate/proaste. Le-am schimbat shi problema s-a atenuat simtzitor, dar NU a disparut. Au "investigat" iar masina shi au gasit niste jocuri. Au schimbat un cap de bara shi o buscsa parca. Din nou problema s-a atenuat dar nu a disparut. Am constatat mai apoi ca pe langa problema asta mai am shi alta - franare era inegala stanga/dreapta - ca atare mashina avea tendintza de a se roti la franari brushte. Alti "experti" mi-au spus ca e cauzata de etriere. Le-am schimbat shi pe astea. Shi iar s-a atenuat problema (plus am scapat de rotire) dar tot nu a disparut. In cele din urma m-au convins sa schimb shi discurile de frana - deformate, shi asta a rezolvat problema definitiv. O data cu problema au "rezolvat" shi buzunarul meu (discuri de frana noi => rulmentzi noi => placutze noi, etc).
Asa ca... din ce am patzit eu cu berlina cea mai posibila cauza sunt discurile de frana deformate; iar ca shi cauze secundare se pot adauga placutze, diverse alte jocuri shi uzuri.

service... greu de spus... eu unul folosesc dacoserv (ala din militari, de langa autogara... parca asha ii spune). mi se pare cam scump, infect shi habar n-au sa se poarte cu clientzii DAR totdeauna am fost super multzumit de ce au facut, asha ca i-am iertat.


--------------------
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
uniculpau
post 14 Jul 2003, 00:51
Post #9


Membru incepator


Group: Members
Posts: 44
Joined: 28 June 03
From: Urziceni




multumesc pentru raspunsurile pe care atzi incercat sa mi le datzi si sper sa rezolv si eu problema cat mai repede ca ma seaca icon_evil.gif


--------------------
Dacia Super Nova Clima - IL 84 PAU
hmmm!!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
MoneyTalks
post 14 Jul 2003, 08:17
Post #10


-


Group: Members
Posts: 2.712
Joined: 18 April 03
From: Ireland




QUOTE

2. Nu (mai) tineti piciorul pe pedala de frana cand stati la stop. Dupa un parcurs mai lung prin oras, discurile de frana sunt fierbinti. La stop, daca tineti piciorul apasat pe frana, presati placutele pe disc. In zona in care il apasa placutele, discul se raceste mai greu decat in rest. Ca urmare, racindu-se inegal, se deformeaza. Daca la stop masina este putin in panta si tinde sa se \"scurga\" la vale, trageti frana de mana.


Eu intotdeauna cind opresc la stop si masina e in rampa/panta tin piciorul pe frina. Si am facut peste 70,000km cu un set de placute de frina (cele originale, cu care a venit masina)...

Exista vreo diferenta intre frinarea produsa de frina de picior si cea de mina?


--------------------
Lexus ES300H 2020
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
BBC
post 14 Jul 2003, 08:19
Post #11


Membru autentic


Group: Members
Posts: 384
Joined: 24 May 02
From: Brasov




Frana de picior actioneaza pe toate rotile, iar frana de mana doar pe 2 roti (de obicei pe spate).


--------------------
VW 4 roti / 5 usi -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Marty
post 14 Jul 2003, 08:28
Post #12


Membru cu privire de ansamblu


Group: Members
Posts: 5.840
Joined: 14 April 03
From: Corbu




QUOTE

Si am facut peste 70,000km cu un set de placute de frina (cele originale, cu care a venit masina)...


Si cind te-ai trezit era dimineata !!!!! laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif
Spune-mi si mie, te rog, despre ce masina este vorba si , eventual, despre ce marca de placute. Nu de alta , da' n-am reusit niciodata sa trec de 45 mii km cu un set de placute, nici cu Peugeot-urile, nici cu Audi, nici cu Mercedes-ul, nici cu Mitsubishi Pajero.... cu atit mai putin cu alea de Dacia.


--------------------
Gillette De unica folosinta 2011 - B 999 NAM
Mindru absolvent de grup scolar.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
MoneyTalks
post 14 Jul 2003, 09:03
Post #13


-


Group: Members
Posts: 2.712
Joined: 18 April 03
From: Ireland




Marty >> E vorba de un Cielo. Nu stiu ce tip de placute avea, au fost cele cu care a venit masina. Si le-am schimbat pe la 72,000 km. Faptul ca tu crezi sau nu, e alta poveste :wink: dar te pot duce la mecanicul la care am facut reviziile (totdeauna acelasi, asa s-a nimerit).


--------------------
Lexus ES300H 2020
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Marty
post 14 Jul 2003, 09:05
Post #14


Membru cu privire de ansamblu


Group: Members
Posts: 5.840
Joined: 14 April 03
From: Corbu




Scuze da' m-a pufnit risul cind am vazut cifra aia exorbitanta si am uitat sa intreb ceva: 72.000 km. in Romania sau o mare parte din km. astia i-ai facut pe autostrazile din afara tarii ????


--------------------
Gillette De unica folosinta 2011 - B 999 NAM
Mindru absolvent de grup scolar.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
MoneyTalks
post 14 Jul 2003, 09:33
Post #15


-


Group: Members
Posts: 2.712
Joined: 18 April 03
From: Ireland




QUOTE
o mare parte din km. astia i-ai facut pe autostrazile din afara tarii ????


:wink: Cam 12,000 km numai in Romania...


--------------------
Lexus ES300H 2020
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
post 14 Jul 2003, 15:44
Post #16





Group:
Posts: 0
Joined: --


Warn: (0%) -----


La cutie de viteze automata e obligatoriu sa stai cu piciorul pe frana, nu, altfel o ia din loc?
Sorin


--------------------
User is offlinePM
Go to the top of the page
+
aviasol
post 15 Jul 2003, 06:58
Post #17


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.000
Joined: 3 April 03
From: Bucuresti




QUOTE
La cutie de viteze automata e obligatoriu sa stai cu piciorul pe frana, nu, altfel o ia din loc?
Sorin


da o ia din loc !!!


--------------------
VW GOLF V 1.9 TDI 2006 - WTX
galeria mea: galerie\user galleries\aviasol.
Acesta nu este un link functional !
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 15th July 2025 - 07:50
Forum Renault