DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Costurile de intretinere ale unei masini, Din experienta fiecaruia...

sddragos
post 5 May 2009, 16:24
Post #1


Membru autentic


Group: Members
Posts: 532
Joined: 18 October 05




Salutare,
Cred ca ar fi util un topic care sa regrupeze cateva informatii referitoare la costurile de intretinere ale unei masini (noua sau SH, benzina sau diesel). Ma refer la acele consumabile schimbate la X km (in garantie sau dupa), gen: curele, filtre, placute de frana, etc. Si informatii generale despre preturile pieselor de schimb ale contructorului respectiv (bucse, arcuri, amortizoare, discuri de frana, etc).
De exemplu, pt un VW Passat 1.9 TDI din 2004 cu 96000 km, un prieten a platit 1200 lei, incluzand: ulei de motor, filtre, kit distributie (curele, intinzatoare, pompa de apa, etc) + manopera. Ceea ce mi se pare rezonabil. Aud tot felul de discutii legate de costurile de intretinere ale unor modele similare de doua sau trei ori mai mari. Sau ca Opel are cele mai mici preturi pentru piesele de schimb. Cat e adevar si cat sunt zvonuri in toate aceste discutii?
Informatiile ar fi utile tuturor celor care doresc sa-si achizitioneze o masina sau care urmeaza sa-si duca la Service masinile actuale.


--------------------
Dacia 1310 L 1997, berlina
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dariusz
post 5 May 2009, 17:15
Post #2


Membru autentic


Group: Members
Posts: 479
Joined: 13 February 07
From: baia-mare




nani.gif mda . foooarte interesant topic !


--------------------
dacia supernova 2002 europa - mm 13 ral
membru cooperant
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Andrul
post 5 May 2009, 18:00
Post #3


Membru'


Group: Members
Posts: 208
Joined: 4 July 07
From: Bucuresti




Eu am o masina de spalat de 8 ani, costurile de intretinere cativa zeci de ron, ca am schimbat un rulment acu 1 an.
Mai am si o masina de tuns dar s-a stricat, deci costuri de intretinere nule.

This post has been edited by Andrul: 5 May 2009, 18:00


--------------------
Dacia Logan 2005 Ambition - B-XX-XXX
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
sddragos
post 5 May 2009, 19:29
Post #4


Membru autentic


Group: Members
Posts: 532
Joined: 18 October 05




QUOTE(Andrul @ 5 May 2009, 18:00)
Eu am o masina de spalat de 8 ani, costurile de intretinere cativa zeci de ron, ca am schimbat un rulment acu 1 an.
Mai am si o masina de tuns dar s-a stricat, deci costuri de intretinere nule.
*



Si eu am o Dacia, costuri de intretinere tot nule. Vorbeam de autoturisme... (berlina nu se incadreaza... poate la carute autopropulsate).


--------------------
Dacia 1310 L 1997, berlina
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
C a t a l i n
post 5 May 2009, 19:32
Post #5


______________________


Group: Members
Posts: 12.175
Joined: 21 August 06




Atunci vezi că n-ai voie cu Dacia pe drumurile europene.


--------------------
- - -
Când vrei și, și, iese nici, nici!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
corbex
post 5 May 2009, 19:32
Post #6


Desi nu pare, ma plimb cu Dacia


Group: Members
Posts: 8.198
Joined: 11 July 06
From: bucuresti




Daca te referi la masina aia in care-ti pui fundul ianinte sa dai drumul la casetofon, cifra corecta a cheltuielilor de intretinere se afla asa:
1. Se renunta la pornirea casetofonului, pentru ca perturba la conturbatie neuronii viitorului calculator de devize de costuri de exploatare auto (wow, de de "de"-uri mi-au iesit!).
2. Se ia una bucata manual automobil, oricare ar fi el si se deschide la pagina cu periodicitatea operatiilor de intretinere
3. se noteaza de la a la n acestea
4. se afla ce trebuie schimbat, in ce cantitati si la ce intervale.
5. se afla preturile unitare.
6.se fac inmultiri, adunari, scaderi, radicali, multimi si probabilitati.

Greu, nu-i asa? Trebuie munca, iar munca-i pentru negrii si tractoare.


--------------------
dacia solenza 2005, cheala
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Tince1290
post 5 May 2009, 20:13
Post #7


Membru cititor


Group: Members
Posts: 1.795
Joined: 19 September 08




"Costurile de intretinere ale unei masini, Din experienta fiecaruia..."

cred ca omul nu vrea sa cumpere 1000000000000 manuale de utilizare pentru 1000000000000 masini.....sa afle diferentele dintre ele....in schimb pe forumul asta sunt multi posesori de autovehicule...diverse marci si modele.....nu vad ce e chiar atat de greu sa spuneti cat ati dat la revizile voastre.....de comentat toti sunt buni wink.gif


--------------------
- - -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tzepesch
post 5 May 2009, 20:42
Post #8


Japan Jupan


Group: Members
Posts: 2.403
Joined: 22 June 05
From: Bucuresti




Dacia Break

august 2008, pt itp

schimbat placute fata cu FERODO SL - 35lei
schimbat etrier drepata Pulsor - 65 lei
schimbat conducte pompa-limitator - 50 lei
schimbat limitator uzina - 125 lei
schimbat saboti polonia - 60 lei
lichid 3L - 30 lei

itp - 250 lei

total 615 lei


Peugeot 307 turbo diesel

februarie 2009

1 curea distributie
1 fulie motor
1 bieleta directie
2 pivoti fata
bucsi bara stabilizare spate
ulei 5w40
filtre aer, polen, ulei, motorina

total 800E

This post has been edited by tzepesch: 5 May 2009, 20:43


--------------------
Dacia DELTA GALIDI Station Wagon 1982 - 1310 - 4VIT. - B-xx-xxx
De ce caraie cioara in zbor? ... Schimba vitezele

Toyota Auris 2L D-4D Luna Plus +
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
corbex
post 6 May 2009, 10:02
Post #9


Desi nu pare, ma plimb cu Dacia


Group: Members
Posts: 8.198
Joined: 11 July 06
From: bucuresti




Ceea ce trebuie sa schimbi la intervale decise de producator, stii exact cit costa, nu trebuie sa-ti spuna nimeni. Restul depinde de atitea variabile incit nu se pot pune alaturi doua masini. Nu-i serveste la nimic ca stie cit ma costa pe mine uleiul. Poate eu pun ulei da 40 lei litrul. Altcinava pune de 15 lei litrul. Eu il schimb de trei ori pe an. Altcineva o singura data pe an. Ce comparatie poate sa faca?
Cineva face 60000km (scimbat curele si nu numai) in 3 ani, altcineva, intr-o viata.
informatiile solicitate nu-i servesc la nimic. Sa puna mina pe creion si hirtie, El stie ce masina are si ce face cu ea.


--------------------
dacia solenza 2005, cheala
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
diaconuliviu
post 6 May 2009, 12:04
Post #10


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.569
Joined: 17 August 04
From: Space, the final frontiere




QUOTE(tzepesch @ 5 May 2009, 20:42)
Dacia Break

august 2008, pt itp
[...]
itp - 250 lei

total 615 lei
[...]

De ce 250 lei ITP? De ce asa mult?


--------------------
Opel Corsa 2001 - xx
Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur.
SSP,K!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
vijelie
post 6 May 2009, 12:06
Post #11


membru violet


Group: Members
Posts: 4.605
Joined: 11 November 05
From: Bucuresti




S-a marit spaga.


--------------------
Dacia Duster 2011 Laureate dCi
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
axabrt
post 6 May 2009, 12:34
Post #12


Membru autentic


Group: Members
Posts: 4.009
Joined: 15 February 05
From: Ploiesti




Costurile de exploatare la 1 masina pe 1 an: (RON)

1) Benzina - 2400
2) Casco - 2800
3) Revizii - 600
4) Diverse : Cauciucuri, stergatoare, lichid parbriz... -1000
5) Spalatorie auto 100
6) RCA - 600

Deci cam 7500 pe an. Adica cam mult nu crezi ? Nu includem nici o reparatie, doar benzina, ulei si lichid de parbriz...morala. Daca nu iti permiti nu iti lua.
M-a capiat, la asta se adauga costul leasingului 8000. Deci ... icon_mrgreen.gif

Daca strangi din buci 2 ani ai 30.000 cu care poti sa iei masina....dupa care cosmarul reincepe...Totul se rezuma la a vrea sau nu sa ai masina...

This post has been edited by axabrt: 6 May 2009, 12:39


--------------------
Ford Focus mk3.5 Ecob00st
.dracnev si boboru’ este viitoru’.
User is online!Galerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Tince1290
post 6 May 2009, 13:05
Post #13


Membru cititor


Group: Members
Posts: 1.795
Joined: 19 September 08




mda....pai daca ai casco asa scump sigur sunt sigur ca ai o masina care valoreaza peste 10.000 euro tongue.gif.....trebuie mentionat ca pretul de intretinere al unui autovehicul este cu atat mai mare cu cat pretul de achizitie este mai mare tongue.gif (de cele mai multe ori)

ma refer la autovehicule mai scumpe de 3000 euro....sa nu-mi sara careva in cap sa zica ca si-a luat dacie de 300 lei si ca baga in ea mai multi bani decat unu cu un logan tongue.gif


--------------------
- - -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
C a t a l i n
post 6 May 2009, 13:09
Post #14


______________________


Group: Members
Posts: 12.175
Joined: 21 August 06




De când combustibilul intră la costuri de întreținere?

Înțeleg dacă îi dai foc, dar altfel...


--------------------
- - -
Când vrei și, și, iese nici, nici!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tonicelli
post 6 May 2009, 13:10
Post #15


Membru autentic


Group: Members
Posts: 374
Joined: 26 March 06
From: Valea Jiului




Masina din semnatura - facut 3 ani in 14 aprilie si 40.000 km smile.gif
Facut la ea doar reviziile anuale (primii doi ani la service autorizat acum la garajul meu ca oricum a iesit din garantie si voiau aia 600 lei pe revizie)
La ultima revizie ulei+filtru - 170 lei, anterioarele undeva la 300 lei smile.gif
In afara de asta in cei 3 ani nici macar o pana sau un bec schimbat biggrin.gif
PS Am uitat de CASCO - aproximativ 80 lei/luna smile.gif

This post has been edited by tonicelli: 6 May 2009, 13:14


--------------------
Dacia Logan Laureate plus - HD-XX-XXX
România ... frumoasă țară ... păcat că e locuită
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Ov
post 6 May 2009, 13:29
Post #16


Academician doctor inginer, savant de renume mondial


Group: Moderatori
Posts: 7.514
Joined: 11 November 03
From: Bucuresti




QUOTE(MAERSK @ 6 May 2009, 14:09)
De când combustibilul intră la costuri de întreținere?

Înțeleg dacă îi dai foc, dar altfel...
*



altii mai destepti ca noi, folosesc un termen gen Total ownership cost, care daca l-am folosi si noi, poate am intelege de ce cateodata e mai rentabil un diesel wink.gif sau pt altii daca e rentabil sa ai o masina sau nu (cu alte cuvinte daca ti-o permiti)


--------------------
Dacia 1300 1972
when life gives you lemon, make lemonade
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
C a t a l i n
post 6 May 2009, 13:33
Post #17


______________________


Group: Members
Posts: 12.175
Joined: 21 August 06




Posibil, însă nu face subiectul topicului de față, și eu nu-mi amintesc să fi spus că pun la îndoială rentabilitatea unui diesel. smile.gif

Oricum, legat de ce se dorea aici, ori că faci 500 km pe an, ori că faci 15.000 km, plătești o singură revizie. (care e cost de întreținere, spre deosebire de carburant)


--------------------
- - -
Când vrei și, și, iese nici, nici!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
randomm
post 6 May 2009, 14:19
Post #18


Ex Dacia owner


Group: Members
Posts: 216
Joined: 27 June 06
From: Iasi




Opel Astra 1.7 DTI
Revizia la 10.000 km (de 4 ori pe an): ulei + filtru ulei + filtru motorina + filtru aer + filtru habitaclu + manopera = 300 ron

Ce am mai schimbat la ea: kit distributie 450 ron (schimbat odata), kit accesorii 400 ron (schimbat odata), discuri frana fata/spate 400 ron (odata), placute frana fata spate 200 ron (de 3 ori), perii electromotor 90 ron (odata), senzor volanta 200 ron (odata).
Inafara de consumabile, doar periile electromotor si senzorul volanta au fost "iesite din grafic". Daca ar fi sa fac o medie ar iesi pana acum cam 200 ron pe luna, dar nu e concludent deoarece eu am bagat anumite tipuri de filtre/placute/discuri/etc. Erau si mai ieftine dar asta e alegerea mea. Carburantul e in jurul a 600 ron pe luna, exceptie facand lunile cand plecam de nebuni prin tara. Asigurarea e 580 ron pe an si impozitul 130 ron. Casco nu am, ca e cam degeaba in cazul meu.


--------------------
Opel Astra G 2000 - BT-03-TBF
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tzepesch
post 7 May 2009, 08:40
Post #19


Japan Jupan


Group: Members
Posts: 2.403
Joined: 22 June 05
From: Bucuresti




QUOTE(diaconuliviu @ 6 May 2009, 12:04)
De ce 250 lei ITP? De ce asa mult?
*




220 itp normal - 30 atentia. pt ca stiam eu o problema de amortizoare.

si oricum n-a vazut beleaua.

oricum. asta e pretu de bucuresti, nah.

altii care au rapciuge dau cu milioanele spaga.


--------------------
Dacia DELTA GALIDI Station Wagon 1982 - 1310 - 4VIT. - B-xx-xxx
De ce caraie cioara in zbor? ... Schimba vitezele

Toyota Auris 2L D-4D Luna Plus +
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
OAP
post 7 May 2009, 10:55
Post #20


Membru autentic


Group: Members
Posts: 808
Joined: 7 November 06
From: Bucuresti




Cel mai scump itp stiu ca e pe la 140 ron, nu are cum sa fie atat de mult


--------------------
. . .
Pus astfel în lumină, ancorat în sinergia faptelor, recursul la universalitate nu eludează meandrele concretului.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tzepesch
post 7 May 2009, 17:50
Post #21


Japan Jupan


Group: Members
Posts: 2.403
Joined: 22 June 05
From: Bucuresti




are.

la Automecanica pe Str. Cutitu de Argint, lanaga Filaret


--------------------
Dacia DELTA GALIDI Station Wagon 1982 - 1310 - 4VIT. - B-xx-xxx
De ce caraie cioara in zbor? ... Schimba vitezele

Toyota Auris 2L D-4D Luna Plus +
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ydaniel
post 7 May 2009, 22:21
Post #22


Adrenaline junkie!


Group: Members
Posts: 10.608
Joined: 11 August 04
From: black sea




itp pt aro 3,1 d 4x4 costa 200lei la acr.
pt 1310 cam 100.


--------------------
Oriunde, oricand... ARO!
Cand esti bun ,nu-si amintesc
Cand esti rau ,nu te uita!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Mr_Devil83
post 7 May 2009, 22:22
Post #23


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.254
Joined: 14 June 08




Daca benzina e consumabil trec si eu la bolidul din semnatura cam 6000 de lei intr-un an.

Ulei - 3schimburi a 3l de ulei romanesc de cea mai joasa speta, vreo 60 de lei
3 filtre de ulei - 40 de lei
itp 130 sau 150 de lei
si vreo 200 de lei costul pieselor pentru defectiunile aparute in decursul anului
(in special inlocuit de jante si vreo 4 becuri).

Daca stau sa ma gandesc avand in vedere ca ruleaza cam 100 de km cu benzina de 20 de lei, numarul nesimtit de mare de kilometri pe care i-am facut intr-un an de zile cred ca scot un raport cost/km rulat foarte mic.

Acum lucrez la confort biggrin.gif



This post has been edited by Mr_Devil83: 7 May 2009, 22:23


--------------------
Dacia 1300 / SUPERNOVA EUROPA 1984 / 2002
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 24th May 2025 - 08:45
Forum Renault